Ik wil nog wel naar Grollo, voor Harry Muskee, was wel fan van m.quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:40 schreef sigme het volgende:
@:Blues, Westerbork is heftig ja. Wat staat er nog op het programma voor de komende dag(en)?
Klinkt als een goed plan, nog even lekker ontspannen en dan op het moment dat jullie willen huiswaarts!quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik wil nog wel naar Grollo, voor Harry Muskee, was wel fan van m.
Verder niet echt veel en het begint nu ook wel flink te regenen hier. Het weer gaat morgen omslaan en nóg een dag wandelen zit er ff niet in (voor mij beperkt, voor g gaat 't echt niet meer, ik vermoed zelfs dat hij een nieuwe heup nodig heeft binnenkort)
Wil mn boek uitlezen en de fles wijn mag nog leeg, vind ik eigenlijk ook wel genoeg.
Het blijft sowieso beperkt wat je kan doen met alles dicht.
Wie weet vertrekken we morgenmiddag wel lekker naar huis ipv vrijdagochtend vroeg!
Ja, klopt! Met heerlijk.nl vond ik het awesome. Maar dat was wel een wandeling langs verschillende sterrenzaken, ik weet niet of dat bij alle heerlijk wandelingen zo is. Al zoeken ze vaak wel het iets hogere segment uit.quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:58 schreef Lonaa het volgende:
@:Myraela jij had toch zo'n stadswandeling gedaan waarbij je onderweg op een paar plekken eten afhaalt? Hoe was dat?
Slaapzaal met 6 anderen. Om onduidelijke redenen was het er 35graden, dus moest de deur open anders stikten we helemaal, en op de gang brandde de hele nacht een fel tl-licht. En een gigantische herrie van een pomp ofzoiets. Rampzalig.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:02 schreef AnneX het volgende:
Tis niet niks inderdaad om Westerbork te bezoeken met een persoonlijke geschiedenis.
Wist je dat de huiskamer/ kroeg van Muskee is nagebouwd in Centraal Museum?
Tenminste een jaar of wat geleden...
Op de kaasboerderij was de gatenkaas op.toen de snijdbare oude genomen,, de uien van buurman Floor, de tijmhoning van andere buurman en even langs de koeien gewandeld.
@:sigme op 2480 m hoogte was geen aangename nacht? Slecht bed?
Hoeveel stops had je dan? En was de prijs voor alles inclusief of betaalde je om mee te mogen doen en dan per restaurant nog?quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, klopt! Met heerlijk.nl vond ik het awesome. Maar dat was wel een wandeling langs verschillende sterrenzaken, ik weet niet of dat bij alle heerlijk wandelingen zo is. Al zoeken ze vaak wel het iets hogere segment uit.
Met Tasty Walk vond ik het wat minder. Het eten was gewoon veel minder bijzonder, dan had ik beter zonder walk zelf wat zaakjes uit kunnen zoeken. Bij het slechtste punt kregen we een pannenkoek.Met poedersuiker of stroop.
Er zaten wel wat leukere zaken tussen, was niet allemaal zo sad, maar ik zou het niet meer doen.
Tastywalk was 36 euro voor 6 zaken, kreeg bij veel zaken wel een hapje en een drankje. Porties vond ik best groot, overigens. Geen hele maaltijd, maar toch wel meer dan een hapje.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hoeveel stops had je dan? En was de prijs voor alles inclusief of betaalde je om mee te mogen doen en dan per restaurant nog?
Er is een stadswandeling hier, dit weekend, in 2 irritante tijdsslots en ik weet nog niet welke restaurants er meedoen maar je moet dan per restaurant nog paar euro betalen voor hapje+ drankje. Dus zal wel beetje tapasachtige dingen zijn. Ik weet niet of ik er zoveel zin in heb![]()
Het doorbreekt de sleurquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:17 schreef Vanyel het volgende:
Als je geen zin hebt, waarom overweeg je het dan?
Hier in Arnhem zijn meestal 2-5 stadswandelingen per weekend, en wat ik lees op instagram vaak heel snel uitverkocht. Ook ontzettend leuk als ik de foto’s zie. Helaas doet t lijf niet mee anders. Ook heel veel verschillende hapjes en drankjes.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hoeveel stops had je dan? En was de prijs voor alles inclusief of betaalde je om mee te mogen doen en dan per restaurant nog?
Er is een stadswandeling hier, dit weekend, in 2 irritante tijdsslots en ik weet nog niet welke restaurants er meedoen maar je moet dan per restaurant nog paar euro betalen voor hapje+ drankje. Dus zal wel beetje tapasachtige dingen zijn. Ik weet niet of ik er zoveel zin in heb![]()
Whatquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:04 schreef Sarabi het volgende:
Nou dat waren de 15 seconds of fame van mijn manal mijn dingen hebben ze er uitgeknipt.
Ja wist ikquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:02 schreef AnneX het volgende:
Tis niet niks inderdaad om Westerbork te bezoeken met een persoonlijke geschiedenis.
Wist je dat de huiskamer/ kroeg van Muskee is nagebouwd in Centraal Museum?
Tenminste een jaar of wat geleden...
Wat een horrorquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Slaapzaal met 6 anderen. Om onduidelijke redenen was het er 35graden, dus moest de deur open anders stikten we helemaal, en op de gang brandde de hele nacht een fel tl-licht. En een gigantische herrie van een pomp ofzoiets. Rampzalig.
We waren blij de volgende nacht in een tentje te mogen kleumen bij -2 met eng gebrul vlakbij (lynx).
In Haarlem zijn er ook wijn/spijswandelingen. Ooit wel eens gedaan, je kon dan binnen zitten eten en drinken... hoe dat nu zou moeten lijkt me lastig als je niet teveel mensen bij elkaar wil hebben...?quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier in Arnhem zijn meestal 2-5 stadswandelingen per weekend, en wat ik lees op instagram vaak heel snel uitverkocht. Ook ontzettend leuk als ik de foto’s zie. Helaas doet t lijf niet mee anders. Ook heel veel verschillende hapjes en drankjes.
@:Blues, kan me voorstellen dat het vooral voor @:Golfer heftig was. Ik durf daar niet eens heen, net als Auswitz
@:Sarabi, jammer, nog langer wachten voor je “five minutes of fame”![]()
Het huis ruikt nu lekker naar watergruwel ihk van oud hollandse keuken
Zoiets had ik al verwacht. Van de 15min bleef er maar 1,5min over. Achjaquote:
Ik ben op m'n 17e in werkkamp Flossenbürg in Duitsland geweest op excursie. Daarvan is nog wel heel veel bewaard gebleven: de appelplaats, de douches, een barak, het crematorium, de berg waar ze alle as uit het crematorium stortten. Toen we het crematorium binnengingen met de groep ben ik huilend weggerendquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:40 schreef gcjoel het volgende:
Wij waren van de zomer nog in Westerbork. Ik vond het terrein eigenlijk wel tegenvallen. Maar ik wist ook niet wat er zou zijn en had het meer verwacht van hoe het vroeger moet zijn geweest. Toen konden we wel naar het museum en daar zag je wel echt een hoop, mooi opgezet.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zoiets had ik al verwacht. Van de 15min bleef er maar 1,5min over. Achjaheel erg vind ik het niet, behalve dat ik er nu dus dom naast sta te knikken
![]()
Maar hey mijn naam hebben ze wel goed geschreven, die van mijn man niet.
Duidelijk. 😢 Goed verhaal i.c.m. de nacht erna.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Slaapzaal met 6 anderen. Om onduidelijke redenen was het er 35graden, dus moest de deur open anders stikten we helemaal, en op de gang brandde de hele nacht een fel tl-licht. En een gigantische herrie van een pomp ofzoiets. Rampzalig.
We waren blij de volgende nacht in een tentje te mogen kleumen bij -2 met eng gebrul vlakbij (lynx).
Pfffquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben op m'n 17e in werkkamp Flossenbürg in Duitsland geweest op excursie. Daarvan is nog wel heel veel bewaard gebleven: de appelplaats, de douches, een barak, het crematorium, de berg waar ze alle as uit het crematorium stortten. Toen we het crematorium binnengingen met de groep ben ik huilend weggerendik kan het iig niet aanraden om daarheen te gaan. Echt een hel op aarde moet dat zijn geweest.
Preciesquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]dan staan jullie nog soort van quitte. Hij heeft mogen praten en jouw naam klopt.
Ja dat lijkt me enorm heftig maar zou ik dus wel willen zien juist.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben op m'n 17e in werkkamp Flossenbürg in Duitsland geweest op excursie. Daarvan is nog wel heel veel bewaard gebleven: de appelplaats, de douches, een barak, het crematorium, de berg waar ze alle as uit het crematorium stortten. Toen we het crematorium binnengingen met de groep ben ik huilend weggerendik kan het iig niet aanraden om daarheen te gaan. Echt een hel op aarde moet dat zijn geweest.
Drie maanden!quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een horrorHoe lang duurde deze vakantie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nou ja, in dat geval is het dus ook te overwegen om naar Flossenbürg te gaan. Het is in Zuid-Duitsland. Je kunt het beste een rondleiding regelen, want er zijn niet heel veel bordjes met toelichtingen en een gids kan wel meer vertellen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me enorm heftig maar zou ik dus wel willen zien juist.
Ik wil zien hoe heftig het moet zijn geweest, dat is gewoon iets wat je je echt niet kan voorstellen. En wat wel belangrijk is om eens bij stil te staan.
Ziet er beide lekker uitquote:Op woensdag 10 maart 2021 18:09 schreef sigme het volgende:
Varkenswang gestoofd in bier, sperzieboontjes en rijst
[ afbeelding ]
We hebben een citroenboompje waar ook echt citroenen aan groeien. Nu heb ik er maar eens lemoncurd van gemaakt. Geserveerd op mascarpone.
[ afbeelding ]
Ja, de stadswandeling wordt dus hier georganiseerdquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tastywalk was 36 euro voor 6 zaken, kreeg bij veel zaken wel een hapje en een drankje. Porties vond ik best groot, overigens. Geen hele maaltijd, maar toch wel meer dan een hapje.
Bij heerlijk was het 40 euro voor 4 zaken (maar daarvan dus 3 sterrenzaken) en dat was alleen eten, voor drank kon je nog eens bij betalen.
Je hebt ook nog de stadswandeling, maar die heb ik nog niet gedaan. Dat wil ik nog wel proberen. Daar betaal je maar een paar euro voor de wandeling met tips en besluit je zelf of je naar de zaakjes gaat om iets te halen.
Wat heftig dat je je zo voelde.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:46 schreef Tele6 het volgende:
Wat verschrikkelijk.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat heftig dat je je zo voelde.
g's moeder heeft na 3 andere kampen (westerbork, theresienstadt, auschwitz) dwangarbeid verricht in het buitencommando Oederan van het concentratiekamp Flossenburg totdat zij in april 45 is bevrijd door de Russen.
Haar ouders, zus, ooms, tantes en rest fam is in Sobibor vermoord.
Leanquote:Op woensdag 10 maart 2021 18:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens ben ik nu ook hip ende up to date want ik heb een heuse Lean training gehad. Het ging over een nieuw telproces voor op het stembureau.
Zo’n zin...dat is toch te gruwelijk.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:34 schreef Blues het volgende:
[..]
g's moeder heeft na 3 andere kampen (westerbork, theresienstadt, auschwitz) dwangarbeid verricht in het buitencommando Oederan van het concentratiekamp Flossenburg totdat zij in april 45 is bevrijd door de Russen.
Je proces beter inrichten. Kan alleen maar goed zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens ben ik nu ook hip ende up to date want ik heb een heuse Lean training gehad. Het ging over een nieuw telproces voor op het stembureau.
Gewoon een keer proberen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:27 schreef Lonaa het volgende:
Ja, de stadswandeling wordt dus hier georganiseerd
Maar je declareert je uren nu toch wel hè?quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:02 schreef Myraela het volgende:
Ik ben echt te naïef. Ik blijf elke keer als het druk is op m'n werk maar denken 'joh, is maar even tijdelijk want nu is er dit aan de hand'. Het was niet tijdelijk. En het was allemaal meestal net te doen met wat overuren erbij. Maar nu is het dus weer zo'n periode dat het boven de 'normale' drukte nog even wat extra druk is, en dan merk je toch dat je eigenlijk al te lang over je grenzen heen gaat en dat die ruimte voor wat extra flexibiliteit er gewoon niet meer is.
Nee, ik hou ze sinds begin dit jaar nu wel netjes bij. Dat heb ik ook wel een paar keer aangegeven, maar ik durf niet zo goed verder te vragen. Het gesprek gaat dan meestal verder over hoe druk het voor iedereen is en dan vooral een paar voorbeelden van mensen die het nog veel drukker hebben, dan vallen mijn overuren wel weer mee. Misschien kan ik gewoon wat minder hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:03 schreef sigme het volgende:
Maar je declareert je uren nu toch wel hè?
Beetje assertiever zijn hoor.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, ik hou ze sinds begin dit jaar nu wel netjes bij. Dat heb ik ook wel een paar keer aangegeven, maar ik durf niet zo goed verder te vragen. Het gesprek gaat dan meestal verder over hoe druk het voor iedereen is en dan vooral een paar voorbeelden van mensen die het nog veel drukker hebben, dan vallen mijn overuren wel weer mee. Misschien kan ik gewoon wat minder hebben.
Het gaat er niet om hoeveel jij kan hebben, en zeker niet hoe dat staat ten opzichte van anderen, het gaat er om dat jij niet gratis werkt. Je moet niet gratis werken. Dat is niet goed voor jou én heel slecht voor je collega's.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, ik hou ze sinds begin dit jaar nu wel netjes bij. Dat heb ik ook wel een paar keer aangegeven, maar ik durf niet zo goed verder te vragen. Het gesprek gaat dan meestal verder over hoe druk het voor iedereen is en dan vooral een paar voorbeelden van mensen die het nog veel drukker hebben, dan vallen mijn overuren wel weer mee. Misschien kan ik gewoon wat minder hebben.
Ja, speerpunt van de VVD, als ze straks weer aan de macht zijn gaan ze het heel anders doen. Extra geld voor publieke zaken, want na de coronacrisis is dat prio 1.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:26 schreef Myraela het volgende:
Ja, daar ben ik niet zo goed in. Misschien omdat ik ook niet direct veel om het geld geef, tuurlijk ik zou het oprapen als het op de grond lag. Er moet vooral gewoon een flexibel schil qua collega's komen die bij drukte kunnen inspringen. We zijn wel aan het kijken hoe we dat op de lange termijn in kunnen gaan richten. Maarja, realistisch gezien heb ik die gesprekken al zolang ik er werk en is de situatie nog altijd hetzelfde.
En dan komt die naïviteit weer om de hoek kijken. Waarbij ik mezelf gewoon elke keer een punt geef om naartoe te werken, want daarna zal het wel weer rustiger zijn. Nu heb ik hoop dat het na de kabinetswissel beter is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus wat sigme en gcjoel zeggen; weet dat je het geld waard bent en dat jouw loonkosten echt peanuts zijn op wat een bedrijf aan kosten heeft![]()
Ik ben een sukkel. Wel een afspraak hebben gemaakt om die schaatsen te laten verwarmen/vormen, maar dan geen tijdsslot reserveren op de baan.Dat wordt dan maar 'droog' voelen of het een beetje zit.
Het is eigenlijk wel een soort wonder dat ze het allemaal overleefd heeftquote:Op woensdag 10 maart 2021 18:34 schreef Blues het volgende:
quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:28 schreef sigme het volgende:
Ja, speerpunt van de VVD, als ze straks weer aan de macht zijn gaan ze het heel anders doen. Extra geld voor publieke zaken, want na de coronacrisis is dat prio 1.
Uh?
Nou, het is wel iets erger eigenlijk. De baas verwacht dat andere en nieuwe werknemers ook zoveel werk verzetten. Want de gratis overwerker heeft nooit duidelijk gemeld dat het werk *niet* gedaan kan worden in het aantal uur dat de baas ervoor geeft. Het is ronduit oncollegiaal om structureel gratis teveel te werken.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:28 schreef Candaasje het volgende:
Dus wat sigme en gcjoel zeggen; weet dat je het geld waard bent en dat jouw loonkosten echt peanuts zijn op wat een bedrijf aan kosten heeft
Dit was echt uitstekend geregeld en een buitengewoon goed opgezet proces. Ik heb er zin in.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je proces beter inrichten. Kan alleen maar goed zijn.
De bijna religieuze manier waarop sommigen het precies volgens bepaalde regeltjes uitvoeren van een middel (dat écht niet op elke situatie van toepassing is) aanhangen, maakt het middel op zich niet slecht.
Ook datquote:Op woensdag 10 maart 2021 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, het is wel iets erger eigenlijk. De baas verwacht dat andere en nieuwe werknemers ook zoveel werk verzetten. Want de gratis overwerker heeft nooit duidelijk gemeld dat het werk *niet* gedaan kan worden in het aantal uur dat de baas ervoor geeft. Het is ronduit oncollegiaal om structureel gratis teveel te werken.
Als je het blijft melden en de baas weigert te betalen (komt ook voor), dan heb je tenminste je best gedaan.
Is het een nieuw proces ivm afstand houden?quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit was echt uitstekend geregeld en een buitengewoon goed opgezet proces. Ik heb er zin in.
Oh maar ze weten wel dat ik teveel werk, dat heb ik dus wel meerdere keren aangegeven. En er zijn ook wel constructies bedacht om me te ondersteunen, en ik heb ook al aangegeven dat die constructies niet helpen. En we kijken dus naar oplossingen op de lange termijn.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:35 schreef sigme het volgende:
Nou, het is wel iets erger eigenlijk. De baas verwacht dat andere en nieuwe werknemers ook zoveel werk verzetten. Want de gratis overwerker heeft nooit duidelijk gemeld dat het werk *niet* gedaan kan worden in het aantal uur dat de baas ervoor geeft. Het is ronduit oncollegiaal om structureel gratis teveel te werken.
Als je het blijft melden en de baas weigert te betalen (komt ook voor), dan heb je tenminste je best gedaan.
Ik leerde dit overigens op mijn 16equote:Op woensdag 10 maart 2021 19:35 schreef sigme het volgende:
Misschien moet je dat dan juist hier niet doenquote:Op woensdag 10 maart 2021 19:34 schreef Myraela het volgende:
Overigens helpt even klagen ook alweer.Thanks mensen.
Ok, dudelik!quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh maar ze weten wel dat ik teveel werk, dat heb ik dus wel meerdere keren aangegeven. En er zijn ook wel constructies bedacht om me te ondersteunen, en ik heb ook al aangegeven dat die constructies niet helpen. En we kijken dus naar oplossingen op de lange termijn.
Ik vraag dus alleen niet om het geld van de afgelopen periode. Ik kijk liever vooruit naar een andere inrichting of andere échte oplossingen. Maar tot die tijd zit je dan soms even in de shit. En geld zou dan misschien een eerlijke vergoeding zijn, maar haalt me tegelijkertijd niet uit die shit. Dat werk ligt er nog altijd en moet weg.
Dan moet er minder werk jouw kant op, of een collega erbij.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh maar ze weten wel dat ik teveel werk, dat heb ik dus wel meerdere keren aangegeven. En er zijn ook wel constructies bedacht om me te ondersteunen, en ik heb ook al aangegeven dat die constructies niet helpen. En we kijken dus naar oplossingen op de lange termijn.
Ik vraag dus alleen niet om het geld van de afgelopen periode. Ik kijk liever vooruit naar een andere inrichting of andere échte oplossingen. Maar tot die tijd zit je dan soms even in de shit. En geld zou dan misschien een eerlijke vergoeding zijn, maar haalt me tegelijkertijd niet uit die shit. Dat werk ligt er nog altijd en moet weg.
En dit! Zoveel dit!quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar er is voor hun ook weinig noodzaak iemand erbij te regelen als jij het allemaal maar oplost door over te werken. Soms moet je het gewoon een meer niet afmaken, misschien helpt dat.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zolang de overuren niet in de systemen gezet gaan worden veranderd er niets. Waarom zou er iets veranderen? De huidige groep kan deze hoeveelheid werk aan.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:31 schreef Myraela het volgende:
[..]Niet op die manier. Maar ik mijn werkdruk kan wel oprecht enorm verminderen bij andere bewindspersonen.
Alles in mij roept dan meteen dat dat echt niet kan. Alsof mijn werk van levensbelang is. Dat is het echt absoluut niet. Maar tegelijkertijd voel ik me daar wel echt véél te verantwoordelijk voor.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:49 schreef gcjoel het volgende:
Maar er is voor hun ook weinig noodzaak iemand erbij te regelen als jij het allemaal maar oplost door over te werken. Soms moet je het gewoon een meer niet afmaken, misschien helpt dat.
De hele situatie kan prima veranderen, wel of geen overuren. Als jij in de catering werkt en een grote vaste klant zegt af, dan heb je het als kok ook weer wat rustiger zonder dat je je overuren in een systeempje hebt gezet.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:53 schreef z80 het volgende:
Zolang de overuren niet in de systemen gezet gaan worden veranderd er niets. Waarom zou er iets veranderen? De huidige groep kan deze hoeveelheid werk aan.
Met andere woorden. Alle uren in het registratie systeem zetten. En alle collega's ook.
Ik denk wel dat het voor je gevoel van eigenwaarde goed is als je meer voor jezelf op komt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Alles in mij roept dan meteen dat dat echt niet kan. Alsof mijn werk van levensbelang is. Dat is het echt absoluut niet. Maar tegelijkertijd voel ik me daar wel echt véél te verantwoordelijk voor.
Het begint bij jou. En zolang jij je taken en energie nog kunt managen zal je gevoel de overhand houden. En je baas blij met je zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Alles in mij roept dan meteen dat dat echt niet kan. Alsof mijn werk van levensbelang is. Dat is het echt absoluut niet. Maar tegelijkertijd voel ik me daar wel echt véél te verantwoordelijk voor.
Maar dan laat je het van de omstandigheden afhangen. Stel dat die klant niet afzegt? Of de cateraar denkt dat er ruim capaciteit is, dus er nog een klantje bij duwt....quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
De hele situatie kan prima veranderen, wel of geen overuren. Als jij in de catering werkt en een grote vaste klant zegt af, dan heb je het als kok ook weer wat rustiger zonder dat je je overuren in een systeempje hebt gezet.
Ik kom dit zo vaak tegen in elke instelling, deze collega's die ervan uitgaan dat zij altijd keuze 1 hebben in de verdeling bij de vakweken.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het begint bij jou. En zolang jij je taken en energie nog kunt managen zal je gevoel de overhand houden. En je baas blij met je zijn.
Alleen zijn dit vaak wel recepten voor overbelasting en burn out....
Niet te vergelijken, maar een eigen voorbeeld van ‘oncollegialiteit’:
ik ging jarenlang buiten het seizoen op vakantie omdat het mij niet veel uitmaakte en collega’s met kinderen natuurlijk veel liever in het hoogseizoen gingen. Tot het jaar waarop ik twee weken in mijn eentje het werk en vooral de verantwoordelijkheid van vier man droeg. En dat was 24/7. Letterlijk. Dag en nacht oproepbaar zijn én mijn gewone werk erbij. Dat NOOOIT meer. Dus het volgende jaar wilde ik graag 2 weken in het hoogseizoen. Team mocht me de weken toebedelen, het ging erom dat ik ook een break had. En we de rest van de periode minimaal 2 man bezetting hadden.
Het was voor één collega een groot probleem.. want de standaard drie weken pakken (wat iedereen deed, behalve ik...) ging dan niet... Waarom deed ik zo moeilijk, vroeg ze.
Want A) ik had geen kinderen (niet mijn probleem dat jij ze wel hebt, met alle lusten en lasten van dien) en B) ik deed dat nooit, dus waarom nu opeens wel?
Ping. Kwartje. Dit is dus blijkbaar mijn dank???
Gelukkig toffe andere collega’s die meteen zeiden dat ze al die jaren blij waren met mijn flexibiliteit en mij nu lieten kiezen wanneer ik vrij wilde.
En met stomme collega heb ik een duidelijk gesprek gevoerd.
Oh echtquote:Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik leerde dit overigens op mijn 16e
Ik werkte in de keuken van een sterrenrestaurant en deed echt heel hard mijn best. Deed veel meer dan er van me werd gevraagd. Kwam veel te vroeg, ging laat weg. En toen klaagden collega's na een tijdje dat ze steeds te horen kregen 'maar Isa doet dat wel'Dat heeft me toen wel aan het denken gezet.
Ja zeker een wonder en veel geluk hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:31 schreef Isabeau het volgende:
Het is eigenlijk wel een soort wonder dat ze het allemaal overleefd heeftWat een nachtmerrie moet dat zijn geweest. Wat een nachtmerrie als je uiteindelijk thuis komt em beseft dat je alleen over bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt he...quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kom dit zo vaak tegen in elke instelling, deze collega's die ervan uitgaan dat zij altijd keuze 1 hebben in de verdeling bij de vakweken.
Eigenlijk komt het er bij ons ook op neer dat 3 van de 7 nu steeds schuiven met weken omdat de andere 4 met schoolgaande kinderen 'zitten'.. en wordt klakkeloos aangenomen dat wij 3tjes dat niet erg/fijn vinden ook om niet in het hoogseizoen op vak te hoeven gaan.
Onze nieuwe TL had dat ook ineens in de gaten toen zij het vakrooster maken over namDus ook even een goed gesprek met stokje ervoor steken gehad met de rest.
HuhZe hadden altijd aangenomen dat het voor ons 3 niet uitmaakte wanneer en dat wij makkelijk konden schuiven met vakweken.
Dat is niet echt heel slimquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:28 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ooit in de positie gezeten dat ik de roosters maakte voor het team waar ik zelf in meedraaide. Toen kwam ik er ook achter dat ik daar niet de juiste persoon voor ben. Kwam er eigenlijk op neer dat ik elke dienst draaide die andere mensen niet wilde draaien.
Dit nieuwe telproces is al een aantal jaar in gebruik door diverse gemeenten. Maar sinds corona heeft het bedrijf dat dit bedacht er veel meer klanten bij gekregen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is het een nieuw proces ivm afstand houden?
Wat heb je allemaal voor toffe nieuwe dingen geleerd?quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit was echt uitstekend geregeld en een buitengewoon goed opgezet proces. Ik heb er zin in.
Dan vraag je niet om geld, maar regel je dat je in ruil voor dat geld heul veul vakantie krijgt. En die voor de verandering ook eens opneemt. Om iets tofs te doen. Of niks te doen. Of lekker in je minizwembad te dobberen. Gewoon omdat het kan. Zoeken ze er lekker iemand bij.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ga je stembureau doen?quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit nieuwe telproces is al een aantal jaar in gebruik door diverse gemeenten. Maar sinds corona heeft het bedrijf dat dit bedacht er veel meer klanten bij gekregen.
Deze methode was er op gericht om Arbo-verantwoord te gaan werken. Dat was gebeurde voorheen absoluut niet. Naast dat je vaak op de vloer werkt, loop je na een dienst van 7 uur ook nog eens een kilometer of 3 tijdens de uren van het stemmen tellen.
Als je vaste en normale werkplekken hebt, elimineer je het kilometers maken. En het mooie is dat het ook zorgt voor afstand tussen de tellers.
Vooral dat er in dit nieuwe proces veel onderlinge controle is ingebakken maar ook dat de diverse onderdelen zo zijn samengesteld dat de voorzitter (ik dus) echt de leiding heeft waardoor sneller de juiste man op de juiste plaats terecht komt. Dat zorgt voor duidelijkheid en voor een algemeen gevoel van progressie. En het is nu makkelijker ok collectief pauzes in te lassen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal voor toffe nieuwe dingen geleerd?
Ik doe het al zo'n 15 jaar. Ik vind het erg leuk om te doen. Ik kan het iedereen die een beetje snugger is aanraden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ga je stembureau doen?
Ik heb er dit jaar over getwijfeld. Is al tijden een soort van bucket list dingetje van me. De democratie op die manier meemaken.
Maar dit jaar komt er dan wel een heel lange parade van mensen langs, en vond ik dat ik het niet kon maken tov mijn zorgwerk. Misschien over vier jaar.
Wel mooi dat dat nieuwe systeem nu zoveel bijval vindt! Fijn als het je werk makkelijker kan maken.
Haha, ben jij mij?quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:28 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ooit in de positie gezeten dat ik de roosters maakte voor het team waar ik zelf in meedraaide. Toen kwam ik er ook achter dat ik daar niet de juiste persoon voor ben. Kwam er eigenlijk op neer dat ik elke dienst draaide die andere mensen niet wilde draaien.
Toen verloren we de opdrachtgever, kregen we te horen dat we allemaal over 2 a 3 maanden werkloos zouden zijn. Vond ik een nieuwe baan waardoor ik al iets eerder weg moest. En toen was er precies 0 flexibiliteit vanuit m'n oude werkgever en was er maar één collega die me gelukkig wel hielp.
Die collega heb ik trouwens recent wel aanbevolen voor een baan die ze heeft gekregen. Dat is dan wel weer tof. Ik had haar onthouden door (voornamelijk) haar collegialiteit en nu kon ik toch nog iets terugdoen.
Gewoon op allerlei vlakken een verbetering dusquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit nieuwe telproces is al een aantal jaar in gebruik door diverse gemeenten. Maar sinds corona heeft het bedrijf dat dit bedacht er veel meer klanten bij gekregen.
Deze methode was er op gericht om Arbo-verantwoord te gaan werken. Dat was gebeurde voorheen absoluut niet. Naast dat je vaak op de vloer werkt, loop je na een dienst van 7 uur ook nog eens een kilometer of 3 tijdens de uren van het stemmen tellen.
Als je vaste en normale werkplekken hebt, elimineer je het kilometers maken. En het mooie is dat het ook zorgt voor afstand tussen de tellers.
Omg verkoop toegang tot die livestreamquote:Op woensdag 10 maart 2021 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans-update![]()
We hebben een webcam met bewegingsmelder neergezet. Ze is overdag best actief, vooral begin van de avond. Haar activiteit valt nu al twee keer samen met mijn tijd om te koken dus dat is niet zo handig.
Vandaag deed ze vanaf 18.00: eten, terug naar hol, eten, terug naar hol, bak gebruiken, terug naar hol, stoel liggen, mij horen, terug naar hol tot ik klaar was met koken. Tijdens ons eten ging ze weer op de stoel.
Ze is dus toe aan verandering van ontspanomgeving. Dat is mooi. Ze eet ook overdag, ook mooi. Ze eet niet altijd al haar eten in een keer op, goed teken.
En ze woont helemaal niet achter een gipsplaat maar gewoon onder de trap. Daar heeft ze een vierkante meter ruimte dus dat is ok.
We kunnen de vaatwasser en oven dus ongehinderd gebruiken.
Echt een enorme verbetering. En nog leuk ook.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gewoon op allerlei vlakken een verbetering dusWordt dit nu landelijk ingevoerd, of hangt dat gewoon van het stembureau af?
Goeden updatequote:Op woensdag 10 maart 2021 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans-update![]()
We hebben een webcam met bewegingsmelder neergezet. Ze is overdag best actief, vooral begin van de avond. Haar activiteit valt nu al twee keer samen met mijn tijd om te koken dus dat is niet zo handig.
Vandaag deed ze vanaf 18.00: eten, terug naar hol, eten, terug naar hol, bak gebruiken, terug naar hol, stoel liggen, mij horen, terug naar hol tot ik klaar was met koken. Tijdens ons eten ging ze weer op de stoel.
Ze is dus toe aan verandering van ontspanomgeving. Dat is mooi. Ze eet ook overdag, ook mooi. Ze eet niet altijd al haar eten in een keer op, goed teken.
En ze woont helemaal niet achter een gipsplaat maar gewoon onder de trap. Daar heeft ze een vierkante meter ruimte dus dat is ok.
We kunnen de vaatwasser en oven dus ongehinderd gebruiken.
Dit hebben wij ook gedaan. Op de grond zitten en gewoon een boekje lezen. Met wat kattensnoepjes op een beetje een afstandje.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Goeden update![]()
Ga je er ook wel eens bij zitten? Kan ook helpen. Boekje erbij, beetje in jezelf praten, lekker hapje op veilige afstand van je (natvoer opgewarmd stinkt/ruikt het allerbest) en dan zien of mevrouw durft op te duiken.
Ik ben voor!!quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg verkoop toegang tot die livestream![]()
Dat heb ik voor morgen in de planning staan. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goeden update![]()
Ga je er ook wel eens bij zitten? Kan ook helpen. Boekje erbij, beetje in jezelf praten, lekker hapje op veilige afstand van je (natvoer opgewarmd stinkt/ruikt het allerbest) en dan zien of mevrouw durft op te duiken.
Ik niet!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Lekkerlekkerquote:Op woensdag 10 maart 2021 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat heb ik voor morgen in de planning staan. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Morgen is er koolvis voor de dames. Piep boft maar, die krijgt ook extra veel lekkers deze week.
Dank je. Ik vind het ene woord in de ene zin mooier en in de andere zin het andere woord.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]De hele sc Hansje kijken
En: https://www.schrijfwijzer(...)/gemeenten-gemeentes
Jaquote:Op woensdag 10 maart 2021 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Iemand hier bekend met de Jumbo actie ‘historisch <naam stad> ?
Mijn ouders blijken hun boek bijna vol te hebben dus ik heb beloofd op FB te kijken of er lokaal aanbod is van de ontbrekende stickers. Er gaat een wereld voor me open... gekkenhuis
We hebben het hier gehad, maanden geleden al. Er komen nog steeds oproepjes in kranten suffertjes en op fbquote:Op woensdag 10 maart 2021 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn ouders blijken hun boek bijna vol te hebben dus ik heb beloofd op FB te kijken of er lokaal aanbod is van de ontbrekende stickers. Er gaat een wereld voor me open... gekkenhuis
quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik niet!Haha eens eensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet alleen de Jumbo schijnt. Jumbo Ter Apel had het vorig jaar, op dit moment een Plus bij vrienden in het dorp.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Echt hequote:Op woensdag 10 maart 2021 21:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JaDorp waar mijn ouders wonen was hier bijzonder actief mee. Diverse winkels hadden een bakje op de toonbank met dubbele plaatjes om te ruilen/mee te nemen.
Ja, hier net -de hele avond- met boek op schoot en laptop met de kaart (en historische kaart) open om te begrijpen wat-waar-was omdat ik de straten in het dorp hier niet allemaal uit mn hoofd ken (immers import)quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik schrok wakker met de gedachte dat ik niet weet hoe laat ze komen maar dat is pas tussen 10.00 en 11.00.quote:
Radio uitgezetquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:26 schreef derLudolf het volgende:
Het Goede doel treedt nu op bij Radio 10... Laten we zeggen, ik weet zeker dat het geen playback is en niet zo'n Femke Louise apparaat gebruiken (kom even niet op de naam)
Beetje vals
Ik kijk niet meer, maar ik vond regelmatig dat iets vals was en dan was het commentaar “loepzuiver gezongen “. Ik hou m’n mond dus maarquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:32 schreef Vanyel het volgende:
Kijkt iemand hier the Voice of Holland?
Wij dit jaar voor het eerst in jaaren. Mrs V kan er maar niet bij dat ik niet kon horen dat het vals was toen Jasper werd gestopt omdat het te genant was.
Als iemand in een nummer gek gaat doen, hoor ik dat heus wel. Dan klopt er iets niet. Maar horen dat het überhaupt ander had gemoeten?
![]()
![]()
![]()
En mensen zich maar afvragen waarom ik niet graag zing in het openbaar.
Het lijkt ook beter te gaan met de voorraad, ik krijg nooit meer een mailtje met dat ze iets niet kunnen leveren.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik schrok wakker met de gedachte dat ik niet weet hoe laat ze komen maar dat is pas tussen 10.00 en 11.00.
Ik ben blij dat AH het niet zo druk meer heeft. Ik kon de boodschappen van gisteren verplaatsen naar vandaag. Volgende week doe ik het weer.
Dat hoor ik ook echt niet....meestal zie ik het wel aan het gezicht van mijn manquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:32 schreef Vanyel het volgende:
Wij dit jaar voor het eerst in jaaren. Mrs V kan er maar niet bij dat ik niet kon horen dat het vals was toen Jasper werd gestopt omdat het te genant was.
Als iemand in een nummer gek gaat doen, hoor ik dat heus wel. Dan klopt er iets niet. Maar horen dat het überhaupt ander had gemoeten?
![]()
![]()
![]()
Ik ben benieuwd of zo iemand mij zuiver kan laten zingen. Want als ik zing knappen de glazenquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:39 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!![]()
Ik ben ook vrij toondoof geloof ik, dus ik zit ook regelmatig te kijken en twijfel dan of iets zuiver of vals is, terwijl anderen het met volle overtuiging bejubelen of veroordelen.
Ik heb wel het idee dat het ook wel vaak een kwestie van smaak is, die de beoordeling beïnvloedt. Hoewel dat vaak al minder is als je van de professionele zangcoaches hebt die de technieken erachter echt bestuderen.
De mijne zit dan ook te kreperen. Ook een soort van entertainmentquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook echt niet....meestal zie ik het wel aan het gezicht van mijn man
Ik kijk zulke shows juist niet omdat ik me dan ga ergeren als het vals is.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:32 schreef Vanyel het volgende:
![]()
![]()
![]()
Als jij dat kunt heb je een fantastische toonhoogte én kracht in je stemquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of zo iemand mij zuiver kan laten zingen. Want als ik zing knappen de glazen
Nee, ik heb niets met al die talentenjachten.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:32 schreef Vanyel het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik kijk het. Bij Jasper zat ik met m'n hoofd in m'n knieën. Was zo ongemakkelijk. En ik vond iedereen slecht of er was een slecht nummer voor gekozen. Die Nienke met d'r grijze haren waardoor ze gelijk 50 lijkt vind ik ook vreselijk.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:32 schreef Vanyel het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ja precies 4 regels tussendoor gingen goed en die hadden ze als stukje gedaanquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat stukje waarop die Jasper zo vals zingt, is wel erg goed verstopt zegIk vind alleen fragmenten van poging 2 (doet hij goed) en fragmenten die instarten als de coaches roepen dat hij even moet stoppen.
Mooie foto.quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:48 schreef sigme het volgende:
Hier varkenswang-in-bier aan het stoven, dan denk ik aan @:barreltje
En aan onze wandeltocht, toe we hier overnachtten:
[ afbeelding ]
Slechte nacht, maar het eten was OK, in elk geval de varkenswangetjes wel.
Ook een reden waarom ik die muziek programma’s niet kijk. Ik word gewoon verdrietig van de sfeerloosheid van de lege zalenquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik kijk het. Bij Jasper zat ik met m'n hoofd in m'n knieën. Was zo ongemakkelijk. En ik vond iedereen slecht of er was een slecht nummer voor gekozen. Die Nienke met d'r grijze haren waardoor ze gelijk 50 lijkt vind ik ook vreselijk.
Ik ben voor Channah maar daar was ook een verkeerd nummer voor gekozen. Die moet je gewoon lekker Whitney Houston laten zingen.
Valse heeft er denk wel mee te maken dat er geen publiek zit. Je kunt zenuwachtiger zijn als je voor weinig mensen (nu 4 juryleden) zingt dan een optreden geeft voor een vrolijk publiek.
Hier ookquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:30 schreef Sarabi het volgende:
Hier ging het even niet goed met de schutting en woei
Een tuin is echt een super geweldig iets voor sociaal contact met de buurtquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
Hier ookSchuttingdeel omgewaaid
Bleek redelijk verrot dus nu gelijk een kwartier staan kletsen met de buurman. Aardige gast. Afgesproken dat we even gaan kijken hoe we dit vervangen en dan de kosten delen
Ook uitgenodigd voor een kopje koffie.
Zo leer je je buren nog eens kennenquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Bleek redelijk verrot dus nu gelijk een kwartier staan kletsen met de buurman. Aardige gast. Afgesproken dat we even gaan kijken hoe we dit vervangen en dan de kosten delen
Waarom mag er geen schutting staan?quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zo leer je je buren nog eens kennen![]()
Deze schutting staat op een plek waar officieel geen schutting mag staandus wil er eigenlijk niet een hele dure zetten. Wat eigenlijk qua stevigheid wel nodig zou zijn. Nu maar even wat pallets achter gezet, hopelijk is dat genoeg voor nu.
Voorkant van het huis. Er heeft nog nooit iemand geklaagd maar je zal net zien dat als je er veel geld aan uitgeeft dat er wel iemand komt.quote:
Gelukkig geen schuttingen hier.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hier is het al volop aan het doorregenen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:28 schreef z80 het volgende:
Het lijkt er op dat ik 1 deel\paneel van de schutting opnieuw vast moet gaan zetten. Blijkbaar is het steunlatje afgebroken waardoor de paal waar de schutting aan vast zit kan bewegen.
Tevens van plan om mijn werkdag in 2 stukken te knippen. Nu is het nog droog, wel donker, mogelijk even een rondje lopen. En even boodschappen doen. Het zou nog een paar uur droog moeten blijven, zeggen ze.
Ah, ja ik zie soms wel reacties op artiesten en dan zegt de een dat het vals is, en ander dat het prachtig is. Ik weet dan niet wie ik moet geloven, want allemaal beweren ze dat ze een goed gehoor/gevoel voor toon hebbenquote:Op donderdag 11 maart 2021 11:45 schreef Blues het volgende:
Hier rondom de huisjes op het park liggen alle stoelen overal en nergens.
Wij gaan lekker op ons gemakkie opruimen, inpakken en rustig aan naar huis tuffen
Toch geen weer om nog iets te ondernemen en onze lijven willen rust voelen we![]()
@ Voice of Holland, vaak de verkeerde songs idd, eens met FFT!! En vals zingen heeft niets met kwestie van smaak te maken maar fout inzetten en/of lekker net naast onder of boven de toon zingen. Ik zag bij Jasper volgens mij voor het eerst dat ie met oortjes in zong.. daar moet je echt even aan wennen en is in het begin heel raar en kan je zomaar verkeerd inzetten.
Ook gebeurt het vaak als je begint met zingen zonder een intro, dat is ook lastig om goed op toon te beginnen.. en eenmaal ingezet met de verkeerde toonsoort (dus vals) kan je het ook nog maar heel lastig ombuigen naar goede toon. Lullig voor 'm want hij heeft wel een lekkere sound.
Oh ja kwestie van smaak is of je de stem an sich trekt natuurlijk én de liedjesquote:Op donderdag 11 maart 2021 11:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, ja ik zie soms wel reacties op artiesten en dan zegt de een dat het vals is, en ander dat het prachtig is. Ik weet dan niet wie ik moet geloven, want allemaal beweren ze dat ze een goed gehoor/gevoel voor toon hebben.
Ik heb het niet, dus bij mij is het wel echt een kwestie van mijn smaak wat ik als zuiver ervaar geloof ik. Of het moet echt kneitervals zijn. Maar ik ben dus niet zo'n goeie graadmeter![]()
Behouden vaart naar huis!
Tx we gaan het zien. Als je naar huis wil ga je toch niet zitten wachten, tenminste wij niet.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:02 schreef Sarabi het volgende:
Rij voorzichtig naar huis Bookal las ik ergens dat de piek nu geweest is, ik mag het hopen....
Als wij de stal ruiken zijn we zo thuis. Weet niet of we wind mee hebbenquote:Op donderdag 11 maart 2021 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier staat de wind ook pal op het huis. Blij dat er nog geen blaadjes aan de bomen zitten. Kijken jullie wel goed uit @:Blues met de vlucht naar huis. Zou dat met auto's ook werken, net als met vliegtuigen, sneller gaan?
Rare is, wanneer ik ga zingen, Elin wegloopt, maar Nika naast me gaat zitten. En ik hoor zelf al dat ik vals zing![]()
Geen idee of ik een goed gehoor heb voor vals/niet vals. Maar wel dat ik vaak stemmen irritant vind. En neet @:minilot jouw stem zeker niet. Maar ik hoor soms stemmen op de radio/tv, daar krijg ik kippevel van en niet positief. Kan ook niet aangeven waarom. Heeft er niets mee te maken of ik iemand sympatiek vind.
Achteruitschaatsen, een nieuw onderdeel op de komende winterspelenquote:Op donderdag 11 maart 2021 12:36 schreef Candaasje het volgende:
Er was toch nog plek vanmiddag (ik had gewoon met mijn neus gekeken). Dus toch eens kijken of ik nog wat slagen kan maken om te voelen hoe die schaatsen zitten. (Hopelijk niet TE veel last van wind op de buitenbaan)
quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Achteruitschaatsen, een nieuw onderdeel op de komende winterspelen
Volgens mij vindt bijna iedereen het raar om z'n eigen stem terug te horen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Als wij de stal ruiken zijn we zo thuis. Weet niet of we wind mee hebben
Ik vind mijn eigen stem ook vreselijk! Raar hoog. Zelf hoor ik dat niet als ik praat gelukkig, alleen als ik mezelf terughoor.
Ik ben vandaag al heel tevreden als ik een beetje kan blijven staan zonder bij elke slag (bijna) om te vallenquote:Op donderdag 11 maart 2021 13:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Nee, een "Candaasmedaille" is zo eervol om te winnen, dat zou iedere schaatser moeten willen winnen.
Ik versta mijn eigen geratel soms niet eens als ik het terug hoorquote:Op donderdag 11 maart 2021 13:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgens mij vindt bijna iedereen het raar om z'n eigen stem terug te horen.
Mijne is veel nasaler en lijziger dan ik in m'n hoofd hoor
Net anderhalf uur geskypet met een heleboel echo, genieten.
Recept voor roti?quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb Vietnamees stoofvlees in de slowcookerMorgen misschien roti, volgens mij heb ik nog kip.
quote:
SPOILER: In panOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: In slowcookerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Onze schutting ligt ook bijna vlak.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:30 schreef Sarabi het volgende:
Hier ging het even niet goed met de schutting en woei
Arme Gunther en arme jij. Hoeveel IQ ben je kwijtgeraakt? 🤣🤣quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:25 schreef minilot het volgende:
In dit dorp in kustprovincie waaiden er het afgelopen uur onderdelen en stukken dak af van tot dusver:
- een appartementencomplex
- een leegstaande loods
- diverse woonhuizen
..er vliegt echt van alles door de lucht!![]()
Ondertussen ligt Günther al tweeënhalf uur bibberend van de koorts op me te slapen en toen het boeiende deel van internet even op leek heb ik per ongeluk ettelijke minuten gelezen over de actuele relatieperikelen van André Hazes Jr. en nou voel ik me vies en alsof er wat IQ via mijn oren mijn brein uitdroop
Niet alleen al klaar staat/ligt maar zelfs AL ZWANGER IS, yo! Het moest niet mogen..quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:28 schreef AnneX het volgende:
Ow...klein pietsie nieuwsgierig leerde ik via fok dat de volgende ster (25 jaar)al klaar staat/ligt.
Met hele enge opgespoten lippen. Hoe zou dat zoenen?
Oh, sinds HF de dozen niet meer retour neemt, doe ik dat op zaterdagmiddag.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:28 schreef minilot het volgende:
@:AnneX Dat dozen kleiner snijden/scheuren doe ik standaard op vrijdagochtend. Elke vrijdagochtend.
Pardon? Wat?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet alleen al klaar staat/ligt maar zelfs AL ZWANGER IS, yo! Het moest niet mogen..
@:PdeHoog Minstens de helft.Wat staat er vandaag op je klusprogramma?
![]()
Oh écht. Wat een zootje maken die mensen van hun leven, toch!?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet alleen al klaar staat/ligt maar zelfs AL ZWANGER IS, yo! Het moest niet mogen..
@:PdeHoog Minstens de helft.Wat staat er vandaag op je klusprogramma?
![]()
Wij hebben altijd een hele berg karton naast de bakquote:
Zonder Andre?quote:
Hij is al drie hè, de eerstvolgende tandjes die -ie krijgt zijn van het grotemensensoort.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Arme Günther. Is dat een tandje of een kinderziekte?
Oh, het is altijd wel extra aandoenlijk, zo'n warm lijfje met koortslucht. Veel leuker dan zieke grote kinderen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:35 schreef minilot het volgende:
[..]
Hij is al drie hè, de eerstvolgende tandjes die -ie krijgt zijn van het grotemensensoort.
Geen idee wat -ie heeft! Kinderziektes gaan doorgaans gepaard met rode vlekjes, bultjes en/of opzwellende stukken lijf en zulks is nog niet waargenomen. Het kwam ineens opzetten, grootste deel van de ochtend nog niks aan de hand, nu ruim veertig graden en stuiptrekjes. Kleintjes hebben wel vaker flink koorts dan oudere kinderen en volwassenen hoor, nog niet meteen reden tot zorg. Maar er raast duidelijk iets rond in dat lijfjeKan net zo goed vanavond alweer over zijn. We gaan het zien!
Eens! Het is van een haast wanstaltige schattigheidquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, het is altijd wel extra aandoenlijk, zo'n warm lijfje met koortslucht. Veel leuker dan zieke grote kinderen.
Sterkte ermee!
This is my life now.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:39 schreef minilot het volgende:
Ik vind het zorgelijk dat een aantal van jullie oprecht geboeid lijken door nieuws over Dré.
Ja, nee, is niet prima. Is onverschillige bozige prima.quote:
Een huwelijk met aller er op en er aan had de kans groter gemaakt tijdenlang niets in de media te -hoeven- lezen over die meneerquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:39 schreef minilot het volgende:
Ik vind het zorgelijk dat een aantal van jullie oprecht geboeid lijken door nieuws over Dré.
Boksen? Sporten? Hardlopen met veel sprints?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:50 schreef Tele6 het volgende:
op @:Lonaa
Matige-dag-boks.
Of ja nou, niet echt eigenlijk. Meer een kwaaie dag. Ik ben al de hele dag onproductief kwaad.
Ik dacht inderdaad dat ik vanochtend de snelste sprints ooit zou lopen, maar ik was telkens na 4 meter al buiten adem en heb vooral heel chagrijnig gesjokt.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:56 schreef sigme het volgende:
[..]
Boksen? Sporten? Hardlopen met veel sprints?
quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik dacht inderdaad dat ik vanochtend de snelste sprints ooit zou lopen, maar ik was telkens na 4 meter al buiten adem en heb vooral heel chagrijnig gesjokt.
Ik las iets over vrouwen en ontregeling als gevolg van veel positief geladen ionen als gevolg van stormachtig weer; verhoogde adrenaline spiegels en wat dies meer zij.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik dacht inderdaad dat ik vanochtend de snelste sprints ooit zou lopen, maar ik was telkens na 4 meter al buiten adem en heb vooral heel chagrijnig gesjokt.
Nou, ik denk dat het vooral nog is dat ik afwissel tussen kwaad en verdrietig over wat A en B maandag hebben gezegd. Gisteren en dinsdag voelde ik me beroerd en miste ik ze en wist ik niet wat ik voortaan moest, vandaag mogen ze wat mij betreft allebei een enkeltje naar de maan, en waarschijnlijk ben ik morgen weer helemaal treurig.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik las iets over vrouwen en ontregeling als gevolg van veel positief geladen ionen als gevolg van stormachtig weer; verhoogde adrenaline spiegels en wat dies meer zij.
Wellicht zomaar iets wat zou kunnen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had een dorade. Uit de oven. Deze was toevallig aanwezig bij het doen van de weekboodschappen. Een vis van ruim 600 gram.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:55 schreef Tele6 het volgende:
Wat gaan jullie vanavond eten?
Ik maak weer bami met een miso-gembersiroop-sesamolie-rijstazijn-sausje. Zaterdag nog gegeten maar dat boeit niet. Ik heb nu champignons om erdoorheen te doen en die had ik toen niet, dus het is een helemaal nieuw gerecht.
Er worden straks paddestoelensoepen, veganpokebowl/budhabowl en gebakjes bezorgd. Ik ben helemaal in een productieve werk-mood doordat ik niet hoef te kokenquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:55 schreef Tele6 het volgende:
Wat gaan jullie vanavond eten?
Ik maak weer bami met een miso-gembersiroop-sesamolie-rijstazijn-sausje. Zaterdag nog gegeten maar dat boeit niet. Ik heb nu champignons om erdoorheen te doen en die had ik toen niet, dus het is een helemaal nieuw gerecht.
Mijn ionen voelen ook nog steeds heerlijk positief geladen aanquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:03 schreef fietsie het volgende:
Ik las iets over vrouwen en ontregeling als gevolg van veel positief geladen ionen als gevolg van stormachtig weer; verhoogde adrenaline spiegels en wat dies meer zij.
Wellicht zomaar iets wat zou kunnen ?
Hier ook pizza. Gisteren ook al. Wilde bij een italiaan hier bestellen, maar daar is iets misgegaan in de planning van het verbouwen van de keuken. Dus hun eten komt nu uit een andere keuken, geen pizza alleen. Dus toen bij Domino's besteld, en daar was de 2e pizza 2 euro. Te mooi aanbod om er geen gebruik van te maken.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:37 schreef Blues het volgende:
Oh en voor straks een pizza besteld. Met véél gorgonzola broccoli en spinazie![]()
quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:38 schreef fietsie het volgende:
Iets zei me dat ik dit met jullie moest delen:
https://imgur.com/Oc1nLCb
Ik heb eigenlijk geen idee of je dat hier ook kunt embedden
Oh jammer, van een echte Italiaan is het vast lekkerder.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier ook pizza. Gisteren ook al. Wilde bij een italiaan hier bestellen, maar daar is iets misgegaan in de planning van het verbouwen van de keuken. Dus hun eten komt nu uit een andere keuken, geen pizza alleen. Dus toen bij Domino's besteld, en daar was de 2e pizza 2 euro. Te mooi aanbod om er geen gebruik van te maken.
mp4 bestanden worden niet afgespeeld. Al verschillende pogingen hiertoe gedaan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:38 schreef fietsie het volgende:
Iets zei me dat ik dit met jullie moest delen:
https://imgur.com/Oc1nLCb
Ik heb eigenlijk geen idee of je dat hier ook kunt embedden
Het was gisteren zeker niet slecht (en meer gorgonzola dan bij de italiaanquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:42 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh jammer, van een echte Italiaan is het vast lekkerder.
Wij lopen hier weg met onze Milano.
Maar wie weet is Domino ook lekker 9
Ik ga morgen wel weer NLiB en op de crosstrainer.. vandaag nog ff luilakken.
Dat dacht ik achteraf ook. Maar misschien is hun welbevinden nu ook wel belangrijker dan het mijne.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:38 schreef Kaatje1 het volgende:
He @:Tele6 dat vind ik eigenlijk rare adviezen, die (naar mijn bescheiden mening) alleen om AenB's welbevinden draaien, niet om jou.
Nee.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat dacht ik achteraf ook. Maar misschien is hun welbevinden nu ook wel belangrijker dan het mijne. Mij is nu ook al heel vaak verteld dat het heel fijn zijn dat ze nu hiermee komen ipv dat ze er pas mee komen als ze het zat zijn en me niet meer leuk vinden en de relatie uit willen maken, maar ik denk nu, wat als het fijner voor me was geweest als het uit was ipv alle rare dingen die ik nu zou moeten proberen te doen en te leren?
Gezelliequote:Op donderdag 11 maart 2021 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het was gisteren zeker niet slecht (en meer gorgonzola dan bij de italiaan)
Doen we morgen samen NLiB
Wat Lonaa zegt, nee. Jij moet nu in je uppie aan het werk met iets wat je niet eens kan zien.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat dacht ik achteraf ook. Maar misschien is hun welbevinden nu ook wel belangrijker dan het mijne.
Mij is nu ook al heel vaak verteld dat het heel fijn zijn dat ze nu hiermee komen ipv dat ze er pas mee komen als ze het zat zijn en me niet meer leuk vinden en de relatie uit willen maken, maar ik denk nu, wat als het fijner voor me was geweest als het uit was ipv alle rare dingen die ik nu zou moeten proberen te doen en te leren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier was mijn grootste ergernis dat mijn computer besloot een Fataal Groot Probleem te hebben en spontaan af te sluiten. Terwijl ik in een meeting zat. Met een externe. Waarvan de contactgegevens verstopt stonden in de weigerende laptop![]()
Gelukkig ging hij meteen weer normaal doen en opstarten.
Nuweekend
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hier ook horizontale regen idd. Recht op m'n raam.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:54 schreef z80 het volgende:
Woei heeft hier nu plaatsmaakt voor horizontale regen. Van zon naar hoosbui is een paar minuten.
Blij dat ik nu niet op de dijk aan het lopen ben.
Lonaa is sooooo right.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vrienden hebben de slaapkamers afgeschilderd, samen hebben we het trapgat gedaan. Ik heb twee gaten geboord van meterkast naar kast naar woonkamer onder de trap om een kleine 20 meter CAT6 UTP te gaan trekken naar de andere kant van de woonkamerquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:30 schreef minilot het volgende:
Wat staat er vandaag op je klusprogramma?![]()
Dat klinkt positief!quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:02 schreef Candaasje het volgende:
Zo, weer terug. Schaatsen was leuk. Het ging beter dan verwacht, maar er is nog wel wat werk aan de winkel voor ik weer net zo de bochten doorloop als ik ooit kon
![]()
Enig nadeel van die op je voet gevormde schaatsen; probeer die eenmaal afgekoelde en daardoor harde dingen maar eens AAN te krijgen.Dat ging dus echt inwendig vloekend.
Oh en schaatsen is wel echt dé sport waar je als toch niet heel ongezonde 30er dwars en breed wordt ingehaald door 70+ ./ egoinstukjes
Die heb ik inmiddels ook weer.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hollandse blauwe iets wolkige lucht en zon hier
Want?quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:10 schreef fietsie het volgende:
Over 5 minuten allemaal even de radio aan he?
https://www.rijnmond.nl/radio
quote:Door het hele land is donderdag om 17.15 uur de Golden Earring-hit Radar Love te horen. Radiozenders en bijvoorbeeld ook carillonspelers doen dit als eerbetoon aan de jarige gitarist en medeoprichter George Kooymans (73). Vorige maand werd bekend dat de muzikant lijdt aan de spierziekte ALS en daardoor niet meer kan optreden. De band liet daarna weten niet zonder hem verder te gaan.
Hier ook, net toen ik naar huis liepquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:54 schreef z80 het volgende:
Woei heeft hier nu plaatsmaakt voor horizontale regen. Van zon naar hoosbui is een paar minuten.
Blij dat ik nu niet op de dijk aan het lopen ben.
Ah, dat wist ik niet. Maar dat is wel een mooi gebaar!quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:12 schreef fietsie het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)5-uur-door-hele-land
[..]
Je kan natuurlijk ook een walloutlet er op drukken. Is een stuk makkelijker en je kan het mooi wegwerken.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vrienden hebben de slaapkamers afgeschilderd, samen hebben we het trapgat gedaan. Ik heb twee gaten geboord van meterkast naar kast naar woonkamer onder de trap om een kleine 20 meter CAT6 UTP te gaan trekken naar de andere kant van de woonkamerVerder hebben we nog een keer extra gereden met de auto vol dozen en een krat met whiskyflessen dus de schuur op het oude adres is redelijk leeg aan het raken
![]()
Morgen dus voor het eerst in mijn leven UTP-kabel voorzien van stekkertjesEn kabelgoten halen bij Gamma Schiedam-Noord want Spijkenisse had geen voorraad
En zware dozen naar zolder verplaatsen vanuit de woonkamer
Zometeen gaan we lekker een groene curry met kipfilet eten
quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:02 schreef Candaasje het volgende:
Zo, weer terug. Schaatsen was leuk. Het ging beter dan verwacht, maar er is nog wel wat werk aan de winkel voor ik weer net zo de bochten doorloop als ik ooit kon
![]()
Enig nadeel van die op je voet gevormde schaatsen; probeer die eenmaal afgekoelde en daardoor harde dingen maar eens AAN te krijgen.Dat ging dus echt inwendig vloekend.
Oh en schaatsen is wel echt dé sport waar je als toch niet heel ongezonde 30er dwars en breed wordt ingehaald door 70+ ./ egoinstukjes
Verder las ik over een koortsige GüntherBeterschap voor de arme knul. Ik zal ook ter aanmoediging even met pompom's zwaaien, go immuunsysteem, go!
![]()
Ook even een knuffel voor @:Lonaa![]()
En @:Tele6:Wat leuk van het schaatsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk ben jij straks (niet heel straks) een van die 70-jarigen
Wat je zegt is denk ik heel raak.
Het wordt uiteindelijk vast wat rustiger. Ik hoop alleen dat ik in de tussentijd niet zo veel moet. Dat is ook waarom ik B morgen heb afgezegd, en ook nog niet heb gezegd naar wanneer ik die afspraak zou willen verplaatsen. Eerst maar even rust.
Ik lees voor TL altijd TeringLijer en dat is best fijnquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kom dit zo vaak tegen in elke instelling, deze collega's die ervan uitgaan dat zij altijd keuze 1 hebben in de verdeling bij de vakweken.
Eigenlijk komt het er bij ons ook op neer dat 3 van de 7 nu steeds schuiven met weken omdat de andere 4 met schoolgaande kinderen 'zitten'.. en wordt klakkeloos aangenomen dat wij 3tjes dat niet erg/fijn vinden ook om niet in het hoogseizoen op vak te hoeven gaan.
Onze nieuwe TL had dat ook ineens in de gaten toen zij het vakrooster maken over namDus ook even een goed gesprek met stokje ervoor steken gehad met de rest.
HuhZe hadden altijd aangenomen dat het voor ons 3 niet uitmaakte wanneer en dat wij makkelijk konden schuiven met vakweken.
Dat is ook een idee. Ga ik nog eens over nadenken.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk ook een walloutlet er op drukken. Is een stuk makkelijker en je kan het mooi wegwerken.
Daarbij kan er na keuze utp kabel van lengte en dikte gebruikt worden om de node aan te sluiten.
Ik heb recent opbouw walloutlets geplaatst (bij gebrek aan inbouwdozen in de muur); er is een flink prijsverschil tussen leveranciers dus even grondig googelen is op zijn plaats.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:32 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is ook een idee. Ga ik nog eens over nadenken.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk wel goed komtquote:Op donderdag 11 maart 2021 17:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans wint vandaag. Ik geef het op. Morgen nieuwe poging.
Mwjah. Het is effectief 1 kabel die vanuit de meterkast naar de switch bij de TV gaat lopen. Ik vraag me af of een wall outlet dan heel nuttig isquote:Op donderdag 11 maart 2021 17:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb recent opbouw walloutlets geplaatst (bij gebrek aan inbouwdozen in de muur); er is een flink prijsverschil tussen leveranciers dus even grondig googelen is op zijn plaats.
Wat heb je besteld?quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:34 schreef borisz het volgende:
Lui... Drukke week achter de rug... Niks in de koelkast... Picnic komt morgenavond... Chinees is dus onderweg...
Wat een waardeloze vergelijkingquote:Op donderdag 11 maart 2021 18:23 schreef derLudolf het volgende:
De Zwarte Cross heeft toch wel een geniaal sociaal media team![]()
Er is een Jan van Haasteren stijl puzzel van de ZC uitgebracht. Aldus Tante Rikie: "Puzzelen is net als grasmaaien en fellatio: je begint bij het randje en daarna is het een kwestie van ‘gewoon dom deur doon’ tot het klaar is"
Wat deed Hansje (niet)?quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans wint vandaag. Ik geef het op. Morgen nieuwe poging.
Bummer, maarrrrr Rietveld verlichting?quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:38 schreef PdeHoog het volgende:
We kwamen erachter dat we vanwege de kleuren in huis mijn zorgvuldig bewaarde antraciet plafond- en wandlampen niet kunnen gebruikenDat wordt ff snel op jacht naar nieuwe lampen aangezien we toch licht nodig gaan hebben
Ik ben natuurlijk veel te laat maar erg benieuwd naar foto's ervanquote:Op donderdag 11 maart 2021 18:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik probeerde vandaag op mijn werk te komen maar strandde ergens halverwege vanwege voor en achter mij gebroken bovenleidingenToen ben ik maar omgekeerd.
En toen at ik zelfgemaakte foe yong hai en mihoen zoals van de Chinees
Het is al op. Maar ik maakte dit, en de foto lijkt aardigquote:Op donderdag 11 maart 2021 18:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk veel te laat maar erg benieuwd naar foto's ervan
Tja siw (geroosterd varkensvlees), Bami, Bami, Tjap Tjoy Garnalen, Bali Ngau (biefstuk met div. groenten in zoete balisaus)quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat heb je besteld?![]()
Ik had een stuk Vivera kaasschnitzel, deel in moeten leveren want kind vond m ook lekker
Daar zit ik nu te kijken jaquote:Op donderdag 11 maart 2021 18:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Bummer, maarrrrr Rietveld verlichting?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie wel eens ruzie gehad als trio? Zijn jullie daar ietwat in geoefend? Het klinkt voor mij als relatiestrubbels, die nu door allerlei omstandigheden in probleem- en hulpverleneningsfeer raakt. Wat niet per se slecht is, maar misschien is het verfrissend om naar het gedoe te kijken als iets wat een ordinaire ruzie had kunnen zijn - en misschien wel moet zijn of moet worden.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is al op. Maar ik maakte dit, en de foto lijkt aardig![]()
https://nombelina.com/foe-yong-hai-recept/
Verschillende soorten bami?quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:41 schreef borisz het volgende:
[..]
Tja siw (geroosterd varkensvlees), Bami, Bami, Tjap Tjoy Garnalen, Bali Ngau (biefstuk met div. groenten in zoete balisaus)
Nee. Het is een Samsingmenu met 2 bakken bami. 1 bak gaat de vriezer in.quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Verschillende soorten bami?
En lekker, op de zoete saus na. Zin in Chinees eten binnenkort, zit sinds kort een goeie hier
Oh werkelijk, wat curieusquote:Op donderdag 11 maart 2021 18:54 schreef borisz het volgende:
[..]
Nee. Het is een Samsingmenu met 2 bakken bami. 1 bak gaat de vriezer in.
Gewoon mooi, volwassen mensen oplossing ipv studentikoos praktischquote:Op donderdag 11 maart 2021 18:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah. Het is effectief 1 kabel die vanuit de meterkast naar de switch bij de TV gaat lopen. Ik vraag me af of een wall outlet dan heel nuttig is
Achquote:Op donderdag 11 maart 2021 19:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tevoorschijn komen. Morgen ga ik er weer twee uurtjes bij zitten.
Ik doe even een +1 hier.. en laat ook even weten dat er al 4 andere duimopjes op deze post zijn gegeven..quote:
https://kitchenista.nl/mi(...)chinees-vegetarisch/quote:Op donderdag 11 maart 2021 19:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Clubsoda, hoe maak je die mihoen?
Trek in foe yong hai ook. Trek in alles. En ik zit een stapel recepten uit te zoeken. Krijg steeds meer honger.
Werkt je vriend niet thuis? Zou toch niet zo lekker zitten in de trein op dit moment.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:10 schreef Myraela het volgende:
Vandaag dagje kantoor was wel weer superfijn en gezellig. Nu in de trein, zo een burger afhalen en lekker eten en even kapot zijn.Honger.
Huh. Hoezo.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Werkt je vriend niet thuis? Zou toch niet zo lekker zitten in de trein op dit moment.
Ik bedoel, als hij thuis werkt, kan Myreala de auto pakkenquote:Op donderdag 11 maart 2021 20:27 schreef Blues het volgende:
Maar ZIJ zit in de trein. Hij niet.
En ik zit ook 2x pw in de trein. Gaat prima, afstand is goed te doen en je hebt mondkap op.
Ik ook. Er is weinig spannends aanquote:Op donderdag 11 maart 2021 20:27 schreef Blues het volgende:
Maar ZIJ zit in de trein. Hij niet.
En ik zit ook 2x pw in de trein. Gaat prima, afstand is goed te doen en je hebt mondkap op.
Oh.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:29 schreef derLudolf het volgende:
Ik bedoel, als hij thuis werkt, kan Myreala de auto pakken
Nee, ik bedoel gewoon zelf naar het werk rijden als vriend de auto niet gebruikt.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ook. Er is weinig spannends aanEcht geen haar op m'n hoofd die van plan is me te laten rijden
Althans, ik neem aan dat je daarop doelt Ludolf?
Momenteel wel volgens mij, vanwege de covid. Anders is het dramatisch inderdaad. 35 euro per dagquote:Op donderdag 11 maart 2021 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh.
Wie weet is er een parkeerprobleem
Toen ik in het VUmc werkte was met de auto komen gewoon geen optie. Bijna geen gratis parkeermogelijkheden voor personeel.
Geen idee, zal bij de overheid wel fatsoenlijk geregeld zijn mag je hopen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh.
Wie weet is er een parkeerprobleem
Zie edit, ik ben toch echt niet zo bang voor een besmetting dat ik mezelf dat aan ga doen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel gewoon zelf naar het werk rijden als vriend de auto niet gebruikt.
Neenee, ik lees dat Hansje het al best oké vond om ergens anders dan haar safe space te chillenquote:Op donderdag 11 maart 2021 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heuse Tom & Jerry-perikelen hier net. Hans zat dus de hele dag al onder de keuken. Wilde ook niet tevoorschijn komen toen ik zat te werken.
Ik haalde net de bakplaat uit de oven, wilde hem op de wasmachine leggen en sloeg Hans bijna knock out want die lag ineens in het mandje op de wasmachine stilletjes verstopt te zijn. Misschien al uren.
Dus, Hans deed een ninja move, ontweek de bakplaat ternauwernood en rende naar haar safe space. Weer een trauma er bij.
Die ¤35 of 120km rijden?quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zie edit, ik ben toch echt niet zo bang voor een besmetting dat ik mezelf dat aan ga doen.
Dat was ook mijn eerste gedachte, durft zomaar ergens anders naar toe te gaanquote:Op donderdag 11 maart 2021 20:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Neenee, ik lees dat Hansje het al best oké vond om ergens anders dan haar safe space te chillen![]()
Natuurlijk nu geschrokken, maar ze gaat er vast weer terugkomen.
Allebeiquote:Op donderdag 11 maart 2021 20:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die ¤35 of 120km rijden?![]()
¤35 is gewoon belachelijk, dat is minimaal ¤7000 per jaar. Volgens mij kun je daar ook wel een paar vierkante meter grond voor kopen in Amsterdam.![]()
Maar mocht ik elke dag in een hele drukke trein moeten zitten, dan reed ik liever in mijn eigen bubbel.
Ik geloof dat ik degene met het trauma ben.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Neenee, ik lees dat Hansje het al best oké vond om ergens anders dan haar safe space te chillen![]()
Natuurlijk nu geschrokken, maar ze gaat er vast weer terugkomen.
Klopt, die stimuleert OV gebruik namelijkquote:Op donderdag 11 maart 2021 20:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, zal bij de overheid wel fatsoenlijk geregeld zijn mag je hopen.
Vriend was ook naar kantoor toevallig. Maar ik rij sowieso die kant niet op. Normaal kan dat ook niet, dan zijn de parkeerkosten niet te betalen. Nu kun je wel een uitrijkaart krijgen, maar ik vind Den-Haag gewoon een rotstad om te rijden.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:14 schreef derLudolf het volgende:
Werkt je vriend niet thuis? Zou toch niet zo lekker zitten in de trein op dit moment.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, zal bij de overheid wel fatsoenlijk geregeld zijn mag je hopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Maar dat het niet over je kin druipt?quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe een workshop kaassoufflé maken. Kenmerken: dat je altijd je bek verbrandt. De kaassoufflé is de snackbarequivalent van een landmijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ok, dan toch maar lekker in het midden/kleinbedrijfquote:Op donderdag 11 maart 2021 20:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]wat naïef
. Het beleid is actief auto gebruik ontmoedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |