Als dat uitkomt dan zijn we terug op het niveau van de eerste weken van januariquote:totaal: 36.597 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Wilde het eigenlijk vanavond benoemen, maar het schijnt dat gisteren ruim 84.000 mensen zich hebben laten testen. En dat is vrij fors.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:18 schreef GereDathan het volgende:
[ twitter ]
Langzaam kruipen we de verkeerde kant op. Zijn we niet de enige in, ook Duitsland en België en eigenlijk ook de rest van de wereld.
Zou het uitzicht op het vaccin de mensen toch wat te makkelijk maken? Of zou het weer toch zoveel invloed hebben?
Dat heeft er zeker mee te maken, meer testen is meer vinden.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wilde het eigenlijk vanavond benoemen, maar het schijnt dat gisteren ruim 84.000 mensen zich hebben laten testen. En dat is vrij fors.
Dit zou ook een rol kunnen spelen: https://www.lumc.nl/over-(...)-coronabesmettingen/quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:18 schreef GereDathan het volgende:
[ twitter ]
Langzaam kruipen we de verkeerde kant op. Zijn we niet de enige in, ook Duitsland en België en eigenlijk ook de rest van de wereld.
Zou het uitzicht op het vaccin de mensen toch wat te makkelijk maken? Of zou het weer toch zoveel invloed hebben?
Het zou mij niet verbazen als dat ook een zekere invloed heeft.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:25 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Dit zou ook een rol kunnen spelen: https://www.lumc.nl/over-(...)-coronabesmettingen/
Dat is wel waar. In getallen uitgedrukt:quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:25 schreef Freudie het volgende:
[ afbeelding ]
Bijgewerkt t/m 10-03-2021, aantal testen schiet omhoog, en % besmet gaat gemiddeld gezienomlaag, dus dat is op zich goed.
een gevonden geval is inderdaad altijd positiever dan een niet gevonden geval.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is wel waar. In getallen uitgedrukt:
* In zeven dagen (van 4/3 tot en met 10/3) zijn 405.381 testen door de GGD afgenomen. Dat is 21% meer dan de week daarvoor.
1/5 meer testen, dat is wel echt heel veel meer. Het aantal besmettingen is echter niet gestegen met dat aantal getuige de daling percentage positief.
Wellicht is het zelfs een heel positief iets, als iedereen netjes in afzondering gaat dan scheelt dat een hoop verspreiding.
Is ook bekend waarom veel meer mensen zich laten testen? Is dat vanwege die pollen in de lucht en vanwege basisschoolkinderen met een snotneus? Kan mw voorstellen als zo'n kind getest wordt de ouders zich direct ook laten testen ook al hebben ze geen klachten.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Wilde het eigenlijk vanavond benoemen, maar het schijnt dat gisteren ruim 84.000 mensen zich hebben laten testen. En dat is vrij fors.
- Hooikoortsquote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Is ook bekend waarom veel meer mensen zich laten testen? Is dat vanwege die pollen in de lucht en vanwege basisschoolkinderen met een snotneus? Kan mw voorstellen als zo'n kind getest wordt de ouders zich direct ook laten testen ook al hebben ze geen klachten.
Als die pollentheorie klopt dan zou, kijkend naar deze week mwt kutweer er een beste daling moeten zijn over een aantal dagen.
Klopt, de komende twee weken blijft het 6 graden overdag met dagelijks veel wind en regen. Beetje een eindeloze december.... Top. Echt zin in.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Is ook bekend waarom veel meer mensen zich laten testen? Is dat vanwege die pollen in de lucht en vanwege basisschoolkinderen met een snotneus? Kan mw voorstellen als zo'n kind getest wordt de ouders zich direct ook laten testen ook al hebben ze geen klachten.
Als die pollentheorie klopt dan zou, kijkend naar deze week mwt kutweer er een beste daling moeten zijn over een aantal dagen.
Als ik kijk naar de basisschool van mijn kinderen: dat wordt heel veel getest en dan meteen met klassen tegelijk. Dat zal dus best een reden zijn. Gaat dan meestal om 1 kind dat positief is, waardoor de hele klas getest moet worden.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:42 schreef DrMarten het volgende:
[..]
We zijn niet alleen toe aan meer versoepelingen, maar vooral ook toe aan echt fijn mooi weerquote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, de komende twee weken blijft het 6 graden overdag met dagelijks veel wind en regen. Beetje een eindeloze december.... Top. Echt zin in.
Waarschijnlijk wel, maar het is lastig te checken in de data. Er zijn wel bronnen die symptoom data bijhouden, maar niet alle manieren waarop iemand getest kan worden verzameld ook data over symptomen. Voorheen was het vooral in de pieken dat het aantal vastgestelde besmettingen groter was dan het aantal mensen wat symptomen melde. Maar sinds ongeveer begin februari loopt het aantal vastgestelde besmettingen iets meer op dan het aantal mensen wat symptomen meldt, maar er is nog niet echt sprake van een piek.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:58 schreef Kleurplaatje het volgende:
Ben ook zeker benieuwd in hoeverre het aandeel positief getesten asymptomatisch is. Iets zegt mij dat ook dat vaker voorkomt dan je zou denken.
quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:21 schreef GereDathan het volgende:
@:Oliver23
[..]
Als dat uitkomt dan zijn we terug op het niveau van de eerste weken van januari
Ja, de vraag is wat het percentage positieve tests is. Dat zegt mij toch meer. En besmet is niet erg, ziekenhuisopnames wel.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 15:21 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De proportionele data is een goede manier om de effecten van vaccines te laten zien, zowel cases als opnames.Zeker tegen een achtergrond van een toe- of afname in cases en ziekenhuisopnames. Tenminste zolang er groepen zijn die nog niet gevaccineerd zijn, daarna zouden de verhoudingen weer ongeveer hetzelfde worden waarschijnlijk als voordat men begon met vaccineren. Hou die grafiek erin zou ik zeggen!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 16:43 schreef simonblue het volgende:
Dezelfde grafiek kan ook als aandeel van iedere leeftijdsgroep getoond worden:
[ afbeelding ]
Ook hier weer de opmerking dat de verhoudingen na 4 maart (4e blokje van rechts) nog kan veranderen door aanvullingen in de gegevens. Vooral de laatste data punten zijn onbetrouwbaar omdat die in absolute aantallen om lage getallen gaat (bijv een 350 personen met een status op 12 maart)
Het aandeel 20-60 lijkt constant te zijn de laatste maanden, terwijl 60+ af neemt en 0-20 toe neemt.
Ik veracht deze trends binnenkort ook in de ziekenhuisopnames terug te zien aangezien 60+ een groot gedeelte van de ziekenhuisopnames voor zijn rekening neemt.
Besmet zijn is wel erg want dan heeft het virus vrij spel te muteren.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 16:45 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
[..]
Ja, de vraag is wat het percentage positieve tests is. Dat zegt mij toch meer. En besmet is niet erg, ziekenhuisopnames wel.
Ik heb toch het gevoel dat politiek ook meespeelt bij het bashen van AZ. Natuurlijk, de leveringen voldoen niet aan de verwachtingen, maar vop veel andere punten lijkt het alsof ze er telkens uitgelicht worden.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:15 schreef Oliver23 het volgende:
* Dan hebben we nog het vaccin waar steeds vaker een negatief randje aan begint te kleven, namelijk AstraZeneca. Eerst het verhaal over de vertraagde leveringen, zelfs vandaag weer een nieuwsbericht dat ze niet de beloofde aantallen gaan leveren en ook het verhaal over de bijwerkingen (Trombose). Mijn moeder was echt een grote twijfelaar over het nemen van het vaccin. Maar na lange gesprekken, haar toch weten te overtuigen dat mede door snel gevaccineerd worden zij ook weer de oma kan zijn die lekker met de kleinkinderen naar de dierentuin kan. Maar ze begint toch weer een klein beetje te twijfelen, na al die negatieve berichten over AstraZeneca.
Dat is niet erg want mutaties zijn over het algemeen geen probleem.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 19:47 schreef Aventura het volgende:
[..]
Besmet zijn is wel erg want dan heeft het virus vrij spel te muteren.
Geen idee eigenlijkquote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
@:Oliver23 is die Van Zelst niet nog met een phd bezig ofzo? Tenminste dat dacht ik?
Het zijn inderdaad wel echt wisselende weersomstandigheden de laatste weken, maar vergeet niet dat er echt serieus veel meer getest wordt door scholieren/leerkrachten.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:50 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb er gisteren over nagedacht, volgens mij zitten we in een klein hobbeltje. Dit hebben we eerder in februari gehad en ik wijt dit met name aan de weersomstandigheden.
Ik denk dat we over een dag of 7 weer richting de 4500 duiken.
Zeker niet onbelangrijk, we vinden meer omdat we meer testenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:09 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad wel echt wisselende weersomstandigheden de laatste weken, maar vergeet niet dat er echt serieus veel meer getest wordt door scholieren/leerkrachten.
Top nieuws, ik denk dat je de spannendste dagen nu wel gehad hebt. Succes met immuun worden de komende dagenquote:Tot nu trouwens nog nergens last van sinds de prik, zelfs niet in mijn arm
Thnx!quote:Op zaterdag 13 maart 2021 11:11 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zeker niet onbelangrijk, we vinden meer omdat we meer testen
[..]
Ik doelde eigenlijk op het percentage wat hierdoor ontstaat
Top nieuws, ik denk dat je de spannendste dagen nu wel gehad hebt. Succes met immuun worden de komende dagen
Ab Osterhaus en ik zitten eindelijk een keer op een lijnquote:Maar, zegt Osterhaus: „Met dagkoersen moet je altijd voorzichtig zijn. Zo kunnen er schommelingen zitten in het aantal mensen dat zich heeft laten testen. Door de versoepelingen kan wat onrust zijn ontstaan, waardoor automatisch meer mensen zich laten testen. Dan krijg je ook meer positieven. De komende dagen zullen we zien of het substantieel is.”
Daar kijk ik naar uit, ben erg benieuwd!quote:Op vrijdag 12 maart 2021 21:15 schreef Oliver23 het volgende:
-knip-
Aankomende zondag kom ik weer met de weekcijfers, en ga die uitbreiden met cijfers over de uitstroom van patiënten in de ziekenhuizen. Hoe loop het daar? Zien we bijvoorbeeld dat mensen sneller het ziekenhuis verlaten, of dat men korter op de IC-afdeling ligt. Er leuk om die cijfers in te duiken.
Stel dat dit veroorzaakt is doordat men voor 22 mensen de stekker eruit heeft getrokken, dan maakt dit je bericht wel pijnlijk....quote:Op zaterdag 13 maart 2021 14:20 schreef Tinos85 het volgende:
Eindelijk weer een fatsoenlijke daling op de IC
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |