Vaccinatiebewijs voor uiteten. Met vorig jaar al tig maanden de restaurants open. Ik weet niet of ik moet lachen of janken. Janken omdat één van de grotere partijen dit soort drek plaatst:quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dan ook niet perse met mijn post, maar het kan prima zo zijn jij tegen die tijd veel meer kunt dan je kind. Bijvoorbeeld iets simpels als uiteten.
quote:Een redelijk alternatief. Meer vrijheid voor wie een testbewijs of vaccinatiebewijs kan laten zien. Ik zie het al voor me: opa die net gevaccineerd is kan eindelijk weer uit eten met z’n kleindochter met een negatieve test. Uiteraard met inachtneming van alle basisregels.
Controle op een vliegveld en controle bij grote evenementen kan ik me ergens nog wel goed voorstellen. Auto reizen lijkt me in de praktijk al onhaalbaar, maar als je hem ook overal moet laten zien als je wat wil sporten, uit eten wil of een hotel binnen wil....technisch gezien krijgen ze die vrijheid las ik laatst, dus zou me niks verbazen als het inderdaad veel gebruikt gaat worden. Minder kans dat je tent weer dicht moet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een cruise is nog wel een dingetje, maar verder zou zo'n paspoort gewoon een zaak moeten worden voor een douane/grenscontrole en niet van individuele bedrijven en ondernemers.
Weet je, ik zie het wel. Mijn posts over vaccinatie en vakantie waren niet echt heel erg gemeend, zoals je zou kunnen weten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dan ook niet perse met mijn post, maar het kan prima zo zijn jij tegen die tijd veel meer kunt dan je kind. Bijvoorbeeld iets simpels als uiteten.
Ze zullen wel iets symbolisch gaan doen om de boel een beetje zoet te houden, de dierentuinen open en buiten weer met 4 mensen over straat mogen in plaats van 2, ofzo. Verder verandert er niets. Kabinet-Rutte voelt zich na gisteren alleen maar gesterkt in hun extreem voorzichtige (en dus eenzijdige) aanpak.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het ook ergens wel naar dat ze de horeca serieuze hoop hebben gegeven voor april. Belofte was toen dat terrasjes open zouden kunnen mits de ''R'' nog onder de 1 zou zitten. Ik weet het huidige R cijfer niet, maar ik heb zo'n gevoel dat ze terrasjes ook niet toe gaan staan; ook als de R nog onder de 1 zit.
Met dank aan de modellen die nog steeds niet openbaar zijn en Rutte en de Jonge die er maar niet bijvertellen welke cijfers ze nou bedoelen als ze het hebben over "de cijfers".quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Feit is dat de politici inderdaad de maatregelen bepalen.. of dat aan de hand van de virus situatie is en hoe je dat in moet schatten is natuurlijk al een jaar de discussie.
Erg voorzicht idd, de scholen opengooien wanneer het eigenlijk niet kan. En daar zien we nu de resultaten vanquote:Op donderdag 18 maart 2021 14:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze zullen wel iets symbolisch gaan doen om de boel een beetje zoet te houden, de dierentuinen open en buiten weer met 4 mensen over straat mogen in plaats van 2, ofzo. Verder verandert er niets. Kabinet-Rutte voelt zich na gisteren alleen maar gesterkt in hun extreem voorzichtige (en dus eenzijdige) aanpak.
Zie hier wat er gebeurt als ze perspectief proberen te bieden: het wordt opgevat als een belofte en er niet aan houden is dan een doodzonde.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het ook ergens wel naar dat ze de horeca serieuze hoop hebben gegeven voor april. Belofte was toen dat terrasjes open zouden kunnen mits de ''R'' nog onder de 1 zou zitten. Ik weet het huidige R cijfer niet, maar ik heb zo'n gevoel dat ze terrasjes ook niet toe gaan staan; ook als de R nog onder de 1 zit.
Het is nog makkelijker iets te roepen als 'ze sjoemelen met de cijfers!!!!'.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is heel makkelijk om te goochelen met cijfers als het zo op en neer gaat afhankelijk van de dag van de week. Ik meen me te herinneren dat ze eens een periode hebben gepakt van een wekelijkse dip naar de wekelijkse piek om te verdedigden dat er niet versoepeld kon worden.
Vrijwel alle data is openbaar in te zien, vanuit RIVM of 'amateur' data nerds.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met dank aan de modellen die nog steeds niet openbaar zijn en Rutte en de Jonge die er maar niet bijvertellen welke cijfers ze nou bedoelen als ze het hebben over "de cijfers".
Zou zelf allerminst voorstander zijn, maar het zou mij ook absoluut niet verbazen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Vaccinatiebewijs voor uiteten. Met vorig jaar al tig maanden de restaurants open. Ik weet niet of ik moet lachen of janken. Janken omdat één van de grotere partijen dit soort drek plaatst:
[..]
Rare wereld dat we al bijna blij mogen zijn met een symbool versoepelingquote:Op donderdag 18 maart 2021 14:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze zullen wel iets symbolisch gaan doen om de boel een beetje zoet te houden, de dierentuinen open en buiten weer met 4 mensen over straat mogen in plaats van 2, ofzo. Verder verandert er niets. Kabinet-Rutte voelt zich na gisteren alleen maar gesterkt in hun extreem voorzichtige (en dus eenzijdige) aanpak.
Ook wel apart. Je moet laten zien dat je gevaccineerd bent of een negatieve test hebt (om ergens wat te mogen eten...wat vorig jaar inderdaad gewoon kon zonder al die onzinquote:Op donderdag 18 maart 2021 14:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Vaccinatiebewijs voor uiteten. Met vorig jaar al tig maanden de restaurants open. Ik weet niet of ik moet lachen of janken. Janken omdat één van de grotere partijen dit soort drek plaatst:
[..]
Zolang Pietje die een restaurant niet in mag zich wel vrijelijk elders in de samenleving kan begeven, heeft zo'n paspoort hanteren totaal geen zin.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou zelf allerminst voorstander zijn, maar het zou mij ook absoluut niet verbazen.
Dat doen we inmiddels al door alles te sluiten, dus dat is ze ook niet vreemdquote:Op donderdag 18 maart 2021 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang Pietje die een restaurant niet in mag zich wel vrijelijk elders in de samenleving kan begeven, heeft zo'n paspoort hanteren totaal geen zin.
Dan verleg je het risico alleen van de ene naar de andere locatie.
Om te huilen. Zowel die journalisten die hun werk doen en kost wat kost de juiste foto willen maken. Maar vooral Thierry die hier weer misbruik van maakt om te zeggen dat journalisten er dus niet in geloven. Wat een ontzettend opportunistisch gelul.quote:
Ik verwacht wel dat zoiets gaat gebeuren. In het begin in ieder geval. Pietje mag elders in de samenleving ook gewoon bar weinig zonder zo'n vaccinatie bewijs, dus die heeft sowieso pech gehad. En ondernemers willen weer open, die willen uitbraken voorkomen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang Pietje die een restaurant niet in mag zich wel vrijelijk elders in de samenleving kan begeven, heeft zo'n paspoort hanteren totaal geen zin.
Je zou het bijna hypocriet kunnen noemen of niet?quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:49 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Om te huilen. Zowel die journalisten die hun werk doen en kost wat kost de juiste foto willen maken. Maar vooral Thierry die hier weer misbruik van maakt om te zeggen dat journalisten er dus niet in geloven. Wat een ontzettend opportunistisch gelul.
Echt ik wens mensen niet snel iets naars toe en dat probeer ik dus nu ook niet te doen.
Dat valt nogal tegen. FTM is daarin gedoken, maar het blijft bij vage verwijzingen. De korte samenvatting van het artikel was 'dit is drijfzand'. En het moet ook jou zijn opgevallen dat Rutte er nogal een sport van maakt om de Kamer zo onvolledig mogelijk in te lichten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vrijwel alle data is openbaar in te zien, vanuit RIVM of 'amateur' data nerds.
Ondernemers willen geen uitbraken voorkomen, die willen in de eerste plaats geld verdienen. Juist daar wringt de schoen. Die hebben er helemaal niets aan dat ze bijvoorbeeld geen gezinnen kunnen ontvangen omdat papa wel al is geprikt en mama nog niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat zoiets gaat gebeuren. In het begin in ieder geval. Pietje mag elders in de samenleving ook gewoon bar weinig zonder zo'n vaccinatie bewijs, dus die heeft sowieso pech gehad. En ondernemers willen weer open, die willen uitbraken voorkomen.
Geweldige zomer komt er aan op deze manier
Je er niet aan houden op een bepaald moment is niet hetzelfde als er niet in geloven.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:53 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Je zou het bijna hypocriet kunnen noemen of niet?
Wel als het enige alternatief is om gesloten te blijven op last van de overheid.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ondernemers willen geen uitbraken voorkomen, die willen in de eerste plaats geld verdienen. Juist daar wringt de schoen. Die hebben er helemaal niets aan dat ze bijvoorbeeld geen gezinnen kunnen ontvangen omdat papa wel al is geprikt en mama nog niet.
Ik vind het wel meevallen. Met name bepaalde twitter users doen al een jaar lang zeer goed, objectief verslag van de cijfers waardoor je een en ander erg goed kan volgen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat valt nogal tegen. FTM is daarin gedoken, maar het blijft bij vage verwijzingen. De korte samenvatting van het artikel was 'dit is drijfzand'. En het moet ook jou zijn opgevallen dat Rutte er nogal een sport van maakt om de Kamer zo onvolledig mogelijk in te lichten.
Precies man, alles heeft een grijs gebied.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:56 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je er niet aan houden op een bepaald moment is niet hetzelfde als er niet in geloven.
Als je een keer wildplast wil dat niet zeggen dat je niet in wc's gelooft.
Tuurlijk, maar als ze straks moeten kiezen (wat ik best zie gebeuren) tussen open met minder kans op uitbraken (maar wel minder gasten), of een langere sluiting denk ik dat de keuze makkelijk is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ondernemers willen geen uitbraken voorkomen, die willen in de eerste plaats geld verdienen. Juist daar wringt de schoen. Die hebben er helemaal niets aan dat ze bijvoorbeeld geen gezinnen kunnen ontvangen omdat papa wel al is geprikt en mama nog niet.
Ligt eraan door hoeveel hoepels ze verder moeten springen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel als het enige alternatief is om gesloten te blijven op last van de overheid.
Dat gaat over besmettingen en ziekenhuisopnames, die zijn inderdaad wel openbaar. Maar de modellen waar het RIVM/OMT zijn voorspellingen mee maakt, en die voor 90% het regeringsbeleid bepalen, zijn dat niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Met name bepaalde twitter users doen al een jaar lang zeer goed, objectief verslag van de cijfers waardoor je een en ander erg goed kan volgen.
Dat hele werken met testbewijzen wordt straks een grote puinhoop, let maar op.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als ze straks moeten kiezen (wat ik best zie gebeuren) tussen open met minder kans op uitbraken (maar wel minder gasten), of een langere sluiting denk ik dat de keuze makkelijk is.
Denk ik ook. Maar dat gaan ze niet toegeven natuurlijk. En als NL hebben we er blijkbaar heel veel vertrouwen in, dat zag je gisteren maar weer met de verkiezingen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hele werken met testbewijzen wordt straks een grote puinhoop, let maar op.
Het lijkt me goed om Ernst Kuipers ook als formateur aan te stellen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:59 schreef Anton91 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)s-oplossen~a02736a7/
Iemand inmiddels al een idee wat Kuipers, Ab Osterhaus en Marion Koopmans van de uitslag vinden?
Tegen de tijd dat dit uitgerold is en ook de privacy gewaarborgd is, dan is die crisis al voorbij (en de lente ook).quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hele werken met testbewijzen wordt straks een grote puinhoop, let maar op.
Bedoel je daar ook die van Dissel briefings mee? Die worden toch live uitgezonden en daarin worden toch ook de modellen besproken en toegelicht?quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat gaat over besmettingen en ziekenhuisopnames, die zijn inderdaad wel openbaar. Maar de modellen waar het RIVM/OMT zijn voorspellingen mee maakt, en die voor 90% het regeringsbeleid bepalen, zijn dat niet.
Er is een motie aangenomen waar instaat dat ze openbaar moeten worden (VVD/CDA/D66 stemden overigens tegen) maar deze is nog steeds niet uitgevoerd.
Alleen de uitkomsten worden gepresenteerd. Niet wat erachter zit.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bedoel je daar ook die van Dissel briefings mee? Die worden toch live uitgezonden en daarin worden toch ook de modellen besproken en toegelicht?
knipquote:Op donderdag 18 maart 2021 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als ze straks moeten kiezen (wat ik best zie gebeuren) tussen open met minder kans op uitbraken (maar wel minder gasten), of een langere sluiting denk ik dat de keuze makkelijk is.
En als je die modellen had, wat dan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen de uitkomsten worden gepresenteerd. Niet wat erachter zit.
De vraag die je jezelf zou moeten stellen is waarom ze ze zo krampachtig verborgen houden, denk je niet?quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als je die modellen had, wat dan?
Als je een complotdenker bent wel ja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag die je jezelf zou moeten stellen is waarom ze ze zo krampachtig verborgen houden, denk je niet?
Nee, dat denk ik niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag die je jezelf zou moeten stellen is waarom ze ze zo krampachtig verborgen houden, denk je niet?
De modellen en een heleboel andere zaken niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vrijwel alle data is openbaar in te zien, vanuit RIVM of 'amateur' data nerds.
Dan kan de Kamer zijn controlerende functie tenminste fatsoenlijk uitvoeren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
Even opnieuw; als je die modellen had, wat dan?
Ik zou het gewoon wel lekker vinden om als ik a) geld moet betalen voor een test en b) tijd moet vrijmaken om die te laten doen ik daarna ook gewoon zonder afstandsregels, mondmaskers, handen ontsmetten en tijdslots een biertje kan gaan drinken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk ik ook. Maar dat gaan ze niet toegeven natuurlijk. En als NL hebben we er blijkbaar heel veel vertrouwen in, dat zag je gisteren maar weer met de verkiezingen.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan kan de Kamer zijn controlerende functie tenminste fatsoenlijk uitvoeren.
Misschien volgend jaar ergens.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon wel lekker vinden om als ik a) geld moet betalen voor een test en b) tijd moet vrijmaken om die te laten doen ik daarna ook gewoon zonder afstandsregels, mondmaskers, handen ontsmetten en tijdslots een biertje kan gaan drinken.
Je draait wat dingen om. Maakt niet uit verder hoor, maar daar ga ik verder geen posts meer aan vuil maken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Jesse Klaver die wel even gaat vertellen waar het model aan schort? Of Van Haga die komt met 'ja maar mijn model is beter!'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |