quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Ah, zie het nu ook ja. Dacht dat Den Haag als 1e klaar was van de grote steden.quote:
Och, als een partij als FvD zetels krijgt dan mag BIJ1 er ook wel eentje krijgen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:17 schreef DonDruiper het volgende:
Sylvana
Een partij met de opvatting dat elke blanke een racist is tenzij het tegendeel is bewezen..
Brr.. enge gedachtegoed in een democratie.
quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:17 schreef DonDruiper het volgende:
Sylvana
Een partij met de opvatting dat elke blanke een racist is tenzij het tegendeel is bewezen..
Dit dus.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:17 schreef DonDruiper het volgende:
Sylvana
Je kunt van die partij vinden wat je wil, maar Sylvana is met d'r 50 jaar nog steeds wel een gruwelijk lekker wijf, zeker als je die trien van de BBB ernaast zet (die is 2 jaar ouder)quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:17 schreef DonDruiper het volgende:
Sylvana
Als je niet ziet dat zij zo polariserend en discriminerend als de pest is doe je er waarschijnlijk zelf ook aan mee.quote:
Wat dat betreft had de BBB twee zetels moeten halen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:25 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je kunt van die partij vinden wat je wil, maar Sylvana is met d'r 50 jaar nog steeds wel een gruwelijk lekker wijf, zeker als je die trien van de BBB ernaast zet (die is 2 jaar ouder)En dat zie ik nou eenmaal graag in de kamer
FvD is toch echt een tandje enger hoor.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:17 schreef DonDruiper het volgende:
Sylvana
Dat viel reuze mee.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:28 schreef PzKpfw het volgende:
Die beelden van de VVD/D66 gisteren die met meerdere mensen, zonder mondkapje en op minder dan anderhalve meter afstand, de verkiezingsuitslag bekeken geeft wel weer aan hoeveel schijt ze aan de burger hebben.
JA21 is dan ook niet een partij die verantwoordelijk is voor deze maatregelen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat viel reuze mee.
Heb je de beelden van JA21 niet gezien?
Oke prima.quote:
Nee dat viel niet mee. Daar was de favoriete politieke partij namelijk niet bij betrokken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oke prima.
Dan viel het schaatsen, Vondelpark, de stranden, de bossen ook reuze mee.
Uiteindelijk is het voor D66 inderdaad een goed resultaat maar ook niet meer dan dat.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:39 schreef Shreyas het volgende:
D66 uiteindelijk maar vier zetels erbij dus? Dat is dan helemaal niet zo spectaculair. Dat is maar goed ook, straks gaan mensen nog denken dat vrouwen als Sigrid Kaag in de politiek een goede zaak is.
quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:27 schreef fetX het volgende:
[..]
Als je niet ziet dat zij zo polariserend en discriminerend als de pest is doe je er waarschijnlijk zelf ook aan mee.
Ja, een partij met vooral mensen uit de Surinaamse/Antiliaanse gemeenschap op de lijst die zich vooral hard maakt voor de gezondheidsproblemen voor mensen met een Afrikaanse roots en ongelijkheid dankzij het slavernijverleden. Logisch dus dat die partij overzee goed scoort.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:42 schreef Viltje het volgende:
Ik zat even door de uitslagen te bladeren en kwam iets geks tegen bij Sint Eustatius:
https://www.verkiezingensite.nl/uitslag/sint-eustatius
Blijkbaar heeft U-buntu Connected Front, wie kent het niet, hier de absolute meerderheid behaalt met 50.5% van de stemmen![]()
Weet iemand wat voor partij dit is?
Ja leuk dat ze nu heel sportief doet, dat doen anderen ook dus dit zegt helemaal niets. Dat is ook helemaal niet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:49 schreef VoMy het volgende:
[..]daarom neemt iedereen ook even apart de moeite om zonder aanleiding op Sylvana Simons af te geven zeker.
Ik zag interviews van haar vandaag naar de verkiezingswinst, geen kwaad woord over wie dan ook. Haar opponenten daarentegen verlaagden zich op elk mogelijk moment met dit soort haatdragende bagger.
Dus ja, jij bent onderdeel van het probleem. Jij bent de brenger van agressie.
Een grotere D’66 (en een flink kleinere CDA) gaan de verhouding in de mogelijke coalitie wel veranderen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:46 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het voor D66 inderdaad een goed resultaat maar ook niet meer dan dat.
En de progressieve D66 kiezer moet zich afvragen hoe blij je met deze uitslag kunt zijn, aangezien D66 voornamelijk links heeft leeg getrokken en de VVD geen last heeft gehad van de opmars van D66.
Het zal wel meevallen. Die drie zijn min of meer gelijkwaardig in de zin dat ze mekaar gewoon nodig hebben. Ze hebben alle drie wat te eisen. Er is geen realistische route zonder een van deze drie partijen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een grotere D’66 (en een flink kleinere CDA) gaan de verhouding in de mogelijke coalitie wel veranderen.
Dat is een heel direct concreet resultaat.
Niet verrassend. Direct gezegd.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:58 schreef Drekkoning het volgende:
De winst van D66 is ondertussen bijna gehalveerd tov de exitpoll trouwens.
CDA moet overgehaald worden om mee te doen, voor VVD en D66 is het nu een vanzelfsprekendheid dat ze een coalitie moeten vormen... meer zetels betekent vaak niet zozeer meer in te brokkelen in de onderhandelingen (maar wel meer ministers en staatssecretarissen mogen leveren).quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Een grotere D’66 (en een flink kleinere CDA) gaan de verhouding in de mogelijke coalitie wel veranderen.
Dat is een heel direct concreet resultaat.
Klopt, eisen zijn nooit naar aanleiding van de grootte van partijen. CU heeft met haar 5 zeteltjes behoorlijk veel resultaten gehaald. Het gaat er om dat je onmisbaar bent. Natuurlijk niet volledig op gelijkwaardigheid, maar ik zou het verschil tussen 2e of 3e partij zijn in een coalitie in invloed niet overschatten. Kaag wordt wel eerste vice, maar als ze BuZa blijft houden zal de tweede vice ook regelmatig moeten optreden omdat als Rutte naar het buitenland gaat de minister van BuZa vaak mee gaat.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zal wel meevallen. Die drie zijn min of meer gelijkwaardig in de zin dat ze mekaar gewoon nodig hebben. Ze hebben alle drie wat te eisen. Er is geen realistische route zonder een van deze drie partijen.
Kijk zelf maar: https://ubuntuconnectedfront.com/quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:42 schreef Viltje het volgende:
Ik zat even door de uitslagen te bladeren en kwam iets geks tegen bij Sint Eustatius:
https://www.verkiezingensite.nl/uitslag/sint-eustatius
Blijkbaar heeft U-buntu Connected Front, wie kent het niet, hier de absolute meerderheid behaalt met 50.5% van de stemmen![]()
Weet iemand wat voor partij dit is?
Ja, volgens mij zat bij de provinciale staten de exitpoll er ook best wel naast. Het systeem lijkt niet helemaal meer te kloppen, al komt dit ook door de briefstemmen (ik denk dat D66 zwaar ondervertegenwoordigd is bij de briefstemmers).quote:
Dan zou je dat effect ook terugzien bij andere partijen met een ondervertegenwoordiging bij ouderen, en dat zie je niet, toch?quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, volgens mij zat bij de provinciale staten de exitpoll er ook best wel naast. Het systeem lijkt niet helemaal meer te kloppen, al komt dit ook door de briefstemmen (ik denk dat D66 zwaar ondervertegenwoordigd is bij de briefstemmers).
Misschien nog wel enger zijn d'r ideeën over productieplanning en onteigening. Daar verbleekt zelfs de coronascepsis van FvD bij.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:17 schreef DonDruiper het volgende:
Sylvana
Coronabesmetting onder de tellers en nu allemaal in quarantaine? Anders kan ik het ook niet verklaren...quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:03 schreef tjoptjop het volgende:
Wat zijn ze in Leiden allemaal aan het doen
Dat denk ik ook. En dat hebben ze gepoogd te corrigeren met een online-onderzoek. Tja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, volgens mij zat bij de provinciale staten de exitpoll er ook best wel naast. Het systeem lijkt niet helemaal meer te kloppen, al komt dit ook door de briefstemmen (ik denk dat D66 zwaar ondervertegenwoordigd is bij de briefstemmers).
Onteigening? Van wat ?quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien nog wel enger zijn d'r ideeën over productieplanning en onteigening. Daar verbleekt zelfs de coronascepsis van FvD bij.
Het helpt ook dat UCF twee Statiaanse kandidaten op de lijst heeft. Hetzelfde geldt voor het CDA (die heeft er een).quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, een partij met vooral mensen uit de Surinaamse/Antiliaanse gemeenschap op de lijst die zich vooral hard maakt voor de gezondheidsproblemen voor mensen met een Afrikaanse roots en ongelijkheid dankzij het slavernijverleden. Logisch dus dat die partij overzee goed scoort.
Klopt, dan had FvD ook moeten dalen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan zou je dat effect ook terugzien bij andere partijen met een ondervertegenwoordiging bij ouderen, en dat zie je niet, toch?
quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:03 schreef tjoptjop het volgende:
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/DMF20210318_19555397quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Coronabesmetting onder de tellers en nu allemaal in quarantaine? Anders kan ik het ook niet verklaren...
quote:Leidse uitslag na etmaal nog niet bekend: ’Er zijn te veel fouten gemaakt’
Leiden is een van de laatste gemeenten van Nederland die de officiële uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen bekendmaakt. ,,Er zijn te veel fouten gemaakt.’’
Exact een etmaal na het sluiten van de stembureaus was er nog geen uitslag. Eerder liet burgemeester Henri Lenferink daarover weten dat er op diverse stembureaus foutjes zijn gemaakt bij het tellen. En dat daarom de uitslag op zich laat wachten. ,,Want dan moet het tellen helemaal opnieuw. Dit gaan we binnenkort evalueren.’’
Lenferink liet ook weten dat er zich woensdag een vervelend incident heeft voorgedaan bij een stembureau aan de Langegracht. Daar moest een verwarde man door politie en boa’s uit het stemlokaal worden gehaald. ,,Dat had een behoorlijke impact op de betrokkenen’’, meldt de burgemeester.
Ook waren er woensdag enkele stembureaus waar, net als eerder op maandag, het aantal stembiljetten voor het referendum op raakte. Bij één stembureau duurde het vervolgens een uur voordat nieuwe kopietjes werden aangeleverd.
Bij het tellen na afloop bleek op plekken dus dat het aantal stempassen niet overeenkwam met het aantal stembiljetten. En dan moet het tellen opnieuw en dat kost tijd.
Vandaar dat donderdagavond om 21.00 uur, precies een dag en een nacht na het sluiten van de stembureaus, er nog geen officiële uitslag ligt.
Ze zaten er vooral af op opkomst% en dat gaat snel ten koste van de winnende partijen -> die trekken doorgaans veel nieuwe kiezers.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn weer van voren af aan begonnen met tellen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:03 schreef tjoptjop het volgende:
Of een veel snellere telmethode. Stembiljetten van een a4tje die je door een telcomputer kunt halen. Dan is de exitpoll van veel minder belang en heb je na een half uur wel de eerste uitslagen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Herijking nodig zal ik maar zeggen.
Fouten gemaakt bij het tellen, aantal stempassen kwam niet overeen met -biljetten, moet helemaal opnieuw en volgens mij toen nog een keer.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:03 schreef tjoptjop het volgende:
Nog wel enger is dat jij gewoon onzin gaat verspreidenquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien nog wel enger zijn d'r ideeën over productieplanning en onteigening. Daar verbleekt zelfs de coronascepsis van FvD bij.
Het anti-kapitalisme (in extremis) weegt daar veel zwaarder dan het lieve Kumbaya-stempel waarmee ze zich proberen te profileren inderdaad.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Neuh, door de briefstemmen was het opkomstpercentage moeilijker in te schatten en dat scheelt vooral.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of een veel snellere telmethode. Stembiljetten van een a4tje die je door een telcomputer kunt halen. Dan is de exitpoll van veel minder belang en heb je na een half uur wel de eerste uitslagen.
Uit het programma:quote:
quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit het programma:
Ten behoeve van de zorg, wonen en openbaar vervoer versoepelen we onteigeningswetgeving fors omtrent
kapitaal, aandelen, bezit en grond. (...) Onteigeningswetgeving: De mogelijkheid om eigendom van particulieren aan de overheid over te dragen.
Bij1 is bijvoorbeeld voorstander van verregaande nationalisering en het overdragen van bedrijven aan werknemers.
Arbeiderszelfbestuur. Dit zijn gewoon communisten johquote:1
2
De zeggenschap over werk wordt uit de handen van bedrijfseigenaren gehaald. Werknemers krijgen zélf zeggenschap over hun eigen werk doordat bedrijven in handen van werknemers democratisch worden bestuurd.
Tja, van mij mag dat koningshuis wel opdonderen. Achterhaald gedoe.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:11 schreef Hanca het volgende:
Het enige wat Bij1 wil onteigenen is het kapitaal van het Koninklijk Huis, volgens mij. Ben ik het ook zwaar mee oneens, maar nu niet doen alsof ze massaal willen gaan onteigenen.
En als je een groot huis hebt mag je dat ook meteen overdragen. Eigendom is diefstal.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:13 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Tja, van mij mag dat koningshuis wel opdonderen. Achterhaald gedoe.
quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Arbeiderszelfbestuur. Dit zijn gewoon communisten joh
Yep. Communisten.quote:1 We brengen belangrijke sectoren van de economie, zoals banken, pensioenfondsen, het openbaar vervoer, de zorg en andere basisindustrieën in publieke handen. Deze industrieën komen onder controle van de werknemers. De overheid faciliteert hen waar nodig.
2 Productieplanning in iedere sector en bedrijf komt in handen van de werknemers. De overheid faciliteert hen en houdt toezicht. Hierdoor ontstaat een betere en eerlijkere balans tussen vraag en aanbod. Prijzen en winsten worden zo beheerst.
3 Zeggenschap over werk betekent dat werknemers ook moeten meedelen in de winsten. Dit doen we door secto- ren in publieke handen te brengen en meer wettelijke regelingen in te stellen voor winst- en vermogensaan- wasdeling.
4 Ten behoeve van de zorg, wonen en openbaar vervoer versoepelen we onteigeningswetgeving fors omtrent kapitaal, aandelen, bezit en grond.
Een versoepeling van een bestaande wet waardoor specifiek bedrijven en speculanten minder makkelijk voor het geld dwars kunnen liggen bij overheidsprojecten met algemeen belang. Och och, wat erg.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit het programma:
Ten behoeve van de zorg, wonen en openbaar vervoer versoepelen we onteigeningswetgeving fors omtrent
kapitaal, aandelen, bezit en grond. (...) Onteigeningswetgeving: De mogelijkheid om eigendom van particulieren aan de overheid over te dragen.
Bij1 is bijvoorbeeld voorstander van verregaande nationalisering en het overdragen van bedrijven aan werknemers.
Ja, maar met de provinciale staten zaten ze er ook behoorlijk naast. En volgens mij was het 4 jaar geleden ook al slechter dan we gewend waren. Ze gaan er naar mijn idee steeds verder naast zitten en dan heeft zo'n exitpoll op basis waarvan allerlei speeches worden gegeven heel weinig zin. Stel dat D66 ipv van +8 naar +4, van +3 naar -1 was gezakt. Dan had de hele avond in het teken van onzin gestaan. Heeft het nu al, want Kaag is nu feitelijk helemaal geen grotere winnaar dan Rutte en gisteravond leek het daar wel op.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Neuh, door de briefstemmen was het opkomstpercentage moeilijker in te schatten en dat scheelt vooral.
Uiteraard worden de pensioenfondsen ook even geclaimd "voor algemeen nut"quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit het programma:
Overheid claimt ook even de complete huizenvoorraad van de particuliere woningcorportatiesquote:Er komt een Nationaal Pensioenfonds waarbij collectiviteit voorop staat en waarop ook zzp’ers aanspraak maken. Pensioengerechtigden krijgen zeggenschap in dit Pensioenfonds en topsalarissen en foute beleggingen worden uitgebannen. Daarbij indexe-ren we de pensioenen: pensioenfond-sen hebben nu immers genoeg geld in kas om gegarandeerd pensioen uit te keren.
Dan de onteigeningen in de zorgquote:Woningcorporaties worden genationa-liseerd. We vormen regionale woon-coöperaties door het hele land, die democratisch zijn georganiseerd en zich ook daadwerkelijk richten op het socialer maken van sociale huurwo-ningen en wijken.
Productieplanningquote:De zorg mag geen winstmodel zijn. We brengen ziekenhuizen en (para)medische zorgaanbieders in publieke handen. In plaats van geld te ver-liezen aan managers, commercie en winst, investeren we meer in per-soneel en kwalitatieve zorg. Zo blijft ook de continuïteit van zorg gewaarborgd
En dan beweren sommigen in dit topic dat je onzin post. BIJ1 is zo communistisch als watquote:We brengen belangrijke sectoren van de economie, zoals banken, pensi-oenfondsen, het openbaar vervoer, de zorg en andere basisindustrieën in publieke handen. Deze industrieën komen onder controle van de werk-nemers. De overheid faciliteert hen waar nodig.2 Productieplanning in iedere sector en bedrijf komt in handen van de werknemers. De overheid faciliteert hen en houdt toezicht. Hierdoor ont-staat een betere en eerlijkere balans tussen vraag en aanbod. Prijzen en winsten worden zo beheerst
Gaan nog naar 24 hoor. Dus je verhaal is wat voorbarig.quote:Op donderdag 18 maart 2021 20:39 schreef Shreyas het volgende:
D66 uiteindelijk maar vier zetels erbij dus? Dat is dan helemaal niet zo spectaculair. Dat is maar goed ook, straks gaan mensen nog denken dat vrouwen als Sigrid Kaag in de politiek een goede zaak is.
Willem Schinkel heeft mee helpen schrijven aan het programma en hij is zelfverklaard communist.quote:
Iets meer spectaculair dan inderdaad, maar het verhaal omtrent Sigrid Kaag klopt nog steedsquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Gaan nog naar 24 hoor. Dus je verhaal is wat voorbarig.
Dit inderdaad en ze draaien er ook niet bepaald omheen verder. Snap de spastische reacties erop dan ook niet zo goed. Uiteraard zijn ze dan weer niet op zoek naar het communisme "zoals toen in Rusland", want dat was niet het echte communisme. Waar kennen we dat van.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:20 schreef tjoptjop het volgende:
En dan beweren sommigen in dit topic dat je onzin post. BIJ1 is zo communistisch als wat
Nou volgens mij komt dat omdat ze het verpakt als 'gelijkheid voor iedereen', behalve als je blank bent?quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit inderdaad en ze draaien er ook niet bepaald omheen verder. Snap de spastische reacties erop dan ook niet zo goed. Uiteraard zijn ze dan weer niet op zoek naar het communisme "zoals toen in Rusland", want dat was niet het echte communisme. Waar kennen we dat van.
Ze hebben de tellers van hun buren overgenomenquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:03 schreef tjoptjop het volgende:
Ze willen kapitaal en aandelen onteigenen. We hebben het niet over een pandje of stukje grond ofzo...quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Een versoepeling van een bestaande wet waardoor specifiek bedrijven en speculanten minder makkelijk voor het geld dwars kunnen liggen bij overheidsprojecten met algemeen belang. Och och, wat erg.
Het is hun goed recht om deze ideeën te verkondigen. Hopelijk komt er meer aandacht voor nu de partij een zetel lijkt te krijgen in de Tweede Kamer. De pers is vooralsnog geïnteresseerder in het menstruatieverlof.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:24 schreef Vasilevski het volgende:
Ze zijn heel slim om de hele discussie over communisme en elke associatie met oud-links te vermijden.
Maar uiteraard zijn dit gewoon radicaal anti-kapitalistische standpunten of hoe je het ook maar wilt noemen. Snap niet waarom iemand dat zou ontkennen als ze dat zelf niet eens doen.
Wat zijn dat voor lui joh als ze Klaver al te rechts vindenquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het gedoe bij GL is ook begonnen.
Waarom is dat een tragedie?quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Kast-BIJ1ers.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor lui joh als ze Klaver al te rechts vinden
Provinciale staten is sowieso moeilijker omdat je dan bijna dezelfde moeite per provincie moet doen en dan zit je dus op 12x zoveel moeite. En de opkomst is ook daar moeilijker in te schatten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar met de provinciale staten zaten ze er ook behoorlijk naast.
4 jaar geleden zaten de peilingen er iig strak op, behalve de late surge van de VVD maar dat heb je met stemhokjesbeslissers, die kun je niet goed peilen. Wat de exitpolls betreft weet ik t niet.quote:En volgens mij was het 4 jaar geleden ook al slechter dan we gewend waren.
Maar dat gebeurt nooit. Het is gewoon een restzetelkwestie, de uiteindelijke uitkomst ligt echt maar 1,5% af van de peiling gok ik zo.quote:Ze gaan er naar mijn idee steeds verder naast zitten en dan heeft zo'n exitpoll op basis waarvan allerlei speeches worden gegeven heel weinig zin. Stel dat D66 ipv van +8 naar +4, van +3 naar -1 was gezakt.
Het is orde grootte werk. De verschuiving CU van -1 naar =0 is even groot als die van D66. Azarkan zat met Denk met een krappe 3 naar net niet 3 en wachtte dus ook gewoon zn verlies nog even af - dat nu zo lijkt het achterwege blijft.quote:Dan had de hele avond in het teken van onzin gestaan. Heeft het nu al, want Kaag is nu feitelijk helemaal geen grotere winnaar dan Rutte en gisteravond leek het daar wel op.
Een maand geleden waren ze nog blij met Klaver vanwege zijn oproep aan de PvdA en D66 om samen te werken. (bron)quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jeugdtak is toch bijna altijd wat radicaler dan de partij? Zie je ook bij JOVD of bij SP onlangsquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor lui joh als ze Klaver al te rechts vinden
Gaan nog een zetel omhoog hoor. Leiden is een D66/GL bolwerk, dus gok forse winst daar voor D66.quote:
Jong is altijd onrealistisch en idealistisch.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:48 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Jeugdtak is toch bijna altijd wat radicaler dan de partij? Zie je ook bij JOVD of bij SP onlangs
Maar het media effect is bereikt. En Kaag gaan we in ieder tv programma 100 keer zien.quote:
Komt omdat D66 gemaakt is, met Kaag voorop.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:54 schreef Mikeytt het volgende:
Deze foto is toch wel tekenend voor deze verkiezing,
[ afbeelding ]
Check het verschil met VVD:
[ afbeelding ]
Dat ziet eruit als een onvervalste Hollandse kringverjaardag.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:54 schreef Mikeytt het volgende:
[ afbeelding ]
Kheb bedrijfsmeetings gehad die gezelliger lekenquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ziet eruit als een onvervalste Hollandse kringverjaardag.
VVD is dit ondertussen wel gewend (en was ook allemaal redelijk in de lijn der verwachtingen)... dat op de tafel springen kwam wel wat gemaakt over en past ook niet echt bij Kaag, maar het levert mooie plaatjes op voor de voorpagina's van de dagbladenquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:54 schreef Mikeytt het volgende:
Deze foto is toch wel tekenend voor deze verkiezing,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kwam gewoon spontaan over. En dat was ook zo denk ik. Typisch Kaag juistquote:Op donderdag 18 maart 2021 22:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
VVD is dit ondertussen wel gewend (en was ook allemaal redelijk in de lijn der verwachtingen)... dat op de tafel springen kwam wel wat gemaakt over en past ook niet echt bij Kaag, maar het levert mooie plaatjes op voor de voorpagina's van de dagbladen
Kreeg bijna last van plaatsvervangende schaamte bij het zien van die beelden. 🤤quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
VVD is dit ondertussen wel gewend (en was ook allemaal redelijk in de lijn der verwachtingen)... dat op de tafel springen kwam wel wat gemaakt over en past ook niet echt bij Kaag, maar het levert mooie plaatjes op voor de voorpagina's van de dagbladen
Ik ben nog nooit in m'n leven zo blij geweest dat ik de moeite nam om op een tafel te klimmen om erop te kunnen springen. Wonderlijk is het. Zou ze werkelijk zo'n poseur zijn?quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat ze vooraf even af zouden spreken om op de tafel te dansen. Verder nogal een kansloos geneuzel deze "discussie". Lekker boeiend.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kwam gewoon spontaan over. En dat was ook zo denk ik. Typisch Kaag juist
Neequote:Op donderdag 18 maart 2021 22:06 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb het even gemist maar in Rotterdam waren er dus geen vrachtladingen stemmen op JA21 van al die mensen die Joost Eerdmans zo'n geweldige wethouder vonden?
quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:03 schreef Interpretatie het volgende:
[..]
Kijk zelf maar: https://ubuntuconnectedfront.com/
Volgens medeuser freako was de reden voor hun grote succes hier dat een van hun mensen (en volgens mij ook wel meerderen) hun roots in St. Eustatias had dus (net als bij het CDA en die had daar dus ook procentueel een groot deel van de stemmen).
https://www.nu.nl/verkiez(...)euwkomer-ubuntu.htmlquote:Op donderdag 18 maart 2021 21:06 schreef freako het volgende:
[..]
Het helpt ook dat UCF twee Statiaanse kandidaten op de lijst heeft. Hetzelfde geldt voor het CDA (die heeft er een).
BIJ1 heeft een kandidaat uit Saba, dus die partij zal het daar wel goed doen.
100% gescript. Die fotograaf staat daar ook niet voor niets.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Kwam gewoon spontaan over. En dat was ook zo denk ik. Typisch Kaag juist
Het is een politica. Dit is een onderdeel van haar werk.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit in m'n leven zo blij geweest dat ik de moeite nam om op een tafel te klimmen om erop te kunnen springen. Wonderlijk is het. Zou ze werkelijk zo'n poseur zijn?
15% is 22,3 zetels voor D66. Krijgen ze een restzetel?quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
NOS zegt nog steeds 2 gemeentes te missen.
https://nos.nl/collectie/(...)-van-de-verkiezingen
Dit ja. Goede prestatie. Maar niet mega-bijzonder.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:51 schreef KennyPowers het volgende:
D66 van 27 naar 23 in de prognoses
Valt gewoon allemaal wel mee dus, leuke overwinning maar weinig MEEST HISTORISCH OOIT
Saba komt net binnen, mist er nu nog 1, geen idee welke.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
NOS zegt nog steeds 2 gemeentes te missen.
https://nos.nl/collectie/(...)-van-de-verkiezingen
Minder bijzonder dan gedacht, maar alsnog tweede partij wat niet eerder gebeurd is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Goede prestatie. Maar niet mega-bijzonder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |