quote:De voornaamste reden dat een stem ongeldig werd verklaard, is omdat de stempas en het stembiljet in dezelfde envelop zaten, wat niet de bedoeling is. De tellers mogen de enveloppen niet openmaken omdat een stem geheim moet blijven.
Twee vakjes invullen is inderdaad ongeldig. De naam op het biljet schrijven of een tekening maken maakt het niet ongeldig als er ook maar een vakje is ingevuld. Voor de volledigheid, je mag niet je eigen naam op het biljet schrijven.quote:Op maandag 15 maart 2021 13:49 schreef Starhopper het volgende:
Waarom gaat dit bij elke verkiezingen fout? Waarom zitten er altijd mensen die twee vakjes inkleuren, de naam van de persoon waar ze op willen stemmen op het biljet schrijven of zelfs tekeningen maken.
Waar gaat het fout? Snappen mensen niet hoe het stemmen werkt? De uitleg lijkt mij duidelijk genoeg.
Als ik de OP goed begrijp gaat dit topic hier nou net niet over.quote:
Ah, ik lees het nu ook jaquote:Op maandag 15 maart 2021 13:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Twee vakjes invullen is inderdaad ongeldig. De naam op het biljet schrijven of een tekening maken maakt het niet ongeldig als er ook maar een vakje is ingevuld. Voor de volledigheid, je mag niet je eigen naam op het biljet schrijven.
Het poststemmen gaat wel heel vaak fout doordat mensen niet begrepen hebben dat de stempas niet bij het stembiljet in de binnen envelop moet.
quote:Wij kregen onderricht in het herkennen van ongeldige stemmen, met als grote verrassing: als een verbitterde kiezer op het stembiljet schrijft 'Zakkenvullers' is de stem toch geldig als een van de letters door een wit hokje gaat. Op voorwaarde dat hij geen ander hokje rood kleurt en voor de belediging gebruik maakt van het officiële rode rijkspotlood.
https://www.bd.nl/opinie/(...)hokje-gaat~a6ee5e6d/
Ik ga "roverheid" of "ik laat me niet muilkorven" door het hokje van held Engel schrijven! Dat zul Oprutte leren!!quote:Op maandag 15 maart 2021 13:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ah, ik lees het nu ook jaIk dacht dat een stembiljet dan ongeldig is
[..]
Je mag ook met rode lippenstift stemmen hoor. Wat je moet doen bij twee kleuren heb ik niet gezien in de training. Dan mag de voorzitter beslissen dus. De kern is dat de stemmer niet herleidbaar mag zijn en dat er maar een vakje ingevuld mag zijn.quote:Op maandag 15 maart 2021 13:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Tip: Als je blanco wilt stemmen, schrijf dan niet 'blanco' op het stembiljet. Anders wordt je stem geteld als ongeldigquote:Op maandag 15 maart 2021 13:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
De binnenenvelop waar groot 'Alleen briefstembiljet' op staat.quote:Op maandag 15 maart 2021 13:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het poststemmen gaat wel heel vaak fout doordat mensen niet begrepen hebben dat de stempas niet bij het stembiljet in de binnen envelop moet.
Voor Jan Terlouw was het al te lastig: https://www.rtlnieuws.nl/(...)jk-kan-dat-fout-gaanquote:Op maandag 15 maart 2021 14:06 schreef freako het volgende:
[..]
De binnenenvelop waar groot 'Alleen briefstembiljet' op staat.
quote:Op maandag 15 maart 2021 14:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voor Jan Terlouw was het al te lastig: https://www.rtlnieuws.nl/(...)jk-kan-dat-fout-gaan
Moet je serieus die envelop likken? We hebben toch al tientallen jaren envelops met een plakstripquote:Op maandag 15 maart 2021 14:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Voor Jan Terlouw was het al te lastig: https://www.rtlnieuws.nl/(...)jk-kan-dat-fout-gaan
Misschien likt Terlouw daar wel overheenquote:Op maandag 15 maart 2021 14:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Moet je serieus die envelop likken? We hebben toch al tientallen jaren envelops met een plakstrip
Je kunt toch nog redelijk eenvoudig een stempas uit de enveloppe halen zonder het stembiljet te bekijken/openen? Zou goed zijn als er vanuit het ministerie een aanvullende instructie gaat komen.quote:De voornaamste reden dat een stem ongeldig werd verklaard, is omdat de stempas en het stembiljet in dezelfde envelop zaten, wat niet de bedoeling is. De tellers mogen de enveloppen niet openmaken omdat een stem geheim moet blijven.
Dan hebben ze het DNA niet om de stemmer te traceren.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Moet je serieus die envelop likken? We hebben toch al tientallen jaren envelops met een plakstrip
Ja. Het komt wel aan op het lezen van de instructies. Maar veel eenvoudiger dan dit kan het niet zonder het stemgeheim geweld aan te doen.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Goed punt. Woensdag niet mijn handschoenen en haarnetje vergetenquote:Op maandag 15 maart 2021 14:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan hebben ze het DNA niet om de stemmer te traceren.
Daar zat ik vanmorgen ook over te denken. Wat je nog kan doen is op de buitenkant van de witte envelop een vak maken met plakstrip waar je die stempas op moet plakken. Door het iets omslachtiger te maken blijven mensen beter bij de les.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:17 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Het komt wel aan op het lezen van de instructies. Maar veel eenvoudiger dan dit kan het niet zonder het stemgeheim geweld aan te doen.
Eens, ik heb ook een paar keer per post gestemd omdat ik in het buitenland woonde. Zo ingewikkeld is het niet. Is er wel bekend hoeveel van de stemmen uit het buitenland er vorige keer werden afgekeurd? Dus is dit iets wat normaal is, of heeft het misschien te maken met de doelgroep?quote:Op maandag 15 maart 2021 14:17 schreef freako het volgende:
[..]
Ja. Het komt wel aan op het lezen van de instructies. Maar veel eenvoudiger dan dit kan het niet zonder het stemgeheim geweld aan te doen.
Het zal zeker lager zijn. Heb wel eens in het PV van briefstembureaus gekeken, maar volgens mij wordt het aantal retourenveloppen dat terzijde wordt gelegd omdat de stempas ontbreekt daarin niet genoteerd. Het aantal ongeldige briefstemmen is in elk geval minimaal.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Eens, ik heb ook een paar keer per post gestemd omdat ik in het buitenland woonde. Zo ingewikkeld is het niet. Is er wel bekend hoeveel van de stemmen uit het buitenland er vorige keer werden afgekeurd? Dus is dit iets wat normaal is, of heeft het misschien te maken met de doelgroep?
Ja. Als je dan zelfs te dom bent om een instructie 'stop je stempas en stembiljet niet in dezelfde envelop' kan opvolgen, dan vraag je er gewoon om.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:38 schreef Haags het volgende:
[..]
Prachtig dat stemmen per post. Echt een uitkomst
Ik plak het dicht met sperma. Grappig idee toch, dat iemand rondloopt met jouw zaadjes op zijn of haar hand.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zoals Jan Terlouwquote:Op maandag 15 maart 2021 14:39 schreef Mikeytt het volgende:
70+'ers kunnen ook werkelijk niks hé.
Gelukkig gok ik dat een groot deel van de mensen die te dom is om te stemmen op PVV had gestemd.
De partij die jij aanhangt kan zichzelf niet eens fatsoenlijk regelen.quote:Op maandag 15 maart 2021 15:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Goh, weer iets wat Ollongren/ een kabinet Rutte niet goed weet te regelen.
Het CDA kan er nog wat van leren als het om interne verkiezingen gaat, en ik geloof niet dat er seksschandalen zijn of dat er integriteitsschendingen zijn die zich opstapelen zoals bij de VVD. Overigens hang ik die partij niet aan, ik ga er waarschijnlijk op stemmen.quote:Op maandag 15 maart 2021 15:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De partij die jij aanhangt kan zichzelf niet eens fatsoenlijk regelen.
Ik weet niet of die zo duidelijk was en een duidelijk omschrijving is wat anders dan een goed proces. Met Ollongrens minachting voor de kiezer is het niet zo vanzelfsprekend dat dat goed zou komen. De test was ook al niet erg goed verlopen begreep ik.quote:Het was toch absoluut niet te verwachten dat mensen die o zo duidelijke omschrijving al weer vergeten zijn op het moment van uitvoeren.
Briefstemmers zijn 70+, het gemiddelde is dus niet zo heel relevant.quote:
Maak je nou een review van je eigen stembiljet?quote:Op maandag 15 maart 2021 13:49 schreef Starhopper het volgende:
Waarom zitten er altijd mensen die twee vakjes inkleuren, de naam van de persoon waar ze op willen stemmen op het biljet schrijven of zelfs tekeningen maken.
Ik hoop inderdaad van een hoop omaatjes die niet verder komen dan "Rutte is zo'n leuke man' en 'Dat hij nog geen vrouw heeft he'quote:Op maandag 15 maart 2021 16:42 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Zolang die allemaal voor de VVD zijn is het geen probleem.
Als je te dom bent om een simpele instructie te volgen moet je dan in staat geacht worden om een goede stem keuze te maken?quote:Op maandag 15 maart 2021 14:16 schreef JohnBercow het volgende:
[ twitter ]
[..]
Je kunt toch nog redelijk eenvoudig een stempas uit de enveloppe halen zonder het stembiljet te bekijken/openen? Zou goed zijn als er vanuit het ministerie een aanvullende instructie gaat komen.
De Gerda's in dat item zijn duidelijk ongeschikt ja.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:40 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)ren-het-poststemmen/
Dit kan toch niet jongens
Dit is echt helemaal fout. Je moet examen doen om te mogen tellen. Hoe zijn dat soort mensen er door gekomen. Hopelijk is er snel genoeg ingegrepen.quote:
Klopt.quote:Op maandag 15 maart 2021 17:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dit is echt helemaal fout. Je moet examen doen om te mogen tellen. Hoe zijn dat soort mensen er door gekomen. Hopelijk is er snel genoeg ingegrepen.
Maar dat is dan wel weer een aparte controle handeling bij het tellen. Dat had niet nodig moeten zijn.quote:Op maandag 15 maart 2021 17:33 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Klopt.
Enveloppen die zijn opengemaakt omdat de stempas in de binnenste envelop zat zijn er gelukkig bij het tellen zo uit te halen.
Het had niet nodig moeten zijn maar nu het nodig blijkt is het wel nodig.quote:Op maandag 15 maart 2021 17:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar dat is dan wel weer een aparte controle handeling bij het tellen. Dat had niet nodig moeten zijn.
Bovendien sluit ik niet uit dat alsnog dergelijke stemmen wel geteld mogen worden omdat het er best wel veel zijn. Dan heb je nu dus deze stemmen wel ongeldig gemaakt omdat de envelop open is geweest.
Jammer van de stemmen die niet tellen maar dat ging hier al mis bij de kiezer die de instructies niet goed opvolgde.quote:Het experiment met binnenlandse briefstemmen kan hierbij wel weer als verleden tijd aangemerkt worden. Dat werkt dus kennelijk niet gezien de doelgroep en de medewerkers.
Als een kleine tien procent het niet voor elkaar krijgt om de o het oog simpele en duidelijke instructies op te volgen dan klopt er iets niet aan die instructies cq procedure.quote:Op maandag 15 maart 2021 17:51 schreef spinazieruiker het volgende:
Jammer van de stemmen die niet tellen maar dat ging hier al mis bij de kiezer die de instructies niet goed opvolgde.
Dit gebeurt in het buitenland en bij Nederlanders in het buitenland al vele jaren en is er nooit gedoe over.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:01 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als een kleine tien procent het niet voor elkaar krijgt om de o het oog simpele en duidelijke instructies op te volgen dan klopt er iets niet aan die instructies cq procedure.
Wat vond Kajsa van je idee? Of heb je het alleen hier op FOK! gepost?quote:Eerder had ik al voorgesteld een plakker op de envelop te maken waar de stempas op geplakt moet worden. Dat lijkt lastiger maar voorkomt weer een aantal fouten.
Typisch D66, het gaat om het gebaar, wat mensen stemmen en dus dat hun stem telt maakt niet uit natuurlijk. Daarom zijn ze ook zo dol op de 'Europese' verkiezingen.quote:Op maandag 15 maart 2021 17:51 schreef spinazieruiker het volgende:
Ondanks een hoger percentage ongeldige stemmen kan de doelstelling, zo veel mogelijk kwetsbaren veilig laten stemmen, nog steeds slagen.
LOL, ik verzon dat vanmorgen pas en heb Kasja sinds dien nog niet op de koffie gehad. Nee, als ik het verzin dan kan iemand anders dat ook verzinnen. Het is natuurlijk totaal onverwacht dat het zo lastig blijkt te zijn.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:05 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Dit gebeurt in het buitenland en bij Nederlanders in het buitenland al vele jaren en is er nooit gedoe over.
Dat het aantoont dat het niet ideaal is ben ik met je eens. Daarom doen we dit ook alleen omdat er een bijzondere aanleiding voor is. Bij dit soort scores is een herhaling in de huidige vorm niet waarschijnlijk.
[..]
Wat vond Kajsa van je idee? Of heb je het alleen hier op FOK! gepost?
Ik vraag me af of het had gescheeld. Het vraagt nog steeds dat mensen de instructies goed lezen. En het verwijderen van vastgeplakte stempassen maakt het voor de tellers lastiger.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
LOL, ik verzon dat vanmorgen pas en heb Kasja sinds dien nog niet op de koffie gehad. Nee, als ik het verzin dan kan iemand anders dat ook verzinnen. Het is natuurlijk totaal onverwacht dat het zo lastig blijkt te zijn.
Voor buitenland is ook het stembiljet totaal anders, bovendien heb je dan over het algemeen met expats te maken die iets meer bureaucratie wel gewend zijn. Bovendien hebben die al langer ervaring met briefstemmen.
Ik heb het vorige week voor mijn moeder in orde gemaakt. Maar de hoeveelheid begeleidende brieven is niet weinig, niet alleen van het kiescollege, maar ook van de gemeente zat er spul bij. En je krijgt het ook opgestuurd in twee etappes.quote:Op maandag 15 maart 2021 19:12 schreef Nielsch het volgende:
Tering Hee bejaarden kunnen ook echt niets. Wat is dat toch? Die mensen kunnen toch wel gewoon lezen en doen wat er gevraagd wordt?
Dat opsturen in etappes was bewust.quote:Op maandag 15 maart 2021 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het vorige week voor mijn moeder in orde gemaakt. Maar de hoeveelheid begeleidende brieven is niet weinig, niet alleen van het kiescollege, maar ook van de gemeente zat er spul bij. En je krijgt het ook opgestuurd in twee etappes.![]()
Vond het allemaal niet zo overzichtelijk als had gekund.
Het is inderdaad een recht en geen plicht.quote:Op maandag 15 maart 2021 19:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Een beetje onzinnig om kiezerspas en stembiljet in 1 envelop af te keuren. Stemgeheim is een recht, geen plicht.
Officieel hoort de envelop met het stembiljet ongeopend terzijde gelegd te worden als in de eerste envelop geen stempluspas wordt aangetroffen.quote:Het wonderlijke is namelijk dat bij afkeuring het stemgeheim al geschonden is terwijl de stem niet meetelt . Dubbel verlies dus.
Dat begrijp ik wel.quote:Op maandag 15 maart 2021 19:33 schreef freako het volgende:
[..]
Dat opsturen in etappes was bewust.
Omdat de kopie ID niet nodig is voor een briefstem kon je anders met een verkeerd bezorgd briefstembiljet & stempas voor je buren stemmen.
Benieuwd of Lubach dit aan de kaak gaat stellenquote:Op maandag 15 maart 2021 18:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Het was toch allemaal zo goed geregeld.![]()
Jezus wat slecht weer.
Ollongren.![]()
Dan moet die in het hondenhok slapenquote:Op maandag 15 maart 2021 21:50 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Benieuwd of Lubach dit aan de kaak gaat stellen
Oh wacht
..
..
..
Maar inderdaad, 8 % ongeldig![]()
Wat een farce
quote:Op maandag 15 maart 2021 21:50 schreef RedFever007 het volgende:
Benieuwd of Lubach dit aan de kaak gaat stellen
Oh wacht
Bij 50 Plus wordt dit nadeel ruimschoots gecompenseerd door de geldige stemmen die al zijn verstuurd voordat lijsttrekker Den Haan rollend over straat ging met Henk Krol en de nummer 3quote:
?quote:Op maandag 15 maart 2021 21:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan moet die in het hondenhok slapen
oh echtquote:Op maandag 15 maart 2021 21:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
?
Hij heeft dit allang aan de orde gesteld.
Ik zat even te lezen hoe dit allemaal werkt, had me er eigenlijk nog niet in verdiept. Ik denk dat ik het wel goed zou doen. Maar 100% zeker weten doe ik dat niet. Laat staan als je al een dagje ouder bent. Naar schatting 2,5 miljoen Nederlanders hebben moeite met taal en/of rekenen. Of de groep 70+ daar bijzonder in vertegenwoordigd is weet ik niet, maar ze zullen er tussen zitten. Zat mensen die grote moeite hebben met bijvoorbeeld een belastingaangifte of andere formulieren. Nu ontstaat er een extra laag van complexiteit bovenop het "Kleur een vakje in en gooi het formulier in de bus".quote:Op maandag 15 maart 2021 19:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het vorige week voor mijn moeder in orde gemaakt. Maar de hoeveelheid begeleidende brieven is niet weinig, niet alleen van het kiescollege, maar ook van de gemeente zat er spul bij. En je krijgt het ook opgestuurd in twee etappes.![]()
Vond het allemaal niet zo overzichtelijk als had gekund.
Goed plan.quote:Op maandag 15 maart 2021 23:28 schreef kalinhos het volgende:
Ik kwam ergens via Twitter het idee tegen: laat gewoon blinden die envelop open maken. Die haalt stempas eruit en doet envelop weer dicht en in de stem kliko. Klaar.
Vergeet niet dat die complexiteit een functie heeft. Zonder het systeem met enveloppen kun je niet de geldigheid van stemmen controleren en tegens het stemgeheim waarborgen.quote:Op maandag 15 maart 2021 22:55 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik zat even te lezen hoe dit allemaal werkt, had me er eigenlijk nog niet in verdiept. Ik denk dat ik het wel goed zou doen. Maar 100% zeker weten doe ik dat niet. Laat staan als je al een dagje ouder bent. Naar schatting 2,5 miljoen Nederlanders hebben moeite met taal en/of rekenen. Of de groep 70+ daar bijzonder in vertegenwoordigd is weet ik niet, maar ze zullen er tussen zitten. Zat mensen die grote moeite hebben met bijvoorbeeld een belastingaangifte of andere formulieren. Nu ontstaat er een extra laag van complexiteit bovenop het "Kleur een vakje in en gooi het formulier in de bus".
Of en hoe het stemmen per post anders had gekund weet ik niet, ik kan ook niet beoordelen of deze stemmen alsnog kunnen worden meegeteld. Maar je creëert als overheid nu al het probleem dat de integriteit van de verkiezingen in twijfel kan worden getrokken. Tel je ze niet mee, dan zijn mensen boos dat hun stem niet gehoord wordt. Tel je ze wel mee, dan verander je de regels tijdens het spel.
Het doel was om zo veel mogelijk mensen zo veilig mogelijk te laten stemmen. Bij deze extra kwetsbare groep zijn de risico's van briefstemmen weggestreept tegen het risico van besmetting bij het stembureau en de kans dat deze groep niet zou durven stemmen.quote:Wat was er precies mis mee geweest om deze groep te laten stemmen in de eerste twee dagen en verder geen briefstemmen toe te laten?
In de VS kon geen enkel bewijs voor claims over fraude worden gepresenteerd.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 07:49 schreef 4moreyears het volgende:
Mooi dat men nu dezelfde shit in nl heeft waarmee in de us gefraudeerd is. Nog grappiger is dat nu wel de tendens is dat ze afgekeurd moeten worden, count all legal votes dus. Wie zei dat ook alweer? 🤡🌎
Behalve dat niemand op voorhand zn zwemdiploma heeft ingestuurd natuurlijk. Dit gaat puur om de enveloppen waarvan vermoed wordt dat er een stempas inzit.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 07:42 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Goed plan.
Als ik ooit mag briefstemmen doe ik mijn zwemdiploma in de envelop. Geen blinde die het verschil ziet.
😂quote:Op dinsdag 16 maart 2021 07:53 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
In de VS kon geen enkel bewijs voor claims over fraude worden gepresenteerd.
Het is waar. Jij bent toen in 82 topics met feiten om je oren geslagen en was na begin januari weken pleite.quote:
Forum zal wel moord en brand schreeuwen nu.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 08:48 schreef Hanca het volgende:
Prima oplossing: https://nos.nl/artikel/23(...)riefstemmen-aan.html
Bij het controleren of een stem (de inhoud van de stembiljetenvelop) geldig is, is het noodzakelijk om bij het openen van de retourenvelop de stempluspas te controleren vóórdat de stembiljetenvelop op de stapel met stemmen wordt gelegd die kunnen worden geteld.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 08:02 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Behalve dat niemand op voorhand zn zwemdiploma heeft ingestuurd natuurlijk. Dit gaat puur om de enveloppen waarvan vermoed wordt dat er een stempas inzit.
Forum schreeuwt altijd moord en brand.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 08:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Forum zal wel moord en brand schreeuwen nu.
Ja. Krijg er een 'stop the count!' en 'count the votes' gevoel bij.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 08:58 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Forum schreeuwt altijd moord en brand.
Als ze minister dit niet had besloten hadden ze wel moord en brand geschreeuwd over de stemmen die niet meetellen.
Moord en brand schreeuwen is de brandstof die de motor van Forum draaiende houdt.
Net als in VS is er hier geen sprake van fraude. Heeft net als in de VS niets met fraude te maken. Gewoon oude mensen die het niet zo goed begrijpen. Net als in de VS kijken ze nu hoe ze dit probleempje kunnen oplossen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 07:49 schreef 4moreyears het volgende:
Mooi dat men nu dezelfde shit in nl heeft waarmee in de us gefraudeerd is. Nog grappiger is dat nu wel de tendens is dat ze afgekeurd moeten worden, count all legal votes dus. Wie zei dat ook alweer? 🤡🌎
Ik laat je biden misinformatie even voor wat het is aangezien dat offtopic isquote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:13 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Net als in VS is er hier geen sprake van fraude. Heeft net als in de VS niets met fraude te maken. Gewoon oude mensen die het niet zo goed begrijpen. Net als in de VS kijken ze nu hoe ze dit probleempje kunnen oplossen.
Jouw oranje God heeft nog steeds gewoon geheel volgens de regels dik verloren. Landslide overwinning voor Biden. Biden die nu heel voortvarend de shit van die oranje amateur aan het opruimen is. Biden die wel Corona en de gevolgen aanpakt. Biden die er wel is voor de bevolking van de VS.
Tuurlijk knul. Blijf vooral geloven in je waanbeelden. Keep The Faith!!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:18 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Ik laat je biden misinformatie even voor wat het is aangezien dat offtopic is
Dit heeft alles met fraude te maken omdat er vanuit rubbertegel-denken weer een loopje gaat worden genomen met anti-fraude maatregelen. Om briefstemmen enigzins correct te laten verlopen zijn er regels voor bedacht.
Omdat er dus mensen zijn die niet kunnen lezen en nadenken laten we die regels dus maar vallen. oftewel waar ben je dan mee bezig. laat iedereen dan maar gewoon zijn kladje inleveren op een ansichtkaart of iets dergelijks, misschien dat ze dat dan wel voor elkaar krijgen?
Ben jij ook van D66?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 08:48 schreef Hanca het volgende:
Prima oplossing: https://nos.nl/artikel/23(...)riefstemmen-aan.html
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jongequote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tuurlijk knul. Blijf vooral geloven in je waanbeelden. Keep The Faith!!
In de normale wereld gaan ze ondertussen een mechanische bedenken waarbij heel simpel nog steeds gekeken wordt of een geldige stempas is ingeleverd samen met een geldig stemformulier. Daarbij is het probleempje wat opgelost moet worden het stemgeheim, niet fraude. Maar ja dat is veel te lastig voor complot wappies. Er moet een complot zijn, hoe anders kan het leven zo kut zijn wanneer er geen complot aan ten grondslag ligt?
Nee, niet bepaald.quote:
Graag gedaanquote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:34 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge
Big tech die doneert aan globalisten? checkquote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:42 schreef Hanca het volgende:
Ik dacht eigenlijk: deze oplossing is zo netjes, daar kan niemand wat tegen hebben. Maar ik heb de complotdenkers weer onderschat, zie ik.
Er is geen enkel bewijs dat er op grote schaal gefraudeerd is in de VS Bocajquote:Op dinsdag 16 maart 2021 07:49 schreef 4moreyears het volgende:
Er valt met sommige mensen geen land te bezeilen en daar zijn ze nog trots op ook. Alleen maar dom schreeuwen, elke dag opnieuw. En die Martin Bosma wordt er nog voor betaald ook. Het is triest.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:42 schreef Hanca het volgende:
Ik dacht eigenlijk: deze oplossing is zo netjes, daar kan niemand wat tegen hebben. Maar ik heb de complotdenkers weer onderschat, zie ik.
Volgens mij staat er in de regels van de kiesraad dat dit niet mag (envelop met stembiljet open maken om te controleren dat de kiespas er in zit). Als het stembiljet netjes opgevouwd is zie ik ook geen probleem mbt het stemgeheim, maar aan de andere kant is dit wel gewoon de spelregels aanpassen tijdens de verkiezingen. Dit gaat denk ik nog een behoorlijk staartje krijgen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:42 schreef Hanca het volgende:
Er zijn onder 70 plussers niet zoveel D66 stemmers. Vooral VVD, CDA en PvdA. Het zou juist in het belang zijn van D66 dat deze stemmen niet mee zouden tellen.quote:
Maar als er van te voren regels zijn opgesteld over welke stemmen wel en welke niet geteld mogen worden, dan is de kritiek dat er nu vanaf geweken wordt toch terecht? Het argument ""maar veel mensen hebben het fout gedaan" is toch niet valide?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er valt met sommige mensen geen land te bezeilen en daar zijn ze nog trots op ook. Alleen maar dom schreeuwen, elke dag opnieuw. En die Martin Bosma wordt er nog voor betaald ook. Het is triest.
Zomaar van de twitters (300 likes) :
[ twitter ]
Nederland wordt voor een aanzienlijk deel bevolkt door volkomen doorgedraaide halve garen die achter elke boom een soort satanistisch D66-complot zien. Beangstigend.
Dat staartje valt wel mee, als de Hoge Raad heeft ingestemd zal geen rechter dat tegen houden (en anders ga je uiteindelijk bij hoger beroep krijgen dat het goedgekeurd wordt). Er is nu ook niks meer aan te doen: de stembiljetten van die enveloppen liggen door elkaar met de mensen die zijn komen stemmen, geen rechter die de hele verkiezingen hiervoor over gaat laten doen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in de regels van de kiesraad dat dit niet mag (envelop met stembiljet open maken om te controleren dat de kiespas er in zit). Als het stembiljet netjes opgevouwd is zie ik ook geen probleem mbt het stemgeheim, maar aan de andere kant is dit wel gewoon de spelregels aanpassen tijdens de verkiezingen. Dit gaat denk ik nog een behoorlijk staartje krijgen.
Muah, ik denk dat je best wat speelruimte hebt om bepaalde fouten niet als fout te bestempelen. Het doel van verkiezingen is dat iedereen zijn of haar stem op een eerlijke manier uit kan brengen. De regels die er zijn, zijn om fraude te voorkomen, maar zijn er niet om mensen hun stem te ontzeggen als ze deze te goeder trouw willen uitbrengen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat mensen hun stem uitbrengen op de persoon op wie zij willen stemmen, niet dat er een soort rituele dans met regeltjes wordt uitgevoerd.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar als er van te voren regels zijn opgeteld over welke stemmen wel en welke niet geteld mogen worden, dan is de kritiek dat er nu vanaf geweken wordt toch terecht? Het argument ""maar veel mensen hebben het fout gedaan" is toch niet valide?
Vanuit stemgedrag vind ik het prima dat ze meegeteld worden (oudere mensen stemmen traditioneler/rechtser), maar dat zou geen argument moeten zijn. Je spreekt spelregels af, gaat het fout dan kun je de spelregels voor de volgende keer aanpassen.
Praktisch ja, maar niet volgens de regels zoals ze van te voren afgesproken zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:55 schreef Hanca het volgende:
En nogmaals: die twee enveloppen is alleen voor het stemgeheim, dat is nu alsnog gewaarborgd. Er is dus geen probleem.
Vertel welke partij kan profiteren van deze “aanpassing”.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:44 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Big tech die doneert aan globalisten? check
briefstemmen met onvolkomenheden? check
vlak voor verkiezingen de regels aanpassen? check
audits van telsoftware door mensen gelieerd aan de globalisten? check
wat een toevaligheid allemaal
Onthou je aantallen van je schatting en vergelijk het straks bij de uitslag zou ik zeggenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vertel welke partij kan profiteren van deze “aanpassing”.
Let wel er zijn maximaal 2.4 miljoen briefstemmen. Die worden decentraal ontvangen in 355 gemeenten. Daarvan zijn er 8% problematisch. Dus maximaal zo’n 200.000 stembiljetten verdeeld over die 355 gemeenten, gemiddeld zo’n 600 per gemeente. De kiesdeler in Nederland ligt zo tussen de 60.000 en 70.000 stemmen.
Maximaal zijn dus drie zetels te stelen wanneer in 355 gemeenten corrupte medewerkers 100% van de problematische stemmen in een specifiek hokje weten te proppen.
Dus vertel, hoe zie je dat voor je? Zijn er pakweg 3500 VVD infiltranten onderweg naar flutkuseradeel en herejezusveen? Of ben je gewoon standaard een slechte verliezer?
Nee, maar als het probleem waarvoor die regels er zijn is opgelost, is er niks meer aan de hand.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Praktisch ja, maar niet volgens de regels zoals ze van te voren afgesproken zijn.
Bizar natuurlijk, de minister besluit de wet opzij te zetten. Dat hebben we al eerder gezien onder Rutte en dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar nu, zelfs zonder kamermeerderheid, door een demissionair minister en dan ook de nog de kieswet tijdens de verkiezingen...quote:Op dinsdag 16 maart 2021 09:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Volgens mij staat er in de regels van de kiesraad dat dit niet mag (envelop met stembiljet open maken om te controleren dat de kiespas er in zit). Als het stembiljet netjes opgevouwd is zie ik ook geen probleem mbt het stemgeheim, maar aan de andere kant is dit wel gewoon de spelregels aanpassen tijdens de verkiezingen. Dit gaat denk ik nog een behoorlijk staartje krijgen.
Geen probleem inderdaad, we zullen niet spiekenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar als het probleem waarvoor die regels er zijn is opgelost, is er niks meer aan de hand.
Antwoord maar eens op de vraag van @mcmlxiv hoe je denkt dat die fraude in zijn werk gaat en/of stop met het verspreiden van totale onzin.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:07 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Geen probleem inderdaad, we zullen niet spieken
trouwens als de telling fout lijkt te gaan kunnen we ook misschien wat koffers onder een stemtafeltje plaatsen voor snachts wanneer het toilet stuk is
Bosma ziet de verkiezingen het liefst verlopen zoals in Rusland of Hongarije.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bosma moet zijn fascistische complotbakkes houden
Wacht maar tot je doof en hoogbejaard bent en je eerst je stempas en een paar dagen later je stembiljet ontvangt. Voor je kunt stemmen moet je eerst je stempassen vinden, per ongeluk zit de stempas van je inwonende kleinkind met dezelfde voornaam als 1 van de grootouders ook op jouw stapel.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:17 schreef freako het volgende:
[..]
Hoe kan je zo’n enorme mongool zijn door dat hele koffer onder de tafel argument, wat al 83x officieel ontkracht is, nog steeds rond te pompen??quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:07 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Geen probleem inderdaad, we zullen niet spieken
trouwens als de telling fout lijkt te gaan kunnen we ook misschien wat koffers onder een stemtafeltje plaatsen voor snachts wanneer het toilet stuk is
3. Een kwaadaardige mongool?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:23 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoe kan je zo’n enorme mongool zijn door dat hele koffer onder de tafel argument, wat al 83x officieel ontkracht is, nog steeds rond te pompen??
Ben je dan
1. Een enorme mongool. Of:
2. Kwaadaardig
Kortom, net als bij de enorme nederlaag van Trump, heb je geen feiten, geen bewijzen, zelfs geen aanwijzingen, enkel en alleen verdachtmakingen.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:04 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Onthou je aantallen van je schatting en vergelijk het straks bij de uitslag zou ik zeggen
misschien stemmen wel 138% van de ouderen straks d66![]()
dat schijnt te kunnen
Aldus de extreemlinkse hexagon.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bosma moet zijn fascistische complotbakkes houden
DeBoOnKEd!quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:23 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Hoe kan je zo’n enorme mongool zijn door dat hele koffer onder de tafel argument, wat al 83x officieel ontkracht is, nog steeds rond te pompen??
Ben je dan
1. Een enorme mongool. Of:
2. Kwaadaardig
Discussie is inderdaad over de letter van de wet (envelop mag niet geopend worden) en de geest van de wet (stemgeheim moet gewaarborgd worden, i.e. de stem mag niet gelinkt kunnen worden aan een persoon). De letter van de wet is echter heel duidelijk hier:quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar als het probleem waarvoor die regels er zijn is opgelost, is er niks meer aan de hand.
https://wetten.overheid.n(...)Paragraaf1_ArtikelM1quote:Artikel 11.
Indien de retourenveloppe niet alle stembescheiden bevat, de stempluspas niet echt is of het nummer van de stempluspas voorkomt in het uittreksel van ongeldige stempassen, doet het lid van het briefstembureau de aangetroffen bescheiden, zonder het stembiljet in te zien of zonder de enveloppe met het stembiljet te openen, wederom in de retourenveloppe en legt hij deze, na haar te hebben verzegeld, terzijde.
Wees niet bang, de rechterlijke macht heeft hier over het algemeen een d66 achtergrond dus gaat dit gewoon volgens partijlijnen opgelost worden tegen die tijd.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Discussie is inderdaad over de letter van de wet (envelop mag niet geopend worden) en de geest van de wet (stemgeheim moet gewaarborgd worden, i.e. de stem mag niet gelinkt kunnen worden aan een persoon). De letter van de wet is echter heel duidelijk hier:
[..]
https://wetten.overheid.n(...)Paragraaf1_ArtikelM1
Nu wordt dus gezegd: er zijn zoveel fouten gemaakt door briefstemmers (alhoewel >90% het goed heeft gedaan), dat we deze regel (tijdens het spel) opzij schuiven. Dus ja, ik denk dat dit toch wel een staartje kan krijgen.
Al die moeite voor 1 - 3 zetels verschil. Geloof je het zelf? Wat een tijd en geldverspilling.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:47 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
DeBoOnKEd!
en offtopic.
Maar mooi dat je je onwetendheid en naiviteit weer etaleert
Feit is dat er gemorreld wordt aan het stemgeheim
Feit is dat er een audit door d66 gelieerde lui wordt gedaan
Feit is dat big tech even miljoenen euros aan d66 doneert
Feit is dat het allemaal wel ERG veel overeen komt met wat er in amerika gebeurde.
Het is op zijn minst verdacht en wie er ook van "profiteert" is het gewoon in algemene zin een slechte zaak.
Sinds wanneer is de D66 extreem links? Het is geen Bij1. Of ben je een extreem rechts persoon die alles links van de uiterste rechter flank extreem links vindt?quote:
In Amerika is niets gebeurd, en hier ook niet. Dat klopt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:47 schreef 4moreyears het volgende:
Feit is dat het allemaal wel ERG veel overeen komt met wat er in amerika gebeurde.
Ga jij nou, die zelf eerst over koffers onder tafel begint, tegen iemand zeggen die daarop reageert dat het off-topic is?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:47 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
DeBoOnKEd!
en offtopic.
Maar mooi dat je je onwetendheid en naiviteit weer etaleert
Feit is dat er gemorreld wordt aan het stemgeheim
Feit is dat er een audit door d66 gelieerde lui wordt gedaan
Feit is dat big tech even miljoenen euros aan d66 doneert
Het is op zijn minst verdacht en wie er ook van "profiteert" is het gewoon in algemene zin een slechte zaak.
Tja mensen met het IQ van een dropveter kunnen alleen maar in rechts en extreemlinks denkenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de D66 extreem links? Het is geen Bij1. Of ben je een extreem rechts persoon die alles links van de uiterste rechter flank extreem links vindt?
Een rechter gaat meestal ook met de geest van de wet mee, niet met de letter. De Raad van State heeft ook mee gekeken. Dus ik zie echt die staart niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Discussie is inderdaad over de letter van de wet (envelop mag niet geopend worden) en de geest van de wet (stemgeheim moet gewaarborgd worden, i.e. de stem mag niet gelinkt kunnen worden aan een persoon). De letter van de wet is echter heel duidelijk hier:
[..]
Nu wordt dus gezegd: er zijn zoveel fouten gemaakt door briefstemmers (alhoewel >90% het goed heeft gedaan), dat we deze regel (tijdens het spel) opzij schuiven. Dus ja, ik denk dat dit toch wel een staartje kan krijgen.
Mja aan de andere kant: de briefstemmers hebben nu een fout gemaakt die je niet eens kan maken als je naar een bureau komt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:15 schreef Nielsch het volgende:
Slechte zaak dit. Na afloop nog even de regels veranderen om een bepaalde groep (bejaarden) maar weer een voordeeltje te gunnen. Misschien moeten we eens gaan kijken of mensen boven een bepaalde leeftijd niet te seniel zijn om te stemmen?
Ik kan er best begrip opbrengen voor zo'n eerste keer dat er pragmatisch mee omgegaan wordt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:15 schreef Nielsch het volgende:
Slechte zaak dit. Na afloop nog even de regels veranderen om een bepaalde groep (bejaarden) maar weer een voordeeltje te gunnen. Misschien moeten we eens gaan kijken of mensen boven een bepaalde leeftijd niet te seniel zijn om te stemmen?
die uitleg is natuurlijk niet 'duidelijk genoeg' als er 8% van de gebruikers wegens exact dezelfde reden een ongeldige stem afgeeft.quote:Op maandag 15 maart 2021 13:49 schreef Starhopper het volgende:
Waar gaat het fout? Snappen mensen niet hoe het stemmen werkt? De uitleg lijkt mij duidelijk genoeg.
Het is typerend voor de antirechtsstatelijkheid van de kabinetten Rutte dat ministers denken dat hun wil boven de wet gaat.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 10:52 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[..]
Aldus kalinhos die het dus niet belangrijk vind dat mensen vertrouwen hebben in de stemprocedurequote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:32 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb trouwens wel zin in alle Facebook en twitterberichtjes die we vanaf donderdag gaan zien waarin mensen verklaren dat bekenden van hun gezien hebben dat er dozen met stemmen voor de pvv en forum zijn weggegooid of verbrand
ignorance is blissquote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
In Amerika is niets gebeurd, en hier ook niet. Dat klopt.
Vind is met dt.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:40 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Aldus kalinhos die het dus niet belangrijk vind dat mensen vertrouwen hebben in de stemprocedure
oh wacht, het zijn natuurlijk maar domme tokkies, dan geeft het niks
De vraag is wie naïef is. Jij die tegen beter weten, tientallen rechtzaken en audits nog steeds gelooft dat djt gewonnen heeft zonder enige logische basis, of mensen die opnde feiten afgaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:42 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
ignorance is bliss
maar hou vooral je naieve wereldbeeld in stand
Het mocht niet meer besproken worden dus ging ik wegquote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De vraag is wie naïef is. Jij die tegen beter weten, tientallen rechtzaken en audits nog steeds gelooft dat djt gewonnen heeft zonder enige logische basis, of mensen die opnde feiten afgaan.
Je pompt ook hier weer hoaxes die al in usa topics zijn ontkracht, meerdere malen. Toen donderde je weer op om nu vervolgens al diezelfde onzin weer te herhalen. Rot gewoon op uit dit topic als je enige doel is onzin verspreiden en derailen.
Ik vrees nu voor mijn buitenlandse briefstem als die ook wordt verwerkt door dit soort heldere medewerkers.quote:Op maandag 15 maart 2021 17:38 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het experiment met binnenlandse briefstemmen kan hierbij wel weer als verleden tijd aangemerkt worden. Dat werkt dus kennelijk niet gezien de doelgroep en de medewerkers.
Volgens mij gaan die standaard naar een adres in Den Haag waar mensen zitten die ervaring met buitenlandse stemmen hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:55 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ik vrees nu voor mijn buitenlandse briefstem als die ook wordt verwerkt door dit soort heldere medewerkers.
Gaat idd naar Den Haag. Maar ik hoop dat je gelijk hebt met het tweede deel van je zin.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:02 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Volgens mij gaan die standaard naar een adres in Den Haag waar mensen zitten die ervaring met buitenlandse stemmen hebben.
Ga je nou nog uitleggen hoe D66 (volgens jou tenslotte de kwade genius) in 355 gemeenten maximaal 3 zetels gaat stelen? Ik zie inderdaad hier in Glimslimmerveen wel wat verdachte auto's rondrijden nou je het zegt. Zijn dat de D66 maffiosi die vooringevulde stembiljetten komen toevoegen aan de brieven van onze onzekere oudjes?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:52 schreef 4moreyears het volgende:
[..]
Het mocht niet meer besproken worden dus ging ik weg
(en ik had wat beters te doen als tegen de bierkaai/modmening in reageren)
Geen idee, ik speel liever eerlijk in plaats van dit soort dingen te bedenken.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:17 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ga je nou nog uitleggen hoe D66 (volgens jou tenslotte de kwade genius) in 355 gemeenten maximaal 3 zetels gaat stelen? Ik zie inderdaad hier in Glimslimmerveen wel wat verdachte auto's rondrijden nou je het zegt. Zijn dat de D66 maffiosi die vooringevulde stembiljetten komen toevoegen aan de brieven van onze onzekere oudjes?
Het staat echt met koeienletters op die envelop: STOP IN DEZE ENVELOP ALLEEN UW STEMBILJET.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die uitleg is natuurlijk niet 'duidelijk genoeg' als er 8% van de gebruikers wegens exact dezelfde reden een ongeldige stem afgeeft.
Ik ontwikkel zelf ook usability-tests, juist ook wegens data-ingave procedure's en daar testen we heel bewust zulke procedure's en ook of de doelgroep dit in staat is om correct uit te voeren...
als van een testgroep van 100 personen 8 dat fout doen, is het duidelijk dat de procedure gewoon fout is;
dat het een onlogische volgorde volgt die mensen niet begrijpen of dat men vertrouwd op een verstopte uitleg waarvan je altijd weet dat de meeste mensen die nooit zo exact doorlezen als ze een bepaalde schijnbaar simpele handeling moeten doen.
In dit geval lijkt dat formulier (en de opstuurmethode, inclusief die zeer specifieke volgorde van het invoeren van verschillende documenten in de enveloppen) ontwikkeld te zijn zonder dat er ooit een goede en solide gebruiksvriendelijkheid test op afgenomen is waarvan men een testgroep gebruikt heeft die overeen komt met de doelgroep...
zeker aangezien de doelgroep hier senioren is, wat zeker een groep is met veel visuele en functionele handicaps is, is dat imho best onverklaarbaar
Doen ze het dan expres verkeerd omdat ze ongeldig willen stemmen ofzo?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het staat echt met koeienletters op die envelop: STOP IN DEZE ENVELOP ALLEEN UW STEMBILJET.
De 8% foutmarge is nadat familieleden of vrijwilligers hebben geholpen met alle papieren en enveloppen. Het had absoluut duidelijker gekund (en gemoeten).quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die uitleg is natuurlijk niet 'duidelijk genoeg' als er 8% van de gebruikers wegens exact dezelfde reden een ongeldige stem afgeeft.
Ik ontwikkel zelf ook usability-tests, juist ook wegens data-ingave procedure's en daar testen we heel bewust zulke procedure's en ook of de doelgroep dit in staat is om correct uit te voeren...
als van een testgroep van 100 personen 8 dat fout doen, is het duidelijk dat de procedure gewoon fout is;
dat het een onlogische volgorde volgt die mensen niet begrijpen of dat men vertrouwd op een verstopte uitleg waarvan je altijd weet dat de meeste mensen die nooit zo exact doorlezen als ze een bepaalde schijnbaar simpele handeling moeten doen.
In dit geval lijkt dat formulier (en de opstuurmethode, inclusief die zeer specifieke volgorde van het invoeren van verschillende documenten in de enveloppen) ontwikkeld te zijn zonder dat er ooit een goede en solide gebruiksvriendelijkheid test op afgenomen is waarvan men een testgroep gebruikt heeft die overeen komt met de doelgroep...
zeker aangezien de doelgroep hier senioren is, wat zeker een groep is met veel visuele en functionele handicaps is, is dat imho best onverklaarbaar
waarschijnlijk omdat ze seniel zijn... maar dan is de vraag of ze überhaupt nog wel de capaciteiten hebben om te stemmen. Waarom mag een goed geïnformeerd persoon van 17 niet stemmen en een seniele kwijlende bejaarde wel?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Doen ze het dan expres verkeerd omdat ze ongeldig willen stemmen ofzo?
Omdat elke andere grens dan een leeftijdsgrens zeer discutabel is. Gelukkig mag in Nederland iedereen (tenminste, mits in het bezit van de Nederlandse nationaliteit op de dag van de kandidaatstelling) van boven de 18 stemmen, maakt niet uit of ze wel of geen verstand hebben van politiek, arm of rijk zijn, wel of niet kunnen lezen, wel of niet dement of verstandelijk gehandicapt zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat ze seniel zijn... maar dan is de vraag of ze überhaupt nog wel de capaciteiten hebben om te stemmen. Waarom mag een goed geïnformeerd persoon van 17 niet stemmen en een seniele kwijlende bejaarde wel?
Omdat veel oude mensen het inderdaad lastig vinden om zaken te onthouden gok ik. Ze lezen iets en zijn het een paar minuten later gewoon weer vergeten. Hebben ze daarmee geen capaciteiten om te stemmen? Geen idee, maar het zou sneu zijn om puur op basis van dat soort foutjes stemmen af te keuren. Heb je het biljet zelf fout ingevuld? Tja dan telt hij niet mee, simpel zat.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarschijnlijk omdat ze seniel zijn... maar dan is de vraag of ze überhaupt nog wel de capaciteiten hebben om te stemmen. Waarom mag een goed geïnformeerd persoon van 17 niet stemmen en een seniele kwijlende bejaarde wel?
ja en?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het staat echt met koeienletters op die envelop: STOP IN DEZE ENVELOP ALLEEN UW STEMBILJET.
De extreemlinksen zijn de fascistenroepers.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de D66 extreem links? Het is geen Bij1. Of ben je een extreem rechts persoon die alles links van de uiterste rechter flank extreem links vindt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |