https://www.rtlboulevard.(...)n-baudet-ging-zeggenquote:RTL wist niet wat Martijn Koning in roast van Baudet ging zeggen
RTL heeft de tekst van de 'roast' die Martijn Koning donderdagavond bij Jinek deed over Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet niet van tevoren ingezien. Dat meldt de cabaretier vrijdag op Instagram. Baudet was zo boos over de opmerkingen die Koning maakte, dat hij tijdens de uitzending wegliep.
Het was niet de eerste keer dat Baudet tijdens een gesprek wegliep, omdat de inhoud hem niet zinde. Eerder deed hij dit ook onder meer bij Met het oog op morgen en De Vooravond, omdat de vragen die werden gesteld hem niet aanstonden.
"Ik heb vandaag een stukje gedaan bij Jinek wat nogal wat stof heeft doen opwaaien", stelt Koning. "Dit soort stukjes maak ik zonder overleg met de redactie van Jinek. Ik stuur nooit stukjes op van tevoren ter inzage." De bekroonde cabaretier zegt heel blij te zijn met de vrijheid die hij van RTL krijgt op die plek. "Ik hoop dat de opwinding nu weer kan gaan over wat er gezegd is aan tafel."
In zijn korte conference refereerde Koning onder meer aan de Joodse afkomst van Baudets verloofde. Baudet lag de afgelopen maanden geregeld onder vuur vanwege antisemitische uitlatingen in app-groepen van zijn partij. Ook haalde de cabaretier de deels Indonesische afkomst van de omstreden FVD-politicus aan.
Ik vind het vooral knap dat iemand die een leider wil zijn voor het land stampvoetend wegloopt als er iets gezegd word wat hem niet aan staat ipv het gesprek aan gaat, dat kun je nauwelijks een leider noemen. Niveautje kleuterklas waarbij je wegloopt op te gaan uithuilen bij de juf omdat iemand je knuffel heeft afgepakt.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Vind die Martijn Koning een gigantische flapdrol, maar dat hij ook racistische uitspraken heeft gedaan, is wat mij betreft niet relevant. Koning is immers geen politicus en heeft niet de ambitie om premier te worden van dit land.
Dit.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Vind die Martijn Koning een gigantische flapdrol, maar dat hij ook racistische uitspraken heeft gedaan, is wat mij betreft niet relevant. Koning is immers geen politicus en heeft niet de ambitie om premier te worden van dit land.
Blijkbaar neemt Jinek hem heel serieus, ik heb niet gezien maar wel 'Dat zijn geen grappen in verkiezingstijd' van de NPO en daar was het blijkbaar ook nodig dat persoonlijke vriend van 'Mark' Jort Kelder c.s. de eerste helft van het programma deden alsof ze kritisch waren op het coronabeleid, om vervolgens de tweede helft te besteden aan het afschilderen van Baudet als complotwappie met de gebruikelijke tactiken en Rutte te promoten als de onvermijdelijke nieuwe premier.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 08:55 schreef Symphonic het volgende:
Is er echt iemand die Baudet nog serieus neemt?
Damn
Baudet heeft als politicus nooit racistische uitspraken gedaan hoor. Er zijn wat prive-appjes uit de context getrokken en wat achterklap om een partijcoup te rechtvaarigen wordt voor feit aangenomen, maar blijkbaar ligt de lat daarvoor hoger dan voor grappen zonder prive context die bewust aan zo'n groot mogelijk (maar steeds kleiner) publiek worden geopenbaard.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
Ha de webcare van FVD is ook weer aanwezig. Welkom!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Blijkbaar neemt Jinek hem heel serieus, ik heb niet gezien maar wel 'Dat zijn geen grappen in verkiezingstijd' van de NPO en daar was het blijkbaar ook nodig dat persoonlijke vriend van 'Mark' Jort Kelder c.s. de eerste helft van het programma deden alsof ze kritisch waren op het coronabeleid, om vervolgens de tweede helft te besteden aan het afschilderen van Baudet als complotwappie met de gebruikelijke tactiken en Rutte te promoten als de onvermijdelijke nieuwe premier.
En vandaag moet Baudet naar de poltiie voor een Grapperhausje, is dat echt allemaal de moeite waard voor iemand die op 3 zetels staat?
[..]
Baudet heeft als politicus nooit racistische uitspraken gedaan hoor. Er zijn wat prive-appjes uit de context getrokken en wat achterklap om een partijcoup te rechtvaarigen wordt voor feit aangenomen, maar blijkbaar ligt de lat daarvoor hoger dan voor grappen zonder prive context die bewust aan zo'n groot mogelijk (maar steeds kleiner) publiek worden geopenbaard.
Ja, maar zijn geliefde en toekomstige kinderen dusdanig aan te halen is lager dan laag... Wat hebben die er nou helemaal mee te maken man?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:34 schreef Plompzakker het volgende:
Moet kunnen.
Het feit dat bepaalde manieren van humor mogelijk geforceerd, misplaatst of nie grappig gevonden kunnen worden doet niets af aan het feit dat alles in principe bespot moet kunnen worden.
Meneer Baudet heeft daar geen vrijstelling van
Ik vind het zo dom, zo dom, als iemand al in de touwen ligt, is het niet nodig om hem verder te vernederen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
En vandaag moet Baudet naar de poltiie voor een Grapperhausje, is dat echt allemaal de moeite waard voor iemand die op 3 zetels staat?
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:41 schreef Bocaj het volgende:
~Sorry van mij capsgebruik, maar wil even laten overkomen dat ik witheet ben!
Het voegde niet super veel meer toe nee. Maar het was ook zonde geweest als hij voor niks naar de studio was gekomen toch?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:44 schreef fathank het volgende:
Jammer van het sneue relaas van meneer Koning. Was niet nodig geweest want Baudet lag al op de grond. Iemand op de grond trap je niet in het gezicht.
Ja ach, van mij mag ie sowieso thuisblijven. Maar met Thierry erbij had je 2 matige cabaretiers in de studio. Zou het een maatjes-project zijn?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:46 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Het voegde niet super veel meer toe nee. Maar het was ook zonde geweest als hij voor niks naar de studio was gekomen toch?
Voor niets? Hij kan weer in de slachtofferrol kruipen, al twee decennia de veilige foetushouding van populistisch rechts.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:46 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Het voegde niet super veel meer toe nee. Maar het was ook zonde geweest als hij voor niks naar de studio was gekomen toch?
We praten vooral over Baudet.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:50 schreef Bocaj het volgende:
Hoe zijn de kijkcijfers van Jinek... we praten wel weer over dat *peep* wijf!
Koning is een komiek. Baudet had het af kunnen doen daarmee. 'Bedankt voor je grappen, nu gaan de grote mensen verder praten' ofzo.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:29 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb met stijgende verbazing naar Martijn Koning geluisterd. Ik vond het erg ver gaan. Te ver? Dat weet ik niet, dat vind ik moeilijk tegenwoordig. Ik vind dat over het algemeen veel te veel 'kan' en daar paste dit dan wel weer tussen.
Ik denk dat Baudet het al erg moeilijk had. Niet lang daarvoor had hij al een vrij hysterische aanval waarin het erop leek dat hij zou gaan huilen en schreeuwen dat hij zich onbegrepen en niet gehoord voelt en dat niemand hem lief vindt. Dus dat deze roast van Koning dan net de druppel was en hij vertrok, vind ik in de lijn der verwachting.
Het laat wel zien dat hij niet geschikt is als leider.
Het is een optelsom, beste Weltschmerz. Die gelekte appjes staan immers niet op zichzelf. Baudet heeft een lange geschiedenis van geflirt met extreem-rechts en dubieuze uitspraken. En dan is er nog de brief die voormalig FvD-senator Nicki Pouw-Verweij recentelijk naar buiten gebracht, waarin dit soort pareltjes stonden te lezen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Baudet heeft als politicus nooit racistische uitspraken gedaan hoor. Er zijn wat prive-appjes uit de context getrokken en wat achterklap om een partijcoup te rechtvaarigen wordt voor feit aangenomen, maar blijkbaar ligt de lat daarvoor hoger dan voor grappen zonder prive context die bewust aan zo'n groot mogelijk (maar steeds kleiner) publiek worden geopenbaard.
Natuurlijk wuif jij deze beschuldigingen weg als valse leugens, maar meerdere voormalige partijgenoten van Baudet bevestigden de inhoud van de brief.quote:Pouw-Verweij gaf aan dat ze antisemitisme of nazisme niet moesten tolereren, daarmee verwijzend naar de onrust die was ontstaan toen binnen de jongerenorganisatie van FvD antisemitische en homofobe appjes bleken te circuleren. Daarop zou Baudet hebben geantwoord: "Waar komt jouw kruistocht tegen het antisemitisme vandaan? Bijna iedereen die ik ken is antisemiet."
Kan zijn, hij zal best gevoel voor drama hebben maar dit ging veel en veel te ver!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:56 schreef VoMy het volgende:
Baudet is een beroepsslachtoffer, een verwend nest dat bij de minste vormen van kritische bejegening met een brok in z'n keel wegrent.
Koning is een komiek. Het is dus cabaret. Niet te verwarren met serieus dus. Daar moet je tegen kunnen vind ik. Zeker als politicus.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:57 schreef Bananenpap het volgende:
Heb met verbazing naar het optreden van Baudet gekeken. Die man lijkt echt op de rand van een instorting te staan. Compleet in zijn eigen wereld. Wat mij betreft was het dan ook niet echt nodig dat Martijn Koning nog eens flink ging trappen. Begreep sowieso niet echt waar ik naar aan het kijken was; is dit een slechte roast of is dit tegenwoordig cabaret? Moest ook een beetje denken aan Pim Fortuyn. Het was allemaal heel erg triest.
Baudet zijn politiek is gebaseerd op afkomst en mensen beoordelen op wie je ouders zijn en van welk 'ras'. Dit is wat je dan krijgt als je dergelijke retoriek op hemzelf toepast. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:43 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ja, maar zijn geliefde en toekomstige kinderen dusdanig aan te halen is lager dan laag... Wat hebben die er nou helemaal mee te maken man?
Blijkbaar hangt hij niet in de touwen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind het zo dom, zo dom, als iemand al in de touwen ligt, is het niet nodig om hem verder te vernederen.
Blijkbaar is het globalistische immigratieland, wingewest Nederland, zo in gevaar dat alles is geoorloofd. Ik heb het niet gezien, maar in wat voor collectieve verdwazing moeten mensen vastzitten om het OK te vinden dat iemands joodse vriendin en Indonesische afkomst worden gebruikt om racismebeschuldigingen te versterken?quote:Dit gaat alleen maar werken voor Thierry Baudet.
Martijn Koning haalde natuurlijk wel de familie erbij, ik vind dat nooit slim. Dat is gewoon niet slim.
Stel je niet zo aan, dit was prima binnen de lijntjes.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:58 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kan zijn, hij zal best gevoel voor drama hebben maar dit ging veel en veel te ver!
Ik vraag me af of de mensen die nu schreeuwen over Martijn Koning ook op Prinsjesdag stonden te klagen dat de afbeeldingen van slaven op de Gouden Koets ook smakeloos waren. En dan is dat zelfs geen kunst of satire maar een daadwerkelijk politiek symbool.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Koning is een komiek. Het is dus cabaret. Niet te verwarren met serieus dus. Daar moet je tegen kunnen vind ik. Zeker als politicus.
Verder kun je afvragen hoe goed zijn grappen waren. Baudet als racist afschilderen is verre van origineel en dus heel makkelijk. De wat meer intelligente en verfijnde humor is kennelijk wat lastig voor Koning.
Je begrijpt dat hij Indonesisch bloed heeft en blijkbaar een Joodse verloofde? Vind Baudet zijn eigen verloofde een minderwaardig mens? Dat je dit nog probeert goed te praten zegt wel een hoop over jou. Dit had ik oprecht niet van jou verwacht.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Baudet zijn politiek is gebaseerd op afkomst en mensen beoordelen op wie je ouders zijn en van welk 'ras'. Dit is wat je dan krijgt als je dergelijke retoriek op hemzelf toepast. Niks mis mee.
Bij jou ja, maar bij mij was het erover!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan, dit was prima binnen de lijntjes.
Onze feodale vrouwenhater probeert ook iets te melden. Wat Jinek met de tekst van Koning van doen heeft, in dit gevak niets, doet er niet toe - Weltschmerz vindt altijd wel een gaatje om zijn afgunst tegenover het aanrechtgeslacht kenbaar te maken.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Om te weten wat Jinek voor journaliste is nadat ze met haar boobies carriere heeft gemaakt hoef je alleen maar naar haar interview met Hillary Clinton te kijken.
Over humor valt natuurlijk niet te twisten, maar ik vond het eerder een betoog dan een grappige voorstelling. Ergens ook wel makkelijk van het programma Jinek om zo'n persoon zijn gang te laten gaan met zijn tirade, want het is 'satire'.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Koning is een komiek. Het is dus cabaret. Niet te verwarren met serieus dus. Daar moet je tegen kunnen vind ik. Zeker als politicus.
Verder kun je afvragen hoe goed zijn grappen waren. Baudet als racist afschilderen is verre van origineel en dus heel makkelijk. De wat meer intelligente en verfijnde humor is kennelijk wat lastig voor Koning.
Baudet lijkt wel een ander mens als hij van meerdere kanten aangevallen wordt. Sommige mensen leven dan juist op. Kuzu, Azarkan, Wilders, allemaal mensen die graag gehaat worden, die graag de rol van hofnar spelen. Baudet is daarentegen vooral op zijn gemak met een juichende menigte die aan z'n lippen hangt zoals met al die verkiezingsevents. En dat wordt alleen maar erger. Zie je vaak bij FvD. Weinig incasseringsvermogen. Veel studentikoze jongetjes. FvD heeft een blanke Azarkan nodig.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:57 schreef Bananenpap het volgende:
Heb met verbazing naar het optreden van Baudet gekeken. Die man lijkt echt op de rand van een instorting te staan. Compleet in zijn eigen wereld. Wat mij betreft was het dan ook niet echt nodig dat Martijn Koning nog eens flink ging trappen. Begreep sowieso niet echt waar ik naar aan het kijken was; is dit een slechte roast of is dit tegenwoordig cabaret? Moest ook een beetje denken aan Pim Fortuyn. Het was allemaal heel erg triest.
Dat zijn geen slaven, dat waren hardwerkende Nederlanders.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:05 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de mensen die nu schreeuwen over Martijn Koning ook op Prinsjesdag stonden te klagen dat de afbeeldingen van slaven op de Gouden Koets ook smakeloos waren. En dan is dat zelfs geen kunst of satire maar een daadwerkelijk politiek symbool.
Ja dat begrijp ik. Dus? Ik denk trouwens dat Baudet zijn verloofde idd minderwaardig vindt, aangezien hij een narcist is en zichzelf dus vooral geweldig vindt, plus dat hij vrouwen sowieso minacht. Dus ja, dat is geen gekke gedachte van je.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je begrijpt dat hij Indonesisch bloed heeft en blijkbaar een Joodse verloofde? Vind Baudet zijn eigen verloofde een minderwaardig mens?
Wat is precies je probleem, waar struikel je over? Welke zin had niet uitgesproken mogen worden?quote:Dat je dit nog probeert goed te praten zegt wel een hoop over jou. Dit had ik oprecht niet van jou verwacht.
Eens.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:44 schreef fathank het volgende:
Jammer van het sneue relaas van meneer Koning. Was niet nodig geweest want Baudet lag al op de grond. Iemand op de grond trap je niet in het gezicht.
Blijkbaar wel, gezien zijn antisemitische standpunten achter de schermen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je begrijpt dat hij Indonesisch bloed heeft en blijkbaar een Joodse verloofde? Vind Baudet zijn eigen verloofde een minderwaardig mens? Dat je dit nog probeert goed te praten zegt wel een hoop over jou. Dit had ik oprecht niet van jou verwacht.
Uiteraard, kritiek op Jinek die slijmt bij Clinton kan alleen maar uit vrouwenhaat voorkomen. We moeten dat allemaal maar prachtig vinden, die powervrouwen die dan gezellig gaan kwebbelen alsof ze een appeltaart aan het bakken zijn. Het is het seksisme van de lage verwachtingen.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Onze feodale vrouwenhater probeert ook iets te melden. Wat Jinek met de tekst van Koning van doen heeft, in dit gevak niets, doet er niet toe - Weltschmerz vindt altijd wel een gaatje om zijn afgunst tegenover het aanrechtgeslacht kenbaar te maken.
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 10:10 schreef ijs_beer het volgende:
Martijn Koning is een parodie op cabaretier.
Maar Baudet is ook een parodie op een politicus, dus in die zin passen ze prima bij elkaar.
^
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |