Ik verwacht niet dat Omtzigt het CDA verlaat. Maar ben wel benieuwd wat het CDA zou doen in de peilingen met Omtzigt aan de leiding.quote:
Het probleem is dat Rutte een pesthekel heeft aan Omtzigt , en er niet aan moet denken dat Omtzigt Minister of Staatssecretaris van Financiën gaat wordenquote:Op zondag 28 maart 2021 11:38 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat Omtzigt het CDA verlaat. Maar ben wel benieuwd wat het CDA zou doen in de peilingen met Omtzigt aan de leiding.
Helaas heb je in de campagne te maken met allerlei factoren die ervoor zorgen dat de uitslag uiteindelijk anders wordt dan bij aanvang in de peilingen.
Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als woensdag (of wanneer het debat over Ollongrengate dan ook gaat plaatsvinden) er geen antwoorden komen. Oud Kamervoorzitter Weisglas speculeert al over nieuwe verkiezingen.
Ik ben wel echt benieuwd hoe dit gaat (af)lopen. Hier kunnen ze amper onderuit komen maar ben er toch bang voor dat Rutte het toch weer zo kan draaien en zelf overal onderuit komt.....quote:Op zondag 28 maart 2021 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het probleem is dat Rutte een pesthekel heeft aan Omtzigt , en er niet aan moet denken dat Omtzigt Minister of Staatssecretaris van Financiën gaat worden
Omtzigt is ook als een wals over Rutte heen gegaan met het blootleggen van de Rutte doctrine ofwel "hou geheim voor iedereen wat je doet " voor de samenwerking en informatie voorziening binnen de hele regering natuurlijk de doodsteek
Rutte weet nu zelf ook wel dat al dat stiekeme gedoe niet handig is voor de samenwerking binnen de regering
De linkerhand moet wel weten wat de rechterhand doet
quote:Op zondag 28 maart 2021 13:11 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Ik ben wel echt benieuwd hoe dit gaat (af)lopen. Hier kunnen ze amper onderuit komen maar ben er toch bang voor dat Rutte het toch weer zo kan draaien en zelf overal onderuit komt.....
![]()
![]()
![]()
![]()
Het mag gewoon niet gebeuren.
Precies waar Rutte bang voor is. Hoop dat Pieter nog meer op tafel gaat gooien. Niks meer te verliezen!quote:
Heb inmiddels een bladzijde of 30 gelezen. Zeker interessant.quote:Op zondag 28 maart 2021 16:09 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Precies waar Rutte bang voor is. Hoop dat Pieter nog meer op tafel gaat gooien. Niks meer te verliezen!
Zijn boek staat op mijn lijstje, lijkt me zeer interessant!
Ik ben ook benieuwd. Stel dat Jorritsma of Ollongren bevestigen dat Rutte gezegd heeft dat Omtzigt een functie elders zou moeten krijgen om een stabiel CDA te krijgen. Wat zullen dan de gevolgen zijn? Komt een motie van wantrouwen en welke partijen gaan die motie steunen?quote:Op zondag 28 maart 2021 13:11 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Ik ben wel echt benieuwd hoe dit gaat (af)lopen. Hier kunnen ze amper onderuit komen maar ben er toch bang voor dat Rutte het toch weer zo kan draaien en zelf overal onderuit komt.....
![]()
![]()
![]()
![]()
Het mag gewoon niet gebeuren.
Gezien de snelheid waarop Jorritsma en Ollongren zeiden het debat aan te willen gaan, kan ik me bijna niet voorstellen dat ze Rutte openlijk voor de bus gooien.....quote:Op zondag 28 maart 2021 16:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd. Stel dat Jorritsma of Ollongren bevestigen dat Rutte gezegd heeft dat Omtzigt een functie elders zou moeten krijgen om een stabiel CDA te krijgen. Wat zullen dan de gevolgen zijn? Komt een motie van wantrouwen en welke partijen gaan die motie steunen?
Motie van wantrouwen tegen wie?quote:Op zondag 28 maart 2021 20:23 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Gezien de snelheid waarop Jorritsma en Ollongren zeiden het debat aan te willen gaan, kan ik me bijna niet voorstellen dat ze Rutte openlijk voor de bus gooien.....
Wellicht eerst nog een poging met mooi toneelstukje hopende dat men dom is en alles en iedereen er mee weg komt.
Ik hoop echt dat ze dit niet gaan accepteren en er een motie van wantrouwen komt. Maar hoe in dit proces en hoe dan verder? Geen idee....
Het formatie proces...quote:
In principe zijn de verkenners weg dus die kun je niet nog een keer wegsturen.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:39 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Het formatie proces...
Maar zoals ik al zei ken de regels verder ook niet in deze situatie.... wellicht zijn die er niet
Wat een koningquote:
14:00 npo politiekquote:
Dat hoeft niet natuurlijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:05 schreef Dazalbest het volgende:
Alle stukken opgevraagd door iedereen behalve Rutte en Hoekstra?
Nou dan heb je het antwoord al natuurlijk.....
Tja triest hoor. Eerst tegen willen houden en nu met meerderheid toch die kant mee opfietsen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 15:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Tamelijk laat dus. Ben zeer benieuwd wat er boven komt drijven. Drain the swamp!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)stilte-voor-de-storm
Hele grote biem dus en ik zit klaar met popcorn![]()
![]()
juistquote:Op woensdag 31 maart 2021 15:11 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat het puur een actie van Ollongren was, dat is een dom konijn .
. Het valt me tegen dat Omzigt geen minister president is
quote:Op zaterdag 10 juli 2021 00:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verdere scheuring dreigt door kritisch rapport evaluatiecommissie
Den Haag - CDA’ers wachten met ingehouden adem op nieuwe hobbels die voor opschudding kunnen zorgen. Na alle drama’s rondom de lijsttrekkersverkiezingen, de verkiezingsnederlaag van de partij, de uitgelekte memo en het vertrek van voormalig Kamerlid Pieter Omtzigt dreigt met een langverwacht rapport verdere scheuring.Wat voor nieuws gaat er uit dat rapport komen dan? Het is vooral een verslag van wat we al gezien hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.telegraaf.nl/(...)stilte-voor-de-storm
Hele grote biem dus en ik zit klaar met popcorn![]()
Daarnaast is het flink vakantie in een groot deel van het land en beheerst Corona weer het nieuws. Gaat weinig boeiends opleveren vermoedelijk.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 07:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat voor nieuws gaat er uit dat rapport komen dan? Het is vooral een verslag van wat we al gezien hebben.
quote:'CDA heeft verkiezingen van zichzelf verloren'
Door ELIF ISITMAN
20 min geleden in BINNENLAND
DEN HAAG - Het CDA heeft zichzelf met rommelige lijsttrekkersverkiezingen en een onduidelijke verkiezingscampagne tot op het bot verdeeld.
Ook is er niet genoeg aandacht voor de eigen kernwaarden.
Dat zijn de algemene conclusies die een evaluatiecommissie onder leiding van Liesbeth Spies trekt.
Na presentatie van het rapport maakte het landelijk partijbestuur van het CDA bekend op te stappen. Eerder stapte voorzitter Rutger Ploum al op.
quote:De commissie is in het leven geroepen om te oordelen over het verloop van de lijsttrekkersverkiezingen vorig jaar, waarin Hugo de Jonge en Pieter Omtzigt de strijd aangingen, en de Tweede Kamerverkiezingen. De Commissie-Spies presenteert zaterdag haar rapport 'Zij aan zij - werken aan herstel'. De titel is een knipoog naar een eerder discussiestuk van de partij.
Heikele punten zijn de lijsttrekkersverkiezingen, die De Jonge nipt won van Omtzigt.
Het feit dat die verkiezingen digitaal verliepen en een aantal kiezers een melding kregen van een kandidaat waar zij niet op hadden gestemd
('Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!') zaaide twijfel over de uitslag, concludeert de commissie.
De volgende verkiezingen zijn er ook snel als Rutte definitief valt.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 17:28 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat Kaag zwijgt omdat ze weet dat Rutte bij het ravijn staat en ze niet de indruk wil wekken dat zij hem het laatste duwtje heeft gegeven. Iedereen weet dat ze aast op Rutte's stoeltje, dus elke beweging die ze nu doet wordt met argusogen bekeken en kan tegen haar worden gebruikt bij de volgende verkiezingen.
quote:Volgens Van Rij is er geen sprake van dat Hoekstra zou moeten opstappen. Voor het schrijven van haar rapport ondervroeg de commissie 3500 CDA-leden. Volgens Spies gaven die aan dat ‘Wopke voor een onmogelijke opdracht is gesteld'.
Verkiezingenquote:Volgens Spies is het toenmalig lijsttrekker Hugo de Jonge ‘onmogelijk gemaakt’ om de leider van de partij te worden. Al direct nadat hij de lijsttrekkersverkiezing gewonnen had, ‘weigerde een minderheid zich neer te leggen bij de keuze van een meerderheid’. Spies: ,,Je zou zelfs kunnen spreken van ondermijning. Het is hem heel ingewikkeld gemaakt.’’
Hij bleef na de verkiezingen volhouden dat ze niet eerlijk waren verlopen. Zo zou zijn vrouw de boodschap hebben ontvangen ‘Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge’, terwijl ze op Omtzigt had gestemd. Volgens de commissie zijn er echter geen grove onrechtmatigheden geconstateerd. In totaal hebben negen leden geklaagd bij het partijbureau, omdat zij een verkeerde stembevestiging kregen.quote:leest het rapport wel als een impliciet verwijt aan toenmalig CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt.
Wopke wordt helemaal niet gespaard. Let maar op de volgende verkiezingen. Als CDA boven de 8 zetels uitkomt zal het veel zijn. De kiezer straft die logenpaardje wel af met een stemzweep hoor. En dan kan hij zeer zeker op die grote blaren gaan zitten met die klont boter op diens voorhoofd.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Wopke wordt gespaard![]()
Intern wel hoorquote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:05 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wopke wordt helemaal niet gespaard.............
Vanuit de CU bezien zal dat vast zo lijken. Als voormalig lid heb ik het CDA wel degelijk ervaren als christelijk met zeer relevante kernwaarden die ergens voor staan. Dat zag je bijvoorbeeld terug in Zij aan Zij. Helaas is dat visie document tijdens de campagne geheel naar de achtergrond verdwenen. En dat mag Hoekstra zichzelf aanrekenen.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Het CDA heeft verloren omdat deze partij niet echt ergens voor staat en hun christelijke sausje nietszeggend is. 'Wij waaien met alle winden mee voor de macht' Dit noemt men dan 'middenpartij' Ik vind dat maar niets
Als je een ding zeker weet is dat Hoekstra zichzelf niets toerekent behalve macht en geldquote:Op zaterdag 10 juli 2021 17:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
...Helaas is dat visie document tijdens de campagne geheel naar de achtergrond verdwenen. En dat mag Hoekstra zichzelf aanrekenen.
https://fd.nl/economie-po(...)rt-over-verkiezingenquote:Het CDA moet vooral werken aan een andere partijcultuur, maant Spies. Zij roept alle CDA'ers met klem op 'het partijbelang boven het eigenbelang te stellen'. Want 'niemand is groter dan de partij.'
Waarop Freriks droogjes stamelde: ,,Hmmm”. En doorging naar de volgende ronde.quote:Van Rossem: ,,De belofte, maar het is niks geworden. Het is geen politicus. Hij heeft het ongemeende talent om het verkeerde te doen op het verkeerde moment en het verkeerde te zeggen op het verkeerde moment. En geen groot vriend van (Pieter) Omtzigt, die tegenwoordig voor de Here Jezus doorgaat. Dus dan zit je ook al fout. Hij is volledig ongeschikt voor het politieke handwerk.”
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |