Dat is goed nieuws! Maak je maar geen zorgen over posten hier, eerst maar eens lekker genieten van je gezinnetje en rust pakkenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:48 schreef Tink89 het volgende:
We zijn thuis!
We moesten inderdaad vanochtend terugkomen om nog eens bilirubine te prikken. Niet gestegen, dus nu echt thuis. Met kraamzorg tot en met maandag dankzij m'n verloskundige. Zo fijn, nu eindelijk echt genieten.
Over een paar dagen landt het vast allemaal wat meer en ga ik ook weer op jullie reageren
Haha, mooi toch juist dat ze alles lekker op d’r gemakje doetquote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik noteer:
6 maanden en 24 dagen oud.
Eerste keer omrollen.
Deze baby is zo lui vergeleken met de vorige.
Was ze op haar neus gevallen? Wat sneuquote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:43 schreef Nolita het volgende:
Tink![]()
NJ haha grappig dat verschil in karakter wat je nu al kunt merken vind ik. Onze tweede is juist veeel ondernemender. De oudste kon je met 9 maanden nog op een matje leggen en ze ging daar niet snel af. L rolde 1,5 maand geleden al steeds eraf. Nu kruipen, tijgeren, optrekken, alles is interessant. Vandaag hoorde ik opeens een bonk en ze begon me hard te huilen. Ik haar troosten, had ze plots een bloedneus (gelukkig stopte het snel!). Dat was wel erg sneu. Op haar benen ook al blauwe plekken. Dat belooft nog wat ben ik bang.
Tijdens de zwangerschap wel over nagedacht maar daarna niet meer over nagedacht. Ik zit nu aan pilates te denken omdat dat goed is voor het versterken van spiergroepen. Volgens de fysio zijn mijn rugspieren erg zwak en moet ik deze trainen. Dus dat ga ik eerst maar eens proberen.quote:
Fijn dat hij nu beter slaapt! En als hij daarvoor een grote voeding nodig heeft is dat prima toch?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:43 schreef Seven. het volgende:
Update hier: Colin slaapt aanzienlijk beter de laatste nachten. Ik zie een verband met afbouwen van de borstvoeding. Sinds hij 's nachts kunstvoeding krijgt, is het veranderd. Hij begint sinds een paar dagen als een gek te clusteren 's avonds, dan gaat er in 1,5 uur tijd zeker 350ml in en vervolgens wordt hij tussen 19:30 en 4:30 slechts 1 keertje wakker.
Maar OK, vandaag was het gecluster ineens een stuk minder dus kan zijn dat het van korte duur was.
Grotere maat luier, die kunnen ook meer aanquote:Op zondag 28 maart 2021 10:02 schreef monsterd. het volgende:
Klinkt als een heerlijke nacht Seven! Wij hebben een vergelijkbaar schema ondanks dat E. Morgen pas 3 weken oud wordt. We hadden 22:30 - 1:30 en nu 9:45 (maar eigenlijk dus een uurtje korter). Wel is zijn luier doorgelekt, na een test van de luier laten zitten snachts.![]()
Verder gaat het hier hartstikke goed! We hebben een heerlijk kind. Krampjes zijn redelijk onder controle, maar sneu blijft het wel om te zien natuurlijk. Helemaal voorkomen is iig niet gelukt tot nu toe, maar we volgen iig alle tips op.
Toevallig hebben we die idd, ben alleen nog niet super tevreden met het merk (Huggies). Bovendien zouden we voor wasbaar gaan maar dat experiment is op dag 1 al gesneuveldquote:Op zondag 28 maart 2021 20:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Grotere maat luier, die kunnen ook meer aan.
Super leuk dat treintje!quote:Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef PKM het volgende:
Mooi @:NicolasJoy !Beter dan dat wakker worden niet nodig was.
Ik vond het wel een gekke dag met de nieuwe tijd. Poffertje sliep uit en dus ook een dutje minder. Voelt toch gek.
Dit meisje trouwens![]()
![]()
Hier Kruidvat luiers, erg tevreden over.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Toevallig hebben we die idd, ben alleen nog niet super tevreden met het merk (Huggies). Bovendien zouden we voor wasbaar gaan maar dat experiment is op dag 1 al gesneuveld
Eens ja! Billendoekjes van kruidvat vind ik dan weer minder.quote:Op maandag 29 maart 2021 08:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hier Kruidvat luiers, erg tevreden over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat lief! Is dat een duplo trein? Die heb ik ook nog gehad! Duplo!quote:Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef PKM het volgende:
Ik vond het wel een gekke dag met de nieuwe tijd. Poffertje sliep uit en dus ook een dutje minder. Voelt toch gek.
Dit meisje trouwens![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jep, hier ook. Onze laatste afspraak met 6 maanden en nu pas weer met 11. Mag tussendoor wel op afspraak komen wegen en meten.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:33 schreef Nolita het volgende:
Wij hebben heel weinig cb afspraken na 6 maanden, jullie ook?
Die van 5 maanden heb ik uit moeten stellen ivm Corona op de opvang dus dat werd pas met 6 maanden; de afspraak daarna met bijna 8 maanden werd telefonisch gedaan en de volgende pas als ze 1 jaar is (ivm periode die tussen de 2 prikken moet zitten).
Het gaat me niet eens om de afspraak, maar ik vind de statistieken leuk om te weten. Vooral meten is lastig natuurlijk. Ik heb haar gisteren wel gewogen en ze woog 8,8 kg..mijn oudste was 8,7 kg met 14 maanden. Dat verschil blijft fascinerend.
quote:Op maandag 29 maart 2021 15:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat lief! Is dat een duplo trein? Die heb ik ook nog gehad! Duplo!
Voor de stats: wij hebben vanaf de geboorte pampers gebruikt. Wel verschillende soorten, nu al een tijdje pampers pure. Bevalt goed, maar dat mag ook wel voor de prijs vind ik.
Verder hier alles goed, kleine meid is morgen alweer 6 maanden oud! Hier ook veel rollen, van rug naar buik en ook van buik naar rug (op het speelkleed dan). Wanneer ze in bed op haar buik beland is het vooral heel hard huilen. En dan al helemaal als ze met haar benen tussen de spijlen komt.. ik moest stiekem lachen, lijkt een beetje op een kalkoen zo![]()
.
Hahaha, Colin moeten we ook zo nu en dan tussen de spijlen van de box vandaan vissenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Zijn de enige momenten dat hij echt krijst trouwens
.
@Aure wat een schatje, en idd supercool pakje!Resistance is futile.
Lol ja. Kopstoten van de box en ledikant gebeurt hier ook met enige regelmaat. Ik hoop dan maar dat hij zich geen pijn doetquote:Op maandag 29 maart 2021 19:43 schreef Smart_ass het volgende:
Oke, het rollen is officieel ontdekt, ook in bed. Ik keek net op de camera en zag dat ze ook vanaf haar buik weer op haar rug rolt, door haar hoofd eerst naar zij/achter te bewegen en dan volgt ze rest vanzelf zeg maar. Prima, maar zo enorm groot is haar ledikant natuurlijk niet. Ik zag dus dat ze dat net weer probeerde te doen, maar haar hoofd lag dichtbij de zijkant van het bed en zodra haar hoofd de zijkant van het bed raakt draait ze terug, en zo komt ze dus niet meer van haar buik af. Herkennen jullie dit en wat doe je daaraan? Ik heb weleens gekeken naar van die bed bumpers maar die worden afgeraden vanwege verstikkingsgevaar dus daar begin ik eigenlijk liever niet aan.. maar telkens zelf terug draaien dan voor nu?
Dankjewel, jij ookquote:Op maandag 29 maart 2021 21:54 schreef Smart_ass het volgende:
Dat klinkt als de beste manier ja, zal allemaal ook vast weer van tijdelijke aard zijn.
Nog gefeliciteerd met Colins halve verjaardag trouwens @:Seven. !
Welkom! Supergoed dat je het aangeeft juist, en ook dit soort dingen bespreken we hier.quote:Op maandag 29 maart 2021 23:14 schreef Carooltje79 het volgende:
Goeieavond, Hier een onzekere moeder die even kwam meelezen
Op 26-1 is onze zoon Tristan geboren met 37 weken en 1 dag, de 2 weken daarvoor al in het ziekenhuis gelegen omdat hij aan de lichte kant was en ik weinig leven voelde, dus voor de zekerheid elke dag aan de ctg en gelukkig tot 37 weken gerekt en toen de bevalling opgewekt. Tristan was bij zijn geboorte 2456 gram... echt een klein poppetje, gelukkig was alles goed en mochten we de volgende middag lekker naar huis. Hij doet het super goed en is nu met zijn 2 maandjes al 4260 gram dus hij groeit waanzinnig snelAlleen wel veel last van krampjes en zijn ontlasting wil niet helemaal lekker lopen, meneertje poept maar 1x in de 5 a 6 dagen..
Maar nu komt het, sinds een week of 2 twijfel ik aan alles wat ik doe, ik heb mij nog nooit zo onzeker gevoeld en ik kan het gevoel ook niet van mij af zetten, ben constant aan het kijken of alles goed is en eerlijk gezegd breekt het nu behoorlijk op, samen met de rommelige nachten door zijn krampjes en ik die constant op zit te letten op zijn ademhaling of hij hoe ligt in bed, of weer druk maak over een fles die niet leeg ging, of die poep luier die maar uitblijft.... echt ontzettend vermoeiend. Vorige week ook contact met de huisarts gezocht en die heeft aangeraden om naar de praktijk ondersteuner te gaan, heb daar 19 april een afspraak dus nog even afwachten...
Zo een heel verhaal en als het niet hier hoort dan hoor ik het graag, maar dacht schrijven en je gevoel delen heeft alleen maar voordelen
Oh echt? Wat een opluchting, dank je wel voor je reactie... Ik wilde het niet zo neerzetten maar dat is ook mijn grootste angst dat Tristan dood gaat, ik maak mezelf helemaal gek door steeds te blijven kijken naar dat buikje wat op en neer gaat... en als hij maar even "anders" ademhaalt dan giert de angst en paniek me door mijn lijf. Al heb ik wel 100x gegoogeld en gelezen dat het heel normaal is als een baby onregelmatig ademt en ook de kreuntjes en piepjes horen erbij.... Ik raak hem ook steeds even aan..zodat hij even beweegtquote:Op dinsdag 30 maart 2021 00:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Welkom! Supergoed dat je het aangeeft juist, en ook dit soort dingen bespreken we hier.
Ik herken dit wel. Dit zijn angsten en dat is helemaal niet uitzonderlijk of gek. Alleen ikzelf had niet zozeer twijfels of ik het wel goed deed. Ik had op veel dagen last van angstgevoelens over hoe Colin dood zou gaan. Elk mogelijk scenario passeerde de revue, vaak tot huilen toe en soms wel 20x per dag.
Ik legde al heel snel een verband met slaaptekort. Bij voldoende slaap is die angst er ook wel maar dan flitst het 1-2 keer per dag door m'n hoofd en dan kan ik het ook direct van me afzetten. Als ik niet genoeg slaap, dan lukt me dat niet meer en dan ben ik echt heel ongelukkig.
Misschien zie jij ook een verband met nachtrust. Zo ja, zorg echt dat je regelmatig voldoende slaapt want als je een paar weken in zulke gedachten blijft hangen dag in, dag uit.. dan kun je je niet staande houden. Eigenlijk zou ik ook willen zeggen: wacht niet tot 19 april. In drie weken kan dit mogelijk groeien tot proporties die je zelf niet meer onder controle krijgt. Kan je verloskundige hierin iets betekenen?
Denk jij zelf ook dat je minder angstig wordt door je zoon op een andere kamer te leggen? Voor mij zou dat pure symptoombestrijding zijn, maar dat is heel persoonlijk. De bron aanpakken was voor mij de oplossing. Mijn man is naast de co-sleeper gaan liggen en hij doet nu de nachtvoedingen. Daarna werd het voor mij al vrij snel weer OK. Weet jouw huisarts dat je echt angstgevoelens hebt?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 00:21 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Oh echt? Wat een opluchting, dank je wel voor je reactie... Ik wilde het niet zo neerzetten maar dat is ook mijn grootste angst dat Tristan dood gaat, ik maak mezelf helemaal gek door steeds te blijven kijken naar dat buikje wat op en neer gaat... en als hij maar even "anders" ademhaalt dan giert de angst en paniek me door mijn lijf. Al heb ik wel 100x gegoogeld en gelezen dat het heel normaal is als een baby onregelmatig ademt en ook de kreuntjes en piepjes horen erbij.... Ik raak hem ook steeds even aan..zodat hij even beweegtik schaam me dood en ik vind het zo zielig voor hem, ligt ie lekker te slapen zit zijn moeder hem de halve nacht te porren
.
Hij ligt lekker in de wieg naast mijn bed maar in overleg met de huisarts probeer ik hem steeds meer op zijn eigen kamertje te laten slapen zodat ik het wel enigszins "los moet laten" de arts denkt dat ik daarmee ook zelf beter zal slapen. Niet dat dat wat helpt...
Ik vind het ook veel te lang duren tot de 19e, ik mocht volgende week wel weer een afspraak plannen bij de huisarts maar ik vraag me af wat die 10 minuutjes kunnen helpen.
Ik ben bevallen in het ziekenhuis dus eigenlijk geen contact meer gehad met de verloskundige en had ook geen vaste, was elke keer wel een ander die de controles etc, deden. Dus vraag me af hoe ik die dan het beste zou kunnen benaderen....
Ik heb het wel met veel moeite aan mijn zus bekend dat ik het eigenlijk helemaal niet zo leuk heb, want ergens schaam ik me echt dood, iedereen verwacht maar dat je dolgelukkig moet zijn met je kleine man, maar die reactie was ook niet wat ik verwachte... ik moet me niet zo aanstellen en alles is toch goed? dus is gewoon onzin dat ik die angst heb....
Herkenbaar hoor. Ik ben bij mijn eerste ook naar een praktijkondersteuner gegaan om te praten. Ook toen mijn dochter mini was. Ik twijfelde ook enorm, vooral aan het feit of ik genoeg aandacht gaf of niet. Het heeft me goed gedaan, ik had een lieve vrouw waarmee ik kon kletsenquote:Op maandag 29 maart 2021 23:14 schreef Carooltje79 het volgende:
Op 26-1 is onze zoon Tristan geboren met 37 weken en 1 dag, de 2 weken daarvoor al in het ziekenhuis gelegen omdat hij aan de lichte kant was en ik weinig leven voelde, dus voor de zekerheid elke dag aan de ctg en gelukkig tot 37 weken gerekt en toen de bevalling opgewekt. Tristan was bij zijn geboorte 2456 gram... echt een klein poppetje, gelukkig was alles goed en mochten we de volgende middag lekker naar huis. Hij doet het super goed en is nu met zijn 2 maandjes al 4260 gram dus hij groeit waanzinnig snelAlleen wel veel last van krampjes en zijn ontlasting wil niet helemaal lekker lopen, meneertje poept maar 1x in de 5 a 6 dagen..
Maar nu komt het, sinds een week of 2 twijfel ik aan alles wat ik doe, ik heb mij nog nooit zo onzeker gevoeld en ik kan het gevoel ook niet van mij af zetten, ben constant aan het kijken of alles goed is en eerlijk gezegd breekt het nu behoorlijk op, samen met de rommelige nachten door zijn krampjes en ik die constant op zit te letten op zijn ademhaling of hij hoe ligt in bed, of weer druk maak over een fles die niet leeg ging, of die poep luier die maar uitblijft.... echt ontzettend vermoeiend. Vorige week ook contact met de huisarts gezocht en die heeft aangeraden om naar de praktijk ondersteuner te gaan, heb daar 19 april een afspraak dus nog even afwachten...
Zo een heel verhaal en als het niet hier hoort dan hoor ik het graag, maar dacht schrijven en je gevoel delen heeft alleen maar voordelen
Ruim 7 maanden alweer!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:01 schreef NicolasJoy het volgende:
BFD!![]()
Hoe oud is de jouwe ook alweer @:Sunshine1982 ? Zie je zo snel niet in de OP staan.![]()
Kapper hebben wij lang mee kunnen wachten, maar stil zitten ging hier verbazend goed, doordat ze onder de indruk was van zichzelf!
Ik dacht al dat wij elkaar niet zo heel veel scheelden, maximaal een maand ofzo? Onze dame is bijna 7 maanden. Maar ik zie bij jou lang(er) haar, tandjes, rechtop zitten.. Totaal ander kind lijkt het dan ineens als ze zulke stappen zetten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ruim 7 maanden alweer!
Hoe gaat het bij jullie? Met de reflux en de nachten?
Echt stabiel zitten kan hij sinds een paar dagen. En soms valt hij ook gewoon nog omquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:41 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik dacht al dat wij elkaar niet zo heel veel scheelden, maximaal een maand ofzo? Onze dame is bijna 7 maanden. Maar ik zie bij jou lang(er) haar, tandjes, rechtop zitten.. Totaal ander kind lijkt het dan ineens als ze zulke stappen zetten.![]()
We mogen niet klagen. Of ja, uiteraard wel, maar ik zie licht aan de horizon.We zitten op het punt dat we twijfelen om de medicijnen te stoppen/nog verder af te bouwen voor de reflux. Ze mag 0,5ml/1 kg hebben. We zijn echter gestopt bij 2,5ml. De bijwerkingen werden ons vanaf 3ml te veel. Nu is ze al terug naar 1ml. (0,5 geprobeerd, maar dat was te weinig). We hebben nog medicijnen voor ~ maand-anderhalve maand. Als deze op zijn dan wil de huisarts eigenlijk naar een ander medicijn. Dus liever gewoon helemaal niet meer.
Qua slapen.. Heel wisselend.Vannacht weer in haar eigen bed en maar één nachtvoeding!
Denk dat we vannacht 6-7 uurtjes hebben kunnen slapen.![]()
[ afbeelding ]
Verder is het echt nog een baby.
[ afbeelding ]
Vind je niet dat hij dan direct maanden ouder lijkt?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Echt stabiel zitten kan hij sinds een paar dagen. En soms valt hij ook gewoon nog omTandjes zitten er al even
Grote zus poetst zijn tandjes, vindt ze enig om te doen
![]()
Jullie meid ziet er altijd zo vrolijk uitIk vind het knap hoe jullie zo door de eerste maanden heen geworsteld hebben! Als ik naar mezelf kijk vond ik de eerste maanden vooral bikkelen. Nu er ritme in zit en hij al wat dingetjes zelf kan begin ik het echt leuk te vinden
![]()
Dat zou fijn zijn zo zonder medicatie! Ik heb begrepen dat de meeste babies zo met een maand of 8 over hun reflux zijn gegroeid. Duimen draaien! En hoera voor de fijne nachten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 17:14 schreef Bienelientjee het volgende:
Mijn BFD![]()
Hij ziet er helemaal niet uit als een 7,5 weker! Stop met zo hard groeien!![]()
![]()
Die haartjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dank je wel voor je reactie, het is inderdaad dat ik wil dat hem niks overkomt... ik wil hem niet kwijt raken. En wat jij ook zegt, het potje lijkt zich wel steeds te vullen en als hij open knalt is er geen houden meer aan.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 07:26 schreef Framblij89 het volgende:
Carooltje, dit is heel herkenbaar! Ik had dit heel erg bij mijn oudste, noemde het toen een zorgenpotje wat opeens open knalt, en het kost heel wat tijd om dat te accepteren en ermee om te gaan. Het is ook helemaal niet gek, en laat je ook echt niet aanpraten dat het onzin is en dat je moet genieten. Je houdt gewoon zo veel van je kindje, en je wil dat hem niks overkomt.
Als je me wil dm’en of iets, het staat altijd open
Ja de huisarts weet dat ik echte angstgevoelens heb, ik ben in het verleden ook in therapie geweest voor mijn angst en paniek, dus het is niet onbekend voor mij. volgens de ha weet ik heel goed hoe het zit en kan ik prima omschrijven wat er aan de hand is, hij vertrouwd erop dat ik het zelf wel weer in de hand krijg.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 07:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Denk jij zelf ook dat je minder angstig wordt door je zoon op een andere kamer te leggen? Voor mij zou dat pure symptoombestrijding zijn, maar dat is heel persoonlijk. De bron aanpakken was voor mij de oplossing. Mijn man is naast de co-sleeper gaan liggen en hij doet nu de nachtvoedingen. Daarna werd het voor mij al vrij snel weer OK. Weet jouw huisarts dat je echt angstgevoelens hebt?
En nee, het is absoluut geen onzin dat je angsten hebt. Ikzelf ben in mijn 'normale' doen echt een angstvrij persoon. En nee, die roze wolk gaat niet voor iedereen op. Ik vond die eerste 6 weken gewoon overwegend zwaar, al had ik wel direct die band met Colin en ik had een droombevalling. En tóch kreeg ik hele rare kronkels in mijn hoofd, en zat ik echt wel dichtbij een postnatale depressie. Dus. Dit kan de beste overkomen![]()
![]()
.
Je bent niet gek, je bent geen slechte moeder.
Dank je wel voor de tip, ik was vanmorgen bij het cb en daar begonnen ze er ook al over dat ze langs wilde komen etc. dus ik heb ook aangegeven dat dat niet nodig is aangezien ik al ondersteuning krijg. ik had ook al een voorgevoel dat het een hoop "gedoe" met zich mee zou brengen. Toch wel apart dat het cb zo negatief beeld heeft bij de meeste moeders, waar moet je dan op vertrouwen?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. Ik ben bij mijn eerste ook naar een praktijkondersteuner gegaan om te praten. Ook toen mijn dochter mini was. Ik twijfelde ook enorm, vooral aan het feit of ik genoeg aandacht gaf of niet. Het heeft me goed gedaan, ik had een lieve vrouw waarmee ik kon kletsenEen tip, hou dit bij de praktijkondersteuner. Ik had dit ook bij het CB verteld en die vonden dat er iemand bij mij over de vloer moest komen om mee te kijken. Uiteraard niet gedaan, maar voor je het weet zit je in zo'n molen waar je lastig weer uit komt denk ik.
Succes!
Wat een schatjequote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Fotodinsdag toch?![]()
Ik probeer hier weer aan te haken, drukdrukdrukdruk...
Ik twijfel een beetje over de kapper. Van boven kan ik al bekant een mohawk maken, aan de zijkant is het wat korter. Ik denk ook niet dat ie stil blijft zitten![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
Mijn BFD![]()
![]()
Op slag verliefdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:41 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik dacht al dat wij elkaar niet zo heel veel scheelden, maximaal een maand ofzo? Onze dame is bijna 7 maanden. Maar ik zie bij jou lang(er) haar, tandjes, rechtop zitten.. Totaal ander kind lijkt het dan ineens als ze zulke stappen zetten.![]()
We mogen niet klagen. Of ja, uiteraard wel, maar ik zie licht aan de horizon.We zitten op het punt dat we twijfelen om de medicijnen te stoppen/nog verder af te bouwen voor de reflux. Ze mag 0,5ml/1 kg hebben. We zijn echter gestopt bij 2,5ml. De bijwerkingen werden ons vanaf 3ml te veel. Nu is ze al terug naar 1ml. (0,5 geprobeerd, maar dat was te weinig). We hebben nog medicijnen voor ~ maand-anderhalve maand. Als deze op zijn dan wil de huisarts eigenlijk naar een ander medicijn. Dus liever gewoon helemaal niet meer.
Qua slapen.. Heel wisselend.Vannacht weer in haar eigen bed en maar één nachtvoeding!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:17 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Wat een schatje![]()
Via imgur doe ik hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het CB is leuk als je een gemiddeld kind hebt en als je een gemiddelde ouder bent. Ondanks dat heb ik wel zinvolle tips gekregen, ik sta er niet geheel negatief tegenover. Wat ik wel wat minder vind is dat we elke afspraak iemand anders zien. Dat was bij mijn oudste ook al.
Ik kom daar vooral voor de prikjes en de metingen.
Ja dat lijkt mij inderdaad ook vervelend, hier in het dorp zitten er maar 3 dames dus dat valt hier gelukkig nog wel mee.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Via imgur doe ik het![]()
Het CB is leuk als je een gemiddeld kind hebt en als je een gemiddelde ouder bent. Ondanks dat heb ik wel zinvolle tips gekregen, ik sta er niet geheel negatief tegenover. Wat ik wel wat minder vind is dat we elke afspraak iemand anders zien. Dat was bij mijn oudste ook al.
Ik kom daar vooral voor de prikjes en de metingen.
Het is maar net wie je voor je hebt zitten. De mijnes weegt bovengemiddeld en is kwa lengte bovengemiddeld. Ze hebben me nog nooit iets over voeding verteld. Gewoon kijken naar de behoeftes van je kindquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:40 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij inderdaad ook vervelend, hier in het dorp zitten er maar 3 dames dus dat valt hier gelukkig nog wel mee.
Ik kreeg vandaag inderdaad ook al een beetje gezeur over de voedingen, ik zou teveel en te vaak voeden... maar daarna wel zeggen dat hij nog onder de gemiddelde lijn zit dus niet "te zwaar" is dus dat ik me niet te druk zou moeten maken.... dus ik zei al dat doe ik ook niet, u gaf daar een opmerking over...
Dat wegen en meten vind ik wel fijn, dat kan ook op het inloopspreekuur... dan kan je toch een beetje in de gaten houden hoe ie het doet enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ff showen met mijn schatje
The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
Ja zoiets heb ik ook hoor, als hij honger heeft ga ik hem niet laten huilen omdat het " nog geen tijd is "quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is maar net wie je voor je hebt zitten. De mijnes weegt bovengemiddeld en is kwa lengte bovengemiddeld. Ze hebben me nog nooit iets over voeding verteld. Gewoon kijken naar de behoeftes van je kind
Ja zodra de handjes ontdekt zijn stoppen ze daar niet snel meequote:Op zondag 28 maart 2021 00:14 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Zelfs tijdens zijn badje zit hij alleen maar aan zijn hand te sabbelen![]()
Is natuurlijk veel leuker!
Ik weet blijkbaar heel weinig over yogaquote:Op zondag 28 maart 2021 08:12 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo pilates = yoga maar zonder meditatie![]()
Het gaat goed met de hapjes, we zijn nu in afwachting van een kinderstoel en dan gaan we echt als gezin aan tafel eten (nu is het vaak tijdens het netflixen).
Ondertussen vastgesteld dat hij gek is op citroenkwark, banaan, van die maispuffs, mango, appelmoes, soepstengels, perenmoes. Ik wil een dezer dagen ff courgette en komkommer proberen.
Verder druk met de babygebaren, echt leuk ondanks dat hij het nog niet terug doet.
En ik vind het wel cute dat Colin ons helpt bij luier verschonende beentjes en de billen gaan hier op verzoek omhoog en omlaag.
Hoe loopt het bij jullie met hapjes en babygebaren?
We hebben inderdaad zo'n matje maar ik dacht dat we die niet mee hadden genomen. Zag ik die gisteren toch in de tas zitten toen ik wat anders aan het zoeken wasquote:Op zondag 28 maart 2021 15:29 schreef Hilmo het volgende:
Majo als ik ergens anders ben, verschoon ik F het liefst gewoon op een eigen matje op de grond. Als het dan mis gaat, is het minder vies voor de ander haha. maar leuk van het uitstapje. Ergens anders slapen kunnen we hier ook wel vergeten , dat is herkenbaar.
Heb dankzij filmpje in gebaren topic het gebaar 'op' aangeleerd en luier. En die van ons rolt sinds gister van buik naar rug en tijgeren beetje. In elk geval verplaatst hij zich langzaam van speelkleed af.met bijna 8 maand. Onze luie donder. En hij zegt sinds vandaag mammamamamama. Ineens die klank. Vooral als hij jengelt
Altijd fijnmango is ook helemaal smullen. Hij gaat er altijd zo bij kreunen. Bij jullie ook? Zo grappig. Doperwten, sperziebonen soms en gekookt ei is vies vindt hij. Maar blijven aanbieden.
Het is zo stom maar ik heb echt totaal niet over de kinderwagen nagedachtquote:Op zondag 28 maart 2021 18:46 schreef Nolita het volgende:
@:MaJo ze was idd op haar neus gevallen denk ik. Ze lag op haar buik met een speeltje te spelen dus ik denk met haar neus op de grond of op het speeltje. Was gelukkig snel over!
Fijn dat jullie er even een dagje uit waren. Toen ik laatst bij een vriendin was had ik de kinderwagen bij me, dat is een vertrouwde plek. Aangezien L niet snel slaapt tijdens het wandelen had ik weinig vertrouwen. Maar op het juiste moment erin gelegd en comfort cover erop tegen alle prikkels en ze gaf geen kik en sliep toen ook nog eens 1,5 uur. Soms kunnen ze je verbazen!
Ik las over goede nachten, fijn! Hier was ie niet zo best, vanavond op tijd naar bed hopelijk. Opladen voor de werkweek.
Vandaag waren we even voor op straat. Kroop ze opeens over de stoep samen met en naast haar grote zus richting de buurkindjes. Was een geweldig beeld, maar helaas geen telefoon bij de hand. Ze ging echt samen met grote zus op avontuur.
Fijn is dat hèquote:Op zondag 28 maart 2021 20:25 schreef NicolasJoy het volgende:
Vanochtend was ze hier in elk geval een uurtje later wakker dankzij het klok verzetten. Het zijn de kleine dingen ....
Noh te cutequote:Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef PKM het volgende:
Dit meisje trouwens![]()
![]()
Wij wilden ook voor wasbaar gaan maar na een weekje proberen vonden we het ook niet zo'n succesquote:Op zondag 28 maart 2021 23:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Toevallig hebben we die idd, ben alleen nog niet super tevreden met het merk (Huggies). Bovendien zouden we voor wasbaar gaan maar dat experiment is op dag 1 al gesneuveld
Welkom hier!quote:Op maandag 29 maart 2021 10:23 schreef kwakz0r het volgende:
Ik zwaai even, post niet echt mee, maar vrijdag 19 maart is Pep (foknaam) geboren met een keizersnede. Vandaag dus 11 dagen oud
We klooien nog wat met de borstvoeding/bijvoeding/kolven en hebben momenteel hele slechte nachten. Het is nu vooral een kwestie van zelfvertrouwen om zonder bijvoeding te durven (hij groeide eerst niet goed en dronk zwak). Komt hulp van een lactatiekundige deze week en heb een plan voor de komende twee dagen, dus we’ll see. Wie weet loopt t allemaal vanzelf wel wat meer in de pas straks.
Scheelt dat ik niet zoals bij Melba enorm veel pijn heb. Ben alleen heel moe.
quote:Op maandag 29 maart 2021 10:46 schreef Aure het volgende:
Fijn dat er een LK mee komt kijken kwak, hopelijk loopt het snel wat soepeler! Wat een gedoe kan het toch zijn hé, met die borstvoeding. Vroeger dacht ik heel naïef dat het gewoon tiet erin was en gaan![]()
Hier trouwens 'gewoon' pampers. Nu gebruiken we nog premium protection maar uiteindelijk stappen we een keer over op baby-dryen pampers pure doekjes, die vind ik heel fijn
Otis is nu 2 weken oud en doet het echt goed, maar heeft wel veel last van krampjesde afgelopen 2 nachten waren daardoor iets zwaarder dan de nachten ervoor
hopelijk trekt dat wat bij
Wat een schatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een heel bekend Hema pakje inderdaad, aapie had die ook
Hoe gaat het nu met Zusje? Aapie heeft gisteren ook prikjes gekregen bij het CB en was vandaag heel zielig met koorts. Ik vond het maar sneuquote:Op maandag 29 maart 2021 13:13 schreef 1inamelon het volgende:
Ahh @:Aure wat een plaatje is Otis![]()
Zusje kreeg vandaag prikjes en was Heel Zielig. Nu ligt ze lekker te slapen. De vorige keer reageerde ze best heftig op de inentingen, ik hoop dat haar dat nu bespaard blijft.
Verder doet ze het hartstikke goed. Ze rolt van rug naar buik en soms ook terug (en anders ligt ze heel boos te mopperen) en slapen gaat zowel overdag als ‘s nachts best goed! En als ze wakker is is ze alleen maar aan het lachen, vooral als haar broer in beeld komt
quote:Op maandag 29 maart 2021 15:17 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wat lief! Is dat een duplo trein? Die heb ik ook nog gehad! Duplo!
Voor de stats: wij hebben vanaf de geboorte pampers gebruikt. Wel verschillende soorten, nu al een tijdje pampers pure. Bevalt goed, maar dat mag ook wel voor de prijs vind ik.
Verder hier alles goed, kleine meid is morgen alweer 6 maanden oud! Hier ook veel rollen, van rug naar buik en ook van buik naar rug (op het speelkleed dan). Wanneer ze in bed op haar buik beland is het vooral heel hard huilen. En dan al helemaal als ze met haar benen tussen de spijlen komt.. ik moest stiekem lachen, lijkt een beetje op een kalkoen zo![]()
.
Ik moest lachen om de kalkoenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom hier! Sowieso goed dat je mee komt posten, dat is zeker de eerste stapquote:Op maandag 29 maart 2021 23:14 schreef Carooltje79 het volgende:
Zo een heel verhaal en als het niet hier hoort dan hoor ik het graag, maar dacht schrijven en je gevoel delen heeft alleen maar voordelenIk denk dat onzekerheid gewoon bij het moederschap hoort, helaas! Maar als je er echt te onzeker van wordt is het inderdaad goed om er met iemand over te gaan praten. En lekker meeschrijven hier, dat geeft vaak ook steun! Al was het maar omdat iedereen hier wel eens onzekere momenten heeft, echt dat hoort er (helaas) gewoon bij
Wat een heerlijk ding is het tochquote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Fotodinsdag toch?![]()
Ik twijfel een beetje over de kapper. Van boven kan ik al bekant een mohawk maken, aan de zijkant is het wat korter. Ik denk ook niet dat ie stil blijft zitten![]()
Die tandjes
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Wil je in de OP? Geldt ook voor de nieuwe moeders, @Aure @Bienelientjee @kwakz0r en anderen die ik misschien vergeetquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ruim 7 maanden alweer!
Hoe gaat het bij jullie? Met de reflux en de nachten?
Dat is goed nieuws! Hopelijk gaat dit samen met betere nachten. Jullie hebben het wel verdient om heeeeel wat lekkere lange nachten te makenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 11:41 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hebben nu een kinderfauteuil gekocht en aapie ziet er inderdaad super volwassen uitquote:Op dinsdag 30 maart 2021 14:33 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Vind je niet dat hij dan direct maanden ouder lijkt?
Hier zit ze nu af en toe in de kinderstoel, maar niet te lang, want ze blijft heen en weer wippen. Zit wel stabiel op zich, maar ik vrees dan toch voor een te plotselinge beweging en haar nek. Die tanden hier gelukkig nog niet, geen idee hoe fijn dat is met borstvoeding.![]()
Blij ei hé! Dat is hetgeen dat ons er ook doorheen sleept. Het is geen ontzettend verdrietig kind (meer). Als je er maar bij bent dan is ze al snel tevreden/blij. Op tijd een schone luier, de borst en haar medicijnen.. Nu alleen nog zien dat we van de medicijnen af komen (en ze iets meer slaapt.). Stel dat je 24/7 met haar bezig kunt zijn dan is ze denk ik ook 24/7 blij.
Mijn BFD![]()
![]()
Dit is echt te cute hoor, ik zou bijna gaan rammelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En groeit hard inderdaad!
Ik bewaar wel wat kleertjes maar doe ook best al wat weg. We weten ook niet of we ooit voor een tweede gaan dus enerzijds wil ik wel wat bewaren maar anderzijds ook niet onnodig heel veel.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoeveel en wat bewaren jullie uit de babytijd?
Ikzelf vrees dat ik niet zo heel veel bewaar/bewaard heb. We hebben ook niet veel ruimte. Als ik naar mezelf kijk vond ik dat leuk om voor een keertje te zien en daarna vond ik het ook niet meer bijzonder.
Het enige wat ik nu actief bewaar zijn schoolwerkjes van mijn dochter. En melktandjes. Geen idee of ze daar op zit te wachten, ik vond mijn melktanden een beetje onsmakelijk ofzo. Geen idee waar ze nu zijnquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:49 schreef Carooltje79 het volgende:
Ook al zo'n cutieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ff showen met mijn schatjeHoe oud is hij nu? En wil je ook in het lijstje in de OP?
[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 31-03-2021 00:18:51 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Hij is van 26/1, dus morgen is hij alweer 9 weekjesquote:Ook al zo'n cutieHoe oud is hij nu? En wil je ook in het lijstje in de OP?
Gaat snel he? Aapie is alweer 5 maanden, waar blijft de tijd!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:05 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Hij is van 26/1, dus morgen is hij alweer 9 weekjes
Jullie staan erinquote:
Die fauteuil, wat gaaf! Zie ‘m wijs zitten zo!quote:- foto's weer weg-
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[ afbeelding ]
Fotodinsdag toch?![]()
Oh dat mag hoorquote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gaat snel he? Aapie is alweer 5 maanden, waar blijft de tijd!
Zal ik je in het lijstje zetten? En zo ja, wat is zijn online naam?
Dank je wel voor je reactie, het voelt inderdaad al alsof we een jaar verder zijn, zo al die gebroken nachten kan ook niet goed blijven gaan natuurlijk. Dus zaterdag gaat T lekker een nachtje bij oma slapen, even een avondje/nachtje me-timequote:Op woensdag 31 maart 2021 09:36 schreef PKM het volgende:
Oh jullie baby's.![]()
@:Sunshine1982 ik bewaar niet zo veel. Eigenlijk doe ik alle kleertjes weg. Het wordt niet mooier van op zolder liggen. Tandjes vind ik niet zo fris om te bewaren, daar zou ik ook gewoon fotootjes van maken denk ik.
@:Carooltje79 goed dat je erover bent gaan praten.
Ik heb ook wel mijn onzekerheden, dat hoort er een beetje bij. Met slaapgebrek hakt alles er ook harder in. Met negen weken heb je geloof ik ook een piek met krampjes, als dat beter wordt scheelt het ook al een hoop. Met negen weken ben je ook pas net mama, al voelt het misschien als heel lang. Geef jezelf de tijd om te wennen aan je nieuwe leven. Het hoeft echt niet perfect en je doet wat je kan.![]()
@:NicolasJoy ik moet wel lachen om je late roller. Met zoveel wakkere uren zou je toch verwachten dat ze het beter onder de knie zou hebben.![]()
Poffertje rolt ook niet maar ik vind haar wel heel sterk met bewegen. Zo was ze gisteren aan het proberen vooruit te komen richting kattenbrokjes.![]()
Ze is wel geobsedeerd door eten en dan zijn haar handen ook heel gericht. Misschien dat ze vandaag wel wil rollen als ik naast haar 3en mandarijntje eet.
ja dat ga ik ook doen en ik weet dat hij bij opa en oma echt in hele goede handen is... ze roepen vanaf dag 1 al dat ze graag willen oppassen haha dus ik ga er wel vanuit dat ik er lekker van kan genieten... En oma kennende zal T lekker de hele dag geknuffeld en gekroeld wordenquote:Op woensdag 31 maart 2021 14:09 schreef PKM het volgende:
@:Carooltje79 ga je vooral niet schuldig voelen anders gaat het zijn doel voorbij.
Als je er zaterdag toch nog moeite mee hebt, stel je dan gerust dat T. vast lekker slaapt zonder mama die steeds zit te gluren.
jeetje wat heftig zeg, heel veel beterschap voor jullie allemaalquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik lees vrij veel positieve berichten!Geprobeerd een beetje '+1' in te zetten, want uitgebreid reageren...
We zijn ziek terug gekomen van vakantie.M'n vriendin begon zondag, de peuter maandag, ik maandagavond en de baby dinsdagochtend. Na uitsluiting van corona blijkt het gewoon een goede verkoudheid/griep/holte-ontsteking/.. Geef het maar een naam. Er wordt geniest, gehoest, gesnotterd, keelpijn, spierpijn, koorts, hoofdpijn: de hele reutemeteut. Kop vol snot.
De eerste zijn op weg terug, dus het komt vast snel goed.
Ze sliep vannacht overigens wel redelijk goed! Maar 2-3 keer er uit geweest!
quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:40 schreef QuattroF het volgende:
Met een grote glimlach (en een klein traantje) neem ik afscheid van het babytopic! Wat was het een jaar, vol met hele grote ups maar ook hele flinke downs helaas. Maar: mijn meisje is vandaag 1 jaar geworden! En wat heeft ze een fijne dag gehad. Helaas niet groot kunnen vieren, maar in de komende dagen komt er nog een handje vol verjaardagsvisite voor haar. Haar Nijntje-taart ging er zeer goed in, (zie filmpje, hoezo je handen gebruiken?!) en het was oprecht heel gezellig. Ik schuif door naar het dreumestopic en hoop jullie daar ook snel te zien.
Gefeliciteerd met Frum! Super leuke foto’s (en filmpje), ziet eruit alsof ze ervan genoten heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
quote:Op woensdag 31 maart 2021 21:40 schreef QuattroF het volgende:
Met een grote glimlach (en een klein traantje) neem ik afscheid van het babytopic! Wat was het een jaar, vol met hele grote ups maar ook hele flinke downs helaas. Maar: mijn meisje is vandaag 1 jaar geworden! En wat heeft ze een fijne dag gehad. Helaas niet groot kunnen vieren, maar in de komende dagen komt er nog een handje vol verjaardagsvisite voor haar. Haar Nijntje-taart ging er zeer goed in, (zie filmpje, hoezo je handen gebruiken?!) en het was oprecht heel gezellig. Ik schuif door naar het dreumestopic en hoop jullie daar ook snel te zien.
Awww gefeliciteerd met jullie grote dappere meidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat filmpje is echt te schattig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |