https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-52072137quote:Kuipers: Britse variant minder dodelijk dan gemeld
Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg ziet nog geen reden om aan te nemen dat de Britse variant behalve besmettelijker ook dodelijker is. In het Verenigd Koninkrijk werd eerder een hoger sterftecijfer gemeld, als eerste door premier Johnson en later ook in wetenschappelijk onderzoek, maar Kuipers ziet in de ziekenhuizen geen aanwijzingen dat dit klopt.
"Ik dacht toen al: dat heeft waarschijnlijk vooral te maken met het Britse zorginfarct", aldus Kuipers tijdens zijn wekelijkse persmoment. "De ziekenhuizen waren daar zo overbezet op een gegeven moment, dat de patintenzorg daar ongetwijfeld onder te lijden had."
Dat neemt niet weg dat de bezetting in de Nederlandse ziekenhuizen gestaag stijgt. In het huidige tempo verwacht Kuipers in april net zoveel covidpatinten in het ziekenhuis als bij de vorige piek begin januari: zo'n 2900.
Vaccineren is daarbij volgens hem de oplossing. De ziekenhuizen zouden bij die campagne kunnen helpen als dat nodig is, herhaalde hij. Indien nodig kunnen zij 2 miljoen prikken per week zetten, of 600.000 als zij alleen in het weekend zouden vaccineren. "Daar is personeel genoeg voor, het is ook niet de ingewikkeldste handeling."
quote:Het coronavaccin van de Nederlandse farmaceut Janssen uit Leiden wordt vanaf 19 april aan de Europese Unie geleverd. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend
.11,3 miljoen vaccins van Janssen besteld
Nederland verwacht volgende maand bijna 170.000 Janssen-vaccins. Midden april worden de eerste 84.750 vaccins verwacht, meldde minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) eerder al. Nederland heeft in totaal 11,3 miljoen doses van het vaccin van Janssen ingekocht.
Het vaccin van Janssen is het enige goedgekeurde vaccin waarbij maar n prik nodig is in plaats van twee.
In een dorpje in de buurtquote:Op maandag 29 maart 2021 17:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
OT: Je woont in Oxford![]()
![]()
En keer geweest en zo genoten. Wil heel heel heel graag weer terug
![]()
Als Kuipers voorzichtig positief is dan zegt dat heel wat!quote:Op maandag 29 maart 2021 17:48 schreef GereDathan het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ouden-dan-zijn-we-er
Goed om te lezen, personeelsuitval is praktisch op normaal niveau op deze manier.
1 mei is de wereld heel anders
Ik las gister ook al een paper over het feit dat sterfte in ziekenhuizen hoger is door de druk op de zorg, en niet eens doordat de ziekenhuizen stampvol liggen, maar gewoon door de extra druk. Dus daar kan Kuipers goed gelijk in hebben. Goed nieuws dus!quote:Op maandag 29 maart 2021 19:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-52072137
Heerlijk dusquote:Op maandag 29 maart 2021 19:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
In een dorpje in de buurtLekker rustig, maar de stad binnen handbereik
Wat heeft dat nou weer met dit topic te maken.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:25 schreef Sangha het volgende:
Shit, krijg net het bericht dat het pakje morgen ipv vandaag wordt bezorgd, ben ik dan de hele dag voor thuis gebleven en morgen kan ik niet, grmbl!
Die vind ik altijd heel vriendelijk.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Tis 22 graden mensen......en er zijn baby geitjes geboren bij de kinderboerderij
Nou deze twee konden anders al behoorlijk 'vechten' met elkaarquote:Op maandag 29 maart 2021 19:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die vind ik altijd heel vriendelijk.
Zeg, zullen we het even positief houden?quote:Op maandag 29 maart 2021 19:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Nou deze twee konden anders al behoorlijk 'vechten' met elkaar
Het was ook wel schattig.......ze kunnen nog maar net lopen en dan toch al elkaar zo uitdagenquote:Op maandag 29 maart 2021 20:12 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zeg, zullen we het even positief houden?
Ok, goed hersteld.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het was ook wel schattig.......ze kunnen nog maar net lopen en dan toch al elkaar zo uitdagen
Woon je nou in Spanje of in Oxford?quote:Op maandag 29 maart 2021 17:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik hou het ook niet heel erg bij, ook al woon ik er.
Alleen noodzakelijke winkels zijn open, kroegen, kappers enzo zijn nog dicht.
Maar we mogen, buiten, weer met 6 man bij elkaar komen van 2 verschillende huishoudens. Mocht voorheen niet, je mocht alleen 2 van verschillende huishouden bij elkaar om te sporten, maar niet om te socializen. Oftewel, je mocht samen hardlopen, maar niet ouwehoeren tijdens het lopen. Mogen weer buiten de eigen regio op pad (ipv "stay" local, is het nu "minimise travel". Het wordt dus afgeraden, maar je kunt geen boete meer krijgen.
Vakantie in het buitenland zit er ook nog echt niet in, de boete daarvoor is 5000!
Als het goed gaat mogen 12 april de kroegen buiten weer mensen serveren, en hier in Oxford worden er daarvoor straten afgesloten, zodat de kroegen die als terras kunnen gebruiken.
https://www.oxfordmail.co.uk/news/19188746.listed-roads-closed-pubs-reopening-april-12/
Dan gaan ook kappers weer open, en wordt vakantie binnen de UK weer mogelijk (campings enzo open als het goed is).
Op zich zit het aantal vastgestelde besmettingen en aantal mensen wat in ziekenhuizen ligt nog ver boven de situatie in augustus. Maar het aantal mensen in ziekenhuizen daalt gestaag, en de helft van de bevolking, en vrijwel iedere 50-plusser die dat wilt, heeft inmiddels een eerste prik gehad.
Oxford, geen idee waarom ik een Spanje zou wonen?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 08:48 schreef phluphy het volgende:
[..]
Woon je nou in Spanje of in Oxford?![]()
Of allebei misschien? Dat zou helemaal jaloersmakend zijn!
Omdat je antwoordde op een vraag over Spanjequote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Oxford, geen idee waarom ik een Spanje zou wonen?
Maar op NOS lees je dan weer van die "verontrustende" berichten dat een (groot) deel van de vaccins misschien wel binnen een jaar niet meer werkzaam zouden zijn omdat veel 3e wereld landen geen of te weinig vaccins krijgen en daardoor heel snel resistente mutaties gaan ontstaan.quote:Op maandag 29 maart 2021 22:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:Momo postte hem al elders, maar ook hier is hij op zijn plek. Moderna en Pfizer beschermen ook erg goed tegen verspreiding, en bieden ook goede bescherming na de eerste vaccinatie, ~80%. Wat weer een goed argument is om zoveel mogelijk mensen eerst iig een keer te prikken.
[ twitter ]
Positief is dan weer dat dat flink opgeklopt wordt maar geen reden is tot zorg. De kans dat er een variant ontstaat die de vaccins volledig omzeilt is nihil. En dan moet het ook nog een variant zijn die mensen net zo ziek of zieker maakt. Zou ook best kunnen dat er een variant komt die de vaccins wel omzeilt maar veel minder symptomen heeft bijvoorbeeld. Dan hoeven we helemaal niets te doen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar op NOS lees je dan weer van die "verontrustende" berichten dat een (groot) deel van de vaccins misschien wel binnen een jaar niet meer werkzaam zouden zijn omdat veel 3e wereld landen geen of te weinig vaccins krijgen en daardoor heel snel resistente mutaties gaan ontstaan.![]()
(ik weet, mijn post heeft geen positieve lading, excuses... maar ik wilde er toch even op ingaan)
precies dit, het artikel klopt wel, en het is natuurlijk beter om de hele wereld zsm volledig te vaccineren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Positief is dan weer dat dat flink opgeklopt wordt maar geen reden is tot zorg. De kans dat er een variant ontstaat die de vaccins volledig omzeilt is nihil. En dan moet het ook nog een variant zijn die mensen net zo ziek of zieker maakt. Zou ook best kunnen dat er een variant komt die de vaccins wel omzeilt maar veel minder symptomen heeft bijvoorbeeld. Dan hoeven we helemaal niets te doen.
Nou ja, als de kwetsbare groepen tegelijk met een griepprik ook jaarlijks een daarop aangepaste coronabooster krijgen zou dit wel eens een non-probleem kunnen zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar op NOS lees je dan weer van die "verontrustende" berichten dat een (groot) deel van de vaccins misschien wel binnen een jaar niet meer werkzaam zouden zijn omdat veel 3e wereld landen geen of te weinig vaccins krijgen en daardoor heel snel resistente mutaties gaan ontstaan.![]()
(ik weet, mijn post heeft geen positieve lading, excuses... maar ik wilde er toch even op ingaan)
Nu de Britse variant geen angst meer aanjaagt en probleemloos en voorspelbaar verloopt zoeken ze iets anders om met chocolade letters in de krant te zetten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de derde wereld er heel anders uitziet dan hier. Heel ander klimaat en leefomgeving. Tot op heden is het zelfs vrij stil wat betreft Corona uit die landen, en dat is niet zonder reden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:31 schreef Zolena het volgende:
[..]
Nou ja, als de kwetsbare groepen tegelijk met een griepprik ook jaarlijks een daarop aangepaste coronabooster krijgen zou dit wel eens een non-probleem kunnen zijn natuurlijk.
Maar het is logisch dat er ook aandacht gevraagd wordt voor coronabestrijding in 3e wereldlanden en dat dat niet alleen een probleem van die landen zelf, maar ook van de wereld is.
Afgelopen week las ik in de krant dat zelfs het normale verkoudheidsvirus (Influenza) een grote vijand is voor Corona.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 12:14 schreef MoreDakka het volgende:
Sterker, dat zou voor het virus zelf de beste variant zijn. Want dan gaan we ook geen maatregelen nemen om de verspreiding tegen te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |