Zo lijkt het met name wel bij de schoolkinderen en hun ouders te liggen met een relatief kleine kans op ziekenhuisopname.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In absolute zin is de toename onder 20-49 het scherpst, ook 10-19, 0-9 en nu ook 50-59 nemen toe.
Er is zelfs een kleine toename onder 60-69 en 70-79, maar 80+ is nog steeds stabiel.
[ afbeelding ]
Proportioneel gezien is de toename de afgelopen week vooral bij 10-19 geweest, iets minder bij 0-9 en 20-49, 50-59 is stabiel gebleven en 60+ neemt proportioneel nog af. De toename wordt dus vooral gedreven door een toename bij 10-19 lijkt het.
[ afbeelding ]
De lichte toename in 60-79 zullen wel tot wat meer ziekenhuisopnames leiden, en dat is natuurlijk niet mooi, maar de procentuele toename in de ziekenhuizen zal een stuk minder zijn dan de procentuele toename in het aantal besmettingen.
Vorig jaar was het natuurlijk ook 'maar' twee maanden pittig, 1 juni is 2,5 maand na half maart.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen teveel tesnel verwachten. 1 juli wordt al maanden als datum geroepen door de overheid.
Overigens ben ik daar zelf ook schuldig aan, we zijn veel te eager
Klopt, maar ik had (helaas verkeerd) gehoopt dat we met de maatregelen begin dit jaar het een stukje makkelijker zouden krijgen.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:44 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Vorig jaar was het natuurlijk ook 'maar' twee maanden pittig, 1 juni is 2,5 maand na half maart.
Nu zitten we al sinds oktober in lockdown. In oktober hadden we verwacht, doen we weer even.
De Nederlandse media springen meteen op elk, social media bericht, omdat die sneller zijn en omdat ze bang zijn niet de eerste te zijn.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 16:39 schreef koemleit het volgende:
Ik lees hier vaak dat "men" vindt dat de media te negatief is, en dan met name de NOS.
https://nos.nl/artikel/23(...)inder-zorgelijk.html
Wil ik graag bovenstaande artikel tegenover zetten.
Gelukkig niet zeg. De lockdown ging pas in midden december en sinds begin februari zijn de basisscholen weer open.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:44 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Vorig jaar was het natuurlijk ook 'maar' twee maanden pittig, 1 juni is 2,5 maand na half maart.
Nu zitten we al sinds oktober in lockdown. In oktober hadden we verwacht, doen we weer even.
quote:'Oplossing voor bloedstolsels en tekort aan bloedplaatjes na prik met AstraZeneca'
Waarom zo negatief?quote:Op vrijdag 19 maart 2021 15:20 schreef GereDathan het volgende:
Bah, ik zeg er gewoon even niets meer over vandaag
Horeca en thuisbezoek werd in oktober al aan banden gelegd. In december kwamen de scholen en winkels erbij, maar als je het mij vraagt is het al ‘lockdown’ sinds oktober.quote:Op vrijdag 19 maart 2021 20:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg. De lockdown ging pas in midden december en sinds begin februari zijn de basisscholen weer open.
Emmertje was vol. Dank voor het optimisme!quote:Op zaterdag 20 maart 2021 05:10 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom zo negatief?
Er zijn voor de uitkomst van vandaag 100.000 mensen getest, 4x zoveel als gemiddeld in januari en februari, dus deel die 7400 eens door 4, dan zit je aan het laagste aantal dit jaar zo ongeveer de afgelopen week.
Tel daarbij dat heden een massief deel van de opkomst close contacten van besmette personen zijn, die gemiddeld 17% kans hebben besmet te zijn geraakt, en zij dus het percentage positief juist hoger moeten doen uitkomen ipv lager, en het percentage positief is heden juist gehalveerd tov januari.
Daarnaast las ik dat veel kinderen positief testen, gemiddeld 10 procent, bij een algemeen percentage positief van 7,4 houdt dat in dat zelfs nog minder volwassenen besmet raken dan begin van dit jaar toen nog nauwelijks kinderen werden getest.
Ook het aantal slachtoffers is 90% omlaag tov januari.
Alle reden tot optimisme, IMO.
Vorige week Zaterdag was volgens mij heel goed als ik me niet vergisquote:Op zaterdag 20 maart 2021 10:18 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Emmertje was vol. Dank voor het optimisme!
Vandaag begint als een prachtige dag met een mooi zonnetje, laten we dat ook doortrekken in alle cijfers!
Bedankt voor je positieve bericht. Met de oplopende cijfers, die er de hele dag worden bijgehaald in de nieuwsoverzichten, is jouw bericht zo'n verademing.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 05:10 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom zo negatief?
Er zijn voor de uitkomst van vandaag 100.000 mensen getest, 4x zoveel als gemiddeld in januari en februari, dus deel die 7400 eens door 4, dan zit je aan het laagste aantal dit jaar zo ongeveer de afgelopen week.
Tel daarbij dat heden een massief deel van de opkomst close contacten van besmette personen zijn, die gemiddeld 17% kans hebben besmet te zijn geraakt, en zij dus het percentage positief juist hoger moeten doen uitkomen ipv lager, en het percentage positief is heden juist gehalveerd tov januari.
Daarnaast las ik dat veel kinderen positief testen, gemiddeld 10 procent, bij een algemeen percentage positief van 7,4 houdt dat in dat zelfs nog minder volwassenen besmet raken dan begin van dit jaar toen nog nauwelijks kinderen werden getest.
Ook het aantal slachtoffers is 90% omlaag tov januari.
Alle reden tot optimisme, IMO.
Ja, ik schrik er ook een beetje van. Ik hoop dat er morgen en overmorgen een grote daling is, want dan versoepelt er misschien nog iets.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 14:05 schreef Tinos85 het volgende:
Pittig de IC, boven de 600. Dat is wel even geleden volgens mij.
Mensen blijken met zuurstoftanks naar huis gestuurd te worden.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 14:12 schreef Tinos85 het volgende:
Er zijn wel veel ontslagen uit het ziekenhuis trouwens. 268 opnames en toch is de verpleeg met 17 gedaald.
Dat wordt al maanden gedaan. Wordt minstens sinds oktober al aan gedacht/mee gespeeld, zie bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:00 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Mensen blijken met zuurstoftanks naar huis gestuurd te worden.
Dat is echt al maanden zo. Het is sowieso altijd beter om thuis te herstellen wanneer mogelijkquote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:00 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Maar wel een stijging toch? 7.668 (ongecorrigeerd) zie ik. 280 meer dan gister. Ik schrik ervan. Weten we iets over het percentage. Ik word blij van 7.6 of lager.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:19 schreef GereDathan het volgende:
Gelukkig geen stijging zoals gisteren qua besmettingen, maar pfoe wat een hoog getal weer.
Wat een merkwaardig beeld schets je hier, het betreft slechts enkelen, ook nog eens corona vrije personen, en ook nog eens op eigen verzoek.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:00 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ja bah.......maar wel een forse mindere stijging dus hopelijk blijft het onder de 8000.....quote:Op zaterdag 20 maart 2021 15:19 schreef GereDathan het volgende:
Gelukkig geen stijging zoals gisteren qua besmettingen, maar pfoe wat een hoog getal weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |