Daar kun je prima tegen vaccineren, maar dan moet het tempo wel omhoog. Als op 1 juni echt veel mensen al geprikt zijn kun je prima versoepelen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Iedereen lijkt te missen dat de incidentie in juni zo laag was, dat het heel lang duurde voordat het virus zich weer groots verspreid had. Omdat we ook te maken hadden met allerlei restricties was de opmaat heel lang.
De incidentie werd zo laag, omdat in maart - mei iedereen bang binnen bleef.
Dat laatste hebben we nu niet gedaan. Zolang je met deze hoge incidentie te vroeg versoepelt blijft het golven. Daar kan je niet tegen vaccineren.
Als je een lage incidentie hebt wel. Met een té hoge incidentie gaan er gewoon véél jonge mensen in het ziekenhuis belanden. Niet zoveel dat de zorg overspoelt maar nog wel veel. Al die gezonde dertigers en veertigers die de komende jaren de zorg geld gaan kosten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:47 schreef koemleit het volgende:
[..]
Daar kun je prima tegen vaccineren, maar dan moet het tempo wel omhoog. Als op 1 juni echt veel mensen al geprikt zijn kun je prima versoepelen.
Kijk naar mazelen, dat is heel veel besmetelijker dan dit, maar daar kun je prima tegen vaccineren.
Precies.....quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals ik gister al typte in het andere topic: we moeten de komende paar maanden gewoon keihard vaccineren en daarna corona gaan inpassen in ons leven. En niet ons leven gaan inpassen in corona.
Als de zorg niet meer overspoelt wordt (of dreigt te worden), heb je mijns inziens echt geen grondslag meer voor maatregelen. Dan is ieder voor zich verantwoordelijk voor z'n eigen gezondheid. Mijn afweging zou zijn "krijg geen covid wacht op het vaccin ". Kies je ervoor wel voor je vaccinatie "risico" te nemen. Dan zit je verder niemand in de weg (immers plaats voor iedereen in de zorg) en moet je het zelf weten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:56 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als je een lage incidentie hebt wel. Met een té hoge incidentie gaan er gewoon véél jonge mensen in het ziekenhuis belanden. Niet zoveel dat de zorg overspoelt maar nog wel veel. Al die gezonde dertigers en veertigers die de komende jaren de zorg geld gaan kosten.
Doel zou moeten zijn: de incidentie nu laag krijgen en dan vanaf mei/juni weer versoepelen.
Dan zullen de maatregelen ook voorzichtig wel wegvallen, gebeurde afgelopen zomer ook.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:11 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als de zorg niet meer overspoelt wordt (of dreigt te worden), heb je mijns inziens echt geen grondslag meer voor maatregelen. Dan is ieder voor zich verantwoordelijk voor z'n eigen gezondheid. Mijn afweging zou zijn "krijg geen covid wacht op het vaccin ". Kies je ervoor wel voor je vaccinatie "risico" te nemen. Dan zit je verder niemand in de weg (immers plaats voor iedereen in de zorg) en moet je het zelf weten.
Nee hoor. Jonge mensen komen nauwelijks in het ziekenhuis terecht en kosten dus ook geen geld. Het grote voordeel na een jaar lang virus is dat we nu heel duidelijk weten dat alleen mensen ouder dan 60 zich zorgen moeten maken en dat we die mensen dus gewoon zo snel mogelijk vaccineren. Daarna is corona niet meer relevant.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:56 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Als je een lage incidentie hebt wel. Met een té hoge incidentie gaan er gewoon véél jonge mensen in het ziekenhuis belanden. Niet zoveel dat de zorg overspoelt maar nog wel veel. Al die gezonde dertigers en veertigers die de komende jaren de zorg geld gaan kosten.
Mja, ik weet niet precies wanneer de stijging van de besmettingen begon, maar het kan dat die ziekenhuisopnames later komen. Zitten er gemiddeld tien dagen tussen een besmetting en een ziekenhuisopname?quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:05 schreef phluphy het volgende:
Dat valt niet tegen; een week na een aantal dagen van flinke stijgingen, toch geen significante toename in de ziekenhuisopnames. Of juich ik te vroeg?
Wij hadden Corfu geboekt voor mei, maar tickets zijn paar weken geleden gecancelled door de airline. Maar we gaan zeker nog wel op vakantie deze zomer!quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:45 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ibiza is een flinke tijd geleden al geboekt aan mijn kant, voor mei/juni.. Ben erg benieuwd in hoeverre deze vakantie nog door kan gaan. We blijven positief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145
Stijging t.o.v. week ervoor: + 16,5%
dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 23%
dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag: 7.705
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 48.636 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
![]()
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:07 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Mja, ik weet niet precies wanneer de stijging van de besmettingen begon, maar het kan dat die ziekenhuisopnames later komen. Zitten er gemiddeld tien dagen tussen een besmetting en een ziekenhuisopname?
De stijging van de besmettingscijfers begon dinsdag/woensdag.
Ik had nu meer opnames verwacht, eigenlijk.
Goed nieuws dus!... ♥ ik mis je ♥![]()
Het percentage positieve tests is gestegen van 8,1 naar 8.2. Da's te overzien lijkt me.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Het wordt na het weekend wel heerlijk terrasjeslenteweer......dus met Pasen nog thuisblijven en daarna kunnen de cijfers gaan kelderen.....![]()
![]()
Eensch !quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Het wordt na het weekend wel heerlijk terrasjeslenteweer......dus met Pasen nog thuisblijven en daarna kunnen de cijfers gaan kelderen........ ♥ ik mis je ♥![]()
Ik werd net weer schijtziek van de welig tierende negativiteit op Twitter en heb de betreffende accounts meteen op mute gezet. Echt klaar mee. Met zo'n houding kom je er niet, nooit, never!... ♥ ik mis je ♥![]()
Gisteren zijn er bijna 58.000 vaccinaties gezet, het een-na-hoogste aantal op een dag tot nu toe.
Het tempo wordt nu dus weer opgeschroefd. Met het te verwachten aantal prikken voor deze week gaan we de komende dagen nog verder omhoog.![]()
Mooi maar om aan de beoogde 2.5 miljoen per week te komen moeten we er 375.000 per dag doen nu ben ik een positief mensen zou ik al heel blij zijn met de helft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:08 schreef simonblue het volgende:
Gisteren zijn er bijna 58.000 vaccinaties gezet, het een-na-hoogste aantal op een dag tot nu toe.
Het tempo wordt nu dus weer opgeschroefd. Met het te verwachten aantal prikken voor deze week gaan we de komende dagen nog verder omhoog.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Ik dacht 1 miljoen per week?quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:22 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mooi maar om aan de beoogde 2.5 miljoen per week te komen moeten we er 375.000 per dag doen nu ben ik een positief mensen zou ik al heel blij zijn met de helft.Tap tap tap![]()
Het was vandaag nog erg stil bij de vaccinatie locatie in Maastricht de hele dag. Een paar weken terug liep het echt storm daar. Denk dat de AZ vaccinaties nog niet goed zijn opgestart?Alpha kenny one![]()
Klopt afhankelijk van de leveringen zou er vanaf april 1 miljoen keer per week geprik moeten worden. En dat moet stijgen naar 2.5 miljoen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Klopt afhankelijk van de leveringen zou er vanaf april 1 miljoen keer per week geprik moeten worden. En dat moet stijgen naar 2.5 miljoen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd
Tap tap tap![]()
Hebben jullie een idee hoeveel mensen zich daadwerkelijk laten prikken? Heb toch nog wel het gevoel dat er een hoop mensen het niet laten doen....![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]Denk dat, gezien de leveringsproblemen die Janssen in de States heeft, dat de vooruitzichten voor het Janssen vaccin ook nog wel naar beneden bijgesteld gaan worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben benieuwd![]()
Dit soort berichten willen we in dit topic niet lezen, jongeman!quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Denk dat, gezien de leveringsproblemen die Janssen in de States heeft, dat de vooruitzichten voor het Janssen vaccin ook nog wel naar beneden bijgesteld gaan worden.![]()
In mijn eigen vrienden- en familiekring ken ik er tot nu toe maar eentje. En die is ook echt helemaal van de complottheorieën.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Hebben jullie een idee hoeveel mensen zich daadwerkelijk laten prikken? Heb toch nog wel het gevoel dat er een hoop mensen het niet laten doen....Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Mja een zijn ook wel mensen die 'bang' zijn voor het effect.....al dan niet nu of op lange termijnquote:Op donderdag 25 maart 2021 18:41 schreef Felixa het volgende:
[..]
In mijn eigen vrienden- en familiekring ken ik er tot nu toe maar eentje. En die is ook echt helemaal van de complottheorieën.![]()
In mijn omgeving in de UK kan iedereen niet wachten om geprikt te worden. Mijn vriendin checkt de website op zijn minst een keer per dag om te kijken wanneer ze aan de beurt is. Die datum kwam steeds naar voren, maar dat kan nu wel weer wat later worden.
Collega's verder kijken er ook naar uit, of hebben inmiddels de eerste gehad.
Rond familie in de VS is het anders. Een zus van mijn vriendin kan niet wachten, andere zus is super gelovig, maar gelooft dan weer niet in corona, maar wel dat er miljoenen mensen doodgaan van een vaccinatie. M'n schoonmoeder is ervan overtuigt dat ik ben gechipped. Verder ken ik wel via via aardig wat mensen in de VS die gevaccineerd zijn. Ook wat fora die monitor en vol zitten met republikeinen en corona-ontkenners, zijn er behoorlijk wat die er inmiddels een prik hebben gehad (en zijn er ook wel een aantal 'weggevallen' afgelopen jaar en een die zijn hele ervaring van een ventilator had gedeeld, thuis O2 gemeten zelf, arts gebeld die hem naar ziekenhuis stuurde, daar aangekomen binnen een paar uur in slaap gebracht en weken later wakker geworden...).
Onder familie en vrienden in NL heb ik nog niet gehoord dat iemand het niet wilt. Er is er een in de familie, in de 40, die behoorlijk last van long-Covid heeft, dat helpt ook wel om de rest te overtuigen.
In de facebook vrienden en vage bekenden is er een die anti alles. Anti corona, anti vaccins, anti maatregelen. Maar goed, die kun je altijd nog boeken als coach om jezelf te vinden, kost maar 900EUR per dag om een beetje met hem in zijn campervan met een naam rond te rijden en uit te waaien.
Ik hoop dat de vaccinatiebereidheid in Nederland net zo hoog zal zijn als in de UK. Daar was het bij 70-plussers >95%. Van de VS zag ik wat artikelen voorbij komen dat het nu een kritieke periode wordt voor het vaccineren. Daar kan iedereen die wilt voor 1 mei een eerste prik krijgen, maar om echt effectief te zijn, moeten er dus wel genoeg mensen een prik willen!![]()
Ik heb hier vooral wat vriendinnen in de omgeving die zich zorgen maken over eventuele effecten op vruchtbaarheid en daarom twijfelen, de rest heeft bij wijze van spreken de naald al in de arm gestoken zodat je alleen het buisje er nog maar in hoeft te klikken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Hebben jullie een idee hoeveel mensen zich daadwerkelijk laten prikken? Heb toch nog wel het gevoel dat er een hoop mensen het niet laten doen....
In de categorie goed nieuws: peetoom heeft vandaag weer een verbeterde saturatiewaarde, hopelijk mag hij voor het weekeinde van de IC af![]()
![]()
Paar collega's waren wel voorzichtig omdat AZ ineens in het nieuws kwam maar die hebben in elk geval de eerste prik alvast laten zettenquote:Op donderdag 25 maart 2021 20:31 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb hier vooral wat vriendinnen in de omgeving die zich zorgen maken over eventuele effecten op vruchtbaarheid en daarom twijfelen, de rest heeft bij wijze van spreken de naald al in de arm gestoken zodat je alleen het buisje er nog maar in hoeft te klikken.
In de categorie goed nieuws: peetoom heeft vandaag weer een verbeterde saturatiewaarde, hopelijk mag hij voor het weekeinde van de IC af![]()
Ik citeer enkel en alleen Hugo de Jongequote:Op donderdag 25 maart 2021 20:27 schreef Mortaxx het volgende:
@:oliver23 ga toch weg met die prik waardeloze gozer! Het is een vaccinatie![]()
![]()
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van donderdag 25 maart 2021. Maar dan wel het positieve nieuws, maar wel met altijd een realistische kijk daarop.
* Er werden al kritische vragen gesteld tijdens de laatste persconferentie, maar de ministerraad is eindelijk om. Vergaderingen van het kabinet zijn voorlopig digitaal. Dat heeft premier Rutte besloten omdat er de afgelopen dagen coronabesmettingen zijn geconstateerd bij staatssecretaris Keijzer en minister Ollongren.
"Uit voorzorg is besloten om vergaderingen van de ministerraad voorlopig via communicatietechnologie te laten plaatsvinden.", aldus Rutte.
* PVV-leider Geert Wilders gaf wel het goede voorbeeld vanmiddag.
* Ook goed nieuws uit Duitsland, want daar stopt een deelstaat namelijk na Pasen met de lockdown. De Duitse deelstaat Saarland, die grenst aan Frankrijk en Luxemburg, stopt na Pasen met de lockdown. Dat melden verschillende Duitse media.
Het stoppen van de lockdown betekent onder meer dat bioscopen, sportcentra en horeca weer opengaan. Deelstaatpremier Tobias Hans benadrukt wel dat bezoekers een negatieve uitslag van een snelle test moeten laten zien.
Het is de eerste Duitse deelstaat die onder voorwaarden de lockdown opheft. Het gaat op 6 april in.
* De besmettingcijfers kwamen vandaag uit op 7705. Een erg hoog aantal, al is de stijging erg klein in vergelijking met gisteren. Aangezien vrijdag en zaterdag de dagen zijn met de hoogste dagcijfers van de week, ben ik erg benieuwd waar we op uit gaan komen. Zullen we de grens van 8000 besmettingen morgen/overmorgen passeren?
Als je naar de weekcijfers van vorige week kijkt, is de kleine stijging van woensdag op donderdag ook daar toen zichtbaar:
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
Als je op basis van de dagcijfers van vorige week een voorspelling moet gaan doen voor de aankomende dagen zou je morgen uitkomen op 8900 besmettingen, zaterdag op 9100, zondag op 8500 en maandag op 7800. Laten we hopen dat de voorspelling er naast zit, en de stijging erg mee gaat vallen.
* De weekcijfers laten voorlopig geen rampzalig beeld zien in de aanloop naar zondag als ik ze publiceer. Opvallend is dit zeker. De ziekenhuisopnames stijgen, de patiënten op de verpleegafdelingen ook, maar de rest is redelijk stabiel. Veel zin om hier zondag op terug te komen
* Tot slot blijft het gelukkig goed gaan met de verpleeghuizen, zelfs nu de besmettingen aardig oplopen. Blij dat deze mensen gevaccineerd zijn.
Mensen, fijne avond nog en uiteraard weer tot morgen![]()
![]()
Mooi, mogen we dan eerder aan de beurt ? (met 'we' bedoel ik de mensen die schijnbaar pas in juni aan de beurt zijn)quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:41 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Hebben jullie een idee hoeveel mensen zich daadwerkelijk laten prikken? Heb toch nog wel het gevoel dat er een hoop mensen het niet laten doen...."You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Van mij welquote:Op donderdag 25 maart 2021 23:05 schreef TLC het volgende:
[..]
Mooi, mogen we dan eerder aan de beurt ? (met 'we' bedoel ik de mensen die schijnbaar pas in juni aan de beurt zijn)![]()
![]()
Volgens trends zouden we vandaag door de 9000 besmettingen moeten gaan. Laten we hopen dat dat niet gebeurt.![]()
No offence maar ik denk dat het inmiddels niet echt meer uitmaakt of het nou 7K 8K of 9K wordt.... En als het gebeurt maak ik me er in ieder geval niet druk om want ik heb er nul invloed op.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:03 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Volgens trends zouden we vandaag door de 9000 besmettingen moeten gaan. Laten we hopen dat dat niet gebeurt.![]()
Was het maar zo, maar politici maken beslissingen voornamelijk gebaseerd op dagcijfers als deze. 9000 is een hele slechte voorspelling.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence maar ik denk dat het inmiddels niet echt meer uitmaakt of het nou 7K 8K of 9K wordt.... En als het gebeurt maak ik me er in ieder geval niet druk om want ik heb er nul invloed op.![]()
Bij 9000 zal je komend weekend kunnen verwachten dat er extra overlegd gaat worden. Als het daaronder is, zal men blijven wachten en hopen dat de groei verder afbuigt. Dat is het positieve om er maar even uit te halen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Was het maar zo, maar politici maken beslissingen voornamelijk gebaseerd op dagcijfers als deze. 9000 is een hele slechte voorspelling.![]()
Zolang jij je houdt aan de maatregelen kan je niks extra's doen inderdaad.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence maar ik denk dat het inmiddels niet echt meer uitmaakt of het nou 7K 8K of 9K wordt.... En als het gebeurt maak ik me er in ieder geval niet druk om want ik heb er nul invloed op.
Bij blijvende stijging kan je toch weer extra maatregelen verwachten, zoals ook in de omringende landen.![]()
True. En ook dat zal weinig uitmaken voor mij persoonlijk, aangezien ik al thuiswerk, nauwelijks familie/vrienden zie en alleen naar buiten ga voor basic dingen als boodschappen of een wandeling. Zo gaat dat al maanden lang hier inmiddels....quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:43 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Zolang jij je houdt aan de maatregelen kan je niks extra's doen inderdaad.
Bij blijvende stijging kan je toch weer extra maatregelen verwachten, zoals ook in de omringende landen.
Ik kan niet meer doen dan dit, en afwachten tot het een keer rustiger wordt in die ziekenhuizen![]()
![]()
I'm with you...quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
True. En ook dat zal weinig uitmaken voor mij persoonlijk, aangezien ik al thuiswerk, nauwelijks familie/vrienden zie en alleen naar buiten ga voor basic dingen als boodschappen of een wandeling. Zo gaat dat al maanden lang hier inmiddels....
Ik kan niet meer doen dan dit, en afwachten tot het een keer rustiger wordt in die ziekenhuizen![]()
Deze manier van denken begint bij mij ook de overhand te krijgen inmiddels. Alleen lukt het me niet altijd om me er niet druk om te maken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
No offence maar ik denk dat het inmiddels niet echt meer uitmaakt of het nou 7K 8K of 9K wordt.... En als het gebeurt maak ik me er in ieder geval niet druk om want ik heb er nul invloed op.
... ♥ ik mis je ♥![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)-kleintjes~ab8bc20d/quote:Het bedrijf Halix in Leiden mag de coronavaccins van AstraZeneca gaan produceren voor Nederland en de andere landen in de Europese Unie. De fabriek is vrijdag goedgekeurd door de toezichthouder, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA). De goedkeuring betekent dat er meer vaccindoses beschikbaar komen.![]()
Ik zit echt letterlijk met de vingers op tafel te tikken, wachtende op @Federer-fan.... ♥ ik mis je ♥![]()
Je mag zelf ook ff spieken hè!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:43 schreef phluphy het volgende:
Ik zit echt letterlijk met de vingers op tafel te tikken, wachtende op @:Federer-fan.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
Ik hoorde van een collega, met vrienden in Frankrijk, dat aldaar de dierenartsen en de tandartsen mee gaan helpen met het zetten van de prikken. Slim, deze beroepsgroepen hebben er ervaring mee.ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik![]()
Goed nieuws, nog niet aan gedacht maar slim idee!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 14:54 schreef BorTheWolf het volgende:
Ik hoorde van een collega, met vrienden in Frankrijk, dat aldaar de dierenartsen en de tandartsen mee gaan helpen met het zetten van de prikken. Slim, deze beroepsgroepen hebben er ervaring mee.
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is het een stijging van 29 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.221 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen ver onder de 2.200.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 26 maart: 625 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,0%);
- donderdag 25 maart: 619 (absolute daling 6; relatieve daling 1,0%);
- woensdag 24 maart: 625 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,3%);
- dinsdag 23 maart: 623 (absolute daling 15; relatieve daling 2,4%);
- maandag 22 maart: 638 (absolute stijging 27; relatieve stijging 4,4%);
- zondag 21 maart: 611 (absolute stijging 9; relatieve stijging 1,5%);
- zaterdag 20 maart: 602 (absolute stijging 23; relatieve stijging 4,0%);
- vrijdag 19 maart: 579 (absolute stijging 15; relatieve stijging 2,7%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 26 maart: 1.596 (absolute stijging 23; relatieve stijging 1,5%);
- donderdag 25 maart: 1.573 (absolute stijging 11; relatieve stijging 0,7%);
- woensdag 24 maart: 1.562 (absolute daling 13; relatieve daling 2,3%);
- dinsdag 23 maart: 1.575 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,3%);
- maandag 22 maart: 1.555 (absolute stijging 93; relatieve stijging 6,4%);
- zondag 21 maart: 1.462 (absolute stijging 17; relatieve stijging 1,2%);
- zaterdag 20 maart: 1.445 (absolute daling 17; relatieve daling 1,2%);
- vrijdag 19 maart: 1.462 (absolute stijging 26; relatieve stijging 1,8%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
En omdat het de laatste tijd erg één stap vooruit, één stap achteruit is, even een slechte grap die ik vanochtend heb bedacht:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 17,2%
vrijdag: 7.562
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 49.710 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
![]()
Geen enorme stijging van donderdag naar vrijdag qua besmettingen, godzijdank
Zelfs een hele kleine daling![]()
![]()
Yesss!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:21 schreef koemleit het volgende:
Minder dan gisteren.
Niet de hamer die we vorige week te verduren kregen.
de zon schijnt!
![]()
![]()
Ik jompel even mee!![]()
Want ik was (ook) bang voor een forse stijging. En dit is best o.k.!!... ♥ ik mis je ♥![]()
Valt echt mee ja, ik was bang voor een 9000 of iets in de richting, nu zijn we zelfs gedaald, dus wat dat betreft een goeie meevaller.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:25 schreef phluphy het volgende:
Ik jompel even mee!![]()
Want ik was (ook) bang voor een forse stijging. En dit is best o.k.!!Nou inderdaad, hatsee, weg ermee!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Mooi, kunnen die dramatische voorspellingen ook meteen de prullenbak in
Hier geldt natuurlijk wel nog steeds dat verhaal over die ene zwaluw.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Mooi, kunnen die dramatische voorspellingen ook meteen de prullenbak in![]()
Ik snap je, maar toch. Elke zwaluw is er één!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
Hier geldt natuurlijk wel nog steeds dat verhaal over die ene zwaluw.
... ♥ ik mis je ♥![]()
Een trendbreuk vandaag. Wat het betekent is onduidelijk, maar laten we het vandaag als positief zien!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:03 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ja ja, maar tochquote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:36 schreef koemleit het volgende:
[..]
Hier geldt natuurlijk wel nog steeds dat verhaal over die ene zwaluw.![]()
![]()
Andersom, de afgelopen twee weken waren een trendbreuk. Nu weer terug naar normaal.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 15:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Een trendbreuk vandaag. Wat het betekent is onduidelijk, maar laten we het vandaag als positief zien!![]()
Mijn grafieken van vandaag:
Net zoals de week van 8 t/m 14 maart laat de week vanaf maandag 15 maart een stijging over de eerste paar dagen zien. Ook nu is er weer een dip halverwege de week op donderdag 18 maart. De dagen daarna zijn nog niet compleet, hopelijk zien we een verdere daling vanaf 18 maart.
De dagcurves van de laatste twee dagen (de oranje en paarse curve aan de rechterkant) lijken veel op de dagcurve van woensdag (donkergroen), zowel qua patroon als qua hoogte van de piek en de buik van de curve.
Het aandeel aan de besmettingen per leeftijdsgroep laat hetzelfde beeld zien als de afgelopen tijd. De cijfers van de laatste week zijn nog niet nauwkeurig. De periode daarvoor laat een afname van het aandeel 60+ zien, een toename bij de groep 20- en een stabiel patroon voor de groep 20-60 jaar.![]()
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van vrijdag 26 maart 2021. En dan met name het positieve nieuws, maar wel met een realistische kijk daarop.
* Ik zag vele mensen op social media die zich ook bezig houden met cijfertjes enorm balen dat hun voorspelling qua besmettingen er behoorlijk naast zat. Ze hoopte zelfs op het ergste. Op basis van de afgelopen weken, leken we ook af te stevenen op een dagcijfer vandaag van rond de 9000. Maar niet was minder waar, we kregen zelfs een hele kleine daling t.o.v. gisteren en kwamen op 7500 uit.
Ik ben dan ook enorm blij dat ik er gisteren naast zat met mijn voorspelling. Ik heb namelijk veel liever dat het beter gaat met de cijfers, dan dat ik een persoonlijk succesje boekquote:Als je op basis van de dagcijfers van vorige week een voorspelling moet gaan doen voor de aankomende dagen zou je morgen uitkomen op 8900 besmettingen, zaterdag op 9100, zondag op 8500 en maandag op 7800. Laten we hopen dat de voorspelling er naast zit, en de stijging erg mee gaat vallen.Ik zat er heerlijk naast
#zelfspot
En nu uiteraard blijven hopen dat ook de zaterdag geen gekke stijging laat zien, want de dagcijfers geven wel een ding aan... ... ze zijn niet meer te voorspellen.
* Ziekenhuizen gaan vanaf morgen beginnen met het vaccineren van een groep kwetsbare patiënten, zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijke Netwerk Acute Zorg tegen de NOS. "Het gaat om zo'n 9000 patiënten die bijvoorbeeld een orgaan- of beenmergtransplantatie hebben gehad of een ernstige immuunziekte hebben." De ziekenhuizen nemen deze taak op zich, zodat de behandeld arts vanaf het begin betrokken is bij de vaccinatie en de effecten daarvan.
In de vaccinatiestrategie zou deze groep waarschijnlijk later aan de beurt zijn vanwege hun (jonge) leeftijd. Het RIVM heeft de patiënten die hiervoor in aanmerking komen een uitnodiging gestuurd.
* En nog meer goed nieuws uit de ziekenhuizen. De capaciteit op de intensive care afdelingen in Nederlandse ziekenhuizen wordt met honderd bedden uitgebreid. Het aantal IC-bedden gaat van 1350 naar 1450, heeft Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, bevestigd.
De bedden zijn vooral bedoeld voor niet-coronazorg.
Op dit moment zijn 1263 bedden op de IC's bezet, ongeveer de helft daarvan door coronapatiënten. De afspraak is dat bij een bezetting van 80 procent de capaciteit wordt opgeschaald.
* Frankrijk wil haast maken met vaccineren, en roept extra hulptroepen in. De Franse gezondheidsautoriteiten hebben namelijk bepaald dat ook tandartsen en dierenartsen mensen kunnen vaccineren tegen het coronavirus. De Hoge Autoriteit voor de Gezondheid (HAS) breidt het aantal beroepsgroepen dat mag inenten in de vaccinatiecampagne verder uit.
Daarmee zou het tempo van de campagne kunnen worden opgevoerd. De HAS schat dat met tandartsen, dierenartsen en apothekers er nu 250.000 extra mensen beschikbaar komen om in te enten. De Franse regering moet formeel nog wel met het advies van de HAS instemmen, maar neemt dat doorgaans over.
* Het BioNTech/Pfizer-vaccin mag in de toekomst ook op een temperatuur tussen de 15 en 25 graden onder nul worden bewaard. Dat heeft het Europees Medicijn Agentschap vanmiddag bekendgemaakt. Daarmee komt toediening door huisartsen een stap dichterbij. Het RIVM gaat onderzoeken of Nederland daar later dit jaar toe over kan gaan.
Tot zover weer voor vandaag. Toch een aardig aantal positieve berichten vandaag, die hard ondersneeuwen door alle ellende op het Binnenhof.
Morgen even een dagje vrij, en dan is het weer zondag. De dag waarop ik altijd mijn weekcijfers publiceer. Toch erg benieuwd. Blijven de besmettingcijfers stabiel? Duiken de sterftegevallen voor het eerst na een hele lange periode onder de 200 grens? Nog steeds redelijke stabiliteit op de IC? Zondag vertel ik het jullie weer
Fijn weekend allemaal![]()
![]()
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s en een minieme daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een stijging van 17 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.238 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen onder de 2.200.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- zaterdag 27 maart: 643 (absolute stijging 18; relatieve stijging 2,9%);
- vrijdag 26 maart: 625 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,0%);
- donderdag 25 maart: 619 (absolute daling 6; relatieve daling 1,0%);
- woensdag 24 maart: 625 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,3%);
- dinsdag 23 maart: 623 (absolute daling 15; relatieve daling 2,4%);
- maandag 22 maart: 638 (absolute stijging 27; relatieve stijging 4,4%);
- zondag 21 maart: 611 (absolute stijging 9; relatieve stijging 1,5%);
- zaterdag 20 maart: 602 (absolute stijging 23; relatieve stijging 4,0%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- zaterdag 27 maart: 1.595 (absolute daling 1; relatieve daling 0,0%);
- vrijdag 26 maart: 1.596 (absolute stijging 23; relatieve stijging 1,5%);
- donderdag 25 maart: 1.573 (absolute stijging 11; relatieve stijging 0,7%);
- woensdag 24 maart: 1.562 (absolute daling 13; relatieve daling 2,3%);
- dinsdag 23 maart: 1.575 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,3%);
- maandag 22 maart: 1.555 (absolute stijging 93; relatieve stijging 6,4%);
- zondag 21 maart: 1.462 (absolute stijging 17; relatieve stijging 1,2%);
- zaterdag 20 maart: 1.445 (absolute daling 17; relatieve daling 1,2%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
totaal: 45.145 (percentage positieve tests: 8,2%)
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 16,6%
vrijdag: 7.562
zaterdag: 8.798
zondag:
maandag:
totaal: 52.068 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
![]()
Sorry hoor, maar dit is dan ineens weer zo'n sprong dat ik de dagelijkse cijfers echt ongeloofwaardig begin te vinden........![]()
Mijn voorspelling die ik donderdagavond deed.....Ik was blij dat ik er gisteren behoorlijk naast zat, maar de voorspelling voor de zaterdag kwam (helaas) redelijk in de buurt.quote:Als je op basis van de dagcijfers van vorige week een voorspelling moet gaan doen voor de aankomende dagen zou je morgen uitkomen op 8900 besmettingen, zaterdag op 9100, zondag op 8500 en maandag op 7800. Laten we hopen dat de voorspelling er naast zit, en de stijging erg mee gaat vallen.![]()
Blijf het bizar vinden deze grilligheid, zeker na al die weken met nog strengere maatregelen.....dus eigenlijk zouden we scholen, kappers en winkels weer moeten sluiten om forsere dalingen te genereren.......maar zo kunnen we wel aan de gang blijven steedsquote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:24 schreef Oliver23 het volgende:
Mijn voorspelling die ik donderdagavond deed.....
[..]
Ik was blij dat ik er gisteren behoorlijk naast zat, maar de voorspelling voor de zaterdag kwam (helaas) redelijk in de buurt.![]()
![]()
Het probleem zit hem met name bij de scholen, vrees ik. Denk dat bij de contactberoepen en het click and collect bij de winkels nauwelijks besmettingen worden opgelopen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Blijf het bizar vinden deze grilligheid, zeker na al die weken met nog strengere maatregelen.....dus eigenlijk zouden we scholen, kappers en winkels weer moeten sluiten om forsere dalingen te genereren.......maar zo kunnen we wel aan de gang blijven steeds![]()
En dan niet zo zeer bij de Kids, maar wel bij hun ouders......quote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:48 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Het probleem zit hem met name bij de scholen, vrees ik. Denk dat bij de contactberoepen en het click and collect bij de winkels nauwelijks besmettingen worden opgelopen.![]()
Dan ga je ervan uit dat de maatregelen (goed) werken. Het zou mij inmiddels niet meer verbazen als corona in elk geval deels een natuurlijk verloop heeft.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 15:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Blijf het bizar vinden deze grilligheid, zeker na al die weken met nog strengere maatregelen.....dus eigenlijk zouden we scholen, kappers en winkels weer moeten sluiten om forsere dalingen te genereren.......maar zo kunnen we wel aan de gang blijven steeds[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Forum Opties Forumhop: Hop naar: