quote:Op dinsdag 6 april 2021 23:54 schreef DW457 het volgende:
[..]![]()
Je bent wel vasthoudend he,maar ondertussen niet dapper genoeg om te reageren op tegenargumenten die jouw argument om zeep helpen.
quote:Waar het om gaat is dat een voorzitter toch op z'n minst de grondwet van ons land mag respecteren. Door kamerlid te zijn van een partij die al gelijk het eerste artikel al niet respecteert maak je jezelf inderdaad ongeschikt. Maakt hem dat een minder mens? Dat hoor je mij niet zeggen. Ik beperk me in deze tot dit punt. Dit heeft dus ook niets met vergevingsgezindheid te maken.
De moslims mogen dus wel de grondwet niet respecteren? Want er staat toch ook dat men niet mag discrimineren op politieke gezindheid?quote:Eerste artikel van de grondwet: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Besef je nog niet dat dit een kansloos non-argument is? Beetje jammerquote:Op woensdag 7 april 2021 08:24 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
[..]
De moslims mogen dus wel de grondwet niet respecteren? Want er staat toch ook dat men niet mag discrimineren op politieke gezindheid?
Bergkamp heeft ook een Marokkaanse vader, geen idee of ze die nationaliteit dan ook bezit.quote:Op woensdag 7 april 2021 08:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
De PVV gaat immers, vanwege de dubbele nationaliteit, sowieso niet op Arib stemmen. FvD waarschijnlijk ook niet en dat zijn toch aardig wat stemmen bij elkaar.
Klopt, maar ze heeft afstand gedaan van die tweede nationaliteit. Daarmee valt voor hun de keuze dus op Bergkamp en niet op Arib.quote:Op woensdag 7 april 2021 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bergkamp heeft ook een Marokkaanse vader, geen idee of ze die nationaliteit dan ook bezit.
Dat kan niet, je kunt geen afstand nemen van de Marokkaanse nationaliteit. Dan heeft ze die nooit gehad, als ze nu geen dubbele nationaliteit heeft.quote:Op woensdag 7 april 2021 08:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Klopt, maar ze heeft afstand gedaan van die tweede nationaliteit.
Het wordt hoe dan ook spannend en t is zeker geen gelopen race tussen die twee. Bosma doet eigenlijk alleen voor de vorm nog een beetje meequote:Op woensdag 7 april 2021 09:08 schreef Hanca het volgende:
Wat nog wel eens doorslaggevender kan zijn dan politieke spelletjes: je hoort steeds vaker dat de ambtelijke ondersteuning Arib zat is. En dat zou zijn ontploft toen Baudet laatst een bode aanraakte (tegen corona-maatregelen in) en niet werd berispt door Arib. Als dat daadwerkelijk zo is, dan is Arib denk ik weg. De kamerleden kennen natuurlijk veel van die bodes persoonlijk.
Bosma deed vanaf het begin af aan alleen voor de vorm mee.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:17 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het wordt hoe dan ook spannend en t is zeker geen gelopen race tussen die twee. Bosma doet eigenlijk alleen voor de vorm nog een beetje mee
Dat laatste kan dus helemaal niet. Wilders is goed in framing, maar niet achter alles zit een uitgedacht plan en handjeklap.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:17 schreef JohnDDD het volgende:
Er waren ook natuurlijk wel dit soort berichten over Arib: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-renovatie-binnenhof
Het zou zomaar kunnen dat Arib vandaag glansrijk gaat verliezen. Dat ze drie stemmen krijgt van partijgenoten en niet meer dan dat. Bovendien hebben VVD en D66 het premierschap en kamervoorzitterschap misschien allang verdeeld.
Bosma doet alleen mee zodat PVV-aanhang weel lekker koket kan gaan roepen hoe goed hij wel niet is en hoe gemeen het is dat de meerderheid hem niet wil.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:17 schreef DW457 het volgende:
[..]
Het wordt hoe dan ook spannend en t is zeker geen gelopen race tussen die twee. Bosma doet eigenlijk alleen voor de vorm nog een beetje mee
Mooi staaltje framingquote:Op woensdag 7 april 2021 09:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bosma doet alleen mee zodat PVV-aanhang weel lekker koket kan gaan roepen hoe goed hij wel niet is en hoe gemeen het is dat de meerderheid hem niet wil.
Als t Bosma wordt stel ik voor dat we de Kamervoorzitter hernoemen tot Feestvoorzitter, om de minderheden in het land niet voor het hoofd te stoten.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bosma doet alleen mee zodat PVV-aanhang weel lekker koket kan gaan roepen hoe goed hij wel niet is en hoe gemeen het is dat de meerderheid hem niet wil.
Zo grappigquote:Op woensdag 7 april 2021 09:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als t Bosma wordt stel ik voor dat we de Kamervoorzitter hernoemen tot Feestvoorzitter, om de minderheden in het land niet voor het hoofd te stoten.
Hier moet ik toch niet aan denken. Nog meer macht van D66 .quote:Op woensdag 7 april 2021 09:30 schreef scrupuleus het volgende:
Arib gaat niet winnen.
Bosma lijkt mij een prima kandidaat
Waarschijnlijk gaat d66 ermee lopen
Ik zal voor je bidden in deze zware tijdquote:Op woensdag 7 april 2021 09:50 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Hier moet ik toch niet aan denken. Nog meer macht van D66 .
Zo 'machtig' is een kamervoorzitter niet. In principe zou het D66 in de Tweede Kamer eerder zwakker maken, want ze leveren een prima kamerlid in die ze niet eens mogen vervangen.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:50 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Hier moet ik toch niet aan denken. Nog meer macht van D66 .
Ik denk dat de persoon Bosma los staat van het populisme van zijn partij.quote:Op woensdag 7 april 2021 09:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Bosma deed vanaf het begin af aan alleen voor de vorm mee.
Ja, daar zit ze alquote:Op woensdag 7 april 2021 10:03 schreef Raw85 het volgende:
Kan Arib eigenlijk gewoon weer terug de Kamer in als ze het niet wordt? Ja toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |