abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198751138
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_198751152
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,2%)
Stijging t.o.v. week ervoor: + 16,5%

dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261

totaal: 45.145

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervoor: + 11,8%

dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag: 7.430
maandag: 6.718

totaal: 50.452
pi_198751162
Shit, krijg net het bericht dat het pakje morgen ipv vandaag wordt bezorgd, ben ik dan de hele dag voor thuis gebleven en morgen kan ik niet, grmbl! :X
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198751178
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Waar wedden we om, dan blijf ik eventjes weg _O-
Koud pilsje? Neem je @CherryLips mee en maken we er een Fok!-PositiviteitsMeeting van na Corona *O*
pi_198751189
Toch mooi zo'n 2000 minder besmettingen vergeleken met zaterdag! ^O^
pi_198751197
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:26 schreef Sangha het volgende:
Ja lekker gevoel!

Alles wijst erop of de stijging eruit is en we in afvlakking terecht komen. Hopelijk helpt het prachtige weer om dat in een daling om te zetten op korte termijn.
pi_198751215
Weekcijfer: Positieve Tests
Stijging: 11,8%

Wederom een stijging te zien in de weekcijfers qua positief tests. Maar, er zijn positieve punten te benoemen.
1) De stijging nam rond vrijdag al af, en kwamen we uiteindelijk terecht op 11% stijging

2) De stijging is minder fors dan voorgaande weken. Twee weken geleden stegen we met 7295, vorige week met 6393 en deze week met 5307. Ik durf nog niet heel hardop te zeggen dat dit er goed uit begint te zien, maar het loopt niet zo fors meer omhoog.
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 maart 2021 @ 15:28:13 #8
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198751227
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja lekker gevoel!

Alles wijst erop of de stijging eruit is en we in afvlakking terecht komen. Hopelijk helpt het prachtige weer om dat in een daling om te zetten op korte termijn.
Dagcijfers in lijn met afvlakkende trend. Duimen op doorzetten.

Houd je aan de regels en #staysafe!
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 maart 2021 @ 15:30:53 #9
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198751275
Terecht commentaar op vaccinatiesnelheid, maar omdat dit het positiviteitstopic is:
Er zijn afgelopen week meer vaccins gezet dan de week ervoor.

Versnelling zou sneller moeten.

twitter
pi_198751407
Een gemiddelde van 40k per dag is zo slecht nog niet. Het mag altijd sneller natuurlijk, dan wordt het nóg positiever :)
  maandag 29 maart 2021 @ 15:41:06 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198751420
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Terecht commentaar op vaccinatiesnelheid, maar omdat dit het positiviteitstopic is:
Er zijn afgelopen week meer vaccins gezet dan de week ervoor.

Versnelling zou sneller moeten.

[ twitter ]
Als ik het goed had bijgehouden zaten we in week 11 of ~205K en in week 12 op ~285K.
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 maart 2021 @ 15:42:25 #12
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198751435
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:39 schreef GereDathan het volgende:
Een gemiddelde van 40k per dag is zo slecht nog niet. Het mag altijd sneller natuurlijk, dan wordt het nóg positiever :)
Er waren afgelopen week 400.000 prikken beloofd. 115.000 minder gezet dus. Komende week zouden we er 500.000 moeten doen.

Het maken van een afspraak schijnt nogal lastig te zijn aan de ontvangende kant, terwijl aan de prikkende kant er veel lege tijdslots zijn. Daar sluit dus iets niet goed aan op elkaar.

https://nos.nl/artikel/23(...)op%20voorraad%20zijn.
pi_198751513
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Er waren afgelopen week 400.000 prikken beloofd. 115.000 minder gezet dus. Komende week zouden we er 500.000 moeten doen.

Het maken van een afspraak schijnt nogal lastig te zijn aan de ontvangende kant, terwijl aan de prikkende kant er veel lege tijdslots zijn. Daar sluit dus iets niet goed aan op elkaar.

https://nos.nl/artikel/23(...)op%20voorraad%20zijn.
Groeistuipen. Ik maak mij er niet zo druk om. Uiteindelijk gaan er toch zo'n 40.000 per dag in de arm en dat loopt nog steeds op. Over 2 maanden lachen we om dit soort hobbeltjes.
pi_198751549
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:39 schreef GereDathan het volgende:
Positief geher-etiquetteerd: ik zie veel ruimte voor verbetering. Of: volgende week kunnen we nóg meer vaccineren. En als laatste: we hebben ruim voldoende vaccins.
pi_198751555
Tis 22 graden mensen......en er zijn baby geitjes geboren bij de kinderboerderij O+
  maandag 29 maart 2021 @ 16:44:38 #16
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198752206
Goedemiddag, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van maandag 29 maart 2021. En dan met name het positieve nieuws, maar wel met een realistische kijk daarop. Wederom een middageditie, wegens andere verplichtingen in de avond ;)

Voordat ik begin met het vaste ritueel op de maandag (blik richting buitenland) eerst wat ander nieuws. Ik las een uitgebreid artikel over diverse nieuwe vaccins die in ontwikkeling zijn. De berichten daarvan zijn hoopgevend. Heb de desbetreffende informatie over de vaccins in een spoilertag gezet.

Covaxx
SPOILER
Vaxtart
SPOILER
Valneva
SPOILER
Inovio
SPOILER
Dan ook nog erg goed nieuws uit Duitsland, want daar werd gisterenavond bekend gemaakt dat de sterftekans behoorlijk is gedaald. Die daalde namelijk van 20,7% naar 12,7%.

SPOILER
Maar dan, de wekelijkse kijk naar het buitenland. Om te beginnen in onze buurlanden.

België

We zien bij onze zuiderburen de cijfers ook stijgen, alleen zien we nu al dat de dagelijkse besmettingcijfers aan het afnemen zijn.

Duitsland

Ook bij de Oosterburen zien we dezelfde stijgende lijn als bij ons in Nederland. Ik ga ervan uit dat het dagcijfer een foutje is, want hoorde vanochtend in de media dat dit 9.000 moest zijn.

Frankrijk

Ook in Frankrijk zien we de stijgende lijn, dus het lijkt erop dat een aantal Europese landen een piek hebben op dit moment.

Spanje

De Spanjaarden doen het gewoon erg goed, ze hebben een keurige ondergrens bereikt en het 7-daagse gemiddelde zit nog steeds in de dalende lijn.

Italië

Redelijk goed nieuws uit Italië, want daar lijken ze over de piek heen te zijn. We zien namelijk eindelijk stagnatie in de cijfers. Nu hopen dat aankomende week de cijfers in een rap tempo weer omlaag gaan.

Tsjechië

Het zorgenkindje van Europa laat uitstekende cijfers zien deze week, want de daling die Tsjechië heeft ingezet is fors. 6.000 minde besmettingen t.o.v. vorige week zondag, en een daling van 4000 in het 7-daagse gemiddelde.

Brazilië

Het wereldwijde zorgenkindje is Brazilië. Ik heb er eigenlijk geen woorden meer voor. Wederom een stijging in de besmettingcijfers... ... ....

Verenigde Staten

Qua besmettingen laten de Amerikanen in de weekcijfers weer een kleine stijging zien, maar het positieve komt dit keer van de sterftecijfers. De Amerikanen duiken deze week namelijk onder de 1000 grens betreft weekcijfers qua sterftegevallen. En dat is lang geleden dat Amerika weer eens onder de 1000 doden zat betreft het zeven daagse gemiddelde.

Dan naar landen, die ik in het zonnetje wil zetten. Niet alleen Israel en Groot-Brittanie dit keer, maar vandaag ook Gibraltar.

Het kleine Gibraltar, waar het Nederlands elftal deze week voetbalt liet weten deze week de discotheken en nachtclubs weer te openen. Hun weekcijfers zijn namelijk fascinerend _O_

Een week lang geen nieuwe Coronabesmettingen, al een aantal dagen geen Coronadoden meer. Een dikke pluim voor het kleine en nietige Gibraltar.

Israël

Het land wat een houvast moeten zijn voor iedereen die er eventjes doorheen zit. Want ook nu laat Israël weer een daling zien, ongelofelijk wat dit land in een paar maanden voor elkaar krijgt.

Groot-Brittannië

De Britten vierde vandaag ''Happy Monday'', de dag waarop het eerste pakket versoepelingen werden doorgevoerd. En terecht, want de Britten laten indrukwekkende cijfers zien (ook qua vaccineren). Ik hoop wel dat Nederland snel weer eens onder de besmettingcijfers van de Britten weet te duiken.

Tot slot, het wereldwijde beeld

Zien we toch een kleine stijging, die te verklaren is door de stijgende weekcijfers in landen zoals Nederland, Frankrijk, Duitsland, Amerika en .... Brazilië. Maar ik heb er vertrouwen in dat de meeste landen hun piek in zicht beginnen te krijgen, en we snel weer wereldwijd een daling in kunnen zetten.

Tot zover weer voor vandaag, een interessante dag. De stijging van de weekcijfers qua besmettingen lijkt in Nederland af te remmen, en België vertoont hetzelfde beeld. In Tsjechië gaat het nu eindelijk weer de goed kant op, en het land wat de grootste pluim deze week krijgt is toch echt Gibraltar.

Mensen, fijne avond nog en tot morgen _O_
pi_198752435
Top @Oliver23!
En bedankt ook voor het vaccin nieuws, dat is me een beetje ontlopen de laatste tijd, en al helemaal van degenen die je hier behandelt. Ik heb het sterke vermoeden dat deze eerste golf vaccins het virus heel flink zal terugdringen, en vooral in het Westen onder de duim zal krijgen, maar dat, om het het virus wereldwijd onder de duim te krijgen, er een golf met vaccins 2.0 nodig is. Ofwel gespitst op bepaalde varianten, maar beter nog, vaccins die ongevoelig voor varianten zijn, en in het ultieme geval, vaccins die je bescherming bieden tegen een scala aan coronavirussen (daar is men ook al mee bezig). Dat je een immuunreactie opbouwt tegen een stukje van het virus wat uniek voor coronavirussen, maar wat alle coronavirussen gemeen hebben.

De zon schijnt, we mogen hier weer met 6 man meeten, en morgen ben ik vrij. Het leven is ineens een stuk vrolijker.
  maandag 29 maart 2021 @ 17:11:01 #18
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198752532
Mooie overzichten weer, @Oliver23, dank je wel!

Spanje doet het inderdaad netjes. Ik heb het even gemist, maar wat is daar nu de status qua maatregelen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_198752602
Tnx voor je proefschrift weer! Erg fijn :)
Tap tap tap
  maandag 29 maart 2021 @ 17:26:12 #20
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198752693
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een stijging van 94 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.342 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 2.300.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 29 maart: 675 (absolute stijging 20; relatieve stijging 3,1%);
- zondag 28 maart: 655 (absolute stijging 12; relatieve stijging 1,9%);
- zaterdag 27 maart: 643 (absolute stijging 18; relatieve stijging 2,9%);
- vrijdag 26 maart: 625 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,0%);
- donderdag 25 maart: 619 (absolute daling 6; relatieve daling 1,0%);
- woensdag 24 maart: 625 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,3%);
- dinsdag 23 maart: 623 (absolute daling 15; relatieve daling 2,4%);
- maandag 22 maart: 638 (absolute stijging 27; relatieve stijging 4,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 29 maart: 1.667 (absolute stijging 93; relatieve stijging 4,6%);
- zondag 28 maart: 1.593 (absolute daling 2; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 27 maart: 1.595 (absolute daling 1; relatieve daling 0,0%);
- vrijdag 26 maart: 1.596 (absolute stijging 23; relatieve stijging 1,5%);
- donderdag 25 maart: 1.573 (absolute stijging 11; relatieve stijging 0,7%);
- woensdag 24 maart: 1.562 (absolute daling 13; relatieve daling 2,3%);
- dinsdag 23 maart: 1.575 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,3%);
- maandag 22 maart: 1.555 (absolute stijging 93; relatieve stijging 6,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198752805
quote:
14s.gif Op maandag 29 maart 2021 17:11 schreef phluphy het volgende:
Mooie overzichten weer, @:Oliver23, dank je wel!

Spanje doet het inderdaad netjes. Ik heb het even gemist, maar wat is daar nu de status qua maatregelen?
Ik hou het ook niet heel erg bij, ook al woon ik er.
Alleen noodzakelijke winkels zijn open, kroegen, kappers enzo zijn nog dicht.
Maar we mogen, buiten, weer met 6 man bij elkaar komen van 2 verschillende huishoudens. Mocht voorheen niet, je mocht alleen 2 van verschillende huishouden bij elkaar om te sporten, maar niet om te socializen. Oftewel, je mocht samen hardlopen, maar niet ouwehoeren tijdens het lopen. Mogen weer buiten de eigen regio op pad (ipv "stay" local, is het nu "minimise travel". Het wordt dus afgeraden, maar je kunt geen boete meer krijgen.

Vakantie in het buitenland zit er ook nog echt niet in, de boete daarvoor is £5000!

Als het goed gaat mogen 12 april de kroegen buiten weer mensen serveren, en hier in Oxford worden er daarvoor straten afgesloten, zodat de kroegen die als terras kunnen gebruiken.

https://www.oxfordmail.co.uk/news/19188746.listed-roads-closed-pubs-reopening-april-12/

Dan gaan ook kappers weer open, en wordt vakantie binnen de UK weer mogelijk (campings enzo open als het goed is).

Op zich zit het aantal vastgestelde besmettingen en aantal mensen wat in ziekenhuizen ligt nog ver boven de situatie in augustus. Maar het aantal mensen in ziekenhuizen daalt gestaag, en de helft van de bevolking, en vrijwel iedere 50-plusser die dat wilt, heeft inmiddels een eerste prik gehad.
pi_198752960
quote:
’Nog een maandje volhouden’

„Maar nu is het personeelsuitval aanzienlijk lager”, zegt Kuipers. „Alleen al op de ic-afdeling van het Erasmus MC is dat getal door vaccinatie gedaald van 12 toen naar 6 procent nu. Dus bij die aantallen wordt het weliswaar hard werken, maar kunnen ziekenhuizen het aan. We kunnen dan het code zwart-scenario absoluut vermijden. In die periode is het tempo van vaccineren bovendien omhooggegaan en zorgt het lenteweer voor minder gunstige omstandigheden voor het virus. We moeten de maatregelen nog een maandje op deze manier volhouden, dan zijn we er.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ouden-dan-zijn-we-er

Goed om te lezen, personeelsuitval is praktisch op normaal niveau op deze manier.

1 mei is de wereld heel anders :)
pi_198753017
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 17:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Maar we mogen, buiten, weer met 6 man bij elkaar komen van 2 verschillende huishoudens. Mocht voorheen niet, je mocht alleen 2 van verschillende huishouden bij elkaar om te sporten, maar niet om te socializen. Oftewel, je mocht samen hardlopen, maar niet ouwehoeren tijdens het lopen. Mogen weer buiten de eigen regio op pad (ipv "stay" local, is het nu "minimise travel". Het wordt dus afgeraden, maar je kunt geen boete meer krijgen.

Vakantie in het buitenland zit er ook nog echt niet in, de boete daarvoor is £5000!

Als het goed gaat mogen 12 april de kroegen buiten weer mensen serveren, en hier in Oxford worden er daarvoor straten afgesloten, zodat de kroegen die als terras kunnen gebruiken.

https://www.oxfordmail.co.uk/news/19188746.listed-roads-closed-pubs-reopening-april-12/

Dan gaan ook kappers weer open, en wordt vakantie binnen de UK weer mogelijk (campings enzo open als het goed is).

Op zich zit het aantal vastgestelde besmettingen en aantal mensen wat in ziekenhuizen ligt nog ver boven de situatie in augustus. Maar het aantal mensen in ziekenhuizen daalt gestaag, en de helft van de bevolking, en vrijwel iedere 50-plusser die dat wilt, heeft inmiddels een eerste prik gehad.
OT: Je woont in Oxford O+ O+ O+ Eén keer geweest en zo genoten. Wil heel heel heel graag weer terug O+ O+
Tap tap tap
pi_198753307
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:26 schreef Sangha het volgende:
Maar wel 30.000 minder tests, in dat opzicht is er een stijging.

Ik zeg het maar voor de zekerheid, mochten er woensdag weer 100.000 plus getest worden, betekend dat niet opeens een fikse stijging tov vandaag.

Eigenlijk is het redelijk stabiel al 2 maanden. De uitschieters omhoog en omlaag betrof steeds meer/minder tests.
pi_198753551
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 18:17 schreef Za het volgende:

[..]

Maar wel 30.000 minder tests, in dat opzicht is er een stijging.

Ik zeg het maar voor de zekerheid, mochten er woensdag weer 100.000 plus getest worden, betekend dat niet opeens een fikse stijging tov vandaag.

Eigenlijk is het redelijk stabiel al 2 maanden. De uitschieters omhoog en omlaag betrof steeds meer/minder tests.
Ja inderdaad. Daar had ik in de gauwigheid even niet naar gekeken. ;)
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 maart 2021 @ 19:02:23 #26
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198753821
Toch even nog wat positiefs toevoegen:

twitter

[ Bericht 17% gewijzigd door Roberto_BOZ op 30-03-2021 09:28:45 ]
pi_198754016
quote:
Kuipers: Britse variant minder dodelijk dan gemeld
Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg ziet nog geen reden om aan te nemen dat de Britse variant behalve besmettelijker ook dodelijker is. In het Verenigd Koninkrijk werd eerder een hoger sterftecijfer gemeld, als eerste door premier Johnson en later ook in wetenschappelijk onderzoek, maar Kuipers ziet in de ziekenhuizen geen aanwijzingen dat dit klopt.

"Ik dacht toen al: dat heeft waarschijnlijk vooral te maken met het Britse zorginfarct", aldus Kuipers tijdens zijn wekelijkse persmoment. "De ziekenhuizen waren daar zo overbezet op een gegeven moment, dat de patiëntenzorg daar ongetwijfeld onder te lijden had."

Dat neemt niet weg dat de bezetting in de Nederlandse ziekenhuizen gestaag stijgt. In het huidige tempo verwacht Kuipers in april net zoveel covidpatiënten in het ziekenhuis als bij de vorige piek begin januari: zo'n 2900.

Vaccineren is daarbij volgens hem de oplossing. De ziekenhuizen zouden bij die campagne kunnen helpen als dat nodig is, herhaalde hij. Indien nodig kunnen zij 2 miljoen prikken per week zetten, of 600.000 als zij alleen in het weekend zouden vaccineren. "Daar is personeel genoeg voor, het is ook niet de ingewikkeldste handeling."
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-52072137
Tap tap tap
  maandag 29 maart 2021 @ 19:15:28 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198754037
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vondklok-maatregelen
quote:
Het coronavaccin van de Nederlandse farmaceut Janssen uit Leiden wordt vanaf 19 april aan de Europese Unie geleverd. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend
.11,3 miljoen vaccins van Janssen besteld
Nederland verwacht volgende maand bijna 170.000 Janssen-vaccins. Midden april worden de eerste 84.750 vaccins verwacht, meldde minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) eerder al. Nederland heeft in totaal 11,3 miljoen doses van het vaccin van Janssen ingekocht.

Het vaccin van Janssen is het enige goedgekeurde vaccin waarbij maar één prik nodig is in plaats van twee.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198754420
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 17:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

OT: Je woont in Oxford O+ O+ O+ Eén keer geweest en zo genoten. Wil heel heel heel graag weer terug O+ O+
In een dorpje in de buurt :) Lekker rustig, maar de stad binnen handbereik :)
pi_198754426
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 17:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)ouden-dan-zijn-we-er

Goed om te lezen, personeelsuitval is praktisch op normaal niveau op deze manier.

1 mei is de wereld heel anders :)
Als Kuipers voorzichtig positief is dan zegt dat heel wat!
pi_198754469
quote:
Ik las gister ook al een paper over het feit dat sterfte in ziekenhuizen hoger is door de druk op de zorg, en niet eens doordat de ziekenhuizen stampvol liggen, maar gewoon door de extra druk. Dus daar kan Kuipers goed gelijk in hebben. Goed nieuws dus!
pi_198754495
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 19:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In een dorpje in de buurt :) Lekker rustig, maar de stad binnen handbereik :)
Heerlijk dus :)
Tap tap tap
  maandag 29 maart 2021 @ 19:50:32 #33
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198754705
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:25 schreef Sangha het volgende:
Shit, krijg net het bericht dat het pakje morgen ipv vandaag wordt bezorgd, ben ik dan de hele dag voor thuis gebleven en morgen kan ik niet, grmbl! :X
Wat heeft dat nou weer met dit topic te maken. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 29 maart 2021 @ 19:51:25 #34
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198754720
quote:
17s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:52 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Tis 22 graden mensen......en er zijn baby geitjes geboren bij de kinderboerderij O+
Die vind ik altijd heel vriendelijk.
pi_198754896
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 19:51 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Die vind ik altijd heel vriendelijk.
Nou deze twee konden anders al behoorlijk 'vechten' met elkaar :o
  maandag 29 maart 2021 @ 20:12:59 #36
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198755203
quote:
17s.gif Op maandag 29 maart 2021 19:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Nou deze twee konden anders al behoorlijk 'vechten' met elkaar :o
Zeg, zullen we het even positief houden? o|O
pi_198755367
quote:
7s.gif Op maandag 29 maart 2021 20:12 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Zeg, zullen we het even positief houden? o|O
Het was ook wel schattig.......ze kunnen nog maar net lopen en dan toch al elkaar zo uitdagen O+
  maandag 29 maart 2021 @ 20:25:38 #38
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198755416
quote:
17s.gif Op maandag 29 maart 2021 20:21 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Het was ook wel schattig.......ze kunnen nog maar net lopen en dan toch al elkaar zo uitdagen O+
Oké, goed hersteld. *)
pi_198758242
@Momo postte hem al elders, maar ook hier is hij op zijn plek. Moderna en Pfizer beschermen ook erg goed tegen verspreiding, en bieden ook goede bescherming na de eerste vaccinatie, ~80%. Wat weer een goed argument is om zoveel mogelijk mensen eerst iig een keer te prikken.

twitter
  dinsdag 30 maart 2021 @ 08:48:22 #40
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198760379
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 17:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Woon je nou in Spanje of in Oxford? :P
Of allebei misschien? Dat zou helemaal jaloersmakend zijn!
... ♥ ik mis je ♥
pi_198762956
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 08:48 schreef phluphy het volgende:

[..]

Woon je nou in Spanje of in Oxford? :P
Of allebei misschien? Dat zou helemaal jaloersmakend zijn!
Oxford, geen idee waarom ik een Spanje zou wonen?
pi_198762997
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 11:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Oxford, geen idee waarom ik een Spanje zou wonen?
Omdat je antwoordde op een vraag over Spanje :P
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 12:04:09 #43
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198763070
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 22:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:Momo postte hem al elders, maar ook hier is hij op zijn plek. Moderna en Pfizer beschermen ook erg goed tegen verspreiding, en bieden ook goede bescherming na de eerste vaccinatie, ~80%. Wat weer een goed argument is om zoveel mogelijk mensen eerst iig een keer te prikken.

[ twitter ]
Maar op NOS lees je dan weer van die "verontrustende" berichten dat een (groot) deel van de vaccins misschien wel binnen een jaar niet meer werkzaam zouden zijn omdat veel 3e wereld landen geen of te weinig vaccins krijgen en daardoor heel snel resistente mutaties gaan ontstaan. :{

(ik weet, mijn post heeft geen positieve lading, excuses... maar ik wilde er toch even op ingaan)
pi_198763095
Deze dag begint wel heel goed.
De zon schijnt!
Ik ben een dagje vrij!
We mogen weer de regio uit, dus vandaag ergens wandelen aan de kust.
Afgelopen maanden een lastig proces doorgemaakt op werk met als uitkomst dat ik met terugwerkende kracht in een hogere schaal ingedeeld werd (tot afgunst van een line-manager die daarvoor flink op zijn kop heeft gekregen). De uitkomst ervan kwam vandaag in het salaris, ik heb nog nooit zoveel betaald gekregen in een keer :o
En ik krijg ook vanmorgen een email van de Oxford vaccine trial, dat de vaccinatie die ik vorige week gekregen heb de 3e keer is dat ik het Oxford corona vaccin kreeg, en dat ik nu dus in principe ruim gevaccineerd ben.

Jammer dat de kroegen niet open zijn om het allemaal te vieren.
pi_198763236
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Maar op NOS lees je dan weer van die "verontrustende" berichten dat een (groot) deel van de vaccins misschien wel binnen een jaar niet meer werkzaam zouden zijn omdat veel 3e wereld landen geen of te weinig vaccins krijgen en daardoor heel snel resistente mutaties gaan ontstaan. :{

(ik weet, mijn post heeft geen positieve lading, excuses... maar ik wilde er toch even op ingaan)
Positief is dan weer dat dat flink opgeklopt wordt maar geen reden is tot zorg. De kans dat er een variant ontstaat die de vaccins volledig omzeilt is nihil. En dan moet het ook nog een variant zijn die mensen net zo ziek of zieker maakt. Zou ook best kunnen dat er een variant komt die de vaccins wel omzeilt maar veel minder symptomen heeft bijvoorbeeld. Dan hoeven we helemaal niets te doen.

Sterker, dat zou voor het virus zelf de beste variant zijn. Want dan gaan we ook geen maatregelen nemen om de verspreiding tegen te gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door MoreDakka op 30-03-2021 12:27:24 ]
pi_198763423
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Positief is dan weer dat dat flink opgeklopt wordt maar geen reden is tot zorg. De kans dat er een variant ontstaat die de vaccins volledig omzeilt is nihil. En dan moet het ook nog een variant zijn die mensen net zo ziek of zieker maakt. Zou ook best kunnen dat er een variant komt die de vaccins wel omzeilt maar veel minder symptomen heeft bijvoorbeeld. Dan hoeven we helemaal niets te doen.
precies dit, het artikel klopt wel, en het is natuurlijk beter om de hele wereld zsm volledig te vaccineren.
Maar een mutatie betekent zeker niet dat de hele handel van vooraf aan begint. Want
1) de kans dat een vaccin wel iets doet tegen de mutatie is aanwezig.
2) de mutatie kan minder ziekmakend zijn, en dus minder vervelend.
3) de vaccins zijn snel aan te passen, waardoor de risicogroep gevaccineerd kan worden tegen de dan rondgaande mutant (net zoals bij de griep nu).

vaccins zijn echt echt echt de oplossing, en natuurlijk moeten de arme landen net zoveel kans krijgen als wij.
pi_198763450
quote:

[..]

Nou ja, als de kwetsbare groepen tegelijk met een griepprik ook jaarlijks een daarop aangepaste coronabooster krijgen zou dit wel eens een non-probleem kunnen zijn natuurlijk.

Maar het is logisch dat er ook aandacht gevraagd wordt voor coronabestrijding in 3e wereldlanden en dat dat niet alleen een probleem van die landen zelf, maar ook van de wereld is.
pi_198763751
quote:

[..]

Nu de Britse variant geen angst meer aanjaagt en probleemloos en voorspelbaar verloopt zoeken ze iets anders om met chocolade letters in de krant te zetten.
pi_198763762
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:31 schreef Zolena het volgende:

[..]

Nou ja, als de kwetsbare groepen tegelijk met een griepprik ook jaarlijks een daarop aangepaste coronabooster krijgen zou dit wel eens een non-probleem kunnen zijn natuurlijk.

Maar het is logisch dat er ook aandacht gevraagd wordt voor coronabestrijding in 3e wereldlanden en dat dat niet alleen een probleem van die landen zelf, maar ook van de wereld is.
Vergeet niet dat de derde wereld er heel anders uitziet dan hier. Heel ander klimaat en leefomgeving. Tot op heden is het zelfs vrij stil wat betreft Corona uit die landen, en dat is niet zonder reden.

Ik denk dat Corona daar een stuk minder huishoudt dat in andere werelddelen.
pi_198763805
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 12:14 schreef MoreDakka het volgende:

Sterker, dat zou voor het virus zelf de beste variant zijn. Want dan gaan we ook geen maatregelen nemen om de verspreiding tegen te gaan.
Afgelopen week las ik in de krant dat zelfs het normale verkoudheidsvirus (Influenza) een grote vijand is voor Corona.

Ik heb al vanaf dag 1 het gevoel dat Corona als virus zo spannend niet is. Volgens mij is het maar een zwak virus wat met eenvoudige middelen te bestrijden is. Het grote probleem is en blijft dat we op zaken als ziekenhuizen bespaard hebben, want uiteindelijk liggen daar de problemen. Corona is al gevoelig voor iets simpels als afstand houden en een vaccin was binnen no-time beschikbaar en scoort mega goed tegen het virus. Als iedereen de 4 basismaatregelen strikt zou opvolgen, dan was Corona hier net als in China al grotendeels uitgebannen geweest.

Ik geloof er dan ook niet in dat het in staat zou zijn om zodanig te muteren dat het ineens compleet anders wordt. Ik acht de kans groter dat het muteert naar een variant die ineens geen houvast meer heeft.
pi_198764438
quote:
12:55

Pfizer en BioNTech verwachten dit jaar fors meer vaccins te produceren dan ze eerder hadden voorspeld. ,,Op dit moment hebben we ons ingesteld op de productie van 2,5 miljard doses, maar in principe is er ruimte voor een verdere verhoging", zei topman Ugur Sahin van het Duitse BioNTech.

De bedrijven hadden eerder nog aangegeven dat ze dit jaar ongeveer 2 miljard doses van hun vaccin konden produceren. Mensen hebben twee doses van het middel nodig om volledig beschermd te zijn, dus met zo'n voorraad kunnen in principe een miljard mensen gevaccineerd worden.

Lekker!
pi_198764514
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 13:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de derde wereld er heel anders uitziet dan hier. Heel ander klimaat en leefomgeving. Tot op heden is het zelfs vrij stil wat betreft Corona uit die landen, en dat is niet zonder reden.

Ik denk dat Corona daar een stuk minder huishoudt dat in andere werelddelen.
Ik denk zelf dat veel landen a) meer ervaring hebben met uitbraken van ziektes, b) er daardoor beter van bewust zijn dat dit bij het leven hoort, hoe cru ook, en dat er c) heel veel in de doofpot wordt gestopt en d) er een totaal ander regime heerst en er strengere maatregelen opgelegd kunnen worden omdat protesteren toch geen enkel nut heeft.
Tap tap tap
pi_198764546
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat veel landen a) meer ervaring hebben met uitbraken van ziektes, b) er daardoor beter van bewust zijn dat dit bij het leven hoort, hoe cru ook, en dat er c) heel veel in de doofpot wordt gestopt en d) er een totaal ander regime heerst en er strengere maatregelen opgelegd kunnen worden omdat protesteren toch geen enkel nut heeft.
Klopt, telt ook allemaal mee. Maar ook de bevolkingsdichtheid en feit dat er minder hygiëne is en derhalve meer weerstand zal bijdragen.

Maar over de derde wereld maak ik mij wat Corona betreft weinig zorgen. Ik denk dat er daar andere, veel belangrijkere, thema's spelen.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:25:28 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198764703
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:02 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Lekker!
quote:
Sahin zegt dat dat is veranderd vanwege de verbetering van het productieproces. Ook is er volgens de topman uitzicht op een kant-en-klare variant van het vaccin die ook in koelkasten bewaard kan worden. Zo kunnen bijvoorbeeld huisartsen en apotheken een grotere rol gaan spelen bij vaccinatiecampagnes.
We komen er wel. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198764911
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

We komen er wel. :Y
Mooi vooruitzicht. Ik hoorde van de week dat er mogelijk ook pillen komen als vaccin, die hoeven helemaal niet gekoeld te worden. Dat zou, zeker voor landen waar koeling een probleem is, een top oplossing zijn.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:52:27 #56
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198765011
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:43 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Mooi vooruitzicht. Ik hoorde van de week dat er mogelijk ook pillen komen als vaccin, die hoeven helemaal niet gekoeld te worden. Dat zou, zeker voor landen waar koeling een probleem is, een top oplossing zijn.
Serieus? Pillen? Dat zou veel meer dingen makkelijker maken. Iedereen een pilletje thuis, zelf slikken?
Dan wordt de logistiek een eitje, lijkt me.
... ♥ ik mis je ♥
pi_198765055
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:52 schreef phluphy het volgende:

[..]

Serieus? Pillen? Dat zou veel meer dingen makkelijker maken. Iedereen een pilletje thuis, zelf slikken?
Dan wordt de logistiek een eitje, lijkt me.
Ja, bijzonder genoeg:

quote:
TEL AVIV - Het is de heilige graal voor een snelle bescherming van de gehele wereldbevolking tegen Covid-19: een vaccin in pilvorm. En een Israëlisch-Indiase joint venture claimt een flinke stap in die richting te hebben gezet. Zij begint op korte termijn met een klinische test voor zo’n ’coronapil’, nadat proeven op dieren succesvol waren.
https://www.telegraaf.nl/(...)f-spray-tegen-corona

Dat maakt het inderdaad kinderlijk eenvoudig in opslag en distributie, maar ook gebruik.

Maar ook een spray is een mooie oplossing. Niet permanent, maar eenvoudig te verspreiden en toe te passen.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 15:06:04 #58
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198765192
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een stijging van 68 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.410 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 2.400.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 30 maart: 682 (absolute stijging 7; relatieve stijging 1,0%);
- maandag 29 maart: 675 (absolute stijging 20; relatieve stijging 3,1%);
- zondag 28 maart: 655 (absolute stijging 12; relatieve stijging 1,9%);
- zaterdag 27 maart: 643 (absolute stijging 18; relatieve stijging 2,9%);
- vrijdag 26 maart: 625 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,0%);
- donderdag 25 maart: 619 (absolute daling 6; relatieve daling 1,0%);
- woensdag 24 maart: 625 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,3%);
- dinsdag 23 maart: 623 (absolute daling 15; relatieve daling 2,4%);

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 30 maart: 1.728 (absolute stijging 61; relatieve stijging 3,7%);
- maandag 29 maart: 1.667 (absolute stijging 93; relatieve stijging 4,6%);
- zondag 28 maart: 1.593 (absolute daling 2; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 27 maart: 1.595 (absolute daling 1; relatieve daling 0,0%);
- vrijdag 26 maart: 1.596 (absolute stijging 23; relatieve stijging 1,5%);
- donderdag 25 maart: 1.573 (absolute stijging 11; relatieve stijging 0,7%);
- woensdag 24 maart: 1.562 (absolute daling 13; relatieve daling 2,3%);
- dinsdag 23 maart: 1.575 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,3%);

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 31-03-2021 13:21:56 ]
pi_198765227
quote:
Sterfgevallen

Eén positieve ontwikkeling is er overigens wel te benoemen. Opnieuw overleden minder ouderen aan het virus. Onder 80-plussers die afgelopen week positief testten op het virus werden 48 coronasterfgevallen geregistreerd. Dat waren er vier weken geleden nog 111, en acht weken geleden 183. Bij deze groep is het vaccinatieproces al vergevorderd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-het-rood~a369b4fc/

De rest van de cijfers is al een tijdje niet zo leuk, maar dit is wel een prachtig cijfer. Vaccineren werkt en de vaccins zijn nu voldoende gezet bij de 80+ groep dat we ook echt effect merken. Erg fijn, langzaam zal dit nog verder naar de 0 bewegen en ook de groep 70+ zal over niet al te lange tijd met dit effect te maken krijgen.
pi_198765305
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:06 schreef Federer-fan het volgende:
--knip--
Dank weer.

Het gaat, helaas, nog veel te hard. Maar we moeten niet vergeten dat dit komt door de stijging in het aantal besmettingen alweer even terug. Ondertussen is de snelheid daarin wat afgenomen gelukkig.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 15:18:10 #61
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198765371
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%

SPOILER
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,1%)
Stijging t.o.v. week ervoor: + 16,5%

dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261

totaal: 45.145

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervoor: + 11,8% (percentage positieve tests: 8,6%)

dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag: 7.430
maandag: 6.718

totaal: 50.452

Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 4,8 %

dinsdag: 5.828
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:

totaal: 40.796 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

dinsdag 30 maart 2021 @ 15:19:23 #62
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198765385
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:13 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dank weer.
Graag gedaan.
quote:
Het gaat, helaas, nog veel te hard. Maar we moeten niet vergeten dat dit komt door de stijging in het aantal besmettingen alweer even terug. Ondertussen is de snelheid daarin wat afgenomen gelukkig.
Goed punt ja. Alleen wanneer verwacht jij dat de daling inzet - deze week nog?
  dinsdag 30 maart 2021 @ 15:21:31 #63
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198765420
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:19 schreef Federer-fan het volgende:

Je ziet nauwelijks verschil met het besmettingcijfer van vorige week dinsdag. Als je het aan mij vraagt, deze week nog een kleine stijging of al stagnatie. En vanaf volgende week een dalende trend.

In de ziekenhuizen zie ik de daling op de verpleegafdelingen midden april, IC afdelingen echt pas later (helaas)
pi_198765483
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:19 schreef Federer-fan het volgende:
Ik ga nu even realistisch zijn, en niet louter positief.

Dat denk ik niet. Ik denk dat het nog zeker 3 weken duurt voor we daarin iets van daling zien. De besmettingscijfers zijn te hoog, veel te hoog. En hoewel het allemaal behoorlijk afvlakt en er genoeg positieve dingen aan komen (mooier weer, meer vaccinaties) is het nu een kwestie van doorbijten. Ik denk wel dat we iets eerder een stabilisatie krijgen, ik denk dat de grootste stijgingen er nu wel uit zijn. De uitstroom wordt ook steeds hoger, waardoor een plateau in zicht komt.

Over een week of 3 verwacht ik dat we qua vaccinaties de grootste groep 60+ wel gehad zullen hebben. Vanaf oud naar jong zitten we nu rond leeftijd 74 en ook de groep 64-60 is vorige week weer gestart. Ik verwacht dat we de komende 1,5 week flink tempo gaan maken nu er meer beschikbaarheid van de vaccins is.

En als dat eenmaal zo is, dan denk ik dat je Engelse praktijken gaat zien. Je hebt dan een groot deel van de probleemgevallen gevaccineerd. Dat zal zorgen voor een veel lagere opname.

Maar voor nu is het, met de kennis die ik nu heb, echt nog minstens 3 weken doorbijten.
pi_198765523
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik denk dat het nog zeker 3 weken duurt voor we daarin iets van daling zien. De besmettingscijfers zijn te hoog, veel te hoog. En hoewel het allemaal behoorlijk afvlakt en er genoeg positieve dingen aan komen (mooier weer, meer vaccinaties) is het nu een kwestie van doorbijten. Ik denk wel dat we iets eerder een stabilisatie krijgen, ik denk dat de grootste stijgingen er nu wel uit zijn. De uitstroom wordt ook steeds hoger, waardoor een plateau in zicht komt.

Over een week of 3 verwacht ik dat we qua vaccinaties de grootste groep 60+ wel gehad zullen hebben. Vanaf oud naar jong zitten we nu rond leeftijd 74 en ook de groep 64-60 is vorige week weer gestart. Ik verwacht dat we de komende 1,5 week flink tempo gaan maken nu er meer beschikbaarheid van de vaccins is.

En als dat eenmaal zo is, dan denk ik dat je Engelse praktijken gaat zien. Je hebt dan een groot deel van de probleemgevallen gevaccineerd. Dat zal zorgen voor een veel lagere opname.

Maar voor nu is het, met de kennis die ik nu heb, echt nog minstens 3 weken doorbijten.
De maand april streep ik ook weg, hangt ook beetje van het weer/discipline/aanvoer van vaccins af maar ik hanteer beetje begin mei winkels en daarna half mei terras en juni weer zoals deze zomer ongeveer om daarna het virus niet meer te zien terugkomen
pi_198765545
quote:

[..]

We hadden inderdaad afgelopen zaterdag nog die 9000, dat is echt nog even afwachten of die in het ziekenhuis belanden. Maar nu zijn we alweer drie dagen aan het dalen, hopelijk hebben we de pieken nu wel achter ons gelaten......
pi_198765580
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

We hadden inderdaad afgelopen zaterdag nog die 9000, dat is echt nog even afwachten of die in het ziekenhuis belanden. Maar nu zijn we alweer drie dagen aan het dalen, hopelijk hebben we de pieken nu wel achter ons gelaten......
Sowieso denk ik dat we aankomende maand nog wel forse stijgingen gaan hebben maar langzaam steeds minder opnames, hoop ik dat ik mis zit
pi_198765600
https://coronabeeld.nl/

Gisteren de 1 na beste vaccinatiedag.
pi_198765654
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:38 schreef Piethur het volgende:

[..]

Sowieso denk ik dat we aankomende maand nog wel forse stijgingen gaan hebben maar langzaam steeds minder opnames, hoop ik dat ik mis zit
Nog forse stijgingen in de ziekenhuiscijfers of in het aantal positieve testuitslagen? Ik hoop juist dat we met die 9000 wel het hoogste gehad hebben......
pi_198765666

Bijgewerkte plaat. Ziet er erg mooi uit zo, die daling.
pi_198765739
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:31 schreef Piethur het volgende:

[..]

De maand april streep ik ook weg, hangt ook beetje van het weer/discipline/aanvoer van vaccins af maar ik hanteer beetje begin mei winkels en daarna half mei terras en juni weer zoals deze zomer ongeveer om daarna het virus niet meer te zien terugkomen
Ik heb ergens de hoop dat we op 1 mei gaan versoepelen. Ik denk dan aan avondklok, terrassen, restaurants, winkels en stadions. April moeten we inderdaad door, dat wordt nog een hobbelige maand.

Vanaf 1 juni hoop ik mondkapjes weg, theater en musea weer open.

Vanaf 1 juli hoop ik ook evenementen, mogelijk nog kleinschalig, weer mogelijk en dan rond 1 september gewoon weer helemaal normaal.

Maar dit is hoop en afhankelijk van heel veel factoren.
pi_198765744
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:47 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Nog forse stijgingen in de ziekenhuiscijfers of in het aantal positieve testuitslagen? Ik hoop juist dat we met die 9000 wel het hoogste gehad hebben......
Positieve testuitslagen, verwacht dat dit een steeds minder relevant gegeven gaat worden als kwetsbare groepen zijn ingeënt
pi_198765758
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Een deel zal in het ziekenhuis belanden of dat ondertussen al gedaan hebben. Tussen een positieve test en opname zit iets van 2 tot 10 dagen naar mijn weten. Ik denk wel dat de serieus lastige dagen nu zijn, begin volgende week verwacht ik een wat lagere instroom en meer toewerken naar een plateau.
pi_198765771
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:40 schreef 297534 het volgende:
https://coronabeeld.nl/

Gisteren de 1 na beste vaccinatiedag.
Ja heerlijk, en nu doorpakken. Als het lukt om op korte termijn naar 100.000 op een dag te gaan dan delen we echt keiharde klappen uit aan Corona.
pi_198765791
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:48 schreef Freudie het volgende:
[ afbeelding ]
Bijgewerkte plaat. Ziet er erg mooi uit zo, die daling.
Mooi om te zien he. Naar 0 zullen we niet gaan, maar dat is ook erg onrealistisch. Niet iedereen kan gevaccineerd worden en ook werken de vaccins niet voor 100%. Maar je ziet het echt hard afnemen nu, fijn om te zien.
pi_198765792
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 16:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Een deel zal in het ziekenhuis belanden of dat ondertussen al gedaan hebben. Tussen een positieve test en opname zit iets van 2 tot 10 dagen naar mijn weten. Ik denk wel dat de serieus lastige dagen nu zijn, begin volgende week verwacht ik een wat lagere instroom en meer toewerken naar een plateau.
Ja dat bedoelde ik dus ook :)
pi_198765849
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 16:05 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik dus ook :)
:)

We zullen het zien, maar ik verwacht dat de instroom loop van deze week weer onder de 200 zal komen. En verder is het afhankelijk van wat de besmettingen gaan doen de komende periode.
pi_198766014
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 16:12 schreef GereDathan het volgende:

[..]

:)

We zullen het zien, maar ik verwacht dat de instroom loop van deze week weer onder de 200 zal komen. En verder is het afhankelijk van wat de besmettingen gaan doen de komende periode.
Hopelijk blijven we nu dalen of hooguit een dag of wat stabiel
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 30 maart 2021 @ 16:32:58 #79
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198766027
Kijk die prikken van gisteren eens. Goede start van de week.

twitter
  Redactie Games dinsdag 30 maart 2021 @ 16:56:40 #80
181272 crew  Noppie2000
pi_198766248
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 16:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Kijk die prikken van gisteren eens. Goede start van de week.

[ twitter ]
Het kan dus wel, doorzetten *O*
pi_198766441
Mijn grafieken van vandaag:

De data lijkt nu stabiel tot en met maandag 22 maart. Op deze maandag is weer een piek zichtbaar zoals meestal op maandag. De week daarvoor liet een redelijk stabiel beeld zien met een iets hogere waarde op dinsdag en woensdag.

De dagcurves van gisteren (groen) en vandaag (grijs) laten een 'buik' zien die ongeveer stabiel is rond de 1000 besmettingen. De piek daarentegen lijkt te dalen en de dip is zelfs negatief. Dat laatste komt omdat voor verschillende gevallen eerst de dag van testuitslag gerapporteerd wordt en die later gecorrigeerd wordt naar de dag van eerste klachten.

Het aandeel per leeftijdsgroep aan de gemelde besmettingen. Het patroon is nog steeds hetzelfde (de data van de laatste week is nog niet compleet en kan een vertekend beeld geven), al lijkt de verandering wat minder snel te gaan:
Stijging in de jongste groep (0-20) stabilisatie bij de groepen tussen 20 en 60 en een afname in de groepen 60-80 en 80+.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 17:18:27 #82
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198766509
Oh verkeerde topic, neem mij niet kwalijk

[ Bericht 71% gewijzigd door ondeugend op 30-03-2021 17:23:30 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198768683
quote:

[..]

Dat is koffiedik kijken. De vaccins lijken tegen veel van de mutaties heel goed te werken (Britse, Californische) of nog wel behoorlijk goed (Braziliaanse) en tegen sommigen niet erg goed (Zuid-Afrikaanse, al zou het nog steeds goed kunnen dat ze wel behoorlijke bescherming bieden tegen ziekenhuisopname).
Ik denk wel dat er 2 rondes nodig zullen zijn om het virus echt naar de achtergrond van onze gedachten te kunnen krijgen, maar dat met 1 ronde we wel weer 'gewoon' kunnen doen. Misschien dat er wel bepaalde restricties zullen zijn in bepaalde regio's in de wereld, of wanneer je daar uit komt reizen, maar dat dat soort impact veel minder zal zijn. Al maak ik me wel zorgen over veel vrienden die in de safari industrie werken in zuidelijk Afrika. Ik denk dat die voor het tweede seizoen op rij hard geraakt gaan worden.
Over het algemeen ben ik er nog wel van overtuigd dat de vaccins het leven in het Westen over 3-4 maanden er behoorlijk normaal kan laten uitzien.
pi_198768756
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:58 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Vanaf 1 juni hoop ik mondkapjes weg, theater en musea weer open.

Ik denk dat de mondkapjesadviezen lang zullen blijven, Het zal misschien wel omgezet worden van verplichting in dringend advies, maar het is iets fysieks, wat kan ondersteunen om mensen andere adviezen in gedachten te houden.
Eigenlijk hoop ik wat meer op het monitoren van luchtkwaliteit (met name CO2 concentratie), wat een goede indicatie voor de balans tussen luchtverversing en aantal mensen in de ruimte is.
pi_198769065
Echt niet!!!!!!!!!
pi_198769228
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik denk dat de mondkapjesadviezen lang zullen blijven, Het zal misschien wel omgezet worden van verplichting in dringend advies, maar het is iets fysieks, wat kan ondersteunen om mensen andere adviezen in gedachten te houden.
Eigenlijk hoop ik wat meer op het monitoren van luchtkwaliteit (met name CO2 concentratie), wat een goede indicatie voor de balans tussen luchtverversing en aantal mensen in de ruimte is.
Met alle respect hoor, maar als er iets niet werkt en vooral niet goed gebruikt wordt zijn het wel mondkapjes....... :)
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:27:22 #87
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198769353
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Je ziet nauwelijks verschil met het besmettingcijfer van vorige week dinsdag. Als je het aan mij vraagt, deze week nog een kleine stijging of al stagnatie. En vanaf volgende week een dalende trend.

In de ziekenhuizen zie ik de daling op de verpleegafdelingen midden april, IC afdelingen echt pas later (helaas)
Ik bedoelde de daling in de ziekenhuizen. Ik hoop dat je ongelijk hebt. Jij waarschijnlijk ook. :s)
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:28:59 #88
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198769381
quote:

[..]

Klinkt reëel, bedankt. Maar waarom zien we niet meer van mensen die naar huis mogen en onder behandeling/toezicht blijven van hun huisarts? Daar had ik me meer van voorgesteld. En ik hoop dat we zonder de maatregelen veel hoger zouden zitten, want dan hebben die tenminste nut.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:30:38 #89
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198769403
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 16:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Mooi om te zien he. Naar 0 zullen we niet gaan, maar dat is ook erg onrealistisch. Niet iedereen kan gevaccineerd worden en ook werken de vaccins niet voor 100%. Maar je ziet het echt hard afnemen nu, fijn om te zien.
En volgens Kuipers kunnen de ziekenhuizen met gemak twee miljoen mensen per week vaccineren. Dat zou mooi zijn, maar daar zijn niet genoeg vaccins voor.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:32:44 #90
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198769439
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, maar als er iets niet werkt en vooral niet goed gebruikt wordt zijn het wel mondkapjes....... :)
Ik vind het vooral hinderlijk bij winkelpersoneel dat met eten werkt. Dan zitten ze aan hun mondkapje - soms zelfs aan de binnenkant ervan! - en zitten ze vervolgen aan het eten. Dan loop ik echt weg. En als ze het eten nog niet hebben aangeraakt, vraag ik of ze hun handen willen wassen.
pi_198769454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:27 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik bedoelde de daling in de ziekenhuizen. Ik hoop dat je ongelijk hebt. Jij waarschijnlijk ook. :s)
Absoluut, liever gisteren leeg dan vandaag :)
pi_198769469
Zullen we de effectiviteit van specifieke maatregel elders bespreken? :) om te voorkomen dat het moddergooien wordt.
pi_198769486
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Klinkt reëel, bedankt. Maar waarom zien we niet meer van mensen die naar huis mogen en onder behandeling/toezicht blijven van hun huisarts? Daar had ik me meer van voorgesteld.
Ik denk dat de meesten toch zieker zijn dan gedacht en meer toezicht nodig hebben.

quote:
En ik hoop dat we zonder de maatregelen veel hoger zouden zitten, want dan hebben die tenminste nut.
Zie Brazilië :)
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:43:21 #94
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198769671
Mijn man heeft zich vanochtend laten testen omdat er 6 collega's in zijn unit (Politie) positief waren, maar we hoorden zojuist dat de uitslag 'negatief' was. *O*
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:48:01 #95
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198769814
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:43 schreef phluphy het volgende:
Mijn man heeft zich vanochtend laten testen omdat er 6 collega's in zijn unit (Politie) positief waren, maar we hoorden zojuist dat de uitslag 'negatief' was. *O*
Da's juist positief. _O_
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:50:21 #96
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198769870
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Da's juist positief. _O_
Yeah 8-)
... ♥ ik mis je ♥
pi_198772314
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Klinkt reëel, bedankt. Maar waarom zien we niet meer van mensen die naar huis mogen en onder behandeling/toezicht blijven van hun huisarts? Daar had ik me meer van voorgesteld. En ik hoop dat we zonder de maatregelen veel hoger zouden zitten, want dan hebben die tenminste nut.
Dit komt omdat behandeling door het ziekenhuis heel erg ingeburgerd is in onze gezondheidszorg. Loslaten en behandeling overlaten aan een ander buiten het ziekenhuis is hierin geen optie, ook wel genoemd het “ziekenhuis denken”.

Een bron van frustratie in de eerste lijn
hardcoholic
pi_198774255
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik denk dat de belangrijkste reden waarom ze werken is dat het een constante visuele herinnering aan mensen is om afstand te houden. In veel landen was het een van de eerste adviezen die gegeven werden, en maatregelen die genomen werden, ook daarom denk ik dat het een van de laatste maatregelen is die eruit gaat. Eerst winkels open, restaurants open, stadions open, etc, dan pas mondkapjesadvies weg. Andersom zou ook raar zijn eigenlijk.
pi_198774560
- Sorry, maar je verhaal in deze en de vorige post was totaal offtopic in dit topic -

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2021 00:50:44 ]
#WeesGeenWhales
pi_198775297
21% van Sanquin heeft antistoffen, en als je weet dat bloeddonoren van die brave burgers zijn, dan zal dat wel een stuk hoger liggen :)

twitter
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')