FIA heeft meerder invalshoeken tot hun beschikking, dus het kan wel zijn off-track was.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:08 schreef Predator40 het volgende:
ik zit de inhaalactie nog eens te bekijken maar max lag al voor, voordat ze die bocht ingingen
en in de bocht ook en daarna ging hij pas off track ( wat lewis dus al 35x had gedaan )
hij heeft hem niet ingehaald door off track te gaan
complete bullshit call van de FIA.
Mafia dus, want ze hadden gewoon moeten ingrijpen op basis van wat zien. Dat RBR Max vertelt dat iedereen het doet moet niet uitmaken.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
RB had het ook gemogen, er zijn meer teams dan alleen mercedes die er gebruikt van hebben gemaakt. Het ging mis toen RB openlijk opdracht gaf om de regels te overtreden.
Het mag nooit! Maar er is inderdaad besproken van we doen er niet flauw over zolang het niet de spuitgaten uitloopt of gevaarlijk wordt.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het mag dus, maar omdat het gezegd is door red bull is het in eens wel een regel?
Het mag blijkbaar, dus hoezo ging Red Bull regels overtreden?quote:Op zondag 28 maart 2021 21:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
RB had het ook gemogen, er zijn meer teams dan alleen mercedes die er gebruikt van hebben gemaakt. Het ging mis toen RB openlijk opdracht gaf om de regels te overtreden.
Excuus, zinsopbouw schiet er nogal eens bij in wanneer ik moe ben.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het stond een beetje raar geschreven bij je![]()
Gelukkig bedoelen we hetzelfde
Daar heb ik ook wel eens last van.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Excuus, zinsopbouw schiet er nogal eens bij in wanneer ik moe ben.
29x is niet gedogen meer ....quote:Op zondag 28 maart 2021 21:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het verschil is dat er nu besproken is dat er inprincipe een "gedoogbeleid" gold. Er is gezegd dat ze daarover niet flauw gingen doen.
29x Is toch wel de spuigaten uitlopen toch?quote:Op zondag 28 maart 2021 21:12 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het mag nooit! Maar er is inderdaad besproken van we doen er niet flauw over zolang het niet de spuitgaten uitloopt of gevaarlijk wordt.
Openlijk oproepen tot het overtreden van de regels is dan weer het andere uiterste, dat zou geleid hebben tot dezelfde discussie, waarom handhaaft de wedstrijdleiding de regels niet. Kennelijk was dat reden om toch maar strak erop te gaan zitten.
Optie drie het mag niet volgens het regelement maar de wedstrijdleiding heeft van te voren(ieder team was erbij) aangekondigd dat ze er niet moelijk over zouden doen.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het mag blijkbaar, dus hoezo ging Red Bull regels overtreden?
OF het mag en niemand was een regel aan het overtreden
OF het mag niet en Mercedes was een halve race lang de regels aan het overtreden
Kan je leuk allerlei kronkels gaan verzinnen waarom Mercedes het wel mocht, maar het is gewoon niet consequent.
Ja, niet moeilijk doen versta ik "een keertje" of "drie keer" of misschien zelfs "vijf keer".quote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Optie drie het mag niet volgens het regelement maar de wedstrijdleiding heeft van te voren(ieder team was erbij) aangekondigd dat ze er niet moelijk over zouden doen.
En dat is dan wel heel dom van de wedstrijdleiding.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Optie drie het mag niet volgens het regelement maar de wedstrijdleiding heeft van te voren(ieder team was erbij) aangekondigd dat ze er niet moelijk over zouden doen.
Nee, ze doelen daarmee op het hele veld niet op 1 specifieke rijder. Ja ze hadden prima kunnen ingrijpen maar dat hebben ze niet nodig geacht.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
29x Is toch wel de spuigaten uitlopen toch?
Grosjean probeerde het wel vorig jaar met 2 wielen door de vangrail......leverde niks opquote:Op zondag 28 maart 2021 21:14 schreef Zorro het volgende:
Wat mij betreft mogen ze zelfs niet met twee wielen over de lijn. In Monaco gaan ze toch ook niet af en toe met twee wielen door de vangrail? Als ze er daar binnen kunnen blijven kunnen ze het hier ook.
Dit strookt niet met je verhaal dat iedereen het maar moest doen.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, ze doelen daarmee op het hele veld niet op 1 specifieke rijder. Ja ze hadden prima kunnen ingrijpen maar dat hebben ze niet nodig geacht.
Onder niet moeilijk doen versta ik we letten er niet op tenzij.....quote:Op zondag 28 maart 2021 21:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, niet moeilijk doen versta ik "een keertje" of "drie keer" of misschien zelfs "vijf keer".
Niet 29 keer .....
tenzij RB het ook gaat doen.....quote:Op zondag 28 maart 2021 21:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Onder niet moeilijk doen versta ik we letten er niet op tenzij.....
Eigenlijk had RB gewoon door moeten gaan om de race te winnen. Hadden ze FIA mooi in een verdomd lastig hoekje geduwd vanaf de eerste race.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:08 schreef Predator40 het volgende:
ik zit de inhaalactie nog eens te bekijken maar max lag al voor, voordat ze die bocht ingingen
en in de bocht ook en daarna ging hij pas off track ( wat lewis dus al 35x had gedaan )
hij heeft hem niet ingehaald door off track te gaan
complete bullshit call van de FIA.
Leg uit? Zoals ik al zei meerdere teams hebben gedaan, het is niet een mercedes dinggetje, en geen van alle is daarop aangesproken totdat RB er openlijk over sprak.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dit strookt niet met je verhaal dat iedereen het maar moest doen.
Ik vind het inconsequent wanneer een coureur z’n best doet om binnen de lijntjes te kleuren, terwijl een andere coureur 29x keer ongestraft 0,1-0,2 sec. per ronde mag winnen door niet binnen de lijntjes te kleuren. Dan gaat er iets mis in je regelgeving.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nee, ze doelen daarmee op het hele veld niet op 1 specifieke rijder. Ja ze hadden prima kunnen ingrijpen maar dat hebben ze niet nodig geacht.
We letten er niet op "zolang het in het voordeel van Mercedes, Ferrari, Lewis is".quote:
Je gaat niet openlijk oproepen tot het overtreden van regels als je weet dat het gebasseerd is op een "gentlemen agreement". Je weet dat zoiets leidt tot discussie en ophef. De wedstrijdleiding kon niks anders dan alsnog de teugels aantrekken.quote:
De toon is toch al gezet door akkefietje over teveel tracklimits overschrijden en niet gestraft te wordenquote:Op zondag 28 maart 2021 21:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eigenlijk had RB gewoon door moeten gaan om de race te winnen. Hadden ze FIA mooi in een verdomd lastig hoekje geduwd vanaf de eerste race.
Hadden ze meteen bij de eerste race al een GP overwinning van Max moeten afpakken en weet eigenlijk niet heel goed of ze dat gedurfd hadden. Als ze het wel hadden gedaan was de toon ook meteen gezet. Was prima geweest eigenlijk. Nu komt Mercedes de zoveelste keer weg met iets wat eigenlijk net niet kan.
het begint nu toch wel heel hard op te vallen......quote:Op zondag 28 maart 2021 21:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eigenlijk had RB gewoon door moeten gaan om de race te winnen. Hadden ze FIA mooi in een verdomd lastig hoekje geduwd vanaf de eerste race.
Hadden ze meteen bij de eerste race al een GP overwinning van Max moeten afpakken en weet eigenlijk niet heel goed of ze dat gedurfd hadden. Als ze het wel hadden gedaan was de toon ook meteen gezet. Was prima geweest eigenlijk. Nu komt Mercedes de zoveelste keer weg met iets wat eigenlijk net niet kan.
Dat weten we dus niet. Als zij het meteen hadden gedaan, hadden zij er ook van kunnen profiteren. Nu deden ze het zo openlijk dat de wedstrijdleiding wel moest handhaven.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
We letten er niet op "zolang het in het voordeel van Mercedes, Ferrari, Lewis is".
Zoiets denk ik vooral.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |