abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:47:48 #101
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198464212
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Misschien dat een paar kast-neonazies van PVV overstappen naar FvD, maar dat is het wel.
Vuilbekkerij
pi_198464235
Theo is vandaag alleen on stage om eenheid uit te stralen. Misschien vonden ze dat hij dat na gisteren wel verschuldigd is aan de partij en aan hun vriendschap. En de tour is vandaag in Hiddema's geboorteprovincie Friesland.

Morgen zit Theo weer gewoon thuis Belinda's te roken.
pi_198464244
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:47 schreef damsco het volgende:

[..]

Vuilbekkerij
Ik heb van Geertje geleerd dat je de dingen moet benoemen zoals ze zijn en dat je niet zo policor moet doen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Games vrijdag 12 maart 2021 @ 16:55:35 #104
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_198464349
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:42 schreef damsco het volgende:
Ik verwacht een flinke stijging in zetels voor Thierry na deze smakeloze aanval vanuit de linkerflank. Zeker nu Theo terug op het toneel verschijnt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja joh, 10 zetels erbij en Thierry als premier omdat hij zichzelf helemaal belachelijk heeft gemaakt bij Jinek en een tweederangs caberatier hem te kakken heeft gezet.

Wat rook jij? Want ik wil het ook, sterk spul.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  vrijdag 12 maart 2021 @ 16:59:17 #105
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198464421
Wat mij betreft rekenen we ook af met het stilzwijgend accepteren van het extreemlinkse gedachtengoed in het publieke debat en benoemen we wat het daadwerkelijk is: een gevaarlijke haatdragende stroming die haat en verdeeldheid zaait en als een kankergezwel woekert door het Nederlandse medialandschap. Hopelijk heeft het bij RTL de ogen geopend. Die wind zaait, zal storm oogsten.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 17:00:55 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198464453
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Zie die Azarkan angstig kijken _O-
Verder was Azarkan Baudet toch behoorlijk de baas.
Huilen dan.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 17:02:32 #107
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198464486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 02:50 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Hier het item:
[ Twitter ] Er is inderdaad in gesneden.

We horen duidelijk wat Hiddema allemaal zegt. Wordt de betekenis daarvan 180 graden anders als je de ongemonteerde beelden ziet? Ik geloof er niks van.

Hooguit blijkt uit het hele interview dat Hiddema het genuanceerder ziet. Maar de bevestiging dat Thierry meedeed aan appjes die Hiddema typeert als racistische drek blijft.

Typisch is ook dat Hiddema in een reactie op Twitter verwijt dat er delen zijn weggelaten, en dan als voorbeeld noemt dat hij zou hebben gezegd dat Baudet "te vrolijk in het leven staat om mensen vanwege een kleurtje te kunnen bejegenen".

Als je als Hiddema dat soort rare dingen roept en denkt dat dit een uitspraak over het meedoen aan racistische drek uitgumt dan zit je zelf ook flink verknipt in elkaar.
[..]

Los van de cijfers vergeet je net als Baudet te vermelden dat het cijfers zijn met lockdowns en maatregelen. Door de maatregelen werd de potentie van het virus geen werkelijkheid. Preventieparadox. En ook andere risico's zoals verkeersdoden gingen omlaag doordat we meer thuis waren. De cijfers gebruiken zoals Thierry het doet is de realiteit ontkennen.
Hoe duidelijk wil je het hebben?

https://twitter.com/thierrybaudet/status/1370392145627123715?s=20
  vrijdag 12 maart 2021 @ 17:06:47 #108
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198464562
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 10:51 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Om het even op een rijtje te zetten:
[..]

Het zal best zo zijn dat Hiddema tussendoor de uitspraken en ideeën van Baudet heeft genuanceerd. Gezegd dat het een vrolijk huppelend konijntje is dat geen vlieg kwaad wil doen. Nuance doet niks af aan de feiten die hij hier erkent, namelijk dat Baudet zich in racistisch getinte gesprekken ook zelf schuldig maakte aan racistische uitspraken.

Nuance en verzachtende oordelen toevoegen is heel iets anders dan woorden terugnemen. Je ziet Hiddema in zijn reacties op het item ook nergens zeggen dat hij de uitspraken terugneemt die de uitzending hebben gehaald. En zelfs als hij ze terug zou nemen zou dat erg merkwaardig zijn. Hiddema is iemand met het hart op de tong. Waarom zou hij iets belastends zeggen over een goede vriend, om dat even later terug te nemen omdat het zogenaamd niet waar is?

Wat Hiddema zelf vond van de racistische gesprekken blijft vaag. Enerzijds vond hij de 'drek' niet fraai, waar hij op ingreep en er vervolgens niets meer mee te maken wilde hebben. Anderzijds was het 'spielerei' en praat hij het feit dat Baudet hier aan meedeed (kennelijk ook in delen die de uitzending niet haalden) goed. Het beeld ontstaat dat Hiddema de uitspraken niet zo heel erg vond als hij af en toe doet voorkomen (wat zijn goed recht is) en vooral afstand heeft genomen van een actieve rol in de partij vanwege de ophef die de gelekte appjes teweeg brachten.
Hoe duidelijk wil je het hebben? De feiten zoals ze zijn neergezet zijn niet de feiten zoals de zijn. Zie onderstaande tweet.

https://twitter.com/thierrybaudet/status/1370392145627123715?s=20

Toen Hiddema zei dat hij geen zin meer had in die racistische drek bedoelde hij het hele onderwerp, in de tweede kamer, in de media. Hij zei dus niet dat Baudet racistische drek verspreid had. Je zegt dat nuance niets afdoet aan feiten, maar hij nuanceert het ook niet, hij ontkracht het volledig.

Het begint te lijken op een herhaling van wat er bij Fortuyn gebeurde. Al denk ik dat we inmiddels al zo ver zijn.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 17:10:05 #109
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198464602
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hoe duidelijk wil je het hebben? De feiten zoals ze zijn neergezet zijn niet de feiten zoals de zijn.

Toen Hiddema zei dat hij geen zin meer had in die racistische drek bedoelde hij het hele onderwerp, in de tweede kamer, in de media. Hij zei dus niet dat Baudet racistische drek verspreid had. Je zegt dat nuance niets afdoet aan feiten, maar hij nuanceert het ook niet, hij ontkracht het volledig.

https://twitter.com/thierrybaudet/status/1370392145627123715?s=20
Er is gehoopt door Baudet hier live mee te overvallen frictie te creëren waarbij Hiddema zou zijn afgevallen door Baudet. Een enorm lage streek waarbij haat en verdeeldheid gezaaid wordt.
pi_198464609
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Verder was Azarkan Baudet toch behoorlijk de baas.
Dat kan best, maar dat was allemaal lang niet zo elementair als dit punt van Baudet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 17:20:59 ]
pi_198464654
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:38 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Dat zijn jouw woorden.
Nee, dat waren jouw woorden.

Ik vraag het nu voor de derde keer: wat bedoelde je daarmee? Waarom vergelijk je het hebben van een Joodse vriendin met het hebben van een hoer als moeder?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:29 schreef Bluesdude het volgende:
Wat zei Martijn Koning precies over die vriendin?
Hij suggereert dat ze van joodse afkomst is ? Zei hij dat op een beledigende wijze voor haar ?
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:39 schreef KingRoland het volgende:
Als ik zeg dat jouw moeder een hoer is en laten we zeggen dat ze dat is en dat ze gewoon blij is om dat te zijn, dan ga ik dat niet roepen in een programma. Ook niet op een beledigende toon


[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 17:16:01 ]
pi_198464686
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hoe duidelijk wil je het hebben? De feiten zoals ze zijn neergezet zijn niet de feiten zoals de zijn. Zie onderstaande tweet.

https://twitter.com/thierrybaudet/status/1370392145627123715?s=20

Toen Hiddema zei dat hij geen zin meer had in die racistische drek bedoelde hij het hele onderwerp, in de tweede kamer, in de media. Hij zei dus niet dat Baudet racistische drek verspreid had. Je zegt dat nuance niets afdoet aan feiten, maar hij nuanceert het ook niet, hij ontkracht het volledig.

Het is duidelijk: Hiddema is erachter gekomen dat het niet helpt om eerlijkheid over door Baudet verstuurde racistische appjes te proberen te verpakken in lovende woorden. Daarom voelt hij zich geroepen om zijn eerlijkheid over die appjes soort van onschadelijk te maken.

Overigens geloof ik best dat Hiddema oprecht gelooft dat Baudet geen racist is.
Zoals Baudet in de uitzending aangaf keurt Hiddema de appjes niet af (hij vindt het spielerei).
Dat doet niets af aan wat Baudet heeft gezegd en de betekenis van die berichten voor de meeste andere Nederlanders.
pi_198464782
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:15 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Het is duidelijk: Hiddema is erachter gekomen dat het niet helpt om eerlijkheid over door Baudet verstuurde racistische appjes te proberen te verpakken in lovende woorden. Daarom voelt hij zich geroepen om zijn eerlijkheid over die appjes soort van onschadelijk te maken.

Overigens geloof ik best dat Hiddema oprecht gelooft dat Baudet geen racist is.
Zoals Baudet in de uitzending aangaf keurt Hiddema de appjes niet af (hij vindt het spielerei).
Dat doet niets af aan wat Baudet heeft gezegd en de betekenis van die berichten voor de meeste andere Nederlanders.
Gaat het wat jou betreft bij racisme eigenlijk om de intentie van de zender of om hoe het voor de ontvanger overkomt?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2021 17:23:18 ]
pi_198464872
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Gaat het wat jou betreft bij racisme eigenlijk om de intentie van de zender of om hoe de ontvanger het vindt overkomen?
Je moet sowieso onderscheid maken tussen of acties/uitspraken als racistisch worden ervaren, of ze objectief racistisch zijn en of iemand een racist is.

Er kunnen dingen in dit land beter op het gebied van kansen en gelijke behandeling.

Wat je in de praktijk ziet is dat mensen die aangesproken worden meteen in de verdediging schieten ("ik ben geen racist"). Je ziet dat ook in de pietendiscussie: Er is iets aan de hand maar mensen vinden dat ze ter goeder trouw zijn, zien hun gedrag niet als een probleem en claimen dat de ervaring bij de ander het probleem is.

Gisteravond bij Jinek heeft in principe niemand gezegd dat Baudet een racist is. Er is hem slechts herhaaldelijk gevraagd of het klopt dat hij racistische uitspraken heeft gedaan. Op het moment dat hij dat blijft ontkennen, terwijl meerdere mensen bevestigen dat hij dat wel heeft gedaan, dan is het niet heel gek dat mensen zich gaan afvragen wat hij nog meer te verbergen heeft dat het daglicht niet kan verdragen.
Zelfs Martijn Koning heeft Baudet geen racist genoemd; Hij heeft alleen gesproken over racisten die al dan niet op hem stemmen en over tegenstellingen in zijn uitspraken, gedrag en de mensen waarmee hij omgaat.

Zowel de intentie als de beleving kan bepalend zijn of iets racistisch is. Maar met onbegrip voor elkaar en elkaar de maat nemen komen we sowieso geen steek verder.
pi_198465189
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:30 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Je moet sowieso onderscheid maken tussen of acties/uitspraken als racistisch worden ervaren, of ze objectief racistisch zijn en of iemand een racist is.

Er kunnen dingen in dit land beter op het gebied van kansen en gelijke behandeling.

Wat je in de praktijk ziet is dat mensen die aangesproken worden meteen in de verdediging schieten ("ik ben geen racist"). Je ziet dat ook in de pietendiscussie: Er is iets aan de hand maar mensen vinden dat ze ter goeder trouw zijn, zien hun gedrag niet als een probleem en claimen dat de ervaring bij de ander het probleem is.

Gisteravond bij Jinek heeft in principe niemand gezegd dat Baudet een racist is. Er is hem slechts herhaaldelijk gevraagd of het klopt dat hij racistische uitspraken heeft gedaan. Op het moment dat hij dat blijft ontkennen, terwijl meerdere mensen bevestigen dat hij dat wel heeft gedaan, dan is het niet heel gek dat mensen zich gaan afvragen wat hij nog meer te verbergen heeft dat het daglicht niet kan verdragen.
Zelfs Martijn Koning heeft Baudet geen racist genoemd; Hij heeft alleen gesproken over racisten die al dan niet op hem stemmen en over tegenstellingen in zijn uitspraken, gedrag en de mensen waarmee hij omgaat.

Zowel de intentie als de beleving kan bepalend zijn of iets racistisch is. Maar met onbegrip voor elkaar en elkaar de maat nemen komen we sowieso geen steek verder.
Ik vind het wel lastig. Opmerkingen kunnen niet racistisch bedoeld zijn, wel zo overkomen. Bijvoorbeeld de opmerking:'je ziet er heel anders uit dan ik had verwacht'.

Daarnaast kun je racistische grappen maken zonder racistische bedoelingen te hebben. Bijvoorbeeld: als je een Belgenmop vertelt wil dat niet zeggen dat Belgen werkelijk dom vindt of wil kwetsen. Dit kan gewoon 'spielerei' zijn om maar met de woorden van Hiddema te spreken. Of je maakt racistische opmerkingen tegen vertrouwelingen zonder dat je daadwerkelijk die specifieke groep anders behandeld of bejegend. Is dat dan racisme? Of half racisme?

Het is in feite een complex samenspel van zender en ontvanger rondom intentie, beleving en handelen. Een ultiem grijs gebied. Daarom leent het zich zo goed voor het politieke debat cq politiek gewin.

Anyway met je laatste alinea ben ik het zonder meer eens. De manier waarop de discussie over racisme zich de laatste jaren ontwikkelt brengt ons alleen maar verder van de oplossing. Het gaat weer vooral over huidskleuren en niet zozeer over de mens erachter. Het open gesprek wordt voortdurend gekaapt door mensen die op de 1 of andere manier belang hebben bij ophef of polarisatie.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:00:06 #116
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198465193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:59 schreef damsco het volgende:
Wat mij betreft rekenen we ook af met het stilzwijgend accepteren van het extreemlinkse gedachtengoed in het publieke debat en benoemen we wat het daadwerkelijk is: een gevaarlijke haatdragende stroming die haat en verdeeldheid zaait en als een kankergezwel woekert door het Nederlandse medialandschap. Hopelijk heeft het bij RTL de ogen geopend. Die wind zaait, zal storm oogsten.
baudet verdedigen.

“Ik begrijp die Nederlanders wel” Thierry . De clown. Natuurlijk mag je alle Marokkanen discrimineren in de wereld van baudet.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:13:16 #117
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198465388
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:00 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

baudet verdedigen.

“Ik begrijp die Nederlanders wel” Thierry . De clown. Natuurlijk mag je alle Marokkanen discrimineren in de wereld van baudet.

Nee je mag helemaal niet alle Marokkanen discrimineren. Maar de enorme haat vanuit extreem links is ook geen oplossing.

Laten we gewoon aub normaal met elkaar omgaan.
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 18:16:18 #118
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198465436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:13 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee je mag helemaal niet alle Marokkanen discrimineren. Maar de enorme haat vanuit extreem links is ook geen oplossing.

Laten we gewoon aub normaal met elkaar omgaan.
Wie is dat dan, extreem-links? Die jongens van de SP jeugdafdeling of zo?

Normaal met elkaar omgaan...goed idee, zullen we beginnen met geen racistische uitlatingen en leugens te vertellen zoals Baudet al meermaals heeft gedaan? Of is dat wel normaal?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198465474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:59 schreef damsco het volgende:
Wat mij betreft rekenen we ook af met het stilzwijgend accepteren van het extreemlinkse gedachtengoed in het publieke debat en benoemen we wat het daadwerkelijk is: een gevaarlijke haatdragende stroming die haat en verdeeldheid zaait en als een kankergezwel woekert door het Nederlandse medialandschap. Hopelijk heeft het bij RTL de ogen geopend. Die wind zaait, zal storm oogsten.
Ik vind dit idee van jou horend bij haatdragende stromingen.
Je bedoelt toch wat Martijn Koning zei ? Dat was kritiek op Baudet. Heel normaal...Niks extreemlinks an
Zo hoort het ook..... dat de samenleving extreemrechts benoemt en afwijst.

Ik vind Baudet een superwappie die plannen heeft, als die massaal overgenomen worden, tienduizenden coronadoden , mogelijk 170.000 doden zal veroorzaken.
Is dat een extreemlinkse mening?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:36:14 #120
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198465686
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:13 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee je mag helemaal niet alle Marokkanen discrimineren. Maar de enorme haat vanuit extreem links is ook geen oplossing.

Laten we gewoon aub normaal met elkaar omgaan.
En dat begint dus bij politici die geen bevolkingsgroepen uitsluiten. Gewoon alleen al omdat het uitsluiten van bevolkingsgroepen leidt tot nog meer problemen. Dus die “ik begrijp die Nederlanders wel is om te kotsen”.

Baudet is een narcistische haatzaaiende idioot en een viruswappie. Niet meer niet minder.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 18:40:56 #121
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_198465732
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Nee, dat waren jouw woorden.

Ik vraag het nu voor de derde keer: wat bedoelde je daarmee? Waarom vergelijk je het hebben van een Joodse vriendin met het hebben van een hoer als moeder?
[..]

[..]

Waar gebruik ik het woord jood?
pi_198465790
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 17:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Hoe duidelijk wil je het hebben? De feiten zoals ze zijn neergezet zijn niet de feiten zoals de zijn. Zie onderstaande tweet.

https://twitter.com/thierrybaudet/status/1370392145627123715?s=20

Toen Hiddema zei dat hij geen zin meer had in die racistische drek bedoelde hij het hele onderwerp, in de tweede kamer, in de media. Hij zei dus niet dat Baudet racistische drek verspreid had. Je zegt dat nuance niets afdoet aan feiten, maar hij nuanceert het ook niet, hij ontkracht het volledig.

Het begint te lijken op een herhaling van wat er bij Fortuyn gebeurde. Al denk ik dat we inmiddels al zo ver zijn.
Altijd maar Fortuyn erbij halen :z

Het lijkt in de verste verte niet op 2001/2002.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_198465850
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:40 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Waar gebruik ik het woord jood?
Je reageert op een post over de Joodse vriendin van Baudet. De betreffende user vraagt zich af waar daar beledigend aan is. Vervolgens zeg jij dat je het er ook niet over zou hebben als iemands moeder hoer is. Alsof dat net zoiets is.

En nu voor de vierde keer: ga je nog uitleggen waar die vergelijking op slaat?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:06:28 #124
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_198466138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:48 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Je reageert op een post over de Joodse vriendin van Baudet. De betreffende user vraagt zich af waar daar beledigend aan is. Vervolgens zeg jij dat je het er ook niet over zou hebben als iemands moeder hoer is. Alsof dat net zoiets is.

En nu voor de vierde keer: ga je nog uitleggen waar die vergelijking op slaat?
Jij moet volgens mij beter gaan lezen voordat je zulke vragen stelt, want begrijpend lezen is blijkbaar niet jouw sterkste vak.
pi_198466169
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:06 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Jij moet volgens mij beter gaan lezen voordat je zulke vragen stelt, want begrijpend lezen is blijkbaar niet jouw sterkste vak.
Dat zou natuurlijk goed kunnen, vandaar dat ik je nu al vijf keer vraag om je uitspraak uit te leggen. Ik probeer beter te begrijpen wat je ermee bedoelde. Waarom begin jij over een hoer als moeder als het gaat over een Joodse vriendin?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:13:01 #126
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198466261
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wie is dat dan, extreem-links? Die jongens van de SP jeugdafdeling of zo?

Normaal met elkaar omgaan...goed idee, zullen we beginnen met geen racistische uitlatingen en leugens te vertellen zoals Baudet al meermaals heeft gedaan? Of is dat wel normaal?
Hou toch op met die heksenjacht tegen Baudet.
pi_198466283
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:13 schreef damsco het volgende:

[..]

Hou toch op met die heksenjacht tegen Baudet.
Is hij geen heks ?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:16:44 #128
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198466323
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind dit idee van jou horend bij haatdragende stromingen.
Je bedoelt toch wat Martijn Koning zei ? Dat was kritiek op Baudet. Heel normaal...Niks extreemlinks an
Zo hoort het ook..... dat de samenleving extreemrechts benoemt en afwijst.

Ik vind Baudet een superwappie die plannen heeft, als die massaal overgenomen worden, tienduizenden coronadoden , mogelijk 170.000 doden zal veroorzaken.
Is dat een extreemlinkse mening?
Ik vind je in die zin extreem dat je de vuilbekkerij van Martijn Koning normaal vindt. Dat is geen gematigd gedachtengoed.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:17:16 #129
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198466330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is hij geen heks ?
Nee, hou eens op met deze haat
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:20:46 #130
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198466392
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:13 schreef damsco het volgende:

[..]

Hou toch op met die heksenjacht tegen Baudet.
Baudet is een vuillak als politicus. Zijn smeerlapperij ter discussie stellen is geen heksenjacht.

Baudet heeft als alle andere politici (en burgers) het recht dat hij niet fysiek aangevallen wordt. Maar al zijn walgelijke ideeën en al zijn extreem rechtse fantasieën, leugens en whatsapp smeerlapperij mogen breed uitgemeten, aangevallen en van commentaar voorzien worden. Dat is eveneens het recht van elke politicus, zeker van would-be fascisten als baudet.
pi_198466415
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:16 schreef damsco het volgende:

[..]

Ik vind je in die zin extreem dat je de vuilbekkerij van Martijn Koning normaal vindt. Dat is geen gematigd gedachtengoed.
Wat Martijn Koning deed was felle kritiek uiten. verpakt als satire en dan mag je wat overdrijven is het idee, waar je wel of niet mee wens kan zijn. Maar cabaretiers en mensen die een "roast" schrijven doen dat.
Hier op FOK ! vind je dagelijks veel meer vuillbekkerij.

Ik hoor een zinsnede dat Baudet alle zwarten wil deporteren. Dat is niet waar... Koning overdrijft een racistische uitspraak van Baudet van jaren geleden . Google op ' blank dominant'
Ik vind jou wel overdreven om mij extreem te noemen wbt die roast van Koning
Het woord extreem naar jou gebruiken is ook weer te overdreven.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:25:08 #132
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198466458
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:20 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Baudet is een vuillak als politicus. Zijn smeerlapperij ter discussie stellen is geen heksenjacht.

Baudet heeft als alle andere politici (en burgers) het recht dat hij niet fysiek aangevallen wordt. Maar al zijn walgelijke ideeën en al zijn extreem rechtse fantasieën, leugens en whatsapp smeerlapperij mogen breed uitgemeten, aangevallen en van commentaar voorzien worden. Dat is eveneens het recht van elke politicus, zeker van would-be fascisten als baudet.
Bizar wat woede en haat met een mens kan doen.
pi_198466477
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:17 schreef damsco het volgende:

[..]

Nee, hou eens op met deze haat
Je hebt gelijk, Baudet is geen heks,
Hij is een extreemrechtse wappie die George Soros als de grote schuldige aanwijst voor het covidvirus
Ook extreem is het dat hij uitflapt dat 3 miljoen Nederlandse coronadoden aanvaardbaar is , als hij maar zijn vrijheid behouden kan..
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:26:33 #134
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198466492
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:25 schreef damsco het volgende:

[..]

Bizar wat woede en haat met een mens kan doen.
Met baudet bedoel je? Ja inderdaad bizar. Gelukkig dat je dat inziet.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:27:20 #135
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_198466507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, Baudet is geen heks,
Hij is een extreemrechtse wappie die George Soros als de grote schuldige aanwijst voor het covidvirus
Ook extreem is het dat hij uitflapt dat 3 miljoen Nederlandse coronadoden aanvaardbaar is , als hij maar zijn vrijheid behouden kan..
3 miljoen Nederlandse coronadoden?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_198466613
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:27 schreef satecl het volgende:

[..]

3 miljoen Nederlandse coronadoden?
Hij zei wel --ik parafraseer- 3 miljoen doden is de prijs die men moet betalen voor zijn vrijheid.
Maar wellicht bedoelde hij 3 miljoen doden over de gehele wereld gezien.
Dat is al een meer realistisch gevolg van zijn massamoordplan (geen lockdowns,mondkapjes, afstand houden, vaccinaties)
Hoewel.... misschien is 75 miljoen doden wereldwijd een gevolg van zijn egocentrisch plan, wie weet...
?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 12-03-2021 19:40:14 ]
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 19:42:11 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198466797
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:13 schreef damsco het volgende:

[..]

Hou toch op met die heksenjacht tegen Baudet.
Nee, dat zijn feiten, Baudet heeft die uitlatingen gewoon gedaan. En dat mag dan ook gewoon benoemd worden.

En dat een "komiek" te ver ging tegen Baudet is geen extreem-links verhaal, dat is gewoon een "komiek" die te ver ging en dat is toch echt wel een ander verhaal dan Baudet's omarmen van extreem-rechtse gedachtes en uitlatingen. Waar overigens niets nieuws aan is, hij deed dat al in 2014 bij de Ijzerwake in het gezelschap van heel veel extreem-rechts compleet met SS vlaggen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198467121
quote:
Martijn Koning heeft tegenover het AD uitleg gegeven over de uitspraken over Thierry Baudet die hij donderdagavond deed in Jinek & RTL Nieuws: de Strijd om de Kiezer en die de politicus deden besluiten om weg te lopen uit de studio. De komiek zegt dat zijn woorden als persoonlijke aanval op Baudet bedoeld waren."Dat was het zeker", antwoordt Koning bevestigend op de vraag of zijn roast van de Forum voor Democratie-leider als een aanval kon worden gezien."Ik had ook echt ontzettend zin om dit stuk te doen. Een unieke kans om zo iemand te kunnen toespreken. Het is ontzettend mooi om een politicus aan te pakken die verschrikkelijke dingen zegt, overal mee wegkomt en aankomt met cijfers die niet kloppen."
https://www.nu.nl/media/6(...)oonlijke-aanval.html

Ik snap niet waarom Eva Jinek excuses gaf aan Baudet. Waarvoor ?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 20:08:57 #139
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198467336
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:25 schreef damsco het volgende:

[..]

Bizar wat woede en haat met een mens kan doen.
Zaaien wat je oogst heet dat. Baudet heeft dat volledig aan zichzelf te danken.
pi_198468291
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 19:25 schreef damsco het volgende:

[..]

Bizar wat woede en haat met een mens kan doen.
Jij wordt er inderdaad bijkbaar flink door verblind. Als een fascist als Baudet extreme uitspraken doet moet dat allemaal kunnen, hij bedoelt het niet zo het was een grap het was spielerei. Maar als een cabaratier eenzelfde type uitspraken doet is het huis opeens te klein en is het extreme haat :')
  vrijdag 12 maart 2021 @ 21:04:22 #141
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198468674
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 20:51 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Jij wordt er inderdaad bijkbaar flink door verblind. Als een fascist als Baudet extreme uitspraken doet moet dat allemaal kunnen, hij bedoelt het niet zo het was een grap het was spielerei. Maar als een cabaratier eenzelfde type uitspraken doet is het huis opeens te klein en is het extreme haat :')
De gematigde stemmer prikt hier wel door heen. Hoe hard extreemlinks ook haat zaait.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 21:11:51 #142
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198468869
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 18:45 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Altijd maar Fortuyn erbij halen :z

Het lijkt in de verste verte niet op 2001/2002.
Was was er dan anders toen? Behalve die ene kogel?
pi_198468984
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:11 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Was was er dan anders toen? Behalve die ene kogel?
Heel veel.

En als iemand repliek krijgt om foute uitspreken dan ligt het aan degenen die reageren? :N
pi_198469235
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:04 schreef damsco het volgende:

[..]

De gematigde stemmer prikt hier wel door heen. Hoe hard extreemlinks ook haat zaait.
Is Martijn Koning extreemlinks ?
  vrijdag 12 maart 2021 @ 21:50:35 #145
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198469690
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:15 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Heel veel.

En als iemand repliek krijgt om foute uitspreken dan ligt het aan degenen die reageren? :N
Het demoniseren is een exacte kopie.
  vrijdag 12 maart 2021 @ 22:06:54 #146
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198470034
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is Martijn Koning extreemlinks ?
Yes, gelieerd aan de extremistische kant van GL
  vrijdag 12 maart 2021 @ 22:08:31 #147
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198470063
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 21:50 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het demoniseren is een exacte kopie.
Mogen we een narcistische liegende rascistische politicus geen narcistische liegende rascistische politicus noemen? Waarom niet dan?

Gekkies die politici aanvallen moeten levenslang opgesloten worden makkelijk zat. Had ook met moordenaar Fortuyn moeten gebeuren. Zoals wel met die van Theo van Gogh is gebeurd. Dat b.v. Wilders bescherming nodig heeft is te sneu voor woorden.

Voor het overige moeten leugenaars, racisten en smeerlappen gewoon op die leugens, dat racisme, en die smeerlapperij aangesproken worden. Makkelijk zat.
pi_198470133
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:06 schreef damsco het volgende:

[..]

Yes, gelieerd aan de extremistische kant van GL
kijk jij eens eerst naar je eigen politieke overdrijven
  vrijdag 12 maart 2021 @ 22:17:34 #149
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198470238
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 22:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Mogen we een narcistische liegende rascistische politicus geen narcistische liegende rascistische politicus noemen? Waarom niet dan?

Gekkies die politici aanvallen moeten levenslang opgesloten worden makkelijk zat. Had ook met moordenaar Fortuyn moeten gebeuren. Zoals wel met die van Theo van Gogh is gebeurd. Dat b.v. Wilders bescherming nodig heeft is te sneu voor woorden.

Voor het overige moeten leugenaars, racisten en smeerlappen gewoon op die leugens, dat racisme, en die smeerlapperij aangesproken worden. Makkelijk zat.
Jij hebt niets geleerd. Er wordt een klimaat gecreëerd tegen een populaire politicus. Net als met Fortuyn.

Hij is geen racist, hij is geen narcist, hij is trouwens wel een politicus.
  Beste debater 2022 vrijdag 12 maart 2021 @ 22:17:47 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198470243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 16:42 schreef damsco het volgende:
Ik verwacht een flinke stijging in zetels voor Thierry na deze smakeloze aanval vanuit de linkerflank. Zeker nu Theo terug op het toneel verschijnt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smakeloos...

Heel politiek Nederland, op je eigen club na, wegzetten als 'kartel' van elitaire volksverraders, is wat precies damsco?

Mijn hemel wat een stel snowflakes zijn jullie toch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')