SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The show must go on folks!In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
Wacht maar tot een meerderheid het vaccin tot zich heeft genomen. Je ziet aan zulk soort filmpjes al een mooie sneakpreview van wat er komen gaat.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Bespottelijk tevens walgelijk en dan nog die lockdownie goedmensje wat een handje komt helpen
je verwacht er best wat van he...quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:24 schreef KNAK het volgende:
[..]
Wacht maar tot een meerderheid het vaccin tot zich heeft genomen. Je ziet aan zulk soort filmpjes al een mooie sneakpreview van wat er komen gaat.
"Laat je Vaxdocumenten zien!!!!, laat zien!!! GVD, je hebt het niet hé??, Laat zien!!!! " - aldus de verontruste meneer tegen de mondkapjesweigeraar ergens op een markt/plein/station @ januari ~ December 2022.
We gaan een mooie samenleving tegemoet![]()
Het aanpassen van de avondklok is ook weer een mooie. Sigrid niet eens met d'r hol in de zetel en nu al een middelvinger naar haar kiezers![]()
Avondklok was al een lachertje, maar is nu nog een niveautje hoger op de schaal van Corona-onzinnigheden. Was toch om reisbewegingen etc te beperken? Nu een uur later ivm zomertijd?Ik heb de studenten om me heen al hard horen lachen. Wat een farce is dit alles wat gaande is. En wat sneu dat men in staat is alles openlijk te verdedigen...
Kan je baas niet 'n vaccinatie voor de pro-vaxxers hier ook regelen?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
je verwacht er best wat van he...
Vaccinatie kunnen ze niet verplichten..
Nja ik blijf bij mijn standpunt, meer testen..,. graag op de personen die het Helemaal niet willen..
de diehard antivaxxers ... vooral de gene die het al jaren roepen dat vaccineren slecht is!
Waarom zal je denken, nja die personen. klagen graag zo komen de meeste issues als eerste aan het licht.
vooral Autisme enzo..
Wat voor baat heeft hij daarbij?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:32 schreef Tingo het volgende:
[..]
Kan je baas niet 'n vaccinatie voor de pro-vaxxers hier ook regelen?
Los van de sociale... nou, ja, asociale noem ik het meer - controle is er altijd nog een mogelijkheid dit wél te verplichten. Kijk hoe ver ze al in Israel zijn. Google de Corona maatregels eens op. Tot aan werkgevers kan men ongevaccineerden weigeren. Kijk eens goed naar de tijdlijn 13 maart 2020 ~ heden en zie wat er allemaal in een relatief korte tijd is doorgedrukt. Het is wel een beetje naief om te denken dat ze zich laten beperken omdat wij denken dat ze het niet kunnen doen. Ze doen het gewoonquote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Mompelt iets van rechten van de mens die men niet mag schenden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:35 schreef KNAK het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-corona-rivm-toename
[..]
Los van de sociale... nou, ja, asociale noem ik het meer - controle is er altijd nog een mogelijkheid dit wél te verplichten. Kijk hoe ver ze al in Israel zijn. Google de Corona maatregels eens op. Tot aan werkgevers kan men ongevaccineerden weigeren. Kijk eens goed naar de tijdlijn 13 maart 2020 ~ heden en zie wat er allemaal in een relatief korte tijd is doorgedrukt. Het is wel een beetje naief om te denken dat ze zich laten beperken omdat wij denken dat ze het niet kunnen doen. Ze doen het gewoon
Jup al die meelopers die nog een handje gaan helpen ook denkend dat ze goed bezig in de strijd tegen het killervirus. Bepalen voor een ander mens wat ze moeten doen of laten en zich ermee bemoeien. Als ze zo graag met een lap voor hun smoel willen lopen ga je goddelijke gang, als je graag een experimentele injectie wil ga ook je gang, maar laat een ander mens met rust in je waanzin. Vanavond hangen ze weer voor de buis aflevering Fabeltjeskrant trouw volgen wat de Grote Leiders hun oplegt. Menselijkheid is verdwenen bij een aantal van dat soort mensen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:24 schreef KNAK het volgende:
[..]
Wacht maar tot een meerderheid het vaccin tot zich heeft genomen. Je ziet aan zulk soort filmpjes al een mooie sneakpreview van wat er komen gaat.
"Laat je Vaxdocumenten zien!!!!, laat zien!!! GVD, je hebt het niet hé??, Laat zien!!!! " - aldus de verontruste meneer tegen de mondkapjesweigeraar ergens op een markt/plein/station @ januari ~ December 2022.
We gaan een mooie samenleving tegemoet![]()
Het aanpassen van de avondklok is ook weer een mooie. Sigrid niet eens met d'r hol in de zetel en nu al een middelvinger naar haar kiezers![]()
Avondklok was al een lachertje, maar is nu nog een niveautje hoger op de schaal van Corona-onzinnigheden. Was toch om reisbewegingen etc te beperken? Nu een uur later ivm zomertijd?Ik heb de studenten om me heen al hard horen lachen. Wat een farce is dit alles wat gaande is. En wat sneu dat men in staat is alles openlijk te verdedigen...
In welke 'risico groep' zit jij?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:35 schreef theguyver het volgende:
[..]
Wat voor baat heeft hij daarbij?
het betroffen btw tot dus ver zo'n 10 collega's die als risico groep werden bestempeld en een 8 anderen via een extern bedrijf!
Raar verhaal. Tot nu toe kan geen enkele werkgever medewerkers verplichten tot vaccinatie laat staan dit via werk regelen, risicogroep of niet. Vraag me af watvoor bedrijf het is, wellicht de sociale werkplaats waar mensen met een verstandelijke beperking werken.quote:
Ik kan je ook niet verplichten om je schoenen uit te doen in mijn huis, maar als je dan alleen op de deurmat mag blijven staan...quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nja ik blijf bij mijn standpunt, meer testen..,. graag op de personen die het Helemaal niet willen..
de diehard antivaxxers ... vooral de gene die het al jaren roepen dat vaccineren slecht is!
Waarom zal je denken, nja die personen. klagen graag zo komen de meeste issues als eerste aan het licht.
vooral Autisme enzo..
Ik houd het arbeidsrecht beroepshalve in de gaten en daar is het laatste woord nog niet over gezegd helaas.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Raar verhaal. Tot nu toe kan geen enkele werkgever medewerkers verplichten tot vaccinatie laat staan dit via werk regelen, risicogroep of niet. Vraag me af watvoor bedrijf het is, wellicht de sociale werkplaats waar mensen met een verstandelijke beperking werken.
Onzin.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
vooral Autisme enzo..
want?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:32 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Onzin.
Ik heb een dochter (5j) en ze heeft gewoon het vaccinatieprogramma gevolgd maar het Astrazeneca komt er bij mij niet in (gezonde 30+er, ik heb corona waarschijnlijk begin 2020 gehad.)
Jeetje je bent wel heel selectief en hebt wel heel veel tijdquote:
Das toch verstandig als ze al die MSM 'killer virus' enz.verhaaltjes geloven.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:50 schreef Isdatzo het volgende:
Men laat zich hier wel goed bang maken hoor.
Nee hoor - ik heb gewoon MSM 'killer virus' verhaaltjes van het begin van dit hele shitshow geplaats.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:07 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jeetje je bent wel heel selectief en hebt wel heel veel tijd
de eerste die ik tegenkom is
https://www.gelderlander.(...)doetinchem~a28af26a/
Witte bestelbus
Aan de Terborgseweg stond een witte bestelbus geparkeerd met daarop de tekst: ‘Gezond verstand boven blind vertrouwen! Geloof niet in media & overheid. Het ‘KILLER’ virus Covid 19 wordt misbruikt voor vernietiging van onze democratie en vrijheid in een dictatuur'.
en vwb het vaccin
https://www.facebook.com/(...)fbid=400956297992634
https://www.facebook.com/(...)fbid=400956297992634
etc
zullen we het er maar op houden dat beide kanten overdrijven
Wat gek. Mij laten ze gewoon heerlijk rustig winkelen zonder mondkapje.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:55 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Bespottelijk tevens walgelijk en dan nog die lockdownie goedmensje wat een handje komt helpen
Nee hoor, 'killer virus-verhaaltjes' lees je niet in 'de MSM'. Misschien wat minder de wappiemedia geloven wanneer ze zeggen dat dat wel zo is?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
Das toch verstandig als ze al die MSM 'killer virus' enz.verhaaltjes geloven.
Lees maar post #3.....allemaal van 'n jaartje of zo geleden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee hoor, 'killer virus-verhaaltjes' lees je niet in 'de MSM'. Misschien wat minder de wappiemedia geloven wanneer ze zeggen dat dat wel zo is?
quote:'Verkoudheid kan coronavirus tijdelijk uit lichaam verjagen'
Een verkoudheid treedt niet alleen op als klacht bij het coronavirus, het kan Covid-19 juist ook verdrijven uit het lichaam. Dat melden onderzoekers van de universiteit van Glasgow.
De wetenschappers namen het rhinovirus onder de loep, verantwoordelijk voor een van de meest voorkomende en vrij onschuldige verkoudheden. Dat virus lijkt echter het uit Wuhan overgewaaide coronavirus niet naast zich te dulden in menselijke lichaamscellen, zo wijst de studie uit. En omdat het rhinovirus zoveel voorkomt, zou het deze lente een onverwachte maar zeer welkome ’partner’ kunnen zijn in de strijd tegen corona.
Kort gezegd zit het zo: sommige virussen gaan na binnenkomst - via bijvoorbeeld de neus, oren of ogen - de strijd met elkaar aan om iemand te besmetten. Andere virussen laten juist vrije ruimte voor meer ziektes. Het rhinovirus kan klachten veroorzaken als een loopneus, keelpijn, hoofdpijn, hoesten en soms koorts en gaat het liefst geïsoleerd z’n gang, dus zonder andere virussen die zich in de lichaamscellen verzamelen. Het kan ook schadelijk zijn voor dieren, zoals onlangs in de paardenwereld het geval was.
Volgens de onderzoekers blijkt dat het rhinovirus en Sars-CoV-2 elkaar bestrijden. Als het rhinovirus 24 uur eerder in de luchtwegen beland, is corona zelfs kansloos om zich in het lichaam te nestelen, meldt de BBC. „Sars-CoV-2 komt dan nooit van de grond en wordt zwaar afgeremd door het rhinovirus”, zegt onderzoeker Pablo Murcia tegen de Britse omroep. „Dat is absoluut fascinerend, want bij een hoge aanwezigheid van het rhinovirus, kan het nieuwe Sars-CoV-2-infecties stoppen.”
https://www.dvhn.nl/extra(...)rjagen-26731997.html
Facefuck?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:16 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee hoor - ik heb gewoon MSM 'killer virus' verhaaltjes van het begin van dit hele shitshow geplaats.
Facefuck heb ik niks aan.
gaaf hoe de natuur werkt.quote:
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:25 schreef Tingo het volgende:
[..]
Lees maar post #3.....allemaal van 'n jaartje of zo geleden.
'Killer virus' gewoon MSM terminologie is. Ik zie geen verschil van wat er 'n jaar geleden vermeld was of wat er 'NU' vermeld is.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]!!! Een jaar geleden was er nog maar weinig bekend. Het gaat er toch om wat er NU in de media verschijnt? Je weet wel.. iets met voortschrijdend inzicht en dingen? En aan het begin van de pandemie had je ze hier in BNW eens moeten horen joh. Over "killervirus" gesproken.
Heb ik wel gelezen ja. En heb ik ook duidelijk gezegd dat ik niet mee eens was.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]!!! Een jaar geleden was er nog maar weinig bekend. Het gaat er toch om wat er NU in de media verschijnt? Je weet wel.. iets met voortschrijdend inzicht en dingen? En aan het begin van de pandemie had je ze hier in BNW eens moeten horen joh. Over "killervirus" gesproken.
Yes - it rhymes with Facebuck.quote:
Blij dat ik niet in Duitsland woon.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
In Duitsland zijn van 1 april tot 6 april alle supermarkten en winkels gesloten. De wereld is gek geworden. Gaat om controle en niks anders meer.
Daar heb je onze kortpittge Karen weer die geen discussie durft aan te gaan.quote:
Dat supermarkten gesloten worden is onjuist.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
In Duitsland zijn van 1 april tot 6 april alle supermarkten en winkels gesloten. De wereld is gek geworden. Gaat om controle en niks anders meer.
Omdat dat geen enkel recht doet aan de toon waarmee er op dit moment (en het grootste deel van afgelopen jaar) in de media over corona gesproken wordt.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:39 schreef Tingo het volgende:
[..]
'Killer virus' gewoon MSM terminologie is. Ik zie geen verschil van wat er 'n jaar geleden vermeld was of wat er 'NU' vermeld is.
Hoezo is dat onjuist?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat supermarkten gesloten worden is onjuist.
It was bullshit a year ago and it is still bullshit today.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat dat geen enkel recht doet aan de toon waarmee er op dit moment (en het grootste deel van afgelopen jaar) in de media over corona gesproken wordt.
Dat het een killervirus is, is inderdaad bullshit. Maar in tegenstelling tot wat je zou kunnen denken wanneer je jullie hier in dit topic hoort praten zijn er maar bijzonder weinig mensen die menen dat we met een killervirus te maken hebben. Dus houd alsjeblieft op met die achterlijke stropop.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
It was bullshit a year ago and it is still bullshit today.
A year of 24/7 bullshit and a great big pile of bullshit....with yet more bullshit to be piled on top.
Now I'm losing interest in communicating with you.
Don't take it personally but I just don't like you that's all.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:14 schreef Tingo het volgende:
Now I'm losing interest in communicating with you.
Don't take it personally but I just don't like you that's all.
Supermarkten gaan niet dicht in Duitsland. Maar ben het er wel mee eens dat ze compleet doorgeslagen zijn.quote:
Verkoudheid is corona. Daarom kan het ook niet naast elkaar leven.quote:
Dat blijkt gewoon niet uit de communicatie. Er mag geen enkel risico genomen worden en niemandag besmet raken met het virus.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat het een killervirus is, is inderdaad bullshit. Maar in tegenstelling tot wat je zou kunnen denken wanneer je jullie hier in dit topic hoort praten zijn er maar bijzonder weinig mensen die menen dat we met een killervirus te maken hebben. Dus houd alsjeblieft op met die achterlijke stropop.
Ik wist vorig jaar Maart al dat de gemiddelde sterfte in Italië ouder was dan 80..quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:33 schreef Isdatzo het volgende:
I prefer cockwomblequote:
Maar dat het niet om sterfgevallen gaat maar om de continuïteit van de zorg dringt helaas nog steeds niet doorquote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik wist vorig jaar Maart al dat de gemiddelde sterfte in Italië ouder was dan 80..
Net als je denkt dat het niet dommer kanquote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Verkoudheid is corona. Daarom kan het ook niet naast elkaar leven.
Er moeten er niet heel veel meer besmet raken dan nu het geval is. Dat is heel wat anders.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat blijkt gewoon niet uit de communicatie. Er mag geen enkel risico genomen worden en niemandag besmet raken met het virus.
Ik ben verwonderd dat jij denkt dat dit anders is.
Ik wist ook vorig jaar eind Januari dat die vids/beelden uit China e.a.landen van 'people falling dead in the streets' gewoon fake bullshit waren. Maar de MSM heeft 't toch allemaal vermelden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik wist vorig jaar Maart al dat de gemiddelde sterfte in Italië ouder was dan 80..
Je weet dat je geen uitkering krijgt als je verwijtbaar ontslagen word of zelf ontslag neemt?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:36 schreef PSVCL het volgende:
Wat een hoop bullshit weer tijdens de persconferentie![]()
Midden april ontslag aanvragen als sneltesten verplicht wordt gesteld. Ga me niet laten testen.
Dan kan je jezelf vragen waarom het allemaal met zulke dramatische, angstzaaijende terminologie overal zo vermeld was/is.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat het een killervirus is, is inderdaad bullshit. Maar in tegenstelling tot wat je zou kunnen denken wanneer je jullie hier in dit topic hoort praten zijn er maar bijzonder weinig mensen die menen dat we met een killervirus te maken hebben. Dus houd alsjeblieft op met die achterlijke stropop.
Sensatie verkoopt.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:43 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dan kan je jezelf vragen waarom het allemaal met zulke dramatische, angstzaaijende terminologie overal zo vermeld was/is.
Sensationale waspoeder of zo hebben we niet over.quote:
Ik red me wel de komende maandenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je weet dat je geen uitkering krijgt als je verwijtbaar ontslagen word of zelf ontslag neemt?
Je bedoeld het killer virus wat aangekondigd werd hier op bnw waarmee dit topic begon.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 17:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
Das toch verstandig als ze al die MSM 'killer virus' enz.verhaaltjes geloven.
Nee hoor dat was bnw zie post hierboven..quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:38 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik wist ook vorig jaar eind Januari dat die vids/beelden uit China e.a.landen van 'people falling dead in the streets' gewoon fake bullshit waren. Maar de MSM heeft 't toch allemaal vermelden.
Hmmm als je niks mag dan alleen werken houd je geld over.quote:
Bluf en BSquote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:36 schreef PSVCL het volgende:
Midden april ontslag aanvragen als sneltesten verplicht wordt gesteld. Ga me niet laten testen.
Nee - ik heb het over die 'killer virus' van de domme MSM vermeldingen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je bedoeld het killer virus wat aangekondigd werd hier op bnw waarmee dit topic begon.
Mensen die gewoon op straat liepen en dood neervielen door dit virus..
Lees even deel 1 en 2 nog even terug.
Ik ben even aan zoeken maar de gene die over killer virus rampaged is de gene die het typt..quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
Nee - ik heb het over die 'killer virus' van de domme MSM vermeldingen.
Deel 1 en 2 heb ik al terug gelezen.
In welke 'risico groep' zit jij?
En dat vind jij oke? Echt waar? Wil jij in een testsamenleving leven? De rest van je leven? Hier begint het mee he.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De wet op het toegangstesten is bijna klaar om ingevoerd te worden
Je Nederland word beter.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:10 schreef Tingo het volgende:
[..]
Zie post #3 waar de 'killer virus' terminologie is begonnen.
Je bent geen antivaxxer.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 16:32 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Onzin.
Ik heb een dochter (5j) en ze heeft gewoon het vaccinatieprogramma gevolgd maar het Astrazeneca komt er bij mij niet in (gezonde 30+er, ik heb corona waarschijnlijk begin 2020 gehad.)
Ik ben ook geen antivaxxer, maar AZ komt er bij mij ook niet inquote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je bent geen antivaxxer.
Ik heb het over antivaxxer!
Je bent al gevaccinneerd of niet?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik zit in geen risico groep, ik loop wel mank maar dat komt door de tig operaties aan mijn knie en nu dus al jaar niet behandeld.
Ik laat me gewoon vaccineren natuurlijk. Dan hoef je je niet te laten testen om ergens binnen te komen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat vind jij oke? Echt waar? Wil jij in een testsamenleving leven? De rest van je leven? Hier begint het mee he.
Dat je daar nog naar kijkt. Heb het even snel gelezen, wat een aanfluiting die gasten, hou u aan de regeltjes, handen wassen plebs, misschien kans op een klein beetje versoepeling dat houdt ze een beetje rustig, maar ja de cijfertjes want 3e golf, Pinokkio begrijpt dat het tegenvalt.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:36 schreef PSVCL het volgende:
En de mensen die zich niet willen laten vaccineren moeten maar wegrotten en werkeloos raken he. Dat zal vast voor een hele fijne, veilige samenleving zorgen. Denk dat er dan nog meer criminaliteit komt, ben je ook niet meer veilig op straat hoor.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik laat me gewoon vaccineren natuurlijk. Dan hoef je je niet te laten testen om ergens binnen te komen.
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen antivaxxer, maar AZ komt er bij mij ook niet in
Als ik niet in een risicogroep zit en ik heb geen risico beroep dan ben ik dus niet als eerste aan de beurt.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:37 schreef Tingo het volgende:
[..]
Je bent al gevaccinneerd of niet?
Hoe heb je dat geregeld?
Kijk daarna alsof het goeie comedy is, paar keer goed gelachenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat je daar nog naar kijkt. Heb het even snel gelezen, wat een aanfluiting die gasten, hou u aan de regeltjes, handen wassen plebs, misschien kans op een klein beetje versoepeling dat houdt ze een beetje rustig, maar ja de cijfertjes want 3e golf, Pinokkio begrijpt dat het tegenvalt.
Waarom nietquote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:37 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik ben ook geen antivaxxer, maar AZ komt er bij mij ook niet in
Deze holle frase herhaal jij steeds.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:29 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar dat het niet om sterfgevallen gaat maar om de continuïteit van de zorg dringt helaas nog steeds niet door
De horeca zou ook maar 2 weken dicht zijn. Als 60+ is ingeënt dan komen ze wel weer met een andere smoes. 50+ kan ook erg ziek worden en de zorg over x weken overspoelen of de Pluto variant. Pff, weet ik veel, de keuze is reuze. Volgens mij hebben ze al die smoezen op een soort rad geverft in het Catshuis en wordt er bij iedere onheilspellende persconferentie er even een draai aan gegeven om te kijken waar ze het plebs weer mee kunnen afknellen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lock down gaat er pas af als 60+ volledig is ingeënt.
Klopt zijn bang om hun Google AdWords account kwijt te rakenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:57 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Het virus is zo gevaarlijk. Max 5 ziekenhuisopnames in een gemeente, maar toch.. Het is zo gevaarlijk, de zorg loopt over!!
https://eenvandaag.avrotr(...)tingen-per-gemeente/
Zie hier de kaart voor besmettingen, ziekenhuisopnames, etc.
Waar ik ook nog van baal, is dat er zelfs op dit forum ook censuur is. Niet meer mogen posten in het corona-topic. WTF. En dat al weken lang niet meer, niet kritisch mogen zijn of andere bronnen aanhalen. Allemaal verboden.
Yes, eergisteren inderdaad ook geen mondkapje op gehad. Voelde fijn, wel gewoon afstand gehouden van de mensen. Maar anders niet. Sommige mensen keken boos, maar geen reactie gehad.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:22 schreef koosbasterd het volgende:
Vanmiddag zonder mondkapje tralalalala boodschappen gaan doen bij de Aldi en vervolgens de AH. Boodschappenkar (met tas) in het midden van de winkel gezet en gaan.
Ik ging eens goed letten op de blikken en evt. reacties van de zombies eh mensen in de winkel. het soort kotsvolk wat je hier op bnw ook regelmatig ziet posten, de charlatan volgers, want angst, de bange poeperds, vaccinlovers zeg maar.
en anderen die (waarschijnlijk) wat verder nadenken
Er keken mensen heel boos en agressief naar me.schattig, ga straks maar dood dacht ik, je kiest er immers voor.
Andere mensen keken tof, ze staken nog net geen duim op, en weer anderen vonden het prima. Niemand praatte of liep te klagen tegen me.
Ik wil alleen maar zeggen; trek overal waar je komt die mondluier van uw gezicht en voel je frei.
Als iedereen dat nou eens doet zijn we zo klaar en kunnen we weer verder..
Eerst die gasten aan de top die deze agenda moeten volgen/uitvoeren eens aanpakken,(lees: foei zeggen, onderste steen boven enzo) voor wat voor een leed zo ons hebben aangedaan, wat dacht je dan
Gaan we daarna weer stemmen, want stemmen is goed en is altijd eerlijk.
zie Brazilië... Niet echt een holle frase. Zie Noord Holland daar zijn ze ook weer patiënten aan het onderbrengen in andere ziekenhuizen. Dat jij het niet wil zien is een ander verhaalquote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deze holle frase herhaal jij steeds.
we zullen zien. Sowieso is dat te overzienquote:Maar hier houdt het niet bij op. Lock down gaat er pas af als 60+ volledig is ingeënt. Ook al zijn besmettingscijfers laag.
uhm 40.000 open vacatures maar geen mensenquote:Mondkapjes willen ze aanhouden ook al zijn de besmettingen laag. Zorg opschalen is ook weer geen goed plan want? Waarom eigenlijk..
jawel maar liever nietquote:Simpel, je mag het virus gewoon niet oplopen.
ja ergens in juli dusquote:Er is geen noodzaak om meer te doen dan vrijwillig mensen te vaccineren. Als je dat hebt gedaan is die oversterfte en de drukte op de IC gewoon weg.
In de echte wereldquote:In welke wereld leef jij dat jij die extra moeite niet ziet die wordt genomen?
Zeg gemiddelde van 3 per gemeente zijn het er toch bijna 1100 en dat met maatregelen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:57 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Het virus is zo gevaarlijk. Max 5 ziekenhuisopnames in een gemeente, maar toch.. Het is zo gevaarlijk, de zorg loopt over!!
Waar ik ook nog van baal, is dat er zelfs op dit forum ook censuur is. Niet meer mogen posten in het corona-topic. WTF. En dat al weken lang niet meer, niet kritisch mogen zijn of andere bronnen aanhalen. Allemaal verboden.
Jeetje wat ben jij een rebel zeg... Poe héquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, eergisteren inderdaad ook geen mondkapje op gehad. Voelde fijn, wel gewoon afstand gehouden van de mensen. Maar anders niet. Sommige mensen keken boos, maar geen reactie gehad.
Een paar weken geleden een reactie gehad van een mevrouw: toen had ik hem onder mijn kin hangen. Mevrouw, uw mondkapje hebt u niet goed op. Mijn reactie: "Dat klopt, mevrouw". Ze was meteen uitgeluld.
Ik hoop dat mensen eens gaan stoppen met die mondkapjes die niet werken. Tijdens de eerste golf hadden we ook geen mondkapjes op en ging het prima.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jeetje wat ben jij een rebel zeg... Poe hé
Jij moet ophouden met onzin uitkramen. Je mag prima naar buiten. Ben het hele weekend buiten geweest, sporten, hout halen, wandelen etc etcquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:39 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen eens gaan stoppen met die mondkapjes die niet werken. Tijdens de eerste golf hadden we ook geen mondkapjes op en ging het prima.
Niet iedere gemeente krijgt evenveel besmettingen te verduren. Dat zie je al gedurende de gehele corona-crisis. Mensen moeten aan hun immuunsysteem werken, dat is belangrijk. Niet voor alles bang zijn, hun handen al een jaar kapot wassen, geen sociale interacties meer hebben en nauwelijks buiten komen. Dat is funest.
Want jij wil zeggen dat het gezond is voor de mensen die niet meer naar buiten durven en alleen maar binnen zitten? Ik lees veel van dat soort verhalen op het internet en ook binnen mijn vriendenkring zie ik het gebeuren. Mensen die niet meer naar buiten durven en alleen nog binnen zitten. Dus hoezo is dat onzin?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij moet ophouden met onzin uitkramen. Je mag prima naar buiten. Ben het hele weekend buiten geweest, sporten, hout halen, wandelen etc etc
Vwb die mondkapjes, daar heb ik een mening over, maar het is verplicht en dat halve uurtje per week in de supermarkt met zo'n ding overleef ik ook wel weer. Heeft geen enkele zin om te provoceren en hem niet op te doen.
Ik ga meestal boodschappen halen s'avonds toen het wat rustiger in de supermarkt is. Geen smoeldeksel erop, niemand kijkt boos of raar, beveilings vent ook niet, en ik zie meer mensen die zelfde doet.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:22 schreef koosbasterd het volgende:
Vanmiddag zonder mondkapje tralalalala boodschappen gaan doen bij de Aldi en vervolgens de AH. Boodschappenkar (met tas) in het midden van de winkel gezet en gaan.
Ik ging eens goed letten op de blikken en evt. reacties van de zombies eh mensen in de winkel. het soort kotsvolk wat je hier op bnw ook regelmatig ziet posten, de charlatan volgers, want angst, de bange poeperds, vaccinlovers zeg maar.
Er keken mensen heel boos en agressief naar me.schattig, ga straks maar dood dacht ik, je kiest er immers voor.
Andere mensen keken tof, ze staken nog net geen duim op, en weer anderen vonden het prima. Niemand praatte of liep te klagen tegen me.
Ik wil alleen maar zeggen; trek overal waar je komt die mondluier van uw gezicht en voel je frei.
Eerst die gasten aan de top die deze agenda moeten volgen/uitvoeren eens aanpakken,(lees: foei zeggen, onderste steen boven enzo) voor wat voor een leed zo ons hebben aangedaan, wat dacht je dan
Volgens de vliegtuigmaatschappij werd de vlucht in zijn geheel gecancelled en ging het niet alleen om een kind. Dit incident is al van 1 maart en zoals gewoonlijk geven mensen altijd hun eigen gekleurde versie van het verhaal.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:30 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Alle passagiers gaan het vliegtuig uit, nadat er aan ouders gezegd werd dat ze het vliegtuig moesten verlaten. Dit geeft mij hoop.
Het probleem in dit soort gevallen is altijd dat je niet weet wat eraan vooraf is gegaan en betrokkenen pas gaan filmen als er al een conflict is.quote:Frontier Airlines is under fire this morning after canceling a flight from Florida due to a "large group" of passengers refusing to wear a mask - but many on the plane called out the airline and said it was stretching the truth, and that the incident only involved an 18-month old baby without a face covering.
Klare taal.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 15:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Jup al die meelopers die nog een handje gaan helpen ook denkend dat ze goed bezig in de strijd tegen het killervirus. Bepalen voor een ander mens wat ze moeten doen of laten en zich ermee bemoeien. Als ze zo graag met een lap voor hun smoel willen lopen ga je goddelijke gang, als je graag een experimentele injectie wil ga ook je gang, maar laat een ander mens met rust in je waanzin. Vanavond hangen ze weer voor de buis aflevering Fabeltjeskrant trouw volgen wat de Grote Leiders hun oplegt. Menselijkheid is verdwenen bij een aantal van dat soort mensen.
Bang zijn om naar buiten te gaan is iig niet normaal en ook nergens voor nodig. Gewoon een beetje afstand houden als je met iemand praat. Zo moeilijk is dat toch niet? En als jij zo'n vreselijke moeite hebt met dat halve uurtje een mondkapje dragen doe jij het toch lekker niet? Maar als iedereen dat zou gaan doen wordt het risico op besmettingen weer een stuk groter dus gelukkig hebben de meeste mensen er geen enkel probleem mee. Maskerloze mensen zijn mij nog nooit opgevallen bij Appie maar ik zal er eens op lettenquote:Op woensdag 24 maart 2021 00:00 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want jij wil zeggen dat het gezond is voor de mensen die niet meer naar buiten durven en alleen maar binnen zitten? Ik lees veel van dat soort verhalen op het internet en ook binnen mijn vriendenkring zie ik het gebeuren. Mensen die niet meer naar buiten durven en alleen nog binnen zitten. Dus hoezo is dat onzin?
En ja ook met dat half uurtje per week in de winkel heb ik er moeite mee, omdat het niet helpt en het een bacteriënvanger is.
Lijkt me helemaal niet lekker boodschappen doen en blijkbaar heb je ook de hele tijd op lopen letten hoe mensen kekenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes, eergisteren inderdaad ook geen mondkapje op gehad. Voelde fijn, wel gewoon afstand gehouden van de mensen. Maar anders niet. Sommige mensen keken boos, maar geen reactie gehad.
Een paar weken geleden een reactie gehad van een mevrouw: toen had ik hem onder mijn kin hangen. Mevrouw, uw mondkapje hebt u niet goed op. Mijn reactie: "Dat klopt, mevrouw". Ze was meteen uitgeluld.
Jup helemaal eens, ik hoop dat jou tandarts even goed in je muil hoest bij je volgende bezoek..quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:39 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen eens gaan stoppen met die mondkapjes die niet werken. Tijdens de eerste golf hadden we ook geen mondkapjes op en ging het prima.
.
Wat een gezever.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:22 schreef koosbasterd het volgende:
dat je niet gaat omdat je bang bent, geen idee waarvoor trouwens, wil niet zeggen dat het niet kan. Toch weer apart hoe jij je verhaal subtiel wijzigt van "we zijn allemaal opgesloten" naar "Ik ken mensen die niet buiten durven te komen"quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:00 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want jij wil zeggen dat het gezond is voor de mensen die niet meer naar buiten durven en alleen maar binnen zitten? Ik lees veel van dat soort verhalen op het internet en ook binnen mijn vriendenkring zie ik het gebeuren. Mensen die niet meer naar buiten durven en alleen nog binnen zitten. Dus hoezo is dat onzin?
Een bacterievanger ?quote:En ja ook met dat half uurtje per week in de winkel heb ik er moeite mee, omdat het niet helpt en het een bacteriënvanger is.
Miljoenen mensen zijn zonder problemen gevaccineerd, wat vertrouw je niet?quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:58 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Iets met vertrouwen enzo, heb nog meer vertrouwen in de Spoetnik maar ook die hoef ik niet.
Ligt puur aan de winkel en regio..quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:00 schreef illusions het volgende:
[..]
Wat een gezever.
Als ik zonder mondkapje in de AH rondloop kijkt er echt geen hond naar om. Geen rare blikken, geen afkeurende blikken, geen goedkeurende en ook geen duimpjes noch opmerkingen. Zelfs de medewerkers niet toen ik vroeg waar iets lag. Je overdrijft schromelijk.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 18:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat blijkt gewoon niet uit de communicatie. Er mag geen enkel risico genomen worden en niemandag besmet raken met het virus.
Ik ben verwonderd dat jij denkt dat dit anders is.
Bron?quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:03 schreef THEFXR het volgende:
ultra gevaarlijke dubbele mutatie in India ontdekt
Dat ze mensen van 65+ en de zwakke willen vaccineren snap ik.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Miljoenen mensen zijn zonder problemen gevaccineerd, wat vertrouw je niet?
Tijdens een tandartsbezoek heb je sowieso geen mondkap op, dus wat bedoel je?quote:Op woensdag 24 maart 2021 05:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Jup helemaal eens, ik hoop dat jou tandarts even goed in je muil hoest bij je volgende bezoek..
Want ja dat rare ding voor zijn smoel heeft echt totaal geen nut.
Banger te worden, omdat ik meer dan 1,5 meter afstand van ze houd? Als ze zo bang zijn, moeten ze maar de boodschappen bestellen. Dan worden ze sowieso niet besmet.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
dat je niet gaat omdat je bang bent, geen idee waarvoor trouwens, wil niet zeggen dat het niet kan. Toch weer apart hoe jij je verhaal subtiel wijzigt van "we zijn allemaal opgesloten" naar "Ik ken mensen die niet buiten durven te komen"
Maar hoe precies help jij deze mensen als jij geen mondkapje op doet? Precies, je helpt ze nog banger te worden, net als al je "vrienden" op het Malieveld
[..]
Een bacterievanger ?vandaar dat tandartsen, artsen en mensen in de bouw die uren met zo'n ding oplopen allemaal omvallen
En de tandarts heeft altijd al een kapje op gehad...quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Tijdens een tandartsbezoek heb je sowieso geen mondkap op, dus wat bedoel je?
Precies.. geen info over gevaarlijker of besmettelijker. Weer BNW dat wat roeptquote:Op woensdag 24 maart 2021 09:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.timesnownews.(...)r-says-centre/736530
Wat is het nou... net durfden ze nog niet naar buiten volgens jou. Je verhaal verandert met de minuutquote:Op woensdag 24 maart 2021 09:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Banger te worden, omdat ik meer dan 1,5 meter afstand van ze houd? Als ze zo bang zijn, moeten ze maar de boodschappen bestellen. Dan worden ze sowieso niet besmet.
De tandarts toch wel?quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
quote:Bondskanselier Angela Merkel heeft de zogenoemde 'Paas-lockdown' teruggedraaid. Dat maakte ze woensdag bekend in een korte videobijeenkomst met de deelstaatleiders, melden het Duitse persbureau DPA en RedaktionsNetzwerk Deutschland op basis van verschillende deelnemers. De inspanningen voor het treffen van de maatregelen staan volgens haar 'niet in verhouding' tot het nut ervan. ,,Het was een vergissing waarvoor ik verantwoordelijk ben", zei Merkel volgens hen.
Aanleiding is de forse kritiek op de maandagnacht besloten 'lockdown in de lockdown' van 1 tot en met 5 april. Het economische en openbare leven zou zo goed als stil moeten komen te liggen om de derde golf te breken. Zo werd onder andere een uitgebreide winkelsluiting aangekondigd en zouden twee 'rustdagen' worden ingevoerd die gelden als een zondag. Kerken was gevraagd alleen online-kerkdiensten te organiseren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)vergissing~ab8bc20d/
Het begint meer op machtsvertoon te lijken dan op virusbestrijding. Wat de neuk denk je te bereiken met een lockdown van 5 dagen? Regeringsleiders van Europa zijn echt he-lemaal gek geworden. Goed dat ze op haar vingers is getikt. Jas die prikken in de meest kwetsbare mensen i.p.v. miljoenen in de vriezers te laten verpieteren, dan kunnen we weer open en hoef je niet naar dit soort waanzin te grijpen. Ze moeten gewoon hun taak doen i.p.v. burgers af te straffen.quote:
quote:Bijna 90.000 medewerkers keren horeca de rug toe: is er straks nog iemand die je biertje brengt?
De horeca kampt met een ongekende leegloop. Bijna 90.000 medewerkers, omgerekend één op de vijf werknemers, heeft vorig jaar de branche de rug toegekeerd. Het leeuwendeel vertrok nadat het kabinet halverwege oktober opnieuw de deuren van restaurants en cafés sloot.
Dat stelt FNV Horeca op basis van cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Bestuurder Edwin Vlek van FNV Horeca noemt de uitstroom ‘funest voor de sector’. ,,Nu zijn de coronamaatregelen nog de grootste vijand van de horeca, maar door de massale uitstroom van horecamedewerkers is er straks een immens personeelstekort. Als de horecabedrijven hun deuren weer mogen openen – wanneer dit ook moge zijn – is het zoeken met een lantaarntje naar medewerkers die de zaak weer kunnen opbouwen.’’
https://www.ad.nl/koken-e(...)tje-brengt~a7cf26ba/
Horecapersoneel wordt al jarenlang structureel uitgeknepen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:00 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Wordt het terrasje pakken nog duurder, nee laat maar...
Ach ik heb 14 jaar in de horeca gewerkt (2016 gestopt) en verdiende er niet slecht... Ruim boven het minimumloon, ok ik maakte maar 10 uur in de week maar boerde er goed van.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Horecapersoneel wordt al jarenlang structureel uitgeknepen.
Als ze goed betalen dan hoeven ze ook niet bang te zijn geen personeel meer te vinden straks.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:08 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Ach ik heb 14 jaar in de horeca gewerkt (2016 gestopt) en verdiende er niet slecht... Ruim boven het minimumloon, ok ik maakte maar 10 uur in de week maar boerde er goed van.
Als je op het minimum zit moet je maar op zoek gaan naar een andere werkgever...
Dan klaagt zucht weer zuchtend dat dadelijk zijn biertje duurder wordt. Zucht. ..quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als ze goed betalen dan hoeven ze ook niet bang te zijn geen personeel meer te vinden straks.
Zeg dat.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan klaagt zucht weer zuchtend dat dadelijk zijn biertje duurder wordt. Zucht. ..
Zonder vaccinatiepaspoort kom je straks toch geen kroeg of restaurant binnen dus zo erg is die dure bierprijs niet voor je.quote:
Ach jawel hoorquote:Op woensdag 24 maart 2021 13:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zonder vaccinatiepaspoort kom je straks toch geen kroeg of restaurant binnen dus zo erg is die dure bierprijs niet voor je.
Niemand heeft mij afgelopen zomer ook gevraagd naar verkoudheidsklachten (gezondheidscheck was verplicht) als ik even wou eten in een restaurant, veelvuldig gedaan. Ik heb goede hoop dat veel uitbaters het vragen van een vaccinatiepaspoort ook aan hun laars gaan lappen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:02 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Ach jawel hoorheb een familielid met eigen restaurant dus komt wel goed. En als dadelijk het merendeel is gevaccineerd moeten de regels toch wel losgelaten worden...
Precies, ze weten ook wel dat een groot deel een fake naam doorgeeft met een niet bestaand telefoonnummer...quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Niemand heeft mij afgelopen zomer ook gevraagd naar verkoudheidsklachten (gezondheidscheck was verplicht) als ik even wou eten in een restaurant, veelvuldig gedaan. Ik heb goede hoop dat veel uitbaters het vragen van een vaccinatiepaspoort ook aan hun laars gaan lappen.
Mark Rutte tel. nr: 19401945quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:10 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Precies, ze weten ook wel dat een groot deel een fake naam doorgeeft met een niet bestaand telefoonnummer...
Dit kan toch niet man..quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Visionair Baudet. Straks allemaal janken als we weer in een nieuwe lockdown na de zomer huppelen. Zelf voor gestemd. Maar goed, het zal wel weer en masse verdedigd worden.
Financiële ellende.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:08 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Dit kan toch niet man..
Wat hebben de schapen nog meer nodig om wakker te worden?
Ongelofelijk
Ah dus je 'ik ben gevaccineerd' verhaaltje weer 'n leugentje van je was.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als ik niet in een risicogroep zit en ik heb geen risico beroep dan ben ik dus niet als eerste aan de beurt.
Alles moet kapot.. ze willen nu ook zelftests gaaninvoeren voordat je een ''grote'' winkel bezoekt,die gaan dus op een gegeven moment ook naar de kloten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Financiële ellende.
De volgende stap van ze great rezzzet als al het horeca en mkb naar de gallamiezen is zal het normale belastingslaafje ook gaan raken. Gaat spectaculair worden
Tijdelijkquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:08 schreef Zucht. het volgende:
Verspreid het rhinovirus over de wereld en corona kan het vergeten
https://www.dvhn.nl/extra(...)rjagen-26731997.html
Bron? Het zou toch niet voor winkels gaan gelden? Dan kun je gewoon dat wattenstaafje in je oor steken, ben je ook negatiefquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:17 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Alles moet kapot.. ze willen nu ook zelftests gaaninvoeren voordat je een ''grote'' winkel bezoekt,die gaan dus op een gegeven moment ook naar de kloten.
Alles moet straks digitaal via webshops als Amazon, online bestellen is de enige optie.
Klopt en als iedereen tijdelijk laat zeggen 5 dagen verkouden is, zou theoretisch corona uit moeten sterven. (tenzij er meer gastheren zijn voor onze corona zijn...)quote:
Mooi!quote:Het ministerie van Volksgezondheid heeft twee tests goedgekeurd waarmee mensen zichzelf kunnen testen op het coronavirus. Het departement verwacht de eerste zelftests half april te ontvangen. Die zullen dan beschikbaar worden gesteld aan het onderwijs, en aan werkgevers die hun werknemers willen testen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)tests-goed~ab8bc20d/
De maatschappij moet door, bij scholen blijkbaar wel urgent genoeg voor het kabinet.. Maar ook toch niet aangezien het een tijdje gesloten was.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Daarom zijn de scholen ook open zeker? Daarom is het openbaar vervoer gewoon open?
[Bnw]quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
Volgens Engel en co heb ik mijn kind vandaag zwaar laten mishandelen. Klasgenootje had Covid; dus even laten testen zodat ie weer naar school kan.
Uitslag negatief overigens
En wat ga jij zeggen als we straks inderdaad weer gewoon terug bij normaal zijn? Dan moet dat toch een shock zijn voor je? Of creëer je dan weer een nieuwe eigen realiteit?quote:
straks? over 2 weken? 2 weeks to flatten the curve.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En wat ga jij zeggen als we straks inderdaad weer gewoon terug bij normaal zijn? Dan moet dat toch een shock zijn voor je? Of creëer je dan weer een nieuwe eigen realiteit?
En wat gaat er dan gebeuren.... Vertelquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Financiële ellende.
De volgende stap van ze great rezzzet als al het horeca en mkb naar de gallamiezen is zal het normale belastingslaafje ook gaan raken. Gaat spectaculair worden
Nee, als normale mensen hun vaccin hebben gehad en veranderd zijn in lizard peoplequote:Op woensdag 24 maart 2021 19:42 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
straks? over 2 weken? 2 weeks to flatten the curve.
Dat gaat echt nooit gebeuren. We gaan ieder jaar weer in een lockdown tijdens het griepseizoen, gedurende de zomer mogen we weer even een beetje leven met een geüpdate vaccinatiepaspoort. Goed voor de klimaat en SDG-doelstellingen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En wat ga jij zeggen als we straks inderdaad weer gewoon terug bij normaal zijn? Dan moet dat toch een shock zijn voor je? Of creëer je dan weer een nieuwe eigen realiteit?
Dan ga jij smeken om een basisinkomen dankzij de aangerichte schade door "het virus" wat zogenaamd sluitingen forceert.quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En wat gaat er dan gebeuren.... Vertel
Koekoek.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat gaat echt nooit gebeuren. We gaan ieder jaar weer in een lockdown tijdens het griepseizoen, gedurende de zomer mogen we weer even een beetje leven met een geüpdate vaccinatiepaspoort. Goed voor de klimaat en SDG-doelstellingen.
Is de het nieuwe normaal retoriek je ontgaan afgelopen jaar wat ze wereldwijd volgens hetzelfde script voorlazen?
Koekoek.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan ga jij smeken om een basisinkomen dankzij de aangerichte schade door "het virus" wat zogenaamd sluitingen forceert.
van andermans geld. totdat iedereen failliet is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:26 schreef Isdatzo het volgende:
Maarehhh, waarvan wordt dat basisinkomen dan betaald.
De elite!quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:26 schreef Isdatzo het volgende:
Ik ben groot voorstander van een basisinkomen en mijn expertise is economisch van aard.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:26 schreef Isdatzo het volgende:
Laat me raden, BBB ? Waarin niks van dit alles terugkomt, maar waar men van alles in leestquote:Op woensdag 24 maart 2021 20:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat gaat echt nooit gebeuren. We gaan ieder jaar weer in een lockdown tijdens het griepseizoen, gedurende de zomer mogen we weer even een beetje leven met een geüpdate vaccinatiepaspoort. Goed voor de klimaat en SDG-doelstellingen.
Is de het nieuwe normaal retoriek je ontgaan afgelopen jaar wat ze wereldwijd volgens hetzelfde script voorlazen?
Tzijn wel erg veel filmpjes met fake vaccinaties he.quote:
Ja, ik ook. Maar als *iedereen* afhankelijk is van een basisinkomen (dat is een beetje het doemscenario dat hier verspreid wordt) dan wordt het lastig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben groot voorstander van een basisinkomen
Wiens geld? En wat gebeurt er wanneer iedereen failliet is?quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
van andermans geld. totdat iedereen failliet is.
Dat gaat niet tenzij automatisering de mens futile maakt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar als *iedereen* afhankelijk is van een basisinkomen (dat is een beetje het doemscenario dat hier verspreid wordt) dan wordt het lastig.
quote:
Op dat punt zijn we eigenlijk wel. We zouden in principe prima kunnen leven zonder ervoor te hoeven werken.quote:tenzij automatisering de mens futile maakt.
Hmm, maybe, voor een paar uur iig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Op dat punt zijn we eigenlijk wel. We zouden in principe prima kunnen leven zonder ervoor te hoeven werken.
In de jaren '60 dachten ze dat ook. En toen in de jaren '80. En toen met de digitale revolutie. En nu met kunstmatige intelligentie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hmm, maybe, voor een paar uur iig.
Maar die stroomversnelling komt nu pas echt met AI.
4% van de bevolking houdt zich nog maar bezig met mensen voeden...quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de jaren '60 dachten ze dat ook. En toen in de jaren '80. En toen met de digitale revolutie. En nu met kunstmatige intelligentie.
Kijk eens hoeveel bullshit jobs er zijn waar we heel goed zonder zouden kunnen. Ik gok zo dat dat er alleen maar meer gaan worden.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de jaren '60 dachten ze dat ook. En toen in de jaren '80. En toen met de digitale revolutie. En nu met kunstmatige intelligentie.
Kijk eens hoeveel bullshit jobs er zijn waar we heel goed zonder zouden kunnen. Ik gok zo dat dat er alleen maar meer gaan worden.
Dat het geld oplevert betekent niet dat het geen bullshit (job) is en dat we niet zonder kunnen. Verreweg de meeste banen zijn zeker niet essentieel wanneer je gaat kijken naar primaire levensbehoeften (voeding, huisvesting, zorg, infrastructuur, meer van dat soort dingen) en (directe) ondersteuning daarvoor. We hebben gewoon een heel systeem gebouwd om het 'méér willen', en dat zien we nu als vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
4% van de bevolking houdt zich nog maar bezig met mensen voeden...
Natuurlijk krijgen we bullshit Jobs maar okay, toch.. Die moeten toch ook wel weer geld opleveren anders stopt het.
Ik zou dan ook zeker niet willen insinueren dat dat bullshit jobs zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]ik kan echt niet meer zonder influencers en coaches vrijetijdsbesteding hoor
Dat is toch, bottem line, gewoon de consument die daarvoor kiest.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat het geld oplevert betekent niet dat het geen bullshit (job) is en dat we niet zonder kunnen. Verreweg de meeste banen zijn zeker niet essentieel wanneer je gaat kijken naar primaire levensbehoeften (voeding, huisvesting, zorg, infrastructuur, meer van dat soort dingen) en (directe) ondersteuning daarvoor. We hebben gewoon een heel systeem gebouwd om het 'méér willen', en dat zien we nu als vanzelfsprekend.
Geloof ik niks van. Een uurtje verderop en dan een wereld van verschil, ja dag. Het boeit de meeste mensen gewoon geen reet. Het kan niet dat ik helemaal niks merk in de AH bij mij, maar dat die clown waar ik op reageerde boze blikken of juist duimpjes krijgt aan de lopende band.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ligt puur aan de winkel en regio..
Maar de tandarts wel, vlugge Japie.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat momenteel het salasris de bepalende factor is.quote:
Uiteraard, maar het slecht betaald worden is nu natuurlijk niet de reden. Overigens denk ik ook dat dat straks geen probleem zal zijn, er zal nog wel een flinke tijd enorme vraag naar werk zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als ze goed betalen dan hoeven ze ook niet bang te zijn geen personeel meer te vinden straks.
Cumulatief is veel dramatischer en is de enige grond voor maatregelen, en "per 100.000" werkt misleidend en daar is de kleur op gebaseerd.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:57 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Past dat niet meer bij het communisme, is het niet een pleister voor werkplaatsentekort en massaimmigratie, en leidt het niet tot een sub-economie waar de 'top' geen last van heeft?quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben groot voorstander van een basisinkomen en mijn expertise is economisch van aard.
De grote grap is meer dat, alles betaald moet worden, het is dus meer het aanpassen van de belastinglast en het marginale belastingtarief voor verschillende inkomens.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Past dat niet meer bij het communisme, is het niet een pleister voor werkplaatsentekort en massaimmigratie, en leidt het niet tot een sub-economie waar de 'top' geen last van heeft?
Nja Hier in pluskut houd men zich over het algemeen in de winkel wel aan de regels, maaaar ik moet zeggen ik kom tegenwoordig maar 1 a 2x in de week in de supermarkt maar wel verschillende.quote:Op donderdag 25 maart 2021 06:24 schreef illusions het volgende:
[..]
Geloof ik niks van. Een uurtje verderop en dan een wereld van verschil, ja dag. Het boeit de meeste mensen gewoon geen reet. Het kan niet dat ik helemaal niks merk in de AH bij mij, maar dat die clown waar ik op reageerde boze blikken of juist duimpjes krijgt aan de lopende band.
Dat is gewoon gezwets.
[..]
Maar de tandarts wel, vlugge Japie.![]()
[..]
Ik denk niet dat momenteel het salasris de bepalende factor is.
[..]
Uiteraard, maar het slecht betaald worden is nu natuurlijk niet de reden. Overigens denk ik ook dat dat straks geen probleem zal zijn, er zal nog wel een flinke tijd enorme vraag naar werk zijn.
Gaat hier ook heel goed wat dat betreft. De enige die ik in maanden tijd zonder masker heb gezien was een verwarde vrouw van ergens tegen de 90.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nja Hier in pluskut houd men zich over het algemeen in de winkel wel aan de regels, maaaar ik moet zeggen ik kom tegenwoordig maar 1 a 2x in de week in de supermarkt maar wel verschillende.
Het wordt natuurlijk steeds lastiger om zelf aan die onzin mee te doen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:17 schreef controlaltdelete het volgende:
Rutte getest op corona, maar blijft niet thuis tot de uitslag
Demissionair minister-president Mark Rutte liet zich vandaag testen op het coronavirus. Toch is hij aan het werk op het Binnenhof. De meeste mensen die zijn getest op corona moeten thuisblijven tot de uitslag. Rutte niet, toch houdt hij zich aan de regels. Hoe zit dat?
Pinokkio lacht burgers gewoon uit met zijn onzinnige testregels en quarantaine, schone schijn al die gasten.
Is gewoon volgens de richtlijnen hoorquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:17 schreef controlaltdelete het volgende:
Demissionair minister-president Mark Rutte liet zich vandaag testen op het coronavirus. Toch is hij aan het werk op het Binnenhof. De meeste mensen die zijn getest op corona moeten thuisblijven tot de uitslag. Rutte niet, toch houdt hij zich aan de regels. Hoe zit dat?
Pinokkio lacht burgers gewoon uit met zijn onzinnige testregels en quarantaine, schone schijn al die gasten.
Is gewoon volgens de richtlijnen hoorquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef KNAK het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk steeds lastiger om zelf aan die onzin mee te doen.
Het was al aan het begin her en der te zien; regeringsleiders die vóór de camera's gingen draaien snel de mondkap op hun bakkes plaatsten om vervolgens deze erna weer snel af te doen. Van Koning Kwiebus naar Griekenland tot Flapperhous op zn trouwerij, En blijven volhouden dat het allemaal oh-zo-cruciaal is
Hangt van de aard van het contact af. Staat ook gewoon in het stukje waar je naar linkt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:47 schreef controlaltdelete het volgende:
Is dat zo? Bij de GGD lees ik dit
Blijf thuis!
Blijf thuis tot u naar de test gaat en ook daarna, tot de uitslag bekend is. Ontvang geen bezoek en houd 1,5 m afstand tot huisgenoten en gezinsleden. Was vaak uw handen en hoest of nies in de elleboog
Of geldt dit niet als je geen klachten hebt maar alleen in contact bent geweest met een coronaatje? Mag je tot de uitslag bekend is gewoon de straat op en naar de supermarkt? Wat een circus.
quote:Arts die hydroxychloroquine voorschrijft kan boete krijgen
Artsen die coronapatiënten nog steeds medicijnen voorschrijven die in strijd zijn met de officiële behandeladviezen, kunnen een boete verwachten. Daarvoor waarschuwt de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ)
De inspectie blijft meldingen binnenkrijgen over artsen die middelen als (hydroxy)chloroquine en ivermectine voorschrijven tegen Covid-19.).
"De inspectie vindt het voorschrijven en afleveren van deze geneesmiddelen buiten de richtlijnen een risico voor de kwaliteit van zorg, en gaat daarom artsen bestuurlijk beboeten wanneer ze deze medicijnen ten onrechte voorschrijven", meldt de IGJ.
Chloroquine niet effectief
Vooral over chloroquine en hydroxycholoroquine is veel te doen geweest. Huisartsen en ziekenhuizen gaven het middel aan het begin van de coronacrisis regelmatig aan patiënten met Covid-19, maar later verschenen wetenschappelijke studies waarin werd geconcludeerd dat het niet helpt. Toch ging de voormalige Amerikaanse president Donald Trump door met het promoten ervan.
Volgens de IGJ is bewezen dat de middelen niet effectief zijn, maar wel bijvoorbeeld hartritmestoornissen kunnen veroorzaken.
EMA raadt ivermectine af
Voor gebruik van het middel ivermectine tegen Covid-19 ontbreekt het vooralsnog aan wetenschappelijke onderbouwing. Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) raadde het gebruik van dat anti-parasietenmiddel begin deze week daarom ook al af.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)chrijven-ivermectine
Kan niet wachten tot Rob Elens aangepakt word en zijn BIG-registratie verliest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar hier in het topic weet men het beter.
Redelijk apart dat men het raar vindt dat er acteurs worden gebruikt voor dat soort filmpjes.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tzijn wel erg veel filmpjes met fake vaccinaties he.
Iets voor jou?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef KNAK het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk steeds lastiger om zelf aan die onzin mee te doen.
Het was al aan het begin her en der te zien; regeringsleiders die vóór de camera's gingen draaien snel de mondkap op hun bakkes plaatsten om vervolgens deze erna weer snel af te doen. Van Koning Kwiebus naar Griekenland tot Flapperhous op zn trouwerij, En blijven volhouden dat het allemaal oh-zo-cruciaal is
Ik vind een gebrek aan bewijs iets drastisch zoals iets verbieden niet rechtvaardigen, daar blijf ik achter staan, dit soort instanties moeten wetenschappelijk te werk gaan en zich politiek afzijdig houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh ik dacht weer een hooggeplaatste ambtenaar te zien.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:17 schreef illusions het volgende:
[..]
Redelijk apart dat men het raar vindt dat er acteurs worden gebruikt voor dat soort filmpjes.
Het waren gewoon bedriegers in witte jassen die deden alsof ze in een ziekenhuis werkten.quote:Verschillende demonstranten op het Amsterdamse Museumplein hebben zich afgelopen weekend ten onrechte voorgedaan als hulpverleners en zorgmedewerkers van een ziekenhuis, constateren zorgvakbond NU’91 en het Rode Kruis. De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGJ), de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen en andere vakbonden reageren verontwaardigd. ,,Ze ondermijnen het werk van artsen en verpleegkundigen die voortdurend zorg verlenen aan ernstig zieke coronapatiënten.”
Bij het uit de hand gelopen protest stonden demonstranten in witte jassen, van wie werd gezegd dat het zorgpersoneel was. recht tegenover de politie, Ze hadden onder andere een spandoek bij zich met daarop ‘Corona is te behandelen’ en lieten vermeende dokterspasjes van het Amsterdam UMC lieten zien. Foto’s van de pasjes circuleren op sociale media. Het academisch ziekenhuis bevestigt desgevraagd dat werknemers op de locatie VUmc helemaal niet zulke pasjes dragen.
De verbijstering in de beroepsgroep is groot, meldt zorgvakbond NU’91 (40.000 leden) op basis van gesprekken met professionals. ,,Onze leden zijn echt woest, dat op deze manier misbruik van hun professie wordt gemaakt”, zegt woordvoerder Michel van Erp. ,,Het is bespottelijk als je op deze manier je gelijk probeert te halen. Je blijft met je handen van onze beroepsgroep af. Dit is een klap in het gezicht voor al die hulpverleners die keihard werken om de samenleving draaiende te houden.” Er zijn bij NU’91 geen signalen binnengekomen dat iemand van de leden heeft staan demonstreren.
https://www.ad.nl/binnenl(...)kelijkheid~a1ea583e/
Geloof jij dat maar hoor. Genoeg mensen in de zorg die er klaar mee zijn. En dus ook demonstreren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het waren gewoon bedriegers in witte jassen die deden alsof ze in een ziekenhuis werkten.
Ze weten zelf ook wel dat het allemaal onzin is. Met al die oorlogsretoriek tijdens de persconferenties en onzinnige maatregelen die compleet doorslaan zou je toch verwachten dat ze 24/7 met een mondkapje lopen en de debatten via zoom houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:17 schreef controlaltdelete het volgende:
Een gebrek aan bewijs dat heksen verbranden zinvol is lijkt me een prima argument om het heksen verbranden te verbieden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind een gebrek aan bewijs iets drastisch zoals iets verbieden niet rechtvaardigen,
Gelukkig doen ze dat ook. En nu moet de politiek (lees: van Haga en kornuiten) ophouden met medisch wetenschappelijk onderzoek, de resultaten daarvan, of het werk van onafhankelijke instanties te politiseren.quote:daar blijf ik achter staan, dit soort instanties moeten wetenschappelijk te werk gaan en zich politiek afzijdig houden.
Schandalig.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het waren gewoon bedriegers in witte jassen die deden alsof ze in een ziekenhuis werkten.
Die weten 't ook beter wat er aan de hand is dan vele mensen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gaat hier ook heel goed wat dat betreft. De enige die ik in maanden tijd zonder masker heb gezien was een verwarde vrouw van ergens tegen de 90.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die zijn ook rolspelers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 15:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh ik dacht weer een hooggeplaatste ambtenaar te zien.
Laat gaan de deugmensen die een puntje van kritiek hebben gevonden en daar zich op vastbijten, het feit blijft dat een boel mensen de straat op zijn gegaan om te protesteren tegen het wanbeleid.. en dat wereldwijd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Geloof jij dat maar hoor. Genoeg mensen in de zorg die er klaar mee zijn. En dus ook demonstreren.
Een puntje van kritiek? Die mensen in het protest hadden leugens en bedrog nodig om een punt proberen te maken. En jij trapt er wederom keihard in. Dat is gewoon dieptriest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:59 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Laat gaan de deugmensen die een puntje van kritiek hebben gevonden en daar zich op vastbijten, het feit blijft dat een boel mensen de straat op zijn gegaan om te protesteren tegen het wanbeleid.. en dat wereldwijd.
Gezellige mensen die wappies
[ twitter ]
Zo he lads 'n lasses - luister naar de gezelligste ventje van de tentje! ;o)quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een puntje van kritiek? Die mensen in het protest hadden leugens en bedrog nodig om een punt proberen te maken. En jij trapt er wederom keihard in. Dat is gewoon dieptriest.
Klacht indienen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:55 schreef devlinmr het volgende:
Vandaag een pamfletje van BPOC in mijn brievenbus. Geen respect voor de Nee/Nee sticker en meteen bij het oud papier geflikkerd. Jammer genoeg niet gezien wie hem erin heeft geduwd
Goed gedaan, zo zie je maar weer gezellig volk die wappies. Effe Knuffelenquote:Op donderdag 25 maart 2021 18:29 schreef Twinkle20 het volgende:
We hebben elkaar hier in ons durp ook gevonden. Er is een appgroep die groter en groter wordt. Samen met de plaatselijke horeca hebben we voor komend weekend een picknick georganiseerd. En ik ga verkleed als knuffelbeer
quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:29 schreef Twinkle20 het volgende:
We hebben elkaar hier in ons durp ook gevonden. Er is een appgroep die groter en groter wordt. Samen met de plaatselijke horeca hebben we voor komend weekend een picknick georganiseerd. En ik ga verkleed als knuffelbeer
quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Goed gedaan, zo zie je maar weer gezellig volk die wappies. Effe Knuffelen
Ach alles beter dan een cockwomblequote:Op donderdag 25 maart 2021 18:37 schreef Tingo het volgende:
[..]
Zo he lads 'n lasses - luister naar de gezelligste ventje van de tentje! ;o)
Bron van faillissementen?quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden die voorstanders van de maatregelen er nou eigenlijk van, dat er steeds meer bedrijven failliet gaan en we straks geen MKB meer over hebben? Geen winkelstraat meer, je weet wel, de motor van de economie? Wie moet ooit deze schulden terug betalen? Iedereen aan de bedelstaf? Wanneer wegen de nadelen op tegen de voordelen? Wat te denken van al die mensen met psychische klachten, mensen die elkaar niet eens meer in de ogen aankijken. De verdeeldheid die is ontstaan, en dat door een overheid die niet eerlijk is.
140000 bedrijven gestopt in plaats van de normale 80.000, ZZP'ers die hun baan kwijt geraakt zijn. Maar blijf jij maar geloven dat er geen grote economische crisis gaat komen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Bron van faillissementen?
Maar, daar komen wel weer nieuwe winkels voor terug. Altijd zo geweest na elke crisis
een soort van furry picknick?quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:29 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik geloof er geen kut van, waar niet van? Dat er een instantie uit zichzelf zielig gaat lopen doen over een demonstratie. Dit is propaganda wat je laat zien.quote:Op donderdag 25 maart 2021 16:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij hebt het over faillissementen, die zijn er bijna niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
140000 bedrijven gestopt in plaats van de normale 80.000, ZZP'ers die hun baan kwijt geraakt zijn. Maar blijf jij maar geloven dat er geen grote economische crisis gaat komen.
The Three Stoogesquote:
Je draait het leuk om, maar de maatregelen / heksen verbranden heeft negatieve bijeffecten. Met zekerheid.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Een gebrek aan bewijs dat heksen verbranden zinvol is lijkt me een prima argument om het heksen verbranden te verbieden.
En dat maakt het overduidelijke gelieg en bedrieg helemaal goed natuurlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik geloof er geen kut van, waar niet van? Dat er een instantie uit zichzelf zielig gaat lopen doen over een demonstratie. Dit is propaganda wat je laat zien.
En allicht wel gevoed op basis van feiten. Maar afgezien van fake zorgverleners weet ik 99.99% zeker dat er ook echte zorgverleners aanwezig zijn, simpelweg omdat dat statistisch niet meer dan logisch is.
Natuurlijk wil een ziekenhuis niet geassocieerd worden met een demonstratie tegen de corona maatregelen. Of het Rode Kruis. En als je toch iets propaganda wilt noemen dan krijg je geen beter voorbeeld dan een groep wappies die een 2 jaar oude foto van ziekenhuispersoneel misbruikt, het Rode Kruis logo misbruikt voor hun doelen, witte doktersjassen gaat dragen en bedrijfspassen gaat namaken allemaal om te doen alsof ze in een ziekenhuis werken en tegen de coronamaatregelen zijn. Dat is een perfect voorbeeld van misplaatste propaganda.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik geloof er geen kut van, waar niet van? Dat er een instantie uit zichzelf zielig gaat lopen doen over een demonstratie. Dit is propaganda wat je laat zien.
En allicht wel gevoed op basis van feiten. Maar afgezien van fake zorgverleners weet ik 99.99% zeker dat er ook echte zorgverleners aanwezig zijn, simpelweg omdat dat statistisch niet meer dan logisch is.
Zegt mij niet zoveel deze grafiek. Ook ivm oversterfte eerder en nu dus allicht minder.. Wat je er niet in terug kan zien.quote:
Een HCQ-behandeling ook.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je draait het leuk om, maar de maatregelen / heksen verbranden heeft negatieve bijeffecten. Met zekerheid.
Klimaat, feministen, nazi's, politieke overtuiging, weer klimaat. Volg jij het nogquote:De positieve effecten zijn voor de drastische maatregelen gebaseerd op een grote duim waaraan gezogen wordt en die verifieerbaar fout is, maar dan niet wordt gecorrigeerd.
Het is als climate change propaganda. Iedere keer die doemscenario's...
Als je uitgaat van het minst negatieve scenario zit je aardig in de buurt van de werkelijkheid maar die cijfers krijg je nooit te horen.
En de extreme doemscenario's worden nooit door experts afgevallen als schadelijk voor de expertise.
Zoals feministen die extreme nazi's in hun gelederen niet terugfluiten. Sorry, maar dan vind je het gewoon prima om tot een groep met angstzaaiers te behoren die de waarheid een stuk lager heeft hangen dan politieke overtuiging.
Nou net iets wat helemaal de verkeerde insteek is voor wetenschap, dat is ook de reden dat ik extreem skeptisch ben op het klimaatverhaal. Sure, het zal, de temperatuur stijgt co2 is hoger. Dat is allemaal te meten.
Op een economische wijze de CO2 terugdringen en rustigaan doen met het uitfaseren van de oude industrieën verdient sowieso de voorkeur, simpelweg omdat er doelmatiger investeringen te verzinnen zijn voor het doel CO2 reductie.
Jij zou goed in de politiek kunnen. Mensen geven jou een visie mee die je moet hanteren en jij verzint wel wat kromme argumenten. Een eigen mening heb je niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij hebt het over faillissementen, die zijn er bijna niet.
Dat mensen stoppen is ook van alle tijden. Het getal wat je noemt is dan ook niet representatief. Het is wel 20% (13000) hoger dan 2019, maar het is niet zo dat er 140000 bedrijven meer gestopt zijn dan normaal.
Zzp'ers hebben geen baan, alleen maar opdrachtgevers en vallen onder de gestopte bedrijven.
Ja er komt misschien een economische crisis maar hoe zwaar, geen idee. Er is zat spaargeld wat straks uitgegeven gaat worden en de personeelstekorten zijn nog steeds hoog.
Gewoon zsm vaccineren en weer verder met het leven
Ik zit dat nergens goed te praten dusseh, geen idee waar je dat nou weer in leest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:52 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En dat maakt het overduidelijke gelieg en bedrieg helemaal goed natuurlijk.
Is het nou echt zo moeilijk om toe te geven dat het hele net doen alsof je zorgpersoneel bent en het net doen alsof er politie bij bpoc getuigenissen aflegt in en in triest is
Doe lief.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zou goed in de politiek kunnen. Mensen geven jou een visie mee die je moet hanteren en jij verzint wel wat kromme argumenten. Een eigen mening heb je niet.
Ben ik ook zeker geen voorstander van. Je mag het van beide zijdes propaganda noemen. Maar waar de een een extremistisch groepje is met weinig macht over ons leven. Is de andere groep een groep met enorm veel macht die ons hele leven beïnvloed.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk wil een ziekenhuis niet geassocieerd worden met een demonstratie tegen de corona maatregelen. Of het Rode Kruis. En als je toch iets propaganda wilt noemen dan krijg je geen beter voorbeeld dan een groep wappies die een 2 jaar oude foto van ziekenhuispersoneel misbruikt, het Rode Kruis logo misbruikt voor hun doelen, witte doktersjassen gaat dragen en bedrijfspassen gaat namaken allemaal om te doen alsof ze in een ziekenhuis werken en tegen de coronamaatregelen zijn. Dat is een perfect voorbeeld van misplaatste propaganda.
En dat er daarnaast misschien wel een echte zorgmedewerker aanwezig was is inderdaad een statistische vanzelfsprekendheid. Doen alsof zorgmedewerkers het coronabeleid massaal te streng vinden en daartegen demonstreren is alleen iets compleet anders. Dat willen sommige users in deze reeks ons graag laten geloven terwijl dat volkomen onzin is.
Ah weer op de man spelen. Doe jij eigenlijk altijd als je geen argumenten meer hebt. Best jammer, maar ik zie het maar als een verkapt toegeven dat ik een goed punt heb gemaakt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij zou goed in de politiek kunnen. Mensen geven jou een visie mee die je moet hanteren en jij verzint wel wat kromme argumenten. Een eigen mening heb je niet.
Een dokter met visie en die een eerlijk verhaal vertelt is niks mis mee. Als het echt schadelijk is kom je met bewijs. Maar het klinkt allemaal nogal zwakjes.quote:
https://www.cbg-meb.nl/ac(...)-bij-coronapatientenquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een dokter met visie en die een eerlijk verhaal vertelt is niks mis mee. Als het echt schadelijk is kom je met bewijs. Maar het klinkt allemaal nogal zwakjes.
Pff, ben ik een keer eerlijk krijg ik dit over me heen.quote:
Als je heroïne overdosid ga je ook stuk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://www.cbg-meb.nl/ac(...)-bij-coronapatienten
Compleet irrelevant en doet niks af aan de triestheid van het gelieg en bedriegquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zit dat nergens goed te praten dusseh, geen idee waar je dat nou weer in leest.
Ik heb niet alles geverifieerd en jij ook niet. Lijkt me logisch dat er ook echt zorgpersoneel was.
Top ik ben helemaal om door dit argument.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:14 schreef ludovico het volgende:
A
[..]
Als je heroïne overdosid ga je ook stuk.
Klopt, dus?quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Compleet irrelevant en doet niks af aan de triestheid van het gelieg en bedrieg
Scheelt weer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Top ik ben helemaal om door dit argument.
Eerlijk verhaalquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een dokter met visie en die een eerlijk verhaal vertelt is niks mis mee. Als het echt schadelijk is kom je met bewijs. Maar het klinkt allemaal nogal zwakjes.
Keb wel vertrouwen in de oprechtheid van Elens. En denk dat die ook wel bovenmatig verstand heeft van dat HCQ met zink verhaal.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eerlijk verhaal![]()
. Hou op met trollen ajb
.
Gaan experimenteren met onbewezen medicatie valt niet onder zijn beroep uitoefenen...quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb wel vertrouwen in de oprechtheid van Elens. En denk dat die ook wel bovenmatig verstand heeft van dat HCQ met zink verhaal.
Ja ik vind het raar als een dokter zijn beroep uitoefend, dat die op het matje moet komen.
Meer dan zo'n beetje iedereen die zich serieus met dat spulletje bezig heeft gehouden? En hoe zou hij dat verstand hebben verkregen? Uit die 'mini-trial' die hij hield met een handjevol patiënten? Uit zijn groot klinisch farmacologisch inzicht?quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Keb wel vertrouwen in de oprechtheid van Elens. En denk dat die ook wel bovenmatig verstand heeft van dat HCQ met zink verhaal.
Wanneer patiënten de dupe zijn van zijn kwakzalverij is dat niet zo gek he.quote:Ja ik vind het raar als een dokter zijn beroep uitoefend, dat die op het matje moet komen.
Nee ik zie mensen die via list en bedrog proberen te framenquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klopt, dus?
Jij ziet mensen die demonstreren als een homogene groep oid?
Wilders stemmers zeker ook?
Mensen begrijpen nooit dat het ook gewoon artsen en advocaten zijn die Wilders stemmen.
Niemand die dat tegenspreekt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scheelt weer.
Alle geneesmiddelen zijn in potentie gevaarlijk en kunnen bijwerkingen hebben. Ook het covid vaccin.
Alsof het een of andere kwakzalver is! Hou op hoor.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Gaan experimenteren met onbewezen medicatie valt niet onder zijn beroep uitoefenen...
Exact.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alsof het een of andere kwakzalver is!
Weer een knip en plak stukjequote:Op donderdag 25 maart 2021 21:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
From the horse's mouth .. uit 2020
Nee uit de werking van het middel. En dan deductief redeneren weetje wel?quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Meer dan zo'n beetje iedereen die zich serieus met dat spulletje bezig heeft gehouden? En hoe zou hij dat verstand hebben verkregen? Uit die 'mini-trial' die hij hield met een handjevol patiënten? Uit zijn groot klinisch farmacologisch inzicht?
[..]
Wanneer patiënten de dupe zijn van zijn kwakzalverij is dat niet zo gek he.
Welke werking? Die alleen in een reageerbuisje waargenomen werd?quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee uit de werking van het middel.
Nee? Vertel meer!quote:En dan deductief redeneren weetje wel?
Nu hebben honderden slimme mensen specifiek dat uitvoerig en gedegen onderzocht en dat bleek niet effectiever dan wachten tot de appel vanzelf uit de boom viel.quote:Als je met een stok tegen een appel aanslaat valt die misschien uit de boom.
Precies. Dat begrijpt hij blijkbaar niet. De hele medische wereld is gek, behalve Rob Elens.quote:Grote woorden verder over dat kwakzalverij. Alsof het niet beredeneerd is door een medisch professional die begrijpt wat het middel doet.
Ga jij maar wachten op die appel die opgegeten wordt door vogels. Dan geef ik er een tik tegenaan met een stok....quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke werking? Die alleen in een reageerbuisje waargenomen werd?
[..]
Nee? Vertel meer!
[..]
Nu hebben honderden slimme mensen specifiek dat uitvoerig en gedegen onderzocht en dat bleek niet effectiever dan wachten tot de appel vanzelf uit de boom viel.
Dan heb je ook nog een aantal gevallen waarbij er van alles naar verschillende bomen gegooid is, en waarna achteraf waargenomen kon worden dat er inderdaad appels op de grond lagen. Alleen of die appels ook zonder stok naar beneden waren gekomen weten we niet.
[..]
Precies. Dat begrijpt hij blijkbaar niet. De hele medische wereld is gek, behalve Rob Elens.
Wie heeft het over wachten? Er zijn behandelingen die daadwerkelijk effectief zijn. HCQ is er daar niet één van, en dat lijk jij moeilijk te kunnen verkroppen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ga jij maar wachten op die appel die opgegeten wordt door vogels. Dan geef ik er een tik tegenaan met een stok....
Neehoor, ik kan de hetze tegen een middel niet begrijpen waar verhalen van rondspoken dat het zin heeft, op lage dosis vroeg stadium.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie heeft het over wachten? Er zijn behandelingen die daadwerkelijk effectief zijn. HCQ is er daar niet één van, en dat lijk jij moeilijk te kunnen verkroppen.
quote:
Ga weg man, shit is uitgebreid toegepast toen gedacht werd dat het een positief effect kon hebben. Oók in Nederland, in zo'n beetje alle ziekenhuizen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neehoor, ik kan de hetze tegen een middel niet begrijpen waar verhalen van rondspoken dat het zin heeft, op lage dosis vroeg stadium.
quote:Dat is gewoon een goed te onderzoeken case.
Blaaaaaaaaaablablabla.quote:Als er dan over verbieden wordt gesproken zonder met onderbouwing te komen is dat bijzonder beangstigend aangezien dat dan alle schijn heeft politiek gemotiveerd te zijn.
Welke schijn al langer speelt omtrent het middel.
Fishy as fuck.
Lage dosis vroeg stadium, alle onderzoeken op een hoopje.. Succes, dan heb je toch goede onderbouwing tegen wat Elens zegt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ga weg man, shit is uitgebreid toegepast toen gedacht werd dat het een positief effect kon hebben. Oók in Nederland, in zo'n beetje alle ziekenhuizen.
[..]![]()
![]()
. Er is weinig zo goed onderzocht als HCQ.
[..]
Blaaaaaaaaaablablabla.
Mja beetje uit het netwerk toch wel. Ik ben altijd al een beetje die ene vis geweest die dwars tegen de school in zwom. Maar de laatste jaren zijn er steeds meer van die figuren op mijn pad gekomen op de een of andere manier. En door hen leer je dan weer andere mensen kennen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:22 schreef mir1986 het volgende:
Wat vinden die voorstanders van de maatregelen er nou eigenlijk van, dat er steeds meer bedrijven failliet gaan en we straks geen MKB meer over hebben? Geen winkelstraat meer, je weet wel, de motor van de economie? Wie moet ooit deze schulden terug betalen? Iedereen aan de bedelstaf? Wanneer wegen de nadelen op tegen de voordelen? Wat te denken van al die mensen met psychische klachten, mensen die elkaar niet eens meer in de ogen aankijken. De verdeeldheid die is ontstaan, en dat door een overheid die niet eerlijk is.
Trouwens, niet ziek geworden hoor na de demonstratie. Nergens last van.
@:twinkle20; heb jij enig idee hoe je aan die whatsappen groepen komt?
Drie RCT's:quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lage dosis vroeg stadium, alle onderzoeken op een hoopje.. Succes, dan heb je toch goede onderbouwing tegen wat Elens zegt.
Als dat bewijs zo overduidelijk is dan is dat toch prima, maar deel dat dan.
Al het andere is politiek gemotiveerd en niet wetenschappelijk.
Misschien dat jij wat van die onderzoeken weet hoor maar het gros met een dikke mening erover dus totaal niet. Gelovigen.
Nou.. nee polonaise is niet mijn ding.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:19 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
meer jouw stijl. Fijne avond nog zuurpruim
(P = 0.21)quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Drie RCT's:
https://academic.oup.com/(...)cid/ciaa1009/5872589
https://www.acpjournals.org/doi/full/10.7326/M20-4207
https://www.medrxiv.org/c(...)20151852v1.full-text
Zijn er meer hoor, maar die mag je zelf zoeken. Voor een review article over HCQ RCT's: https://www-sciencedirect(...)ii/S1871402120303362
Ja in 2020! Intussen is er wel het één en ander gebeurdquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
From the horse's mouth .. uit 2020
quote:The World Health Organisation’s (WHO) special envoy on Covid-19 has warned that this is a “difficult and potentially dangerous time” as case numbers are dropping and people “let up” from taking protective measures.
Dr David Nabarro said it is important that people continue to practice personal protection to avoid going back into lockdown.
Responding to results of a poll in The Irish Times that indicated strong support for reopening society and the economy, Dr Nabarro said society needed to be respectful of the virus and maintain precautions.
The “new normal” would have to be respect for the virus, but not to go backward into lockdown, he told RTÉ radio’s Today with Claire Byrne show on Friday .
Dr Nabarro also said that vaccine certificates were an excellent idea and that everyone should know what vaccine they had been given, the batch number and manufacturer “just in case they bump up against a variant”.
Dat is dan enorm zielig van je, maar voldoet aan de verwachtingen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee ik zie mensen die via list en bedrog proberen te framen
Hoppaa en weer op de persoon...quote:Op vrijdag 26 maart 2021 07:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is dan enorm zielig van je, maar voldoet aan de verwachtingen.
Grappig hoe jij woorden in mijn mond probeert te leggen..quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef ludovico het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)4#Echobox=1616709450
Alvast ook de reactie van Devlin:
"terecht, de ME zou die mensen kapot moeten slaan".
Denk dat jij de P-waarde nog niet helemaal begrijpt. Wanneer die 0.21 is dan zegt dat dat er een grote kans is dat de nulhypothese onterecht is verworden, en dus dat er een grote kans is dat het waargenomen verschil in resultaat in werkelijkheid op toeval berust in niet veroorzaakt wordt door de behandeling.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 00:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
(P = 0.21)
79% zeker dat het effect heeft op het weggaan van symptomen voor dag 14
Das best redelijk, dat het geen game change zou zijn lijkt me logisch.
Nee, maar ik kan het blijven herhalen maar als jij niet kan lezen heeft dat weinig zin he.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hoppaa en weer op de persoon...
Maar jij vindt het normaal dat mensen net doen alsof ze zorgmedewerkers zijn en daarmee die groep gewoon schade berokkenen?
Ik denk dat jij dan fout zit.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat jij de P-waarde nog niet helemaal begrijpt. Wanneer die 0.21 is dan zegt dat dat er een grote kans is dat de nulhypothese onterecht is verworden, en dus dat er een grote kans is dat het waargenomen verschil in resultaat in werkelijkheid op toeval berust in niet veroorzaakt wordt door de behandeling.
Meestal wordt P ≤ 0.05 gehanteerd als grens van significantie gehanteerd. We hebben het hier dus niet over een statistisch significant resultaat.
Wat jij de hele tijd doet is bagatelliseren.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan het blijven herhalen maar als jij niet kan lezen heeft dat weinig zin he.
Kan wel voor een derde x herhalen maar ik refereer wel aan de eerdere posts.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat jij de hele tijd doet is bagatelliseren.
"Ja het was niet zo netjes maar er waren waarschijnlijk ook echt mensen uit de zorg hoor"
In welk universum is dat een excuus voor wat die mensen doen met hun verkleedpartijtjes en nog erger nepbrieven van ME'ers die gebracht worden als ultiem bewijs zonder dat iemand het kan checken
Toch apart dat hogere testcijfers resulteren in meer ziekenhuis opnames..quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:55 schreef mir1986 het volgende:
Ohh er zijn te weinig ouders die hun kinderen laten testen, nu is er toch een minder diepe neusschwab nodig, waarom kon dat eerst niet? Moeten de cijfers nog verder omhoog?
Nee, andersom. Een P-waarde van 0.21 betekent dat er 21% kans is dat we de nulhypothese ten onrechte verwerpen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dan fout zit.
De kans dat de 0 hypothese "heeft geen positief effect op" kan met 21% zekerheid worden verworpen.
Ik kan het niet mooier maken dan dat.
Nou danquote:En het klopt dat we dit niet statistisch significant noemen.
Nee je hoeft niks te herhalen, het is wel duidelijk dat je het helemaal prima vindt. Je doet iig je best om het goed te praten met je "ja maar statistisch gezien waren er vast mensen uit de zorg..."quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kan wel voor een derde x herhalen maar ik refereer wel aan de eerdere posts.
Omdat je verstandig bent?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:44 schreef PSVCL het volgende:
COR / Meld hier als je gevaccineerd bent
Wat een verhalen.. en het zijn over het algemeen gewoon gezonde mensen die nergens last van hadden.
Waarom zou je jezelf zoiets aan doen
Neuh, niet echt nee.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee je hoeft niks te herhalen, het is wel duidelijk dat je het helemaal prima vindt. Je doet iig je best om het goed te praten met je "ja maar statistisch gezien waren er vast mensen uit de zorg..."
tja, sommige mensen vinden het leuk om een nachtje door te halen in de kroeg en de dag erna hoofdpijn te hebben. Die zou je hetzelfde kunnen vragenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:44 schreef PSVCL het volgende:
COR / Meld hier als je gevaccineerd bent
Wat een verhalen.. en het zijn over het algemeen gewoon gezonde mensen die nergens last van hadden.
Waarom zou je jezelf zoiets aan doen
Ja klopt, we zitten hier wel op een lijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, andersom. Een P-waarde van 0.21 betekent dat er 21% kans is dat we de nulhypothese ten onrechte verwerpen.
Met andere woorden: 21% kans dat het gevonden verschil op toeval berust.
[..]
Nou dan?
Eh nee... Dat zegt dat er een 1 op 5 kans is dat je gevonden verschil te verklaren is aan de hand van de natuurlijke variatie binnen de populatie, en dat het dus op toeval is gebaseerd. Een drempel voor een p-waarde is wel wat arbitrair ja, maar hoger dan 0.05 ga je het denk ik niet vinden. Veel lager dan 0.05 wordt in de praktijk ook vaak gebruikt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja klopt, we zitten hier wel op een lijn.
21% dat je terecht verwerpt. 21% kans onterecht verwerpen. Als je verwerpt. Dat laatste is je eigen afweging.. We zeggen in the end eigenlijk hetzelfde nu.
Statistisch significant wordt ook weer als heilige graal gezien. Dat is een misvatting, die lijnen zijn niet zo scherp afgesteld. Tis geen sterk bewijs idd. Maar tis ook zeker geen 50/50.
Dus nogmaals 79% zeker dat het een positief effect heeft.
79% kans niet gebaseerd op toeval. Precies. Volgens het model.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Eh nee... Dat zegt dat er een 1 op 5 kans is dat je gevonden verschil te verklaren is aan de hand van de natuurlijke variatie binnen de populatie, en dat het dus op toeval is gebaseerd. Een drempel voor een p-waarde is wel wat arbitrair ja, maar hoger dan 0.05 ga je het denk ik niet vinden. Veel lager dan 0.05 wordt in de praktijk ook vaak gebruikt.
Kater is na een dag weer over... geen langere termijn effecten .quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:12 schreef devlinmr het volgende:
[..]
tja, sommige mensen vinden het leuk om een nachtje door te halen in de kroeg en de dag erna hoofdpijn te hebben. Die zou je hetzelfde kunnen vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |