gaar genoeg hebben mijn ouders nog niks ontvangen...quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:33 schreef GereDathan het volgende:
Ik heb een collega van 64 die maandag gaatDat betekent dat de groep 60-64 nu ook actief geprikt wordt. Dat gaat echt een verademing zijn op de IC's!
We lopen nu met Pfizer/Moderna in de groep 75-79 en AstraZenica 60-64. Aan 2 kanten halen we het virus in. Heerlijk!
Mijne ook niet, 68 en 70, thuiswonend. Maar die krijgen geen AZ maar Pfizer en daar zijn ze nu volgens mij bezig tussen 75-80.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
gaar genoeg hebben mijn ouders nog niks ontvangen...
beide zijn 65+ thuiswonend
Het loopt niet helemaal gelijk door het land, maar ik denk dat ze echt binnen twee weken wel een uitnodiging zullen ontvangen, ze zijn nu met die groepen bezig met inplannen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Klopt die zijn dus later. 60-65 wordt nu uitgenodigd voor AZ en ouder werkt naar beneden, 70-75 heeft vorige week de brief gekregen dacht ik.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Klopt, groep 65-74 valt nu nog buiten de boot. AstraZenica is nog niet goedgekeurd voor 65+. Maar ze willen de voorraad opmaken, dus zijn ze nu met 60-64 bezig AZ en 75-79 Pfizer/Moderna.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn beiden 75+ en hebben nog niets gehoord, dus lijkt me niet dat 70-75 dan al wel uitgenodigd wordt. Of er moet sprake zijn van een hele scheve distributie van vaccins.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:48 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt die zijn dus later. 60-65 wordt nu uitgenodigd voor AZ en ouder werkt naar beneden, 70-75 heeft vorige week de brief gekregen dacht ik.
60-64quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:48 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Klopt die zijn dus later. 60-65 wordt nu uitgenodigd voor AZ en ouder werkt naar beneden, 70-75 heeft vorige week de brief gekregen dacht ik.
Als het goed is komt het er aan, ze beginnen bij de oudste. Op dit moment ontvangt de groep 75-79 de oproep. Maar eerst de mensen van 79, dan 78, etc. etc.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:57 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn beiden 75+ en hebben nog niets gehoord, dus lijkt me niet dat 70-75 dan al wel uitgenodigd wordt. Of er moet sprake zijn van een hele scheve distributie van vaccins.
Klopt. Beiden precies beroerde leeftijd wat dat betreft, hier idem dito. 67 en 72. Die vallen nu nog net buiten de boot, maar Pfizer/Moderna heeft gelukkig extra leveringen en levert stabiel dus ze zullen nu snel de oproep gaan krijgen. Ik verwacht voor april.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijne ook niet, 68 en 70, thuiswonend. Maar die krijgen geen AZ maar Pfizer en daar zijn ze nu volgens mij bezig tussen 75-80.
Begin oktober lag aan de start van de opgaande curve.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:43 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Omdat ziekenhuisopnames achter lopen, heb ik de eerste twee weken van oktober gepakt.
In deze periode liep het aantal per dag op van 114 tot 258 op 13 oktober.
Echter, en dát is wel een wezenlijk verschil, was de groei begin oktober dus sterk stijgend. Zie het verschil van 114 tot 258 op twee weken tijd. De laatste periode is het aantal veel stabieler.
Wellicht, maar het is imo kijkende naar bv Florida, waar alles sinds november gewoon open is, en de curve nog steeds dagelijks omlaag denderd, aannemelijk dat we te maken hebben met een natuurlijk verloop, waar je verder niet tot nauwelijks invloed op hebt.quote:De R is dus op dit moment wel degelijk lager, wat inhoudt dat de maatregelen zeer waarschijnlijk toch iets doen. Als we alles net zo open zouden zetten als september heb je dus kans dat we binnen de kortste keren volle IC's hebben.
Ik ben het in de basis met je eens. Maar ik heb zelf de angst dat we het niet weten. Stel dat we de terrassen opendoen en we klappen weer naar 12.000+ per dag...quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:09 schreef Za het volgende:
Daar hebben we nu mee te maken, we zitten onderaan de curve, alles opengooien verandert daar niets aan. IMO
Dat is ook de reden dat alles dicht blijft.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:14 schreef GereDathan het volgende:
Ik ben het in de basis met je eens. Maar ik heb zelf de angst dat we het niet weten. Stel dat we de terrassen opendoen en we klappen weer naar 12.000+ per dag...
Maar ik denk zelf dat er wel meer mogelijk is zonder al te veel problemen.
Echt een cirkel waarin we lopen, ik vind het echt heel lastig. Bang zijn voor het bang zijn voor mijn gevoel.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat alles dicht blijft.
Ik las een artikel van Hendrik Streeck en hij zei letterlijk, we weten zo weinig, in feite niet eens waar, wanneer en op welke wijze mensen besmet raken. Er staat ons daarom niet veel ter beschikking, en daarom zijn er maatregelen, gewoon bij gebrek aan andere opties en kennis. Het is het enige wat we kunnen doen.
Wanneer je dan leest over de aanpak van Ron deSantis in Florida, en dat het volledig openen van de staat in november niet heeft geleid tot een oplopend aantal besmettingen, dan is die vrees mogelijk onterecht.
https://www.usnews.com/ne(...)onomy-despite-spread
Zie ook, met grafieken:
COR / CNN: zware restricties vs alles open, resultaat hetzelfde.
Dit zal een discussie blijven. Het lijkt me echter wel logisch dat volle cafés tot meer besmettingen leidt, omdat ik jaarlijks ziek was rond de carnavalsperiode en deze winter vrij klachtenvrij doorkomen ben. En ja, met die redenatie is van alles mis maar ik zie dit om me heen en het gebrek aan griep maakt dit natuurlijk ook duidelijk. Dus de maatregelen helpen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat alles dicht blijft.
Ik las een artikel van Hendrik Streeck en hij zei letterlijk, we weten zo weinig, in feite niet eens waar, wanneer en op welke wijze mensen besmet raken. Er staat ons daarom niet veel ter beschikking, en daarom zijn er maatregelen, gewoon bij gebrek aan andere opties en kennis. Het is het enige wat we kunnen doen.
Wanneer je dan leest over de aanpak van Ron deSantis in Florida, en dat het volledig openen van de staat in november niet heeft geleid tot een oplopend aantal besmettingen, dan is die vrees mogelijk onterecht.
https://www.usnews.com/ne(...)onomy-despite-spread
Zie ook, met grafieken:
COR / CNN: zware restricties vs alles open, resultaat hetzelfde.
Ik denk dat de overheid bang is om alles tegelijk te doen, elke 2 weken lijken we nu stappen te zetten. Maar ben het met je eens, pretparken en dierentuinen lijken mij goede opties om te openen. Net als terrassen en winkels op basis van vierkante meters.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dit zal een discussie blijven. Het lijkt me echter wel logisch dat volle cafés tot meer besmettingen leidt, omdat ik jaarlijks ziek was rond de carnavalsperiode en deze winter vrij klachtenvrij doorkomen ben. En ja, met die redenatie is van alles mis maar ik zie dit om me heen en het gebrek aan griep maakt dit natuurlijk ook duidelijk. Dus de maatregelen helpen.
Echter, vind ik ook, dat meer mogelijk moet zijn. Vooral meer ruimte buiten creëren. Open de dierentuinen in Nederland nou eens. Dat zijn uitstapjes en ontspanning voor mensen, voornamelijk buiten, en die organisatie hebben het geld echt nodig! Als je de drukte bij afhaaltentjes ziet, zullen die paar dierentuinen geen groot probleem opleveren. En kijk zo verder...
Ik ben dit jaar ook niet eens verkouden of wat dan ook geweest, maar ja, als daar verder geen onderzoek naar wordt gedaan dan blijft het koffiedik kijken. Onze eigen individuele ervaringen zijn niet zoveel waard.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dit zal een discussie blijven. Het lijkt me echter wel logisch dat volle cafés tot meer besmettingen leidt, omdat ik jaarlijks ziek was rond de carnavalsperiode en deze winter vrij klachtenvrij doorkomen ben. En ja, met die redenatie is van alles mis maar ik zie dit om me heen en het gebrek aan griep maakt dit natuurlijk ook duidelijk. Dus de maatregelen helpen.
Echter, vind ik ook, dat meer mogelijk moet zijn. Vooral meer ruimte buiten creëren. Open de dierentuinen in Nederland nou eens. Dat zijn uitstapjes en ontspanning voor mensen, voornamelijk buiten, en die organisatie hebben het geld echt nodig! Als je de drukte bij afhaaltentjes ziet, zullen die paar dierentuinen geen groot probleem opleveren. En kijk zo verder...
Helaas bleek in december dat dit niet genoeg was. De VO-scholen lijken toch wel een aanjager te zijn helaas. Gelukkig is daar nu verdeeld over de week onderwijs te geven.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ben dit jaar ook niet eens verkouden of wat dan ook geweest, maar ja, als daar verder geen onderzoek naar wordt gedaan dan blijft het koffiedik kijken. Onze eigen individuele ervaringen zijn niet zoveel waard.
Dat de cafés voor veel besmettingen zorgen lijkt me wel logisch en dat is ook wel deels bewezen (door bijv. hoge immuniteit en uitbraken onder werknemers in de horeca). Dat bijvoorbeeld winkelbezoek, museumbezoek, terrasjes of bezoek van plekken buiten zoals pretparken of dierentuinen voor besmettingen zorgt is absoluut nooit bewezen.
Ik denk dat we met alleen cafés binnen dicht bijna dezelfde resultaten hadden bereikt.
Ik vond black friday en de feestdagen in het vooruitzicht ook wel eng hoor. Dat waren ook wel heel veel mensen bij elkaar.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:48 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ben dit jaar ook niet eens verkouden of wat dan ook geweest, maar ja, als daar verder geen onderzoek naar wordt gedaan dan blijft het koffiedik kijken. Onze eigen individuele ervaringen zijn niet zoveel waard.
Dat de cafés voor veel besmettingen zorgen lijkt me wel logisch en dat is ook wel deels bewezen (door bijv. hoge immuniteit en uitbraken onder werknemers in de horeca). Dat bijvoorbeeld winkelbezoek, museumbezoek, terrasjes of bezoek van plekken buiten zoals pretparken of dierentuinen voor besmettingen zorgt is absoluut nooit bewezen.
Ik denk dat we met alleen cafés binnen dicht bijna dezelfde resultaten hadden bereikt.
klopt, als je het in 1 keer loslaat kan je over de hoofden lopen. Wij mensen zijn gewoon rare wezens wat dat betreft.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik vond black friday en de feestdagen in het vooruitzicht ook wel eng hoor. Dat waren ook wel heel veel mensen bij elkaar.
Ik denk dat de overheid dat nu probeert te voorkomen door de winkels steeds meer lucht te geven. Als je dat nu ineens vrijgeeft dan staan alle simpele zielen de volgende ochtend in de Action te trappelen. Door het in stapjes te doen zorg je dat mensen nu, als je controle hebt, de eerste inkopen doen. Dat maakt de noodzaak straks iets minder groot als je het loslaat.
Ik snap het ook niet.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:18 schreef koemleit het volgende:
De IC afdeling wordt naar verhouding steeds populairder, begrijp ik niks van, zo liggend op je buikje met een slang in je keel lijkt me echt onaangenamer dan op een verpleegafdeling.
[...]
Hoe komt dat toch ja, als het virus "zwakker" zou worden zouden niet relatief zoveel mensen toch naar de IC moeten doorstromenquote:Op donderdag 11 maart 2021 14:18 schreef koemleit het volgende:
De IC afdeling wordt naar verhouding steeds populairder, begrijp ik niks van, zo liggend op je buikje met een slang in je keel lijkt me echt onaangenamer dan op een verpleegafdeling.
en terwijl ik dit type wordt het Janssen vaccin goedgekeurd!.
Dus das wel echt goed nieuws!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |