abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198677204
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 18:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Welke antisemitische neiginen en uitspraken? Als de media jaren en jaren antisemitisme veronderstelt, insinueert en horen zeggen als feit aanneemt, en dan blijkt dat Baudet een joodse vriendin heeft zou er maar één logische conclusie zijn. Gezien het feit dat antisemieten het niet hebben op joden en sociaal contact daarmee vermijden kun je ervan uitgaan dat iemand met een joodse vriendin geen antisemitische sympathien heeft.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waaruit blijkt dat hij een joodse vriendin heeft. Was dat al bekend voordat Koning het beweerde? Ik kan er helemaal niets over vinden. Heeft Koning niet zelf verzonnen dat ze joods is? Iedereen lijkt nu te doen alsof het een feit is, maar ik vind geen andere bron dan Martijn Koning.

Overigens, als ze daadwerkelijk joods is, weet je dan ook of ze religieus joods is, of slechts van joodse komaf?
pi_198678478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 23:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waaruit blijkt dat hij een joodse vriendin heeft. Was dat al bekend voordat Koning het beweerde? Ik kan er helemaal niets over vinden. Heeft Koning niet zelf verzonnen dat ze joods is? Iedereen lijkt nu te doen alsof het een feit is, maar ik vind geen andere bron dan Martijn Koning.

Overigens, als ze daadwerkelijk joods is, weet je dan ook of ze religieus joods is, of slechts van joodse komaf?
Zodra de media er lucht van kreeg hebben ze het bekend gemaakt.

Thierry loopt zelf graag te koop met zijn vriendin :')

https://www.weekend-onlin(...)oofde-voor-zich-won/

Ze is zelf enigszins bekend en hij noemt in interviews regelmatig haar naam.
pi_198678645
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 23:42 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Heeft ze geen ster op dan zodat woke Nederland en de islamieten daar hun oordeel op kunnen baseren? In de tijd van identiteitspolitiek is het natuurlijk wel lastig dat die joden daar zomaar ongezien tussendoor fietsen en doen alsof ze normale Nederlanders zijn. .

quote:
Dat maakte voor Anne Frank ook niks uit. Wat is dit nou voor gelul zeg? Je wil en haar schedel meten en in haar keuken kijken of ze wel een apart vlees en zuivelgedeelte heeft? Anders is ze niet joods genoeg om voor antisemisme in aanmerking te komen of zo? Geldt dat ook voor kritiek op Soros, dat die alleen antisemitisch is als hij met de sabbath het licht uit laat? Of zullen we gewoon vaststellen dat het onwenselijk is dat buitenlandse kadavermiljardairs hier stiekem de media en het onderwijs beinvloeden voor hun politieke agenda?

Waar ben je nou in godsnaam mee bezig? Moet iedereen verplicht verklaren in welke mate die joods is zodat jij iedereen lekker in hokjes kan plaatsen en je er identiteitsdenken op los kunt laten? Voor normale fatsoenlijke mensen doet dat er nog steeds geen ene reet toe en houden die zich daar, uit elementair fatsoen, helemaal niet bezig omdat het op geen enkele manier relevant is. Het is weer overduidelijk niet FvD dat geobsedeerd is door ras.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198678687
lol een bron zoeken voor iemands joodse komaf, fakking mooi eigenlijk.
-nee-
pi_198679473
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 22:10 schreef bamibij het volgende:
Goede podcast, leuk om Heertje weer eens te horen. Hem ben ik na Dit was het Nieuws uit het oog verloren.
Hij heeft meegeschreven aan de tirade! Vind ik een rare praktijk. Een kunstenaar houdt een tirade maar iemand anders heeft meegeschreven en dat wordt niet erbij gezegd.

Stel je voor dat Youp van 't Hek een tweede schrijver heeft, kun je je toch niet voorstellen?

En die derde, Sandman o.i.d., heeft ook meegeschreven maar die haastte zich erbij te zeggen dat het maar twee regels waren.

Verder vond ik het heel raar dat de heren vinden dat Jinek niet haar excuses had mogen aanbieden. Vrijheid van meningsuiting wel voor hen, maar niet voor anderen?

Nog verder, half Nederland is volgens hen racistisch. Racist werd wel tig keer geuit in de podcast, zonder erbij te zeggen wat volgens hen een definitie is van 'racist'. Het is zo gemakkelijk gedaan, de helft van de bevolking wegzetten met deze term.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mondkapje op 25-03-2021 09:56:27 ]
pi_198679686
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 08:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Heeft ze geen ster op dan zodat woke Nederland en de islamieten daar hun oordeel op kunnen baseren? In de tijd van identiteitspolitiek is het natuurlijk wel lastig dat die joden daar zomaar ongezien tussendoor fietsen en doen alsof ze normale Nederlanders zijn. .
[..]

Dat maakte voor Anne Frank ook niks uit. Wat is dit nou voor gelul zeg? Je wil en haar schedel meten en in haar keuken kijken of ze wel een apart vlees en zuivelgedeelte heeft? Anders is ze niet joods genoeg om voor antisemisme in aanmerking te komen of zo? Geldt dat ook voor kritiek op Soros, dat die alleen antisemitisch is als hij met de sabbath het licht uit laat? Of zullen we gewoon vaststellen dat het onwenselijk is dat buitenlandse kadavermiljardairs hier stiekem de media en het onderwijs beinvloeden voor hun politieke agenda?

Waar ben je nou in godsnaam mee bezig? Moet iedereen verplicht verklaren in welke mate die joods is zodat jij iedereen lekker in hokjes kan plaatsen en je er identiteitsdenken op los kunt laten? Voor normale fatsoenlijke mensen doet dat er nog steeds geen ene reet toe en houden die zich daar, uit elementair fatsoen, helemaal niet bezig omdat het op geen enkele manier relevant is. Het is weer overduidelijk niet FvD dat geobsedeerd is door ras.
Wat een rare, overtrokken reactie. Martijn Koning beweerde dat Davide joods is. Voordien had ik daar nog nooit iets over gehoord. Jij wel? Is het dan zo vreemd om je af te vragen hoe Koning daar bij komt? Of het überhaupt waar is? Misschien heeft-ie het wel verzonnen, omdat het goed in de opbouw van z'n verhaal paste.

Ik vind het nogal vreemd om alles wat een cabaretier beweert meteen voor waar aan te nemen, dus een andere bron zou zeer welkom zijn. Joep van 't Hek verhaalt ook altijd over karakteristieke figuren die-ie in de kroeg gesproken heeft - je denkt toch ook niet dat die echt bestaan? Het is gewoon een artistiek middel om je verhaal aan op te hangen.

Welke reden heb jij om te geloven dat Davide joods is, anders dan dat Koning dat beweerde?
pi_198679704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:54 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wat een rare, overtrokken reactie. Martijn Koning beweerde dat Davide joods is. Voordien had ik daar nog nooit iets over gehoord. Jij wel? Is het dan zo vreemd om je af te vragen hoe Koning daar bij komt? Of het überhaupt waar is? Misschien heeft-ie het wel verzonnen, omdat het goed in de opbouw van z'n verhaal paste.

Raoul Heertje is Joods en die zal het wel weten.
pi_198679705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 07:39 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Zodra de media er lucht van kreeg hebben ze het bekend gemaakt.

Thierry loopt zelf graag te koop met zijn vriendin :')

https://www.weekend-onlin(...)oofde-voor-zich-won/

Ze is zelf enigszins bekend en hij noemt in interviews regelmatig haar naam.
Ja, ik weet wie ze is. Ik heb echter nooit ergens gelezen dat ze joods is, of zich als zodanig beschouwt. Ook niet in het artikeltje waarnaar jij linkt.
pi_198680290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:54 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wat een rare, overtrokken reactie. Martijn Koning beweerde dat Davide joods is. Voordien had ik daar nog nooit iets over gehoord. Jij wel?
Ja. Nou was het tot recentelijk en al heel lang goed gebruik in Nederland om joden niet als zodanig afzonderlijk aan te duiden of bij te houden wie joods is, maar als beschuldigingen van antisemitisme maar herhaald blijven worden dan raakt zoiets bekend natuurlijk. De vraag waarom jij het niet wist is dan ook een stuk interessanter. Blijkbaar hebben de media in jouw informatiebubbel die de antisemitismebeschuldigingen uit dubieuze bron zo hijgerig bleven herhalen en zelfs als feit presenteren dat bewust voor je verzwegen. Het lijkt mij althans bijzonder onwaarschijnlijk dat ze dat met hun kritische geest en neus voor nieuwtjes niet opgevangen hebben.

quote:
Is het dan zo vreemd om je af te vragen hoe Koning daar bij komt? Of het überhaupt waar is? Misschien heeft-ie het wel verzonnen, omdat het goed in de opbouw van z'n verhaal paste.

Ik vind het nogal vreemd om alles wat een cabaretier beweert meteen voor waar aan te nemen, dus een andere bron zou zeer welkom zijn. Joep van 't Hek verhaalt ook altijd over karakteristieke figuren die-ie in de kroeg gesproken heeft - je denkt toch ook niet dat die echt bestaan? Het is gewoon een artistiek middel om je verhaal aan op te hangen.

Welke reden heb jij om te geloven dat Davide joods is, anders dan dat Koning dat beweerde?
Smoesjes. Haar naam is toch bekend? Men weet wie ze is, dus uit welke familie ze komt, van families is doorgaans ook bekend wat de achtergrond is. Het is alleen bijzonder onbeschoft om dat uitdrukkelijk te benoemen alsof dat er iets toe doet omdat dat er bij beschaafde Nederlanders niets toe doet. Het genante is dat het er ineens wel toe doet omdat er een regen van antisemitismebeschuldigingen moest en zou komen en dat dus verzwegen moest worden om het enigzins geloofwaardig te houden.

En hoezo doet het er voor jou toe of ze gelovig is? Hoezo is dat relevant en geen privézaak?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198681320
Alle Zionisten zijn Joods maar niet alle Joden zijn Zionist, Baudet heeft geen problemen met Joden maar wel met Zionisten. Zoiets zal het wel zijn :') :') :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_198681691
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 09:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Ja, ik weet wie ze is. Ik heb echter nooit ergens gelezen dat ze joods is, of zich als zodanig beschouwt. Ook niet in het artikeltje waarnaar jij linkt.
Het werd vorig jaar al op verschillende plaatsen gemeld. Zoals hier:

https://www.dagelijksesta(...)en-moeten-opstappen/

Hoe derden aan deze wijsheid komen is lastig te achterhalen. Het is in dit voorbeeld, maar ook in de column van Martijn Koning, eerder zalvend bedoeld dan om Baudet of zijn vriendin te beschadigen.
pi_198681704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja. Nou was het tot recentelijk en al heel lang goed gebruik in Nederland om joden niet als zodanig afzonderlijk aan te duiden of bij te houden wie joods is, maar als beschuldigingen van antisemitisme maar herhaald blijven worden dan raakt zoiets bekend natuurlijk. De vraag waarom jij het niet wist is dan ook een stuk interessanter. Blijkbaar hebben de media in jouw informatiebubbel die de antisemitismebeschuldigingen uit dubieuze bron zo hijgerig bleven herhalen en zelfs als feit presenteren dat bewust voor je verzwegen. Het lijkt mij althans bijzonder onwaarschijnlijk dat ze dat met hun kritische geest en neus voor nieuwtjes niet opgevangen hebben.
Dat ik het niet wist zal komen door een combinatie van dingen. Enerzijds doordat het voorheen niet of nauwelijks in de media is geweest, anderzijds omdat haar afkomst me niet boeit. Ik vind het zelf niet relevant of ze joods is of niet, dus ik verbaas me erover dat mensen daar nu opeens een punt van maken (of dat nou is om Baudet te verdedigen, of om hem aan te vallen).

Als ik Google nog eens aanslinger vind ik wel een paar kleine berichtjes in obscure publicaties, van voor de speech van Koning. Die berichtjes lijken allemaal gebaseerd op een instagrampost van Baudet zelf. Die post bestaat uit een fotocollage, bedoeld om zijn liefde voor Israël te bewijzen. Op één van die foto's poseert hij met Davide. Er staat bij 'Joodse verloofde Davide Heijmans'. Dat is dus iets wat hij zelf bewust wereldkundig gemaakt heeft.

quote:
Smoesjes. Haar naam is toch bekend? Men weet wie ze is, dus uit welke familie ze komt, van families is doorgaans ook bekend wat de achtergrond is. Het is alleen bijzonder onbeschoft om dat uitdrukkelijk te benoemen alsof dat er iets toe doet omdat dat er bij beschaafde Nederlanders niets toe doet. Het genante is dat het er ineens wel toe doet omdat er een regen van antisemitismebeschuldigingen moest en zou komen en dat dus verzwegen moest worden om het enigzins geloofwaardig te houden.

En hoezo doet het er voor jou toe of ze gelovig is? Hoezo is dat relevant en geen privézaak?
De naam zegt wel iets, maar slechts beperkt. Haar voornaam is niet joods. Heijmans is wel een joodse familienaam, maar dat zegt an sich nog weinig. Het joods zijn volgt immers de vrouwelijke lijn, terwijl achternamen de mannelijke lijn volgen. Je kunt op die manier dus prima Cohen heten zonder joods te zijn.

Je noemt het bijzonder onbeschoft om het te benoemen, maar zoals hierboven vermeld lijkt het alsof Baudet het zelf eerder geen enkel probleem vond om haar afkomst in zijn verdediging te gebruiken. Als hij het zelf als argument in een discussie aanvoert, mag een ander daar dan niet op reageren? Ik ben het met je eens dat het er niet toe doet, maar de heer Baudet vond klaarblijkelijk dat het er wel degelijk toe deed en vond het opportuun om het op zijn instagram te vermelden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2021 12:11:07 ]
pi_198681744
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:03 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Het werd vorig jaar al op verschillende plaatsen gemeld. Zoals hier:

https://www.dagelijksesta(...)en-moeten-opstappen/

Hoe derden aan deze wijsheid komen is lastig te achterhalen. Het is in dit voorbeeld, maar ook in de column van Martijn Koning, eerder zalvend bedoeld dan om Baudet of zijn vriendin te beschadigen.
Ja, het daar getoonde plaatje is de instagram-post die ik bedoel. Ze komen dus aan die wijsheid doordat Baudet dit zelf te zijner verdediging bekend gemaakt heeft.
pi_198701545
https://www.televizier.nl(...)owned-martijn-koning

Gelukkig heeft Martijn Koning weer een nieuw programma @ikweethetookniet
  vrijdag 26 maart 2021 @ 15:56:53 #240
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198701602
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 15:52 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.televizier.nl(...)owned-martijn-koning
Gelukkig heeft Martijn Koning weer een nieuw programma @:ikweethetookniet
Martijn Koning en Edson da Graça
PowNed probeert met Goud fout licht in de duisternis te scheppen. Een panel van duizend mensen geeft antwoord op een aantal vragen over de cancelcultuur. De teams onder leiding van Martijn Koning en Edson da Graça moeten inschatten welk percentage van de ondervraagden vindt of iets nog door de beugel kan.

Daar is Martijn Koning inderdaad heel goed in _O- _O-
Of iets door de beugel kan _O- _O-
  dinsdag 6 april 2021 @ 03:21:23 #241
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_198874827
Het was niet echt grappig, maar dat is een oordeel waar je over kunt discussieren. Het feit dat Jinek excuses heeft aangeboden en dat Floor Bremer zich distantieerde van Martijn is de wereld op z'n kop. Martijn pakte Baudet keihard aan op zijn eigen uitlatingen de afgelopen jaren. Daar kan Baudet niet tegen, wat hij al vaker heeft getoond. Baudet is een beetje zoals Wilders. Wilders blokt iedereen op twitter die hem aanvalt op zijn ideeën. Baudet loopt weg uit programma's. Zo gaat extreem rechts te werk.
  dinsdag 6 april 2021 @ 03:22:04 #242
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_198874828
Oh ja, en Martijn Koning is natuurlijk een held! Iemand moest het doen en hij deed het!
pi_198948451
Peter van der Vorst, directeur content bij RTL, zei tegen BNR Nieuwsradio dat Koning afspraken had geschonden. ,,Martijn is gevraagd een humoristisch-kritische beschouwing te houden over de verkiezingen en de lijsttrekkers. Vooraf is hem een paar keer gevraagd van: ‘Kun je in grote lijnen een beetje aangeven waar je het over wil gaan hebben? Martijn heeft gezegd: ‘Er staat niks geks in en ik ga geen harde dingen zeggen. Maak je geen zorgen.’”

Nu stelt Koning dat hij Eva Jinek via de redactie vooraf wél degelijk had aangeboden zijn column te laten lezen. ,,Ook Peter van der Vorst heeft de appjes waarin ik Eva Jinek heb aangeboden dat zij de tekst van tevoren mag lezen”, aldus Koning. ,,Nee, nooit de redactie, want dan gaat iedereen zich er mee bemoeien. Eva koos er zelf voor om het niet van tevoren te lezen. En Van der Vorst heeft ook de app, waarin ik aan de redactie de strekking van mijn column vertel.”

In een eerste reactie verwijst RTL naar de uitnodiging van Van der Horst die graag om tafel wil Koning. ,,Een dingetje was om de media zoet te houden”, vindt Koning. ,,Ik spreek RTL en Peter van der Vorst aan op hun verantwoordelijkheid. Zij probeerden ons door te sturen naar iemand die niet van RTL is. RTL is verantwoordelijk voor de evidente gevolgen en schade van hun valse beschuldigingen. Als Peter van der Vorst stopt met onder de tafel wegduiken kan dit gewoon opgelost worden door hen. Liefst schriftelijk, want anders gaan ze achteraf weer allerlei onzin verspreiden en tegen hun publiciteitsmachine kan ik niet op.”
https://www.ad.nl/show/ma(...)ns-over-me~a46be6f6/

Ik kan het niet meer volgen. Heeft Koning dan helemaal geen humor??? Heeft hij last van complotdenken net als Baudet?
  maandag 12 april 2021 @ 10:11:34 #244
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198970270
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:29 schreef Mondkapje het volgende:
Peter van der Vorst, directeur content bij RTL, zei tegen BNR Nieuwsradio dat Koning afspraken had geschonden. ,,Martijn is gevraagd een humoristisch-kritische beschouwing te houden over de verkiezingen en de lijsttrekkers. Vooraf is hem een paar keer gevraagd van: ‘Kun je in grote lijnen een beetje aangeven waar je het over wil gaan hebben? Martijn heeft gezegd: ‘Er staat niks geks in en ik ga geen harde dingen zeggen. Maak je geen zorgen.’”

Nu stelt Koning dat hij Eva Jinek via de redactie vooraf wél degelijk had aangeboden zijn column te laten lezen. ,,Ook Peter van der Vorst heeft de appjes waarin ik Eva Jinek heb aangeboden dat zij de tekst van tevoren mag lezen”, aldus Koning. ,,Nee, nooit de redactie, want dan gaat iedereen zich er mee bemoeien. Eva koos er zelf voor om het niet van tevoren te lezen. En Van der Vorst heeft ook de app, waarin ik aan de redactie de strekking van mijn column vertel.”

In een eerste reactie verwijst RTL naar de uitnodiging van Van der Horst die graag om tafel wil Koning. ,,Een dingetje was om de media zoet te houden”, vindt Koning. ,,Ik spreek RTL en Peter van der Vorst aan op hun verantwoordelijkheid. Zij probeerden ons door te sturen naar iemand die niet van RTL is. RTL is verantwoordelijk voor de evidente gevolgen en schade van hun valse beschuldigingen. Als Peter van der Vorst stopt met onder de tafel wegduiken kan dit gewoon opgelost worden door hen. Liefst schriftelijk, want anders gaan ze achteraf weer allerlei onzin verspreiden en tegen hun publiciteitsmachine kan ik niet op.”
https://www.ad.nl/show/ma(...)ns-over-me~a46be6f6/

Ik kan het niet meer volgen. Heeft Koning dan helemaal geen humor??? Heeft hij last van complotdenken net als Baudet?
Wat snap je niet? RTL zegt dat Martijn zijn column angstvallig verborgen hield. Martijn zegt dat hij aangeboden heeft om het te laten lezen, maar dat Jinek dat zelf niet wilde.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')