Bij de toeslagaffaire komt de vvd er wel goed vanaf, maar lijkt vooral het CDA/PVDA de klappen op te vangen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongekend dat een land na de toeslagaffaire, stikstofaffaire, andere affaires, zwalkend (corona)beleid nog zoveel op de VVD stemt.
Deze topicreeks is gelukkig geen afspiegeling van de maatschappij inderdaad.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Bij de toeslagaffaire komt de vvd er wel goed vanaf, maar lijkt vooral het CDA/PVDA de klappen op te vangen.
Zwalkend corona beleid komt ook op naam van Hugo.
En niet vergeten, heel veel mensen steunen de corona maatregelen.
Pas op hè, door al die brandhaarden en alcoholvergiftingen neemt de druk op de zorg toe!!!!quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
CoronaVrijheidsdag, elk jaar terugkerende feestdag
Dan zet iedereen de hele dag een mondkapje op, en om 21:00 worden ze ritueel verbrand waarna we doorfeesten tot 04:30
Als we een feestje vieren, dan stromen de ziekenhuizen vol.... geen feestjes meer, nooit niet!quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Pas op hè, door al die brandhaarden en alcoholvergiftingen neemt de druk op de zorg toe!!!!
Soms heb ik ook het idee dat Hugo er daarom is. De useful idiot en brenger van slecht nieuws zodat men de corona frustraties niet op Rutte en de VVD zou afreageren.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Bij de toeslagaffaire komt de vvd er wel goed vanaf, maar lijkt vooral het CDA/PVDA de klappen op te vangen.
Zwalkend corona beleid komt ook op naam van Hugo.
En niet vergeten, heel veel mensen steunen de corona maatregelen.
Dat hoopte ik ook, na 2 weken. Maar ja het volk groeit met de avondklok mee hè. Beetje masochistisch gevoel geeft het.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:36 schreef popje het volgende:
[..]
Ze gaan er toch echt wel binnenkort vanaf hoop ik.
Rutte heeft Hugo tactisch wel neergezet als corona minister ja.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Soms heb ik ook het idee dat Hugo er daarom is.de Usefull idiot en brenger van slecht nieuws zodat men de corona frustraties niet op Rutte en de VVD zou afreageren.
Mensen geven gewoon niks om de toeslagen affaire helaas. We gaan hard de kant van de VS op in dit land.
Voor mij stemt Nederland nu gewoon op 4 jaar verder afbraakbeleid.
Bij elke andere verkiezingen had de toeslagaffaire de VVD flink wat zetels gekost. Maar dat is niet de belangrijkste crisis op het moment. En dus zou je de conclusie kunnen trekken dat een groot gedeelte van Nederland denkt dat andere partijen de coronacrisis niet beter zouden managen dan de VVD nu doet. Wat wel eens een neveneffect van de grote bek van FvD zou kunnen zijn geweest.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Soms heb ik ook het idee dat Hugo er daarom is.de Usefull idiot en brenger van slecht nieuws zodat men de corona frustraties niet op Rutte en de VVD zou afreageren.
Mensen geven gewoon niks om de toeslagen affaire helaas. We gaan hard de kant van de VS op in dit land.
Voor mij stemt Nederland nu gewoon op 4 jaar verder afbraakbeleid.
Maar goed, mensen zijn blijkbaar blij met alles.
Ik weet het niet...quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:34 schreef popje het volgende:
[..]
De zomer is wel voorbij? De lente is nog niet eens begonnen! Vorig jaar konden we in de zomer ook allerlei dingen, dus ik ga ervan uit dat we binnenkort ook gewoon weer dingen kunnen.
En enige opstand wordt keihard neergeslagen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:57 schreef falling_away het volgende:
[..]
Dat hoopte ik ook, na 2 weken. Maar ja het volk groeit met de avondklok mee hè. Beetje masochistisch gevoel geeft het.
Het is maar waar je vrolijk van wordt.quote:Op donderdag 18 maart 2021 07:36 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, een grote meerderheid van de kiezers steunt de avondklok en de rest van de maatregelen, het is fijn dat dat nu duidelijk is. De volgende persconferentie zal een korte worden.
https://www.rijksoverheid(...)ties-met-astrazenecaquote:Donderdag meer duidelijk over hervatten prikcampagne AstraZeneca
Waarschijnlijk komt er donderdag meer duidelijkheid of de vaccinatiecampagne met het vaccin van AstraZeneca kan worden hervat. Dan komt het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) bijeen. ‘Het streven’ is om dan tot een eenduidige conclusie te komen over de veiligheid van het vaccin, zegt een woordvoerder van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG).
Afspraken opnieuw inroosteren?quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:33 schreef Anton91 het volgende:
Weet iemand waarom we tot 28 maart wachten met prikken van AstraZeneca als ze vandaag met een conclusie komen?
https://www.volkskrant.nl(...)strazeneca~b0a385e4/
[..]
https://www.rijksoverheid(...)ties-met-astrazeneca
Dan zouden we toch makkelijk in de komende dagen door kunnen gaan?
Je kunt ook niet alles afvangen met louter 'democratie'.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En enige opstand wordt keihard neergeslagen.
Hoe democratisch de uitslag van de verkiezingen ook is, zo omgaan met mensen die anders denken vind ik erg on-democratisch.
Gevaarlijk om een minderheid zo weg te zetten en helemaal niet te luisteren.
Ze hebben nu toch in principe personeel over? Dan kun je (en zeker voor de mensen die niet 3 maanden moeten wachten tussen de eerste en tweede) direct beginnen nadat telefonisch een afspraak maakt. Net zoals dat ik vandaag een afspraak voor een coronatest vandaag of morgen kan maken. Je zal het moeten verdelen, maar dat lijkt mij een dag werk.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Afspraken opnieuw inroosteren?
Tja, je hoeft mij niet te overtuigen, ik heb ook het liefst dat ze geen dag laten liggen als het niet echt nodig is.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze hebben nu toch in principe personeel over? Dan kun je (en zeker voor de mensen die niet 3 maanden moeten wachten tussen de eerste en tweede) direct beginnen nadat telefonisch een afspraak maakt. Net zoals dat ik vandaag een afspraak voor een coronatest vandaag of morgen kan maken. Je zal het moeten verdelen, maar dat lijkt mij een dag werk.
De hele wereld staat stil, dan mag je in principe wel wat meer verwachten als het mogelijk is.
Zo werkt dat niet in ambtelijke organisaties.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze hebben nu toch in principe personeel over? Dan kun je (en zeker voor de mensen die niet 3 maanden moeten wachten tussen de eerste en tweede) direct beginnen nadat telefonisch een afspraak maakt. Net zoals dat ik vandaag een afspraak voor een coronatest vandaag of morgen kan maken. Je zal het moeten verdelen, maar dat lijkt mij een dag werk.
De hele wereld staat stil, dan mag je in principe wel wat meer verwachten als het mogelijk is.
7800 mensen in het ziekenhuis op een totale bevolking van 7 miljoen.quote:Strenge maatregelen in Bulgarije
In Bulgarije gaan vanaf maandag de scholen, restaurants en winkelcentra voor tien dagen dicht vanwege het stijgend aantal ziekenhuisopnames door het coronavirus. Dat heeft de minister van Volksgezondheid laten weten.
Vandaag meldt Bulgarije 4201 nieuwe besmettingen. 7804 mensen liggen vanwege het coronavirus in het ziekenhuis, en 609 mensen op de intensive care. In de afgelopen 24 uur stierven 136 Bulgaren aan de gevolgen van het coronavirus. In totaal telt Bulgarije ruim 290.000 bevestigde coronagevallen, en zo'n 12.000 sterfgevallen.
Omdat die mensen waarvan de geest uit de fles is nogal fanatiek is op twitter en op fora's zoals deze. Het lijkt heel wat, maar eigenlijk is de groep nog redelijk klein maar groeiende.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef Scrummie het volgende:
Toch wel vreemd voor een land waar 'de geest uit de fles is' je daar niet zoveel van merkt in de verkiezingen.
Ha ha dat zei mijn zoon vanochtend voor hij naar school vetrok ook heel droog. * Dus t kabinet valt en dan kiezen we gewoon weer t zelfde ? *quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongekend dat een land na de toeslagaffaire, stikstofaffaire, andere affaires, zwalkend (corona)beleid nog zoveel op de VVD stemt.
+1 voor je zoonquote:Op donderdag 18 maart 2021 10:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ha ha dat zei mijn zoon vanochtend voor hij naar school vetrok ook heel droog. * Dus t kabinet valt en dan kiezen we gewoon weer t zelfde ? *
snel doorgaan/beginnen met vaccineren 70-80 dus.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:39 schreef _serial_ het volgende:
Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in de leeftijdsverdeling op verpleegafdeling en IC
Dat is toch niet zo gek. Ondanks dat het schandalig is wat er rondom de toeslagenaffaire is gebeurd zijn er ook veel goede dingen gebeurd (volgens de kiezers). En het zegt ook wat over de overige partijen en lijsttrekkers.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ha ha dat zei mijn zoon vanochtend voor hij naar school vetrok ook heel droog. * Dus t kabinet valt en dan kiezen we gewoon weer t zelfde ? *
quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar komt het idd wel op neer ja, helaas.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daarom slaat die hele val van het kabinet nergens op. Dat valt omdat een relatief kleine groep daar maar op blijft hameren en de pers uit is op sensatie. Vervolgens stemt het (rustigere) volk met de verkiezingen doodleuk op dezelfde partij.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:24 schreef StateOfMind het volgende:
D
[..]
Daar komt het idd wel op neer ja, helaas.
Van de opnames op de verpleegafdeling zijn er momenteelquote:Op donderdag 18 maart 2021 10:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
snel doorgaan/beginnen met vaccineren 70-80 dus.
Nou vind ik 31 boven de 40 op de IC eigenlijk nog best veel. Maar daarvan zal echt wel het grootste deel ver boven de 45 zitten en/of een onderliggende aandoening hebben.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Van de opnames op de verpleegafdeling zijn er momenteel
750 boven 70
310 boven 60
215 boven 50
84 boven 40
Van de opnames op de IC zijn er momenteel
168 boven de 70
230 boven de 60
117 boven de 50
31 boven de 40
Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben dat je echt die vaccinatie in de hoger leeftijdsgroepen moeten opvoeren om je ziekenhuizen zo snel mogelijk te ontlasten.
Inderdaad, dat is wel een zegen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Deze topicreeks is gelukkig geen afspiegeling van de maatschappij inderdaad.
Klopt. 22 zitten er boven de 45.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou vind ik 31 boven de 40 op de IC eigenlijk nog best veel. Maar daarvan zal echt wel het grootste deel ver boven de 45 zitten en/of een onderliggende aandoening hebben.
Hoe waren de cijfers voor de 22 dagen vrijheid?quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:33 schreef Dven het volgende:
Net besloten dat in Bulgarije maandag, na 22 dagen vrijheid, de lichte lockdown weer terugkeert voor 10 dagen. Winkelcentra dicht, restaurants en cafe's niet meer openbaar. Gyms weer gesloten. Samenkomsten tot maximaal 15 personen.
En daarvoor ga je alleen de wereld niet dichthouden... als 60+ weg is kan de wereld weer open.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou vind ik 31 boven de 40 op de IC eigenlijk nog best veel. Maar daarvan zal echt wel het grootste deel ver boven de 45 zitten en/of een onderliggende aandoening hebben.
Dat is wel knap, hoor, dat Rutte in tijdens de formatie in 2017 wist dat corona eraan kwam en dat hij De Jonge daarvoor moest inzetten.quote:Op donderdag 18 maart 2021 08:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Rutte heeft Hugo tactisch wel neergezet als corona minister ja.
Ik zou er 50 + van maken, maar dat is ook afhankelijk van het seizoens effect. Want als er geen seizoens effect is dan heb je zelfs met 50 a 55 + zo de ziekenhuizen weer vol liggen zonder maatregelen.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:36 schreef popje het volgende:
[..]
En daarvoor ga je alleen de wereld niet dichthouden... als 60+ weg is kan de wereld weer open.
Ja die reactie ging ook over de formatie van 2017.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel knap, hoor, dat Rutte in tijdens de formatie in 2017 wist dat corona eraan kwam en dat hij De Jonge daarvoor moest inzetten.
Slim kind heb jij.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tja, het electoraat heeft het kabinet niet laten vallen natuurlijkquote:Op donderdag 18 maart 2021 10:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Rutte is ook heel knap. Mensen onderschatten hem steeds.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wel knap, hoor, dat Rutte in tijdens de formatie in 2017 wist dat corona eraan kwam en dat hij De Jonge daarvoor moest inzetten.
Ja idd. Vooruitziende blik had-ie, hè?quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Europe’s carefully planned vaccination drive has turned into a major crisis. The European Union has fallen behind in rates of vaccination compared with other developed nations, apparently the result of a procurement process that failed to be competitive amid global demand.
The situation has become so fraught that European Commission President Ursula von der Leyen said Wednesday that Brussels was considering whether to block vaccine exports to make sure “Europe gets its fair share” — an announcement that drew many angry responses from non-E.U. countries expecting doses.
The supply problem has been compounded this week by a number of European governments’ decisions to block the use of AstraZeneca’s coronavirus vaccine because of safety concerns — not only disrupting the supply of the vaccine but potentially causing long-term public concerns about the drug, even if it is later proven safe, as many experts predict.https://www.washingtonpos(...)e-response-analysis/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door nostra op 18-03-2021 11:06:19 ]
TL;DR In Europe, the biggest problem is not recklessness, but cautiousnessquote:Op donderdag 18 maart 2021 10:54 schreef nostra het volgende:
Prima samenvattinkje.
[..]
https://www.washingtonpos(...)e-response-analysis/
Dat is helaas maar al te waar.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
TL;DR In Europe, the biggest problem is not recklessness, but cautiousness
Denk rond het gemiddelde, 6k of iets eronder.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Denk dat we vandaag weer iets verder gaan dalen in de stijgende trend.. 6000-6500 besmettingen?
Toen bekend gemaakt werd dat op 1 maart alles open ging zat het zo rond de 500-1000. Het duurde vrij lang voor de Engelse variant deze kant op kwam, vanaf medio februari begon het op te lopen, laatste 10 dagen van de maand gemiddeld zo'n 1500 ofzo. Nu schommelt het tussen de 3500/4500.quote:Op donderdag 18 maart 2021 10:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoe waren de cijfers voor de 22 dagen vrijheid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |