abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:09:33 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198696819
https://nos.nl/artikel/23(...)linkse-partijen.html

quote:
Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.

Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".

Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.

De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
pi_198696837
Tip: Gebruik de volgende keer even het knopje "open nieuw deel".

Dan wordt het nieuwe topic automatisch gereekst.
Dit voorkomt dat andere users een nieuw deel openen terwijl er al een nieuw topic is aangemaakt.
pi_198696851
Een debat kan trouwens wel spannend worden. Ollongren en Jorritsma hoeven technisch gezien helemaal niet te komen. Ik denk dat ze dan een debat moeten voeren met Arib of Tellegen (die laatste schijnt de grootste vinger in de pap in het presidium te hebben over de verkenners, als vertegenwoordigster van de grootste partij), die zijn politiek verantwoordelijk voor de verkenners...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198696852
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het dus eigenlijk allemaal vrij onwaarschijnlijke opmerkingen vanuit de gesprekken. Die linkse partijen gaan voor de eerste ronde echt niet zeggen dat ze elkaar niet vast houden. Die kans is gewoon 0%.

"Inventariserende voorbereidingsnotitie",
"input voor de volgende ronde"

= Samenvatting hoofdpunten eerste ronde

"Geen directe weergave van de reeds gevoerde gesprekken"

= Interpretatie van de verkenners

Oftewel het is prima mogelijk dat de verkenners ruimte hebben gezien dat linkse partijen elkaar los zullen laten zonder dat zij het letterlijk hebben gezegd.

Die ruimte kun je al zien door uitspraken vóór en na de verkiezingen met elkaar te vergelijken.
In dit kader is het opvallend dat Ploumen gisteren zei dat de partijen elkaar niet loslaten, maar dat Klaver zei een zo progressief mogelijk kabinet te willen. Oftewel Klaver lijkt wel bereid om alleen met GL deel te nemen aan een kabinet als dit een zo progressief mogelijk kabinet oplevert. Daar heb je je ruimte al.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:19:45 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198696916
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als dit gaat om wat de linkse partijen betreft qua ´vasthouden´ is dit een redelijke interpretatie. Maar dan heb je nog karaktermoord op Omtzigt. Dit moet ergens vandaan komen.

Of VVD of D66 of CDA hebben hier iets over gezegd. Dit speelt geen rol zo vroeg in formatie normaliter. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de verkenners Jorritsma en/of Ollongren zelf hebben besloten dat dit een bespreekpunt is.

Je zou eventueel kunnen zeggen dat dit vanuit Omtzigt zelf komt maar dat is al ontkracht door zijn vrouw. Dan blijven er niet veel opties over. Ik vind het redelijk dat er een debat over komt, bij voorkeur met Jorritsma en Ollongren.
pi_198696929
zie email 27 oktober
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:22:19 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198696960
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oftewel het is prima mogelijk dat de verkenners ruimte hebben gezien dat linkse partijen elkaar los zullen laten zonder dat zij het letterlijk hebben gezegd.

Die ruimte kun je al zien door uitspraken vóór en na de verkiezingen met elkaar te vergelijken.
In dit kader is het opvallend dat Ploumen gisteren zei dat de partijen elkaar niet loslaten, maar dat Klaver zei een zo progressief mogelijk kabinet te willen. Oftewel Klaver lijkt wel bereid om alleen met GL deel te nemen aan een kabinet als dit een zo progressief mogelijk kabinet oplevert. Daar heb je je ruimte al.
Maar hoe kan dit? Ik lees hier overal dat de oude verkenners niet hebben laten weten hoe de notitie tot stand is gekomen door die dekselse Ruttedoctrine en dat Rutte Omtzigt weg wil hebben.
Laffe huichelaar
pi_198697009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als dit gaat om wat de linkse partijen betreft qua ´vasthouden´ is dit een redelijke interpretatie. Maar dan heb je nog karaktermoord op Omtzigt. Dit moet ergens vandaan komen.

Of VVD of D66 of CDA hebben hier iets over gezegd. Dit speelt geen rol zo vroeg in formatie normaliter. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de verkenners Jorritsma en/of Ollongren zelf hebben besloten dat dit een bespreekpunt is.

Je zou eventueel kunnen zeggen dat dit vanuit Omtzigt zelf komt maar dat is al ontkracht door zijn vrouw. Dan blijven er niet veel opties over. Ik vind het redelijk dat er een debat over komt, bij voorkeur met Jorritsma en Ollongren.
Aanleiding kan al zijn dat Rutte, Kaag of iemand anders heeft gezegd zich zorgen te maken over de huidige situatie bij het CDA en een kritische rol van Omtzigt na het sluiten van een regeerakkoord.

De optie hem een mooie baan elders aan te bieden (vrijwillig vertrek) kan genoemd zijn. Zeker als je dit zo kort opschrijft is het natuurlijk zeer onhandig dat dit zo uitlekt.

Dat Rutte (en volgens hem ook Kaag) er kennelijk niet over willen debatteren maakt het erg lastig vast te stellen hoe groot dit is. En daardoor blijft het boven de markt hangen en lijkt het alsof men wel degelijk iets te verbergen heeft.
pi_198697025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar hoe kan dit? Ik lees hier overal dat de oude verkenners niet hebben laten weten hoe de notitie tot stand is gekomen door die dekselse Ruttedoctrine en dat Rutte Omtzigt weg wil hebben.
Er is officieel niet meer over gezegd dan de mededeling die je hierboven ziet.
Daar kun je alle kanten mee op en tegelijk kun je er niks mee. En dat gebruikte Rutte dus ook.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:27:03 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198697030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:11 schreef spinazieruiker het volgende:
Tip: Gebruik de volgende keer even het knopje "open nieuw deel".

Dan wordt het nieuwe topic automatisch gereekst.
Dit voorkomt dat andere users een nieuw deel openen terwijl er al een nieuw topic is aangemaakt.
Dat deed ik.
pi_198697041
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat deed ik.
Oké. Ik ook. Normaal verschijnt er een melding "er is al een topic geopend" als je te laat bent. Die kreeg ik niet.

Bugje? @Danny
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:27:38 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198697042
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Boos zijn we! Woedend! We worden beflikkerd!
pi_198697046
quote:
About bloody time.
Schandalig dat ze hier uberhaupt over moesten nadenken. :{
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:28:59 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198697062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:27 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Oké. Ik ook. Normaal verschijnt er een melding "er is al een topic geopend" als je te laat bent. Die kreeg ik niet.

Bugje? @:Danny
Ja er zat wel een soort glitch in bij het aanmaken waardoor ik een error kreeg. Ach, furst wurld problems.
pi_198697063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:28 schreef Aurelius het volgende:

[..]

About bloody time.
Schandalig dat ze hier uberhaupt over moesten nadenken. :{
Zouden ze werkelijk hebben nagedacht?

Na de brief van Ploumen moesten ze wel.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:30:25 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198697079
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:25 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Aanleiding kan al zijn dat Rutte, Kaag of iemand anders heeft gezegd zich zorgen te maken over de huidige situatie bij het CDA en een kritische rol van Omtzigt na het sluiten van een regeerakkoord.

De optie hem een mooie baan elders aan te bieden (vrijwillig vertrek) kan genoemd zijn. Zeker als je dit zo kort opschrijft is het natuurlijk zeer onhandig dat dit zo uitlekt.

Dat Rutte (en volgens hem ook Kaag) er kennelijk niet over willen debatteren maakt het erg lastig vast te stellen hoe groot dit is. En daardoor blijft het boven de markt hangen en lijkt het alsof men wel degelijk iets te verbergen heeft.
Je ziet hopelijk zelf wel in hoe ernstig dat is. Dat je als een lijsttrekker van een andere partij aangeeft dat een kritisch lid van een ander partij richting een andere baan moet geduwd worden zodat jij er dan geen last meer van hebt.

Als dit de norm begint te worden dan moeten we ons ernstig zorgen gaan maken om controlerende functie van de Kamer.
pi_198697082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:27 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Bugje? @:Danny
Was niet gekoppeld. Dat vereist een handeling van een mod. Nu moet het goed gaan.
zie email 27 oktober
pi_198697145
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je ziet hopelijk zelf wel in hoe ernstig dat is. Dat je als een lijsttrekker van een andere partij aangeeft dat een kritisch lid van een ander partij richting een andere baan moet geduwd worden zodat jij er dan geen last meer van hebt.

Als dit de norm begint te worden dan moeten we ons ernstig zorgen gaan maken om controlerende functie van de Kamer.
Ik vind het ook zeer ernstig.

Bedoeling was zeker niet om het goed te praten, maar om te bedenken hoe het in de notitie terecht kan zijn gekomen.

Een uitspraak in de trant van "ik maak me zorgen over" klinkt wel plausibel. Groot genoeg om het mee te nemen naar een volgende ronde, klein genoeg om het te durven ontkennen. Maar daardoor niet minder ernstig.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:37:35 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198697171
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Zouden ze werkelijk hebben nagedacht?

Na de brief van Ploumen moesten ze wel.
Wilders is degene die om het debat gevraagd heeft. Die doet het alleen volgens de geijkte weg.

Ploumen strijkt met de eer door er voor de show over te beginnen ipv waar ze er ook iets mee bereikt
Laffe huichelaar
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:14 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198697177
twitter
pi_198697248
twitter
pi_198697276
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wilders is degene die om het debat gevraagd heeft. Die doet het alleen volgens de geijkte weg.

Ploumen strijkt met de eer door er voor de show over te beginnen ipv waar ze er ook iets mee bereikt
Oké. Credits dat Wilders de eerste was.

Al ligt de oproep van Ploumen waarschijnlijk gevoeliger bij het CDA aangezien ze de PVV uitsluiten en de PvdA vaker de rol kiest van het redelijker alternatief voor het CDA.

Ik denk dat het CDA niet wil overblijven als de partij die overblijft en er voor zorgt dat er net wel of net geen meerderheid voor het debat ontstaat.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 10:45:54 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198697279
quote:
Dat geeft eigenlijk al weg dat het CDA er dus niet achter zit. D66 en VVD zullen dus wel tegen een debat zijn, maar met z'n tweeën zijn ze nergens.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198697298
Slim van de PvdA om hierom te vragen. hoe meer onrust ze weten te creëren in het CDA hoe groter de kans is dat er straks een progressief kabinet zit.

overigens vraag ik me wel af hoe je woensdag een debat met Ollogren wil voeren als zij ziek thuis zit vanwege corona. volgens mij moet ze nu 14 dagen thuis blijven toch?

(hopelijk heeft ze trouwens niet al te erge klachten want ze is natuurlijk al een tijd ziek geweest en heeft mischien nog niet een hele sterke gezondheid)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_198697307
D66 blijft angstvallig stil. Niet alleen Kaag, ook het D66-account, Jetten enz.

Waarschijnlijk wachten zij met hun steun voor een debat totdat duidelijk is dat het er toch wel komt.

Dan kunnen ze meegaan in de brede wens om te debatteren in plaats van een draai te moeten maken na de verklaring van Rutte gisteren dat ook Kaag niks te maken heeft met de notitie.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:49:16 #26
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198697325
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat geeft eigenlijk al weg dat het CDA er dus niet achter zit. D66 en VVD zullen dus wel tegen een debat zijn, maar met z'n tweeën zijn ze nergens.
Of, en dit klinkt misschien gek, er zit gewoon achter wat men zegt dat erachter zit.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 10:49:50 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198697333
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:47 schreef DestroyerPiet het volgende:
Slim van de PvdA om hierom te vragen. hoe meer onrust ze weten te creëren in het CDA hoe groter de kans is dat er straks een progressief kabinet zit.

overigens vraag ik me wel af hoe je woensdag een debat met Ollogren wil voeren als zij ziek thuis zit vanwege corona. volgens mij moet ze nu 14 dagen thuis blijven toch?

(hopelijk heeft ze trouwens niet al te erge klachten want ze is natuurlijk al een tijd ziek geweest en heeft mischien nog niet een hele sterke gezondheid)
Onrust? Volgens mij is het wel redelijk voor de hand liggend dat dit uit de koker van de voorvechters van de Ruttedoctrine komt, dus VVD en D66. Je legt een bom onder deze twee partijen, en daarmee onder deze hele verkiezingsuitslag. Hoe veel partijen zullen nog samen willen werken als dit daadwerkelijk het geval is?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 10:51:21 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198697347
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Of, en dit klinkt misschien gek, er zit gewoon achter wat men zegt dat erachter zit.
Als ik iedereen blind geloof, dan is dat puntje op magische wijze op dat papier gekomen. Iemand liegt, en er wordt niet gelogen als er niets achter zit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198697394
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Onrust? Volgens mij is het wel redelijk voor de hand liggend dat dit uit de koker van de voorvechters van de Ruttedoctrine komt, dus VVD en D66. Je legt een bom onder deze twee partijen, en daarmee onder deze hele verkiezingsuitslag. Hoe veel partijen zullen nog samen willen werken als dit daadwerkelijk het geval is?
Je hoeft als PvdA alleen maar telkens de suggestie te wekken dat deze opmerking vanuit Hoekstra kwam. dat zal samen met de slechte uitslag voor het CDA voor nog meer onrust binnen die partij zorgen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:59:27 #30
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198697435
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ik iedereen blind geloof, dan is dat puntje op magische wijze op dat papier gekomen. Iemand liegt, en er wordt niet gelogen als er niets achter zit.
Dan heb je de verklaring niet gelezen hoe dat puntje op papier is gekomen
Laffe huichelaar
pi_198697450
quote:

[..]

Met welk doel?

De enige partij van de twee die in theorie nog zou kunnen profiteren van nieuwe verkiezingen is D66.
Zij hoeven alleen Rutte de schuld te geven en hun slogan 'nieuw leiderschap' af te stoffen.

Waarschijnlijk zullen de partijen rechts van de VVD en links van D66 stemmen zetels winnen.

Bij nieuwe verkiezingen is het ook maar de vraag of Hoekstra de CDA-lijst weer zal aanvoeren. Als ze Omtzigt aanwijzen kan het CDA na de slechte uitslag van 17 maart eerder groeien dan verder krimpen.

En nieuwe verkiezingen of niet, als dit opzettelijk is gebeurd wordt samenwerken vrij problematisch.
pi_198697491
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:47 schreef spinazieruiker het volgende:
D66 blijft angstvallig stil. Niet alleen Kaag, ook het D66-account, Jetten enz.

Waarschijnlijk wachten zij met hun steun voor een debat totdat duidelijk is dat het er toch wel komt.

Dan kunnen ze meegaan in de brede wens om te debatteren in plaats van een draai te moeten maken na de verklaring van Rutte gisteren dat ook Kaag niks te maken heeft met de notitie.
Ze zijn gewoon stil omdat Ollongren met name in het nauw zit en dat toch echt een partijtopper is (nota bene hun vice-premier). Die ga je niet aanvallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198697527
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je iedereen gelooft en logisch nadenkt, dan kom je er achter dat dit als voorbereidende notitie voor de gesprekken van die dag op dat papier stond. Dat komt dus van de verkenners zelf of van de ambtenaren die die gesprekken voorbereiden.

Blijft staan dat het geen pas geeft van plan te zijn over individuele kamerleden te gaan praten, maar er is dus geen partijleider die gezegd heeft dat Omtzigt weg moet.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 11:07:12 #34
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198697528
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan heb je de verklaring niet gelezen hoe dat puntje op papier is gekomen
Dat is correct.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:07:43 #35
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198697532
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon stil omdat Ollongren met name in het nauw zit en dat toch echt een partijtopper is (nota bene hun vice-premier). Die ga je niet aanvallen.
Een partijtopper op papier. Ollongren is echt een van de zwakste ministers ooit. Je moet het zeer bont maken wil je een motie van afkeuring van de Eerste Kamer tegen je aangenomen krijgen.

Ollongren is een mooi voorbeeld van waarom ambtenaren niet de politiek in moeten gaan. Andere bloedgroep.
pi_198697535
Hier is ook iets pikants aan de hand:
https://nos.nl/artikel/23(...)en-onbeantwoord.html

Rutte:
quote:
"Ik wil u wel duidelijk maken dat ik, noch mevrouw Kaag, en ik heb haar dat gevraagd, ze zegt nou zeg dat ook tegen de media als je ze vanavond ziet, dat wij er in elk geval niet over begonnen zijn"
Hieruit valt op te maken dat Rutte aan Kaag heeft gevraagd of zij het goed vond dat hij tegen de media zou zeggen dat zij er niet over begonnen zijn.

Dat is heel iets anders dan dat Kaag bevestigt dat Rutte (of zijzelf) er iets mee te maken heeft. Ze zijn er alleen niet over begonnen en het was Rutte's idee dat "samen" te verklaren.

Woordenspelletjes, we kennen ze van de premier :N
pi_198697564
twitter
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:10:38 #38
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198697574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Mooi, het spel is nu echt op de wagen.
pi_198697582
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef Smegma. het volgende:

[..]

Een partijtopper op papier. Ollongren is echt een van de zwakste ministers ooit. Je moet het zeer bont maken wil je een motie van afkeuring van de Eerste Kamer tegen je aangenomen krijgen.

Ollongren is een mooi voorbeeld van waarom ambtenaren niet de politiek in moeten gaan. Andere bloedgroep.
Ik geef toe dat ze in Den Haag (en bij veel kiezers) niet meer zo lekker ligt, maar dan nog ga je als partij je eigen vice-premier niet aanvallen.
pi_198697590
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Eerst wachten tot Ollongren weer gezond is. Voor hetzelfde geld duurt dat weken...
pi_198697616
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:08 schreef spinazieruiker het volgende:

Rutte:
[..]

Hieruit valt op te maken dat Rutte aan Kaag heeft gevraagd of zij het goed vond dat hij tegen de media zou zeggen dat zij er niet over begonnen zijn.

Dat is heel iets anders dan dat Kaag bevestigt dat Rutte (of zijzelf) er iets mee te maken heeft. Ze zijn er alleen niet over begonnen en het was Rutte's idee dat "samen" te verklaren.

Rutte heeft het aan Kaag gevraagd, maar Kaag heeft aan Rutte gevraagd het te verklaren. Jij verdraait zijn woorden, Rutte stelde niet voor het samen te verklaren. In exact jouw quote staat dat Kaag dat vraagt.

Waarschijnlijk heeft Kaag het druk, of ze heeft geen zin in vragen over haar eigen verkenner en vice-premier.
pi_198697617
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik geef toe dat ze in Den Haag (en bij veel kiezers) niet meer zo lekker ligt, maar dan nog ga je als partij je eigen vice-premier niet aanvallen.
Je hoeft Ollongren niet af te vallen door te debateren over de herkomst van deze punten.

Als dit zaken zijn die door Rutte, Kaag en anderen zijn ingebracht dan haal je Ollongren juist uit de wind door de herkomst van de punten boven tafel te krijgen.
pi_198697634
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:14 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Je hoeft Ollongren niet af te vallen door te debateren over de herkomst van deze punten.

Als dit zaken zijn die door Rutte, Kaag en anderen zijn ingebracht dan haal je Ollongren juist uit de wind door de herkomst van de punten boven tafel te krijgen.
En waarschijnlijk komen ze dus niet van Rutte, Hoekstra, Kaag of welke partijleider ook.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:17:03 #44
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198697652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:08 schreef spinazieruiker het volgende:

Rutte:
[..]

Krankzinnig hoe jij alles zo verdraait. Zelfs een Baudet neemt het nauwer met de waarheid
Laffe huichelaar
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:19:36 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198697687
quote:
Onrust? Volgens mij is het wel redelijk voor de hand liggend dat dit uit de koker van de voorvechters van de Ruttedoctrine komt, dus VVD en D66
Het CDA heeft in 2 vd 3 kabinetten gezeten met Mark Rutte, en er spelen meerdere CDA'ers een rol in bijvoorbeeld de Toeslagenaffaire. Misschien moet je je ongeremde afkeer voor D66 eens opzij zetten zodat je de situatie een beetje op waarde kan schatten: Als er een partij is die naast de VVD gekend is om 'Rutte-doctrine'-praktijken, dan is het het CDA wel. Het CDA is dé bestuurderspartij bij uitstek.
Echt, je mag best kritiek hebben op werkwijze van het kabinet, maar het is zo ongelofelijk doorzichtig dat je je pijlen specifiek op VVD+D66 richt - dan boeit het je dus ook allemaal eigenlijk niet, maar zoek je gewoon een stok om mee te slaan.
pi_198697692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Krankzinnig hoe jij alles zo verdraait. Zelfs een Baudet neemt het nauwer met de waarheid
Dit is letterlijk wat Rutte zegt :')
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:20:42 #47
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198697709
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als je iedereen gelooft en logisch nadenkt, dan kom je er achter dat dit als voorbereidende notitie voor de gesprekken van die dag op dat papier stond. Dat komt dus van de verkenners zelf of van de ambtenaren die die gesprekken voorbereiden.

Blijft staan dat het geen pas geeft van plan te zijn over individuele kamerleden te gaan praten, maar er is dus geen partijleider die gezegd heeft dat Omtzigt weg moet.
Ik snap echt niet hoe je dit zo concludeert. Alle andere punten zijn duidelijk tot stand gekomen na input van de lijsttrekkers, alleen het Omtzigt puntje komt opeens uit de koker van de verkenners. Hoe dan?
pi_198697714
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:15 schreef Hanca het volgende:

[..]

En waarschijnlijk komen ze dus niet van Rutte, Hoekstra, Kaag of welke partijleider ook.
Maar als ze van een ambtenaar of Ollongren zelf afkomstig zijn is dat net zo bedenkelijk natuurlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:21:55 #49
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198697730
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:19 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Dit is letterlijk wat Rutte zegt :')
Jij trekt vergezochte conclusies uit uitspraken en doet dan of er allerlei vage toespelingen en verdraaiingen gebeuren terwijl je die zelf maakt

Echt krankzinnig
Laffe huichelaar
pi_198697745
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:20 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ik snap echt niet hoe je dit zo concludeert. Alle andere punten zijn duidelijk tot stand gekomen na input van de lijsttrekkers, alleen het Omtzigt puntje komt opeens uit de koker van de verkenners. Hoe dan?
Ik vind de andere punten juist ook duidelijk niet uit de kokers van de lijsttrekkers komen. Hoe zou uit de kokers van de lijstrekkers kunnen komen dat links elkaar niet vast houdt? Dat ze dat nu al hebben gezegd of laten doorschemeren is zo onwaarschijnlijk, dat de gedachte al absurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')