Ik snap niet waarom die afspraken niet gewoon alsnog doorgaan maar dan met Moderna/Pfizer. Zorgmedewerkers kunnen best nog wel wat extra wachten. De groep 60-65 is cruciaal op dit moment om de ziekenhuisbezetting te verlagen.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:07 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kijk op de einddatum hoeft het natuurlijk geen vertraging op te leveren . Die 1 Juli kan makkelijk gehaald worden, maar in de aankomende weken levert het natuurlijk wel vertraging op.
Ik geloof dat de zorgmedewerers nu ook astrazeneca krijgen/zouden krijgen. En de oudjes van boven naar onder het pfizer. En de 64/65 jarige dan weer astrazeneca.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom die afspraken niet gewoon alsnog doorgaan maar dan met Moderna/Pfizer. Zorgmedewerkers kunnen best nog wel wat extra wachten. De groep 60-65 is cruciaal op dit moment om de ziekenhuisbezetting te verlagen.
Ja maar volgens mij zijn er ook nog zorgmedewerkers die voor hun tweede prik Pfizer/Moderna moeten. Dat kan best uitgesteld worden, het is totaal onnodig om die mensen twee keer te vaccineren (eigenlijk was een keer ook al niet nodig maar goed dat is gedaan).quote:Op maandag 15 maart 2021 18:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik geloof dat de zorgmedewerers nu ook astrazeneca krijgen/zouden krijgen. En de oudjes van boven naar onder het pfizer. En de 64/65 jarige dan weer astrazeneca.
Volgens mij werd dat Astrazeneca gepland om door huisartsen te laten vaccineren. En dat kan net weer niet met die andere vaccins voorlopigquote:Op maandag 15 maart 2021 18:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom die afspraken niet gewoon alsnog doorgaan maar dan met Moderna/Pfizer. Zorgmedewerkers kunnen best nog wel wat extra wachten. De groep 60-65 is cruciaal op dit moment om de ziekenhuisbezetting te verlagen.
Omdat er al genoeg chaos heerst nu denk ik. Geef het een paar dagen.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Goed punt, was ik vergeten.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:26 schreef pullup het volgende:
[..]
Volgens mij werd dat Astrazeneca gepland om door huisartsen te laten vaccineren. En dat kan net weer niet met die andere vaccins voorlopig
Astrazeneca wordt door zowel huisarts als ggd gedaan nu. De zorgmedewerers die pfizer kregen hebben geloof ik allemaal al hun tweede prik gehad.quote:Op maandag 15 maart 2021 18:26 schreef pullup het volgende:
[..]
Volgens mij werd dat Astrazeneca gepland om door huisartsen te laten vaccineren. En dat kan net weer niet met die andere vaccins voorlopig
Yep klopt. Het was vooral de mobiele thuiswonende 60-64 groep die Astrazeneca bij de huisarts moest gaan laten prikken. Volgens mij waren ze in Zeeland begonnen, Brabant en Limburg daarna en zou deze week met Gelderland worden begonnen als de stop er niet was gekomenquote:Op maandag 15 maart 2021 19:19 schreef koemleit het volgende:
[..]
Astrazeneca wordt door zowel huisarts als ggd gedaan nu. De zorgmedewerers die pfizer kregen hebben geloof ik allemaal al hun tweede prik gehad.
Ja, ik lees ze altijd. Maar goed, ik ben nergens representatief voor.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:12 schreef dick_laurent het volgende:
Sja, aan de andere kant..... wel eens de bijsluiter met bijwerkingen van simpele paracetamol goed doorgelezen?
[...]
Mja, of je je belandt van de regen in de drup. Als je slaapmiddelen neemt met opiumwetmiddelen erin slaap je misschien goed, maar je krijgt er andere problemen bij (zoals een verslaving).quote:Op maandag 15 maart 2021 16:22 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
In principe zijn alle medicijnen rotzooi. Maar het maakt je wel beter.
Volgens mij werkt chemo juist heel vaak niet.quote:Neem als extreem voorbeeld een chemotherapie. De grootste troep maar het helpt je wel van kanker te genezen.
Uiteindelijk neem je zo'n vaccin toch wel of niet al naar gelang je er een goed gevoel bij hebt? Er kunnen zo veel onderzoeken zijn, maar als je er geen goedgevoel bij hebt, overtuigen die je waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 15 maart 2021 16:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is paniek om niets, maar ja, het kwaad is alweer geschied.
dit geld echt niet voor iedereen, niet iedereen maakt z'n beslissingen met z'n onderbuik.quote:Op maandag 15 maart 2021 19:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Uiteindelijk neem je zo'n vaccin toch wel of niet al naar gelang je er een goed gevoel bij hebt? Er kunnen zo veel onderzoeken zijn, maar als je er geen goedgevoel bij hebt, overtuigen die je waarschijnlijk niet.
Neem als voorbeeld een politiek standpunt dat je hebt. Mensen hebben vaak geen boodschap aan wetenschappelijk onderzoek als dat haaks staat op wat ze zelf vinden. Je hersenen gaan dan protesteren.
Dat geldt zeker niet voor iedereen. Maar ik denk wel voor de meerderheid. Ik zeg altijd maar "Where all men think alike, no one thinks very much." Mensen praten elkaar na. Ik ken mensen ken die niet eens durven te zeggen dat ze het vaccin niet willen. Zoals bij meer maatschappelijke onderwerpen lijkt het al vast te staan wat je geacht wordt te vinden. En als je iets anders vindt dan wat de meerderheid roept, word je al snel aangeduid met dat kansloze w-woord.quote:Op maandag 15 maart 2021 19:53 schreef koemleit het volgende:
[..]
dit geld echt niet voor iedereen, niet iedereen maakt z'n beslissingen met z'n onderbuik.
Durf zelf te stellen dat de meerderheid er rationeel over nadenkt.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-10-miljoen-vaccinsquote:Meevaller na tegenslagen: Pfizer levert EU versneld 10 miljoen vaccins
BRUSSEL - Pfizer levert de EU versneld 10 miljoen vaccins, al voor de zomer. De vaccins zouden oorspronkelijk geleverd worden in het derde en vierde kwartaal, maar komen nu dus in het tweede kwartaal beschikbaar. Dat meldt EC-voorzitter Ursula von der Leyen.
was dat extra van de al toegezegde levering tho?quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:49 schreef GereDathan het volgende:
Bedankt weer @:Oliver23! Ongelofelijk hoeveel werk je hierin steekt, ik zeg het niet elke dag maar ik waardeer het echt heel erg (en met mij vele anderen)!
In het kader van laten we de dag positief beginnen:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)d-10-miljoen-vaccins
Heerlijk! We krijgen er al 169.000 extra deze maand, maar er komen er nog honderd duizenden EXTRA aan in april, mei en juni
Ze leveren er niet meer in totaal, begrijp ik, maar wel sneller. Dat is zeker goed nieuws.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 11:49 schreef GereDathan het volgende:
Bedankt weer @:Oliver23! Ongelofelijk hoeveel werk je hierin steekt, ik zeg het niet elke dag maar ik waardeer het echt heel erg (en met mij vele anderen)!
In het kader van laten we de dag positief beginnen:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)d-10-miljoen-vaccins
Heerlijk! We krijgen er al 169.000 extra deze maand, maar er komen er nog honderd duizenden EXTRA aan in april, mei en juni
Die 169.000 extra is inderdaad wat al toegezegd was en deze maand nog geleverd wordt. Daar bovenop komt er de komende 3 maanden wederom extra, bovenop de al toegezegde leveringen voor die maandenquote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:12 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
was dat extra van de al toegezegde levering tho?
Het is maar hoe je het ziet, maar ze leveren nu al wat ze in Q3/Q4 zouden leveren. Dat is een stuk sneller en in absolute aantallen niet extra. Maar het geeft aan dat ze de productie heel goed op orde hebben en omhoog geschroefd, wat zorgt dat we in Q3 en Q4 ook extra zouden kunnen krijgen als dat nodig is.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:17 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ze leveren er niet meer in totaal, begrijp ik, maar wel sneller. Dat is zeker goed nieuws.
Er is ook meer dan genoeg tegen die tijd, maar hoe vroeger hoe beter.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het ziet, maar ze leveren nu al wat ze in Q3/Q4 zouden leveren. Dat is een stuk sneller en in absolute aantallen niet extra. Maar het geeft aan dat ze de productie heel goed op orde hebben en omhoog geschroefd, wat zorgt dat we in Q3 en Q4 ook extra zouden kunnen krijgen als dat nodig is.
Het is extra op wat toegezegd is voor het komende kwartaal, maar niet extra als in totale levering die afgesproken is voor 2021/2022.
Klopt, tegen die tijd is er al zoveel gezet dat de vraag drastisch zal afnemen. Al verwacht ik wel dat er nog boosters geprikt worden, maar ik kan niet inschatten of dat voor iedereen of voor bepaalde doelgroepen het geval zal zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:58 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Er is ook meer dan genoeg tegen die tijd, maar hoe vroeger hoe beter.
Ja precies, zo bedoelde ik het ook. Goed nieuws inderdaad en fijn dat er een producent is die meer levert dan afgesproken.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 12:57 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het ziet, maar ze leveren nu al wat ze in Q3/Q4 zouden leveren. Dat is een stuk sneller en in absolute aantallen niet extra. Maar het geeft aan dat ze de productie heel goed op orde hebben en omhoog geschroefd, wat zorgt dat we in Q3 en Q4 ook extra zouden kunnen krijgen als dat nodig is.
Het is extra op wat toegezegd is voor het komende kwartaal, maar niet extra als in totale levering die afgesproken is voor 2021/2022.
de cijfers vallen me meequote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:11 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiėnten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een stijging op de IC’s maar een lichte daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een stijging van 18 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.037 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen weer ver onder de 2.000.
1) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 16 maart: 586 (absolute stijging 22; relatieve stijging 3,9%);
- maandag 15 maart: 564 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,8%);
- zondag 14 maart: 554 (geen wijziging t.o.v. gisteren);
- zaterdag 13 maart: 554 (absolute daling 22; relatieve daling 3,8%);
- vrijdag 12 maart: 576 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,7%);
- donderdag 11 maart: 572 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,1%);
- woensdag 10 maart: 560 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,7%);
- dinsdag 9 maart: 556 (absolute daling 2; relatieve daling 0,4%).
2) NEDERLANDSE PATIĖNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 16 maart: 1.451 (absolute daling 4; relatieve daling 0,3%);
- maandag 15 maart: 1.455 (absolute stijging 87; relatieve stijging 6,4%);
- zondag 14 maart: 1.368 (absolute stijging 47; relatieve stijging 3,6%);
- zaterdag 13 maart: 1.321 (absolute daling 13; relatieve daling 1,0%);
- vrijdag 12 maart: 1.334 (absolute daling 19; relatieve daling 1,4%);
- donderdag 11 maart: 1.353 (geen wijziging t.o.v. eergisteren);
- woensdag 10 maart: 1.353 (absolute daling 54; relatieve daling 3,8%);
- dinsdag 9 maart: 1.407 (absolute stijging 60; relatieve stijging 4,5%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |