In Krimpen greep een beveiliger van de NOS in toen de verslaggever van RTV Rijnmond werd aangevallen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Misschien als proef Rico Verhoeven een contract geven bij mediabedrijven die veel te maken hebben met fysiek geweld naar journalisten.
Weinig effectief als je echte verandering wil.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:42 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zoals mijn mening uiten op publieke fora.
Wat een overdreven gedoe allemaal dat we moeilijk doen over een explosief bij zo'n kerk. Lekker laten knallen toch? Het is niet goed te praten, maar er belanden wel vaker explosieven op plaatsen waar dat eigenlijk niet de bedoeling is.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:51 schreef galantis het volgende:
Wat een overdreven gedoe allemaal.
Er is in de eerste plaats nog wel een wezenlijk verschil tussen een paar gestoorde individuen die journalisten lastigvallen of dat ze (systematisch) door autoriteiten worden tegengewerkt zoals we dat uit andere landen kennen. Over dat laatste, volgens mij was er een journalist die ondanks vertoon van zijn perskaart werd weggevoerd door de politie tijdens een coronademonstratie laatst. Vind ik eigenlijk veel kwalijker, maar dan staat men opeens niet op de achterste benen. Komt waarschijnlijk niet zo gelegen dan.
En daarnaast, volgens mij hebben zeker de jongens van PowNed in het verleden wel eens vaker klappen gehad. Wat absoluut níét goed te praten is natuurlijk, maar soms zoeken ze wel situaties op waarbij je net de verkeerde kan treffen. Er zijn genoeg plekken of instanties te bedenken waar journalisten niet altijd op een warm onthaal kunnen rekenen.
Doen er mensen moeilijk over dat explosief dan? Waarschijnlijk vinden velen dat maar wat mooi.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Wat een overdreven gedoe allemaal dat we moeilijk doen over een explosief bij zo'n kerk. Lekker laten knallen toch? Het is niet goed te praten, maar er belanden wel vaker explosieven op plaatsen waar dat eigenlijk niet de bedoeling is.
Alsof een eigen partij oprichten zo veel zin heeft. Ik durf te stellen dat even wat posten efficiënter is dan 1000+ manuren investeren in een politieke partij. En dan heb ik het niet eens over de financiën.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Weinig effectief als je echte verandering wil.
Zou me gezien het tijdstip van 04:35 niet eens verbazen. Als dominee wil je natuurlijk niet de wet overtreden door voor het einde van de avondklok vuurwerk af te steken.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:00 schreef Nielsch het volgende:
Tering hee, nou ook nog een explosief plaatsen bij je eigen kerk om maar weer extra in die slachtofferrol te kunnen kruipen.
Dan volg je het voorbeeld van WD toch? Richt je eigen stichting op.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Alsof een eigen partij oprichten zo veel zin heeft. Ik durf te stellen dat even wat posten efficiënter is dan 1000+ manuren investeren in een politieke partij. En dan heb ik het niet eens over de financiën.
Kijk eens naar Wakker Dier. Die staken talloze uren in pogingen om de politiek te overtuigen. En uiteindelijk kregen ze voor elkaar dat kippen van de ruimte van een A-4tje, gingen naar een A-3tje.
Toen gingen ze de kant van “naming and shaming” op en kregen ze - via de publieke opinie - veel meer voor mekaar.
https://www.effie.nl/nieu(...)-wakker-dier-onthuld
Ombouwen tot woonruimte is inderdaad praktischer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die kerk slopen vind ik dan ook weer immens treurig.
Je oogst wat je zaait.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:59 schreef NightDancert het volgende:
Je zaait wat je oogst. Dat soort haatpaleizen mogen direct gesloten worden.
Ik ben nog niet goed wakker denk ikquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je oogst wat je zaait.
Met die stelling kan je overigens ook prima verantwoorden dat journalisten aangepakt worden. Lijkt mij niet de weg.
Journalisten zuigen en hinderen en krijgen de deksel op de neus. Ze oogsten wat ze zaaien.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:13 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik ben nog niet goed wakker denk ik
Maar die vergelijking met de journalisten is bullshit. Die stellen vragen en gebruiken geen geweld. De kerk gebruikt geweld en ontvangt geweld. Actie = reactie.
Victimblaming.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Journalisten zuigen en hinderen en krijgen de deksel op de neus. Ze oogsten wat ze zaaien.
Voor de duidelijkheid; Wat mij betreft worden gebedshuizen die zich niet houden aan de coronaregels die voor iedereen gelden tijdelijk gesloten worden. Maar je opmerking kan evengoed tegen journalisten gebruikt worden.
Zeker!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Yes, mooi woord. Kan ook toegepast worden bij dit vuurwerkje en dat afschuiven op de kerk.
Als je maar streng gelovig bent krijg je altijd een uitzondering. De SGP had na 1945 ook gewoon verboden moeten worden vanwege hun bewondering voor en steun aan Nazi-Duitsland. Is ook niet gebeurd.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:19 schreef maan_man het volgende:
Als er bij de gemiddelde horecazaak twee keer in een paar dagen een dergelijk openbaar orde probleem is, dan kent de gemiddelde burgemeester geen genade en gaat er voor 3 maanden een zegel op de deur. Ik zou zeggen burgemeester niet hypocriet zijn, niet meten met twee maten, sluiten....
Nogal een glijdende schaal, zo'n redenering. Is het dan ook Wilders' eigen schuld dat hij gevaar loopt? Hij loopt immers al jarenlang moslims bewust te schofferen en provoceren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Journalisten zuigen en hinderen en krijgen de deksel op de neus. Ze oogsten wat ze zaaien.
Het is zeker een glijdende schaal. Daarom kan je de uitdrukking ook beter niet gebruiken.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogal een glijdende schaal, zo'n redenering. Is het dan ook Wilders' eigen schuld dat hij gevaar loopt? Hij loopt immers al jarenlang moslims bewust te schofferen en provoceren.
Dus jij bent geen haar beter dan die 'progressief linkse' mensen die claimen dat Wilders die bedreigingen aan zichzelf heeft te danken?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het is zeker een glijdende schaal. Daarom kan je de uitdrukking ook beter niet gebruiken.
En ja, volgens heel, voornamelijk progressief linkse, mensen is het Wilders zijn eigen schuld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |