Zie hier het probleem, deugen en nog eens deugen en mensen die hier bij voorbaat tegen zijn worden door dit soort figuren meteen als racist bestempeld. Maar nu ze eea zelf aan de lijve ondervinden is het allemaal toch niet zo leuk meer...quote:Een buurvrouw die eerst hardop de islamitische vrijheid verdedigt, mailt even later naar de redactie. Ze heeft de gebedsoproep nog niet gehoord, maar als die echt meerdere keren per dag klinkt, is het toch wel wat veel. Na de eerste bevindingen: ,,Ik heb nu opgelet en hoor inderdaad de moskee, ook in de kamer met de ramen dicht. Eén keer per week een oproep om naar de moskee te komen kan nog, maar dit gaat ook mij te ver.’’
Meer dan 40 jaar je Azan niet laten horen uit angst voor zeikerds.quote:Het mag al sinds de jaren 80. Het is 2021
De meeste Nederlanders ervaren geluidsoverlast van hun tokkieburen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:56 schreef Fcu030 het volgende:
Wat mij betreft gooien ze alle gebedspeakers, kerkklokken, luchtsirenes en wat allemaal nog meer zo het raam uit. Voegt echt niets meer toe in de huidige tijd en maakt alleen maar herrie.
Dit is Nederland. Je kan toch ook verhuizen? Overigens zijn honden veel vervelender dan pratende buren.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:06 schreef wizkays het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders ervaren geluidsoverlast van hun tokkieburen.
Eh, dit kun je ook tegen de klagers zeggen van deze moskee, of bewoners rondom Schiphol.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:08 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Dit is Nederland. Je kan toch ook verhuizen? Overigens zijn honden veel vervelender dan pratende buren.
De naïviteit van de meesten zal hierin een rol spelen vermoed ik. Zelfde gaat op voor bijvoorbeeld Schiphol. Mensen gaan er gemakshalve van uit dat er rekening wordt gehouden met de redelijkheid, maar dat is meer uitzondering dan regel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie hier het probleem, deugen en nog eens deugen en mensen die hier bij voorbaat tegen zijn worden door dit soort figuren meteen als racist bestempeld. Maar nu ze eea zelf aan de lijve ondervinden is het allemaal toch niet zo leuk meer...
Toevalligquote:Op woensdag 10 maart 2021 22:10 schreef wizkays het volgende:
[..]
Eh, dit kun je ook tegen de klagers zeggen van deze moskee, of bewoners rondom Schiphol.
Daarom ook helemaal geen medelijden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zie hier het probleem, deugen en nog eens deugen en mensen die hier bij voorbaat tegen zijn worden door dit soort figuren meteen als racist bestempeld. Maar nu ze eea zelf aan de lijve ondervinden is het allemaal toch niet zo leuk meer...
Ik heb de strijd tegen geluidsoverlast al opgegeven, en gebruik oordoppen. Mensen die nachtdiensten draaien en overdag slapen kunnen ook niet gaan klagen.quote:
Hangt van de gebedsoproeper af natuurlijk, heeft hij een mooie stem of niet, en de toehoorders.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Daarom ook helemaal geen medelijden.
Dat alle moskeeën dit maar mogen doen. Dan gaat men misschien eens nadenken
Modern Talking is gewoon cult.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik wil ook dagelijks Modern Talking door de speakers pompen. Mensen moeten er maar mee leren leven, bovendien doe ik het niet in de ochtend.
https://www.google.nl/amp/s/www.thelocal.de/20090121/16925/%3fampquote:His autobiography on the other hand revealed some really interesting things – such as the tidbit that he’s broken his penis…twice.
Bestond er maar een apparaat waarop je kan zien wat de tijd is, zodat je als gelovige weet wanneer het moment is gekomen om je naar je gebedshuis te begeven.quote:
Het is verkiezingstijd. Let u op bij het stemmen straks dames en heren?quote:De azan heeft sinds 1986 een plek in de Nederlandse wet, toen PvdA-Kamerlid Gerrit Jan van Otterloo daar het initiatief toe
Het gevecht aangaan met geluidsoverlast is in veel gevallen ook een schimmenstrijd. Je moet het heel gek maken en dat zijn denk ik de uitzonderingen. Met een beetje in kunnen leven in de ander en een wederzijds begrip creëren behaal je toch het meeste resultaat.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:16 schreef wizkays het volgende:
[..]
Ik heb de strijd tegen geluidsoverlast al opgegeven, en gebruik oordoppen. Mensen die nachtdiensten draaien en overdag slapen kunnen ook niet gaan klagen.
Dit zou nog geweldig zijn ook, beetje louis louis louis iedere dag, heerlijk manquote:Op woensdag 10 maart 2021 22:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik wil ook dagelijks Modern Talking door de speakers pompen. Mensen moeten er maar mee leren leven, bovendien doe ik het niet in de ochtend.
Daar zit ook wel wat in ja. Doe het maar excessief genoeg en er zal vanzelf worden ingegrepen, wat vervolgens weer uitgelegd zal worden als inperking van de vrijheid.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Daarom ook helemaal geen medelijden.
Dat alle moskeeën dit maar mogen doen. Dan gaat men misschien eens nadenken
Trampolineterreur is nog veeeel erger.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:08 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Dit is Nederland. Je kan toch ook verhuizen? Overigens zijn honden veel vervelender dan pratende buren.
Waarom vanuit de moskee geen compromis? De versterkte azan is geen traditie, dat weet je als moslim neem ik aan zelf ook wel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:21 schreef wizkays het volgende:
[..]
Hangt van de gebedsoproeper af natuurlijk, heeft hij een mooie stem of niet, en de toehoorders.
Of dartbordterreurquote:Op woensdag 10 maart 2021 22:27 schreef maily het volgende:
[..]
Trampolineterreur is nog veeeel erger.
Als het zo'n 86e hands veroest oud gaar ding is misschien ja.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:27 schreef maily het volgende:
[..]
Trampolineterreur is nog veeeel erger.
Ben meer fan van Atlantis is Calling.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:25 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Dit zou nog geweldig zijn ook, beetje louis louis louis iedere dag, heerlijk man
Gelijkwaardig multicultureel. Dan past het dus juist wel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:22 schreef SpaceOddity het volgende:
Lekker zo voor de verkiezingen.![]()
Wilders hoeft niet eens campagne te voeren, immers de islam zelve toont keer op keer aan dat het niet past in een gelijkwaardige multiculturele samenleving.
Het ding is juist dat de azan veel meer is dan alleen een oproep.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:28 schreef HeatWave het volgende:
Hou je azan, doe het op de traditionele manier, met een oproeper in de toren. Iedereen blij.
En de politiek-correcten zich maar afvragen wie toch die mensen zijn...quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:37 schreef Luckyseven het volgende:
Weer een wijk PVV stemmers erbij, joepiejajee.
Als in de wet staat dat het "mag", wordt het gedaan. Als je dat niet wilt, moet je de wet veranderen. Als je dat niet kunt, staat het je vrij om een beroep te doen op iemands redelijkheid, maar je kunt niets (meer) afdwingen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom vanuit de moskee geen compromis? De versterkte azan is geen traditie, dat weet je als moslim neem ik aan zelf ook wel.
Ja, het staat in de wet dat het "mag" maar moet je het ook willen? Kerken gebruiken ook nog steeds de originele middelen die ze sinds mensenheugenis gebruiken, klokken.
Hou je azan, doe het op de traditionele manier, met een oproeper in de toren. Iedereen blij.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:25 schreef Sebbeszweet het volgende:
[..]
Dit zou nog geweldig zijn ook, beetje louis louis louis iedere dag, heerlijk man
1 ware God = monotheïsmequote:Op woensdag 10 maart 2021 22:38 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het is een getuigenis, waar bij verklaard word dat er maar 1 ware God is, de islamitische en maar 1 ware profeet (1 keer raden). Wat gewoonweg schofferend naar alle andere geloven.
Tijdens de azan word getuigd dat er maar 1 ware God is en 1 ware profeet.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gelijkwaardig multicultureel. Dan past het dus juist wel.
Zolang de inhoud van het gesprokene niet strijdig is met de openbare zeden en het geluidsvolume binnen de wettelijke normen blijft, zal waarschijnlijk geen rechter aanleiding zien dit als "onwenselijk" te verbieden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:38 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Het ding is juist dat de azan veel meer is dan alleen een oproep.
Het is een getuigenis, waar bij verklaard word dat er maar 1 ware God is, de islamitische en maar 1 ware profeet (1 keer raden). Wat gewoonweg schofferend naar alle andere geloven.
Daarbij, als een moslim de azan hoort, dan behoort hij de azan hardop mee te spreken, op straat waar dan ook -maakt niet uit- hetgeen er voor zorgt dat de azan gewoon onderdeel is van de religieuze plechtigheid. Ik wens daar niet (in)direct bij betrokken te raken.
Het is heel wat meer dan alleen "klokkenluiden".
En, nogmaals, gezien het schofferend karakter naar alle andere geloven toe, is dit openlijk omroepen -met én zonder versterking- zwaar onwenselijk
Dat weet ik ook wel, maar als de islamitische gemeenschap de negatieve gevoelens die mensen naar ze hebben wil verminderen zou het ze sieren om zelf eens met een compromis te komen toch?quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:40 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Als in de wet staat dat het "mag", wordt het gedaan. Als je dat niet wilt, moet je de wet veranderen. Als je dat niet kunt, staat het je vrij om een beroep te doen op iemands redelijkheid, maar je kunt niets (meer) afdwingen.
Alle religies en alle culturele groepen hebben in Nederland gelijke rechten. Dat is een gegeven. En die azan zullen we nog wel vaker gaan horen.
"Ik getuig dat Mohammed Gods boodschapper is".quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:42 schreef Deathnessr het volgende:
[..]
1 ware God = monotheïsme
1 ware profeet = dit klopt niet, er wordt niet aangegeven dat er maar 1 ware profeet is, aangezien er alleen in de Koran al meerdere profeten genoemd worden
kortom het heeft niets te maken met 'schofferen'
Rechtsextremisten als Sam van Rooy citerenquote:
Dat zal.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:45 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zolang de inhoud van het gesprokene niet strijdig is met de openbare zeden en het geluidsvolume binnen de wettelijke normen blijft, zal waarschijnlijk geen rechter aanleiding zien dit als "onwenselijk" te verbieden.
Ja dus? Wil je dat alle profeten genoemd gaan worden, dan duurt gebedsoproep meer dan een uur x 5.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
"Ik getuig dat Mohammed Gods boodschapper is".
Daar staat toch wel degelijk slechts één naam.
Mohammed.
Geen Jezus. Of Mozes. Of Abraham.
Mohammed.
Omdat die gelovigen het prettig vinden en het mag? Dan heb je er als buitenstaander verder niet zoveel over te zeggen. Of ze aan hun religieuze plicht voldoen wanneer ze alleen onversterkt omroepen zullen ze zelf wel beter weten. (Of denken te weten.)quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar als de islamitische gemeenschap de negatieve gevoelens die mensen naar ze hebben wil verminderen zou het ze sieren om zelf eens met een compromis te komen toch?
Dat het mag wil niet zeggen dat je het moet doen en dat je er mensen dan maar niet mee lastig valt. Ik mag wettelijk gezien tot op zekere hoogte klusoverlast veroorzaken, maar als ik dat elke dag, 6 keer per dag ga doen belt de buurman toch een keer aan denk ik.
Onversterkte azan, toch aan je religieuze plicht voldaan, de meeste gelovigen weten zelf ook wel wanneer het bidtijd is, en de overlast voor de buurt beperkt gehouden.
Waarom niet?
Te zwakke basis. Als die personages nu wél expliciet werden genoemd als brengers van een onwaar geloof, zou je misschien nog aanpassing kunnen eisen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
"Ik getuig dat Mohammed Gods boodschapper is".
Daar staat toch wel degelijk slechts één naam.
Mohammed.
Geen Jezus. Of Mozes. Of Abraham.
Mohammed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |