quote:Op donderdag 18 maart 2021 06:43 schreef Hamzoef het volgende:
Volgens de doorrekeningen van het CPB zouden met SP-beleid 4 op de 5 huishoudens er op vooruit gaan, en zou de staatsschuld verminderen.
Maar nee, laten we lekker blijven stemmen op partijen die ongelijkheid vergroten en de belangen van het bedrijfsleven boven dat van de burger plaatsen.
Kutland.
Kijk maar eens op de tijdlijn van Aafke. Linksgekkie is ziedend.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Wat is er mis met Aafke?
Nee geen links stemmer hier.
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dit zijn dan ook de meest onbetrouwbare verkiezingen in de Nederlandse geschiedenis omdat Ollongren de regels heeft aangepast en allemaal richting minder betrouwbaarheid. Dat is een feit waar we niet omheen kunnen.
De enorme plotselinge groei van de meest uitgesproken EU-partijen is heel bijzonder. We zitten al jaren met de EU, die maakt een potje van corona en de vaccinatie en steelt nog maar eens uit onze pensioenpotten, en dan komt daar uit het niets ineens enorme steun voor bij?
Daar mag je best verbaasd over zijn. Als de EU nou iets heel goeds (haha) had gedaan de afgelopen week....
Dat is het linkse gedachtegoed h.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:53 schreef Dejannn het volgende:
Denken dat er verzet en geweld mag worden gebruikt tegen mensen die iets stemmen waar jij niet mee eens bent. Wat een hysterische SJW.
Leuk dat hij staatsmedia roept maar niet door heeft dat er sowieso nauwelijks onafhankelijke media hebben in Nederlnd.quote:
Extreem links doorgedraaide trut.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:47 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Wat is er mis met Aafke?
Nee geen links stemmer hier.
Lang niet alle linkse mensen denken zo. Maar je hebt een doorslagen groepje hysterische linkse progressievelingen, die inderdaad denken dat zij hun visie bij anderen door de strot mogen douwen. En als jij het niet met hun eens bent dan ben je slecht, moreel verwerpelijk en moet je worden aangepakt. Desnoods met geweld.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is het linkse gedachtegoed h.
Waarom zo bezig zijn met links? Die hebben al tijden niets te vertellen. En ieder mag zijn mening hebben. Linksgekkies en rechtsgekkies.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:51 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Kijk maar eens op de tijdlijn van Aafke. Linksgekkie is ziedend.
tja je hoeft het niet te lezen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Extreem links doorgedraaide trut.
En dat deel zit ook op rechts.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:01 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Lang niet alle linkse mensen denken zo. Maar je hebt een doorslagen groepje hysterische linkse progressievelingen, die inderdaad denken dat zij hun visie bij anderen door de strot mogen douwen. En als jij het niet met hun eens bent dan ben je slecht, moreel verwerpelijk en moet je worden aangepakt. Desnoods met geweld.
ik wist toch niet dat het in dit topic stond?quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:17 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
tja je hoeft het niet te lezen.
Wat klopt hier niet aan? We hebben toch allemaal weleens een geschiedenisboek gelezen, mag ik hopen?quote:
Blijkt uit deze tweet wellicht niet maar mevrouw heeft er zelf nogal een handje van om anderen in een hoek te zetten. (en nee ik behoor niet tot een extreme hoek)quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wat klopt hier niet aan? We hebben toch allemaal weleens een geschiedenisboek gelezen, mag ik hopen?
Dat kan, maar in principe is wat ze zegt niet onwaar.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:25 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Blijkt uit deze tweet wellicht niet maar mevrouw heeft er zelf nogal een handje van om anderen in een hoek te zetten. (en nee ik behoor niet tot een extreme hoek)
Nu zet je haar in een hoekquote:Op donderdag 18 maart 2021 09:25 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Blijkt uit deze tweet wellicht niet maar mevrouw heeft er zelf nogal een handje van om anderen in een hoek te zetten. (en nee ik behoor niet tot een extreme hoek)
Niet ziedend toch?quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:53 schreef Hexagon het volgende:
[ twitter ]
Ewald is ook altijd genieten
quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Deze had in de OP moeten staan.. oh wacht..
Haha oopsquote:Op donderdag 18 maart 2021 10:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Deze had in de OP moeten staan.. oh wacht..
Lol, dan ben je ook niet helemaal 100% als je dit oprecht denkt.quote:
Slavynaquote:
Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!quote:Op donderdag 18 maart 2021 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
Die reacties van teleurgestelde kiezers op social media
Het is ook echt een bepaald slag volk wat denkt zijn/haar mening te geven op sites als nu.nl etc. h.
Doorgestoken kaart, stemmen tellen klopt niet. Dan denk ik: Je had zelf stemmen kunnen gaan tellen, had je gezien hoe zoiets in z'n werk gaat. Maar nee daar zijn ze te beroerd voor. Vooral kotsen en roepen dat niets klopt maar zelf een poot uitsteken ho maar.
2017: PVV + FvD + Van Haga = 23 zetelsquote:Op donderdag 18 maart 2021 12:04 schreef GGMM het volgende:
Het gaat nog steeds niet goed met Els
[ twitter ]
Het jammere is dat Baudet zijn eigen partij om zeep heeft geholpen. Als dat niet gebeurt was en hij was op deze manier campagne gaan voeren had hij zomaar de 2e partij van Nederland kunnen zijn. De PVV had dan wel zetels verloren maar de winst voor rechts zou ongekend zijn. Helaas is alles anders gelopen en is Rutte 4 een feit.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:30 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
2017: PVV + FvD + Van Haga = 23 zetels
2019: FvD + PVV = 17 zetels Eerste Kamer = 34 zetels.
2021: PVV + FvD + JA21 = 29 zetels, als je BBB meetelt 30.
Vier zetels verlies ten opzichte van twee jaar geleden, na alle ruzies en gekke uitspattingen. Maar dat Sinterthierry geen 200 zetels heeft gehaald, is natuurlijk buitengewoon zuur. Ja, 200 zetels, want George Soros houdt vijftig zetels verborgen in een kelder onder een kebabtent in Voorburg.
Voor PvdA, D66, GL, SP en PvdD samen haal je:
2017 - 61 zetels
2019 - 28 EK = 56 zetels
2021 - 55 zetels
Links heeft in vier jaar vijf zetels verloren, popurechts heeft zes of zeven gewonnen. Toch wil het daar maar niet gezellig worden...
Baudet is inderdaad veel kiezers kwijtgeraakt. Terecht want veel te ver doorgeschoten met z'n waanideen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het jammere is dat Baudet zijn eigen partij om zeep heeft geholpen. Als dat niet gebeurt was en hij was op deze manier campagne gaan voeren had hij zomaar de 2e partij van Nederland kunnen zijn. De PVV had dan wel zetels verloren maar de winst voor rechts zou ongekend zijn. Helaas is alles anders gelopen en is Rutte 4 een feit.
Nouja, dat is dus inherent aan hoe Baudet en zijn partij zijn. Het is dus niet zozeer jammer, het is een logisch gevolg van wat voor mensen er in de partij van Baudet zitten en hoe Baudet zelf is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:40 schreef Chivaz het volgende:
Het jammere is dat Baudet zijn eigen partij om zeep heeft geholpen.
disclaimer ik ben niet links of rechts.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:30 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
2017: PVV + FvD + Van Haga = 23 zetels
2019: FvD + PVV = 17 zetels Eerste Kamer = 34 zetels.
2021: PVV + FvD + JA21 = 29 zetels, als je BBB meetelt 30.
Vier zetels verlies ten opzichte van twee jaar geleden, na alle ruzies en gekke uitspattingen. Maar dat Sinterthierry geen 200 zetels heeft gehaald, is natuurlijk buitengewoon zuur. Ja, 200 zetels, want George Soros houdt vijftig zetels verborgen in een kelder onder een kebabtent in Voorburg.
Voor PvdA, D66, GL, SP en PvdD samen haal je:
2017 - 61 zetels
2019 - 28 EK = 56 zetels
2021 - 55 zetels
Links heeft in vier jaar vijf zetels verloren, popurechts heeft zes of zeven gewonnen. Toch wil het daar maar niet gezellig worden...
Een nieuwe partij heeft vaak wel gedonder in het begin, het is dan aan de partij en de leider in het bijzonder hoe daar mee om te gaan. Baudet is op dat gebied hard door het ijs gezakt, de radicale elementen heeft hij beschermd en eerlijk gezegd was hij daar ook onderdeel van. En als het dan uitkomt dan probeert hij het eerst nog te ontkennen om vervolgens te roepen dat de nodige context ontbreekt. Erg jammer want met het FvD in het begin was weinig mis, sterker nog ik heb nog op het FvD gestemd toen. Dankzij Baudet hebben we nu een versplinterde rechterflank die nooit deel zullen uitmaken van het kabinet tenzij een van de rechtse partijen buiten “het kartel” de absolute meerderheid haalt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nouja, dat is dus inherent aan hoe Baudet en zijn partij zijn. Het is dus niet zozeer jammer, het is een logisch gevolg van wat voor mensen er in de partij van Baudet zitten en hoe Baudet zelf is.
Als je op een partij wil stemmen die de tweede partij van Nederland kan zijn, moet je stemmen op een partij met mensen die het in zich hebben om te functioneren in een partij. De VVD bijvoorbeeld, of D66, het CDA, de PvdA, de SP, ook de PVV is daar duidelijk meer geschikt voor.
Ja, fantastische analyse en het is allemaal waar, maar dit is wel zo'n beetje inherent aan die rechterflank waar je over spreekt. Ik zei nog de dag voor de verkiezingen dat elke stem op de FvD hoogstwaarschijnlijk meer invloed gaf aan D66. Ik weet natuurlijk niet waar je op gestemd hebt, maar elke keer zie je hetzelfde gebeuren. Mensen die zeggen boos en gefrustreerd te zijn om uiteenlopende redenen (waarvan de meeste overigens ook gewoon niet terecht zijn, in mijn ogen), stemmen op partijen als de PVV en FvD die uiteindelijk het verst af staan van de macht door hun houding n in het geval van TROTS, VNL, FvD, door de mensen in die partijen. En dan weer 4 jaar lang gefrustreerd doen en zijn over het kabinet, maar je weet vooraf dat dit gaat gebeuren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 16:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Een nieuwe partij heeft vaak wel gedonder in het begin, het is dan aan de partij en de leider in het bijzonder hoe daar mee om te gaan. Baudet is op dat gebied hard door het ijs gezakt, de radicale elementen heeft hij beschermd en eerlijk gezegd was hij daar ook onderdeel van. En als het dan uitkomt dan probeert hij het eerst nog te ontkennen om vervolgens te roepen dat de nodige context ontbreekt. Erg jammer want met het FvD in het begin was weinig mis, sterker nog ik heb nog op het FvD gestemd toen. Dankzij Baudet hebben we nu een versplinterde rechterflank die nooit deel zullen uitmaken van het kabinet tenzij een van de rechtse partijen buiten “het kartel” de absolute meerderheid haalt.
Eeuwig zonde.
Ik heb zelf met frisse tegenzin op de PVV gestemd. Ergens hoopte ik dat met het falen van Baudet en de vrije val van het CDA en de toeslagenaffaire er eindelijk een einde kwam aan het tijdperk Rutte. Mijn stem was puur strategisch maar helaas pakte het anders uit. Kaag bleek best sterk in de debatten en laten we eerlijk wezen ze kreeg ook alle steun vanuit de media.quote:Op donderdag 18 maart 2021 17:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, fantastische analyse en het is allemaal waar, maar dit is wel zo'n beetje inherent aan die rechterflank waar je over spreekt. Ik zei nog de dag voor de verkiezingen dat elke stem op de FvD hoogstwaarschijnlijk meer invloed gaf aan D66. Ik weet natuurlijk niet waar je op gestemd hebt, maar elke keer zie je hetzelfde gebeuren. Mensen die zeggen boos en gefrustreerd te zijn om uiteenlopende redenen (waarvan de meeste overigens ook gewoon niet terecht zijn, in mijn ogen), stemmen op partijen als de PVV en FvD die uiteindelijk het verst af staan van de macht door hun houding n in het geval van TROTS, VNL, FvD, door de mensen in die partijen. En dan weer 4 jaar lang gefrustreerd doen en zijn over het kabinet, maar je weet vooraf dat dit gaat gebeuren.
Dit is hoe die flank werkt. Die functioneert niet op een stabiele manier en de andere partijen, waar uiteindelijk driekwart van de mensen in dit land op stemt, weten dat en zijn dus ook allesbehalve happig om met ze in zee te gaan. En dat is niet de schuld van die andere partijen, maar de schuld van de partijen op de bizar rechtse flank.
Natuurlijk is het weer de schuld van de media en niet van het feit dat Wilders gewoon een clown zonder debat talent en een politicus met het morele appeal van een kapotte lantaarnpaal is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 17:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb zelf met frisse tegenzin op de PVV gestemd. Ergens hoopte ik dat met het falen van Baudet en de vrije val van het CDA en de toeslagenaffaire er eindelijk een einde kwam aan het tijdperk Rutte. Mijn stem was puur strategisch maar helaas pakte het anders uit. Kaag bleek best sterk in de debatten en laten we eerlijk wezen ze kreeg ook alle steun vanuit de media.
Dat is dus niet waar. En Wilders wil met de VVD regeren, dus in het gunstigste scenario hou je Rutte via Wilders in het zadel en anders sta je buiten de invloedssferen. En dit kun je weten, want zo gaat het elke keer en - nu moet je scherp zijn - een meerderheid van de kiezer zal nooit op Wilders stemmen. Een hele ruime meerderheid. De PVV is een grote partij maar met nog geen 15% van de zetels en dat is ook de bovengrens.quote:Op donderdag 18 maart 2021 17:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb zelf met frisse tegenzin op de PVV gestemd. Ergens hoopte ik dat met het falen van Baudet en de vrije val van het CDA en de toeslagenaffaire er eindelijk een einde kwam aan het tijdperk Rutte. Mijn stem was puur strategisch maar helaas pakte het anders uit. Kaag bleek best sterk in de debatten en laten we eerlijk wezen ze kreeg ook alle steun vanuit de media.
Steek er maar de draak mee.quote:
25 linkse zetels aan onvrede. Maar dat was niet genoegquote:Op donderdag 18 maart 2021 18:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Steek er maar de draak mee.
Dit backfired nog wel. Er is genoeg onvrede m.b.t sociale ongelijkheid, afbraak verzorgingsstaat etc.
Ik geloof niet in democratie, dat heb ik al vaker aangegeven.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:30 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
25 linkse zetels aan onvrede. Maar dat was niet genoeg
En in Nederland geloven we niet in communismequote:Op donderdag 18 maart 2021 18:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik geloof niet in democratie, dat heb ik al vaker aangegeven.
Ik ook niet per definitie.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
En in Nederland geloven we niet in communisme
Volgens mij niet.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is dit Koefnoen of een soortgelijke parodie?
Wat betreft het kiezerspotentieel heb je wat betreft D66 gelijk. Ik ben wel van mening dat als de onvrede groot genoeg is dat de PVV nog best kan verassen. Rechts heeft buiten de VVD en het CDA om een record aantal stemmen gehaald zag ik dus net op TV dus het potentieel is er wel degelijk. Ik mikte juist op die onvrede en ik hoopte tevergeefs dat het zich zou vertalen naar wat meer zetels voor Wilders. En wat betreft de media, als Baudets appjes en Wilders minder minder uitspraken nog steeds relevant zijn dan vind ik dat Kaag ook wel bevraagd mag worden over het geheimhouden van haar huwelijk en haar banden met de Palestijnen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. En Wilders wil met de VVD regeren, dus in het gunstigste scenario hou je Rutte via Wilders in het zadel en anders sta je buiten de invloedssferen. En dit kun je weten, want zo gaat het elke keer en - nu moet je scherp zijn - een meerderheid van de kiezer zal nooit op Wilders stemmen. Een hele ruime meerderheid. De PVV is een grote partij maar met nog geen 15% van de zetels en dat is ook de bovengrens.
Dat dit ging gebeuren kon iedereen hier voor je uit tekenen. Kaag en D66 presteren goed omdat ze een veel groter kiezerspotentieel hebben - dat heeft met media-aandacht weinig van doen.
Nee. De onvrede die er is, gaat om onvrede over problemen in de samenleving en in het dagelijks bestaan. De PVV appelleert daar z eenzijdig aan, dat het kiezerspotentieel beperkt is. Ontevreden mensen kunnen ook bij de PvdD, SP, D66, Volt, hun ei kwijt. Die spreken op een andere manier de ontevredenheid aan. De ontevreden kiezer stemtquote:Op donderdag 18 maart 2021 19:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat betreft het kiezerspotentieel heb je wat betreft D66 gelijk. Ik ben wel van mening dat als de onvrede groot genoeg is dat de PVV nog best kan verassen.
Dat is dus iets anders. Net zeg je nog dat je op PVV vanuit anti-Rutte sentiment, nu kijk je naar hoe goed VVD/CDA het deden. Stem dan direct op een van die twee zodat die partij sterker staat in onderhandelingen met de serieuze coalitiegenoten.quote:Rechts heeft buiten de VVD en het CDA om een record aantal stemmen gehaald zag ik dus net op TV dus het potentieel is er wel degelijk.
Maar jij verwart je eigen onvrede met die van anderen. Het grootste deel van de mensen stemt nooit op de PVV. Nooit. Never. De meeste Nederlanders zullen nooit op de PVV-stemmen. Hoe ontevreden ze ook zijn. PVV-ers zijn een permanente minderheid in Nederland. Die onvrede die anderen hebben, lossen ze op door op andere partijen te stemmen met een minder eenzijdige kijk op het land.quote:Ik mikte juist op die onvrede en ik hoopte tevergeefs dat het zich zou vertalen naar wat meer zetels voor Wilders.
En weer een ander onderwerp. Een kat in het nauw.quote:En wat betreft de media, als Baudets appjes en Wilders minder minder uitspraken nog steeds relevant zijn dan vind ik dat Kaag ook wel bevraagd mag worden over het geheimhouden van haar huwelijk en haar banden met de Palestijnen.
Precies.quote:Op donderdag 18 maart 2021 18:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. En Wilders wil met de VVD regeren, dus in het gunstigste scenario hou je Rutte via Wilders in het zadel en anders sta je buiten de invloedssferen. En dit kun je weten, want zo gaat het elke keer en - nu moet je scherp zijn - een meerderheid van de kiezer zal nooit op Wilders stemmen. Een hele ruime meerderheid. De PVV is een grote partij maar met nog geen 15% van de zetels en dat is ook de bovengrens.
Dat dit ging gebeuren kon iedereen hier voor je uit tekenen. Kaag en D66 presteren goed omdat ze een veel groter kiezerspotentieel hebben - dat heeft met media-aandacht weinig van doen.
Monasch is gek geworden, inderdaad. Wat een vent.quote:Op donderdag 18 maart 2021 21:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Monasch is ook nieuwe wegen ingeslagen zo te zien.
Sybren is het type jongen dat 25 jaar geleden gewoon veilig in een instelling of beschermd woonproject zou zitten maar door de bezuinigen nu gewoon los loopt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:50 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Deze man is wel een goudmijntje. Elke keer als ik me een beetje teleurgesteld voel in de politiek, denk ik weer: "Oh ja, ik had ook nog kunnen geloven dat alle media rechts zijn en dat er n groot complot is van journalisten om Baudet in het Torentje te helpen."
Heerlijke uitwisseling met Mustafa van NOS ook:
[ twitter ]
Bij nader inzien bestaat de hele tijdlijn van die Sybren uit aanvallen op mensen met migratieachtergrond die anders dan hij denken. Best grappig.
In zijn bio staat " intersectional feminist "...Wtf is dat nou weer ???quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Sybren is het type jongen dat 25 jaar geleden gewoon veilig in een instelling of beschermd woonproject zou zitten maar door de bezuinigen nu gewoon los loopt.
Iemand die het feminisme n intersectionele identiteitspolitiek omarmd.quote:Op donderdag 18 maart 2021 22:34 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
In zijn bio staat " intersectional feminist "...Wtf is dat nou weer ???
Ik ben alles behalve een fan van Wilders, maar als je objectief kijkt kun je niet roepen dat Wilders geen debat talent heeft. Volgens mij staat 'ie juist te boek als een goede debater. Dat zijn argumenten meestal ruk zijn (als hij die al heeft) staat daar los van.quote:Op donderdag 18 maart 2021 17:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Natuurlijk is het weer de schuld van de media en niet van het feit dat Wilders gewoon een clown zonder debat talent en een politicus met het morele appeal van een kapotte lantaarnpaal is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |