abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:25:50 #26
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198662331
Feit blijft, meer wapens, meer doden en mass shootings. 'Ermee om kunnen gaan' of niet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198663016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik vind het reuze meevallen, als je dat vergelijkt met het aantal mensen die wapens hebben.
Jaren geleden - toen ik redelijk vaak onderweg was van hot naar haar - ging ik vaker wat drinken en eten in wegrestaurants. Toen waren er ook vaak shootings in Amerika.
Het tafeltje dat ik uitkoos was dan ‘strategisch’ t.o.v. de ingang en dat ik ergens achter/onder kon duiken.
Langs de A2 hè 8)7
pi_198663427
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 07:25 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Gvd inderdaad, die AR -15 is echt een seriekiller tool geworden. Misschien moeten ze eens dat wapen uitproberen in het hoofdkantoor van de NRA .
Beter in het Capitool moet je e zien hoe snel er wapenwetten zijn als er 20 republikeinse senatoren het loodje leggen. Als je 20 man nra kantoorpersoneel omlegt zegt de rest toch kan gebeuren. Met 20 dooie senatoren kan de nra gillen wat ze willen maar dan komen er gewoon wetten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198664082
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Beter in het Capitool moet je e zien hoe snel er wapenwetten zijn als er 20 republikeinse senatoren het loodje leggen. Als je 20 man nra kantoorpersoneel omlegt zegt de rest toch kan gebeuren. Met 20 dooie senatoren kan de nra gillen wat ze willen maar dan komen er gewoon wetten.
Het vorige verbod op assault weapons kwam er, op aandringen van de NRA nota bene, nadat de Black Panther Party met die dingen over straat liep, misschien moet BLM ook maar eens zoiets doen.
  woensdag 24 maart 2021 @ 12:39:14 #30
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198664230
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 11:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Beter in het Capitool moet je e zien hoe snel er wapenwetten zijn als er 20 republikeinse senatoren het loodje leggen. Als je 20 man nra kantoorpersoneel omlegt zegt de rest toch kan gebeuren. Met 20 dooie senatoren kan de nra gillen wat ze willen maar dan komen er gewoon wetten.
Ehh het is pakweg 2 maand geleden dat ze dit daadwerkelijk hebben geprobeerd. En het is te danken aan het feit dat ze vuurwapens hebben verboden rond het Capitool, dat dit dit geen bloedbad is geworden. De republikeinse senators zaten bibberend onder de zelfde tafels verscholen, samen met de democraten toen dit gebeurde en nog is het kwartje niet gevallen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 24 maart 2021 @ 12:43:25 #31
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198664266
quote:
9s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het vorige verbod op assault weapons kwam er, op aandringen van de NRA nota bene, nadat de Black Panther Party met die dingen over straat liep, misschien moet BLM ook maar eens zoiets doen.
Tja, een kleurling die rondloopt met een blank wapen, dat willen ze niet. Waren wapens wel betrokken bij de rassen separatie wetten, vraag ik me af..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198664559
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:39 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ehh het is pakweg 2 maand geleden dat ze dit daadwerkelijk hebben geprobeerd. En het is te danken aan het feit dat ze vuurwapens hebben verboden rond het Capitool, dat dit dit geen bloedbad is geworden. De republikeinse senators zaten bibberend onder de zelfde tafels verscholen, samen met de democraten toen dit gebeurde en nog is het kwartje niet gevallen.
Dat is net mijn punt kwartjes vallen altijd pas als mensen zelf de gevolgen ondervinden bibberend onder een tafel zitten is kennelijk niet genoeg.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:27:37 #33
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198664775
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Tja, een kleurling die rondloopt met een blank wapen,
Wat doe jij eigenlijk op het blanke internet?
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:28:50 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_198664795
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat doe jij eigenlijk op het blanke internet?
Even quoten voordat je bedenkt hoe dom dit is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:34:16 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_198664869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:43 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Tja, een kleurling die rondloopt met een blank wapen, dat willen ze niet. Waren wapens wel betrokken bij de rassen separatie wetten, vraag ik me af..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 24 maart 2021 @ 13:41:02 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_198664978
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Even quoten voordat je bedenkt hoe dom dit is.
Kwestie van perspectief.

In mijn perspectief hebben wapens geen huidskleur. Maar wapens blank noemen is natuurlijk niet dom? :)

Wat voorspelbaar! :)

Je kan hooguit constateren dat Eugene Stoner, dat is de uitvinder van de AR-15/M16/M4 blank was. Dus in dat opzicht is dat vuurwapen een vrucht van een blanke cultuur. Dat zijn in de praktijk de meeste vuurwapens, denk ik.

Bij sommigen hier, is het waanidee dat alles wat bij de blanke vandaan komt slecht is, tastbaar :)

Maar in realiteit, komt het er natuurlijk op neer dat als je veel dingen uitvind, daar onherroepelijk uitvindingen bij zitten die misbruikt kunnen worden. Kom je niet verder dan het 'zwarte wapen', de speer :') , zal dat zo'n vaart inderdaad niet lopen.

En dan stel ik ook gewoon de vraag: wat doe je hier dan, op dat platform, wat ook door blanken is uitgevonden?

Of zijn we gewoon zwaar populistisch aan het kankeren op alles wat je niet bevalt, uit de blanke koker, maar anderzijds wel gulzig gebruik aan het maken van dat wat je wel goed uitkomt? ;)

[ Bericht % gewijzigd door Tijger_m op 24-03-2021 14:35:11 ]
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 24 maart 2021 @ 14:21:17 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_198665544
quote:
10s.gif Op woensdag 24 maart 2021 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Kwestie van perspectief.

In mijn perspectief hebben wapens geen huidskleur. Maar wapens blank noemen is natuurlijk niet dom? :)

Wat voorspelbaar! :)

Je kan hooguit constateren dat Eugene Stoner, dat is de uitvinder van de AR-15/M16/M4 blank was. Dus in dat opzicht is dat vuurwapen een vrucht van een blanke cultuur. Dat zijn in de praktijk de meeste vuurwapens, denk ik.

Bij sommigen hier, is het waanidee dat alles wat bij de blanke vandaan komt slecht is, tastbaar :)

Maar in realiteit, komt het er natuurlijk op neer dat als je veel dingen uitvind, daar onherroepelijk uitvindingen bij zitten die misbruikt kunnen worden. Kom je niet verder dan het 'zwarte wapen', de speer :') , zal dat zo'n vaart inderdaad niet lopen.

En dan stel ik ook gewoon de vraag: wat doe je hier dan, op dat platform, wat ook door blanken is uitgevonden?

Of zijn we gewoon zwaar populistisch aan het kankeren op alles wat je niet bevalt, uit de blanke koker, maar anderzijds wel gulzig gebruik aan het maken van dat wat je wel goed uitkomt? ;)
Okay je lijkt er echt niks van te begrijpen. De huidskleur van de uitvinder is volkomen irrelevant. Het gaat erom dat de militias waar in de second amendment over gesproken wordt, in de Zuidelijke Staten gevormd waren om de zwarten eronder te houden. Om losgebroken slaven te vangen en terug te voeren en algemeen als intimidatie. Kijk het filmpje dat ik hierboven postte. Dat de second amendment het over the right to bear arms for a well trained militia heeft, is dan ook puur bedoeld om ervoor te zorgen dat de vrije zwarten geen vuurwapens mochten hebben omdat ze niet toegelaten werden tot de milities (deze bijzin is er door zuidelijke slavenhouder Madison aan toegevoegd). In de twintigste eeuw is dat losser gemaakt met als resultaat dat inderdaad ook zwarte Amerikanen een wapen kochten, wat weer tot enorme paniek en wapenrestricties leidde. Je kunt zelfs nu nog niet loszien dat vooral de blanke Republikein die gepaaid werd door de Southern Strategy, degene is die enorme wapenvoorraden aanlegt. Dat bedoelt klappernootopreis met "een blank wapen". De beste manier om wapenrestricties voor elkaar te krijgen is een zwarte Amerikaan een machinegeweer geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tijger_m op 24-03-2021 14:35:14 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 24 maart 2021 @ 14:33:38 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198665733
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:25 schreef Vis1980 het volgende:
Feit blijft, meer wapens, meer doden en mass shootings. 'Ermee om kunnen gaan' of niet.
Dit lijkt mij het enige relevante in dit hele verhaal. Waarbij we moeten aantekenen dat dit specifiek een VS probleem lijkt te zijn, landen als Zwitserland en Canada met vergelijkbaar wapenbezit kennen veel minder problemen op dat vlak.

Het probleem van "ermee om kunnen gaan" ligt hem meer in de psyche van de Amerikaanse bevolking, denk ik, dan in de mate waarin mensen met wapens om kunnen gaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 24 maart 2021 @ 14:49:45 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_198665957
quote:
Biden's New Deal: Re-engineering America, quickly

President Biden recently held an undisclosed East Room session with historians that included discussion of how big is too big — and how fast is too fast — to jam through once-in-a-lifetime historic changes to America.

Why it matters ... The historians’ views were very much in sync with his own: It is time to go even bigger and faster than anyone expected. If that means chucking the filibuster and bipartisanship, so be it.

Four things are pushing Biden to jam through what could amount to a $5 trillion-plus overhaul of America, and vast changes to voting, immigration and inequality.

He has full party control of Congress, and a short window to go big.He has party activists egging him on.He has strong gathering economic winds at his back.And he’s popular in polls.

Presidential historian Michael Beschloss told Axios FDR and LBJ may turn out to be the past century's closest analogues for the Biden era, "in terms of transforming the country in important ways in a short time."

Beschloss said the parallels include the New Deal economic relief that Franklin Roosevelt brought in 1933, which saved the country from the Depression and chaos.And Biden is on track to leave the country in a different place, as Lyndon Johnson did with his Great Society programs.

People close to Biden tell us he’s feeling bullish on what he can accomplish, and is fully prepared to support the dashing of the Senate’s filibuster rule to allow Democrats to pass voting rights and other trophy legislation for his party.

He loves the growing narrative that he’s bolder and bigger-thinking than President Obama.This temptation to go even bigger, Senate Republican Leader Mitch McConnell insists, will create such a fissure between the parties that he compared it this week to "nuclear winter."

But we're told Biden won’t hesitate. Just as he passed the $1.9 trillion COVID rescue package with zero Republican votes and zero regrets, his team sees little chance he's going to be able to rewire the government in his image if he plays by the rules of bringing in at least 10 Republicans.

He won't rub their noses in it, we're told. That'll be the Biden touch to rolling the opposition — and getting that much closer to the status of latter-day FDR.
Biden's list includes: rural broadband expansion, which would be transformative for those communities ... make child tax credit permanent ... landmark legislation on climate, guns, voting.
https://www.axios.com/bid(...)71-b6dfa37d8df4.html
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:19:02 #40
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_198666473
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 09:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, ook nog wel een a twee "familiedrama's" zoals in Dordrecht. Ik telde criminele afrekeningen niet mee, en dat zal misschien ook wel een gedeelte van het verschil verklaren tussen 29 in de NYT en ruwweg 1500 in de geweldsstatistieken, maar nog steeds lijkt het nummer van de NYT me een onderschatting, als je alleen al bedenkt hoeveel mensen hun vorige werkplaats overhoop schieten.
De NYT telt 4 doden of meer (excl. schutter), dat zijn er 29, en die andere 4 gewonden of meer.

Dus als je 3 mensen doodschiet en de vierde krijgt er een in z'n buik maar overleeft het, telt het voor deze NYT statistiek niet mee.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:51:17 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_198667080
Dan nog tel ik er trouwens 34, 29 is van de laatste vier jaar.

https://en.m.wikipedia.or(...)in_the_United_States
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198667313
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit lijkt mij het enige relevante in dit hele verhaal. Waarbij we moeten aantekenen dat dit specifiek een VS probleem lijkt te zijn, landen als Zwitserland en Canada met vergelijkbaar wapenbezit kennen veel minder problemen op dat vlak.

Het probleem van "ermee om kunnen gaan" ligt hem meer in de psyche van de Amerikaanse bevolking, denk ik, dan in de mate waarin mensen met wapens om kunnen gaan.
Zal voor een groot deel met economisch-sociale redenen te maken hebben. Als, kort door de bocht, iedereen rijk is zoals in Zwitserland zal je waarschijnlijk minder schietpartijen hebben.
pi_198667728
quote:
Wow.

Zou het? ...” The historians’ views were very much in sync with his own: It is time to go even bigger and faster than anyone expected. If that means chucking the filibuster and bipartisanship, so be it....”
pi_198668035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Zal voor een groot deel met economisch-sociale redenen te maken hebben. Als, kort door de bocht, iedereen rijk is zoals in Zwitserland zal je waarschijnlijk minder schietpartijen hebben.
Ik vraag mij dat ten zeerste af veel van de mass shootings worden toch niet door armlastigen uitgevoerd. Eerder ernstig door de NRA geïndoctrineerde mensen die door deze indoctrinatie denken dat schieten heel normaal is.

Hell zelfs kindervuurwapens in leuke kleurtjes.

https://www.theguardian.c(...)rica-gun-toting-kids
pi_198669416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vraag mij dat ten zeerste af veel van de mass shootings worden toch niet door armlastigen uitgevoerd. Eerder ernstig door de NRA geïndoctrineerde mensen die door deze indoctrinatie denken dat schieten heel normaal is.

Hell zelfs kindervuurwapens in leuke kleurtjes.

https://www.theguardian.c(...)rica-gun-toting-kids
Geïndoctrineerd? Je bedoelt mensen die een andere visie hebben over wapenbezit dan jij.
  woensdag 24 maart 2021 @ 18:03:57 #46
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_198669657
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:51 schreef speknek het volgende:
Dan nog tel ik er trouwens 34, 29 is van de laatste vier jaar.

https://en.m.wikipedia.or(...)in_the_United_States
Ik heb het niet nageteld dus 29 kan een foute schatting zijn, maar het verklaarde wel dat zeer grote verschil tussen de twee.

Niet dat het verder een verschil maakt op wat er moet gebeuren, als je tien mensen neermaait waarvan er maar 1 uiteindelijk komt te overlijden lijkt me dat alsnog een argument om wapenbezit aan banden te leggen. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator woensdag 24 maart 2021 @ 18:08:12 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198669724
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Zal voor een groot deel met economisch-sociale redenen te maken hebben. Als, kort door de bocht, iedereen rijk is zoals in Zwitserland zal je waarschijnlijk minder schietpartijen hebben.
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk met betrekking tot de mass shootings, de mensen die dergelijke daden plegen zijn maar zelden arm of uit de laagste economische klasse.

En niet iedereen in Zwitserland is welgesteld, natuurlijk. Daarbij noemde ik ook Canada wat demografisch niet zo veel van de VS verschilt als ik het goed heb.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198670762
quote:
7s.gif Op woensdag 24 maart 2021 17:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Geïndoctrineerd? Je bedoelt mensen die een andere visie hebben over wapenbezit dan jij.
Mijn visie qua wapenbezit kun je hier niet uithalen. Mijn visie over het (te) gemakkelijk grijpen naar een wapen wel. 8-)

In dat opzicht zijn de Verenigde Staten wel het ultieme voorbeeld van burgerslachtoffers van vuurwapen gebruik in zich westers noemende landen.

https://en.wikipedia.org/(...)ath_rate?wprov=sfla1
  woensdag 24 maart 2021 @ 19:59:24 #49
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198672772
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 14:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Okay je lijkt er echt niks van te begrijpen. De huidskleur van de uitvinder is volkomen irrelevant. Het gaat erom dat de militias waar in de second amendment over gesproken wordt, in de Zuidelijke Staten gevormd waren om de zwarten eronder te houden. Om losgebroken slaven te vangen en terug te voeren en algemeen als intimidatie. Kijk het filmpje dat ik hierboven postte. Dat de second amendment het over the right to bear arms for a well trained militia heeft, is dan ook puur bedoeld om ervoor te zorgen dat de vrije zwarten geen vuurwapens mochten hebben omdat ze niet toegelaten werden tot de milities (deze bijzin is er door zuidelijke slavenhouder Madison aan toegevoegd). In de twintigste eeuw is dat losser gemaakt met als resultaat dat inderdaad ook zwarte Amerikanen een wapen kochten, wat weer tot enorme paniek en wapenrestricties leidde. Je kunt zelfs nu nog niet loszien dat vooral de blanke Republikein die gepaaid werd door de Southern Strategy, degene is die enorme wapenvoorraden aanlegt. Dat bedoelt klappernootopreis met "een blank wapen". De beste manier om wapenrestricties voor elkaar te krijgen is een zwarte Amerikaan een machinegeweer geven.
Als hij van plan is om zich neer te laten maaien door een politiemacht. Ik ga er niet van uit dat hij dan levend wordt afgevoerd als die schutter in Colorado.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198674032
Grootse plannen voor infrastructuur:

twitter


quote:
Notably, Manchin said the Republican resistance to higher taxes was not a "reasonable" position in an infrastructure negotiation.

"Where do they think it's going to come from?" he asked. "How are you going to fix America?"

Manchin's position on taxes signals a significant division between the two parties that could nudge Democrats to pursue the same budget reconciliation process that they used for Covid-19 relief to pass an infrastructure bill if they cannot reach common ground with Republicans on how to finance it.

The senator's remarks come as Democrats grapple with whether to go it alone again or try to pursue a bipartisan deal to secure the 60 Senate votes needed to pass a bill through the regular process, which would require at least 10 Republicans.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')