quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Dan mogen de zussen van Rebekka ook in de kamer komenquote:Op woensdag 17 maart 2021 20:52 schreef Mikeytt het volgende:
Stel dat (hypothetisch) BIJ1 30 zetels krijgt. Ze hebben niet genoeg kandidaten om dat te vullen. Hoe werkt dat dan precies eigenlijk?
Snel mensen werven.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:52 schreef Mikeytt het volgende:
Stel dat (hypothetisch) BIJ1 30 zetels krijgt. Ze hebben niet genoeg kandidaten om dat te vullen. Hoe werkt dat dan precies eigenlijk?
quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan mogen de zussen van Rebekka ook in de kamer komen
Jammer dat je niet aan write-ins kan doen. Anders was het Kim Jong-un voor mij.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:52 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Heb mijn biljet gelijk verscheurd.
De cursus 'Muggenziften voor gevorderden' wordt gegeven door u?quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Bij1 is ook geen nieuwkomer. Bij1 kreeg gewoon geen zetels de vorige keer.
Lach maar, hier gaan partijen door kapotquote:
net op de website van de Kiesraad gevonden:quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Snel mensen werven.
Had de PVV in 2010 niet hetzelfde probleem?
Nee, je kan geen mensen na de tijd werven. Niet genoeg poppetjes betekent dat die zetels niet door BIJ1 gevuld kunnen worden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Snel mensen werven.
Had de PVV in 2010 niet hetzelfde probleem?
Ik had ook best veel overeenkomsten ja maar heb niks met zo'n hopper.quote:Op woensdag 17 maart 2021 20:55 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Kieskompas kwam ik bij hun uit maar ik vind die Joost vlees noch vis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |