quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Dan mogen de zussen van Rebekka ook in de kamer komenquote:Op woensdag 17 maart 2021 20:52 schreef Mikeytt het volgende:
Stel dat (hypothetisch) BIJ1 30 zetels krijgt. Ze hebben niet genoeg kandidaten om dat te vullen. Hoe werkt dat dan precies eigenlijk?
Snel mensen werven.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:52 schreef Mikeytt het volgende:
Stel dat (hypothetisch) BIJ1 30 zetels krijgt. Ze hebben niet genoeg kandidaten om dat te vullen. Hoe werkt dat dan precies eigenlijk?
quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan mogen de zussen van Rebekka ook in de kamer komen
Jammer dat je niet aan write-ins kan doen. Anders was het Kim Jong-un voor mij.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb mijn biljet gelijk verscheurd.
De cursus 'Muggenziften voor gevorderden' wordt gegeven door u?quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Bij1 is ook geen nieuwkomer. Bij1 kreeg gewoon geen zetels de vorige keer.
Lach maar, hier gaan partijen door kapotquote:
net op de website van de Kiesraad gevonden:quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Snel mensen werven.
Had de PVV in 2010 niet hetzelfde probleem?
Nee, je kan geen mensen na de tijd werven. Niet genoeg poppetjes betekent dat die zetels niet door BIJ1 gevuld kunnen worden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Snel mensen werven.
Had de PVV in 2010 niet hetzelfde probleem?
Ik had ook best veel overeenkomsten ja maar heb niks met zo'n hopper.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:55 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Kieskompas kwam ik bij hun uit maar ik vind die Joost vlees noch vis.
FOK! is een smakeloos forum, zoveel mensen met VVD en D66.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:56 schreef pussycatdoll het volgende:
FOK! Exitpoll van 20:50 op basis van 539 stemmen. De “anders, namelijk” is niet meegerekend uit de grote partijen poll.
Stemmen/ zetels
VVD 80 22
D66 72 20
PVV 47 13
Volt 46 13
Forum 38 11
JA21 36 10
PVDD 32 9
SP 30 8
CDA 29 8
Anders 26 7
Groenlinks 21 6
PVDA 19 5
Splinter 14 4
CU 9 3
U-Buntu 6 2
Bij1 6 2
Code Oranje 5 1
SGP 5 1
Piraten 5 1
Denk 3 1
BBB 3 1
lHK 3 1
Jong 2 1
50+ 1 0
Libertarische 1 0
82 partijen in de kamerquote:Op woensdag 17 maart 2021 20:56 schreef pussycatdoll het volgende:
FOK! Exitpoll van 20:50 op basis van 539 stemmen. De “anders, namelijk” is niet meegerekend uit de grote partijen poll.
Stemmen/ zetels
VVD 80 / 22
D66 72 / 20
PVV 47 / 13
Volt 46 / 13
Forum 38 /11
JA21 36/ 10
PVDD 32/ 9
SP 30/ 8
CDA 29/ 8
Anders 26/ 7
GL 21/ 6
PVDA 19/ 5
Splinter 14/ 4
CU 9/ 3
U-Buntu 6/ 2
Bij1 6/ 2
Code Oranje 5/ 1
SGP 5/ 1
Piraten 5/ 1
Denk 3/ 1
BBB 3/ 1
lHK 3/ 1
Jong 2/ 1
50+ 1/ 0
Libertarische 1/ 0
quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:56 schreef timmmmm het volgende:
Lieve vrienden, ik heb vanavond geen zin in offtopic levensgrote plaatjes en ik ga de TT ook even aanpassen naar neutraal. Heb er geen zin in dat dat een verpiswedstrijdje gaat worden
Benieuwd voor wie hij na de uitslag is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Staat je BREAKING NWS topic al klaar?
Door Eerdmans bedoel je? Die laat een compleet kerkhof aan partijen achter zich?quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lach maar, hier gaan partijen door kapot
Nos heeft ook zo'n onzinbalkquote:Op woensdag 17 maart 2021 20:57 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Die irritante balk onderin en reclames? Nee, bedankt.
Doe dan even de hele quote:quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:55 schreef TomWaits het volgende:
[..]
De cursus 'Muggenziften voor gevorderden' wordt gegeven door u?
Nee, dat is allemaal niet per ongeluk of zomaar een foutje. Ook niet qua Bij1.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:
En bij de NOS vliegen er meteen in met fake news. Nederland heeft géén kiesdrempel, Nederland heeft een kiesdeler. Dat is iets principieel anders. Een kiesdeler is democratisch, een kiesdrempel niet.
Bij1 is ook geen nieuwkomer. Bij1 kreeg gewoon geen zetels de vorige keer.
Natuurlijk maakt de beslissing van Ollongren om wettelijk ongeldige stemmen geldig te verklaren wel uit voor de uitslag.
Die zegt alleen sorry omdat het zo opgeblazen is in de mediaquote:Op woensdag 17 maart 2021 20:54 schreef Mikeytt het volgende:
Rotterdamse vrouw bedreigd na grap over verscheuren PVV- en FVD-stemmen
Op sociale media wordt een voormalig medewerker van een stembureau bedreigd die eerder deze week grapte alle PVV- en Forum voor Democratie-stemmen te zullen verscheuren. Stemmers van beide partijen zijn boos en hebben onder meer haar adresgegevens bekendgemaakt, schrijft het AD.
De vrouw, die bij een stembureau in Rotterdam werkte, plaatste een foto van zichzelf en haar vader op Instagram en schreef daaronder dat ze alle stemmen voor Wilders en Baudet zou verscheuren. "Een domme fout", zegt ze nu tegen de krant. "Het was een grapje voor mijn vrienden, een ludieke manier om hen te enthousiasmeren om te gaan stemmen, op welke partij dan ook. Democratie is voor mij een groot goed. Ik heb me nooit gerealiseerd dat deze opmerking zo'n impact zou hebben. Dat is stom van mij en daar bied ik mijn verontschuldigingen voor aan."
De gemeente Rotterdam en de politie zijn op de hoogte van de situatie en keuren iedere vorm van haatzaaien af. "Mensen mogen een eigen mening hebben. Dat is prima. Maar ga nooit voor eigen rechter spelen", zegt een woordvoerder van de politie. "Dan gaat het al snel de verkeerde kant op. Dat vinden wij kwalijk en houden wij altijd scherp in de gaten."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Bij1 3 zetels krijgt, mag ik dan een foto van Rebekka plaatsen? Dat is dan toch ontopicquote:Op woensdag 17 maart 2021 20:56 schreef timmmmm het volgende:
Lieve vrienden, ik heb vanavond geen zin in offtopic levensgrote plaatjes en ik ga de TT ook even aanpassen naar neutraal. Heb er geen zin in dat dat een verpiswedstrijdje gaat worden
Ja dat is wel erg fors.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:58 schreef Faraday01 het volgende:
hoe groot is de afwijkingsmarge deze keer? 5 zetels of zo?
2 zetels. Iets meer bij de grote partijen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:58 schreef Faraday01 het volgende:
Die exitpoll gaat veel onzekerheid geven de komende urenhoe groot is de afwijkingsmarge deze keer? 5 zetels of zo?
Door zijn DJ-skills zelfs. Daar begon het allemaal mee op de beruchte avondquote:Op woensdag 17 maart 2021 20:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Door Eerdmans bedoel je? Die laat een compleet kerkhof aan partijen achter zich?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ligt aan de instanties zelf
2 zetels werd gezegd, maar ik denk dat een groter probleem is dat het nu niet representatief is. CDA, PvdA, 50+ zullen onderschat worden, GL, D66 e.d. overschat.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:58 schreef Faraday01 het volgende:
Die exitpoll gaat veel onzekerheid geven de komende urenhoe groot is de afwijkingsmarge deze keer? 5 zetels of zo?
Als ze lekker is, maak ik eenmalig een uitzonderingquote:Op woensdag 17 maart 2021 20:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als Bij1 3 zetels krijgt, mag ik dan een foto van Rebekka plaatsen? Dat is dan toch ontopic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Dat zou best prima zijn. Lekker overzichtelijk, niet overdreven één kant op, top.quote:
mnensen die niet kunnen kiezen dus dan maar lekker t midden kiezen aka 'totale elitaire controle over de burger' d66quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:02 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe kan D66 zo fors stijgen?
Nooit verwacht
Die gast is knettergekquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:03 schreef L_auteur het volgende:
Louche advocaatje Smeets in de Tweede Kamer. Lekker man!
quote:Een exitpoll of stembuspeiling is een peiling van het stemgedrag van de kiezers tijdens de dag van de verkiezingen zelf. Mensen die hebben gestemd wordt bij de uitgang van het stembureau gevraagd op wie ze hebben gestemd.
Er is niemand met 37.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:03 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
37 + 27 + 14 is al de meerderheid.
Dat is gewoon een herhaling van zetten van wat we nu hebben hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou best prima zijn. Lekker overzichtelijk, niet overdreven één kant op, top.
Al mijn collega's stemmen D66quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
D66 wat?
Hoe de fuck kan dit?
Ik geloof hier echt geen tyfus van.
Inderdaad, prima mee te leven.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou best prima zijn. Lekker overzichtelijk, niet overdreven één kant op, top.
quote:
Tja, was te verwachten. Klassiek links is al jaren dood.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Links helemaal weg. De middenklasse heeft een groot probleem.
Poststemmen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:03 schreef Kaneelstokje het volgende:
D66 wat?
Hoe de fuck kan dit?
Ik geloof hier echt geen tyfus van.
Sorry, 35. Nog altijd meer dan 75.quote:
dat is een goede vraag. want briefstemmers hebben het stembureau niet bezocht.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Wel even oppassen met die exitpoll. De vraag is of het briefstemmen hier helemaal goed in zit.
Ipsos heeft briefstemmers gepolledquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:01 schreef Drekkoning het volgende:
Maar hier zitten de brief stemmers niet bij. Is relatief veel VVD.
Niet eens dat. Vooral een heel erg egoļstisch en kortzichtig land.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nederland is een vies goor neo-liberaal land
Yep, makkelijk formatie dit keer. Geen Links blok, die zijn marginaal geworden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:04 schreef monkyyy het volgende:
Het wordt een VVD/CDA/D66 regering, u kunt gaan slapen/
Ik verwacht grote afwijking richting de traditionele partijenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:03 schreef trein2000 het volgende:
Wel even oppassen met die exitpoll. De vraag is of het briefstemmen hier helemaal goed in zit.
Voor de middenklasse wel weer een slechte zaak. Waarom trappen mensen hier toch totaal in?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tja, was te verwachten. Klassiek links is al jaren dood.
Tja ik weet ook wel aardig waardoor.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Links helemaal weg. De middenklasse heeft een groot probleem.
Hoe moet ze nou centjes gaan verdienen, heb jij een advies?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:05 schreef superniger het volgende:
Exit Femke Merel met haar dikke tieten.
Nee hoor, 21 zetels is wel erg veel voor zo'n partij.quote:
Nee niet alleenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:05 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Ipsos heeft briefstemmers gepolled
Ja hehe, anders ben je ook geen boerquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
Als je op BBB hebt gestemd ben je echt een malloot
Volt is vooral opzienbarend vind ikquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:05 schreef timmmmm het volgende:
Ongelooflijk wel hoe goed de nieuwe partijen het doen. Ongehoord dit
onlyfansquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Hoe moet ze nou centjes gaan verdienen, heb jij een advies?
Yep.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef 3rr0r het volgende:
Al die Groenlinksers en wat Denk stemt strategisch D66
Waarlm zou je dat doenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef 3rr0r het volgende:
Al die Groenlinksers en wat Denk stemt strategisch D66
Het is afwachten wat Kaag wil. Die flirtte tijdens de formatie wel heel erg met haar linkse vrienden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Yep, makkelijk formatie dit keer. Geen Links blok, die zijn marginaal geworden.
Prima, en links helemaal gedecimeerdquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef trein2000 het volgende:
Op basis van deze exitpoll krijg je gewoon VVD CDA D66 als coalitie.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef trein2000 het volgende:
Op basis van deze exitpoll krijg je gewoon VVD CDA D66 als coalitie.
Dat krijg je in een instelling.quote:
Het zou me niks verbazen dat ze er, ook voor de eerste kamer, een links partijtje bij doenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:07 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is afwachten wat Kaag wil. Die flirtte tijdens de formatie wel heel erg met haar linkse vrienden.
Ik snap het ook echt niet. Sterker nog, genoeg daarvan zullen op de vvd gestemd hebben, want Rutte.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor de middenklasse wel weer een slechte zaak. Waarom trappen mensen hier toch totaal in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |