Ik heb nog nooit een journalist iemand in elkaar zien meppen of aanrijden.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zegt de persoon die zich baseert op de beelden, redactie en het narratief van WC-eend. Het is sowieso natuurlijk gewoon een treiteractie van de pers, kerkgangers 'ter verantwoording roepen' terwijl ze geen verantwoording verschuldigd zijn, niet op beeld willen en willen dat in hun dorp de zondagsrust wordt gerespecteerd. Dan moet je niet gaan dwepen met de persvrijheid alsof je bent gearresteerd door de politie omdat je verslag van een demonstratie wilde doen.
[..]
Volgende keer een grote mohammed cartoon meenemen.
[..]
We worden al een tijdje van informatie en meningen voorzien door hoeren en lafaards, die dan vervolgens allemaal de juiste kant kiezen. Niet de kant van de rechtsstaat of de kant van een goed argument, maar de kant waar je bij wil horen. Alles wat tegen christenen en tegen lockdownsceptici is, is goed. So simplistisch gepolariseerd is het allemaal.
Wat ik mis is mensen die zeggen wat die kerken is belachelijk, maar die journalisten moeten even normaal doen en niet kerkgangers gaan lastigvallen. Zoiets, gewoon een mening op argumenten baseren en niet beginnen met partij kiezen en daar dan maar wanhopig wat argumenten voor bij elkaar grabbelen onder het motto alles gaat het op want het is tegen die en die. En altijd pro media natuurlijk want als het tegen de media is dan zijn de media tegen jou en die vergeten niet.
Ik doe daar niet aan mee. Ik heb niks met die christenen maar als ze dat grondwettelijke recht hebben dan moet je niet gaan zeuren dat ze zich niet aan de regels houden, zeker niet als beroepsgroep die zichzelf structureel niet aan de wel wettelijke regels houdt en evenmin aan normale fatsoensregels.
Dat is juist het punt waarop ik jou lomp corrigeerde. Jammer dat dat zelfs te hoog gegrepen voor je is, laat staan Nederlands recht.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:
...
Er is helemaal geen sprake van botsende grondrechten. Het grondrecht van de homo/zwarte is helemaal niet in het geding, dat heeft die immers tov de overheid. Het grondrecht van de gelovige wel, de vraag is of een veroordeling voor belediging/haatzaaien daar een inbreuk op maakt en dat is niet het geval want beide verdachten hebben zich onnodig grievend uitgelaten. Maw, ze hadden dezelfde religieuze overtuiging ook anders kunnen brengen, en dan waren ze niet strafbaar geweest.
Maar goed, het Nederlands recht is duidelijk veel te hoog gegrepen voor jou dus ik ga je dat verder niet proberen uit te leggen, ik zal je hooguit lomp corrigeren.
Helemaal waar, als zijn religieuzen natuurlijk ook niet de enige met een kort lontje.quote:Op maandag 29 maart 2021 08:55 schreef Nielsch het volgende:
Blijkbaar zijn booslims niet de enige religieuzen met een kort lontje.
Ik heb beide vonnissen waarnaar je linkte even doorgelezen hoor, zei het vluchtig. Jij snapt gewoon niet wat de kwestie is.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is juist het punt waarop ik jou lomp corrigeerde. Jammer dat dat zelfs te hoog gegrepen voor je is, laat staan Nederlands recht.
Maar goed, in de volgende discussie over discriminerende geloofsgemeenschappen kom je dit manke stokpaardje vast weer berijden in minstens dertien alinea's per breedsprakige post, dus tot de volgende akte denk ik dan maar.
Iets met het recht hebben en fysieke mishandeling is strafbaar.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:12 schreef skrn het volgende:
Alleen ja ... ik vind niet dat je als journalist vreemd mag opkijken dat de sfeer op dat moment grimmig is, en dat kerkgangers je liever ziet gaan dan komen. Ik hou niet van de verontwaardiging van die journalisten. Ze hoeven er niet te komen.
Hahahahahaha, kom op, dit kan je echt niet menen.quote:
Tuurlijk gast, niemand snapt het behalve jij. En het is "zij" dus dat vluchtig doorlezen hoeven we wellicht ook niet veel waarde aan te hechten.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb beide vonnissen waarnaar je linkte even doorgelezen hoor, zei het vluchtig. Jij snapt gewoon niet wat de kwestie is.
Je mist een behoorlijk deel van mijn quote, lieverd.quote:Op maandag 29 maart 2021 20:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hahahahahaha, kom op, dit kan je echt niet menen.
Wat heeft een mohammed cartoon nu met Corona te maken?quote:Op maandag 29 maart 2021 20:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgende keer een grote mohammed cartoon meenemen.
Nou nou, wat een rare praat. SS-gedoe is ook rare praat en nu verlaag jij je tot dat niveau. Maar een journalist heeft het recht daar te zijn en een fysieke handeling is strafbaar. Is dat moeilijk?quote:Op maandag 29 maart 2021 21:08 schreef skrn het volgende:
Maar doe geen moeite. De Sionkerk met de SS-vergelijking zegt weer genoeg. Wat een niveau. Van mij mogen de journalisten die kerken vanaf nu elke dienst belegeren, en vanuit de loopgraven elke antisemiet die durft dat haatpaleis binnen te stappen het spreekwoordelijke vuur aan de schenen leggen.
Volgens mij niet, maar heb ook niet anders beweerd.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou nou, wat een rare praat. SS-gedoe is ook rare praat en nu verlaag jij je tot dat niveau. Maar een journalist heeft het recht daar te zijn en een fysieke handeling is strafbaar. Is dat moeilijk?
Het ding is dat deze mensen heel trouw zullen zijn aan je partij en je dus gegarandeerd een groep volgers hebt. Daarnaast nemen veel het niet zo nauw met feiten of wetenschap en wordt de politieke voorkeur doorgegeven aan het nageslacht.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:21 schreef Duveldrinker het volgende:
Dat hele kerk gedoe is echt een dingetje aan het worden bij rechts. Trump was ook ineens pro Kerk en Baudet nu ook. Het gaat uiteindelijk om zieltjes winnen.
Ik ga in sommige punten behoorlijk mee met Trump en Baudet maar dit is echt een rede om daarvan af te zien.
Pim Fortuyn die ik vrij hoog had zitten deed dat ook met zijn Joods Christelijke normen en waarden.
Ik heb jouw comment blijkbaar verkeerd begrepen. Ik zal een walk of shame doen (zodra de avondklok voorbij is)quote:Op maandag 29 maart 2021 21:18 schreef skrn het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar heb ook niet anders beweerd.
In Amerika bestaan ze ook, en in andere landen ook, al heten zulke gemeenschappen daar een sekte.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:51 schreef Revanches het volgende:
[..]
Helemaal KRANKZINNIG, dat deze gemeenschappen nog bestaan in Nederland.![]()
![]()
Heras hekwerk eromheen lijkt me daarna ook geen overbodige luxe. Met bordjes "centrum voor psychiatrische patienten" en een legertje witte jassen. Tering zeg, wat zijn het daar een stelletje achterlijke primaten met hun inteelthoofden.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De tering he![]()
![]()
![]()
![]()
Wanneer gaan we de dijk naar Urk opblazen? Laat ze het lekker uitzoeken op dat eilandje van ze
Het is vooral een groep die goedgelovig is en logisch denken niet tolereert.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het ding is dat deze mensen heel trouw zullen zijn aan je partij en je dus gegarandeerd een groep volgers hebt. Daarnaast nemen veel het niet zo nauw met feiten of wetenschap en wordt de politieke voorkeur doorgegeven aan het nageslacht.
Ik denk niet dat dit simpel stemmen- of zieltjeswinnen is. Fundamenteel denken ze over een aantal zaken in hoofdlijnen hetzelfde. Precies het tegenovergestelde van D66 zeg maar. In de Randstad hebben ze vaak niet in de gaten dat de rest van het land helemaal niet zo links-progressief is als hun Bubble.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:21 schreef Duveldrinker het volgende:
Dat hele kerk gedoe is echt een dingetje aan het worden bij rechts. Trump was ook ineens pro Kerk en Baudet nu ook. Het gaat uiteindelijk om zieltjes winnen.
Ik ga in sommige punten behoorlijk mee met Trump en Baudet maar dit is echt een rede om daarvan af te zien.
Pim Fortuyn die ik vrij hoog had zitten deed dat ook met zijn Joods Christelijke normen en waarden.
Extreemrechts is in de hoofdlijnen net zo conservatief als de streng gereformeerde, niet verlichte gemeenschap. Dat schept toch een band. Net als met de boeren.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit simpel stemmen- of zieltjeswinnen is. Fundamenteel denken ze over een aantal zaken in hoofdlijnen hetzelfde. Precies het tegenovergestelde van D66 zeg maar. In de Randstad hebben ze vaak niet in de gaten dat de rest van het land helemaal niet zo links-progressief is als hun Bubble.
Ik geloof pertinent niet dat Trump ook maar enigszins hetzelfde dacht over die hoofdlijnen. Dat idee heb ik bij Baudet ook, hij zou eens voor de gein zijn vriend moeten kussen in die kerk.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit simpel stemmen- of zieltjeswinnen is. Fundamenteel denken ze over een aantal zaken in hoofdlijnen hetzelfde. Precies het tegenovergestelde van D66 zeg maar. In de Randstad hebben ze vaak niet in de gaten dat de rest van het land helemaal niet zo links-progressief is als hun Bubble.
In de niet-Randstedelijke gemeente van Caroline en de nr. 3 van de BBB was D66 anders wel de grootste.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Als ik intuitief een mening vorm over een willekeurige actuele gebeurtenis, dan is er 90% kans dat Thierry, maar ook de boeren of Jenny Douwes, min of meer op 1 lijn zitten. Het is gewoon een bepaalde denktrant en daarom zijn de boeren, de Christenen, de FvD-ers etc, helemaal geen rare bondgenoten.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik geloof pertinent niet dat Trump ook maar enigszins hetzelfde dacht over die hoofdlijnen. Dat idee heb ik bij Baudet ook, hij zou eens voor de gein zijn vriend moeten kussen in die kerk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |