abonnement Unibet Coolblue
pi_198429710
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198429769
quote:
5s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:40 schreef sigme het volgende:
@:Blues, Westerbork is heftig ja. Wat staat er nog op het programma voor de komende dag(en)?
Ik wil nog wel naar Grollo, voor Harry Muskee, was wel fan van m.
Verder niet echt veel en het begint nu ook wel flink te regenen hier. Het weer gaat morgen omslaan en nóg een dag wandelen zit er ff niet in (voor mij beperkt, voor g gaat 't echt niet meer, ik vermoed zelfs dat hij een nieuwe heup nodig heeft binnenkort :{ )
Wil mn boek uitlezen en de fles wijn mag nog leeg, vind ik eigenlijk ook wel genoeg.
Het blijft sowieso beperkt wat je kan doen met alles dicht.

Wie weet vertrekken we morgenmiddag wel lekker naar huis ipv vrijdagochtend vroeg!
pi_198429848
Hier varkenswang-in-bier aan het stoven, dan denk ik aan @Barreltje
En aan onze wandeltocht, toe we hier overnachtten:


Slechte nacht, maar het eten was OK, in elk geval de varkenswangetjes wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198429880
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:44 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik wil nog wel naar Grollo, voor Harry Muskee, was wel fan van m.
Verder niet echt veel en het begint nu ook wel flink te regenen hier. Het weer gaat morgen omslaan en nóg een dag wandelen zit er ff niet in (voor mij beperkt, voor g gaat 't echt niet meer, ik vermoed zelfs dat hij een nieuwe heup nodig heeft binnenkort :{ )
Wil mn boek uitlezen en de fles wijn mag nog leeg, vind ik eigenlijk ook wel genoeg.
Het blijft sowieso beperkt wat je kan doen met alles dicht.

Wie weet vertrekken we morgenmiddag wel lekker naar huis ipv vrijdagochtend vroeg!
Klinkt als een goed plan, nog even lekker ontspannen en dan op het moment dat jullie willen huiswaarts!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198430019
@Myraela jij had toch zo'n stadswandeling gedaan waarbij je onderweg op een paar plekken eten afhaalt? Hoe was dat?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_198430074
Tis niet niks inderdaad om Westerbork te bezoeken met een persoonlijke geschiedenis.
Wist je dat de huiskamer/ kroeg van Muskee is nagebouwd in Centraal Museum?
Tenminste een jaar of wat geleden...

Op de kaasboerderij was de gatenkaas op. -O- toen de snijdbare oude genomen,, de uien van buurman Floor, de tijmhoning van andere buurman en even langs de koeien gewandeld.


@sigme op 2480 m hoogte was geen aangename nacht? Slecht bed?
pi_198430109
Nou dat waren de 15 seconds of fame van mijn man :D al mijn dingen hebben ze er uitgeknipt.
pi_198430214
quote:
2s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:58 schreef Lonaa het volgende:
@:Myraela jij had toch zo'n stadswandeling gedaan waarbij je onderweg op een paar plekken eten afhaalt? Hoe was dat?
Ja, klopt! Met heerlijk.nl vond ik het awesome. Maar dat was wel een wandeling langs verschillende sterrenzaken, ik weet niet of dat bij alle heerlijk wandelingen zo is. Al zoeken ze vaak wel het iets hogere segment uit.

Met Tasty Walk vond ik het wat minder. Het eten was gewoon veel minder bijzonder, dan had ik beter zonder walk zelf wat zaakjes uit kunnen zoeken. Bij het slechtste punt kregen we een pannenkoek. :') Met poedersuiker of stroop. :') Er zaten wel wat leukere zaken tussen, was niet allemaal zo sad, maar ik zou het niet meer doen.
pi_198430218
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:02 schreef AnneX het volgende:
Tis niet niks inderdaad om Westerbork te bezoeken met een persoonlijke geschiedenis.
Wist je dat de huiskamer/ kroeg van Muskee is nagebouwd in Centraal Museum?
Tenminste een jaar of wat geleden...

Op de kaasboerderij was de gatenkaas op. -O- toen de snijdbare oude genomen,, de uien van buurman Floor, de tijmhoning van andere buurman en even langs de koeien gewandeld.

@:sigme op 2480 m hoogte was geen aangename nacht? Slecht bed?
Slaapzaal met 6 anderen. Om onduidelijke redenen was het er 35graden, dus moest de deur open anders stikten we helemaal, en op de gang brandde de hele nacht een fel tl-licht. En een gigantische herrie van een pomp ofzoiets. Rampzalig.
We waren blij de volgende nacht in een tentje te mogen kleumen bij -2 met eng gebrul vlakbij (lynx).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198430284
Oef, ik landde net per toeval op de oeroude blog van de oneindige reis die ik honderden jaren gelee pre kinderen maakte in verre landen waar de wereld vol verrassingen zat.
Wat een leven O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_198430304
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, klopt! Met heerlijk.nl vond ik het awesome. Maar dat was wel een wandeling langs verschillende sterrenzaken, ik weet niet of dat bij alle heerlijk wandelingen zo is. Al zoeken ze vaak wel het iets hogere segment uit.

Met Tasty Walk vond ik het wat minder. Het eten was gewoon veel minder bijzonder, dan had ik beter zonder walk zelf wat zaakjes uit kunnen zoeken. Bij het slechtste punt kregen we een pannenkoek. :') Met poedersuiker of stroop. :') Er zaten wel wat leukere zaken tussen, was niet allemaal zo sad, maar ik zou het niet meer doen.
Hoeveel stops had je dan? En was de prijs voor alles inclusief of betaalde je om mee te mogen doen en dan per restaurant nog?

Er is een stadswandeling hier, dit weekend, in 2 irritante tijdsslots en ik weet nog niet welke restaurants er meedoen maar je moet dan per restaurant nog paar euro betalen voor hapje+ drankje. Dus zal wel beetje tapasachtige dingen zijn. Ik weet niet of ik er zoveel zin in heb :@ :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_198430316
Als je geen zin hebt, waarom overweeg je het dan?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_198430356
quote:
2s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hoeveel stops had je dan? En was de prijs voor alles inclusief of betaalde je om mee te mogen doen en dan per restaurant nog?

Er is een stadswandeling hier, dit weekend, in 2 irritante tijdsslots en ik weet nog niet welke restaurants er meedoen maar je moet dan per restaurant nog paar euro betalen voor hapje+ drankje. Dus zal wel beetje tapasachtige dingen zijn. Ik weet niet of ik er zoveel zin in heb :@ :')
Tastywalk was 36 euro voor 6 zaken, kreeg bij veel zaken wel een hapje en een drankje. Porties vond ik best groot, overigens. Geen hele maaltijd, maar toch wel meer dan een hapje.

Bij heerlijk was het 40 euro voor 4 zaken (maar daarvan dus 3 sterrenzaken) en dat was alleen eten, voor drank kon je nog eens bij betalen.

Je hebt ook nog de stadswandeling, maar die heb ik nog niet gedaan. Dat wil ik nog wel proberen. Daar betaal je maar een paar euro voor de wandeling met tips en besluit je zelf of je naar de zaakjes gaat om iets te halen.
pi_198430491
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:17 schreef Vanyel het volgende:
Als je geen zin hebt, waarom overweeg je het dan?
Het doorbreekt de sleur :7
En eten :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198430597
quote:
2s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hoeveel stops had je dan? En was de prijs voor alles inclusief of betaalde je om mee te mogen doen en dan per restaurant nog?

Er is een stadswandeling hier, dit weekend, in 2 irritante tijdsslots en ik weet nog niet welke restaurants er meedoen maar je moet dan per restaurant nog paar euro betalen voor hapje+ drankje. Dus zal wel beetje tapasachtige dingen zijn. Ik weet niet of ik er zoveel zin in heb :@ :')
Hier in Arnhem zijn meestal 2-5 stadswandelingen per weekend, en wat ik lees op instagram vaak heel snel uitverkocht. Ook ontzettend leuk als ik de foto’s zie. Helaas doet t lijf niet mee anders. Ook heel veel verschillende hapjes en drankjes.

@Blues, kan me voorstellen dat het vooral voor @golfer heftig was. Ik durf daar niet eens heen, net als Auswitz

@Sarabi, jammer, nog langer wachten voor je “five minutes of fame” :D

Het huis ruikt nu lekker naar watergruwel ihk van oud hollandse keuken
We have far more in common than that which devides us..
pi_198430632
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:04 schreef Sarabi het volgende:
Nou dat waren de 15 seconds of fame van mijn man :D al mijn dingen hebben ze er uitgeknipt.
What :o
pi_198430637
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:02 schreef AnneX het volgende:
Tis niet niks inderdaad om Westerbork te bezoeken met een persoonlijke geschiedenis.
Wist je dat de huiskamer/ kroeg van Muskee is nagebouwd in Centraal Museum?
Tenminste een jaar of wat geleden...

Ja wist ik :)
pi_198430649
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Slaapzaal met 6 anderen. Om onduidelijke redenen was het er 35graden, dus moest de deur open anders stikten we helemaal, en op de gang brandde de hele nacht een fel tl-licht. En een gigantische herrie van een pomp ofzoiets. Rampzalig.
We waren blij de volgende nacht in een tentje te mogen kleumen bij -2 met eng gebrul vlakbij (lynx).
Wat een horror :o Hoe lang duurde deze vakantie?
  woensdag 10 maart 2021 @ 17:40:21 #19
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198430703
Wij waren van de zomer nog in Westerbork. Ik vond het terrein eigenlijk wel tegenvallen. Maar ik wist ook niet wat er zou zijn en had het meer verwacht van hoe het vroeger moet zijn geweest. Toen konden we wel naar het museum en daar zag je wel echt een hoop, mooi opgezet.
pi_198430716
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hier in Arnhem zijn meestal 2-5 stadswandelingen per weekend, en wat ik lees op instagram vaak heel snel uitverkocht. Ook ontzettend leuk als ik de foto’s zie. Helaas doet t lijf niet mee anders. Ook heel veel verschillende hapjes en drankjes.

@:Blues, kan me voorstellen dat het vooral voor @:Golfer heftig was. Ik durf daar niet eens heen, net als Auswitz

@:Sarabi, jammer, nog langer wachten voor je “five minutes of fame” :D

Het huis ruikt nu lekker naar watergruwel ihk van oud hollandse keuken
In Haarlem zijn er ook wijn/spijswandelingen. Ooit wel eens gedaan, je kon dan binnen zitten eten en drinken... hoe dat nu zou moeten lijkt me lastig als je niet teveel mensen bij elkaar wil hebben...?

Auschwitz zou ik wel samen met g naar toe willen, maar voorlopig kan het sowieso niet. Het Auschwitz bulletin (blad waar g op geabonneerd is) biedt ook groepsreizen aan, hebben we wel eens naar gekeken.. maar erg duur en een enorme drempel in g's hoofd. Wie weet ooit.
pi_198430743
g heeft net ons blogje bijgewerkt met het Westerborkverhaal.
pi_198430753
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:36 schreef Blues het volgende:

[..]

What :o
Zoiets had ik al verwacht. Van de 15min bleef er maar 1,5min over. Achja :D heel erg vind ik het niet, behalve dat ik er nu dus dom naast sta te knikken :')

Maar hey mijn naam hebben ze wel goed geschreven, die van mijn man niet.
pi_198430845
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:40 schreef gcjoel het volgende:
Wij waren van de zomer nog in Westerbork. Ik vond het terrein eigenlijk wel tegenvallen. Maar ik wist ook niet wat er zou zijn en had het meer verwacht van hoe het vroeger moet zijn geweest. Toen konden we wel naar het museum en daar zag je wel echt een hoop, mooi opgezet.
Ik ben op m'n 17e in werkkamp Flossenbürg in Duitsland geweest op excursie. Daarvan is nog wel heel veel bewaard gebleven: de appelplaats, de douches, een barak, het crematorium, de berg waar ze alle as uit het crematorium stortten. Toen we het crematorium binnengingen met de groep ben ik huilend weggerend :') ik kan het iig niet aanraden om daarheen te gaan. Echt een hel op aarde moet dat zijn geweest.
pi_198430860
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zoiets had ik al verwacht. Van de 15min bleef er maar 1,5min over. Achja :D heel erg vind ik het niet, behalve dat ik er nu dus dom naast sta te knikken :')

Maar hey mijn naam hebben ze wel goed geschreven, die van mijn man niet.
_O- dan staan jullie nog soort van quitte. Hij heeft mogen praten en jouw naam klopt. :D
pi_198430861
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Slaapzaal met 6 anderen. Om onduidelijke redenen was het er 35graden, dus moest de deur open anders stikten we helemaal, en op de gang brandde de hele nacht een fel tl-licht. En een gigantische herrie van een pomp ofzoiets. Rampzalig.
We waren blij de volgende nacht in een tentje te mogen kleumen bij -2 met eng gebrul vlakbij (lynx).
Duidelijk. 😢 Goed verhaal i.c.m. de nacht erna.
pi_198430873
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ben op m'n 17e in werkkamp Flossenbürg in Duitsland geweest op excursie. Daarvan is nog wel heel veel bewaard gebleven: de appelplaats, de douches, een barak, het crematorium, de berg waar ze alle as uit het crematorium stortten. Toen we het crematorium binnengingen met de groep ben ik huilend weggerend :') ik kan het iig niet aanraden om daarheen te gaan. Echt een hel op aarde moet dat zijn geweest.
Pfff :{
Ik stond nu al te janken bij al die steentjes en foto's daarbij (van lachende kindjes e.d.)
pi_198430902
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

_O- dan staan jullie nog soort van quitte. Hij heeft mogen praten en jouw naam klopt. :D
Precies :D
  woensdag 10 maart 2021 @ 17:49:34 #28
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198430906
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik ben op m'n 17e in werkkamp Flossenbürg in Duitsland geweest op excursie. Daarvan is nog wel heel veel bewaard gebleven: de appelplaats, de douches, een barak, het crematorium, de berg waar ze alle as uit het crematorium stortten. Toen we het crematorium binnengingen met de groep ben ik huilend weggerend :') ik kan het iig niet aanraden om daarheen te gaan. Echt een hel op aarde moet dat zijn geweest.
Ja dat lijkt me enorm heftig maar zou ik dus wel willen zien juist.
Ik wil zien hoe heftig het moet zijn geweest, dat is gewoon iets wat je je echt niet kan voorstellen. En wat wel belangrijk is om eens bij stil te staan.
pi_198430937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:37 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat een horror :o Hoe lang duurde deze vakantie?
Drie maanden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198430978
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me enorm heftig maar zou ik dus wel willen zien juist.
Ik wil zien hoe heftig het moet zijn geweest, dat is gewoon iets wat je je echt niet kan voorstellen. En wat wel belangrijk is om eens bij stil te staan.
Nou ja, in dat geval is het dus ook te overwegen om naar Flossenbürg te gaan. Het is in Zuid-Duitsland. Je kunt het beste een rondleiding regelen, want er zijn niet heel veel bordjes met toelichtingen en een gids kan wel meer vertellen.
Ik kan me voorstellen dat er verschillen zijn in hoeveel je moet zien om je er iets bij voor te kunnen stellen. Ik ben zelf al best wel gevoelig voor de sfeer van een plek, dus toen we in dat kamp bij de douches kwamen waar de gevangenen zich moesten uitkleden en ijskoud douchen en gevangenisuniformen aan moesten, had ik het al wel gehad eigenlijk. ;(
pi_198431009
Oh, ik heb dit jaar voor het eerst gedurfd een boek te lezen met Auschwitz-verhalen (Bij ons in Auschwitz, samengesteld door Grunberg). Toch weer een hoop in gelezen wat ik niet wist/nooit goed begrepen had.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198431222
Varkenswang gestoofd in bier, sperzieboontjes en rijst


We hebben een citroenboompje waar ook echt citroenen aan groeien. Nu heb ik er maar eens lemoncurd van gemaakt. Geserveerd op mascarpone.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198431388
Goedenavond vriendjes O+ Weer een klusdag klaar. De woonkamer is gereed O+ De twee slaapkamers zijn in wording en het trapgat is ook bijna klaar O+ Het verfwerk verloopt voorspoedig. We namen vandaag dozen mee uit de berging. Toen vonden we twee accuschroevendraaiers die ik echt al maanden kwijt was en waarvoor ik inmiddels vervanging had gekocht :’)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 10 maart 2021 @ 18:22:24 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198431413
quote:
2s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:09 schreef sigme het volgende:
Varkenswang gestoofd in bier, sperzieboontjes en rijst
[ afbeelding ]

We hebben een citroenboompje waar ook echt citroenen aan groeien. Nu heb ik er maar eens lemoncurd van gemaakt. Geserveerd op mascarpone.
[ afbeelding ]
Ziet er beide lekker uit :9
pi_198431428
Wij zijn in Auschwitz geweest. Het was een vrij onwerkelijke ervaring.

@Blues, @golfer :*
Spoilers!
pi_198431446
Tevens ben ik nu ook hip ende up to date want ik heb een heuse Lean training gehad. Het ging over een nieuw telproces voor op het stembureau.
Spoilers!
pi_198431482
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tastywalk was 36 euro voor 6 zaken, kreeg bij veel zaken wel een hapje en een drankje. Porties vond ik best groot, overigens. Geen hele maaltijd, maar toch wel meer dan een hapje.

Bij heerlijk was het 40 euro voor 4 zaken (maar daarvan dus 3 sterrenzaken) en dat was alleen eten, voor drank kon je nog eens bij betalen.

Je hebt ook nog de stadswandeling, maar die heb ik nog niet gedaan. Dat wil ik nog wel proberen. Daar betaal je maar een paar euro voor de wandeling met tips en besluit je zelf of je naar de zaakjes gaat om iets te halen.
Ja, de stadswandeling wordt dus hier georganiseerd :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_198431597
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:46 schreef Tele6 het volgende:


Ik ben op m'n 17e in werkkamp Flossenbürg in Duitsland geweest op excursie. Daarvan is nog wel heel veel bewaard gebleven: de appelplaats, de douches, een barak, het crematorium, de berg waar ze alle as uit het crematorium stortten. Toen we het crematorium binnengingen met de groep ben ik huilend weggerend :') ik kan het iig niet aanraden om daarheen te gaan. Echt een hel op aarde moet dat zijn geweest.
Wat heftig dat je je zo voelde.

g's moeder heeft na 3 andere kampen (westerbork, theresienstadt, auschwitz) dwangarbeid verricht in het buitencommando Oederan van het concentratiekamp Flossenburg totdat zij in april 45 is bevrijd door de Russen.
Haar ouders, zus, ooms, tantes en rest fam is in Sobibor vermoord.
pi_198431660
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:34 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat heftig dat je je zo voelde.

g's moeder heeft na 3 andere kampen (westerbork, theresienstadt, auschwitz) dwangarbeid verricht in het buitencommando Oederan van het concentratiekamp Flossenburg totdat zij in april 45 is bevrijd door de Russen.
Haar ouders, zus, ooms, tantes en rest fam is in Sobibor vermoord.
Wat verschrikkelijk. :{
:*
pi_198431665
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens ben ik nu ook hip ende up to date want ik heb een heuse Lean training gehad. Het ging over een nieuw telproces voor op het stembureau.
Lean :D en :o en soms ^O^ en :{w zijn mijn smilie emoties hierbij.

Succes vlg week!
pi_198431760
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:34 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat heftig dat je je zo voelde.

g's moeder heeft na 3 andere kampen (westerbork, theresienstadt, auschwitz) dwangarbeid verricht in het buitencommando Oederan van het concentratiekamp Flossenburg totdat zij in april 45 is bevrijd door de Russen.
Haar ouders, zus, ooms, tantes en rest fam is in Sobibor vermoord.
Zo’n zin...dat is toch te gruwelijk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_198431945
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens ben ik nu ook hip ende up to date want ik heb een heuse Lean training gehad. Het ging over een nieuw telproces voor op het stembureau.
Je proces beter inrichten. Kan alleen maar goed zijn.
De bijna religieuze manier waarop sommigen het precies volgens bepaalde regeltjes uitvoeren van een middel (dat écht niet op elke situatie van toepassing is) aanhangen, maakt het middel op zich niet slecht.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_198432001
quote:
2s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:27 schreef Lonaa het volgende:

Ja, de stadswandeling wordt dus hier georganiseerd :Y
Gewoon een keer proberen. :D Al zou ik een weekend uitzoeken met beter weer.
pi_198432067
Ik ben echt te naïef. Ik blijf elke keer als het druk is op m'n werk maar denken 'joh, is maar even tijdelijk want nu is er dit aan de hand'. Het was niet tijdelijk. En het was allemaal meestal net te doen met wat overuren erbij. Maar nu is het dus weer zo'n periode dat het boven de 'normale' drukte nog even wat extra druk is, en dan merk je toch dat je eigenlijk al te lang over je grenzen heen gaat en dat die ruimte voor wat extra flexibiliteit er gewoon niet meer is.
pi_198432084
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:02 schreef Myraela het volgende:
Ik ben echt te naïef. Ik blijf elke keer als het druk is op m'n werk maar denken 'joh, is maar even tijdelijk want nu is er dit aan de hand'. Het was niet tijdelijk. En het was allemaal meestal net te doen met wat overuren erbij. Maar nu is het dus weer zo'n periode dat het boven de 'normale' drukte nog even wat extra druk is, en dan merk je toch dat je eigenlijk al te lang over je grenzen heen gaat en dat die ruimte voor wat extra flexibiliteit er gewoon niet meer is.
Maar je declareert je uren nu toch wel hè?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198432161
quote:
2s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:03 schreef sigme het volgende:
Maar je declareert je uren nu toch wel hè?
Nee, ik hou ze sinds begin dit jaar nu wel netjes bij. Dat heb ik ook wel een paar keer aangegeven, maar ik durf niet zo goed verder te vragen. Het gesprek gaat dan meestal verder over hoe druk het voor iedereen is en dan vooral een paar voorbeelden van mensen die het nog veel drukker hebben, dan vallen mijn overuren wel weer mee. Misschien kan ik gewoon wat minder hebben.
  woensdag 10 maart 2021 @ 19:16:48 #47
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198432256
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, ik hou ze sinds begin dit jaar nu wel netjes bij. Dat heb ik ook wel een paar keer aangegeven, maar ik durf niet zo goed verder te vragen. Het gesprek gaat dan meestal verder over hoe druk het voor iedereen is en dan vooral een paar voorbeelden van mensen die het nog veel drukker hebben, dan vallen mijn overuren wel weer mee. Misschien kan ik gewoon wat minder hebben.
Beetje assertiever zijn hoor.
Dit kost je geld en je gezondheid als je zo door moet gaan.
pi_198432332
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:09 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nee, ik hou ze sinds begin dit jaar nu wel netjes bij. Dat heb ik ook wel een paar keer aangegeven, maar ik durf niet zo goed verder te vragen. Het gesprek gaat dan meestal verder over hoe druk het voor iedereen is en dan vooral een paar voorbeelden van mensen die het nog veel drukker hebben, dan vallen mijn overuren wel weer mee. Misschien kan ik gewoon wat minder hebben.
Het gaat er niet om hoeveel jij kan hebben, en zeker niet hoe dat staat ten opzichte van anderen, het gaat er om dat jij niet gratis werkt. Je moet niet gratis werken. Dat is niet goed voor jou én heel slecht voor je collega's.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198432413
Ja, daar ben ik niet zo goed in. Misschien omdat ik ook niet direct veel om het geld geef, tuurlijk ik zou het oprapen als het op de grond lag. Er moet vooral gewoon een flexibel schil qua collega's komen die bij drukte kunnen inspringen. We zijn wel aan het kijken hoe we dat op de lange termijn in kunnen gaan richten. Maarja, realistisch gezien heb ik die gesprekken al zolang ik er werk en is de situatie nog altijd hetzelfde.

En dan komt die naïviteit weer om de hoek kijken. Waarbij ik mezelf gewoon elke keer een punt geef om naartoe te werken, want daarna zal het wel weer rustiger zijn. Nu heb ik hoop dat het na de kabinetswissel beter is.
pi_198432440
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:26 schreef Myraela het volgende:
Ja, daar ben ik niet zo goed in. Misschien omdat ik ook niet direct veel om het geld geef, tuurlijk ik zou het oprapen als het op de grond lag. Er moet vooral gewoon een flexibel schil qua collega's komen die bij drukte kunnen inspringen. We zijn wel aan het kijken hoe we dat op de lange termijn in kunnen gaan richten. Maarja, realistisch gezien heb ik die gesprekken al zolang ik er werk en is de situatie nog altijd hetzelfde.

En dan komt die naïviteit weer om de hoek kijken. Waarbij ik mezelf gewoon elke keer een punt geef om naartoe te werken, want daarna zal het wel weer rustiger zijn. Nu heb ik hoop dat het na de kabinetswissel beter is.
Ja, speerpunt van de VVD, als ze straks weer aan de macht zijn gaan ze het heel anders doen. Extra geld voor publieke zaken, want na de coronacrisis is dat prio 1.

Uh?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198432451
Pfoe, dat is een mentaal en fysieke dag geweest voor jou en golfer, Blues :*
Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat is, als het zo dichtbij is geweest.

Ik werkte ook vaak uren over Myraela. En hey, ik vond het werk leuk, en ik was zelf toch traag geweest, en samen uit samen thuis...dus laat die betaling maar zitten joh!. Dacht dat ik daar ook wel krediet mee opbouwde. Maar het zorgde er ook wel voor dat het op een gegeven moment standaard van me werd verwacht dat ik altijd maar kon komen opdraven buiten mijn contracturen om, en dat als het een keer niet kon bij mij (in naar mijn mening echt alle redelijkheid), er ontzettend moeilijk over gedaan werd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus wat sigme en gcjoel zeggen; weet dat je het geld waard bent en dat jouw loonkosten echt peanuts zijn op wat een bedrijf aan kosten heeft :*

Ik ben een sukkel. Wel een afspraak hebben gemaakt om die schaatsen te laten verwarmen/vormen, maar dan geen tijdsslot reserveren op de baan. :') Dat wordt dan maar 'droog' voelen of het een beetje zit.
pi_198432508
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:34 schreef Blues het volgende:
Wat heftig dat je je zo voelde.

g's moeder heeft na 3 andere kampen (westerbork, theresienstadt, auschwitz) dwangarbeid verricht in het buitencommando Oederan van het concentratiekamp Flossenburg totdat zij in april 45 is bevrijd door de Russen.
Haar ouders, zus, ooms, tantes en rest fam is in Sobibor vermoord.
Het is eigenlijk wel een soort wonder dat ze het allemaal overleefd heeft -O- Wat een nachtmerrie moet dat zijn geweest. Wat een nachtmerrie als je uiteindelijk thuis komt em beseft dat je alleen over bent.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198432511
quote:
10s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:28 schreef sigme het volgende:
Ja, speerpunt van de VVD, als ze straks weer aan de macht zijn gaan ze het heel anders doen. Extra geld voor publieke zaken, want na de coronacrisis is dat prio 1.

Uh?
:D Niet op die manier. Maar ik mijn werkdruk kan wel oprecht enorm verminderen bij andere bewindspersonen.
pi_198432573
Overigens helpt even klagen ook alweer. O+ Thanks mensen.
pi_198432585
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:28 schreef Candaasje het volgende:
Dus wat sigme en gcjoel zeggen; weet dat je het geld waard bent en dat jouw loonkosten echt peanuts zijn op wat een bedrijf aan kosten heeft
Nou, het is wel iets erger eigenlijk. De baas verwacht dat andere en nieuwe werknemers ook zoveel werk verzetten. Want de gratis overwerker heeft nooit duidelijk gemeld dat het werk *niet* gedaan kan worden in het aantal uur dat de baas ervoor geeft. Het is ronduit oncollegiaal om structureel gratis teveel te werken.

Als je het blijft melden en de baas weigert te betalen (komt ook voor), dan heb je tenminste je best gedaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198432613
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Je proces beter inrichten. Kan alleen maar goed zijn.
De bijna religieuze manier waarop sommigen het precies volgens bepaalde regeltjes uitvoeren van een middel (dat écht niet op elke situatie van toepassing is) aanhangen, maakt het middel op zich niet slecht.
Dit was echt uitstekend geregeld en een buitengewoon goed opgezet proces. Ik heb er zin in.
Spoilers!
pi_198432630
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, het is wel iets erger eigenlijk. De baas verwacht dat andere en nieuwe werknemers ook zoveel werk verzetten. Want de gratis overwerker heeft nooit duidelijk gemeld dat het werk *niet* gedaan kan worden in het aantal uur dat de baas ervoor geeft. Het is ronduit oncollegiaal om structureel gratis teveel te werken.

Als je het blijft melden en de baas weigert te betalen (komt ook voor), dan heb je tenminste je best gedaan.
Ook dat :Y
Hoe goed je het ook bedoelt.... maar hoe ging dat gezegde ook alweer... de weg naar de hel ligt geplaveid met goede bedoelingen..
pi_198432640
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dit was echt uitstekend geregeld en een buitengewoon goed opgezet proces. Ik heb er zin in.
Is het een nieuw proces ivm afstand houden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198432727
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:35 schreef sigme het volgende:
Nou, het is wel iets erger eigenlijk. De baas verwacht dat andere en nieuwe werknemers ook zoveel werk verzetten. Want de gratis overwerker heeft nooit duidelijk gemeld dat het werk *niet* gedaan kan worden in het aantal uur dat de baas ervoor geeft. Het is ronduit oncollegiaal om structureel gratis teveel te werken.

Als je het blijft melden en de baas weigert te betalen (komt ook voor), dan heb je tenminste je best gedaan.
Oh maar ze weten wel dat ik teveel werk, dat heb ik dus wel meerdere keren aangegeven. En er zijn ook wel constructies bedacht om me te ondersteunen, en ik heb ook al aangegeven dat die constructies niet helpen. En we kijken dus naar oplossingen op de lange termijn.

Ik vraag dus alleen niet om het geld van de afgelopen periode. Ik kijk liever vooruit naar een andere inrichting of andere échte oplossingen. Maar tot die tijd zit je dan soms even in de shit. En geld zou dan misschien een eerlijke vergoeding zijn, maar haalt me tegelijkertijd niet uit die shit. Dat werk ligt er nog altijd en moet weg.
pi_198432739
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:35 schreef sigme het volgende:

Nou, het is wel iets erger eigenlijk. De baas verwacht dat andere en nieuwe werknemers ook zoveel werk verzetten. Want de gratis overwerker heeft nooit duidelijk gemeld dat het werk *niet* gedaan kan worden in het aantal uur dat de baas ervoor geeft. Het is ronduit oncollegiaal om structureel gratis teveel te werken.

Als je het blijft melden en de baas weigert te betalen (komt ook voor), dan heb je tenminste je best gedaan.
Ik leerde dit overigens op mijn 16e :+

Ik werkte in de keuken van een sterrenrestaurant en deed echt heel hard mijn best. Deed veel meer dan er van me werd gevraagd. Kwam veel te vroeg, ging laat weg. En toen klaagden collega's na een tijdje dat ze steeds te horen kregen 'maar Isa doet dat wel' :@ Dat heeft me toen wel aan het denken gezet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198432748
quote:
17s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:34 schreef Myraela het volgende:
Overigens helpt even klagen ook alweer. O+ Thanks mensen.
Misschien moet je dat dan juist hier niet doen :P
En het net zolang oppotten tot je op je werk op je strepen gaat staan.

Want onbetaald overwerk moet je écht niet willen. Niet voor je energie, niet voor je financiën en niet voor het beeld wat je bij de organisatie achterlaat. Zoals in het voorbeeld van Candaasje.
Iedereen is vervangbaar, niemand is onmisbaar en als het slecht gaat met de organisatie is onbetaald overwerken echt geen factor die ervoor zorgt dat juist jij wel kan blijven. Zit je daar, met al je goed bedoelde inzet :{
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198432762
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh maar ze weten wel dat ik teveel werk, dat heb ik dus wel meerdere keren aangegeven. En er zijn ook wel constructies bedacht om me te ondersteunen, en ik heb ook al aangegeven dat die constructies niet helpen. En we kijken dus naar oplossingen op de lange termijn.

Ik vraag dus alleen niet om het geld van de afgelopen periode. Ik kijk liever vooruit naar een andere inrichting of andere échte oplossingen. Maar tot die tijd zit je dan soms even in de shit. En geld zou dan misschien een eerlijke vergoeding zijn, maar haalt me tegelijkertijd niet uit die shit. Dat werk ligt er nog altijd en moet weg.
Ok, dudelik!

Goed van je. En doe het niet te lang. Dan regelen ze maar tijd voor tijd. Twee maandjes betaald verlof. in Toscane, pasgetrouwd.. zoiets ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_198432792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh maar ze weten wel dat ik teveel werk, dat heb ik dus wel meerdere keren aangegeven. En er zijn ook wel constructies bedacht om me te ondersteunen, en ik heb ook al aangegeven dat die constructies niet helpen. En we kijken dus naar oplossingen op de lange termijn.

Ik vraag dus alleen niet om het geld van de afgelopen periode. Ik kijk liever vooruit naar een andere inrichting of andere échte oplossingen. Maar tot die tijd zit je dan soms even in de shit. En geld zou dan misschien een eerlijke vergoeding zijn, maar haalt me tegelijkertijd niet uit die shit. Dat werk ligt er nog altijd en moet weg.
Dan moet er minder werk jouw kant op, of een collega erbij.
Het is fijn dat ze lijken mee te denken in constructies, maar zolang die er niet zijn zit je onbetaald overuren te maken. Echt niet oké.

quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, het is wel iets erger eigenlijk. De baas verwacht dat andere en nieuwe werknemers ook zoveel werk verzetten. Want de gratis overwerker heeft nooit duidelijk gemeld dat het werk *niet* gedaan kan worden in het aantal uur dat de baas ervoor geeft. Het is ronduit oncollegiaal om structureel gratis teveel te werken.

Als je het blijft melden en de baas weigert te betalen (komt ook voor), dan heb je tenminste je best gedaan.
En dit! Zoveel dit!
Een van mijn stokpaardjes in mijn werk. En als ik het uitleg zie je kwartjes vallen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 10 maart 2021 @ 19:49:51 #64
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198432872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh maar ze weten wel dat ik teveel werk, dat heb ik dus wel meerdere keren aangegeven. En er zijn ook wel constructies bedacht om me te ondersteunen, en ik heb ook al aangegeven dat die constructies niet helpen. En we kijken dus naar oplossingen op de lange termijn.

Ik vraag dus alleen niet om het geld van de afgelopen periode. Ik kijk liever vooruit naar een andere inrichting of andere échte oplossingen. Maar tot die tijd zit je dan soms even in de shit. En geld zou dan misschien een eerlijke vergoeding zijn, maar haalt me tegelijkertijd niet uit die shit. Dat werk ligt er nog altijd en moet weg.
Maar er is voor hun ook weinig noodzaak iemand erbij te regelen als jij het allemaal maar oplost door over te werken. Soms moet je het gewoon een meer niet afmaken, misschien helpt dat.
  woensdag 10 maart 2021 @ 19:53:22 #65
63722 z80
I fink you freaky
pi_198432931
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

:D Niet op die manier. Maar ik mijn werkdruk kan wel oprecht enorm verminderen bij andere bewindspersonen.
Zolang de overuren niet in de systemen gezet gaan worden veranderd er niets. Waarom zou er iets veranderen? De huidige groep kan deze hoeveelheid werk aan.

Met andere woorden. Alle uren in het registratie systeem zetten. En alle collega's ook.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_198432942
Herkenbaar, @Myraela.
Nul tips dus. Maar klaag vooral. I feel you. En ik steek ook nog wat op van de tips.

Groetjes van dubbele-aanstelling-werker in november en december want het was nodig, zonder tijdvoortijd of salaris voor die uren :W .

En de komende maanden worden ook weer druk. Al heb ik de afgelopen twee maanden voor dat project nauwelijks wat gedaan maar wel betaald gekregen, maar dat was vooral omdat ik de data nog niet geleverd had gekregen die ik nodig had, en ik dus nog niks kon doen. De totale hoeveelheid werk is hetzelfde gebleven, de deadline ook, alleen moet ik het dus in minder tijd gaan doen. Dus dat is heel onpraktisch want ik heb ernaast ook nog andere werkzaamheden, dat was in nov/dec niet dus toen was het makkelijker op te vangen. Ik had toen 4 dagen dit project en halve dag ander werk, nu maar 2 dagen dit project en wel 3 dagen ander werk ook. We gaan het zien.

Maar ik hou het nu wel bij, en ik ga mooi wel in de zomer heel veel vakantie nemen. En niet al die uren officieel opnemen.
pi_198433028
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:49 schreef gcjoel het volgende:
Maar er is voor hun ook weinig noodzaak iemand erbij te regelen als jij het allemaal maar oplost door over te werken. Soms moet je het gewoon een meer niet afmaken, misschien helpt dat.
Alles in mij roept dan meteen dat dat echt niet kan. Alsof mijn werk van levensbelang is. Dat is het echt absoluut niet. Maar tegelijkertijd voel ik me daar wel echt véél te verantwoordelijk voor.
pi_198433075
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:53 schreef z80 het volgende:
Zolang de overuren niet in de systemen gezet gaan worden veranderd er niets. Waarom zou er iets veranderen? De huidige groep kan deze hoeveelheid werk aan.

Met andere woorden. Alle uren in het registratie systeem zetten. En alle collega's ook.
De hele situatie kan prima veranderen, wel of geen overuren. Als jij in de catering werkt en een grote vaste klant zegt af, dan heb je het als kok ook weer wat rustiger zonder dat je je overuren in een systeempje hebt gezet.
  woensdag 10 maart 2021 @ 20:09:45 #69
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198433296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Alles in mij roept dan meteen dat dat echt niet kan. Alsof mijn werk van levensbelang is. Dat is het echt absoluut niet. Maar tegelijkertijd voel ik me daar wel echt véél te verantwoordelijk voor.
Ik denk wel dat het voor je gevoel van eigenwaarde goed is als je meer voor jezelf op komt.
Maar goed dat doe je ook niet van de ene op de andere dag. Maar probeer af en toe eens wat meer op je strepen te staan.
pi_198433320
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:57 schreef Myraela het volgende:

[..]

Alles in mij roept dan meteen dat dat echt niet kan. Alsof mijn werk van levensbelang is. Dat is het echt absoluut niet. Maar tegelijkertijd voel ik me daar wel echt véél te verantwoordelijk voor.
Het begint bij jou. En zolang jij je taken en energie nog kunt managen zal je gevoel de overhand houden. En je baas blij met je zijn.
Alleen zijn dit vaak wel recepten voor overbelasting en burn out....

Niet te vergelijken, maar een eigen voorbeeld van ‘oncollegialiteit’:
ik ging jarenlang buiten het seizoen op vakantie omdat het mij niet veel uitmaakte en collega’s met kinderen natuurlijk veel liever in het hoogseizoen gingen. Tot het jaar waarop ik twee weken in mijn eentje het werk en vooral de verantwoordelijkheid van vier man droeg. En dat was 24/7. Letterlijk. Dag en nacht oproepbaar zijn én mijn gewone werk erbij. Dat NOOOIT meer. Dus het volgende jaar wilde ik graag 2 weken in het hoogseizoen. Team mocht me de weken toebedelen, het ging erom dat ik ook een break had. En we de rest van de periode minimaal 2 man bezetting hadden.

Het was voor één collega een groot probleem.. want de standaard drie weken pakken (wat iedereen deed, behalve ik...) ging dan niet... Waarom deed ik zo moeilijk, vroeg ze.
Want A) ik had geen kinderen (niet mijn probleem dat jij ze wel hebt, met alle lusten en lasten van dien :r ) en B) ik deed dat nooit, dus waarom nu opeens wel?

Ping. Kwartje. Dit is dus blijkbaar mijn dank???

Gelukkig toffe andere collega’s die meteen zeiden dat ze al die jaren blij waren met mijn flexibiliteit en mij nu lieten kiezen wanneer ik vrij wilde.

En met stomme collega heb ik een duidelijk gesprek gevoerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198433361
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

De hele situatie kan prima veranderen, wel of geen overuren. Als jij in de catering werkt en een grote vaste klant zegt af, dan heb je het als kok ook weer wat rustiger zonder dat je je overuren in een systeempje hebt gezet.
Maar dan laat je het van de omstandigheden afhangen. Stel dat die klant niet afzegt? Of de cateraar denkt dat er ruim capaciteit is, dus er nog een klantje bij duwt....
Maar je had al aangegeven dat het nu te druk is. Eerste stap ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198433543
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het begint bij jou. En zolang jij je taken en energie nog kunt managen zal je gevoel de overhand houden. En je baas blij met je zijn.
Alleen zijn dit vaak wel recepten voor overbelasting en burn out....

Niet te vergelijken, maar een eigen voorbeeld van ‘oncollegialiteit’:
ik ging jarenlang buiten het seizoen op vakantie omdat het mij niet veel uitmaakte en collega’s met kinderen natuurlijk veel liever in het hoogseizoen gingen. Tot het jaar waarop ik twee weken in mijn eentje het werk en vooral de verantwoordelijkheid van vier man droeg. En dat was 24/7. Letterlijk. Dag en nacht oproepbaar zijn én mijn gewone werk erbij. Dat NOOOIT meer. Dus het volgende jaar wilde ik graag 2 weken in het hoogseizoen. Team mocht me de weken toebedelen, het ging erom dat ik ook een break had. En we de rest van de periode minimaal 2 man bezetting hadden.

Het was voor één collega een groot probleem.. want de standaard drie weken pakken (wat iedereen deed, behalve ik...) ging dan niet... Waarom deed ik zo moeilijk, vroeg ze.
Want A) ik had geen kinderen (niet mijn probleem dat jij ze wel hebt, met alle lusten en lasten van dien :r ) en B) ik deed dat nooit, dus waarom nu opeens wel?

Ping. Kwartje. Dit is dus blijkbaar mijn dank???

Gelukkig toffe andere collega’s die meteen zeiden dat ze al die jaren blij waren met mijn flexibiliteit en mij nu lieten kiezen wanneer ik vrij wilde.

En met stomme collega heb ik een duidelijk gesprek gevoerd.
Ik kom dit zo vaak tegen in elke instelling, deze collega's die ervan uitgaan dat zij altijd keuze 1 hebben in de verdeling bij de vakweken.
Eigenlijk komt het er bij ons ook op neer dat 3 van de 7 nu steeds schuiven met weken omdat de andere 4 met schoolgaande kinderen 'zitten'.. en wordt klakkeloos aangenomen dat wij 3tjes dat niet erg/fijn vinden ook om niet in het hoogseizoen op vak te hoeven gaan.

Onze nieuwe TL had dat ook ineens in de gaten toen zij het vakrooster maken over nam ^O^ Dus ook even een goed gesprek met stokje ervoor steken gehad met de rest.
Huh :? Ze hadden altijd aangenomen dat het voor ons 3 niet uitmaakte wanneer en dat wij makkelijk konden schuiven met vakweken.
pi_198433553
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik leerde dit overigens op mijn 16e :+

Ik werkte in de keuken van een sterrenrestaurant en deed echt heel hard mijn best. Deed veel meer dan er van me werd gevraagd. Kwam veel te vroeg, ging laat weg. En toen klaagden collega's na een tijdje dat ze steeds te horen kregen 'maar Isa doet dat wel' :@ Dat heeft me toen wel aan het denken gezet.
Oh echt :D
Het goeie verkeerde voorbeeld dan eigenlijk.
pi_198433621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:31 schreef Isabeau het volgende:

Het is eigenlijk wel een soort wonder dat ze het allemaal overleefd heeft -O- Wat een nachtmerrie moet dat zijn geweest. Wat een nachtmerrie als je uiteindelijk thuis komt em beseft dat je alleen over bent.
Ja zeker een wonder en veel geluk hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198433628
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:20 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik kom dit zo vaak tegen in elke instelling, deze collega's die ervan uitgaan dat zij altijd keuze 1 hebben in de verdeling bij de vakweken.
Eigenlijk komt het er bij ons ook op neer dat 3 van de 7 nu steeds schuiven met weken omdat de andere 4 met schoolgaande kinderen 'zitten'.. en wordt klakkeloos aangenomen dat wij 3tjes dat niet erg/fijn vinden ook om niet in het hoogseizoen op vak te hoeven gaan.

Onze nieuwe TL had dat ook ineens in de gaten toen zij het vakrooster maken over nam ^O^ Dus ook even een goed gesprek met stokje ervoor steken gehad met de rest.
Huh :? Ze hadden altijd aangenomen dat het voor ons 3 niet uitmaakte wanneer en dat wij makkelijk konden schuiven met vakweken.
Echt he... :')
Maar zo werkt het gewoon. Verworven rechten zijn er haast niet uit te stampen (al zou je dat dan letterlijk graag willen doen o|O ) Wel top van je TL dat die het niet klakkeloos accepteerde.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198433640
Ik heb ooit in de positie gezeten dat ik de roosters maakte voor het team waar ik zelf in meedraaide. Toen kwam ik er ook achter dat ik daar niet de juiste persoon voor ben. Kwam er eigenlijk op neer dat ik elke dienst draaide die andere mensen niet wilde draaien. :')

Toen verloren we de opdrachtgever, kregen we te horen dat we allemaal over 2 a 3 maanden werkloos zouden zijn. Vond ik een nieuwe baan waardoor ik al iets eerder weg moest. En toen was er precies 0 flexibiliteit vanuit m'n oude werkgever en was er maar één collega die me gelukkig wel hielp.

Die collega heb ik trouwens recent wel aanbevolen voor een baan die ze heeft gekregen. Dat is dan wel weer tof. Ik had haar onthouden door (voornamelijk) haar collegialiteit en nu kon ik toch nog iets terugdoen. O+
pi_198433735
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:28 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ooit in de positie gezeten dat ik de roosters maakte voor het team waar ik zelf in meedraaide. Toen kwam ik er ook achter dat ik daar niet de juiste persoon voor ben. Kwam er eigenlijk op neer dat ik elke dienst draaide die andere mensen niet wilde draaien. :')

Dat is niet echt heel slim 8)7
Ik zou het ook niet kunnen hoor, dat gezeik over dat rooster altijd bij ons. Ook de verdeling over wie wanneer voor of achter zit. (voor is balie, achter is secretariaat).
Maakt mij echt nooit uit waar ik zit en hoe vaak dus door mijn ogen zeiken de meesten dan ook wel _O-
pi_198433783
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is het een nieuw proces ivm afstand houden?
Dit nieuwe telproces is al een aantal jaar in gebruik door diverse gemeenten. Maar sinds corona heeft het bedrijf dat dit bedacht er veel meer klanten bij gekregen.

Deze methode was er op gericht om Arbo-verantwoord te gaan werken. Dat was gebeurde voorheen absoluut niet. Naast dat je vaak op de vloer werkt, loop je na een dienst van 7 uur ook nog eens een kilometer of 3 tijdens de uren van het stemmen tellen.
Als je vaste en normale werkplekken hebt, elimineer je het kilometers maken. En het mooie is dat het ook zorgt voor afstand tussen de tellers.
Spoilers!
pi_198433992
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit was echt uitstekend geregeld en een buitengewoon goed opgezet proces. Ik heb er zin in.
Wat heb je allemaal voor toffe nieuwe dingen geleerd?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_198434035
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 19:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh maar ze weten wel dat ik teveel werk, dat heb ik dus wel meerdere keren aangegeven. En er zijn ook wel constructies bedacht om me te ondersteunen, en ik heb ook al aangegeven dat die constructies niet helpen. En we kijken dus naar oplossingen op de lange termijn.

Ik vraag dus alleen niet om het geld van de afgelopen periode. Ik kijk liever vooruit naar een andere inrichting of andere échte oplossingen. Maar tot die tijd zit je dan soms even in de shit. En geld zou dan misschien een eerlijke vergoeding zijn, maar haalt me tegelijkertijd niet uit die shit. Dat werk ligt er nog altijd en moet weg.
Dan vraag je niet om geld, maar regel je dat je in ruil voor dat geld heul veul vakantie krijgt. En die voor de verandering ook eens opneemt. Om iets tofs te doen. Of niks te doen. Of lekker in je minizwembad te dobberen. Gewoon omdat het kan. Zoeken ze er lekker iemand bij.

[ Bericht 28% gewijzigd door Vanyel op 10-03-2021 20:57:35 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_198434112
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dit nieuwe telproces is al een aantal jaar in gebruik door diverse gemeenten. Maar sinds corona heeft het bedrijf dat dit bedacht er veel meer klanten bij gekregen.

Deze methode was er op gericht om Arbo-verantwoord te gaan werken. Dat was gebeurde voorheen absoluut niet. Naast dat je vaak op de vloer werkt, loop je na een dienst van 7 uur ook nog eens een kilometer of 3 tijdens de uren van het stemmen tellen.
Als je vaste en normale werkplekken hebt, elimineer je het kilometers maken. En het mooie is dat het ook zorgt voor afstand tussen de tellers.
Ga je stembureau doen?
Ik heb er dit jaar over getwijfeld. Is al tijden een soort van bucket list dingetje van me. De democratie op die manier meemaken.

Maar dit jaar komt er dan wel een heel lange parade van mensen langs, en vond ik dat ik het niet kon maken tov mijn zorgwerk. Misschien over vier jaar.

Wel mooi dat dat nieuwe systeem nu zoveel bijval vindt! Fijn als het je werk makkelijker kan maken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198434315
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Wat heb je allemaal voor toffe nieuwe dingen geleerd?
Vooral dat er in dit nieuwe proces veel onderlinge controle is ingebakken maar ook dat de diverse onderdelen zo zijn samengesteld dat de voorzitter (ik dus) echt de leiding heeft waardoor sneller de juiste man op de juiste plaats terecht komt. Dat zorgt voor duidelijkheid en voor een algemeen gevoel van progressie. En het is nu makkelijker ok collectief pauzes in te lassen.

quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ga je stembureau doen?
Ik heb er dit jaar over getwijfeld. Is al tijden een soort van bucket list dingetje van me. De democratie op die manier meemaken.

Maar dit jaar komt er dan wel een heel lange parade van mensen langs, en vond ik dat ik het niet kon maken tov mijn zorgwerk. Misschien over vier jaar.

Wel mooi dat dat nieuwe systeem nu zoveel bijval vindt! Fijn als het je werk makkelijker kan maken.
Ik doe het al zo'n 15 jaar. Ik vind het erg leuk om te doen. Ik kan het iedereen die een beetje snugger is aanraden. :)

Je hoeft geen 4 jaar te wachten. Er is ook nog Europees, Waterschap en Gemeenteraad.
Spoilers!
pi_198434911
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:28 schreef Myraela het volgende:
Ik heb ooit in de positie gezeten dat ik de roosters maakte voor het team waar ik zelf in meedraaide. Toen kwam ik er ook achter dat ik daar niet de juiste persoon voor ben. Kwam er eigenlijk op neer dat ik elke dienst draaide die andere mensen niet wilde draaien. :')

Toen verloren we de opdrachtgever, kregen we te horen dat we allemaal over 2 a 3 maanden werkloos zouden zijn. Vond ik een nieuwe baan waardoor ik al iets eerder weg moest. En toen was er precies 0 flexibiliteit vanuit m'n oude werkgever en was er maar één collega die me gelukkig wel hielp.

Die collega heb ik trouwens recent wel aanbevolen voor een baan die ze heeft gekregen. Dat is dan wel weer tof. Ik had haar onthouden door (voornamelijk) haar collegialiteit en nu kon ik toch nog iets terugdoen. O+
Haha, ben jij mij?
Ik zit ook zo in elkaar ja. Alles en iedereen gaat voor mezelf en wat ik zelf zou willen of nodig heb en ik wil alles voor iedereen opvangen.

En ik probeer daar echt iets aan te doen, want ik loop daardoor regelmatig ook echt wel tegen mezelf aan. Maar moeilijk vind ik het wel.

En wat fijn dat je iets terug kon doen op die manier!!
pi_198434918
Ik had me opgegeven, maar ze hadden er in mijn gemeente al genoeg. Wel de cursus moeten doen (alleen voor medewerker), was makkelijker dan m'n verkeersregelaarsexamen :P
pi_198435096
Hans-update :s)

We hebben een webcam met bewegingsmelder neergezet. Ze is overdag best actief, vooral begin van de avond. Haar activiteit valt nu al twee keer samen met mijn tijd om te koken dus dat is niet zo handig.
Vandaag deed ze vanaf 18.00: eten, terug naar hol, eten, terug naar hol, bak gebruiken, terug naar hol, stoel liggen, mij horen, terug naar hol tot ik klaar was met koken. Tijdens ons eten ging ze weer op de stoel.

Ze is dus toe aan verandering van ontspanomgeving. Dat is mooi. Ze eet ook overdag, ook mooi. Ze eet niet altijd al haar eten in een keer op, goed teken.

En ze woont helemaal niet achter een gipsplaat maar gewoon onder de trap. Daar heeft ze een vierkante meter ruimte dus dat is ok.
We kunnen de vaatwasser en oven dus ongehinderd gebruiken.
Spoilers!
pi_198435155
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

Dit nieuwe telproces is al een aantal jaar in gebruik door diverse gemeenten. Maar sinds corona heeft het bedrijf dat dit bedacht er veel meer klanten bij gekregen.

Deze methode was er op gericht om Arbo-verantwoord te gaan werken. Dat was gebeurde voorheen absoluut niet. Naast dat je vaak op de vloer werkt, loop je na een dienst van 7 uur ook nog eens een kilometer of 3 tijdens de uren van het stemmen tellen.
Als je vaste en normale werkplekken hebt, elimineer je het kilometers maken. En het mooie is dat het ook zorgt voor afstand tussen de tellers.
Gewoon op allerlei vlakken een verbetering dus ^O^ Wordt dit nu landelijk ingevoerd, of hangt dat gewoon van het stembureau af?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 10 maart 2021 @ 21:29:24 #87
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_198435213
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans-update :s)

We hebben een webcam met bewegingsmelder neergezet. Ze is overdag best actief, vooral begin van de avond. Haar activiteit valt nu al twee keer samen met mijn tijd om te koken dus dat is niet zo handig.
Vandaag deed ze vanaf 18.00: eten, terug naar hol, eten, terug naar hol, bak gebruiken, terug naar hol, stoel liggen, mij horen, terug naar hol tot ik klaar was met koken. Tijdens ons eten ging ze weer op de stoel.

Ze is dus toe aan verandering van ontspanomgeving. Dat is mooi. Ze eet ook overdag, ook mooi. Ze eet niet altijd al haar eten in een keer op, goed teken.

En ze woont helemaal niet achter een gipsplaat maar gewoon onder de trap. Daar heeft ze een vierkante meter ruimte dus dat is ok.
We kunnen de vaatwasser en oven dus ongehinderd gebruiken.
Omg verkoop toegang tot die livestream O+ :D
pi_198435214
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gewoon op allerlei vlakken een verbetering dus ^O^ Wordt dit nu landelijk ingevoerd, of hangt dat gewoon van het stembureau af?
Echt een enorme verbetering. En nog leuk ook.
Het hangt van de gemeente af. Ik geloof dat nu 110 gemeentes die doen van de +/- 270.

Ik moet toch eens opzoeken wanneer je gemeentes en wanneer je gemeenten gebruikt.
Spoilers!
pi_198435274
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:29 schreef gcjoel het volgende:

Omg verkoop toegang tot die livestream O+ :D
:D De hele sc Hansje kijken _O-

En: https://www.schrijfwijzer(...)/gemeenten-gemeentes
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198435291
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans-update :s)

We hebben een webcam met bewegingsmelder neergezet. Ze is overdag best actief, vooral begin van de avond. Haar activiteit valt nu al twee keer samen met mijn tijd om te koken dus dat is niet zo handig.
Vandaag deed ze vanaf 18.00: eten, terug naar hol, eten, terug naar hol, bak gebruiken, terug naar hol, stoel liggen, mij horen, terug naar hol tot ik klaar was met koken. Tijdens ons eten ging ze weer op de stoel.

Ze is dus toe aan verandering van ontspanomgeving. Dat is mooi. Ze eet ook overdag, ook mooi. Ze eet niet altijd al haar eten in een keer op, goed teken.

En ze woont helemaal niet achter een gipsplaat maar gewoon onder de trap. Daar heeft ze een vierkante meter ruimte dus dat is ok.
We kunnen de vaatwasser en oven dus ongehinderd gebruiken.
Goeden update O+
Ga je er ook wel eens bij zitten? Kan ook helpen. Boekje erbij, beetje in jezelf praten, lekker hapje op veilige afstand van je (natvoer opgewarmd stinkt/ruikt het allerbest) en dan zien of mevrouw durft op te duiken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198435335
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

Goeden update O+
Ga je er ook wel eens bij zitten? Kan ook helpen. Boekje erbij, beetje in jezelf praten, lekker hapje op veilige afstand van je (natvoer opgewarmd stinkt/ruikt het allerbest) en dan zien of mevrouw durft op te duiken.
Dit hebben wij ook gedaan. Op de grond zitten en gewoon een boekje lezen. Met wat kattensnoepjes op een beetje een afstandje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198435471
I
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Omg verkoop toegang tot die livestream O+ :D
Ik ben voor!!
pi_198435496
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Goeden update O+
Ga je er ook wel eens bij zitten? Kan ook helpen. Boekje erbij, beetje in jezelf praten, lekker hapje op veilige afstand van je (natvoer opgewarmd stinkt/ruikt het allerbest) en dan zien of mevrouw durft op te duiken.
Dat heb ik voor morgen in de planning staan. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Morgen is er koolvis voor de dames. Piep boft maar, die krijgt ook extra veel lekkers deze week.
Spoilers!
pi_198435530
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:36 schreef vlindertje89 het volgende:
I
[..]

Ik ben voor!!
Ik niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198435580
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat heb ik voor morgen in de planning staan. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Morgen is er koolvis voor de dames. Piep boft maar, die krijgt ook extra veel lekkers deze week.
Lekkerlekker O+ ^O^

Ik had teveel quiche vulling gemaakt. Dame en heer doen zowat een moord voor de geklutste eitjesmix _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198435583
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D De hele sc Hansje kijken _O-

En: https://www.schrijfwijzer(...)/gemeenten-gemeentes
Dank je. Ik vind het ene woord in de ene zin mooier en in de andere zin het andere woord.
Spoilers!
pi_198435623
Wat een fijne update over Hansje. Nu al zo lekker actief, weet waar ze moet zijn. En ze raakt nu ook gewend aan jullie aanwezigheid.
We have far more in common than that which devides us..
pi_198435700
Hansjes update ^O^ *O*
pi_198435710
Iemand hier bekend met de Jumbo actie ‘historisch <naam stad> ?
Mijn ouders blijken hun boek bijna vol te hebben dus ik heb beloofd op FB te kijken of er lokaal aanbod is van de ontbrekende stickers. Er gaat een wereld voor me open... gekkenhuis :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198435746
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:29 schreef gcjoel het volgende:


Omg verkoop toegang tot die livestream O+ :D
Dit ja :D *O*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')