CDA gaat waarschijnlijk voor Arib dan ook. Dan is de vraag of PVV en FvD voor Arib gaan stemmen of voor Bergkamp. Ik neig naar Arib. Dat haar dubbele nationaliteit minder weegt dan dat ze waarschijnlijk in de oppositie zit.quote:Op dinsdag 6 april 2021 19:55 schreef Hanca het volgende:
Ik denk dat Bergkamp en Arib beide wel objectief kunnen zijn. Er is ook gewoon nog een mogelijkheid dat beide partijen in Rutte IV stappen, dus wat dat betreft maakt het ook weinig uit.
Denk niet dat GL PvdA wil pesten door tegen Arib te stemmen.
quote:Op dinsdag 6 april 2021 17:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan is men toch een moslim die niets van zijn religie begrijpt, als men de partijen/mensen niet vergeeft die met moslims niet mee willen?
Ja, want stel je voor dat een fascist/racist in Nederland gaat bepalen wat de regels zijn in ons parlement ... het parlement van weldenkende en fatsoenlijke mensen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:23 schreef trein2000 het volgende:
Ook doet Martin Bosma weer mee aan de verkiezing, maar die zal wel kansloos zijn want PVV.
Yep....quote:Op woensdag 7 april 2021 08:08 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Het is anoniem stemmen toch?
Na het 'debat' waarin de kandidaat-voorzitters zich kunnen presenteren. Dat debat begint om 10:15.quote:
Ja. Maar D66 en VVD is toch stemvee, dus Vera is een heel eind.quote:Op woensdag 7 april 2021 08:08 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
Het is anoniem stemmen toch?
Hoe laat is dat debat?quote:Op woensdag 7 april 2021 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na het 'debat' waarin de voorzitters zich kunnen presenteren.
Sorry, was aan het editten. 10:15.quote:
Ik heb de speech van Bosma van vorige keer nog eens terug gekeken. Dat was toch heel sterk. Voor kleine partijen en de oppositie lijkt hij wel de geschikte persoon. Kan het ook kort en bondig houden, zonder zuur te zijn. Hij zou er alleen heel erg goed aan doen terug te komen op nep-parlement en daarbij uit te leggen dat hij van binnenuit parlement wil verbeteren.quote:Op woensdag 7 april 2021 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Na het 'debat' waarin de voorzitters zich kunnen presenteren.
Als Vera Bergkamp wint klopt het gewoon niet . Dan gaan VVD en D66 gewoon door met corruptiequote:Op woensdag 7 april 2021 08:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja. Maar D66 en VVD is toch stemvee, dus Vera is een heel eind.
De sleutel ligt denk ik bij de PVV en FvD of ze voor Arib durven te stemmen s Bosma er uit is. Volgens mij gebeurde dat vorige keer niet. Bergkamp zou het vooral van CDA en Volt moeten hebben lijkt het.quote:Op woensdag 7 april 2021 08:12 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Als Vera Bergkamp wint klopt het gewoon niet . Dan gaan VVD en D66 gewoon door met corruptie
Hij is ook gewoon een hele goede spreker (qua vorm, vaak niet qua inhoud) en een prima man om vergaderingen voor te zitten. Als dat de enige criteria waren, won hij de eerste keer al glansrijk tegen Arib, die toen nog moeilijk uit haar woorden kwam. Bosma werd toen duidelijk door veel leden wel overwogen. Maar uiteindelijk sneuvelde hij toen omdat hij geen afstand wilde nemen van wat uitspraken van Wilders, wat aan toont dat het om meer gaat dan alleen goed spreken.quote:Op woensdag 7 april 2021 08:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb de speech van Bosma van vorige keer nog eens terug gekeken. Dat was toch heel sterk. Hij zou er alleen heel erg goed aan doen terug te komen op nep-parlement en daarbij uit te leggen dat hij van binnenuit parlement wil verbeteren.
Met bijna 30 stuks extreem-rechts uitschot in de Kamer kun je weldenkend en fatsoenlijk gerust weglaten, maar een apartheidsfan en hobby-fascist als Bosma hoort natuurlijk niet op de voorzittersstoel.quote:Op woensdag 7 april 2021 04:10 schreef Subw00fer het volgende:
Ja, want stel je voor dat een fascist/racist in Nederland gaat bepalen wat de regels zijn in ons parlement ... het parlement van weldenkende en fatsoenlijke mensen.
Ik vind Bosma ook een heel goede voorzitter. Arib mag ook van mij. Bergkamp dus niet omdat D66 alles naar zich toe wilt trekken.quote:Op woensdag 7 april 2021 08:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Gezien het feit dat Martin Bosma gezien wordt als de "partij ideoloog" van de PVV, en het gegeven dat de kamervoorzitter geacht wordt, zich buiten de discussies te houden, vind ik het opvallend dat hij zich kandidaat stelt.
Toch een van de gezichtsbepalende PVV'ers uit het debat halen om het even zo te zeggen, en wie hou je - buiten WIlders - dan nog aan gezichtsbepalende PVV'ers over ?
Overigens vind ik hem wel een goede voorzitter, net als Arib trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |