abonnement Unibet Coolblue
pi_198751138
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
pi_198751152
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,2%)
Stijging t.o.v. week ervoor: + 16,5%

dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261


totaal: 45.145

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
Stijging t.o.v. week ervoor: + 11,8%

dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag: 7.430
maandag: 6.718


totaal: 50.452
pi_198751162
Shit, krijg net het bericht dat het pakje morgen ipv vandaag wordt bezorgd, ben ik dan de hele dag voor thuis gebleven en morgen kan ik niet, grmbl! :X
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198751178
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Waar wedden we om, dan blijf ik eventjes weg _O-
Koud pilsje? Neem je @CherryLips mee en maken we er een Fok!-PositiviteitsMeeting van na Corona *O*
pi_198751189
Toch mooi zo'n 2000 minder besmettingen vergeleken met zaterdag! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198751197
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:26 schreef Sangha het volgende:
Toch mooi zo'n 2000 minder besmettingen vergeleken met zaterdag! ^O^
Ja lekker gevoel!

Alles wijst erop of de stijging eruit is en we in afvlakking terecht komen. Hopelijk helpt het prachtige weer om dat in een daling om te zetten op korte termijn.
pi_198751215
Weekcijfer: Positieve Tests
Stijging: 11,8%


Wederom een stijging te zien in de weekcijfers qua positief tests. Maar, er zijn positieve punten te benoemen.
1) De stijging nam rond vrijdag al af, en kwamen we uiteindelijk terecht op 11% stijging

2) De stijging is minder fors dan voorgaande weken. Twee weken geleden stegen we met 7295, vorige week met 6393 en deze week met 5307. Ik durf nog niet heel hardop te zeggen dat dit er goed uit begint te zien, maar het loopt niet zo fors meer omhoog.
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 maart 2021 @ 15:28:13 #8
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198751227
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ja lekker gevoel!

Alles wijst erop of de stijging eruit is en we in afvlakking terecht komen. Hopelijk helpt het prachtige weer om dat in een daling om te zetten op korte termijn.
Dagcijfers in lijn met afvlakkende trend. Duimen op doorzetten.

Houd je aan de regels en #staysafe!
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 maart 2021 @ 15:30:53 #9
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198751275
Terecht commentaar op vaccinatiesnelheid, maar omdat dit het positiviteitstopic is:
Er zijn afgelopen week meer vaccins gezet dan de week ervoor.

Versnelling zou sneller moeten.

twitter
pi_198751407
Een gemiddelde van 40k per dag is zo slecht nog niet. Het mag altijd sneller natuurlijk, dan wordt het nóg positiever :)
  maandag 29 maart 2021 @ 15:41:06 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198751420
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Terecht commentaar op vaccinatiesnelheid, maar omdat dit het positiviteitstopic is:
Er zijn afgelopen week meer vaccins gezet dan de week ervoor.

Versnelling zou sneller moeten.

[ twitter ]
Als ik het goed had bijgehouden zaten we in week 11 of ~205K en in week 12 op ~285K.
  Public Relations / Redactie Film maandag 29 maart 2021 @ 15:42:25 #12
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198751435
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:39 schreef GereDathan het volgende:
Een gemiddelde van 40k per dag is zo slecht nog niet. Het mag altijd sneller natuurlijk, dan wordt het nóg positiever :)
Er waren afgelopen week 400.000 prikken beloofd. 115.000 minder gezet dus. Komende week zouden we er 500.000 moeten doen.

Het maken van een afspraak schijnt nogal lastig te zijn aan de ontvangende kant, terwijl aan de prikkende kant er veel lege tijdslots zijn. Daar sluit dus iets niet goed aan op elkaar.

https://nos.nl/artikel/23(...)op%20voorraad%20zijn.
pi_198751513
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:42 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Er waren afgelopen week 400.000 prikken beloofd. 115.000 minder gezet dus. Komende week zouden we er 500.000 moeten doen.

Het maken van een afspraak schijnt nogal lastig te zijn aan de ontvangende kant, terwijl aan de prikkende kant er veel lege tijdslots zijn. Daar sluit dus iets niet goed aan op elkaar.

https://nos.nl/artikel/23(...)op%20voorraad%20zijn.
Groeistuipen. Ik maak mij er niet zo druk om. Uiteindelijk gaan er toch zo'n 40.000 per dag in de arm en dat loopt nog steeds op. Over 2 maanden lachen we om dit soort hobbeltjes.
pi_198751549
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:39 schreef GereDathan het volgende:
Een gemiddelde van 40k per dag is zo slecht nog niet. Het mag altijd sneller natuurlijk, dan wordt het nóg positiever :)
Positief geher-etiquetteerd: ik zie veel ruimte voor verbetering. Of: volgende week kunnen we nóg meer vaccineren. En als laatste: we hebben ruim voldoende vaccins.
pi_198751555
Tis 22 graden mensen......en er zijn baby geitjes geboren bij de kinderboerderij O+
  maandag 29 maart 2021 @ 16:44:38 #16
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198752206
Goedemiddag, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van maandag 29 maart 2021. En dan met name het positieve nieuws, maar wel met een realistische kijk daarop. Wederom een middageditie, wegens andere verplichtingen in de avond ;)

Voordat ik begin met het vaste ritueel op de maandag (blik richting buitenland) eerst wat ander nieuws. Ik las een uitgebreid artikel over diverse nieuwe vaccins die in ontwikkeling zijn. De berichten daarvan zijn hoopgevend. Heb de desbetreffende informatie over de vaccins in een spoilertag gezet.

Covaxx
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vaxtart
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Valneva
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inovio
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ook nog erg goed nieuws uit Duitsland, want daar werd gisterenavond bekend gemaakt dat de sterftekans behoorlijk is gedaald. Die daalde namelijk van 20,7% naar 12,7%.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan, de wekelijkse kijk naar het buitenland. Om te beginnen in onze buurlanden.

België

We zien bij onze zuiderburen de cijfers ook stijgen, alleen zien we nu al dat de dagelijkse besmettingcijfers aan het afnemen zijn.

Duitsland

Ook bij de Oosterburen zien we dezelfde stijgende lijn als bij ons in Nederland. Ik ga ervan uit dat het dagcijfer een foutje is, want hoorde vanochtend in de media dat dit 9.000 moest zijn.

Frankrijk

Ook in Frankrijk zien we de stijgende lijn, dus het lijkt erop dat een aantal Europese landen een piek hebben op dit moment.

Spanje

De Spanjaarden doen het gewoon erg goed, ze hebben een keurige ondergrens bereikt en het 7-daagse gemiddelde zit nog steeds in de dalende lijn.

Italië

Redelijk goed nieuws uit Italië, want daar lijken ze over de piek heen te zijn. We zien namelijk eindelijk stagnatie in de cijfers. Nu hopen dat aankomende week de cijfers in een rap tempo weer omlaag gaan.

Tsjechië

Het zorgenkindje van Europa laat uitstekende cijfers zien deze week, want de daling die Tsjechië heeft ingezet is fors. 6.000 minde besmettingen t.o.v. vorige week zondag, en een daling van 4000 in het 7-daagse gemiddelde.

Brazilië

Het wereldwijde zorgenkindje is Brazilië. Ik heb er eigenlijk geen woorden meer voor. Wederom een stijging in de besmettingcijfers... ... ....

Verenigde Staten



Qua besmettingen laten de Amerikanen in de weekcijfers weer een kleine stijging zien, maar het positieve komt dit keer van de sterftecijfers. De Amerikanen duiken deze week namelijk onder de 1000 grens betreft weekcijfers qua sterftegevallen. En dat is lang geleden dat Amerika weer eens onder de 1000 doden zat betreft het zeven daagse gemiddelde.

Dan naar landen, die ik in het zonnetje wil zetten. Niet alleen Israel en Groot-Brittanie dit keer, maar vandaag ook Gibraltar.

Het kleine Gibraltar, waar het Nederlands elftal deze week voetbalt liet weten deze week de discotheken en nachtclubs weer te openen. Hun weekcijfers zijn namelijk fascinerend _O_


Een week lang geen nieuwe Coronabesmettingen, al een aantal dagen geen Coronadoden meer. Een dikke pluim voor het kleine en nietige Gibraltar.

Israël


Het land wat een houvast moeten zijn voor iedereen die er eventjes doorheen zit. Want ook nu laat Israël weer een daling zien, ongelofelijk wat dit land in een paar maanden voor elkaar krijgt.

Groot-Brittannië


De Britten vierde vandaag ''Happy Monday'', de dag waarop het eerste pakket versoepelingen werden doorgevoerd. En terecht, want de Britten laten indrukwekkende cijfers zien (ook qua vaccineren). Ik hoop wel dat Nederland snel weer eens onder de besmettingcijfers van de Britten weet te duiken.

Tot slot, het wereldwijde beeld

Zien we toch een kleine stijging, die te verklaren is door de stijgende weekcijfers in landen zoals Nederland, Frankrijk, Duitsland, Amerika en .... Brazilië. Maar ik heb er vertrouwen in dat de meeste landen hun piek in zicht beginnen te krijgen, en we snel weer wereldwijd een daling in kunnen zetten.

Tot zover weer voor vandaag, een interessante dag. De stijging van de weekcijfers qua besmettingen lijkt in Nederland af te remmen, en België vertoont hetzelfde beeld. In Tsjechië gaat het nu eindelijk weer de goed kant op, en het land wat de grootste pluim deze week krijgt is toch echt Gibraltar.

Mensen, fijne avond nog en tot morgen _O_
pi_198752435
Top @Oliver23!
En bedankt ook voor het vaccin nieuws, dat is me een beetje ontlopen de laatste tijd, en al helemaal van degenen die je hier behandelt. Ik heb het sterke vermoeden dat deze eerste golf vaccins het virus heel flink zal terugdringen, en vooral in het Westen onder de duim zal krijgen, maar dat, om het het virus wereldwijd onder de duim te krijgen, er een golf met vaccins 2.0 nodig is. Ofwel gespitst op bepaalde varianten, maar beter nog, vaccins die ongevoelig voor varianten zijn, en in het ultieme geval, vaccins die je bescherming bieden tegen een scala aan coronavirussen (daar is men ook al mee bezig). Dat je een immuunreactie opbouwt tegen een stukje van het virus wat uniek voor coronavirussen, maar wat alle coronavirussen gemeen hebben.

De zon schijnt, we mogen hier weer met 6 man meeten, en morgen ben ik vrij. Het leven is ineens een stuk vrolijker.
  maandag 29 maart 2021 @ 17:11:01 #18
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198752532
Mooie overzichten weer, @Oliver23, dank je wel!

Spanje doet het inderdaad netjes. Ik heb het even gemist, maar wat is daar nu de status qua maatregelen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_198752602
Tnx voor je proefschrift weer! Erg fijn :)
Tap tap tap
  maandag 29 maart 2021 @ 17:26:12 #20
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198752693
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een stijging van 94 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.342 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 2.300.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- maandag 29 maart: 675 (absolute stijging 20; relatieve stijging 3,1%);
- zondag 28 maart: 655 (absolute stijging 12; relatieve stijging 1,9%);
- zaterdag 27 maart: 643 (absolute stijging 18; relatieve stijging 2,9%);
- vrijdag 26 maart: 625 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,0%);
- donderdag 25 maart: 619 (absolute daling 6; relatieve daling 1,0%);
- woensdag 24 maart: 625 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,3%);
- dinsdag 23 maart: 623 (absolute daling 15; relatieve daling 2,4%);
- maandag 22 maart: 638 (absolute stijging 27; relatieve stijging 4,4%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 29 maart: 1.667 (absolute stijging 93; relatieve stijging 4,6%);
- zondag 28 maart: 1.593 (absolute daling 2; relatieve daling 0,1%);
- zaterdag 27 maart: 1.595 (absolute daling 1; relatieve daling 0,0%);
- vrijdag 26 maart: 1.596 (absolute stijging 23; relatieve stijging 1,5%);
- donderdag 25 maart: 1.573 (absolute stijging 11; relatieve stijging 0,7%);
- woensdag 24 maart: 1.562 (absolute daling 13; relatieve daling 2,3%);
- dinsdag 23 maart: 1.575 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,3%);
- maandag 22 maart: 1.555 (absolute stijging 93; relatieve stijging 6,4%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198752805
quote:
14s.gif Op maandag 29 maart 2021 17:11 schreef phluphy het volgende:
Mooie overzichten weer, @:Oliver23, dank je wel!

Spanje doet het inderdaad netjes. Ik heb het even gemist, maar wat is daar nu de status qua maatregelen?
Ik hou het ook niet heel erg bij, ook al woon ik er.
Alleen noodzakelijke winkels zijn open, kroegen, kappers enzo zijn nog dicht.
Maar we mogen, buiten, weer met 6 man bij elkaar komen van 2 verschillende huishoudens. Mocht voorheen niet, je mocht alleen 2 van verschillende huishouden bij elkaar om te sporten, maar niet om te socializen. Oftewel, je mocht samen hardlopen, maar niet ouwehoeren tijdens het lopen. Mogen weer buiten de eigen regio op pad (ipv "stay" local, is het nu "minimise travel". Het wordt dus afgeraden, maar je kunt geen boete meer krijgen.

Vakantie in het buitenland zit er ook nog echt niet in, de boete daarvoor is £5000!

Als het goed gaat mogen 12 april de kroegen buiten weer mensen serveren, en hier in Oxford worden er daarvoor straten afgesloten, zodat de kroegen die als terras kunnen gebruiken.

https://www.oxfordmail.co.uk/news/19188746.listed-roads-closed-pubs-reopening-april-12/


Dan gaan ook kappers weer open, en wordt vakantie binnen de UK weer mogelijk (campings enzo open als het goed is).

Op zich zit het aantal vastgestelde besmettingen en aantal mensen wat in ziekenhuizen ligt nog ver boven de situatie in augustus. Maar het aantal mensen in ziekenhuizen daalt gestaag, en de helft van de bevolking, en vrijwel iedere 50-plusser die dat wilt, heeft inmiddels een eerste prik gehad.
pi_198752960
quote:
’Nog een maandje volhouden’

„Maar nu is het personeelsuitval aanzienlijk lager”, zegt Kuipers. „Alleen al op de ic-afdeling van het Erasmus MC is dat getal door vaccinatie gedaald van 12 toen naar 6 procent nu. Dus bij die aantallen wordt het weliswaar hard werken, maar kunnen ziekenhuizen het aan. We kunnen dan het code zwart-scenario absoluut vermijden. In die periode is het tempo van vaccineren bovendien omhooggegaan en zorgt het lenteweer voor minder gunstige omstandigheden voor het virus. We moeten de maatregelen nog een maandje op deze manier volhouden, dan zijn we er.”

https://www.telegraaf.nl/(...)ouden-dan-zijn-we-er

Goed om te lezen, personeelsuitval is praktisch op normaal niveau op deze manier.

1 mei is de wereld heel anders :)
pi_198753017
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 17:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ik hou het ook niet heel erg bij, ook al woon ik er.
Alleen noodzakelijke winkels zijn open, kroegen, kappers enzo zijn nog dicht.
Maar we mogen, buiten, weer met 6 man bij elkaar komen van 2 verschillende huishoudens. Mocht voorheen niet, je mocht alleen 2 van verschillende huishouden bij elkaar om te sporten, maar niet om te socializen. Oftewel, je mocht samen hardlopen, maar niet ouwehoeren tijdens het lopen. Mogen weer buiten de eigen regio op pad (ipv "stay" local, is het nu "minimise travel". Het wordt dus afgeraden, maar je kunt geen boete meer krijgen.

Vakantie in het buitenland zit er ook nog echt niet in, de boete daarvoor is £5000!

Als het goed gaat mogen 12 april de kroegen buiten weer mensen serveren, en hier in Oxford worden er daarvoor straten afgesloten, zodat de kroegen die als terras kunnen gebruiken.

https://www.oxfordmail.co.uk/news/19188746.listed-roads-closed-pubs-reopening-april-12/


Dan gaan ook kappers weer open, en wordt vakantie binnen de UK weer mogelijk (campings enzo open als het goed is).

Op zich zit het aantal vastgestelde besmettingen en aantal mensen wat in ziekenhuizen ligt nog ver boven de situatie in augustus. Maar het aantal mensen in ziekenhuizen daalt gestaag, en de helft van de bevolking, en vrijwel iedere 50-plusser die dat wilt, heeft inmiddels een eerste prik gehad.
OT: Je woont in Oxford O+ O+ O+ Eén keer geweest en zo genoten. Wil heel heel heel graag weer terug O+ O+
Tap tap tap
pi_198753307
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:26 schreef Sangha het volgende:
Toch mooi zo'n 2000 minder besmettingen vergeleken met zaterdag! ^O^
Maar wel 30.000 minder tests, in dat opzicht is er een stijging.

Ik zeg het maar voor de zekerheid, mochten er woensdag weer 100.000 plus getest worden, betekend dat niet opeens een fikse stijging tov vandaag.

Eigenlijk is het redelijk stabiel al 2 maanden. De uitschieters omhoog en omlaag betrof steeds meer/minder tests.
pi_198753551
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 18:17 schreef Za het volgende:

[..]

Maar wel 30.000 minder tests, in dat opzicht is er een stijging.

Ik zeg het maar voor de zekerheid, mochten er woensdag weer 100.000 plus getest worden, betekend dat niet opeens een fikse stijging tov vandaag.

Eigenlijk is het redelijk stabiel al 2 maanden. De uitschieters omhoog en omlaag betrof steeds meer/minder tests.
Ja inderdaad. Daar had ik in de gauwigheid even niet naar gekeken. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')