Ze wilden 4000 ongewapende Molukkers.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een hoop praatjes maar je negeert natuurlijk weer de 46.000 inheemsen die wel gebleven zijn met hun gezinnen want die passen niet in het narratief. Zijn die compleet uitgemoord ofzo.
Met je: "Je het gewoon écht niet begrepen"...
Nee NL koos voor Amerika’s geld. Dus de paaseieren zijn verstopt in de billen van de billenlikkers van NL.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat ze maandenlang de kont in de krib hebben gegooid...![]()
Lezen jullie uberhaupt de posts wel die hier geplaatst worden?
Er is nl. al een paar keer uitgelegd dat je het vnl bij de VN en de VS moet zoeken.
Ik lees de posts en maak nog eens duidelijk dat men naar Nederland ging op bevel, verkeerde inschatting van die 6 maanden en verzwijgen dat men direct ontslagen worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat ze maandenlang de kont in de krib hebben gegooid...![]()
Lezen jullie uberhaupt de posts wel die hier geplaatst worden?
Er is nl. al een paar keer uitgelegd dat je het vnl bij de VN en de VS moet zoeken.
Ja wat is het nu?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:08 schreef Oceanier het volgende:
Nee NL koos voor Amerika’s geld. Dus de paaseieren zijn verstopt in de billen van de billenlikkers van NL.
Molukkers kozen niet voor de reis naar Nederland. Sterker nog, ze kozen van alles behalve de reis naar Nederland.
Niet flauw doen... ik ben niks slachtoffer van het Nederlands wanbeleid met de Molukse overtochtquote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nog maar een keer ik weet dat prima. En nmm een stuk beter dan die paar hier die aan de lopende band in de slachtofferrol kruipen.
Jij niet.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
Niet flauw doen... ik ben niks slachtoffer van het Nederlands wanbeleid met de Molukse overtocht
Zo heb ik me ook nooit geprofileerd
Dit is dus het bewijs voor de schofterigheid van Nederland. Dat haar eigen soldaten zelfs een rechtszaak aanspannen tegen de staat, hun eigen werkgever. Dat zegt al genoeg over de hufterigheid van Nederland, en het begin van het onvoorstelbare leed dat Nederland daarmee heeft veroorzaakt bij haar trouwe loyale elite soldaten.quote:Op maandag 22 maart 2021 16:03 schreef AchJa het volgende:
Intussen is er echter een delegatie ex-KNIL’ers onder leiding van sergeant-majoor Aponno naar Nederland afgereisd. Met de hulp van advocaten van de stichting ‘Door d’Eeuwen Trouw’ wordt een geding aangespannen tegen de Staat der Nederlanden. En dat geding wordt - tot aan de Hoge Raad - gewonnen: Nederland mag de Molukkers niet laten afvloeien op een plaats, waar de Indonesische regering de baas is. Dan immers zijn ze hun leven niet zeker, zo oordeelt de rechter. Dan blijft er niets anders meer over dan de hele groep (inclusief hun gezinnen, wat neerkomt op bijna 13.000 mensen) te verschepen naar Nederland. Aponno is er voor.
Wie dan wel? Een beetje flauw om die Nederlandse burgemeesters te beschuldigen van slachtofferol. Als zij excuses willen, dan mogen ze dat vinden.quote:
Misschien moet je het hele stuk morgen nog eens een keer lezen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:13 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dit is dus het bewijs voor de schofterigheid van Nederland. Dat haar eigen soldaten zelfs een rechtszaak aanspannen tegen de staat, hun eigen werkgever. Dat zegt al genoeg over de hufterigheid van Nederland, en het begin van het onvoorstelbare leed dat Nederland daarmee heeft veroorzaakt bij haar trouwe loyale elite soldaten.
Misschien moet je mijn boeken lezenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moet je het hele stuk morgen nog eens een keer lezen.
Je wilt beweren dat de Molukkers gedwongen werden?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee NL koos voor Amerika’s geld. Dus de paaseieren zijn verstopt in de billen van de billenlikkers van NL.
Molukkers kozen niet voor de reis naar Nederland. Sterker nog, ze kozen van alles behalve de reis naar Nederland.
Nou zeg, die mensen hebben juist met niks een goede toekomst opgebouwd voor hun kinderen en kleinkinderen. Een beetje respect is dus wel op zijn plaats.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je wilt beweren dat de Molukkers gedwongen werden?
een land waar alle Indonesiërs wel kruipend naar toe zouden willen , en ook alle Philpijnen
En dat men nu terug wil , is er ein al die 75 jaren geen enkele miolkukker die hier een goed bestaan heeft opgebouwd en dankbaar is voor het leven ze hier hebben mogen opbouwen, of klagen allen de mislukte Molukkers
Gaan er wel eens Molukkers op vakantie naar Indonesië om te zien hoe hun leven eruit had gezien als Nederland hen niet hierheen had gehaald??
Juist , In Nederland is dat niet zo moeilijkquote:Op woensdag 24 maart 2021 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou zeg, die mensen hebben juist met niks een goede toekomst opgebouwd voor hun kinderen en kleinkinderen. Een beetje respect is dus wel op zijn plaats.
En je weet zeker dat je dit niet liegt ?quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer op Java geweest en wet waar ik over praat J
ja echt waar., in de houthaven van jakarta en Djokja en surabaya , heel oost javaquote:Op woensdag 24 maart 2021 00:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En je weet zeker dat je dit niet liegt ?
En ze woonden allemaal in bamboehutjes ?quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja echt waar., in de houthaven van jakarta en Djokja en surabaya , heel oost java
de kleinste dorpjes ben ik geweest
ja de meesten wel , in de stad niet, maar dat ws nog erger, het ergst vond ik de houthaven , al die kleine gebochelde mannetjes die de houtboten uit Sumatra losten op de loopplank met slippertjesquote:Op woensdag 24 maart 2021 00:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En ze woonden allemaal in bamboehutjes ?
Je zag dat echt waar met je eigen ogen
Wat begrijp je er niet aan?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:57 schreef elcastel het volgende:
[..]
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar wat bedoel je hier dan mee?
[..]
Want dáár heb ik het over.
Helemaal mee eens. De Molukkers zijn door de Nederlandse overheid schandalig behandeld.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 23:14 schreef Treinhoer het volgende:
Erkenning sowieso. Compensatie hou ik niet van.
Met erkenning kan je een etterende wond schoonmaken en de tijd geven om te helen. De behandeling van nieuwe Molukkers en de (gebroken) beloften waren schofterig. Dat mag Nederland wel erkennen,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |