Die vraag stelde Seven geloof ik ook op pagina 1. Ik zweer bij silliconen placemats met bakje eraan van ezpz zo uit mijn hoofd qua letters. Ideaal.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:09 schreef tpopml het volgende:
Wat een lekker bekkie SQ!
Hier herkenbaar met eten, Mickey heeft er echt twee weken niets van gesnapt en nu krijgt hij het door. Bruine bonen en courgette wordt zelfs bij gesmakt. Met brood en banaan doen we Rapley(esque...) en dat vindt hij ook wel wat. Wordt steeds enthousiaster als we aan tafel gaan![]()
Verder twee updates gekregen!
1. Hij maakt nu bewust geluid als je je hand vlak voor zn mond doet (en dan zachtjes erop tikken, jeweetwel als een indiaantje) en hoe geconcentreerd hij daar dan naar kan luisteren![]()
2. Meer oog voor afstanden en wordt boos als hij iets wil waar hij niet bij kan![]()
Ik merk ook dat hij graag bij me wil zitten, maar zodra hij dat is wil hij weer op avontuur. Vermoeiend![]()
@:Seven hoe gaat het met de numnum? Heb jij de lepel met het gat erin al geprobeerd? Ik zou niet zo goed weten waarvoor ik die in moet zetten.
Verder ga ik maar even een bordje met een zuignap regelen. Als je iets laat vallen dan maakt dat geluid en dat is natuurlijk FAS CI NE REND![]()
Hebben jullie aanbevelingen?
Valt wel mee hoor, qua lengte is ie exact gemiddeld en qua gewicht zit ie precies op het +1 lijntje van het cbquote:Op zondag 21 maart 2021 15:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Zo dat zijn best indrukwekkende stats! Zit ie bovenin in de curve? Ik heb de foto gemist.
De eerste keer dat we het aanboden bleef het ook in zijn mond liggen, maar nu wordt het netjes doorgesliktquote:Op zondag 21 maart 2021 00:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ah wat leuk @:MaJo! Banaan was het allereerste dat we Bubbles aanboden en ze snapte er niets van, denk ook dat dat de reden was waarom het in eerste instantie geen succes was hier. Binnenkort weer proberen.
Dat zijn best prima stats toch? Aapie is nu 7 kilo bij 67cm maar hij is ook 3 weken jonger. Dus lijkt me niet heel abnormaalquote:Op zondag 21 maart 2021 08:20 schreef SQ het volgende:
@:MaJo, hij was nu 7940 bij 66,8![]()
Mijne gaat ook hard, hij zegt nu steeds babababa en hij jat mijn brood
Ziet eruit als een handig systeem! Maar blijft het aan een lepeltje ook niet gewoon plakken? Het bananenhapje bleef in ieder geval ook goed plakken aan het lepeltje.quote:Op zondag 21 maart 2021 09:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
De numnum is een doorslaand succes! Maar we zijn nog niet doe aan fase 2, voorlopig in gebruik als soort van ijsstokje dus.
[ afbeelding ]
Ik ook bordje besteld met zuignappen maar nog niet geprobeerd bij gebrek aan kinderstoel.
Ah okquote:Op zondag 21 maart 2021 21:01 schreef SQ het volgende:
Oh nee, zeker geen abnormale stats hoor. Maar wel by far mijn dikste baby
Bij het cb zeiden ze trouwens dat dat advies van beginnen met groenten alweer achterhaald isgewoon lekker van alles proberen dus!
Wat goed dat het bij A-tje zo goed gaat! Aapie snapte echt niks van die eerste hapjes. Nu hij bijna 5 maanden is (over 3 dagen al, whut!) is het kwartje opeens gevallenquote:Op zondag 21 maart 2021 21:08 schreef Donna het volgende:
A-tje heeft vandaag voor het eerst wortel gehad! Hap hap hap alsof ze nooit anders gehad heeft. Geboren vreetzak. Haha!
Ja dat is natuurlijk wel zoquote:Op zondag 21 maart 2021 21:23 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo jawel gaat met gewoon lepeltje ook wel, maar met een lepeltje moet je eigenlijk wel een hefboom dingetje doen om het eten er ook weer af te krijgen. Dat leren kinderen pas veel later. Numnum is recht, stevige steel voor kleine knijphandjes. En ook textuur om te ontdekken.
6 maanden. Ik zie het wel zitten!quote:Op maandag 22 maart 2021 11:07 schreef monsterd. het volgende:
Vanaf welke leeftijd kun je beginnen met gebaren dan? Sorry ik heb mij totaal nog niet ingelezen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen ze besloot te gaan slapen ~ 9u was de peuter hier uiteraard wakker. Die overigens besloot dat vandaag een goede dag was om eens zonder middagdutje te doen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 14:32 schreef QuattroF het volgende:
@:Nanuke lief, thanks. En groot gelijk! Lekker netflixen. Soms is dat echt de beste optie. Eigenlijk best vaak.
@:Sunshine: Ach wat rot dat jullie er ook last van hadden. Maar wat fijn dat het nu al beter lijkt te gaan met een ander ritme! Hier is ons ritme eigenlijk best strak. Alleen zondag dus niet, omdat we op visite waren. Normaal is dat niet zo’n probleem en is Frum heel flexibel, maar nu dus niet.
@:NJ oef dat is vroeg. Lekker een middagslaapje doen met z’n allen dan maar? Waar zijn jullie naartoe op vakantie? Toch een fijne vakantie gewenst. Hopelijk gaat het vannacht beter!
Oef heftig dagje! Lekker naar bed zo allemaal. Hopelijk wordt het een betere nacht.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 19:04 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Toen ze besloot te gaan slapen ~ 9u was de peuter hier uiteraard wakker. Die overigens besloot dat vandaag een goede dag was om eens zonder middagdutje te doen.Dus ik denk dat we met een uurtje er gewoon allemaal in bed liggen. Hoop ik.
![]()
Safari Resort Beekse Bergen!
Dierentuin helaas gesloten, maar huisjes en vakantiepark zijn onwijs tof! Je zit aan een vlakte met dieren zeg maar.
Ik realiseer me dat het niet goed gaat, maar ik vind het moeilijk om keuzes te maken die voor mij goed zijn, maar niet per se beter voor de kleine (zoals 's nachts niet kolven) en om hulp in te schakelen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:29 schreef monsterd. het volgende:
Tink een knuffel voor jou en je fam.![]()
Ik hoop dat het oplucht om het even te kunnen delen, je zegt dat de psych langs komt en dat er zorgen om jou zijn. Maak je zelf ook zorgen hierom of ben je alleen met de baby bezig nu?
Snap ik.. ik heb zelf ook zo'n keuze moeten maken in het ziekenhuis en dat voelt gewoon niet goed. Maar een keuze maken voor je eigen gemoedstoestand, is automatisch ook een keuze maken die je spruitje ten goede komt. En na een paar half fatsoenlijke nachten, ga je het mogelijk in een ander licht zien. Ikzelf was achteraf blij dat ik voor mijn nachtrust gekozen heb want dat heeft me er doorheen gesleept.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik realiseer me dat het niet goed gaat, maar ik vind het moeilijk om keuzes te maken die voor mij goed zijn, maar niet per se beter voor de kleine (zoals 's nachts niet kolven) en om hulp in te schakelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:10 schreef Aure het volgende:
Ik had @:MaJo een update beloofd over OtisDie is nu alweer een week oud, de tijd gaat zo snel. De kraam was gisteren voor het laatst dus nu doen we het allemaal lekker zelf. Het is een heerlijk ventje, hij moest even leren goed aan te happen, maar inmiddels gaat dat goed (of kweek je gewoon eerder eelt op je tepels bij een tweede?
). Gisteren was ie alweer 4200 gram
Hij slaapt ook wel prima vooralsnog, ik voel mij zelfs redelijk uitgerust. Mijn herstel lijkt sowieso wel sneller te gaan dan bij de eerste. Vandaag voor het eerst even naar buiten geweest, met Otis in de doek. Das ook wel fijn na een week binnen zitten.
Een plaatje bij 't praatje:Ik smeltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Hij heeft haar! En mooie volle mond ook, meestal hebben baby'tjes van die zuunige lipjes nog.Resistance is futile.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:37 schreef Seven. het volgende:
@:QuattroF je kunt je kleine geen groter plezier doen dan goed voor jezelf zorgen. En je kind af en toe afgeven aan haar eigen vader is ook voor jezelf zorgen.
En niet zulke hoge eisen stellen aan jezelf hoor. Hoe vaak heb je nou echt zulke dagen?
Ach gossiequote:Op maandag 22 maart 2021 09:30 schreef SQ het volgende:
Ik gaf goud vanmorgen een stukje mango op een vorkje.
Het is zo sneu want hij wil echt heel graag, maar hij heeft echt nog geen idee hoe of watmaar goed, vooralsnog likt ie er gewoon een beetje aan, helemaal prima
Ik vind het reuze interessant die gebaren! Ik ga me er eens goed over inlezen. En misschien bestel ik wel een boek, ik ben altijd wel snel van het bestellen van een boek als ik iets interessant vindquote:Op maandag 22 maart 2021 09:52 schreef Hilmo het volgende:
Dat is ook een goed idee van vorkje sq want ik heb wel eens mango blokjes en die zijn te klein om goed vast te pakken.
Majo echt niet moeilijk, die gebaren. Geen cursus ofzo meteen willen doen (zelf ook nooit gedaan) maar kijken wat je leuk lijkt. Papa mama, zijn zo geleerd. Eten is zoals je eten zou gebaren, boek en vogel ook. 'lekker' ook. Drinken ook. Haha. Ik vond lamp een leuke, en een paar dieren zoals paard en hond en oh ja, 'poep' is ook erg handig. Onze oudste heeft nooit terug gebaard maar sprak met iets meer dan een jaar woorden als parasol , haahah en die is taalkundig ecbt super. En dan goed gaan letten op die kleine vingers want ze doen het soms zo subtiel. Met 7 maanden beginnen is met 10/11 maanden misschien resultaat las ik. En dan elke keer als je het woord zegt zoals lamp, gebaar erbij maken. Meer is het niet.
Bijzonder is dat hè zo'n eerste lachjequote:Op maandag 22 maart 2021 10:21 schreef Nanuke het volgende:
Er is zelfs een topic over babygebaren hier ergens. Wij hebben het met Dirk ook gedaan, maar die heeft de gevaren eigenlijk alleen gecombineerd met praten. Nu ik samen met Dirk begonnen met gewone gebarentaal dus ik denk dat we met Hannah ook wel weer (baby)gebaren zullen doen.![]()
Mijn baby lacht.Zo leuk! En die geluidjes! Ik was even vergeten dat die zo leuk konden zijn.
Ik vind het idee van teruggebaren ook wel weer iets freakies hebbenquote:Op maandag 22 maart 2021 10:26 schreef PKM het volgende:
@:MaJo het begin vond ik wel lastig, zeker omdat er geen reactie terug komt.
Na wat oefening werd het wat makkelijker en ben ik steeds meer gaan toevoegen.
We zijn er precies op tijd bijquote:
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 10:30 schreef QuattroF het volgende:
Hier nooit iets met gebaren gedaan. Niet bewust althans. Wel interessant overigens!
Zondag op visite geweest, waar Frum weigerde om te slapen. Ze is van 07.30 uur tot 19.00 uur wakker geweest, wat we ook probeerden. Nou dat heb ik gisteren geweten. Wat een horror-dag. Slecht slapen, ontzettend humeurig, gillen, huilen, niet willen eten, etc. Zo ken ik haar helemaal niet. Gelukkig is vandaag alles weer normaal lijkt het nu. Dat is maar goed ook, want ik was compleet gesloopt. :’)Ach lieverd, je bent echt wel een goede moeder! Je hebt gewoon ontzettend veel zorgen aan je kop gehad en dan is het echt niet zo gek dat de emmer een keer overloopt. Ik vind het juist altijd zo knap hoe positief je blijft ondanks alle rottigheid. En je praat met zoveel liefde over FrumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus echt, maak jezelf niet gek want je doet het hartstikke goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helemaal eens dat je ook goed voor jezelf moet zorgen, morgen is er weer een dag! En niks mis met een dagje lekker op de bank hangen met je babyquote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:16 schreef Nanuke het volgende:
@:QuattroF, je bent geen slechte moeder, je bent gewoon een mens. Iedereen wil altijd lief en geduldig zijn, maar zo werkt het niet. Het is juist goed dat je haar afgeeft als je het niet meer trekt. De beste moeders zorgen ook goed voor hunzelf.![]()
Daarom zit ik nu al de hele dag met een plakbaby op de bank en in de draagdoek omdat ik haar niet weg kan leggen vandaag (en vannacht ook al niet). En in plaats van vanalles willen (koken, papieren uitzoeken, was opvouwen) wat niet lukt, heb ik drinken en netflix. We gaan na de volgende voeding even aardbeien halen bij de groenteboer en daarna plof ik gewoon weer op de bank tot man thuis is en dan mag ze bij hem plakken.Wat maken we het onszelf toch moeilijk af en toe, niks menselijks is ons vreemdquote:Op dinsdag 23 maart 2021 11:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:Quattro
Toevallig hadden wij dat zondag ook, maar dan thuis. Niks was goed. Niet in box, niet op speelkleed, niet in bed. Alleen op schoot. Mijn breekpunt kwam s'avonds, toen ik mijn oudste naar bed bracht. Je raadt het al, die wilde ook niet slapen. Ik trok het niet meer en ik schreeuwde naar beneden dat vriend het maar verder moest doen. Baby wakker en de oudste aan het janken![]()
![]()
Toen heb ik besloten dat ik echt met een ritme ga werken. Ervoor deed ik alles nog een beetje op verzoek. Ik heb wat schemaatjes opgezocht wqt bij een 7 maander hoort en dat heb ik gisteren toegepast. Hij sliep opeens veel langer dan normaalIk merk dat het mij ook rust geeft, wat meer ritme.
Oh no ze is weer lekker bezigquote:Op dinsdag 23 maart 2021 12:15 schreef NicolasJoy het volgende:
We waren gisteren heel blij dat ze hier zonder problemen ging slapen om 20u/21u, op het vakantie-adres. Was ze om 3u wakker.Tot 9u vanochtend. Yay, vakantie.
Ben kapot, haha.
Hopelijk is de rest van de vakantie wat relaxter!
Jeetje wat een pittig beginquote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Ik kom hier langzaam binnenschuifelen met een hele lange post...
Spruit is nu aan zijn zesde dag bezig en we zijn nog in het ziekenhuis. Hij heeft A0-antagonisme, waardoor hij veel te snel veel te geel werd door een versnelde afbraak van z'n rode bloedcellen. We hebben een wisseltransfusie net weten te voorkomen (met dank aan de vpk voor het heel snel opmerken van zijn gele kleur). Hij ligt nu in de couveuse tussen de blauwe lampen (eerst 4, nu nog 2), maar zijn bilirubine-waarden willen niet echt zakken of zakken wel, maar stijgen vervolgens ook weer. We mogen daardoor in ieder geval niet voor het weekend naar huis. Daar komt bij dat ik mijn bed kwijt ben als het te druk wordt op de afdeling. Spruit moet dan naar de couveusekamer en ik kan dan niet meer 24/7 bij hem zijn. Vooralsnog is het nog niet zo druk, maar op een kraamafdeling weet je nooit hoe lang dat zo blijft...
Doordat hij wat suf is en we veel te weinig huid op huid contact kunnen hebben (hij moet meteen na elke voeding terug in de couveuse met de lampen), is hij bovendien 9,5% van z'n geboortegewicht afgevallen en dus zijn we in overleg met de lactatiekundige begonnen met bijvoeding. Heel kut, want hij leek heel goed aan de borst te drinken en dat maakte voor mij dat ik me nuttig voelde en dat dat iig goed ging, scheelde een hoop voor mijn mentale gesteldheid en gaf me wat vertrouwen. Dat is nu allemaal even weg. Het wegen, voeden, weer wegen, bijvoeden, kolven en weer van voren af aan beginnen, vind ik best pittig, zeker omdat mijn man inmiddels 's nachts weer thuis bij de oudste moet zijn. Die snapt bovendien niet waarom mama en de baby niet naar huis komen en is boos en regelmatig ontroostbaar.
Conclusie; het komt goed, maar we gaan nog niet zo lekker. Morgen komt de psych (weer) langs omdat mijn man en de vpken zich zorgen om mij beginnen te maken en in de tussentijd probeer ik één stapje tegelijk te zetten: kolven tot morgenvroeg en dan een nieuw plan maken bijvoorbeeld. En 's nachts kolf ik niet, al voel ik me daar enorm schuldig over.
De lactatiekundige is btw al geweest en probeert me vooral te helpen om op mijn grenzen te letten. Dat doet ze goed, ze heeft bijvoorbeeld de vpken geïnstrueerd om lekker veel kopjes thee voor me te halen en we hebben elke dag met iemand een beschuit met muisjes op afstand, zodat we toch nog het gevoel hebben dat we ons prachtige kereltje met de wereld kunnen delen.
Dus uhm, hoiGoed dat er aan de bel is getrokken en dat er ook voor jou wordt gezorgd! Helemaal eens met Seven dat je het jezelf niet kwalijk moet nemen dat je 's nachts niet kolft, jij moet er ook niet aan onderdoor gaan he want dan ben je nog verder van huis
Dus pak die nachten lekker om een beetje tot rust te komen!
Ik had @:MaJo een update beloofd over OtisDie is nu alweer een week oud, de tijd gaat zo snel. De kraam was gisteren voor het laatst dus nu doen we het allemaal lekker zelf. Het is een heerlijk ventje, hij moest even leren goed aan te happen, maar inmiddels gaat dat goed (of kweek je gewoon eerder eelt op je tepels bij een tweede?
Hij slaapt ook wel prima vooralsnog, ik voel mij zelfs redelijk uitgerust. Mijn herstel lijkt sowieso wel sneller te gaan dan bij de eerste. Vandaag voor het eerst even naar buiten geweest, met Otis in de doek. Das ook wel fijn na een week binnen zitten.
Een plaatje bij 't praatje:Jaaa, goede update. Wat een plaatjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En veel haar inderdaad al!
Lekker even naar buiten gaan, dat doet een mens goed! Moet ik ook vaker doen, ik zit ook dagen binnen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Quattro, je bent echt geen slechte moeder, jeetje, ik heb ook een beetje mee zitten lezen met jouw verhaal het afgelopen jaar en het is zo heftig geweest voor jullie allemaal, vind je het gek. Dikke knuffel en gooi het er maar allemaal uit![]()
(Trouwens, mijn oudste heet ook Y en haar koosnaam in babytopic was ook frum)
Tink, ook een dikke knuffel voor jou, wat heftig allemaal, en wat een lieve lactatiedeskundige heb je, let goed op jezelf ook, hoe lastig het ook is.
En majo, herkenbaar, ik zit soms ook een aantal dagen achter elkaar binnen en dan merk ik het al weer aan mezelf, maar wij hebben heel veel trappen, dus kon niet én peuter en beer van de trap af sjouwen (oké peuter loopt wel zelf, maar toch, ze blijft zowat bij elke tree stil staan) Vanaf vandaag heb ik een nieuwe draagzak
dus dan moet het wel goed komen hoop ik![]()
![]()
Nou, dag 3 (of 4?) op rij dat onze kleine dame besluit dat de dag tussen 03:00 en 04:00 begint.
Ze gaat zo weer naar bed - hoop ik - maar is verder gewoon klaarwakker. Of ze nu overdag veel of weinig slaapt, de dag begint gewoon dán. Klaarwakker, voor mijn gevoel midden in de nacht. Je snapt vooral niet dat ze het op zo weinig slaap kan volhouden, de dag. Want ze is nog best vrolijk ook. Maar wakker.
En dan spookt de peuter tot 12u/1u 's nachts...![]()
Leuk, twee kinderen en zoveel trappen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:19 schreef Framblij89 het volgende:
Quattro, je bent echt geen slechte moeder, jeetje, ik heb ook een beetje mee zitten lezen met jouw verhaal het afgelopen jaar en het is zo heftig geweest voor jullie allemaal, vind je het gek. Dikke knuffel en gooi het er maar allemaal uit![]()
(Trouwens, mijn oudste heet ook Y en haar koosnaam in babytopic was ook frum)
Tink, ook een dikke knuffel voor jou, wat heftig allemaal, en wat een lieve lactatiedeskundige heb je, let goed op jezelf ook, hoe lastig het ook is.
En majo, herkenbaar, ik zit soms ook een aantal dagen achter elkaar binnen en dan merk ik het al weer aan mezelf, maar wij hebben heel veel trappen, dus kon niet én peuter en beer van de trap af sjouwen (oké peuter loopt wel zelf, maar toch, ze blijft zowat bij elke tree stil staan) Vanaf vandaag heb ik een nieuwe draagzak
dus dan moet het wel goed komen hoop ikAl actief op zoek naar andere huizen nu?
![]()
![]()
Onderschat ook niet welke bagage jullie meenemen van de afgelopen tijd (weken, maanden, jaren..)quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:35 schreef QuattroF het volgende:
[..]![]()
![]()
Niet vaak inderdaad, dat is zeker waar. Al merk ik wel dat ik door de vermoeidheid de laatste tijd een korter lontje heb. Maar dat is menselijk denk ik. Vandaag was daarentegen een heerlijke dag met haar. Daar geniet ik dan ook dubbel en dwars van na zo’n dag als gisteren.
Dat slijt natuurlijk ook niet met een paar goede dagen.![]()
![]()
Een plaatje bij 't praatje:Lekker relaxt koppie op de foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herstel van een tweede is vaak zo anders.. Je geeft jezelf ook minder tijd vaak. Let daarbij wel goed op jezelf, dat je jezelf niet voorbij loopt..![]()
![]()
Ja, vind het echt verschrikkelijk :’) inderdaad op zoek naar een ander huis maar er is gewoon niks te vinden joh, ja of je moet ¤1300 per maand voor de huur over willen hebben.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:09 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Leuk, twee kinderen en zoveel trappen.Al actief op zoek naar andere huizen nu?
Lekkere nachten maken jullie weer trouwenshoe houdt je het vol man.. niet leuk
![]()
![]()
Of een ander deel van het land.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:13 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ja, vind het echt verschrikkelijk :’) inderdaad op zoek naar een ander huis maar er is gewoon niks te vinden joh, ja of je moet ¤1300 per maand voor de huur over willen hebben.
Lekkere nachten maken jullie weer trouwenshoe houdt je het vol man.. niet leuk
Maar ja, dat is weer onhandig met het werk natuurlijk..
Hopelijk komt de woningmarkt weer een beetje tot rust dat je tzt iets kan kopen of ergens op goed geluk een prachtig huurhuisje tegenkomt. Betaalbaar.![]()
Volhouden? Niet.Overlevingsstand aan en gaan. Hoop gewoon dat er deze week nog wel wat gewone nachten komen. 't is nu echt wakker worden - eten/spelen/verzorgen - avond met kind(eren) - slapen? Ik weet dat tijd voor jezelf een utopie is met een baby, maar het is nu wel heel erg schaars.
![]()
@MaJo zo lief, dank je wel.‘Fijn’ dat ik niet de enige ben die hier weleens last van heeft.
@framblij lief, dank je wel! En dat is zo toevallig haha! Wij noemde haar in de buik altijd Frummel. En dat is een beetje blijven hangen, haha.
@NJ dat is zeker waar. Dat heeft tijd nodig denk ik.
Over precies een week wordt Frum 1. Ik ga dit topic nog missen. Een dreumes, hoe dan?!![]()
Ah nee.. Heftig! Kunnen jullie elkaar overdag niet even afwisselen zodat jullie beiden nog even een paar uurtjes slaap kunnen pakken?quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:07 schreef NicolasJoy het volgende:
Nou, dag 3 (of 4?) op rij dat onze kleine dame besluit dat de dag tussen 03:00 en 04:00 begint.
Ze gaat zo weer naar bed - hoop ik - maar is verder gewoon klaarwakker. Of ze nu overdag veel of weinig slaapt, de dag begint gewoon dán. Klaarwakker, voor mijn gevoel midden in de nacht. Je snapt vooral niet dat ze het op zo weinig slaap kan volhouden, de dag. Want ze is nog best vrolijk ook. Maar wakker.
En dan spookt de peuter tot 12u/1u 's nachts...![]()
Wij gaan jou hier dan ook missen! Maar volgen je vanzelf naar de dreumesen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:50 schreef QuattroF het volgende:
@:MaJo zo lief, dank je wel.‘Fijn’ dat ik niet de enige ben die hier weleens last van heeft.
@:Framblij lief, dank je wel! En dat is zo toevallig haha! Wij noemde haar in de buik altijd Frummel. En dat is een beetje blijven hangen, haha.
@:NJ dat is zeker waar. Dat heeft tijd nodig denk ik.
Over precies een week wordt Frum 1. Ik ga dit topic nog missen. Een dreumes, hoe dan?!
Vannacht ook al wel geprobeerd, de één met de baby in de woonkamer toen ze wakker was, de ander proberen te slapen in de slaapkamer. Maar ja, je hoort haar toch wel huilen/schreeuwen/kletsen/spelen. Plus, de peuter wordt ook nog eens wakker.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:51 schreef QuattroF het volgende:
[..]
Ah nee.. Heftig! Kunnen jullie elkaar overdag niet even afwisselen zodat jullie beiden nog even een paar uurtjes slaap kunnen pakken?![]()
Nu is de baby ook alweer wakker na een half uurtje. En zelf spelen wil de peuter niet, dus ja, zeg het maar.
Hopelijk straks de gelegenheid om als de kleine slaapt een voor een wat slaap te pakken.
En ze moet toch een keer 's nachts omvallen.. Het is nu ~ 5 uurtjes 's nachts en dan 3-4 keer 30-60 minuten overdag. Veel te weinig.![]()
TinkBlijf ook aan jezelf denken inderdaad!
NJ jullie hebben vast alles al geprobeerd. Haar totale slaap is wel echt heel weinig idd. Hier slaapt ze in de nacht 11-12 uur en overdag 2-3 uur (in 3 slaapjes).Afgelopen week was L ook om 3 uur aan het spelen in haar bed. Bij haar werkt het als ze bij ons in bed komt liggen gelukkig.
Maar! Afgelopen nacht heeft ze voor het eerst de hele nacht op haar eigen kamer geslapen.![]()
Ik ben trots!![]()
Pittig hoor NJ, jullie oudste sliep ook niet goed als baby toch?
Onze peuter ook niet, dus we hebben ons ook ingesteld op slechte nachten met deze baby. Maar voor nu lijkt het heel erg mee te vallen, maar hij is nog heel klein natuurlijk. Wie weet wat de toekomst brengtik geniet maar van de nachtrust die ik tot nu toe krijg.
Wat fijn Nolita!![]()
Pfff NJ, zo is het niet echt lekker op vakantie zijn lijkt me! Hopelijk doet ze het vannacht wat beter!
@Aure: J is natuurlijk ook nog maar klein, maar toch merk ik wel verschil hoor! T lag met 6 weken op zijn eigen kamer omdat ie ons wakker hield met heel veel geluidjes en onrustig slapen. J slaapt meestal heel stil en heeft al twee keer (in 10 weken nu) van 23.00 tot 06:00 doorgeslapen. Dat deed T pas voor het eerst met anderhalf jaar. Dus hoewel er natuurlijk nog van alles kan gebeuren, heb ik goede hoop!
Even benieuwd: hebben jullie tips om J iets langer te laten slapen overdag? Ze doet hazeslaapjes van max drie kwartier, maar vaak ook korter, zeker als broerlief thuis is. Op haar eigen kamer slapen gaat ook nog niet echt, anders zou dat wellicht een oplossing zijn. En hoewel J zijn best doet om rustig te zijn, blijft het een peuter/kleuter... Dus dat gaat niet altijd goed.![]()
Beetje white noise opzetten? Dat hielp hier bij Jip vaak wel en ik merk het bij Otis nu ook, die ging een beetje miepen, maar vervolgens ging de kraam stofzuigen en was ie zo weer knock outop Spotify zijn genoeg white noise dingen te vinden die best prima zijn om naar te luisteren.
![]()
Wij hebben white noise nog niet geprobeerd maar het lijkt me hilarisch dat de baby op stofzuiger geluid goed slaapt, bij nader inzien is dat ook wel logisch want in de buik waren die geluiden er ook.
We hebben morgen de eerste afspraak bij het consultatiebureau. Ben erg benieuwd wat we kunnen verwachten, we hebben gisteren wel een kennismaking gehad met de jeugdverlpleegkundige. Hele vriendelijke dame maar wel een beetje chaotisch, dus hoop dat dat niet afgeeft in de cb tijd.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.![]()
@Nolita inderdaad van alles al geprobeerd. Zowel het volgen van een slaapschema als volledig op verzoek. Minimale wakkertijd, alsmede bij de eerste signalen naar bed.. Nog geen oplossing en ja, bij elke leeftijd weer iets anders dat werkt waarschijnlijk.Ze is verder wel heel vrolijk en tevreden, als ze dan maar bij ons is/aandacht krijgt. Maar ja, dan heb je van 3u tot 7u een vrolijk kirrend kind in bed.
Klopt @Aure , de oudste sliep ook niet top. In elk geval minder uren dan 'gemiddeld', maar deze overtreft het wel.Scheelt dat dus al wel wat gewend waren. Echter was het bij de oudste meer zo dat het heel lang duurde voordat ze sliep, deze wordt gewoon (veel te) vroeg wakker.
Dan vond ik het met de oudste toch fijner denk ik.
Niet helemaal het vakantiegevoel inderdaad @Gogo83 , maar anderzijds; nu geen verplichting qua werk en go with the flow.. We hebben nu wel alle dagen elkaar en de tijd wat dingen te proberen! Al helpt een vreemde omgeving natuurlijk ook niet mee... Tips qua slapen ga ik dus maar niet geven, haha.
Ze heeft vandaag overdag al wel weer redelijk wat bijgetankt in de kinderwagen, dus ze kakt al wel een beetje meer in.. Hopelijk niet de uren van komende nacht, haha.
Scheelt dat ze wel echt heel lief, vrolijk en dankbaar is.. Als ze er maar bij is, aandacht krijgt (van ons, van grote zus of anderen) dat het al snel goed is. Ze is er wonderbaarlijk (nog) niet echt chagrijnig onder!![]()
![]()
Hij doet het ook goed op de afzuigkapquote:Op woensdag 24 maart 2021 14:54 schreef monsterd. het volgende:
Wij hebben white noise nog niet geprobeerd maar het lijkt me hilarisch dat de baby op stofzuiger geluid goed slaapt, bij nader inzien is dat ook wel logisch want in de buik waren die geluiden er ook.
We hebben morgen de eerste afspraak bij het consultatiebureau. Ben erg benieuwd wat we kunnen verwachten, we hebben gisteren wel een kennismaking gehad met de jeugdverlpleegkundige. Hele vriendelijke dame maar wel een beetje chaotisch, dus hoop dat dat niet afgeeft in de cb tijd.
Succes morgen! Gehoortest denk ik? Wij mogen dinsdag. Hier komt de jeugdverpleegkundige niet eens meer langszal wel met het coronabeleid hier te maken hebben.
![]()
Txs voor het warme welkom!
Met heel veel geluk mogen we morgen naar huis. Spruit ligt nu voor het eerst aangekleed en zonder blauwe lamp of blauw matje naast me.
Voeden en kolven lijkt ook wel wat vooruit te gaan. Bovendien is vanmiddag na overleg met de lk, kinderarts en kno-arts z'n tongriempje gekliefd en dat lijkt veel verschil te maken qua drinken.
We gaan de goede kant op, maar wat verlang ik naar rust en m'n eigen bed.
Nu verplicht wakker, want spruit ligt op z'n buik te slapen en dat mag alleen onder toezicht. Gaaaap!K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Oh, en heeft iemand enig idee waar het pakket met maat 44 is? Spruitje verzuipt in 50 en als het toevallig niet in gebruik is...K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
Fijn Tink, dat het de goede kant op gaat. Nog ff volhouden en ik kruis m'n vingers voor morgen naar huisquote:Op woensdag 24 maart 2021 20:51 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor het warme welkom!
Met heel veel geluk mogen we morgen naar huis. Spruit ligt nu voor het eerst aangekleed en zonder blauwe lamp of blauw matje naast me.
Voeden en kolven lijkt ook wel wat vooruit te gaan. Bovendien is vanmiddag na overleg met de lk, kinderarts en kno-arts z'n tongriempje gekliefd en dat lijkt veel verschil te maken qua drinken.
We gaan de goede kant op, maar wat verlang ik naar rust en m'n eigen bed.
Nu verplicht wakker, want spruit ligt op z'n buik te slapen en dat mag alleen onder toezicht. Gaaaap!
Resistance is futile.![]()
Mocht het niet meer ergens zijn of incompleet; ik heb thuis nog wat maatjes 44 liggen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:55 schreef Tink89 het volgende:
Oh, en heeft iemand enig idee waar het pakket met maat 44 is? Spruitje verzuipt in 50 en als het toevallig niet in gebruik is...
Ben wel volgende week maandag-dinsdag pas weer thuis..
Maar vul dan graag het pakket aan eventueel..![]()
@Tink89 welkom nog en gefeliciteerd
Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen en daarna tot rust kunnen komen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
@Tink89 dat zijn positieve berichten! Hopelijk kun je gauw lekker in je eigen bed liggen.
@Gogo83 Zusje heeft rond die leeftijd ook echt weinig geslapen overdag en opeens was dat over. Ze slaapt zelfs door de peuterherrie heenHeb je het idee dat ze er last van heeft? Wil ze wel op schoot slapen? Of in de drager/doek?
![]()
Hmm zou best door Corona kunnen idd. Hier kwamen ze nog wel, maar kreeg vervolgens wel 10 waarschuwingen over hoe we Corona proof naar hun toe kunnen komenquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:27 schreef Aure het volgende:
[..]
Hij doet het ook goed op de afzuigkap
Succes morgen! Gehoortest denk ik? Wij mogen dinsdag. Hier komt de jeugdverpleegkundige niet eens meer langszal wel met het coronabeleid hier te maken hebben.
.
Het was meten, wegen en een algehele check. De kinderarts blijkt overigens een huis schuin tegenover ons te hebben, wel grappig om steeds bekende gezichten te zien. Onze kraamhulp woonde ook al letterlijk achter ons
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Wat kan een baby toch koppig zijn.Ruim een uur bezig geweest en nog sliep ze niet. Mijn peuter deed ook zijn best om rustig te spelen maar die is het na een tijdje natuurlijk ook zat.
Ze viel half in slaap aan de borst, toen heb ik haar geboerd en in haar bedje gelegd en begon de ellende. Dus nu zit ze maar weer in de draagzak en slaapt nu wel. Hoe lang houden jullie vol voordat je 'opgeeft'?Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.![]()
Ze slaapt goed in de draagzak, zolang ik aan het wandelen ben. Maar om nu drie keer per dag een uur te wandelen is me iets te veel van het goede.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:46 schreef 1inamelon het volgende:
@:Tink89 dat zijn positieve berichten! Hopelijk kun je gauw lekker in je eigen bed liggen.
@:Gogo83 Zusje heeft rond die leeftijd ook echt weinig geslapen overdag en opeens was dat over. Ze slaapt zelfs door de peuterherrie heenHeb je het idee dat ze er last van heeft? Wil ze wel op schoot slapen? Of in de drager/doek?
Ik heb haar om 9.45 slapend in haar bed gelegd met white noise op en hoor haar nu pas wakker worden. Dus dat ga ik vaker opzetten, hopelijk is het geen eenmalig succes!
@PKM Ligt aan hoe ik me voel, de ene keer heb ik meer geduld dan de andere keer. Meestal ben ik er na een uur wel klaar mee.![]()
Dat hangt echt heel erg van hoe ik me voel af en of peuter thuis is of niet. Maar als ze na drie kwartier nog niet in haar bed wil slapen neem ik haar weer mee. Peuter was nog best lang een goede schootslaper maar Zusje heeft daar helaas geen zin in.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:22 schreef PKM het volgende:
Wat kan een baby toch koppig zijn.Ruim een uur bezig geweest en nog sliep ze niet. Mijn peuter deed ook zijn best om rustig te spelen maar die is het na een tijdje natuurlijk ook zat.
Ze viel half in slaap aan de borst, toen heb ik haar geboerd en in haar bedje gelegd en begon de ellende. Dus nu zit ze maar weer in de draagzak en slaapt nu wel. Hoe lang houden jullie vol voordat je 'opgeeft'?![]()
NAAR HUIS! Wel onder voorbehoud, morgen weer terug om bilirubine te prikken. Als die dan nog steeds stijgt, nemen ze Spruitje op op de kinderafdeling en mag ik bij hem blijven op een uitklapbedstoeldinges. We krijgen nog kraamzorg tot en met overmorgen, dus ze houden ons goed in de gaten.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Ik duim voor jullie Tink!baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Vraagje over babykleding trouwens, hoeveel kopen jullie op de groei? E. Heeft een vest of jasje nodig, het vestje dat ik had voor hem vind ik niet zo fijn aantrekken. Hij is nu 53 cm lang. Kan ik dan beter maat 56 of 62 kopen (met de gedachte dat hij er langer mee kan doen)?baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Als hij het nu nodig heeft zou ik 56 kopen denk ik. Die maten zeggen niet alles, Bubbles heeft nog lang 56 gedragen terwijl ze al ruim in de 60 centimeter was. Ze heeft tot een week geleden zelfs nog een broekje gedragen maat 0-3 maanden terwijl ze volgende week 6 maanden is.
Maar hoe snel ze eruit groeien ligt er ook weer net aan of ze een lang/kort bovenlijf hebben of juist lange/korte benen.
![]()
Ik heb eens maat 74 gekocht voor mijn newbornquote:Op donderdag 25 maart 2021 17:38 schreef monsterd. het volgende:
Vraagje over babykleding trouwens, hoeveel kopen jullie op de groei? E. Heeft een vest of jasje nodig, het vestje dat ik had voor hem vind ik niet zo fijn aantrekken. Hij is nu 53 cm lang. Kan ik dan beter maat 56 of 62 kopen (met de gedachte dat hij er langer mee kan doen)?Zo'n groot jasje was makkelijk aantrekken. Kon best met omgeslagen mouwen en ze lag de hele tijd toch op haar rug in de wandelwagen.
Hele winter mee gedaan. Toen het echt koud was ook in een voetenzak en toen het minder koud werd onder een los dekentje.
Op maat kopen zou ik niet doen, tenzij fotoshoot ofzo![]()
Baby's groeien gewoon heel hard!![]()
Hmm heb even 3 vestjes besteld, ben benieuwd hoe het valt inderdaad. Vind het anders zo zonde om iedere paar weken een andere maat nodig te hebben.
Ook op Vinted trouwens leuke spulletjes gezien, heb daar nu 2 bestellingen gedaan maar het duurt me te lang met verzenden als ik een vest nu nodig heb
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Ik heb nooit echt op de groei gekocht, behalve haar jassen. Vooral toen ze newborn was, het is dan zoveel makkelijker om een te groot jasje aan te trekken dan een die precies past.
Hier ook een fan van Vinted. Ik verkoop zelf sommige kleding van Frum, maar koop ook regelmatig iets.![]()
Ja maat groter idd. Dat gaat zoveel makkelijker aan.
Tink wat een heftige tijd zo
En zo kort nog maar de kraam thuis. Krijg je verlengde kraamtijd? Wel fijn van maar huis.
Hier in de 8 maanden slaapregressie , even wennen want na goed slapen ben je niks meer gewend![]()
![]()
Zeker een maat groter doen ja voor een jasje of vestje voor buiten!
Zo heb ik een spijkerjasje in 80 gekocht terwijl ze nu richting 74 gaat. Ik verwacht dat ze er dan wel tot de volgende winter mee door kan.
Na goed slapen valt alles tegen ja Hilmo, succes!
Wij werden voor de 2de nacht op rij verrast met een in eigen kamer slapende baby (wel voeding tussendoor hoor) en de grootste primeur was dat ik alleen met vriend in bed wakker werd vanochtend!Zelfs peuter lag de hele nacht in eigen bed.
![]()
![]()
Thanks voor alle tips! Ik heb sowieso een maatje 62-68 besteld zullen even zien hoe het valt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
En we zijn weer in het ziekenhuis. Spruit is net geprikt en we wachten nu ongeveer een uur op de uitslag. Als die niet goed is, moet hij hier blijven. Ik ga niet echt lekker op deze spanning...K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Jemig Tink, begrijp ik nu goed dat jullie naar huis mochten en weer teruggekomen zijn?baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
@Tink89sterkte
Mijn baby is verkouden.Vannacht elk uur/half uur/tot ze een uur ook echt wakker bleef. Ze klinkt nou ook heel zielig, meer nog dan anders.
Ik heb me gisteren laten testen want keelontsteking. Deze nacht is niet wat ik nodig had.
He getverquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:27 schreef PKM het volgende:
@:Tink89sterkte
Mijn baby is verkouden.Vannacht elk uur/half uur/tot ze een uur ook echt wakker bleef. Ze klinkt nou ook heel zielig, meer nog dan anders.
Ik heb me gisteren laten testen want keelontsteking. Deze nacht is niet wat ik nodig had.wij zaten in hetzelfde schuitje. Mickey wist zo op ma nacht niet wat hem overkwam: slijm, snot, kuchen, en verhoging. Gelijk de vuurdoop, we hadden geen neusspray oid in huis. We hebben hem wat rechterop gehouden in onze armen, in zijn bedje was het alleen naar huilen ondanks dat we de bovenkant van het matras wat omhoog gedaan hadden.
Gelijk ook een bonus, want er komt een tandje door![]()
Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter, maar de hele nacht rechtop slapen met een baby in je armen pff...![]()
Beterschap voor alle zieke babies!!
Baby J moet volgende week een ultrasound van zijnn heupen laten maken. Hij heeft geen enkele klachten, maar manliefs zus had als baby klachten (klikkende heup en moest een brace) en dan doen ze hier in Engeland standaard een onderzoek als het in de familie voorkomt.![]()
Is er een soort fokpakket dat rondgaat ofzo? Wist ik niks van! Wel een mooi ideequote:Op woensdag 24 maart 2021 20:55 schreef Tink89 het volgende:
Oh, en heeft iemand enig idee waar het pakket met maat 44 is? Spruitje verzuipt in 50 en als het toevallig niet in gebruik is...
Hoe is het nu met spruit en jou?Kleertjes en rompers koop ik wel op maat, ik vind het maar niks al die veel te grote kleertjes. Ik heb nog best wat in 50/56 bijgekocht omdat aapie nog best een tijd vrij klein was. Nu gaat het hard en zitten veel pakjes maat 62/68 al te strak dus ik ga nu weer uitzoeken wat hij nog past en nieuwe dingen aanschaffen in 68/74.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:38 schreef monsterd. het volgende:
Vraagje over babykleding trouwens, hoeveel kopen jullie op de groei? E. Heeft een vest of jasje nodig, het vestje dat ik had voor hem vind ik niet zo fijn aantrekken. Hij is nu 53 cm lang. Kan ik dan beter maat 56 of 62 kopen (met de gedachte dat hij er langer mee kan doen)?
Dingen waar ze langer mee doen als slaapzakken en jasjes koop ik dan weer wel op de groei, zo zonde als ze er na 1/2 maanden al niets meer mee kunnen. Is ook een stuk duurder dan de rompertjes en de pakjes.Ach wat sneuquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:27 schreef PKM het volgende:
Ik heb me gisteren laten testen want keelontsteking. Deze nacht is niet wat ik nodig had.Ik vind het maar niks die zieke kleintjes, je kunt het ze ook niet uitleggen. Hopelijk voelt ze zich snel weer beter
Ach ook al een zieke baby, gelukkig gaat het weer beter! En een tandje, dat kan ook weer leed veroorzaken he?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:44 schreef tpopml het volgende:
[..]
He getverwij zaten in hetzelfde schuitje. Mickey wist zo op ma nacht niet wat hem overkwam: slijm, snot, kuchen, en verhoging. Gelijk de vuurdoop, we hadden geen neusspray oid in huis. We hebben hem wat rechterop gehouden in onze armen, in zijn bedje was het alleen naar huilen ondanks dat we de bovenkant van het matras wat omhoog gedaan hadden.
Gelijk ook een bonus, want er komt een tandje door![]()
Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter, maar de hele nacht rechtop slapen met een baby in je armen pff...Aapie heeft ook een echo gehad van de heupjes omdat ik zelf met heupdysplasie ben geboren. Stelde weinig voor, beetje gel op het heupje en echoën maar. Aapie vond het allemaal wel primaquote:Op vrijdag 26 maart 2021 12:05 schreef Bienelientjee het volgende:
Beterschap voor alle zieke babies!!
Baby J moet volgende week een ultrasound van zijnn heupen laten maken. Hij heeft geen enkele klachten, maar manliefs zus had als baby klachten (klikkende heup en moest een brace) en dan doen ze hier in Engeland standaard een onderzoek als het in de familie voorkomt.
Zelf heb ik momenteel ontzettend last van mijn heupenHet begon 6 weken na de bevalling en inmiddels ben ik een injectie en een paar therapiesessies bij de bekkenfysio verder. Het helpt allemaal niets. Gisteren verging ik echt van de pijn dus toen ben ik snel mijn oefeningen gaan doen, dat verlichtte het wel wat. Hopelijk gaat dit snel over want het is echt heel erg vervelend.
Gisteren zijn we voor het eerst een dagje met aapie op pad geweest, naar Limburg. Hij deed het best goed maar hij vond het wel even wennen. Flesje in de auto, verschonen in de auto. Het ging allemaal goed tot aan het einde van de dag, toen was hij over de zeik en ging ontroostbaar huilen. Gelukkig wel de hele terugrit in de auto geslapenWel goed om ook eens te ervaren, we zijn hem natuurlijk alleen maar thuis of bij mijn ouders gewend.
Verder gaat alles goed hier. De proefhapjes gaan er aardig in en hij is over het algemeen een vrolijk mannetje. Om zijn ongeduld te remmen als hij op zijn fles wacht zet ik tegenwoordig Ellie de Olifant op, dat vindt hij helemaal geweldig![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
We zijn thuis!
We moesten inderdaad vanochtend terugkomen om nog eens bilirubine te prikken. Niet gestegen, dus nu echt thuis. Met kraamzorg tot en met maandag dankzij m'n verloskundige. Zo fijn, nu eindelijk echt genieten.
Over een paar dagen landt het vast allemaal wat meer en ga ik ook weer op jullie reageren
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
Goed nieuws! Nu lekker thuis bijkomen. Hoe vindt Prul het?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:48 schreef Tink89 het volgende:
We zijn thuis!
We moesten inderdaad vanochtend terugkomen om nog eens bilirubine te prikken. Niet gestegen, dus nu echt thuis. Met kraamzorg tot en met maandag dankzij m'n verloskundige. Zo fijn, nu eindelijk echt genieten.
Over een paar dagen landt het vast allemaal wat meer en ga ik ook weer op jullie reageren![]()
Eindelijk als gezin van vier samen thuis.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:48 schreef Tink89 het volgende:
We zijn thuis!
Over een paar dagen landt het vast allemaal wat meer en ga ik ook weer op jullie reageren![]()
![]()
Ik noteer:
6 maanden en 24 dagen oud.
Eerste keer omrollen.
Deze baby is zo lui vergeleken met de vorige.![]()
![]()
Tink![]()
NJ haha grappig dat verschil in karakter wat je nu al kunt merken vind ik. Onze tweede is juist veeel ondernemender. De oudste kon je met 9 maanden nog op een matje leggen en ze ging daar niet snel af. L rolde 1,5 maand geleden al steeds eraf. Nu kruipen, tijgeren, optrekken, alles is interessant. Vandaag hoorde ik opeens een bonk en ze begon me hard te huilen. Ik haar troosten, had ze plots een bloedneus (gelukkig stopte het snel!). Dat was wel erg sneu. Op haar benen ook al blauwe plekken. Dat belooft nog wat ben ik bang.![]()
![]()
Kwartiertje, dan begint het grote 'in slaap vallen met de fles in mama's armen op het grote bed' festijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:22 schreef PKM het volgende:
Ze viel half in slaap aan de borst, toen heb ik haar geboerd en in haar bedje gelegd en begon de ellende. Dus nu zit ze maar weer in de draagzak en slaapt nu wel. Hoe lang houden jullie vol voordat je 'opgeeft'?Resistance is futile.![]()
Hier ging maat 50 een maand mee. Toen een maand in maat 56, 6 weken in maat 62, 6 weken maat 68 en we zijn nu net een week of 2 over op maat 74.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:38 schreef monsterd. het volgende:
Vraagje over babykleding trouwens, hoeveel kopen jullie op de groei? E. Heeft een vest of jasje nodig, het vestje dat ik had voor hem vind ik niet zo fijn aantrekken. Hij is nu 53 cm lang. Kan ik dan beter maat 56 of 62 kopen (met de gedachte dat hij er langer mee kan doen)?
Feetje koop je best een maatje groter. H&M doet het hier goed. Hema altijd lange ledematen dus omslaan.
Slaapzak hebben we hier wel op de groei maar waren we vrij laat mee, volgens mij had Colin toen al dik in maat 62 dus gekocht in 68-80.
Met maat 62 zou ik niet terughoudend zijn, vanaf maat 68 remt de groei een beetje af.
Edit: vinted doe ik ook een week of 2 voor het niet meer kan. Colin's kleding staat er ook op. Emilyw1983. App maar als je iets leuks spot, krijg je fok korting
. Zijn maat 68 komt er één dezer dagen aan.
[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 26-03-2021 21:32:45 ]Resistance is futile.![]()
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:27 schreef PKM het volgende:
Ik heb me gisteren laten testen want keelontsteking. Deze nacht is niet wat ik nodig had.beterschap
Update hier: Colin slaapt aanzienlijk beter de laatste nachten. Ik zie een verband met afbouwen van de borstvoeding. Sinds hij 's nachts kunstvoeding krijgt, is het veranderd. Hij begint sinds een paar dagen als een gek te clusteren 's avonds, dan gaat er in 1,5 uur tijd zeker 350ml in en vervolgens wordt hij tussen 19:30 en 4:30 slechts 1 keertje wakker.
Maar OK, vandaag was het gecluster ineens een stuk minder dus kan zijn dat het van korte duur was.Resistance is futile.![]()
Wow dat Collin 350 wegkrijgt joh! Maar zolang hij lekker slaapt, slapen jullie ook vast lekker toch?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
Ja, al snap ik mijn eigen verbazing niet. Colin is een veelvraatquote:Op vrijdag 26 maart 2021 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Wow dat Collin 350 wegkrijgt joh! Maar zolang hij lekker slaapt, slapen jullie ook vast lekker toch?.
En zo is dat. Ff genieten van de rust. Op m'n werk wordt het nu ook beter dus al met al gaan we redelijk relaxt het weekend in. Het leven is goed!
Gisteren deed mijn meisje gewoon een dut van vier uur. Wat was ik jaloers.![]()
Ik droeg haar al die tijd. Grootste deel liep ik met peuter die ging kijken hoe een schuurtje gesloopt werd (en hij mag daar echt nog niet alleen tussen). Soms was Poffertje huilerig maar als de boormachine aanging was ze weer tevreden.![]()
Vannacht was ook klote. Tussen tien en elf maakte ze me al vijf keer wakker.![]()
Je mist het ook zo wanneer ze huilt want er komt nauwelijks geluid uit.![]()
Ondanks dat zat ze gisteren heel tevreden op haar soepstengel te knagen.![]()
Bedankt voor jullie feedback met hoelang jullie proberen tot de baby slaapt. Ik denk dat ik het bij een half uur ga houden en daarna in de draagzak. Mijn humeur trekt langer dan dat inderdaad niet.
@PKM zacht huilenlief! Hier hebben we een enorme lawaaimaker. Hopelijk vannacht een betere nacht!
Resistance is futile.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: