abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:09:33 #1
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198696819
https://nos.nl/artikel/23(...)linkse-partijen.html

quote:
Verkenner Kajsa Ollongren (D66) heeft vanmorgen toen ze het Binnenhof verliet per ongeluk interne notities uit de kabinetsformatie aan de camera's getoond. Ze had de stukken onder haar arm toen ze vertrok, omdat ze positief was getest op corona.

Op de uitvergrote foto van het ANP is onder het kopje "positie Omtzigt" te lezen: "functie elders". CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt, de nummer twee op de lijst, zit overspannen thuis. Verder is te lezen: "linkse partijen houden elkaar niet echt vast".

Ook staat er: "meerderheid Eerste Kamer voor niemand een must" en iets over de onderhandelingsstijl van CDA-leider Wopke Hoekstra en zijn mogelijke positie in het nieuwe kabinet.

De verkennende gesprekken zijn geannuleerd vanwege de positieve test van Ollongren.
pi_198696837
Tip: Gebruik de volgende keer even het knopje "open nieuw deel".

Dan wordt het nieuwe topic automatisch gereekst.
Dit voorkomt dat andere users een nieuw deel openen terwijl er al een nieuw topic is aangemaakt.
pi_198696851
Een debat kan trouwens wel spannend worden. Ollongren en Jorritsma hoeven technisch gezien helemaal niet te komen. Ik denk dat ze dan een debat moeten voeren met Arib of Tellegen (die laatste schijnt de grootste vinger in de pap in het presidium te hebben over de verkenners, als vertegenwoordigster van de grootste partij), die zijn politiek verantwoordelijk voor de verkenners...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198696852
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het dus eigenlijk allemaal vrij onwaarschijnlijke opmerkingen vanuit de gesprekken. Die linkse partijen gaan voor de eerste ronde echt niet zeggen dat ze elkaar niet vast houden. Die kans is gewoon 0%.

"Inventariserende voorbereidingsnotitie",
"input voor de volgende ronde"

= Samenvatting hoofdpunten eerste ronde

"Geen directe weergave van de reeds gevoerde gesprekken"

= Interpretatie van de verkenners

Oftewel het is prima mogelijk dat de verkenners ruimte hebben gezien dat linkse partijen elkaar los zullen laten zonder dat zij het letterlijk hebben gezegd.

Die ruimte kun je al zien door uitspraken vóór en na de verkiezingen met elkaar te vergelijken.
In dit kader is het opvallend dat Ploumen gisteren zei dat de partijen elkaar niet loslaten, maar dat Klaver zei een zo progressief mogelijk kabinet te willen. Oftewel Klaver lijkt wel bereid om alleen met GL deel te nemen aan een kabinet als dit een zo progressief mogelijk kabinet oplevert. Daar heb je je ruimte al.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:19:45 #5
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198696916
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als dit gaat om wat de linkse partijen betreft qua ´vasthouden´ is dit een redelijke interpretatie. Maar dan heb je nog karaktermoord op Omtzigt. Dit moet ergens vandaan komen.

Of VVD of D66 of CDA hebben hier iets over gezegd. Dit speelt geen rol zo vroeg in formatie normaliter. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de verkenners Jorritsma en/of Ollongren zelf hebben besloten dat dit een bespreekpunt is.

Je zou eventueel kunnen zeggen dat dit vanuit Omtzigt zelf komt maar dat is al ontkracht door zijn vrouw. Dan blijven er niet veel opties over. Ik vind het redelijk dat er een debat over komt, bij voorkeur met Jorritsma en Ollongren.
pi_198696929
zie email 27 oktober
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:22:19 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198696960
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oftewel het is prima mogelijk dat de verkenners ruimte hebben gezien dat linkse partijen elkaar los zullen laten zonder dat zij het letterlijk hebben gezegd.

Die ruimte kun je al zien door uitspraken vóór en na de verkiezingen met elkaar te vergelijken.
In dit kader is het opvallend dat Ploumen gisteren zei dat de partijen elkaar niet loslaten, maar dat Klaver zei een zo progressief mogelijk kabinet te willen. Oftewel Klaver lijkt wel bereid om alleen met GL deel te nemen aan een kabinet als dit een zo progressief mogelijk kabinet oplevert. Daar heb je je ruimte al.
Maar hoe kan dit? Ik lees hier overal dat de oude verkenners niet hebben laten weten hoe de notitie tot stand is gekomen door die dekselse Ruttedoctrine en dat Rutte Omtzigt weg wil hebben.
Laffe huichelaar
pi_198697009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als dit gaat om wat de linkse partijen betreft qua ´vasthouden´ is dit een redelijke interpretatie. Maar dan heb je nog karaktermoord op Omtzigt. Dit moet ergens vandaan komen.

Of VVD of D66 of CDA hebben hier iets over gezegd. Dit speelt geen rol zo vroeg in formatie normaliter. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de verkenners Jorritsma en/of Ollongren zelf hebben besloten dat dit een bespreekpunt is.

Je zou eventueel kunnen zeggen dat dit vanuit Omtzigt zelf komt maar dat is al ontkracht door zijn vrouw. Dan blijven er niet veel opties over. Ik vind het redelijk dat er een debat over komt, bij voorkeur met Jorritsma en Ollongren.
Aanleiding kan al zijn dat Rutte, Kaag of iemand anders heeft gezegd zich zorgen te maken over de huidige situatie bij het CDA en een kritische rol van Omtzigt na het sluiten van een regeerakkoord.

De optie hem een mooie baan elders aan te bieden (vrijwillig vertrek) kan genoemd zijn. Zeker als je dit zo kort opschrijft is het natuurlijk zeer onhandig dat dit zo uitlekt.

Dat Rutte (en volgens hem ook Kaag) er kennelijk niet over willen debatteren maakt het erg lastig vast te stellen hoe groot dit is. En daardoor blijft het boven de markt hangen en lijkt het alsof men wel degelijk iets te verbergen heeft.
pi_198697025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar hoe kan dit? Ik lees hier overal dat de oude verkenners niet hebben laten weten hoe de notitie tot stand is gekomen door die dekselse Ruttedoctrine en dat Rutte Omtzigt weg wil hebben.
Er is officieel niet meer over gezegd dan de mededeling die je hierboven ziet.
Daar kun je alle kanten mee op en tegelijk kun je er niks mee. En dat gebruikte Rutte dus ook.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:27:03 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198697030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:11 schreef spinazieruiker het volgende:
Tip: Gebruik de volgende keer even het knopje "open nieuw deel".

Dan wordt het nieuwe topic automatisch gereekst.
Dit voorkomt dat andere users een nieuw deel openen terwijl er al een nieuw topic is aangemaakt.
Dat deed ik.
pi_198697041
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat deed ik.
Oké. Ik ook. Normaal verschijnt er een melding "er is al een topic geopend" als je te laat bent. Die kreeg ik niet.

Bugje? @Danny
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:27:38 #12
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198697042
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Boos zijn we! Woedend! We worden beflikkerd!
pi_198697046
quote:
About bloody time.
Schandalig dat ze hier uberhaupt over moesten nadenken. :{
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:28:59 #14
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198697062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:27 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Oké. Ik ook. Normaal verschijnt er een melding "er is al een topic geopend" als je te laat bent. Die kreeg ik niet.

Bugje? @:Danny
Ja er zat wel een soort glitch in bij het aanmaken waardoor ik een error kreeg. Ach, furst wurld problems.
pi_198697063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:28 schreef Aurelius het volgende:

[..]

About bloody time.
Schandalig dat ze hier uberhaupt over moesten nadenken. :{
Zouden ze werkelijk hebben nagedacht?

Na de brief van Ploumen moesten ze wel.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:30:25 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198697079
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:25 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Aanleiding kan al zijn dat Rutte, Kaag of iemand anders heeft gezegd zich zorgen te maken over de huidige situatie bij het CDA en een kritische rol van Omtzigt na het sluiten van een regeerakkoord.

De optie hem een mooie baan elders aan te bieden (vrijwillig vertrek) kan genoemd zijn. Zeker als je dit zo kort opschrijft is het natuurlijk zeer onhandig dat dit zo uitlekt.

Dat Rutte (en volgens hem ook Kaag) er kennelijk niet over willen debatteren maakt het erg lastig vast te stellen hoe groot dit is. En daardoor blijft het boven de markt hangen en lijkt het alsof men wel degelijk iets te verbergen heeft.
Je ziet hopelijk zelf wel in hoe ernstig dat is. Dat je als een lijsttrekker van een andere partij aangeeft dat een kritisch lid van een ander partij richting een andere baan moet geduwd worden zodat jij er dan geen last meer van hebt.

Als dit de norm begint te worden dan moeten we ons ernstig zorgen gaan maken om controlerende functie van de Kamer.
pi_198697082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:27 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Bugje? @:Danny
Was niet gekoppeld. Dat vereist een handeling van een mod. Nu moet het goed gaan.
zie email 27 oktober
pi_198697145
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je ziet hopelijk zelf wel in hoe ernstig dat is. Dat je als een lijsttrekker van een andere partij aangeeft dat een kritisch lid van een ander partij richting een andere baan moet geduwd worden zodat jij er dan geen last meer van hebt.

Als dit de norm begint te worden dan moeten we ons ernstig zorgen gaan maken om controlerende functie van de Kamer.
Ik vind het ook zeer ernstig.

Bedoeling was zeker niet om het goed te praten, maar om te bedenken hoe het in de notitie terecht kan zijn gekomen.

Een uitspraak in de trant van "ik maak me zorgen over" klinkt wel plausibel. Groot genoeg om het mee te nemen naar een volgende ronde, klein genoeg om het te durven ontkennen. Maar daardoor niet minder ernstig.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:37:35 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198697171
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Zouden ze werkelijk hebben nagedacht?

Na de brief van Ploumen moesten ze wel.
Wilders is degene die om het debat gevraagd heeft. Die doet het alleen volgens de geijkte weg.

Ploumen strijkt met de eer door er voor de show over te beginnen ipv waar ze er ook iets mee bereikt
Laffe huichelaar
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:14 #20
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198697177
twitter
pi_198697248
twitter
pi_198697276
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wilders is degene die om het debat gevraagd heeft. Die doet het alleen volgens de geijkte weg.

Ploumen strijkt met de eer door er voor de show over te beginnen ipv waar ze er ook iets mee bereikt
Oké. Credits dat Wilders de eerste was.

Al ligt de oproep van Ploumen waarschijnlijk gevoeliger bij het CDA aangezien ze de PVV uitsluiten en de PvdA vaker de rol kiest van het redelijker alternatief voor het CDA.

Ik denk dat het CDA niet wil overblijven als de partij die overblijft en er voor zorgt dat er net wel of net geen meerderheid voor het debat ontstaat.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 10:45:54 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198697279
quote:
Dat geeft eigenlijk al weg dat het CDA er dus niet achter zit. D66 en VVD zullen dus wel tegen een debat zijn, maar met z'n tweeën zijn ze nergens.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198697298
Slim van de PvdA om hierom te vragen. hoe meer onrust ze weten te creëren in het CDA hoe groter de kans is dat er straks een progressief kabinet zit.

overigens vraag ik me wel af hoe je woensdag een debat met Ollogren wil voeren als zij ziek thuis zit vanwege corona. volgens mij moet ze nu 14 dagen thuis blijven toch?

(hopelijk heeft ze trouwens niet al te erge klachten want ze is natuurlijk al een tijd ziek geweest en heeft mischien nog niet een hele sterke gezondheid)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_198697307
D66 blijft angstvallig stil. Niet alleen Kaag, ook het D66-account, Jetten enz.

Waarschijnlijk wachten zij met hun steun voor een debat totdat duidelijk is dat het er toch wel komt.

Dan kunnen ze meegaan in de brede wens om te debatteren in plaats van een draai te moeten maken na de verklaring van Rutte gisteren dat ook Kaag niks te maken heeft met de notitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')