Precies man, alles heeft een grijs gebied.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:56 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je er niet aan houden op een bepaald moment is niet hetzelfde als er niet in geloven.
Als je een keer wildplast wil dat niet zeggen dat je niet in wc's gelooft.
Tuurlijk, maar als ze straks moeten kiezen (wat ik best zie gebeuren) tussen open met minder kans op uitbraken (maar wel minder gasten), of een langere sluiting denk ik dat de keuze makkelijk is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ondernemers willen geen uitbraken voorkomen, die willen in de eerste plaats geld verdienen. Juist daar wringt de schoen. Die hebben er helemaal niets aan dat ze bijvoorbeeld geen gezinnen kunnen ontvangen omdat papa wel al is geprikt en mama nog niet.
Ligt eraan door hoeveel hoepels ze verder moeten springen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel als het enige alternatief is om gesloten te blijven op last van de overheid.
Dat gaat over besmettingen en ziekenhuisopnames, die zijn inderdaad wel openbaar. Maar de modellen waar het RIVM/OMT zijn voorspellingen mee maakt, en die voor 90% het regeringsbeleid bepalen, zijn dat niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen. Met name bepaalde twitter users doen al een jaar lang zeer goed, objectief verslag van de cijfers waardoor je een en ander erg goed kan volgen.
Dat hele werken met testbewijzen wordt straks een grote puinhoop, let maar op.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als ze straks moeten kiezen (wat ik best zie gebeuren) tussen open met minder kans op uitbraken (maar wel minder gasten), of een langere sluiting denk ik dat de keuze makkelijk is.
Denk ik ook. Maar dat gaan ze niet toegeven natuurlijk. En als NL hebben we er blijkbaar heel veel vertrouwen in, dat zag je gisteren maar weer met de verkiezingen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hele werken met testbewijzen wordt straks een grote puinhoop, let maar op.
Het lijkt me goed om Ernst Kuipers ook als formateur aan te stellen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:59 schreef Anton91 het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)s-oplossen~a02736a7/
Iemand inmiddels al een idee wat Kuipers, Ab Osterhaus en Marion Koopmans van de uitslag vinden?
Tegen de tijd dat dit uitgerold is en ook de privacy gewaarborgd is, dan is die crisis al voorbij (en de lente ook).quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hele werken met testbewijzen wordt straks een grote puinhoop, let maar op.
Bedoel je daar ook die van Dissel briefings mee? Die worden toch live uitgezonden en daarin worden toch ook de modellen besproken en toegelicht?quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat gaat over besmettingen en ziekenhuisopnames, die zijn inderdaad wel openbaar. Maar de modellen waar het RIVM/OMT zijn voorspellingen mee maakt, en die voor 90% het regeringsbeleid bepalen, zijn dat niet.
Er is een motie aangenomen waar instaat dat ze openbaar moeten worden (VVD/CDA/D66 stemden overigens tegen) maar deze is nog steeds niet uitgevoerd.
Alleen de uitkomsten worden gepresenteerd. Niet wat erachter zit.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Bedoel je daar ook die van Dissel briefings mee? Die worden toch live uitgezonden en daarin worden toch ook de modellen besproken en toegelicht?
knipquote:Op donderdag 18 maart 2021 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar als ze straks moeten kiezen (wat ik best zie gebeuren) tussen open met minder kans op uitbraken (maar wel minder gasten), of een langere sluiting denk ik dat de keuze makkelijk is.
En als je die modellen had, wat dan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alleen de uitkomsten worden gepresenteerd. Niet wat erachter zit.
De vraag die je jezelf zou moeten stellen is waarom ze ze zo krampachtig verborgen houden, denk je niet?quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En als je die modellen had, wat dan?
Als je een complotdenker bent wel ja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag die je jezelf zou moeten stellen is waarom ze ze zo krampachtig verborgen houden, denk je niet?
Nee, dat denk ik niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag die je jezelf zou moeten stellen is waarom ze ze zo krampachtig verborgen houden, denk je niet?
De modellen en een heleboel andere zaken niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vrijwel alle data is openbaar in te zien, vanuit RIVM of 'amateur' data nerds.
Dan kan de Kamer zijn controlerende functie tenminste fatsoenlijk uitvoeren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet.
Even opnieuw; als je die modellen had, wat dan?
Ik zou het gewoon wel lekker vinden om als ik a) geld moet betalen voor een test en b) tijd moet vrijmaken om die te laten doen ik daarna ook gewoon zonder afstandsregels, mondmaskers, handen ontsmetten en tijdslots een biertje kan gaan drinken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Denk ik ook. Maar dat gaan ze niet toegeven natuurlijk. En als NL hebben we er blijkbaar heel veel vertrouwen in, dat zag je gisteren maar weer met de verkiezingen.
Hoe zie je dat voor je?quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan kan de Kamer zijn controlerende functie tenminste fatsoenlijk uitvoeren.
Misschien volgend jaar ergens.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon wel lekker vinden om als ik a) geld moet betalen voor een test en b) tijd moet vrijmaken om die te laten doen ik daarna ook gewoon zonder afstandsregels, mondmaskers, handen ontsmetten en tijdslots een biertje kan gaan drinken.
Je draait wat dingen om. Maakt niet uit verder hoor, maar daar ga ik verder geen posts meer aan vuil maken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 15:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Jesse Klaver die wel even gaat vertellen waar het model aan schort? Of Van Haga die komt met 'ja maar mijn model is beter!'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |