Het mag nooit volgens de reglement, er is gekozen in eerste instantie niet handhaven.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Opdracht of niet, het mocht toch?
Normaal gezien mag het in principe niet, mag je een paar keer een foutje maken maar als je het meer dan 3 keer doet dan krijg je een waarschuwing en evt. straf.
Nu deed Mercedes het 38 rondjes achterelkaar, geen waarschuwingen, geen straf.. Red Bull zegt tegen Max "kennelijk mag het.. tenzij we horen dat het niet mag" en opeens mag het niet meer, ook niet per ongeluk, worden er meteen straffen uitgedeeld als het nog een keer gebeurt.
Dat is toch erg raar en meten met twee maten?
Prima als ze Lewis geen straf willen geven maar dan moeten ze Red Bull ook toestaan om de tracklimits te overschrijden.
klopt maar uiteindelijk heeft ie sowieso ook op hard gereden dus had ik de harde met de mediums omgedraaid.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had geen nieuwe harde banden meer, dus ik snap de keuze voor een nieuwe medium in dat licht wel
Hoe is een overstuur moment na een inhaal "smerig"?quote:Op zondag 28 maart 2021 20:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Een illegale inhaalactie wat hij ook moest teruggeven.
Dus niet echt alternatief dus
Differrentieelproblemen? De gehele race? Klinkt niet best. Hopen op iets éénmaligs en niet iets wat vaker problemen op gaat leveren. Bij Perez voor de race ook nog onderdelen vervangen en dus vanuit de pit moeten starten vanwege problemen.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als hij was meegeklapt, dan had Bottas een grotere rol gespeeld. Dat gaatje was er nooit gekomen, die differentieelproblemen waren gewoon net dat kleine beetje. En die tiende per ronde voor tracklimits uiteraard.
Klopt volgens de reglementen mag het niet, maar ze hebben de optie om niet te handhaven. Het is niet zo strikt als de track limits.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je bent in de war met track limits
Dit gaat over het voordeel krijgen van het verlaten van de baan. Dat gaat niet om 3x dat doen.
En het heeft nooit gemogen. Dus dat is gewoon onzin.
Het is ook niet meten met 2 maten. Max maakte gewoon een illegale inhaalactie dus klar.
Die plek had Max sowieso terug moeten geven, ging met 4 banden over de lijn en dat mag sowieso niet,quote:Op zondag 28 maart 2021 20:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je bent in de war met track limits
Dit gaat over het voordeel krijgen van het verlaten van de baan. Dat gaat niet om 3x dat doen.
En het heeft nooit gemogen. Dus dat is gewoon onzin.
Het is ook niet meten met 2 maten. Max maakte gewoon een illegale inhaalactie dus klar.
2 wielen mag altijd.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die plek had Max sowieso terug moeten geven, ging met 4 banden over de lijn en dat mag sowieso niet,
Maar tijdens de race ging Lewis wel steeds met 2 wielen over de lijn, normaal gezien mag dat ook maar een keer of 3 maar nu mocht Mercedes dat wel 38 ronden lang en toen Red Bull stelde dat zij het ook maar moesten doen mocht het opeens niet meer.
Ja bijna de hele race had Verstappen daar last van.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Differrentieelproblemen? De gehele race? Klinkt niet best. Hopen op iets éénmaligs en niet iets wat vaker problemen op gaat leveren. Bij Perez voor de race ook nog onderdelen vervangen en dus vanuit de pit moeten starten vanwege problemen.
Paar weken nu om dit weer recht te breien al zal Mercedes ook niet stilzitten natuurlijk.
Dat mag: tijdens de race is daar geen track limits actief. Wel staat er in het regelement dat je niet met 4 banden de baan mag verlaten, tenzij goede reden. Ook dat deed hij regelmatig.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die plek had Max sowieso terug moeten geven, ging met 4 banden over de lijn en dat mag sowieso niet,
Maar tijdens de race ging Lewis wel steeds met 2 wielen over de lijn, normaal gezien mag dat ook maar een keer of 3 maar nu mocht Mercedes dat wel 38 ronden lang en toen Red Bull stelde dat zij het ook maar moesten doen mocht het opeens niet meer.
Perez moest uit pit starten, omdat hij stil viel tijdens formatierondequote:Op zondag 28 maart 2021 20:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Differrentieelproblemen? De gehele race? Klinkt niet best. Hopen op iets éénmaligs en niet iets wat vaker problemen op gaat leveren. Bij Perez voor de race ook nog onderdelen vervangen en dus vanuit de pit moeten starten vanwege problemen.
Paar weken nu om dit weer recht te breien al zal Mercedes ook niet stilzitten natuurlijk.
Doornbos liet het wel zien dat hij na bocht 1 niet vol op gas kon.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja bijna de hele race had Verstappen daar last van.
True, had ik ook gedaan om Merc meer onder druk te zetten.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
klopt maar uiteindelijk heeft ie sowieso ook op hard gereden dus had ik de harde met de mediums omgedraaid.
Maar ik ben ook geen RBR
Was dat al bij de eerste start of bij de herstart. Ik wist het niet meer zeker.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Doornbos liet het wel zien dat hij na bocht 1 niet vol op gas kon.
En scheelt ook weer wat op de banden natuurlijk. Maar hey, maakt het uit als het in het voordeel is van Luluquote:Op zondag 28 maart 2021 20:44 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
2 wielen mag altijd.
Hamilton ging er trouwens 29x met 4 wielen naast. Toch een tiende per keer.
Nogmaals want ook al legt iedereen het je uit het is blijkbaar nog niet duidelijk:quote:Op zondag 28 maart 2021 20:43 schreef SiGNe het volgende:
Mooie battles idd.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ook mooi die battles in de midfield te zien en vooral van Alonso
29 keer. 29 keer ging Louis met vier wielen over de witte lijn. RBR zei er op de radio iets van in ronde 32 (waarschijnlijk een ronde eerder).quote:Op zondag 28 maart 2021 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 maart 2021 20:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Mooie battles idd.
Maar van Alonso geen reet gezien?
Verstappen kwam dicht bij, als ze paar ronden later naar binnen gingen zat Verstappen op een seconde en kon hij een undercut doen.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Waar ik me over verbaasde was dat Hamilton vroeg binnenkwam voor 2e stop.
Maar 15 ronden op de hard compound
Ze zijn niet incompetent, ze zijjn onderdeel van de miljaren marketingmachine.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:15 schreef opreis het volgende:
Een sport waar miljarden in om gaat en dan z'n incompetente wedstrijdleiding hebben. Al jaren.
Volgens mij herstart, maar ik weet het niet zeker meer.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Was dat al bij de eerste start of bij de herstart. Ik wist het niet meer zeker.
Dat was omdat ze bang waren dat Max ook een undercut zou doen.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
Waar ik me over verbaasde was dat Hamilton vroeg binnenkwam voor 2e stop.
Maar 15 ronden op de hard compound
En dan natuurlijk Perez in de formatieronde, AT met een vergelijkbaar issue met de krachtbron waarbij ook de energy store and control electronics vervangen moesten worden.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja bijna de hele race had Verstappen daar last van.
Dat had max ook mogen doen, er was immers aangekondigd dat er mogelijk gehandhaaft zou worden na een waarschuwing.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
29 keer. 29 keer ging Louis met vier wielen over de witte lijn. RBR zei er op de radio iets van in ronde 32 (waarschijnlijk een ronde eerder).
Lulu heeft dus vanaf ronde 1 elke ronde de bocht ruimer gepakt dan de witte lijn. Dat zijn alle rondes behalve in de ronde met de (virtueel) safetycar.
Dus er zijn maar drie rondes met een SC geweest
Dan is het de herstart.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Volgens mij herstart, maar ik weet het niet zeker meer.
Positie terug geven was dan ook terecht.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:50 schreef Sjemmert het volgende:
Zelf buiten de baan kleuren op een plek waar van te voren zou zijn aangegeven dat er niet te streng gecontroleerd wordt is natuurlijk wel heel wat anders dan iemand op die plek buiten de baan inhalen.
Precies mercedes heeft goed geluisterd.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:50 schreef Sjemmert het volgende:
Zelf buiten de baan kleuren op een plek waar van te voren zou zijn aangegeven dat er niet te streng gecontroleerd wordt is natuurlijk wel heel wat anders dan iemand op die plek buiten de baan inhalen.
Dat zeg ik, eerst onderdelen voor de race laten vervangen, vervolgens uit de pit starten vanwege problemen.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Perez moest uit pit starten, omdat hij stil viel tijdens formatieronde
Tijdens de brieving is er gezegd dat er mogelijk gehandhaafd zou worden als het de spuitgaten uitloopt, en pas na een waarschuwing.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:51 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Positie terug geven was dan ook terecht.
Alleen had de wedstrijd leiding natuurlijk al veel eerder in moeten grijpen. 29x is geen perongelukje meer.
Zou je daar dan wel mogen komen om er te verdedigen?quote:Op zondag 28 maart 2021 20:50 schreef Sjemmert het volgende:
Hier zijn geen track limits maar goed volgens het reglement is het niet toegestaan.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:53 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
Zeg het maar jongens en meisjes.
quote:Op zondag 28 maart 2021 20:54 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Tijdens de brieving is er gezegd dat er mogelijk gehandhaafd zou worden als het de spuitgaten uitloopt, en pas na een waarschuwing.
Dus alle teams hadden dit kunnen doen, immers was het risico slechts een waarschuwing, uiteraard was dit geen perongelukje.
Ben het met je eens, maar ik vind dit dom van de wedstrijd leidingquote:Op zondag 28 maart 2021 20:53 schreef BroesWillems het volgende:
Mercedes was hier slimmer idd.
Maar waarom niet de tracklimits gewoon laten staan?
Inhalen buiten de baan mag sowieso niet. Waarschuwing of geen waarschuwing.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Hij had geen goede reden om de baan te verlaten en was al gewaarschuwd, dan ga je voor de bijl.
Klopt.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:55 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Inhalen buiten de baan mag sowieso niet. Waarschuwing of geen waarschuwing.
Je wilt een wedstrijd niet kapot fluiten, als er geen exclusief voordeel is en geen gevaar moet je af en toe een oogje dicht knijpen.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[..]
Ben het met je eens, maar ik vind dit dom van de wedstrijd leiding
Dat was het ook. Er werd alleen niet op gehandhaafd.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mol zei gister bij de kwali over die tracklimit in T4 dat je er wel overheen mocht gaan, maar je er dan wel een goede reden voor moest hebben (zijnde verremmen etc., en geen tijdsvoordeel oid)
Was dat maar waar geweest
zeker ook al wordt Lewis kampioen als het merendeel van de races maar zo isquote:Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
Verder vermakelijke race gezien.
Als dit hele seizoen zo blijft qua strijd overwinning, dan teken ik ervoor.
Ook mooi die battles in de midfield te zien en vooral van Alonso
Dit is wel een beetje van de zotte natuurlijk.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:56 schreef Predator40 het volgende:
Het is trouwens nog erger met de FIA:
Coureurs mochten in Bahrein tijdens de trainingen op vrijdag zo wijd gaan als ze wilden in bocht 4. Dat werd vervolgens teruggedraaid, wie dat deed in de kwalificatie op zaterdag zag z’n tijd verwijderd worden.
Tijdens de race op zondag was het wijd uitkomen bij diezelfde bocht weer toegestaan, tot de wedstrijdleiding ingreep. Horner: ,,We zagen dat Mercedes het elke ronde deed. Daar win je toch ongeveer twee tienden van een seconde mee. Toen zijn wij het ook gaan doen, maar op een gegeven moment vroeg de wedstrijdleiding of we de limiet konden respecteren. Anders zou je een waarschuwing krijgen.
Ja, een keertje dus.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je wilt een wedstrijd niet kapot fluiten, als er geen exclusief voordeel is en geen gevaar moet je af en toe een oogje dicht knijpen.
Dat wisten we al. Er was min of meer een gedoogbeleid en toen RB openlijk opdracht gaf kwam het bovenstaande verzoek.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:56 schreef Predator40 het volgende:
Het is trouwens nog erger met de FIA:
Coureurs mochten in Bahrein tijdens de trainingen op vrijdag zo wijd gaan als ze wilden in bocht 4. Dat werd vervolgens teruggedraaid, wie dat deed in de kwalificatie op zaterdag zag z’n tijd verwijderd worden.
Tijdens de race op zondag was het wijd uitkomen bij diezelfde bocht weer toegestaan, tot de wedstrijdleiding ingreep. Horner: ,,We zagen dat Mercedes het elke ronde deed. Daar win je toch ongeveer twee tienden van een seconde mee. Toen zijn wij het ook gaan doen, maar op een gegeven moment vroeg de wedstrijdleiding of we de limiet konden respecteren. Anders zou je een waarschuwing krijgen.
een paar tienden per ronde, 30 rondes lang, dat is 6 seconden.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je wilt een wedstrijd niet kapot fluiten, als er geen exclusief voordeel is en geen gevaar moet je af en toe een oogje dicht knijpen.
Wel. Hij had een nieuwe set hard en medium. Ik heb dat nog voor de race gepost.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had geen nieuwe harde banden meer, dus ik snap de keuze voor een nieuwe medium in dat licht wel
Maar iedereen mocht het. Dan kun je niet spreken over een voordeel voor mercedes.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja, een keertje dus.
29x is geen oogje dichtknijpen.
Daarbij, een baan is een baan. Als je er buiten gaat ben je er buiten. Dat heeft helemaal niet met kapot fluiten te maken. Dat schept juist duiding.
Willekeur helpt niemand.
was het maar waar bij de FIAquote:Op zondag 28 maart 2021 20:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje van de zotte natuurlijk.
Gelijke monnikken gelijke kappen.
Ze zeiden het op zo'n manier dat de er wel gehandhaafd moest worden.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje van de zotte natuurlijk.
Gelijke monnikken gelijke kappen.
gewoon weer overal grind of muren plaatsen....probleem opgelostquote:Op zondag 28 maart 2021 20:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja, een keertje dus.
29x is geen oogje dichtknijpen.
Daarbij, een baan is een baan. Als je er buiten gaat ben je er buiten. Dat heeft helemaal niet met kapot fluiten te maken. Dat schept juist duiding.
Willekeur helpt niemand.
een gedoogbeleid voor mercedes dusquote:Op zondag 28 maart 2021 20:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat wisten we al. Er was min of meer een gedoogbeleid en toen RB openlijk opdracht gaf kwam het bovenstaande verzoek.
De stewards moeten af gaan op wat RB zegt wanneer er regels gehandhaafd moeten worden? Kunnen ze niet gewoon naar het regelboekje kijken? Lijkt me een stuk minder discutabelquote:Op zondag 28 maart 2021 21:00 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ze zeiden het op zo'n manier dat de er wel gehandhaafd moest worden.
Nee voor iedereen, dat is besproken tijdens de brieving.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een gedoogbeleid voor mercedes dus
En wellicht ook anderen. Alleen let rbr alleen op Hamilton.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een gedoogbeleid voor mercedes dus
Met 2 wielen over de lijn mag altijd. Vier wielen niet.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De strekking van mijn post was: Max had geen 2 sets nieuwe harde banden en daarom deed hij een extra run op mediumquote:Op zondag 28 maart 2021 20:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Wel. Hij had een nieuwe set hard en medium. Ik heb dat nog voor de race gepost.
Blijkbaar mocht RBR het niet. Want toen ze het wilden doen werd er gehandhaafd.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Maar iedereen mocht het. Dan kun je niet spreken over een voordeel voor mercedes.
Heel leuk en aardig. Daarom leg ik de fout ook bij de wedstrijd leiding. Je kunt niet op zaterdag iedereen de tijd af nemen die er over heen gingen en dan zondag met een een vaag verhaal komen. Tracklimits zijn tracklimits. Dan heb je deze discussie gewoon niet.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Maar iedereen mocht het. Dan kun je niet spreken over een voordeel voor mercedes.
Als ze eerlijk waren geweest dan hadden gezegd: hammie mag het niet meer doen en de rest heeft een quotum tot 29xquote:Op zondag 28 maart 2021 21:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Blijkbaar mocht RBR het niet. Want toen ze het wilden doen werd er gehandhaafd.
Het komt wel vaker voor deze situatie, dan krijg je wel gewoon een waarschuwing als je het te vaak gaat doen.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee voor iedereen, dat is besproken tijdens de brieving.
Ik heb ook begrepen dat een aantal coureurs aan de achterkant er gebruik van hebben gemaakt.
De stewards weten heel goed wat de regels zijn.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:02 schreef opreis het volgende:
[..]
De stewards moeten af gaan op wat RB zegt wanneer er regels gehandhaafd moeten worden? Kunnen ze niet gewoon naar het regelboekje kijken? Lijkt me een stuk minder discutabel
Had hij ook niet nodig. Medium hard medium was de snelste strategie en daar had hij de banden voor.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De strekking van mijn post was: Max had geen 2 sets nieuwe harde banden en daarom deed hij een extra run op medium
Het stond een beetje raar geschreven bij jequote:Op zondag 28 maart 2021 20:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, eerst onderdelen voor de race laten vervangen, vervolgens uit de pit starten vanwege problemen.
Toen mocht niemand het meer.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
29x(!)quote:Op zondag 28 maart 2021 21:05 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De stewards weten heel goed wat de regels zijn.
Tijdens de brieving is er gezegd dat er niet flauw gedaan zou worden, er zou pas gehandhaaft worden als het de spuitgaten uitloopt. Iedereen wist dat, iedereen kon het gebruiken. Toen RB daar openlijk opdracht toe gaf is er een andere keuze gemaakt. Dat is een stap te ver.
RB had het ook gemogen, er zijn meer teams dan alleen mercedes die er gebruikt van hebben gemaakt. Het ging mis toen RB openlijk opdracht gaf om de regels te overtreden.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien zouden de stewards op alle coureurs moeten letten. Dan hoeft RB dat ook niet te doen.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En wellicht ook anderen. Alleen let rbr alleen op Hamilton.
Dat laatste is dus inderdaad waar het knelt.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Het verschil is dat er nu besproken is dat er inprincipe een "gedoogbeleid" gold. Er is gezegd dat ze daarover niet flauw gingen doen.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het komt wel vaker voor deze situatie, dan krijg je wel gewoon een waarschuwing als je het te vaak gaat doen.
Het mag dus, maar omdat het gezegd is door red bull is het in eens wel een regel?quote:Op zondag 28 maart 2021 21:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
RB had het ook gemogen, er zijn meer teams dan alleen mercedes die er gebruikt van hebben gemaakt. Het ging mis toen RB openlijk opdracht gaf om de regels te overtreden.
Dit dus. Ik ben anti-tracklimits, maar als je ze hebt handhaaf ze dan ook. Hier kun je helemaal niets mee.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:04 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Heel leuk en aardig. Daarom leg ik de fout ook bij de wedstrijd leiding. Je kunt niet op zaterdag iedereen de tijd af nemen die er over heen gingen en dan zondag met een een vaag verhaal komen. Tracklimits zijn tracklimits. Dan heb je deze discussie gewoon niet.
Spuigaten uitlopen gezien over het hele veld niet specifiek op 1 coureur.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
29x(!)
5x is al de spuigaten uitlopen.
FIA heeft meerder invalshoeken tot hun beschikking, dus het kan wel zijn off-track was.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:08 schreef Predator40 het volgende:
ik zit de inhaalactie nog eens te bekijken maar max lag al voor, voordat ze die bocht ingingen
en in de bocht ook en daarna ging hij pas off track ( wat lewis dus al 35x had gedaan )
hij heeft hem niet ingehaald door off track te gaan
complete bullshit call van de FIA.
Mafia dus, want ze hadden gewoon moeten ingrijpen op basis van wat zien. Dat RBR Max vertelt dat iedereen het doet moet niet uitmaken.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
RB had het ook gemogen, er zijn meer teams dan alleen mercedes die er gebruikt van hebben gemaakt. Het ging mis toen RB openlijk opdracht gaf om de regels te overtreden.
Het mag nooit! Maar er is inderdaad besproken van we doen er niet flauw over zolang het niet de spuitgaten uitloopt of gevaarlijk wordt.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het mag dus, maar omdat het gezegd is door red bull is het in eens wel een regel?
Het mag blijkbaar, dus hoezo ging Red Bull regels overtreden?quote:Op zondag 28 maart 2021 21:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Excuus, zinsopbouw schiet er nogal eens bij in wanneer ik moe ben.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het stond een beetje raar geschreven bij je![]()
Gelukkig bedoelen we hetzelfde
Daar heb ik ook wel eens last van.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Excuus, zinsopbouw schiet er nogal eens bij in wanneer ik moe ben.
29x is niet gedogen meer ....quote:Op zondag 28 maart 2021 21:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het verschil is dat er nu besproken is dat er inprincipe een "gedoogbeleid" gold. Er is gezegd dat ze daarover niet flauw gingen doen.
29x Is toch wel de spuigaten uitlopen toch?quote:Op zondag 28 maart 2021 21:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het mag nooit! Maar er is inderdaad besproken van we doen er niet flauw over zolang het niet de spuitgaten uitloopt of gevaarlijk wordt.
Openlijk oproepen tot het overtreden van de regels is dan weer het andere uiterste, dat zou geleid hebben tot dezelfde discussie, waarom handhaaft de wedstrijdleiding de regels niet. Kennelijk was dat reden om toch maar strak erop te gaan zitten.
Optie drie het mag niet volgens het regelement maar de wedstrijdleiding heeft van te voren(ieder team was erbij) aangekondigd dat ze er niet moelijk over zouden doen.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het mag blijkbaar, dus hoezo ging Red Bull regels overtreden?
OF het mag en niemand was een regel aan het overtreden
OF het mag niet en Mercedes was een halve race lang de regels aan het overtreden
Kan je leuk allerlei kronkels gaan verzinnen waarom Mercedes het wel mocht, maar het is gewoon niet consequent.
Ja, niet moeilijk doen versta ik "een keertje" of "drie keer" of misschien zelfs "vijf keer".quote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Optie drie het mag niet volgens het regelement maar de wedstrijdleiding heeft van te voren(ieder team was erbij) aangekondigd dat ze er niet moelijk over zouden doen.
En dat is dan wel heel dom van de wedstrijdleiding.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Optie drie het mag niet volgens het regelement maar de wedstrijdleiding heeft van te voren(ieder team was erbij) aangekondigd dat ze er niet moelijk over zouden doen.
Nee, ze doelen daarmee op het hele veld niet op 1 specifieke rijder. Ja ze hadden prima kunnen ingrijpen maar dat hebben ze niet nodig geacht.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
29x Is toch wel de spuigaten uitlopen toch?
Grosjean probeerde het wel vorig jaar met 2 wielen door de vangrail......leverde niks opquote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef Zorro het volgende:
Wat mij betreft mogen ze zelfs niet met twee wielen over de lijn. In Monaco gaan ze toch ook niet af en toe met twee wielen door de vangrail? Als ze er daar binnen kunnen blijven kunnen ze het hier ook.
Dit strookt niet met je verhaal dat iedereen het maar moest doen.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, ze doelen daarmee op het hele veld niet op 1 specifieke rijder. Ja ze hadden prima kunnen ingrijpen maar dat hebben ze niet nodig geacht.
Onder niet moeilijk doen versta ik we letten er niet op tenzij.....quote:Op zondag 28 maart 2021 21:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, niet moeilijk doen versta ik "een keertje" of "drie keer" of misschien zelfs "vijf keer".
Niet 29 keer .....
tenzij RB het ook gaat doen.....quote:Op zondag 28 maart 2021 21:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Onder niet moeilijk doen versta ik we letten er niet op tenzij.....
Eigenlijk had RB gewoon door moeten gaan om de race te winnen. Hadden ze FIA mooi in een verdomd lastig hoekje geduwd vanaf de eerste race.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:08 schreef Predator40 het volgende:
ik zit de inhaalactie nog eens te bekijken maar max lag al voor, voordat ze die bocht ingingen
en in de bocht ook en daarna ging hij pas off track ( wat lewis dus al 35x had gedaan )
hij heeft hem niet ingehaald door off track te gaan
complete bullshit call van de FIA.
Leg uit? Zoals ik al zei meerdere teams hebben gedaan, het is niet een mercedes dinggetje, en geen van alle is daarop aangesproken totdat RB er openlijk over sprak.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dit strookt niet met je verhaal dat iedereen het maar moest doen.
Ik vind het inconsequent wanneer een coureur z’n best doet om binnen de lijntjes te kleuren, terwijl een andere coureur 29x keer ongestraft 0,1-0,2 sec. per ronde mag winnen door niet binnen de lijntjes te kleuren. Dan gaat er iets mis in je regelgeving.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, ze doelen daarmee op het hele veld niet op 1 specifieke rijder. Ja ze hadden prima kunnen ingrijpen maar dat hebben ze niet nodig geacht.
We letten er niet op "zolang het in het voordeel van Mercedes, Ferrari, Lewis is".quote:
Je gaat niet openlijk oproepen tot het overtreden van regels als je weet dat het gebasseerd is op een "gentlemen agreement". Je weet dat zoiets leidt tot discussie en ophef. De wedstrijdleiding kon niks anders dan alsnog de teugels aantrekken.quote:
De toon is toch al gezet door akkefietje over teveel tracklimits overschrijden en niet gestraft te wordenquote:Op zondag 28 maart 2021 21:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eigenlijk had RB gewoon door moeten gaan om de race te winnen. Hadden ze FIA mooi in een verdomd lastig hoekje geduwd vanaf de eerste race.
Hadden ze meteen bij de eerste race al een GP overwinning van Max moeten afpakken en weet eigenlijk niet heel goed of ze dat gedurfd hadden. Als ze het wel hadden gedaan was de toon ook meteen gezet. Was prima geweest eigenlijk. Nu komt Mercedes de zoveelste keer weg met iets wat eigenlijk net niet kan.
het begint nu toch wel heel hard op te vallen......quote:Op zondag 28 maart 2021 21:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eigenlijk had RB gewoon door moeten gaan om de race te winnen. Hadden ze FIA mooi in een verdomd lastig hoekje geduwd vanaf de eerste race.
Hadden ze meteen bij de eerste race al een GP overwinning van Max moeten afpakken en weet eigenlijk niet heel goed of ze dat gedurfd hadden. Als ze het wel hadden gedaan was de toon ook meteen gezet. Was prima geweest eigenlijk. Nu komt Mercedes de zoveelste keer weg met iets wat eigenlijk net niet kan.
Dat weten we dus niet. Als zij het meteen hadden gedaan, hadden zij er ook van kunnen profiteren. Nu deden ze het zo openlijk dat de wedstrijdleiding wel moest handhaven.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
We letten er niet op "zolang het in het voordeel van Mercedes, Ferrari, Lewis is".
Zoiets denk ik vooral.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |