Het leuke is dat deze mensen gewoon overweldigend FvD zouden stemmen als ze in Nederland woondenquote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:17 schreef Maharski het volgende:
Extreem rechts is en blijft:
En niets meer, en niets minder. Dit zijn extreem-rechts aanhangers.
Extréém nationalisme? Vertel...quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:20 schreef probeer het volgende:
extreem nationalisme, check
nativistische ideologieën, check
en autoritaire tendensen, check
Plus nog wat antisemitisme, en vast ook een hoop racisme.
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:22 schreef Maharski het volgende:
[..]
Extréém nationalisme? Vertel...
Autoritaire tendensen? Mag ik even heel hard lachen.
Moet jij weten. Maar je hebt geen feitelijke basis.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
Heb er geen enkel probleem mee om die extreemrechtse wappieclub als zodanig te benoemen.
Dat mag je vinden, maar blijkbaar ben je dan toch sterk in de minderheid.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:24 schreef Maharski het volgende:
[..]
Moet jij weten. Maar je hebt geen feitelijke basis.
Natuurlijk wel, maar die feitelijke basis is aan jou toch niet besteed.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:24 schreef Maharski het volgende:
[..]
Moet jij weten. Maar je hebt geen feitelijke basis.
als hij hier al wegloopt, moet je voorstellen als er moeilijke beslissingen te nemen zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:27 schreef de_boswachter het volgende:
wegloper Sierrie. Onze nationale politieke baby.
Het is meer dat je je mening dropt en vervolgens een weerwoord lijkt te negeren.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Mijn riedeltje? TS kwam er mee.
Weer herhalen? Ik laat me eigenlijk nooit uit over wat ik van de FvD vind. Maar ok.
Jinek even teruggekeken en hij stond al de hele uitzending op het punt om in tranen uit te barsten.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:29 schreef Leonos het volgende:
[..]
als hij hier al wegloopt, moet je voorstellen als er moeilijke beslissingen te nemen zijn.
Ziet er ook slecht uit.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jinek even teruggekeken en hij stond al de hele uitzending op het punt om in tranen uit te barsten.
Maak me meer zorgen om wat hij zegt dan hoe hij eruitziet.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:41 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ziet er ook slecht uit.
Wellicht moet ie zichzelf laten opnemen met zijn waan ideeen en die kop.
Dikke prima. Laat al die mensen maar lekker kleur bekennen.quote:Stem gewoon op de partij die je hart je in geeft, en het is verre van een schande als dit de FvD is!
Je vergeet het willen afbreken van allerlei instituties omdat ze hem niet bevallen, het regelrecht ontkennen van feiten en zelf met eenvoudig weerlegbare leugens komen, de extreemrechtse kringen waar hij zich veel te goed thuisvoelt, etc etc.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef probeer het volgende:
Baudet stelt duidelijk dat andere culturen inferieur zijn aan de Nederlandse, en dat onze natie bedreigd wordt door 'anderen'. Dat is de basis van zijn complete migratie- en inburgeringsbeleid. Het zou daarbij dan ook aan de FvD zijn, en louter de FvD (met Baudet als leider), om die crisis op te lossen. Toch aardig nationalistisch, nativistisch en populistisch.
En dat autoritaire. Sure, hij noemt heel leuk 'meer democratie', maar dat rijmt dan weer totaal niet met zijn houding dat zowel politiek, onderwijs, de media, als ook burgers die het niet met hem eens zijn, ontslagen en buitengesloten moeten worden. Met zijn meldpunt voor linkse indoctrinatie. Niets democratisch aan. Hij wilt gewoon de bestaande macht vervangen met zijn partij en zichzelf als opperbaas.
Verder heeft al dat, steeds terugkerende, gezeik met die whatsapp groepen en de jongerenpartij, en de manier waarop de partijtop daarmee omgaat, toch ook hun voorliefde voor fascisme, racisme en antisemitisme wel aangetoond.
En ik heb niet zo'n zin in (weer) een discussie over radicaal vs extreem rechts. Potato potato.
Dank voor de waardevolle en correcte aanvulling.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je vergeet het willen afbreken van allerlei instituties omdat ze hem niet bevallen, het regelrecht ontkennen van feiten en zelf met eenvoudig weerlegbare leugens komen, de extreemrechtse kringen waar hij zich veel te goed thuisvoelt, etc etc.
1. Ophemeling van de VOC-tijd, allerlei dingen vernoemen naar zogeheten verlichte tijden (zelfs het logo van de partij).quote:1 "The Cult of Tradition", characterized by cultural syncretism, even at the risk of internal contradiction. When all truth has already been revealed by Tradition, no new learning can occur, only further interpretation and refinement.
2 "The Rejection of modernism", which views the rationalistic development of Western culture since the Enlightenment as a descent into depravity. Eco distinguishes this from a rejection of superficial technological advancement, as many fascist regimes cite their industrial potency as proof of the vitality of their system.
3 "The Cult of Action for Action's Sake", which dictates that action is of value in itself, and should be taken without intellectual reflection. This, says Eco, is connected with anti-intellectualism and irrationalism, and often manifests in attacks on modern culture and science.
4 "Disagreement Is Treason" – Fascism devalues intellectual discourse and critical reasoning as barriers to action, as well as out of fear that such analysis will expose the contradictions embodied in a syncretistic faith.
5 "Fear of Difference", which fascism seeks to exploit and exacerbate, often in the form of racism or an appeal against foreigners and immigrants.
6 "Appeal to a Frustrated Middle Class", fearing economic pressure from the demands and aspirations of lower social groups.
7 "Obsession with a Plot" and the hyping-up of an enemy threat. This often combines an appeal to xenophobia with a fear of disloyalty and sabotage from marginalized groups living within the society (such as the German elite's 'fear' of the 1930s Jewish populace's businesses and well-doings; see also anti-Semitism). Eco also cites Pat Robertson's book The New World Order as a prominent example of a plot obsession.
8 Fascist societies rhetorically cast their enemies as "at the same time too strong and too weak." On the one hand, fascists play up the power of certain disfavored elites to encourage in their followers a sense of grievance and humiliation. On the other hand, fascist leaders point to the decadence of those elites as proof of their ultimate feebleness in the face of an overwhelming popular will.
9 "Pacifism is Trafficking with the Enemy" because "Life is Permanent Warfare" – there must always be an enemy to fight. Both fascist Germany under Hitler and Italy under Mussolini worked first to organize and clean up their respective countries and then build the war machines that they later intended to and did use, despite Germany being under restrictions of the Versailles treaty to not build a military force. This principle leads to a fundamental contradiction within fascism: the incompatibility of ultimate triumph with perpetual war.
10 "Contempt for the Weak", which is uncomfortably married to a chauvinistic popular elitism, in which every member of society is superior to outsiders by virtue of belonging to the in-group. Eco sees in these attitudes the root of a deep tension in the fundamentally hierarchical structure of fascist polities, as they encourage leaders to despise their underlings, up to the ultimate Leader who holds the whole country in contempt for having allowed him to overtake it by force.
11 "Everybody is Educated to Become a Hero", which leads to the embrace of a cult of death. As Eco observes, "[t]he Ur-Fascist hero is impatient to die. In his impatience, he more frequently sends other people to death."
12 "Machismo", which sublimates the difficult work of permanent war and heroism into the sexual sphere. Fascists thus hold "both disdain for women and intolerance and condemnation of nonstandard sexual habits, from chastity to homosexuality."
13 "Selective Populism" – The People, conceived monolithically, have a Common Will, distinct from and superior to the viewpoint of any individual. As no mass of people can ever be truly unanimous, the Leader holds himself out as the interpreter of the popular will (though truly he dictates it). Fascists use this concept to delegitimize democratic institutions they accuse of "no longer represent[ing] the Voice of the People."
14 "Newspeak" – Fascism employs and promotes an impoverished vocabulary in order to limit critical reasoning.
Maar ondertussen roept Thierry dat hij de minst racistische persoon in de Nederlandse politiek is (van wie heeft hij die uitspraak toch gejat?), dus dan zal dat wel zo zijn hè. We hebben hem immers nog niet eerder op onwaarheden kunnen betrappen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:49 schreef probeer het volgende:
[..]
Dank voor de waardevolle en correcte aanvulling.
Al zijn dit weer allemaal zaken die de niet-FvD-er inmiddels al prima doorheeft. En de FvD-er gaat toch niet overtuigd worden. Waardoor het toch weer vrij zinloos wordt om serieus in te gaan op TS' vraag / verbijstering.
Dit ja. Van die 'trots zijn op wat het hart ingeeft' die TS propageert is iig niets te merken. Alleen maar slachtoffer-gezeik.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:50 schreef Briqq het volgende:
FvD is de belichaming van Umberto Eco's checklist van oer-fascisme. Bingo spelen op zijn boreaals met het uilskuiken van Minerva.
En ook typisch: niet het racisme dat deze partij en haar leider predikt is erg, maar dat het benoemd wordt. Dan is de wereld te klein. Wegkijkers/goedpraters zijn volop aanwezig in die kringen.
Is gewoon goedkoop vermaak.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:54 schreef probeer het volgende:
Maar goed, nu besteed ik hier toch weer aandacht aan. En dat is mijn tekortkoming.
Laat ze dan maar gezellig met z'n allen een leuke optocht houden. Synchroon en stevig de pas er in, allemaal dezelfde pakjes aan, samen boreale liedjes zingen. En trots natuurlijk. Ik wil heel veel trotse mannetjes zien.quote:
...quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jinek even teruggekeken en hij stond al de hele uitzending op het punt om in tranen uit te barsten.
De uil is gevlogen?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:25 schreef Maharski het volgende:
[..]
Je voelt gewoon heel goed aan dat ik je heel gemakkelijk in je cognitief dissonante onderbroek ga zetten.
Zeker doen. Sterk topic.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:17 schreef Maharski het volgende:
Ik wil dit dus nooit meer lezen of voorbij zien komen hier, want dan krijg je de link van dit topic om je oren geslagen.
Nah, kvond hem wel sterk. En die flapdrol van een komiek moet zich schamen.quote:
Dat mag maar doen alsof dit topic iets bewijst is natuurlijk complete onzin, dit is simpelweg slechts jouw mening, anderen mogen van mening zijn dat de FvD wel extreem-rechts is. En spammen is niet welkom.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:17 schreef Maharski het volgende:
Ik wil dit dus nooit meer lezen of voorbij zien komen hier, want dan krijg je de link van dit topic om je oren geslagen.
Hij is dan ook met een duidelijke reden de politiek ingegaan; vanuit een grote onvrede met hoe het er al jaren aan toe gaat in dit land, en misschien breder: in de westerse wereld in het algemeen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef probeer het volgende:
Baudet stelt duidelijk dat andere culturen inferieur zijn aan de Nederlandse, en dat onze natie bedreigd wordt door 'anderen'. Dat is de basis van zijn complete migratie- en inburgeringsbeleid. Het zou daarbij dan ook aan de FvD zijn, en louter de FvD (met Baudet als leider), om die crisis op te lossen. Toch aardig nationalistisch, nativistisch en populistisch.
En dat autoritaire. Sure, hij noemt heel leuk 'meer democratie', maar dat rijmt dan weer totaal niet met zijn houding dat zowel politiek, onderwijs, de media, als ook burgers die het niet met hem eens zijn, ontslagen en buitengesloten moeten worden. Met zijn meldpunt voor linkse indoctrinatie. Niets democratisch aan. Hij wilt gewoon de bestaande macht vervangen met zijn partij en zichzelf als opperbaas.
Verder heeft al dat, steeds terugkerende, gezeik met die whatsapp groepen en de jongerenpartij, en de manier waarop de partijtop daarmee omgaat, toch ook hun voorliefde voor fascisme, racisme en antisemitisme wel aangetoond.
En ik heb niet zo'n zin in (weer) een discussie over radicaal vs extreem rechts. Potato potato.
So...quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:17 schreef Maharski het volgende:
Wat is dat toch voor een achterlijke, door inmiddels velen aangenomen overtuiging dat Forum voor Democratie (de naam alleen al...) te scharen zou zijn onder de noemer 'extreem rechts'?
Ik vind wel zo ontzettend smerig, om op deze te voorkomen dat mensen zich 'daar nooit mee zullen willen associëren' en zo dus mensen ervan weg te houden op deze partij te stemmen of er voor uit te komen en sympathie te voelen voor deze partij. Pure geestelijke manipulatie, en tevens echt verschrikkelijk onterecht.
Hoe vaak ik ook op dit forum wel niet mensen met die term zie smijten, en dit moeiteloos in één adem noemen met de FvD, vind ik echt volkomen idioot.
Want, extreem-rechts is namelijk een heel duidelijk gedefinieerd begrip:
'Extreemrechts, ook wel uiterst rechts, ultrarechts, radicaal(-)rechts of rechts-radicaal, zijn diverse verzamelnamen voor politieke overtuigingen aan de uiterste rechterzijde van het politiek spectrum. Het is rechtser dan standaard of gematigd rechts en kenmerkt zich in het bijzonder door extreem nationalisme,[1][2] nativistische ideologieën, en autoritaire tendensen,[3] tegen de achtergrond van een organicistisch wereldbeeld.[4]
De term wordt gebruikt om fascisme en het nazisme te omschrijven[5] en omvat het hedendaagse neofascisme, neonazisme, alt-right, blanke superioriteit[6] en andere ideologieën of organisaties met ultranationalistische, chauvinistische, xenofobe, racistische, of reactionaire standpunten.[7] Deze kunnen leiden tot onderdrukking, geweld, gedwongen culturele assimilatie, etnische zuivering, en zelfs genocide tegen groepen mensen op basis van hun veronderstelde inferioriteit, of van een vermeende bedreiging voor de inheemse etnische groep,[8][9] natie, staat,[10] godsdienst, cultuur of ultraconservatieve traditionele sociale instellingen.[11]'
Lees meer op: https://nl.wikipedia.org/(...)0politiek%20spectrum.
Vervolgens dan het partijprogramma van Forum voor Democratie:
https://www.fvd.nl/standpunten
Hoe kan men in godsnaam dan nog volhouden aan deze term in relatie tot FvD?
Conclusie: laat je niet manipuleren! Want meer dan dat is het niet. Stem gewoon op de partij die je hart je in geeft, en het is verre van een schande als dit de FvD is!
Extreem rechts is en blijft:
[ afbeelding ]
En niets meer, en niets minder. Dit zijn extreem-rechts aanhangers.
En dit zijn forum voor democratie aanhangers:
[ afbeelding ]
FvD is niet extreem-rechts, maar gewóón rechts!
Van mij mogen mensen die mening hebben. Maar het stoort me wel verschrikkelijk alsof gedaan wordt dan dit ook feitelijk zo is. Nogmaals: rechts: ja. Extremisme is echt wat anders. Het is kwalijk als een partij als FvD door de grote massa in zo'n evil hoekje wordt geplaatst. Tijd om dat niet meer te pikken. Maar goed, als ik meer tijd heb ga ik ff op wat meer reacties in hier.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
Dat mag maar doen alsof dit topic iets bewijst is natuurlijk complete onzin, dit is simpelweg slechts jouw mening, anderen mogen van mening zijn dat de FvD wel extreem-rechts is. En spammen is niet welkom.
Iemand die al in 2014 aanwezig was bij een extreem-rechtse bijeenkomst waar SS vlaggen gezwaaid werden mag je niet extreem-rechts noemen? Een bijeenkomst waar hij nooit afstand van genomen heeft. Tja, sorry, dan is jouw definitie anders dan die van mij maar jouw mening is zeer zeker geen feit.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 19:55 schreef Maharski het volgende:
[..]
Van mij mogen mensen die mening hebben. Maar het stoort me wel verschrikkelijk alsof gedaan wordt dan dit ook feitelijk zo is. Nogmaals: rechts: ja. Extremisme is echt wat anders. Het is kwalijk als een partij als FvD door de grote massa in zo'n evil hoekje wordt geplaatst. Tijd om dat niet meer te pikken. Maar goed, als ik meer tijd heb ga ik ff op wat meer reacties in hier.
Ik baseer me voor mijn visie hieromtrent vooral op wat users die zeggen FvD te stemmen zelf hier allemaal ten toon spreiden. Misschien moet je je clubmaatjes daar eerst eens op aanspreken.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 19:55 schreef Maharski het volgende:
[..]
Van mij mogen mensen die mening hebben. Maar het stoort me wel verschrikkelijk alsof gedaan wordt dan dit ook feitelijk zo is. Nogmaals: rechts: ja. Extremisme is echt wat anders. Het is kwalijk als een partij als FvD door de grote massa in zo'n evil hoekje wordt geplaatst. Tijd om dat niet meer te pikken. Maar goed, als ik meer tijd heb ga ik ff op wat meer reacties in hier.
Ik was in 2011 een keer aanwezig bij een extreem-linkse 'beken kleur'-demonstratie op de Dam. Ben ik nu extreem links?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 19:58 schreef Tijger_m het volgende:
Iemand die al in 2014 aanwezig was bij een extreem-rechtse bijeenkomst waar SS vlaggen gezwaaid werden mag je niet extreem-rechts noemen? Een bijeenkomst waar hij nooit afstand van genomen heeft. Tja, sorry, dan is jouw definitie anders dan die van mij maar jouw mening is zeer zeker geen feit.
En is het vooral Baudet die in die hoek geplaatst wordt. Dat de FvD leden Baudet een prima boegbeeld vinden heeft dan dus ook gevolgen voor die partij.
Wat was daar extreem-links aan?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 20:01 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ik was in 2011 een keer aanwezig bij een extreem-linkse 'beken kleur'-demonstratie op de Dam. Ben ik nu extreem links?
(ik keek trouwens m'n ogen uit daar, wat een zooitje debielen bij elkaar zeg)
De leuzen die geroepen werden. Het volk met hun dreadlocks en linkse kraakkledij etc. Overduidelijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |