Misschien wordt zo'n hoogleraar in opdracht door de regeringen ingeschakeld om hun visie te delen wat ze met ons van plan zijn. Dit zien we natuurlijk ook bij de berichtgevingen van het WEF. Ze zwijgen er niet over, nee ze delen ook gewoon hun visie over wat ze met ons van plan zijn in de vorm van boeken, berichtgeving op twitter en hun website. En nog slapen mensen rustig door, hun plannen staan gewoon letterlijk zwart op wit!quote:Op dinsdag 9 maart 2021 18:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja maar een hoogleraar die denkt en verwacht dingen (blijkbaar geen kwantitatief onderzoek gedaan) en RTL nieuws bericht daarover!
Dat moet dan toch wel de waarheid zijn?? Zo werkt de wereld toch?
Het is inderdaad heel bijzonder te zien hoe "normale" mensen zich gedragen in deze periode. De cognitieve dissonantie is nog steeds erg hoog.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 19:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien wordt zo'n hoogleraar in opdracht door de regeringen ingeschakeld om hun visie te delen wat ze met ons van plan zijn. Dit zien we natuurlijk ook bij de berichtgevingen van het WEF. Ze zwijgen er niet over, nee ze delen ook gewoon hun visie over wat ze met ons van plan zijn in de vorm van boeken, berichtgeving op twitter en hun website. En nog slapen mensen rustig door, hun plannen staan gewoon letterlijk zwart op wit!
Het is toch inmiddels al lang duidelijk dat de maatregelen niet meer gebaseerd zijn op virusbestrijding, maar dat het als middel ingezet wordt met als doel om ons leven te hervormen? En hoe moeten we dit dan zien? Verdeel en heers, volgzame en zwijgzame burgers, allemaal een slaaf van de staat die alles gaat reguleren en bepalen. De natte droom van iedere overheid, en nu is er een great opportunity om dit allemaal door te voeren zonder al te veel gemor. De mensen die morren zijn toch maar "wappies" die we demoniseren, want de kop in het zand steken en denken dat de overheid het beste met ons voorheeft is veel makkelijker. We vergeten voor het gemak even dat de "wappies" steeds meer gelijk krijgen. Recente voorbeelden uit deze week: vaccinatiepaspoorten in kannen en kruiken en Rutte sluit zelfs een 1.5 metermaatschappij niet uit na massale vaccinatie (bron: persconferentie gisteren).
Het is ook wel slim in elkaar gezet. Als je kritisch bent en je komt daar in bepaalde kringen voor uit, dan word je weggezet als idioot.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 19:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel bijzonder te zien hoe "normale" mensen zich gedragen in deze periode. De cognitieve dissonantie is nog steeds erg hoog.
Ik denk wel dat voor de meeste mensen het begrip zal ophouden als zelfs na vaccinatie er nog een 1,5 meter samenleving is.
Het gaat bovendien ook niet alleen om nu, maar ook om een open maatschappij in de toekomst. Te veel mensen denken dat dit de laatste lockdown gaat zijn omdat het allesverlossende vaccin eraan komt.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 19:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is triest. Maar door de hele corona hoax ben ik genoodzaakt om op Baudet te stemmen. Die schermt als enige met een open maatschappij
Mooie stropop weer. jE maG geEn kRitiEk hEbbEnquote:Op dinsdag 9 maart 2021 19:20 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is ook wel slim in elkaar gezet. Als je kritisch bent en je komt daar in bepaalde kringen voor uit, dan word je weggezet als idioot.
Tjah dan wordt een open discussie lastig.
Zo'n relaas voert men dan inderdaad vaak op.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 19:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mooie stropop weer. jE maG geEn kRitiEk hEbbEn!!!!1
Er is een niet zo subtiel verschil tussen kritiek uiten en heel hard een hoop feitenvrij gewauwel rechtstreeks vanuit je onderbuik de wereld in slingeren.
Als je met gefundeerde kritiek komt en in staat bent om je mening of visie met inhoudelijke argumenten van kracht te voorzien dan zal je doorgaans prima een discussie kunnen voeren. Wanneer je consequent als idioot weggezet wordt dan is het misschien raadzaam om eens na te gaan of daar wellicht een kern van waarheid in zit.
Aantal besmettingen per dag, doden per dag, testen etc. Die komen dan in een curve.quote:
Jij gelooft daar niks van?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 20:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Aantal besmettingen per dag, doden per dag, testen etc.
Oh jawel hoor. Ik geef alleen een ander waardeoordeel aan 'besmet'.quote:
In jouw specifieke geval zou ik dat dan De Ziekte noemen, aangezien geen van alle virussen zijn. Maar als ik dat doe dan weet niemand waar ik het over heb. Terwijl bij 'Het Virus' het gelijk duidelijk is waar ik het over heb. Er is geen enkel ander onderwerp dat afgelopen jaar ook maar in de buurt kwam van de impact van corona.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 18:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wanneer je praat over Het Virus met hoofdletters, dan moet je ook gaan praten over Kanker en De Hart- en Vaatziekten.
Ga je dat doen vanaf nu?
Dan begrijp ik niet waarom je het over generieke cijfers hebt.quote:
Hoe bedoel je?quote:Ik geef alleen een ander waardeoordeel aan 'besmet'.
En vervelend vind ik dat het hele proces zo ingericht dat cijfers altijd hoog zullen zijn. Wat natuurlijk maatregelen rechtvaardigt.
Ze zijn generiek, net als het weerbericht. Leuke weergaven maar meer niet.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 20:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet waarom je het over generieke cijfers hebt.
[..]
Hoe bedoel je?
Tja, als je nooit buiten komt dan maakt het niet wat voor weer er morgen verwacht wordt. Maar dat betekent niet dat de weermodellen onzinnig zijn en de weersverwachting geen waarde heeft.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 20:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze zijn generiek, net als het weerbericht. Leuke weergaven maar meer niet.
Die CT-waarde is inderdaad wat arbitrair maar weldegelijk gebaseerd op besmettelijkheid. Verder is 'ie ook afhankelijk van de targets waarop getest wordt en verschilt dat van lab tot lab.quote:En dat generieke zit hem ook deels hierin: "besmetten" hebben een bepaalde drempelwaarde aan virusload. Totaal arbitrair dus. Iemand kan kerngezond zijn maar toch besmet.
Dat is toch geen wonder? Veelal linkse studenten profileren zich natuurlijk al te graag met een mondkapje. Het is het symbool voor het deugmens en wokeness, zie onder andere de VS waar het tot een soort staatssymbool is uitgeroepen.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 18:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Geen idee waar jij woont, maar hier in een studentenstad loopt werkelijk niemand zonder mondkapje door de supermarkt. Afstand houden is wellicht een dingetje, maar over het algemeen gaat dat ook prima.
Het is een kwestie van tijd dat nieuwe varianten met hogere R= worden geabstraheerd binnen de testen. En de drempelwaarde zal nog lager moeten zijn om 'besmet' te zijn, waardoor je altijd een smaakje zult hebben.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 20:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, als je nooit buiten komt dan maakt het niet wat voor weer er morgen verwacht wordt. Maar dat betekent niet dat de weermodellen onzinnig zijn en de weersverwachting geen waarde heeft.
[..]
Die CT-waarde is inderdaad wat arbitrair maar weldegelijk gebaseerd op besmettelijkheid. Verder is 'ie ook afhankelijk van de targets waarop getest wordt en verschilt dat van lab tot lab.
Helaas is de wereld niet zwart/wit en zijn mensen niet wel/niet besmettelijk bij een bepaalde CT-waarde maar is daar een groot grijs gebied.
Het gaat dan ook niet per se om het aantal besmettingen, maar om de correlatie tussen de besmettingen en ziekenhuisopnamen.
Zeg je nu dat alle studenten links zijn?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 20:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is toch geen wonder? Veelal linkse studenten profileren zich natuurlijk al te graag met een mondkapje. Het is het symbool voor het deugmens en wokeness, zie onder andere de VS waar het tot een soort staatssymbool is uitgeroepen.
Misschien wel. Misschien niet. Lijkt me raadzaam om de boel te blijven volgen zodat je niet opeens achter de feiten aanloopt. Hoe je daar vervolgens mee omgaat moet afhangen van de druk op de zorg.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd dat nieuwe varianten met hogere R= worden geabstraheerd binnen de testen.
Dit is waar je - blijkbaar - bang voor bent maar geen vaststaande waarheid.quote:En de drempelwaarde zal nog lager moeten zijn om 'besmet' te zijn, waardoor je altijd een smaakje zult hebben.
Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, maar als de besmettingscijfers en druk op de zorg laag zijn dan heb je natuurlijk wel het eea aan speelruimte zonder dat je meteen met heel restrictieve maatregelen hoeft te komen. Je moet er dan wel waakzaam voor zijn dat dat ook niet gebeurt, maar ik maak me daar op dit moment niet zo heel veel zorgen over.quote:En lage aantallen ic- en ziekenhuisopnames kunnen met het argument exponentiële groei aan de kant worden gezet.
Daar ben ik bang voor ja. Maar zijn meer dingen bewaarheid waar ik eerst slechts vrees voor had.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 21:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Misschien wel. Misschien niet. Lijkt me raadzaam om de boel te blijven volgen zodat je niet opeens achter de feiten aanloopt. Hoe je daar vervolgens mee omgaat moet afhangen van de druk op de zorg.
[..]
Dit is waar je - blijkbaar - bang voor bent maar geen vaststaande waarheid.
[..]
Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, maar als de besmettingscijfers en druk op de zorg laag zijn dan heb je natuurlijk wel het eea aan speelruimte zonder dat je meteen met heel restrictieve maatregelen hoeft te komen. Je moet er dan wel waakzaam voor zijn dat dat ook niet gebeurt, maar ik maak me daar op dit moment niet zo heel veel zorgen over.
Zal wel niet veel zijn anders zagen we dat dagelijks op de tv. Interviews in het ziekenhuis, je kent t wel.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 18:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En hoeveel supermarkt medewerkers? Die werken al een jaar lang in de frontlinie.
quote:Wetsvoorstel testbewijzen in consultatie
Nieuwsbericht | 08-03-2021 | 13:31
Het kabinet is een consultatie gestart om testbewijzen op grote schaal in te kunnen gaan zetten bij het heropenen van de samenleving. Daartoe wordt de Wet publieke gezondheid (Wpg) gewijzigd. Op deze manier kunnen verschillende evenementen en activiteiten eerder veilig georganiseerd worden.
Het wetsvoorstel is erop gericht testbewijzen in te zetten voor toegang tot sport- en jeugdactiviteiten, culturele instellingen, evenementen, restaurants en overige horeca. Daarnaast kan het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) en het hoger onderwijs (ho) via een algemene maatregel van bestuur worden aangewezen om via testbewijzen meer fysiek onderwijs mogelijk te maken.
https://www.rijksoverheid(...)en-mogelijk-te-maken
Als je je niet wil laten vaccineren dan vorm je een risico voor de rest van de samenleving. Daar mag je dan best de gevolgen van ondervinden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:04 schreef mir1986 het volgende:
blijkbaar mag ik niet meer posten in het corona topic.. Wat een censuur op dit forum.
En voetbalmanager2, jij vindt het blijkbaar normaal om in een testsamenleving te gaan leven? Lekker elke dag testen en als je het geld niet hebt, heb je pech? Of als je je niet wilt laten vaccineren ook?
fijn een apartheid creëren in een land zoals Nederland. We hebben het zo vaak over discriminatie, maar dat is op dit vlak geen enkel probleem.
Maar apartheid creëren door "kwetsbaren" op te sluiten is dan weer geen probleemquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:04 schreef mir1986 het volgende:
blijkbaar mag ik niet meer posten in het corona topic.. Wat een censuur op dit forum.
En voetbalmanager2, jij vindt het blijkbaar normaal om in een testsamenleving te gaan leven? Lekker elke dag testen en als je het geld niet hebt, heb je pech? Of als je je niet wilt laten vaccineren ook?
fijn een apartheid creëren in een land zoals Nederland. We hebben het zo vaak over discriminatie, maar dat is op dit vlak geen enkel probleem.
Laten we daarom iedereen opsluiten.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar apartheid creëren door "kwetsbaren" op te sluiten is dan weer geen probleem
Iedereen is een potentieel risico voor de maatschappij, Hans.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je je niet wil laten vaccineren dan vorm je een risico voor de rest van de samenleving. Daar mag je dan best de gevolgen van ondervinden.
Nee alleen mensen die zich niet willen laten vaccineren. Lijkt me voldoende en een verbetering voor de maatschappijquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laten we daarom iedereen opsluiten.
Goebbels zou trots zijn op deze mate van hersenspoeling.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee alleen mensen die zich niet willen laten vaccineren. Lijkt me voldoende en een verbetering voor de maatschappij
Hoe is dit anders dan het voorstel om kwetsbaren op te sluiten zoals Herstel.nl wil?quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Goebbels zou trots zijn de deze mate van hersenspoeling.
Chapeau.
Wie stelt voor kwetsbaren op te sluiten, wat een gelul. Ook herstel.nl doet dat niet, die willen juist faciliteren in veilige deelname van bange/kwetsbare mensen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan het voorstel om kwetsbaren op te sluiten zoals Herstel.nl wil?
Zou het verschil kunnen zijn dat het ene jou wel raakt en het andere niet?
Ja, wat betekent dat voor die mensen alles blijft zoals het is en dat mensen die schijt hebben.. ehh.. schijt kunnen hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wie stelt voor kwetsbaren op te sluiten, wat een gelul. Ook herstel.nl doet dat niet, die willen juist faciliteren in veilige deelname van bange/kwetsbare mensen.
Precies... kunnen we ook doen voor mensen die bang zijn voor vaccinatie.. creëren we een veilige deelname voor zodat ze de gezond van geest zijnde mensen niet besmettenquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wie stelt voor kwetsbaren op te sluiten, wat een gelul. Ook herstel.nl doet dat niet, die willen juist faciliteren in veilige deelname van bange/kwetsbare mensen.
Treurnis die mensen die zo vol met angst voor het zogenaamde killervirus zitten en zo vol haat naar mensen die daar niet in meegaan dat ze zonder gewetenswroeging deze mensen van hun vrijheid laten beroven dit volkomen normaal vinden, zichzelf zelfs beter vinden, daarom hangen dit soort lockdownies met hun coronareligie ook op dit forum rond om nog even andersdenkenden de grond in te trappen. Mooie is dat deze stakkers hun vrijheid ook niet terugkrijgen al denken ze van wel. Laat ze maar, zo'n mondvodje staat ze goed moet je maar denken.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:04 schreef mir1986 het volgende:
De ironiequote:Op woensdag 10 maart 2021 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Treurnis die mensen die zo vol met angst voor het zogenaamde killervirus zitten en zo vol haat naar mensen die daar niet in meegaan dat ze zonder gewetenswroeging deze mensen van hun vrijheid laten beroven dit volkomen normaal vinden, zichzelf zelfs beter vinden, daarom hangen dit soort lockdownies met hun coronareligie ook op dit forum rond om nog even andersdenkenden de grond in te trappen. Mooie is dat deze stakkers hun vrijheid ook niet terugkrijgen al denken ze van wel. Laat ze maar, zo'n mondvodje staat ze goed moet je maar denken.
Met mijn vaccinatiepaspoort krijg ik straks een hoop vrijheid terug. En een mondkapje in drukke openbare ruimtes draag ik sowieso wel. Dat hoeft niemand mij op te leggen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Treurnis die mensen die zo vol met angst voor het zogenaamde killervirus zitten en zo vol haat naar mensen die daar niet in meegaan dat ze zonder gewetenswroeging deze mensen van hun vrijheid laten beroven dit volkomen normaal vinden, zichzelf zelfs beter vinden, daarom hangen dit soort lockdownies met hun coronareligie ook op dit forum rond om nog even andersdenkenden de grond in te trappen. Mooie is dat deze stakkers hun vrijheid ook niet terugkrijgen al denken ze van wel. Laat ze maar, zo'n mondvodje staat ze goed moet je maar denken.
Bingoquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
killervirus
vrijheid laten beroven
lockdownies
coronareligie
andersdenkenden de grond in te trappen
mondvodje
Ik ontken niet dat er vraagtekens in de plannen zitten. Maar er zit in ieder geval meer ambitie in dan de huidige status quo.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, wat betekent dat voor die mensen alles blijft zoals het is en dat mensen die schijt hebben.. ehh.. schijt kunnen hebben.
Fantastisch plan. Werkelijk!
Vaccinatie weigeren is bang zijn? Ik neem toch ook niet dagelijks antibiotica. Ben ik nu bang voor antibiotica? Nee. Ik voel me goed. Dan hoef ik geen experimentele meuk. Lijkt me genoeg argument.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Precies... kunnen we ook doen voor mensen die bang zijn voor vaccinatie.. creëren we een veilige deelname voor zodat ze de gezond van geest zijnde mensen niet besmetten
Sinds wanneer moet je dit vaccin dagelijks nemen???quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er vraagtekens in de plannen zitten. Maar er zit in ieder geval meer ambitie in dan de huidige status quo.
[..]
Vaccinatie weigeren is bang zijn? Ik neem toch ook niet dagelijks antibiotica. Ben ik nu bang voor antibiotica? Nee. Ik voel me goed. Dan hoef ik geen experimentele meuk. Lijkt me genoeg argument.
We zijn net 3 maanden aan het vaccineren. Lange termijn is +-5 jaar. En dan heb jij alweer tig nieuwe versies gehad. Beetje premature conclusie.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je dit vaccin dagelijks nemen???
Miljoenen mensen hebben dit vaccin ondertussen gekregen, vooralsnog is er nog niemand in een amfibie veranderd
Over een maand zijn alle ingrediënten al uit je lichaam verdwenen. Die samenstelling wordt al tig jaar gebruikt.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We zijn net 3 maanden aan het vaccineren. Lange termijn is +-5 jaar. En dan heb jij alweer tig nieuwe versies gehad. Beetje premature conclusie.
Nog even volhouden dusquote:Het RIVM ziet amper ruimte voor versoepelingen van de coronamaatregelen. Volgens de modellen van het RIVM komt er in april of mei een nieuwe besmettingspiek. Ook Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg maakt zich zorgen over de situatie.
Hoe kom je toch in godsnaam steeds op opsluiten uit?quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:50 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Over een maand zijn alle ingrediënten al uit je lichaam verdwenen. Die samenstelling wordt al tig jaar gebruikt.
Maar waarom zouden we mensen die het weigeren niet mogen isoleren en "kwetsbaren" wel?
Je negeert de vraag wel erg consequent
The CDC released the new guidelines on Monday morning.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
elke 6 maanden n spuitje anders niet meer mee doen aan de maatschappij.
[ twitter ]
lekker geloofwaardig al die uitspraken RIVM.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:17 schreef Oliver23 het volgende:
Blijft toch heel apart, eind februari 2021 roept het RIVM dat we in de derde golf zitten. Hugo de Jonge deze persconferentie eigenlijk ook al
[ afbeelding ]
Maar Japie van Dissel zegt vandaag dus dat we nog in de derde golf moeten gaan komen
[ afbeelding ]
Isoleren is niet hetzelfde als opsluiten... wellicht jouw fantasie?..quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe kom je toch in godsnaam steeds op opsluiten uit?
Kick je daar stiekem op ofzo.
Maar na vaccinatie geven ze ons echt onze vrijheden wel weer terug na de zomer hoooorrrr! En schaffen ze de anderhalve meter wel weer af en mogen we onze mondkapjes afzettenquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:32 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Welkom bij de clubquote:Op woensdag 10 maart 2021 11:04 schreef mir1986 het volgende:
We hebben het hier over een cabaretierquote:Op woensdag 10 maart 2021 13:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Avondklok houden want minder inbraken. Zelfden zoveel onzin gehoord.
Pieter Derks? Lol.quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
We hebben het hier over een cabaretier
Ja, extreemlinks deugertje net als Peter Pannekoek.quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:15 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
Avondklok houden want minder inbraken. Zelfden zoveel onzin gehoord.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Derksquote:
Meneer semantiek begrijpt niet wat men bedoelt en neemt alles weer letterlijk.quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Derks
Pieter Derks (Wijchen, 20 september 1984) is een Nederlandse cabaretier en columnist.
Hoe je het ook wendt of keert, hij is cabaretier..quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Meneer semantiek begrijpt niet wat men bedoelt en neemt alles weer letterlijk.
Maar niet met het vaccin als oorzaak... toch fijn die bangmakerijquote:Op woensdag 10 maart 2021 13:58 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En greg Hunt, minister in Australië is in critical condition na het ontvangen van Astra Zenica.
Reageer je ook op het andere bericht van de 26 overleden mensen binnen een paar weken?quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar niet met het vaccin als oorzaak... toch fijn die bangmakerij
https://www.abc.net.au/ne(...)to-hospital/13231716
Ja die is ook leuk.... Als je het bericht leest is al duidelijk dat die 26 nergens op gebaseerd is. Ten tweede, als dit door het vaccin zou komen zou het in alle bejaardenhuizen moeten gebeuren. Lijkt er sterk op dat hoeveel er dan ook dood zijn gegaan, ze dood zijn gegaan aan corona of aan natuurlijke oorzaken zoals ook in het bericht staatquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Reageer je ook op het andere bericht van de 26 overleden mensen binnen een paar weken?
Wie zegt dat dat bericht waar is? Dat ze het vaccin niet in een zwart daglicht willen stellen?
Oh ennnn.... Critical condition???? en dan blijkt ie 1 nacht in het ziekenhuis te moeten blijven in hetzelfde bericht...quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Reageer je ook op het andere bericht van de 26 overleden mensen binnen een paar weken?
Wie zegt dat dat bericht waar is? Dat ze het vaccin niet in een zwart daglicht willen stellen?
quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja die is ook leuk.... Als je het bericht leest is al duidelijk dat die 26 nergens op gebaseerd is. Ten tweede, als dit door het vaccin zou komen zou het in alle bejaardenhuizen moeten gebeuren. Lijkt er sterk op dat hoeveel er dan ook dood zijn gegaan, ze dood zijn gegaan aan corona of aan natuurlijke oorzaken zoals ook in het bericht staat
Geen enkel bewijs dat het door vaccinatie komt
Het is de titel van 'n TV sci-fi drama series,over 'n psychological operation/social experiment die gebaseerd op 'n virtual reality computer spelletje is. Nee hoor, grapje.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 18:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom schrijf je Het Virus met hoofdletters?
Hoeveel mensen zou je normaal verwachten in die leeftijdsgroep, en in die periode?quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
26 mensen overleden binnen een paar weken na de eerste corona prik.. En dat noemt men normaal? Heeft helemaal niets te maken met het vaccin?
Hoe lang blijf jij reacties zonder inhoud geven?quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe lang houd jij deze zielige act nog in stand?
In een maand? 80+ers?quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zou je normaal verwachten in die leeftijdsgroep, en in die periode?
Niet zo veel waarschijnlijk. Maar zoals er in het artikel staat hadden ze een COVID uitbraak precies rond dezelfde tijd.quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zou je normaal verwachten in die leeftijdsgroep, en in die periode?
in 1 bejaardentehuis in heel Nederland. Klinkt logisch dat dat door vaccinatie komt natuurlijk.quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
In een maand? 80+ers?
18 miljoen /2000 ofzo.
10.000?
Binnen een bejaardentehuis net na een weekje vaccineren gaat het opeens alleen wel heel vlot voor die groep.
Het is een troll, dat zegt genoeg toch?quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar ik hou nog steeds van je hoorquote:Op woensdag 10 maart 2021 16:14 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het is een troll, dat zegt genoeg toch?
En een matige ook nogquote:Op woensdag 10 maart 2021 16:14 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Het is een troll, dat zegt genoeg toch?
Er zijn al miljoenen gevaccineerd hoeveel doden zijn er waarvan is aangetoond dat dit door vaccinatie komt?quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is toch ook wel bijzonder te noemen hier. Je bent 1 van de weinige users die nog serieus reageert in dit topic, en ze noemen jou de trol...quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niet zo veel waarschijnlijk. Maar zoals er in het artikel staat hadden ze een COVID uitbraak precies rond dezelfde tijd.
Mooi is dat hè. Alternatieve realiteitquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is toch ook wel bijzonder te noemen hier. Je bent 1 van de weinige users die nog serieus reageert in dit topic, en ze noemen jou de trol...
Dit is onjuist.... Lees je nou eens ff in ofzo.quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:20 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan het voorstel om kwetsbaren op te sluiten zoals Herstel.nl wil?
Zou het verschil kunnen zijn dat het ene jou wel raakt en het andere niet?
Maar wie zegt dat de corona uitbraak niet komt door het vaccineren? En dat er daardoor meer doden gevallen zijn? 26 doden lijkt mij nogal veel trouwens in een verpleeghuis. Normaalgesproken zijn het er lang niet zoveel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is toch ook wel bijzonder te noemen hier. Je bent 1 van de weinige users die nog serieus reageert in dit topic, en ze noemen jou de trol...
Geen één, want je doet juridisch afstand van het feit dat vaccinatie de doodsoorzaak is.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Er zijn al miljoenen gevaccineerd hoeveel doden zijn er waarvan is aangetoond dat dit door vaccinatie komt?
Begin wel wat meer vertrouwen te krijgen in de oprechtheid van V Dissel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 12:17 schreef Oliver23 het volgende:
Blijft toch heel apart, eind februari 2021 roept het RIVM dat we in de derde golf zitten. Hugo de Jonge deze persconferentie eigenlijk ook al
[ afbeelding ]
Maar Japie van Dissel zegt vandaag dus dat we nog in de derde golf moeten gaan komen
[ afbeelding ]
Jij denkt werkelijk dat je corona kan krijgen van het vaccin?quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat de corona uitbraak niet komt door het vaccineren?
Waarom dan dat ene verpleeghuis? Waarom niet iedereen die dat vaccin krijgt?quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:47 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat de corona uitbraak niet komt door het vaccineren? En dat er daardoor meer doden gevallen zijn? 26 doden lijkt mij nogal veel trouwens in een verpleeghuis. Normaalgesproken zijn het er lang niet zoveel.
Dat is de hele essentie van een vaccinquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat je corona kan krijgen van het vaccin?
Niet van dit vaccin. Er zitten 0 ziekteverwekkers in het coronavaccin.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is de hele essentie van een vaccin
Complete bullshit dit.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb me ingelezen en dat hele plan is onmogelijk. Maar nogmaals waarom zouden we de zwakkeren niet gewoon de volledige vrijheid geven en de mensen die zich niet aan maatregelen willen houden isolerenquote:Op woensdag 10 maart 2021 17:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is onjuist.... Lees je nou eens ff in ofzo.
Wat is er opsluiten aan mogelijkheden bieden om met meer maatregelen te participeren aan de samenleving?
quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:52 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Reguliere vaccins hadden verzwakt virus, als dat niet goed gaat in de productie kan je vast besmet raken en dat is vast ook wel gewoon gebeurd in het verleden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat je corona kan krijgen van het vaccin?
Jij weet het beter dan Bas Jacobs, Kim Putters, Barbara Baarsma, Robin Fransman.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik heb me ingelezen en dat hele plan is onmogelijk. Maar nogmaals waarom zouden we de zwakkeren niet gewoon de volledige vrijheid geven en de mensen die zich niet aan maatregelen willen houden isoleren
En coronavaccins hebben 0 ziekteverwekkers in zich. Ook geen verzwakte.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Reguliere vaccins hadden verzwakt virus, als dat niet goed gaat in de productie kan je vast besmet raken en dat is vast ook wel gewoon gebeurd in het verleden.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom dan dat ene verpleeghuis? Waarom niet iedereen die dat vaccin krijgt?
Nou dit inderdaad. En hoeveel besmettingen zijn er gekomen na de vele demonstraties? Na de vondelparkfeestjes. Loopt het al helemaal uit de hand?quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij weet het beter dan Bas Jacobs, Kim Putters, Barbara Baarsma, Robin Fransman.
.. Waarom sluiten we jou niet gewoon op? Iets met.. Mensenrechten en een beetje normaal doen misschien?
Die had ik ook al gepost. Peppi en Kokki op de achtergrond, alleen het snorretje ontbreekt nog.quote:
Verschilt per vaccin en leverancier. Maar mensen krijgen koorts en vallen flauw omdat het allemaal halal is natuurlijk.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En coronavaccins hebben 0 ziekteverwekkers in zich. Ook geen verzwakte.
Je gaat toch niet zeggen dat je daar nu na meer dan een jaar achter komt?
Sommige type vaccins werken daarmee ja, lang niet alle.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Reguliere vaccins hadden verzwakt virus, als dat niet goed gaat in de productie kan je vast besmet raken en dat is vast ook wel gewoon gebeurd in het verleden.
Lees nou alsjeblieft eerst eens wat over hoe vaccins werken, voor je zo stellig dit soort onzin post.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Verschilt per vaccin en leverancier. Maar mensen krijgen koorts en vallen flauw omdat het allemaal halal is natuurlijk.
Of een stel oudjes wat neervalt. Niks mis mee ouwe reus.
Maar er zitten geen ziekteverwekkers in.
Nee, dat is onzin. De kans dat je cholera krijgt van een coronavaccin is net zo groot als dat je er corona van kan krijgen: 0quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Verschilt per vaccin en leverancier. Maar mensen krijgen koorts en vallen flauw omdat het allemaal halal is natuurlijk.
Of een stel oudjes wat neervalt. Niks mis mee ouwe reus.
Maar er zitten geen ziekteverwekkers in.
Weet wel hoe het werkt: Je stroopt de mouwen op en je krijgt een experimenteel kwakje ingespoten wat bij -80 wordt bewaard.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:14 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lees nou alsjeblieft eerst eens wat over hoe vaccins werken, voor je zo stellig dit soort onzin post.
Leuk, direct door naar de volgende onzin.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Weet wel hoe het werkt: Je stroopt de mouwen op en je krijgt een experimenteel kwakje ingespoten wat bij -80 wordt bewaard.
Lekker pik
Jouw vertrouwen in miljardenbedrijven is groot merk ik.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin. De kans dat je cholera krijgt van een coronavaccin is net zo groot als dat je er corona van kan krijgen: 0
Er zitten geen coronavirussen in het vaccin. Ook geen verzwakte.
Dat is ook het doel, om de maatregelen en het draagvlak te rekken. In de zomer zitten wij op 600.000 tests per dag maar nog steeds in lockdown omdat we nog 5000 besmettingen p.d. hebben die op slimme wijze uit de hoge hoed getoverd worden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:51 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
De besmettingscijfers blijven kunstmatig hoog.. 6,9% nu positief waarvan vele kinderen.
Maar het voorstel van herstel.nl isoleert de zwakkeren... dat is geen mensenrechten schending?quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij weet het beter dan Bas Jacobs, Kim Putters, Barbara Baarsma, Robin Fransman.
.. Waarom sluiten we jou niet gewoon op? Iets met.. Mensenrechten en een beetje normaal doen misschien?
Dat boeit niet, als het doel is de zwakkeren beschermen zoals herstel.nl denkt te doen door de ouderen en zwakkeren te isoleren en weg te rukken van hun families en ze maar in hotels te stoppen. Dan zie ik niet in waarom andersom geen optie is.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
[..]
Nou dit inderdaad. En hoeveel besmettingen zijn er gekomen na de vele demonstraties? Na de vondelparkfeestjes. Loopt het al helemaal uit de hand?
. En er zijn meerdere uitbraken geweest in verpleegtehuizen.
btw... die zijn er al uitgestapt samen met Teulingsquote:Op woensdag 10 maart 2021 18:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
We isoleren nu al een jaar lang 17,5 miljoen mensen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar het voorstel van herstel.nl isoleert de zwakkeren... dat is geen mensenrechten schending?
Dan heb jij er dus geen enkel probleem mee om mensen die wat zwakker zijn of in de laatste jaren van hun leven zitten wat meer vrijheid te geven door die groep meer rechten te geven en de sterkere wat minder. Toch?quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
We isoleren nu al een jaar lang 17,5 miljoen mensen.
Je bekommert je wel heel erg om zogenaamde kwetsbaren.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat boeit niet, als het doel is de zwakkeren beschermen zoals herstel.nl denkt te doen door de ouderen en zwakkeren te isoleren en weg te rukken van hun families en ze maar in hotels te stoppen. Dan zie ik niet in waarom andersom geen optie is.
Laat de zwakkeren lekker vrij rondlopen en laat de rest maar lekker in isolatie gaan met speciale winkeluurtjes
https://www.parool.nl/ned(...)ajaar-2020~b2db7a75/quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je bekommert je wel heel erg om zogenaamde kwetsbaren.
Dat de middenstand failliet gaat?
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-coronatijd.htmlquote:Dat de zelfmoordcijfers stijgen?
Daar komen we ook wel weer overheen....quote:Dat de sociale schade nauwelijks te overzien is?
Ik geef een alternatief, maar dat alternatief zou betekenen dat jij de lul bent en geïsoleerd wordt en dat vind je niet leukquote:Maar alternatieven passen niet in jouw straatje. Want zoals bekend krijg jij een hard plassertje van lockdowns en een beflapje voor je mond.
Ja de meerderheid opsluiten tbv de kleine kwetsbare minderheid. Survival of the fittest.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)ajaar-2020~b2db7a75/
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)n-in-coronatijd.html
https://nos.nl/artikel/23(...)20Zelfmoordpreventie.
[..]
Daar komen we ook wel weer overheen....
[..]
Ik geef een alternatief, maar dat alternatief zou betekenen dat jij de lul bent en geïsoleerd wordt en dat vind je niet leuk
Kleine kwetsbare minderheid ?quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja de meerderheid opsluiten tbv de kleine kwetsbare minderheid. Survival of the fittest.
Ja en 98% komt niet in het ziekenhuis door corona.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Kleine kwetsbare minderheid ?
>50% van de Nederlanders heeft overgewicht
>50% heeft 1 of meerdere chronische aandoeningen...
Hoezo minderheid
Maar degenen die de "milde" variant krijgen hebben vaak nog weken zo niet maanden last van zoveel kwalen dat ze nog steeds niet kunnen werken.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja en 98% komt niet in het ziekenhuis door corona.
Hoezo minderheid
De zwakkere zijn toch al beschermd door het vaccin?quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:36 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dan heb jij er dus geen enkel probleem mee om mensen die wat zwakker zijn of in de laatste jaren van hun leven zitten wat meer vrijheid te geven door die groep meer rechten te geven en de sterkere wat minder. Toch?
Waarom zou ik geïsoleerd moeten worden als ik niet bang ben voor het virus en de mensen die er wel bang voor zijn gevaccineerd zijn?quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik geef een alternatief, maar dat alternatief zou betekenen dat jij de lul bent en geïsoleerd wordt en dat vind je niet leuk
Oftewel er zijn geen alternatieven. Gewoon effe doorbijten, vaccin erin en klaar.
Nog niet allemaalquote:Op woensdag 10 maart 2021 18:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
De zwakkere zijn toch al beschermd door het vaccin?
Hoeveel mensen zijn dat die er langdurige klachten aan overhouden? Zijn nu ongeveer drie miljoen mensen besmet geraakt en hoeveel langdurige zoeken? Waar zijn al die mensen die extra hulp willen, die aan het demonstreren zijn omdat ze niet gehoord worden?quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar degenen die de "milde" variant krijgen hebben vaak nog weken zo niet maanden last van zoveel kwalen dat ze nog steeds niet kunnen werken.
https://www.nporadio1.nl/(...)-het-dementeren-zijn
https://frieschdagblad.nl(...)metting-met-covid-19
Je hebt wel een heel aparte manier van discussiëren btw.. je komt met allerlei onzin die ik met 2 seconden googelen kan weerleggen.. dat negeer je dan weer volledig om weer met een ander onzin argument te komen. Net zo lang tot er iets blijft plakken ofzo.
Lijkt wel een beetje op Engel.. gewoon heel veel zaken voor de rechter brengen in de hoop dat je een keer gelijk krijgt en kunt zeggen "zie je wel...."
Omdat jij een sterke bron van besmetting kan zijn. Gevaccineerden ook, maar in veel mindere mate (zie Israel)quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waarom zou ik geïsoleerd moeten worden als ik niet bang ben voor het virus en de mensen die er wel bang voor zijn gevaccineerd zijn?
zie artikel 2quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn dat die er langdurige klachten aan overhouden? Zijn nu ongeveer drie miljoen mensen besmet geraakt en hoeveel langdurige zoeken? Waar zijn al die mensen die extra hulp willen, die aan het demonstreren zijn omdat ze niet gehoord worden?
En dan ben ik een sterke bron van besmetting? De gevaccineerde zijn toch beschermd? Bovendien leef ik nu mijn leven al een jaar lang redelijk normaal en geen enkel moment besmet geraakt, terwijl de mensen die de maatregelen streng volgen een stuk vaker ziek geworden zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Omdat jij een sterke bron van besmetting kan zijn. Gevaccineerden ook, maar in veel mindere mate (zie Israel)
En de enigen die ik ken die bang zijn zijn mensen hier op BNW die er iedereen en zijn moeder erbij halen om te bewijzen dat het een groot complot tbv de grote reset is
Langdurige klachten als vanille ruikt naar benzine? Sow daar zullen pestpatiënten uit de middeleeuwen niet snel van terug hebben...quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar degenen die de "milde" variant krijgen hebben vaak nog weken zo niet maanden last van zoveel kwalen dat ze nog steeds niet kunnen werken.
https://www.nporadio1.nl/(...)-het-dementeren-zijn
https://frieschdagblad.nl(...)metting-met-covid-19
Je hebt wel een heel aparte manier van discussiëren btw.. je komt met allerlei onzin die ik met 2 seconden googelen kan weerleggen.. dat negeer je dan weer volledig om weer met een ander onzin argument te komen. Net zo lang tot er iets blijft plakken ofzo.
Lijkt wel een beetje op Engel.. gewoon heel veel zaken voor de rechter brengen in de hoop dat je een keer gelijk krijgt en kunt zeggen "zie je wel...."
En een ernstige griep? Daar kan je ook klachten aan overhouden die heel langdurig zijn en ook gezonde, jonge mensen treffen. Of TBC waar je ernstige longschade aan overhoudt, trouwens een stuk besmettelijker dan covid.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
zie artikel 2
Een vroege analyse van zelfgerapporteerde gegevens via de COVID Symptom Study-app stelt dat 13 procent van de personen met Covid-19 symptomen hebben die 28 dagen of langer duren, terwijl bij 4 procent de symptomen langer dan 56 dagen aanhouden.
Ja dat inderdaad, dat is vervelend als je je reuk nog niet terug hebt, maar niet levens bedreigend.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Langdurige klachten als vanille ruikt naar benzine? Sow daar zullen pestpatiënten uit de middeleeuwen niet snel van terug hebben...
Je begrijpt wel dat als je 'even googelt' je aan het shoppen bent hè?
Dat er nog geen rijen bij de spoorwegovergang staan wil nog niet zeggen dat er niks aan de hand is. Zelfmoord gaat vaak een latente fase aan vooraf.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Oftewel er zijn geen alternatieven. Gewoon effe doorbijten, vaccin erin en klaar.
Jaap gaf al weer een inkijkje in de komende jaren, een permanente dystopische maatschappij waarin we afstand moeten houden om de griep en andere virussen uit te bannen. De echte grondslag is natuurlijk dat horeca, winkels, discotheken etc. niet meer rendabel zijn door beperkte capaciteit.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:57 schreef controlaltdelete het volgende:
RIP Influenza
Coronabeleid gaf griep de nekslag: nul officiële gevallen
Terwijl de coronapandemie voortwoekert, kreeg de griep deze winter in Nederland geen voet aan de grond. Er zijn precies nul officiële gevallen. Volgens experts toont dat aan dat ook griepdoden met maatregelen te voorkomen zijn. Of dat wenselijk is, is een tweede.
Video is het bekijken waard. Verslaggevertje Sander van Mersbergen lult aardig uit zijn nek.
https://www.nu.nl/nujij/6(...)l#coral_talk_wrapperquote:Beste heer van Dissel, wat is uw visie over onze samenleving over 1 - 1,5 jaar? Hoe leven we dan met het virus? Of is alles dan weer als het oude normaal?
Als vaccineren het effect heeft wat we nu denken, dan krijgen we het virus onder controle. Dan kunnen we redelijk terug naar een normalere situatie.
Het is misschien geen gek idee om wat langer aan bepaalde maatregelen (handen schudden, iets meer afstand houden naar anderen) te houden om ook andere virussen en bacteriën niet hun gang te laten gaan.
Ik ken ook een aantal mensen van mijn faculteit. Waren zeer vrolijke sociale mensen, niks mee aan de hand toen we nog gewoon naar school gingen maar corona heeft hun leven en perspectief voor de toekomst verwoest. Maar we hebben wat dikke boomers gered hoor!quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:24 schreef mir1986 het volgende:
Een paar dagen geleden hoorde ik van een vriendin van mij dat de partner van een goede vriendin zelfmoord gepleegd heeft en dat zijn niet de enige signalen die ik hoor.
Geef het nog een klein jaar dan is het wel gedaan met de meeste kleine ondernemers en uitbaters, hooguit ketens zoals Starbucks zullen blijven bestaan. Mag je op afspraak en op vertoon van je covidpaspoort een kop koffie komen drinken, de prijzen zullen vast stijgen. Wel eerst thuis een testje doenquote:Op woensdag 10 maart 2021 19:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jaap gaf al weer een inkijkje in de komende jaren, een permanente dystopische maatschappij waarin we afstand moeten houden om de griep en andere virussen uit te bannen. De echte grondslag is natuurlijk dat horeca, winkels, discotheken etc. niet meer rendabel zijn door beperkte capaciteit.
[..]
https://www.nu.nl/nujij/6(...)l#coral_talk_wrapper
Wie van jullie was dat?quote:Man aangehouden die iedere avond in Utrecht 13 minuten lang op pan slaat als protest tegen avondklok
https://www.ad.nl/utrecht(...)-avondklok~aacbe2f4/
En de politiek en TV experts natuurlijk.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jouw vertrouwen in miljardenbedrijven is groot merk ik.
And richest.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja de meerderheid opsluiten tbv de kleine kwetsbare minderheid. Survival of the fittest.
Yes, you super-spreading grandma killer!quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan ben ik een sterke bron van besmetting? De gevaccineerde zijn toch beschermd? Bovendien leef ik nu mijn leven al een jaar lang redelijk normaal en geen enkel moment besmet geraakt, terwijl de mensen die de maatregelen streng volgen een stuk vaker ziek geworden zijn.
Meh. Loss of taste and smell ook influenza symptomen kunnen zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Langdurige klachten als vanille ruikt naar benzine? Sow daar zullen pestpatiënten uit de middeleeuwen niet snel van terug hebben...
Je begrijpt wel dat als je 'even googelt' je aan het shoppen bent hè?
In dat geval zal ik liever met vrienden blijven thuis af en toe rondhangen. Hoeft je dan ook niet de deprimerende uitzicht van gevaccineerde mensen die nog steeds half-face masks dragen te zien.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Geef het nog een klein jaar dan is het wel gedaan met de meeste kleine ondernemers en uitbaters, hooguit ketens zoals Starbucks zullen blijven bestaan. Mag je op afspraak en op vertoon van je covidpaspoort een kop koffie komen drinken, de prijzen zullen vast stijgen. Wel eerst thuis een testje doen![]()
quote:Op woensdag 10 maart 2021 11:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je je niet wil laten vaccineren dan vorm je een risico voor de rest van de samenleving. Daar mag je dan best de gevolgen van ondervinden.
Dat is onzin, er zijn juist enorm veel zelfstandig ondernemers bij gekomen aangezien de halve wereld thuis zit en een internetbedrijfje is begonnen. Realiteitszin is niet bepaald je sterkste kant, maar dat wisten we allemaal.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Geef het nog een klein jaar dan is het wel gedaan met de meeste kleine ondernemers en uitbaters, hooguit ketens zoals Starbucks zullen blijven bestaan. Mag je op afspraak en op vertoon van je covidpaspoort een kop koffie komen drinken, de prijzen zullen vast stijgen. Wel eerst thuis een testje doen![]()
Met een vaccinatiepaspoort kom je overal binnen zonder test.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:22 schreef illusions het volgende:
[..]
Iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen. Ik snap regels wel, maar ik ga echt niet akkoord met een samenleving waar je voor elk akkefietje een fucking test voor moet laten doen.
Ik ga me ook niet laten vaccineren. De tering met iedereen, vervals het wel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Met een vaccinatiepaspoort kom je overal binnen zonder test.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:35 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik ga me ook niet laten vaccineren. De tering met iedereen, vervals het wel.
quote:Op het moment bestaat er in Nederland geen officieel vaccinatiebewijs voor corona. U hoeft namelijk nergens te laten zien dat u een coronaprik heeft gehad. Komt er in de toekomst wel een vaccinatiebewijs of gaan landen vragen om een bewijs als u reist? Dan zorgt de overheid ervoor dat deze niet na te maken zijn (vervalsen).
https://www.rijksoverheid(...)de-prik-tegen-corona
De 'ouderwetse' ondernemers en kleine bedrijven hebben wel degelijk last van dit geauwehoer.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:23 schreef illusions het volgende:
[..]
Dat is onzin, er zijn juist enorm veel zelfstandig ondernemers bij gekomen aangezien de halve wereld thuis zit en een internetbedrijfje is begonnen. Realiteitszin is niet bepaald je sterkste kant, maar dat wisten we allemaal.
Tuurlijk, het landschap is enorm veranderd, maar stellen dat het over een jaar is gedaan met alle kleine ondernemers is gewoon bullshit van de bovenste plank.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:39 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
De 'ouderwetse' ondernemers en kleine bedrijven hebben wel degelijk last van dit geauwehoer.
Niet iedereen is zo vol kennis over het nieuwe scala aan internet en thuisbedrijfjes.
Iemand die bijvoorbeeld met bitcoins handelt of ze verkoopt kan zichzelf tegenwoordig zelfstandige of ondernemer noemen terwijl die termen vroeger uiteraard niet meteen deden denken aan zulk soort ondernemingen.
quote:
Tuurlijk.quote:Dan zorgt de overheid ervoor dat deze niet na te maken zijn (vervalsen)
Er werd geopperd dat het aantal zelfmoorden gigantisch gestegen is.. gewoon angstzaaierij dus weerquote:Op woensdag 10 maart 2021 19:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat er nog geen rijen bij de spoorwegovergang staan wil nog niet zeggen dat er niks aan de hand is. Zelfmoord gaat vaak een latente fase aan vooraf.
Dan kan jij een bron van besmetting zijn en als genoeg mensen dat kunnen zijn dan zijn er weer meer kansen op mutaties nieuwe uitbraken etc.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan ben ik een sterke bron van besmetting? De gevaccineerde zijn toch beschermd? Bovendien leef ik nu mijn leven al een jaar lang redelijk normaal en geen enkel moment besmet geraakt, terwijl de mensen die de maatregelen streng volgen een stuk vaker ziek geworden zijn.
Na een jaar het nog niet begrepen hebben wat de gevolgen van overbelaste zorg zijn...quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik ken ook een aantal mensen van mijn faculteit. Waren zeer vrolijke sociale mensen, niks mee aan de hand toen we nog gewoon naar school gingen maar corona heeft hun leven en perspectief voor de toekomst verwoest. Maar we hebben wat dikke boomers gered hoor!
We zijn bezig een generatie volledig te verkloten.
Collega van mij ook.... 5 jaar geleden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:24 schreef mir1986 het volgende:
Een paar dagen geleden hoorde ik van een vriendin van mij dat de partner van een goede vriendin zelfmoord gepleegd heeft en dat zijn niet de enige signalen die ik hoor.
Vooral als je kok bent... Daar gaat je levensonderhoudquote:Op woensdag 10 maart 2021 19:07 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja dat inderdaad, dat is vervelend als je je reuk nog niet terug hebt, maar niet levens bedreigend.
Dank jequote:Tof trouwens dat we hier een groepje verketterde mensen hebben.
Ja en... Je punt?quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En een ernstige griep? Daar kan je ook klachten aan overhouden die heel langdurig zijn en ook gezonde, jonge mensen treffen. Of TBC waar je ernstige longschade aan overhoudt, trouwens een stuk besmettelijker dan covid.
De meerderheid daar heeft nu een vaccin te pakken; genoeg om dergelijke maatregels in te zetten. De minderheid dat nog weigert is nu kinderlijk eenvoudig weg te zetten als.... vul maar in...quote:Op woensdag 10 maart 2021 23:55 schreef weetjewel5 het volgende:
Binnenkort in NL, cant wait. Je mag zeggen dat t zover niet za komen, dat zal over n paar jaar ingehaald worden door de realiteit, net als elke andere voorspelling.
We zullen 't zien.quote:Op donderdag 11 maart 2021 00:25 schreef KNAK het volgende:
[..]
De meerderheid daar heeft nu een vaccin te pakken; genoeg om dergelijke maatregels in te zetten. De minderheid dat nog weigert is nu kinderlijk eenvoudig weg te zetten als.... vul maar in...
Zodra we hier 50% of meer hebben gevaccineerd rollen we ook diezelfde kant op. Eerst nog even een poosje wat marketing & theater mbt vaccin tekorten en schaarste, nog wat angst erin werpen met allerlei nóg dodelijkere varianten, mogelijk nog bepaalde beperkingen en maatregels wat verlengen om vervolgens het vaccin-koekje nóg nadrukkelijker voor te houden waarmee de lang verlangde vrijheid terug komt in het leven.
Er zal dan een spurt aan vaccineren gaan plaatsvinden tot die meerderheid behaald is en dan begint het feest voor de minderheid.
Maar ouderen en kwetsbare mensen in een parallelle samenleving wegzetten en isoleren vind men wel een goed idee hierquote:Op donderdag 11 maart 2021 00:25 schreef KNAK het volgende:
[..]
De meerderheid daar heeft nu een vaccin te pakken; genoeg om dergelijke maatregels in te zetten. De minderheid dat nog weigert is nu kinderlijk eenvoudig weg te zetten als.... vul maar in...
Zodra we hier 50% of meer hebben gevaccineerd rollen we ook diezelfde kant op. Eerst nog even een poosje wat marketing & theater mbt vaccin tekorten en schaarste, nog wat angst erin werpen met allerlei nóg dodelijkere varianten, mogelijk nog bepaalde beperkingen en maatregels wat verlengen om vervolgens het vaccin-koekje nóg nadrukkelijker voor te houden waarmee de lang verlangde vrijheid terug komt in het leven.
Er zal dan een spurt aan vaccineren gaan plaatsvinden tot die meerderheid behaald is en dan begint het feest voor de minderheid.
Natuurlijk krijgen we die... Dat is het volgende, klimaatdoelen halen en daarmee mensen opsluiten.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zojuist op Q-music: Sigrid Kaag kreeg een vraag: krijgen we ook klimaatlockdowns? "Ik hoop het niet, dan moeten we alles op alles zetten om de klimaatdoelen te halen" ze sluit het dus niet uit![]()
Het ligt dus wel degelijk in de pijpleiding.
Er zijn geen vaccinatieverplichtingen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:40 schreef mark16 het volgende:
Mensen die niet snappen dat vaccinatieverplichtingen en oneindige testverplichtingen gigantische problemen gaan opleveren in de maatschappijNog groter dan 'het hebben van corona'
De geesten worden rijp gemaakt.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zojuist op Q-music: Sigrid Kaag kreeg een vraag: krijgen we ook klimaatlockdowns? "Ik hoop het niet, dan moeten we alles op alles zetten om de klimaatdoelen te halen" ze sluit het dus niet uit![]()
De facto gaat hier wel sprake van zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn geen vaccinatieverplichtingen.
We sluiten nu al een jaar niemand op. Of bedoel je de avondklok van de afgelopen weken waarbij je tussen een bepaalde tijd niet op straat mag zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:11 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Natuurlijk krijgen we die... Dat is het volgende, klimaatdoelen halen en daarmee mensen opsluiten.
@:devilnmr, we sluiten nu al een jaar lang gezonde mensen op, zullen we de kwetsbare mensen nu even solidair laten zijn?
Nee, zelfs niet een beetje.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:49 schreef mark16 het volgende:
[..]
De facto gaat hier wel sprake van zijn.
Uiteraard wel. Als je niets meer mag zonder vaccin. Niet werken, niet sporten, niet bij je oma op bezoek in verzorgingstehuis, niet naar de kroeg etc.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, zelfs niet een beetje.
Nee niet echt. Er zijn extreme omstandigheden te bedenken waarbij dit heel misschien als laatste redmiddel zou gelden zoals je ook wel in New Delhi e.d. ziet waarbij in tijden van zware smog mensen niet met de auto mogen en het zeer raadzaam is om niet naar buiten te gaan voor je eigen gezondheid.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dan wordt er een alternatief van een negatieve test gebodenquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:52 schreef mark16 het volgende:
[..]
Uiteraard wel. Als je niets meer mag zonder vaccin. Niet werken, niet sporten, niet bij je oma op bezoek in verzorgingstehuis, niet naar de kroeg etc.
Vaccinatiepaspoort gaat alleen voor niet cruciale dingen gebruikt worden. Van alles wat jij opnoemt zal alleen de kroeg, en misschien de sportschool, je naar je vaccinatiepaspoort gaan vragen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:52 schreef mark16 het volgende:
[..]
Uiteraard wel. Als je niets meer mag zonder vaccin. Niet werken, niet sporten, niet bij je oma op bezoek in verzorgingstehuis, niet naar de kroeg etc.
Prima, test-of-vaccinatieplicht dan. Blijft even idioot.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dan wordt er een alternatief van een negatieve test geboden
Waarom?quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:55 schreef mark16 het volgende:
[..]
Prima, test-of-vaccinatieplicht dan. Blijft even idioot.
De overheid die ff gaat eisen dat jij voorwerpen in je lichaamsholten moet steken om bepaalde dingen te gaan mogen? Snap je het echt niet?quote:
Dat is momenteel de voorwaarde om weer naar enigszins normaal terug te gaan. Als we corona onder controle hebben dan moeten die voorwaarden er weer vanaf. Maar vooralsnog is het logisch dat je niet weer brandhaarden wil en dat betekend dat dit even de voorwaarden zijnquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:01 schreef mark16 het volgende:
[..]
De overheid die ff gaat eisen dat jij voorwerpen in je lichaamsholten moet steken om bepaalde dingen te gaan mogen? Snap je het echt niet?
Zegt wie?quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is momenteel de voorwaarde om weer naar enigszins normaal terug te gaan.
Keuzes hebben consequenties.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:01 schreef mark16 het volgende:
[..]
De overheid die ff gaat eisen dat jij voorwerpen in je lichaamsholten moet steken om bepaalde dingen te gaan mogen? Snap je het echt niet?
2 weken om de curve wat af te vlakken duren wel erg lang idd. Nu moet ik opeens langwerpige voorwerpen in mijn lichaam steken om normaal te kunnen leven.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
De mensen die al een jaar de doelpalen continu verplaatst
Willem en Co??? FOK! BNWers?quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
De mensen die al een jaar de doelpalen continu verplaatst
Valt op dat de veel mensen die die maatregelen goedkeuren het voornamelijk doen omdat ze gechanteerd worden met hun vrijheid en niet voor de volksgezondheid.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:37 schreef mark16 het volgende:
[..]
2 weken om de curve wat af te vlakken duren wel erg lang idd. Nu moet ik opeens langwerpige voorwerpen in mijn lichaam steken om normaal te kunnen leven.
Dan begrijp je het niet goed volgens mijquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Valt op dat de veel mensen die die maatregelen goedkeuren het voornamelijk doen omdat ze gechanteerd worden met hun vrijheid en niet voor de volksgezondheid.
Denen zijn wappies.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Denemarken stopt tijdelijk met vaccineren met AstraZeneca na mogelijk ernstige bijwerkingen
Denemarken is uit voorzorg tijdelijk gestopt met het toedienen van het AstraZeneca-vaccin. Dit omdat diverse mensen die het vaccin kregen, te maken kregen met ernstige bijwerkingen die verband zouden kunnen houden met het vaccin, meldt de Deense gezondheidsautoriteit. Het zou gaan om dodelijke bloedstolsels.
Alleen maar verstandig dat ze dat verder gaan onderzoeken. AZ komt op deze manier wel heel vaak negatief in het nieuws..quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:05 schreef controlaltdelete het volgende:
Denemarken stopt tijdelijk met vaccineren met AstraZeneca na mogelijk ernstige bijwerkingen
Denemarken is uit voorzorg tijdelijk gestopt met het toedienen van het AstraZeneca-vaccin. Dit omdat diverse mensen die het vaccin kregen, te maken kregen met ernstige bijwerkingen die verband zouden kunnen houden met het vaccin, meldt de Deense gezondheidsautoriteit. Het zou gaan om dodelijke bloedstolsels.
Liever een wappie dan een lockdowniequote:
Sigrid Kaag heeft een hoge functie bij het WEF. Het WEF is gecharmeerd van de lockdowns om ook klimaatverandering te bestrijden. Dat moet toch een belletje doen rinkelen?quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:48 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
De geesten worden rijp gemaakt.
Dat is per saldo toch hetzelfde. Lekker boeiend in welke verpakking.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Keuzes hebben consequenties.
Als het zo ver komt dan hebben onze volksvertegenwoordigers dat zo besloten na zorgvuldige beraadslaging, en dat is wat anders dan 'de overheid die ff gaat eisen'.
Dat WEF is het grootste clubje engnekken van de afgelopen 80 jaar.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Sigrid Kaag heeft een hoge functie bij het WEF. Het WEF is gecharmeerd van de lockdowns om ook klimaatverandering te bestrijden. Dat moet toch een belletje doen rinkelen?
[ twitter ]
En snel de tweet verwijderen..
Nou, nee. Het is dan een afspraak die we, via onze volksvertegenwoordigers, met elkaar gemaakt hebben. Dat jij of ik het er misschien niet mee eens zijn... tja, dat heb je wel eens.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is per saldo toch hetzelfde. Lekker boeiend in welke verpakking.
In Nederland is er nu al besloten dat men niet gaat stoppen met het AZ vaccin. En alle reacties in NWS zijn ook positief over die beslissing:quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alleen maar verstandig dat ze dat verder gaan onderzoeken. AZ komt op deze manier wel heel vaak negatief in het nieuws..
De eerste reactie van de regeringspartijen was inderdaad dat zo'n paspoort er nooit zou komen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:57 schreef KNAK het volgende:
[..]
Was dat eerst geen complete wappie-gedachte, dat dit zou gebeuren ?
![]()
Ik kan geen enkele partij verzinnen -buiten Baudet- die standpunt inneemt tegen een vaccinatiepaspoort. En onze gezalfde Rutte heeft al gezegd niet met hem te gaan regeren.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, nee. Het is dan een afspraak die we, via onze volksvertegenwoordigers, met elkaar gemaakt hebben. Dat jij of ik het er misschien niet mee eens zijn... tja, dat heb je wel eens.
Dan zullen ze daar wel goede redenen voor hebben, niet?quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele partij verzinnen -buiten Baudet- die standpunt inneemt tegen een vaccinatiepaspoort.
Laten we daar maar gewoon direct vanuit gaan zonder verdere vragen te stellen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan zullen ze daar wel goede redenen voor hebben, niet?
De Raad van Europa is niet hetzelfde als het Europese Parlement he. Het is niet eens onderdeel van de Europese Unie.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Oh?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja maar niet alle discriminatie is per se negatief he. Als er een gegronde reden is dat het ten goede komt aan het algemene welzijn van de maatschappij kan er gebruik van gemaakt worden. Voorbeelden genoeg van zoals het voorrang geven van minderheden bij de invulling (bij gelijke geschiktheid natuurlijk) van banen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Het blijft evengoed discriminatie.
Nee nee nee, er zijn limieten aan dat opofferen van individuele vrijheden en rechten voor het 'welzijn van de maatschappij'. We leven niet in een communistische dictatuur.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja maar niet alle discriminatie is per se negatief he. Als er een gegronde reden is dat het ten goede komt aan het algemene welzijn van de maatschappij kan er gebruik van gemaakt worden. Voorbeelden genoeg van zoals het voorrang geven van minderheden bij de invulling (bij gelijke geschiktheid natuurlijk) van banen.
Meneertje weet duidelijk nog niet heel erg goed wat een communistische dictatuur zou inhouden. Maar op internet met dat soort termen gooien doet het natuurlijk goed, zeker in bagger als BNW.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee nee nee, er zijn limieten aan dat opofferen van individuele vrijheden en rechten voor het 'welzijn van de maatschappij'. We leven niet in een communistische dictatuur.
Ad hominem, helaas.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Meneertje weet duidelijk nog niet heel erg goed wat een communistische dictatuur zou inhouden. Maar op internet met dat soort termen gooien doet het natuurlijk goed, zeker in bagger als BNW.
Natuurlijk zijn er limieten maar in dit geval lijkt me daar geen sprake van. Er wordt natuurlijk sws al gediscrimineerd bij de vaccinaties zelf door kwetsbare groepen voorrang te geven.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee nee nee, er zijn limieten aan dat opofferen van individuele vrijheden en rechten voor het 'welzijn van de maatschappij'. We leven niet in een communistische dictatuur.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laten we daar maar gewoon direct vanuit gaan zonder verdere vragen te stellen.
Wel typisch Nederlands natuurlijk. Andere landen maken besluiten, maar Nederland weet het beter en doet z'n eigen onderzoekquote:Op donderdag 11 maart 2021 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Nederland is er nu al besloten dat men niet gaat stoppen met het AZ vaccin. En alle reacties in NWS zijn ook positief over die beslissing:
NWS / Denemarken schort vaccinaties AstraZeneca op om mogelijke bijwerkingen
Waarom is daar geen sprake van in dit geval?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er limieten maar in dit geval lijkt me daar geen sprake van. Er wordt natuurlijk sws al gediscrimineerd bij de vaccinaties zelf door kwetsbare groepen voorrang te geven.
Nee. Niemand houdt je tegen om je te laten vaccineren of een coronatest te doen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 14:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Het blijft evengoed discriminatie.
Zoals ik al aangaf: omdat het het algemene welzijn juist ten goede komt. Mensen die niet gevaccineerd zijn vormen een risico op doorlopende verspreiding van het virus.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom is daar geen sprake van in dit geval?
Het gaat alleen wel om vrijheden die we voorheen wel hadden en waar we imo gewoon recht op hebben.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee. Niemand houdt je tegen om je te laten vaccineren of een coronatest te doen.
Het is toch ook geen discriminatie dat je alleen met zo'n roze pasje met een motorvoertuig aan het verkeer mag deelnemen? Wil je geen rijbewijs halen, dan doe je niet mee.
Je snapt toch wel dat een rijbewijs of diploma een mate van vaardigheid impliceert?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee. Niemand houdt je tegen om je te laten vaccineren of een coronatest te doen.
Het is toch ook geen discriminatie dat je alleen met zo'n roze pasje met een motorvoertuig aan het verkeer mag deelnemen? Wil je geen rijbewijs halen, dan doe je niet mee.
Evengoed heb je recht op een overheid die jouw (en andermans) gezondheid beschermt.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het gaat alleen wel om vrijheden die we voorheen wel hadden en waar we imo gewoon recht op hebben.
Keuzes en consequenties. Mijn moeder heeft nooit een rijbewijs gehaald, en nu mag ze bepaalde activiteiten ook niet uitvoeren en moet ze meer moeite doen of kosten maken. Such is life.quote:Ik zou het ook niet zo snel omschrijven als discrimineren, maar helemaal eerlijk is het natuurlijk ook niet. Ik zie toch wel een indirecte verplichting tot vaccineren, want anders mag je bepaalde activiteiten niet meer uitvoeren. Tenzij je een negatieve test laat zien, maar we weten nog niet of die wel gratis gaan zijn en of er genoeg capaciteit is om je te laten testen wanneer je wil. Gevaccineerden hoeven die extra tijd niet vrij te maken, hoeven bepaalde kosten wellicht niet te maken, etc.
Zelf wetenquote:Zelf zat ik nog best te twijfelen of ik wel een vaccinatie zou nemen, maar omdat het nu indirect verplicht gaat worden ga ik het toch maar doen. Ik wil wel gewoon kunnen leven. En zit er niet op te wachten om me meermaals per week te laten testen terwijl ik helemaal geen klachten heb.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zelf zat ik nog best te twijfelen of ik wel een vaccinatie zou nemen, maar omdat het nu indirect verplicht gaat worden ga ik het toch maar doen. Ik wil wel gewoon kunnen leven. En zit er niet op te wachten om me meermaals per week te laten testen terwijl ik helemaal geen klachten heb.
Dat is gewoon onzin. Waarom vaccineren als je leven afhangt van die ene niet-gevaccineerde? Lijkt me gelul.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf: omdat het het algemene welzijn juist ten goede komt. Mensen die niet gevaccineerd zijn vormen een risico op doorlopende verspreiding van het virus.
Het impliceert dat jij kan deelnemen aan het verkeer zonder daarbij een groot risico te vormen voor de veiligheid van anderen. Een vaccinatiebewijs impliceert dat jij kan deelnemen aan het sociale leven en daarbij een klein risico vormt voor de gezondheid van anderen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat een rijbewijs of diploma een mate van vaardigheid impliceert?
Ok.quote:Vaccinatiepaspoort gaat uit van het feit dat vaccinatie de heilige graal is. Bedacht door mensen.
Niemand houd je tegen om pigment in te spuiten of homo's om vrouwen te pakken.
Wil je niet gediscrimineerd worden? Go with the flow.
Het verschil is nog steeds dat je moeder die activiteiten nooit uit heeft mogen voeren. Terwijl het ons Nederlanders altijd vrij stond om gewoon rustig uit eten te gaan, naar een evenement te gaan, of om überhaupt fatsoenlijk deel uit te maken van de samenleving. Dat is de vrijheid waar zo hard voor geknokt is vroeger.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Evengoed heb je recht op een overheid die jouw (en andermans) gezondheid beschermt.
[..]
Keuzes en consequenties. Mijn moeder heeft nooit een rijbewijs gehaald, en nu mag ze bepaalde activiteiten ook niet uitvoeren en moet ze meer moeite doen of kosten maken. Such is life.
[..]
Zelf weten.
Het verschil is dat we nu met een pandemie te maken hebben en in 2019 niet.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het verschil is nog steeds dat je moeder die activiteiten nooit uit heeft mogen voeren. Terwijl het ons Nederlanders altijd vrij stond om gewoon rustig uit eten te gaan, naar een evenement te gaan, of om überhaupt fatsoenlijk deel uit te maken van de samenleving. Dat is de vrijheid waar zo hard voor geknokt is vroeger.
En met een vaccinatiepaspoort / testbewijs / whatever kan je daar alvast een beetje op vooruitlopen. Wil je dat niet? Dan wacht je toch even? Primaaaa.quote:Sowieso is zo'n paspoort een oplossing voor een probleem wat er niet is. Van de zomer (op z'n vroegst) is alles pas geregeld en tegen die tijd zijn de grootste groepen die zorgden voor de druk binnen de ziekenhuizen wel gevaccineerd, dus dan zou je de samenleving gewoon weer stapsgewijs kunnen openen. Voor iedereen.
Nee inderdaad. In mijn sociale kring vallen ze met bosjes om na een avondje gezelligheid. Levensgevaarlijk zonder vaccins.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het impliceert dat jij kan deelnemen aan het verkeer zonder daarbij een groot risico te vormen voor de veiligheid van anderen. Een vaccinatiebewijs impliceert dat jij kan deelnemen aan het sociale leven en daarbij een klein risico vormt voor de gezondheid van anderen.
[..]
Ok.
Dat ding zal waarschijnlijk pas in de zomer echt ingaan. Niet daarvoor al. En in de zomer is het dus niet meer nodig imo. Als het land anders pas volgend jaar open zou kunnen dan zou het inderdaad een goed alternatief zijn om alvast wat eerder weer wat dingen te mogen, maar nu is het gewoon een oplossing voor een probleem wat er niet is.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het verschil is dat we nu met een pandemie te maken hebben en in 2019 niet.
[..]
En met een vaccinatiepaspoort / testbewijs / whatever kan je daar alvast een beetje op vooruitlopen. Wil je dat niet? Dan wacht je toch even? Primaaaa.
Je leven hangt niet af van die ene niet-gevaccineerde maar wel van een aanzienlijke groep waarvan de kans dat deze groeit groter wordt als je dit soort maatregelen niet neemt. Het staat je verder vrij je niet te laten vaccineren toch? Moet je wel de consequenties ervan aanvaarden.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin. Waarom vaccineren als je leven afhangt van die ene niet-gevaccineerde? Lijkt me gelul.
Daarnaast hebben we vrijheden. Die ik niet opgeef voor jannie de buurvrouw of fat freek omdat die zo nodig elke dag naar de frietzaak gaan en niet sporten.
Precies, want je loopt al 0.04% kans om door corona op de IC te komen. Moet je nagaan als schorriemorrie geen vaccin neemt!quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je leven hangt niet af van die ene niet-gevaccineerde maar wel van een aanzienlijke groep waarvan de kans dat deze groeit groter wordt als je dit soort maatregelen niet neemt. Het staat je verder vrij je niet te laten vaccineren toch? Moet je wel de consequenties ervan aanvaarden.
Vandaag heeft de Tweede Kamer ingestemd met een vervroegde invoering van het vaccinatiepaspoort. En er zijn al tests gedaan met dat paspoort. Alles lijkt er op dat we in april al volop gebruik kunnen maken hiervan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ding zal waarschijnlijk pas in de zomer echt ingaan. Niet daarvoor al. En in de zomer is het dus niet meer nodig imo. Als het land anders pas volgend jaar open zou kunnen dan zou het inderdaad een goed alternatief zijn om alvast wat eerder weer wat dingen te mogen, maar nu is het gewoon een oplossing voor een probleem wat er niet is.
Er is ons altijd gezegd dat deze maatregelen er enkel zijn omdat de zorg het anders niet aan kan. Nou, in de zomer heb je de groepen gevaccineerd die voor de grootste druk zorgen. Dan gewoon samenleving openen dus.
Het is je nog steeds niet duidelijk dat het bij een pandemie niet gaat om welk risico je zelf loopt?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies, want je loopt al 0.04% kans om door corona op de IC te komen. Moet je nagaan als schorriemorrie geen vaccin neemt!
Dat is dan al wel wat eerder ja.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vandaag heeft de Tweede Kamer ingestemd met een vervroegde invoering van het vaccinatiepaspoort. En er zijn al tests gedaan met dat paspoort. Alles lijkt er op dat we in april al volop gebruik kunnen maken hiervan.
Voor veel bedrijven in de culturele sector, festivals en horeca betekenen die 3 maanden eerder open dat ze kunnen blijven bestaan ipv dat ze permanent moeten stoppen.
Je wordt alleen geboren, moet je hele kutleven overal voor strijden, geld verdienen, afstaan en dan alleen doodgaan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is je nog steeds niet duidelijk dat het bij een pandemie niet gaat om welk risico je zelf loopt?
Je leeft alleen niet alleen in deze maatschappij. Prima dat je 'die spuit' niet neemt hoor, dat recht heb je dan weer wel, maar je zal dan toch echt ook de consequenties ervan moeten aanvaarden of anders een andere maatschappij zoeken.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je wordt alleen geboren, moet je hele kutleven overal voor strijden, geld verdienen, afstaan en dan alleen doodgaan.
Maar ondertussen wel even filantropisch een spuit nemen voor de wereld? Thanks, but no thanks.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je wordt alleen geboren, moet je hele kutleven overal voor strijden, geld verdienen, afstaan en dan alleen doodgaan.
Maar ondertussen wel even filantropisch een spuit nemen voor de wereld? Thanks, but no thanks.
Welke consequenties precies?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Je leeft alleen niet alleen in deze maatschappij. Prima dat je 'die spuit' niet neemt hoor, dat recht heb je dan weer wel, maar je zal dan toch echt ook de consequenties ervan moeten aanvaarden of anders een andere maatschappij zoeken.
Dat je geen toegang krijgt tot gelegenheden waarbij dat paspoort vereist is natuurlijkquote:
En dat vind jij normaal?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:48 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat je geen toegang krijgt tot gelegenheden waarbij dat paspoort vereist is natuurlijk
Dan mag je kiezen om alsnog dat vaccin te nemen en vaccinatieweigeraars uit te sluiten als gasten in je tent of om anders je levenswerk naar de kloten te zien gaan. En bij die laatste keuze verdwijnen de wappietenten ook dus win-win.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:51 schreef KNAK het volgende:
[..]
En dat vind jij normaal?
Wat als je nou zelf 1 van die gelegenheden hebt als eigenaar zijnde en je weigert dat gif in je lijf?
Ja ik vind dat normaal. Het is de snelste weg om van het virus af te komen en ik neem aan dat er aan eigenaren hetzelfde soort eisen gesteld zullen worden mbt tot zijn aanwezigheid daar.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:51 schreef KNAK het volgende:
[..]
En dat vind jij normaal?
Wat als je nou zelf 1 van die gelegenheden hebt als eigenaar zijnde en je weigert dat gif in je lijf?
quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan mag je kiezen om alsnog dat vaccin te nemen en vaccinatieweigeraars uit te sluiten als gasten in je tent of om anders je levenswerk naar de kloten te zien gaan. En bij die laatste keuze verdwijnen de wappietenten ook dus win-win.
"van het virus af te komen"quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja ik vind dat normaal. Het is de snelste weg om van het virus af te komen en ik neem aan dat er aan eigenaren hetzelfde soort eisen gesteld zullen worden mbt tot zijn aanwezigheid daar.
Veel sterkte met je keuze en je faillissement als je blijft weigerenquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
[..]
"van het virus af te komen"
![]()
Waarom niet alle BSN nummers uitrollen, nummertje 1 bellen en bij geen gehoor persoon in kwestie z'n huis trekken - razzia stijl - en geforceerd volspuiten. Klaar? 00002 aan de beurt. Veel effectiever joh!
Sommige mensen hierZijn het 'schaap'-zijn stadium al ver voorbij en inmiddels al shoarma bij de lokale kebabturk
Ja jij wil er niet vanafquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
[..]
![]()
Waarom niet alle BSN nummers uitrollen, nummertje 1 bellen en bij geen gehoor persoon in kwestie z'n huis trekken - razzia stijl - en geforceerd volspuiten. Klaar? 00002 aan de beurt. Veel effectiever joh!
Sommige mensen hierZijn het 'schaap'-zijn stadium al ver voorbij en inmiddels al shoarma bij de lokale kebabturk
Zo heb ik het nog niet bekeken. Niet-gevaccineerde only tentjes. Maar die zullen dan wel als bom voor de volksgezondheid worden betiteld en op last van de burgermeester worden gesloten.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:47 schreef KNAK het volgende:
[..]![]()
Wat als je een horeca ondernemer bent en je weigert de vaccinaties. Mag je dan wel open? Komt dan de VaxGestapo langs? Ik voel er veel voor om de lokale ongevaccineerden-toko te gaan worden. Gevaccineerden zijn ook welkom, maar mogen dan niet angstig klagen Hoeveel handhavers ga ik dan per dag over de vloer krijgen?
Spannende tijden.
Ik weet niet of het de discussie goed doet als je anderen weg gaat zetten als schaapjes (of het stadium er na). Iedereen heeft nou eenmaal een andere meningquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
[..]
![]()
Waarom niet alle BSN nummers uitrollen, nummertje 1 bellen en bij geen gehoor persoon in kwestie z'n huis uittrekken - razzia stijl - en geforceerd volspuiten. Klaar? 00002 aan de beurt. Veel effectiever joh!
https://www.ad.nl/buitenl(...)ca-prik-br~aa697cc1/quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is je nog steeds niet duidelijk dat het bij een pandemie niet gaat om welk risico je zelf loopt?
Wat is nou jouw grote probleem met dat vaccinatiepaspoort wanneer je daarmee weer eerder open kan en gasten over de vloer kan krijgen?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:47 schreef KNAK het volgende:
[..]![]()
Wat als je een horeca ondernemer bent en je weigert de vaccinaties. Mag je dan wel open? Komt dan de VaxGestapo langs? Ik voel er veel voor om de lokale ongevaccineerden-toko te gaan worden. Gevaccineerden zijn ook welkom, maar mogen dan niet angstig klagen Hoeveel handhavers ga ik dan per dag over de vloer krijgen?
Spannende tijden.
Precies. Snap daarom alle ophef ook niet zo.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ding zal waarschijnlijk pas in de zomer echt ingaan. Niet daarvoor al. En in de zomer is het dus niet meer nodig imo. Als het land anders pas volgend jaar open zou kunnen dan zou het inderdaad een goed alternatief zijn om alvast wat eerder weer wat dingen te mogen, maar nu is het gewoon een oplossing voor een probleem wat er niet is.
Er is ons altijd gezegd dat deze maatregelen er enkel zijn omdat de zorg het anders niet aan kan. Nou, in de zomer heb je de groepen gevaccineerd die voor de grootste druk zorgen. Dan gewoon samenleving openen dus.
Ja en? Wat wil je daarmee zeggen? Dat we gelijk alle andere vaccinatiemogelijkheden ook maar moeten stoppen of zoquote:
Ook dat laatste is op allerlei manieren vooral in je eigen belang.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En hoeveel risico daarop loop je bij een vaccinatie?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Precies, want je loopt al 0.04% kans om door corona op de IC te komen. Moet je nagaan als schorriemorrie geen vaccin neemt!
quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Veel sterkte met je keuze en je faillissement als je blijft weigeren
Je maakt de fout door te denken dat er een levensbedreigende situatie gaande is.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja jij wil er niet vanaf![]()
En in een sociale maatschappij leven en rekening houden met anderen is heel wat anders dan als een schaap hersenloos ergens achteraan lopen.
Inderdaad.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:47 schreef KNAK het volgende:
[..]![]()
Spannende tijden.
Jij maakt dan weer de fout dat je mijn gedachten denkt te weten waardoor je allerlei verkeerde conclusies trektquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:34 schreef KNAK het volgende:
[..]
[..]
Je maakt de fout door te denken dat er een levensbedreigende situatie gaande is.Als mensen dan zo in angst schieten en denken dat de mensheid op omvallen staat moeten ze dat zelf weten - mij niet meetrekken in deze waanbeelden.
Denken dat je na een vaccinatie vrolijk weer verder kan gaan met je oude leventje is ook stupide. Men heeft zelfs publiekelijk aangekondigd dat maatregels en beperkingen zullen blijven, ook ná vaccinaties. Spijtig dat er klaarblijkelijk een deel van de bevolking zich daar dan bij neerlegt.
Maar goed, ik zou zeggen: ren naar de eerste de beste AstraZeneca spuit en vergeet geen verslag te doen van je bijwerkingen.
Shebeen en/of speakeasy's ook 'n optie?quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zo heb ik het nog niet bekeken. Niet-gevaccineerde only tentjes. Maar die zullen dan wel als bom voor de volksgezondheid worden betiteld en op last van de burgermeester worden gesloten.
Spannende tijden. Vrouwen die beroofd en verkracht worden in een steeg in de Bijlmer. "Maar zijn vaccinatiepaspoort leek op orde"
Ik ga mee, met die gevaccineerde angsthazen is toch geen lol mee te beleven.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:36 schreef Tingo het volgende:
[..]
Inderdaad.
Laat 't gewoon weten dan kom ik met vrienden bij je langs. We kunnen heel goed eten en zuipen.
Het algemene welzijn is het welzijn van de overgrote meerderheid.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf: omdat het het algemene welzijn juist ten goede komt. Mensen die niet gevaccineerd zijn vormen een risico op doorlopende verspreiding van het virus.
Ik denk ook niet dat 'jannie de buurvrouw' of 'fat freek' zo'n probleem met non-vaxxers zouden hebben.....of zitten te verwachten dat de hele bevolking moeten gevaccinneerd zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin. Waarom vaccineren als je leven afhangt van die ene niet-gevaccineerde? Lijkt me gelul.
Daarnaast hebben we vrijheden. Die ik niet opgeef voor jannie de buurvrouw of fat freek omdat die zo nodig elke dag naar de frietzaak gaan en niet sporten.
Wel grappig dat jullie maar over angsthazen blijven spreken.. terwijl jullie zelf veel banger zijn voor 5g, vaccinaties, overheden etc etc.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:51 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik ga mee, met die gevaccineerde angsthazen is toch geen lol mee te beleven.
Je zegt dat het vaccinatiebewijs inderdaad niet meer nodig is in de zomer, omdat de risicogroepen en een boel groepen daar omheen dan al gevaccineerd kunnen zijn. En natuurlijk kan het niet eerder dan de zomer ingevoerd worden omdat er een paar maanden overheen gaat met de implementatie daarvan. Maar denk je niet dat de bewindslieden die hier over gaan dit ook wel weten?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het slechts iets ''tijdelijks'' is nee. Maar ik hoop dat ik het fout heb en dat het gewoon het nieuwste voorbeeld is van een gefaalde app van de regering.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je zegt dat het vaccinatiebewijs inderdaad niet meer nodig is in de zomer, omdat de risicogroepen en een boel groepen daar omheen dan al gevaccineerd kunnen zijn. En natuurlijk kan het niet eerder dan de zomer ingevoerd worden omdat er een paar maanden overheen gaat met de implementatie daarvan. Maar denk je niet dat de bewindslieden die hier over gaan dit ook wel weten?
Dit impliceert gewoon dat het een blijvertje is, en dat is ook hun insteek. Met een vaccinatiebewijs kun je een boel leuke dingen doen als regering zijnde, het maakt controle op de burgers een stukje makkelijker. Dit gaat gewoon een blijven iets worden zoals de veiligheidsmaatregelen van 9/11 bijvoorbeeld. Ze gaan echt die rompsloop niet doen voor een paar maandjes (zoals iedereen denkt), denk je ook niet?
Het is een bepaald type fatsoensrakker inderdaad.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:02 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat 'jannie de buurvrouw' of 'fat freek' zo'n probleem met non-vaxxers zouden hebben.....of zitten te verwachten dat de hele bevolking moeten gevaccinneerd zijn.
Zoals?quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Met een vaccinatiebewijs kun je een boel leuke dingen doen als regering zijnde,
Hoe dan? Misschien eerst even kijken welke vorm het allemaal krijgt voordat je conclusies gaat trekken die nergens op slaanquote:het maakt controle op de burgers een stukje makkelijker.
Toegang wordt verleend middels het scannen van een QR code met de app. Je kunt dus precies zien wie waar op welk moment was. Soort track and trace.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zoals?
[..]
Hoe dan? Misschien eerst even kijken welke vorm het allemaal krijgt voordat je conclusies gaat trekken die nergens op slaan.
Nope, deze conclusie klopt niet.quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toegang wordt verleend middels het scannen van een QR code met de app. Je kunt dus precies zien wie waar op welk moment was. Soort track and trace.
Het is zonder twijfel belangrijk om kritisch te blijven over hoe de overheid omgaat met onze privacy, maar hier spreekt uw bange onderbuik.quote:Er wordt gewoon een infrastructuur voor een gereguleerde politiestaat opgetuigd, en we staan erbij en kijken er naar. Een eenmaal opgetuigde infrastructuur is moeilijk weer van af te komen leert de geschiedenis en zal ook als een hellend vlak gaan werken voor andere doeleinden. Natuurlijk kunnen ze zeggen van we stoppen er mee wanneer het kan, maar ik moet het nog maar zien. De dreiging zal ook nooit voorbij zijn want het gaat ook niet weg.
De overheid en de EU zijn voor geen cent te vertrouwen dus daar hoef je niks van te verwachten. Het zijn een stelletje vuillakken die ondemocratisch gekozen zijn maar wel ons leven bepalen en vergallen daar in Brussel. Hele enge club en hele enge mensen.
Leg mij dan eens uit hoe dit een blijvertje kan zijn/worden.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het slechts iets ''tijdelijks'' is nee. Maar ik hoop dat ik het fout heb en dat het gewoon het nieuwste voorbeeld is van een gefaalde app van de regering.
Ook voor jou.. hoe kan overheid dit tot een blijvertje maken volgens jou. Let wel.. het zou een grondwetswijziging nodig hebben.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je zegt dat het vaccinatiebewijs inderdaad niet meer nodig is in de zomer, omdat de risicogroepen en een boel groepen daar omheen dan al gevaccineerd kunnen zijn. En natuurlijk kan het niet eerder dan de zomer ingevoerd worden omdat er een paar maanden overheen gaat met de implementatie daarvan. Maar denk je niet dat de bewindslieden die hier over gaan dit ook wel weten?
Dit impliceert gewoon dat het een blijvertje is, en dat is ook hun insteek. Met een vaccinatiebewijs kun je een boel leuke dingen doen als regering zijnde, het maakt controle op de burgers een stukje makkelijker. Dit gaat gewoon een blijven iets worden zoals de veiligheidsmaatregelen van 9/11 bijvoorbeeld. Ze gaan echt die rompslomp niet doen voor een paar maandjes (zoals iedereen denkt), denk je ook niet?
manmanmanquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
waarom zou je een vaccine nemen als de kans maar 0,004 is??quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En hoeveel risico daarop loop je bij een vaccinatie?
omdat ze gelijk hebben? meer niet gevaccineerde mensen =meer besmettingen, = meer kans op mutaties=meer kans dat dit niet de laatste keer is dat we dit gaan meemaken met dank aan de mensen die bang zijn voor een prikjequote:
0.004 kans waarop?quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:43 schreef PSVCL het volgende:
[..]
waarom zou je een vaccine nemen als de kans maar 0,004 is??
je lijkt wel een robotquote:Op donderdag 11 maart 2021 18:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
omdat ze gelijk hebben? meer niet gevaccineerde mensen =meer besmettingen, = meer kans op mutaties=meer kans dat dit niet de laatste keer is dat we dit gaan meemaken met dank aan de mensen die bang zijn voor een prikje
Omdat 1) de kans dat je daar last van krijgt nog veel kleiner is dan dat je corona krijgt en daar last van krijgt, 2) omdat je daarmee anderen beschermt, en 3) we dan weer sneller verder kunnen met ons leven.quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:43 schreef PSVCL het volgende:
[..]
waarom zou je een vaccine nemen als de kans maar 0,004 is??
En als mij dat allemaal niet overtuigt?quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat 1) de kans dat je daar last van krijgt nog veel kleiner is dan dat je corona krijgt en daar last van krijgt, 2) omdat je daarmee anderen beschermt, en 3) we dan weer sneller verder kunnen met ons leven.
Dan laat je je toch vooral niet vaccineren?quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En als mij dat allemaal niet overtuigt?
Welke gevolgen moet dat volgens jou hebben?quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan laat je je toch vooral niet vaccineren?
Een virus wil meestal minder schadelijk worden, omdat het zich zo kan voordelen, kan niet als elke gastheer doodgaat. Dit zal ook gewoon een verkoudheidvirus worden.quote:
Als proefkonijn fungeren omdat de kans 0,04 % is, en mocht ik besmet raken heb ik als jonge kerel een immuunsysteem gekregen die dat wel kan handelen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat 1) de kans dat je daar last van krijgt nog veel kleiner is dan dat je corona krijgt en daar last van krijgt, 2) omdat je daarmee anderen beschermt, en 3) we dan weer sneller verder kunnen met ons leven.
Kijk maar naar die avondklok. Die staat in een wet die ze altijd kunnen gebruiken. Geen definitieve einddatum, dus valt te rekken.quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Leg mij dan eens uit hoe dit een blijvertje kan zijn/worden.
Vind je het niet gek dat ik een beetje "bang" ben geworden voor onze overheid? Hoe ze het afgelopen jaar met ons om zijn gegaan en wat ze allemaal ingevoerd hebben gaat alle perken te buiten. Ook waar ze het allemaal over hebben. Sigrid Kaag sluit klimaat lockdowns niet uit, Jaap van Dissel zegt doodleuk dat we de maatregelen wellicht moeten aanhouden om andere ziektes te voorkomen, Hugo met zijn fiasco's, het continue verschuiven van de doelpalen om de maatregelen maar te blijven rechtvaardigen, angstzaaierij van het OMT en RIVM betreffende de Britse variant. Het lijstje is zo lang, mijn vertrouwen is echt compleet weg in onze overheid, en voor corona had ik dit helemaal niet. Er gebeuren gewoon dingen die niet door de beugel kunnen, en waarom zouden ze zonder pardon al hun zeggenschap, micromanagement weer opgeven om ons onze vrijheid weer terug te geven? Die persconferentie dat Rutte alle maatregelen weer opheft komt natuurlijk nooit, dat moeten we zelf afdwingen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nope, deze conclusie klopt niet.
Zie: https://www.rtlnieuws.nl/(...)stbewijs-samenleving , of voor een uitgebreidere beschouwing: https://tweakers.net/revi(...)lang-niet-klaar.html
[..]
Het is zonder twijfel belangrijk om kritisch te blijven over hoe de overheid omgaat met onze privacy, maar hier spreekt uw bange onderbuik.
Mijn stem gaat naar FvD en ik heb mijn hele familie en een paar collegas ook overtuigd. Dit coronageneuzel stopt namelijk nooit en anders vinden ze wel weer wat anders.quote:Op donderdag 11 maart 2021 19:50 schreef mir1986 het volgende:
Door Michael van der Galien 11 maart 2021
Gisteren kon FVD-Kamerlid Wybren van Haga kort in debat met Jaap van Dissel, van het RIVM. En dat legde de nummer twee van Forum voor Democratie geen windeieren: Van Dissel moest toegeven dat griep en het coronavirus uiteindelijk een te vergelijken sterftecijfer hebben, iets waar tot dusverre altijd met een grote boog omheen werd gefietst.
Wybren van Haga besloot in de laatste technische coronabriefing van de huidige Kamerperiode toch nog even die ene belangrijke vraag te stellen: corona en griep, lijken die virussen eigenlijk niet méér op elkaar dan de instanties tot dusverre wilden toegeven?
Eén van de punten waarop Van Haga duidelijkheid wilde is: hoe zit het nu eigenlijk met de Infection Fatality Rate (IFR, of sterftecijfer) van het coronavirus? Als hij naar de cijfers kijkt concludeert hij dat het in de buurt van die van de griep zit. Klopt dat? Het antwoord daarop van Van Dissel was duidelijk: ja, dat is inderdaad het geval.
“Ik worstel nog een beetje met die IFR’s, want ik zeg altijd dat de IFR van Covid vergelijkbaar is met die van een zware griep. Maar ja, er zijn zoveel verschillende getallen in omloop,” legde Van Haga uit aan Van Dissel. “De Wereldgezondheidsorganisatie zegt 0,23 procent en dan is er het getal van 0,17 procent voor influenza in 2017 in Nederland.” Van Haga wil dus duidelijkheid: Nu snap ik ook wel dat niet iedereen met influenza zich meldt dus dat die IFR moeilijker vast te stellen is en dat er een hoop vals-positieven zijn bij de testen van Covid-19, maar kunt u misschien aangeven wat het dan voor Nederland exact is, wat het voor de wereld exact is, en of het toch in dezelfde orde van grootte zit?”
Met andere woorden, kan Van Dissel aangeven of de IFR van corona inderdaad vergelijkbaar is met die van de griep of niet?
“Dat kan ik alleen maar weer zeggen met eigenlijk verwijzing naar het antwoord net,” antwoordde Van Dissel daarop: “Want je wilt dan natuurlijk de totale groep die het heeft gehad in de noemer hebben. De teller die kan je op het maximum zetten van de oversterfte van afgelopen jaar. En dan die twee delen. Dan kom je inderdaad op percentages zoals u die ongeveer noemt.”
Laat die woorden even goed op je inzinken. Ons wordt al lange tijd verteld dat we te maken hebben met een vreselijk killervirus. Mensen die het met de griep vergelijken worden weggezet als volidioten op zijn best, en vreselijke leugenaars op z’n slechtst. Maar nu zegt Van Dissel dus dat het het IFR ‒ het aantal mensen dat aan een besmetting overlijdt als percentage van het aantal mensen dat geïnfecteerd is met het virus ‒ inderdaad te vergelijken is met die van de griep. Want de griep is in een zwaar seizoen ongeveer 0,17%, en het IFR van corona ligt zo rond de 0,23% wereldwijd. Dat wordt hier bevestigd. Dat is geen nepnieuws, het is geen verdraaiing van wat Van Dissel zei.
Van Haga wilde dat nog maar een keer bevestigd hebben. “Dan is het toch wel in dezelfde orde van grootte?” vroeg hij Van Dissel voor de duidelijkheid.
Het antwoord daarop is: ja. Dat is het. Qua IFR is dat het geval.
Maar oeps! Van Dissel had in de gaten dat dit toch even een precair moment was. “Maar dat is niet het enige waar het om gaat,” zei hij daarom. “En de orde van grootte… Ik vind het dan nog steeds wat hoger voor de duidelijkheid.” Ja, ja, maar je had al aangegeven dat de cijfers van Van Haga kloppen en dat zijn statement – dat het in die orde van grootte is, niet dat het precies hetzelfde is – klopt, Jaap.
“Maar het punt bij Covid is natuurlijk niet alleen de sterfte,” ging Van Dissel verder. Oh nee, er zijn daarbij heel andere bezwaren! Vandaar ook dat er steeds angstporno herhaald wordt op tv en elders over dat enorme aantallen mensen doodgaan als “we” “niets doen.” Toch? “Het is ook de overbelasting van de zorg die je krijgt, omdat een ziektebeeld waar in principe nog niemand bescherming tegen had, natuurlijk de hele bevolking doorgaat. Dat is ook wat je met een hele nieuwe griep zou zijn. Dus een belangrijk deel waarvan Ernst Kuipers u hier net dingen heeft geïllustreerd, heeft natuurlijk niets te maken met sterfte door Covid, maar domweg met de aantallen die je krijgt als het […] ongelimiteerd rondgaat.”
Dat wordt inderdaad ook vaker gezegd, maar ook dat wordt in verband gebracht met angst. Angst, angst, angst. Er worden mensen op tv en in kranten aangepraat dat het een vreselijk killervirus is. Maar opeens blijkt dat toch wat mee te vallen ‒ denk aan de orde van grootte van de zware griep ‒ en is het grootste probleem dat de zorg de vraag moeilijk aan kan als het “onbeperkt” rondgaat. Hij verwees daarbij naar Bergamo, een stad die in een heel korte periode veel Covid kreeg. “Dat kunnen we gewoon niet aan. Zelfs al krijgen de meeste mensen het in geringe mate, het percentage dat het ernstig krijgt is domweg te hoog en gaat naar het ziekenhuis.”
Let wel, dat is dus te hoog voor het zorgsysteem dat de laatste jaren helemaal uitgekleed is door drie opeenvolgende kabinetten geleid door Mark Rutte.
En waarom is er dan de afgelopen veertien maanden niets gedaan om de zorg op te schalen? Want er wordt nog altijd gewacht op meer IC-bedden, en er kunnen ook best een paar ziekenhuizen bij. Er zijn de afgelopen ziekenhuizen gesloten. In noodsituaties kunnen er nieuwe ziekenhuizen open; er is nog genoeg medisch opgeleid personeel in Nederland dat geen werk heeft (in de zorg).
Maar daar wordt niets mee gedaan. Als het sterftecijfer een beetje hoger is dan een stevige griep kan Nederland het dodental prima aan. En de zorg kunnen we opschalen.
Het is dus duidelijk, Wybren van Haga en Thierry Baudet hebben al die tijd gelijk had over het lang niet zo dodelijke coronavirus
nee, dat kunnen ze nietquote:Op donderdag 11 maart 2021 19:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kijk maar naar die avondklok. Die staat in een wet die ze altijd kunnen gebruiken. Geen definitieve einddatum, dus valt te rekken.
Een auteur van De Dagelijkse Standaard: het lijfblad van FvD. Verrassend dat die nu net de kant kiest van van Hagaquote:
Jij was vast ook zo'n iemand die zei dat er nooit een vaccinatiepaspoort, avondklok of mondkapjesplicht zou komen.quote:
En wat is hier aan gelogen? Dit staat toch gewoon op beeld? De IFR is dus gewoon 0,23%quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een auteur van De Dagelijkse Standaard: het lijfblad van FvD. Verrassend dat die nu net de kant kiest van van Haga
Nog meer pareltjes van deze 'auteur' :
https://www.dagelijksestandaard.nl/author/michael-van-der-galien/
Ik ga je na een jaar niet voor de 100e keer uitleggen dat het niet het sterftecijfer is van corona waar iedereen zich zorgen over maakt. Dat riedeltje ken je inmiddels wel.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En wat is hier aan gelogen? Dit staat toch gewoon op beeld? De IFR is dus gewoon 0,23%
Het is ook niet alsof iedereen in het ziekenhuis terecht komt. Mochten straks de kwetsbare mensen straks gevaccineerd zijn en de ziekenhuizen leeg, waarom zou ik mij dan nog laten vaccineren?quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ga je na een jaar niet voor de 100e keer uitleggen dat het niet het sterftecijfer is van corona waar iedereen zich zorgen over maakt. Dat riedeltje ken je inmiddels wel.
Grappig dat we dan niet terug naar normaal gaan als de risicogroepen die de ziekenhuizen bezetten gevaccineerd zijn en er dus geen zorgprobleem meer is. Nee, we mogen met een vaccinatiepaspoort een festival op waar je ook nog eens een mondkapje moet dragen. Doelpalen worden continue verzet.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik ga je na een jaar niet voor de 100e keer uitleggen dat het niet het sterftecijfer is van corona waar iedereen zich zorgen over maakt. Dat riedeltje ken je inmiddels wel.
Het is merkwaardig te noemen dat dit alles bij elkaar geen alarmbelletje laat afgaan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij was vast ook zo'n iemand die zei dat er nooit een vaccinatiepaspoort, avondklok of mondkapjesplicht zou komen.
Om te beginnen omdat vaccineren altijd veiliger is dan de ziekte oplopen. Vervolgens omdat je je medemens beschermt door je te laten vaccineren. En tenslotte omdat vaccineren je allemaal voordelen opleveren tov ongevaccineerd blijven.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het is ook niet alsof iedereen in het ziekenhuis terecht komt. Mochten straks de kwetsbare mensen straks gevaccineerd zijn en de ziekenhuizen leeg, waarom zou ik mij dan nog laten vaccineren?
Volgens de berekenenmethode die V Dissel hier aanhoudt.. Met zijn eigen schatting van 3miljoen besmettingen kom je uit op een IFR van 0.45%quote:Op donderdag 11 maart 2021 19:50 schreef mir1986 het volgende:
Door Michael van der Galien 11 maart 2021
Gisteren kon FVD-Kamerlid Wybren van Haga kort in debat met Jaap van Dissel, van het RIVM. En dat legde de nummer twee van Forum voor Democratie geen windeieren: Van Dissel moest toegeven dat griep en het coronavirus uiteindelijk een te vergelijken sterftecijfer hebben, iets waar tot dusverre altijd met een grote boog omheen werd gefietst.
Wybren van Haga besloot in de laatste technische coronabriefing van de huidige Kamerperiode toch nog even die ene belangrijke vraag te stellen: corona en griep, lijken die virussen eigenlijk niet méér op elkaar dan de instanties tot dusverre wilden toegeven?
Eén van de punten waarop Van Haga duidelijkheid wilde is: hoe zit het nu eigenlijk met de Infection Fatality Rate (IFR, of sterftecijfer) van het coronavirus? Als hij naar de cijfers kijkt concludeert hij dat het in de buurt van die van de griep zit. Klopt dat? Het antwoord daarop van Van Dissel was duidelijk: ja, dat is inderdaad het geval.
“Ik worstel nog een beetje met die IFR’s, want ik zeg altijd dat de IFR van Covid vergelijkbaar is met die van een zware griep. Maar ja, er zijn zoveel verschillende getallen in omloop,” legde Van Haga uit aan Van Dissel. “De Wereldgezondheidsorganisatie zegt 0,23 procent en dan is er het getal van 0,17 procent voor influenza in 2017 in Nederland.” Van Haga wil dus duidelijkheid: Nu snap ik ook wel dat niet iedereen met influenza zich meldt dus dat die IFR moeilijker vast te stellen is en dat er een hoop vals-positieven zijn bij de testen van Covid-19, maar kunt u misschien aangeven wat het dan voor Nederland exact is, wat het voor de wereld exact is, en of het toch in dezelfde orde van grootte zit?”
Met andere woorden, kan Van Dissel aangeven of de IFR van corona inderdaad vergelijkbaar is met die van de griep of niet?
“Dat kan ik alleen maar weer zeggen met eigenlijk verwijzing naar het antwoord net,” antwoordde Van Dissel daarop: “Want je wilt dan natuurlijk de totale groep die het heeft gehad in de noemer hebben. De teller die kan je op het maximum zetten van de oversterfte van afgelopen jaar. En dan die twee delen. Dan kom je inderdaad op percentages zoals u die ongeveer noemt.”
Laat die woorden even goed op je inzinken. Ons wordt al lange tijd verteld dat we te maken hebben met een vreselijk killervirus. Mensen die het met de griep vergelijken worden weggezet als volidioten op zijn best, en vreselijke leugenaars op z’n slechtst. Maar nu zegt Van Dissel dus dat het het IFR ‒ het aantal mensen dat aan een besmetting overlijdt als percentage van het aantal mensen dat geïnfecteerd is met het virus ‒ inderdaad te vergelijken is met die van de griep. Want de griep is in een zwaar seizoen ongeveer 0,17%, en het IFR van corona ligt zo rond de 0,23% wereldwijd. Dat wordt hier bevestigd. Dat is geen nepnieuws, het is geen verdraaiing van wat Van Dissel zei.
Van Haga wilde dat nog maar een keer bevestigd hebben. “Dan is het toch wel in dezelfde orde van grootte?” vroeg hij Van Dissel voor de duidelijkheid.
Het antwoord daarop is: ja. Dat is het. Qua IFR is dat het geval.
Maar oeps! Van Dissel had in de gaten dat dit toch even een precair moment was. “Maar dat is niet het enige waar het om gaat,” zei hij daarom. “En de orde van grootte… Ik vind het dan nog steeds wat hoger voor de duidelijkheid.” Ja, ja, maar je had al aangegeven dat de cijfers van Van Haga kloppen en dat zijn statement – dat het in die orde van grootte is, niet dat het precies hetzelfde is – klopt, Jaap.
“Maar het punt bij Covid is natuurlijk niet alleen de sterfte,” ging Van Dissel verder. Oh nee, er zijn daarbij heel andere bezwaren! Vandaar ook dat er steeds angstporno herhaald wordt op tv en elders over dat enorme aantallen mensen doodgaan als “we” “niets doen.” Toch? “Het is ook de overbelasting van de zorg die je krijgt, omdat een ziektebeeld waar in principe nog niemand bescherming tegen had, natuurlijk de hele bevolking doorgaat. Dat is ook wat je met een hele nieuwe griep zou zijn. Dus een belangrijk deel waarvan Ernst Kuipers u hier net dingen heeft geïllustreerd, heeft natuurlijk niets te maken met sterfte door Covid, maar domweg met de aantallen die je krijgt als het […] ongelimiteerd rondgaat.”
Dat wordt inderdaad ook vaker gezegd, maar ook dat wordt in verband gebracht met angst. Angst, angst, angst. Er worden mensen op tv en in kranten aangepraat dat het een vreselijk killervirus is. Maar opeens blijkt dat toch wat mee te vallen ‒ denk aan de orde van grootte van de zware griep ‒ en is het grootste probleem dat de zorg de vraag moeilijk aan kan als het “onbeperkt” rondgaat. Hij verwees daarbij naar Bergamo, een stad die in een heel korte periode veel Covid kreeg. “Dat kunnen we gewoon niet aan. Zelfs al krijgen de meeste mensen het in geringe mate, het percentage dat het ernstig krijgt is domweg te hoog en gaat naar het ziekenhuis.”
Let wel, dat is dus te hoog voor het zorgsysteem dat de laatste jaren helemaal uitgekleed is door drie opeenvolgende kabinetten geleid door Mark Rutte.
En waarom is er dan de afgelopen veertien maanden niets gedaan om de zorg op te schalen? Want er wordt nog altijd gewacht op meer IC-bedden, en er kunnen ook best een paar ziekenhuizen bij. Er zijn de afgelopen ziekenhuizen gesloten. In noodsituaties kunnen er nieuwe ziekenhuizen open; er is nog genoeg medisch opgeleid personeel in Nederland dat geen werk heeft (in de zorg).
Maar daar wordt niets mee gedaan. Als het sterftecijfer een beetje hoger is dan een stevige griep kan Nederland het dodental prima aan. En de zorg kunnen we opschalen.
Het is dus duidelijk, Wybren van Haga en Thierry Baudet hebben al die tijd gelijk had over het lang niet zo dodelijke coronavirus
Maar de medemens is toch gevaccineerd en kan niet meer ziek worden?quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Om te beginnen omdat vaccineren altijd veiliger is dan de ziekte oplopen. Vervolgens omdat je je medemens beschermt door je te laten vaccineren. En tenslotte omdat vaccineren je allemaal voordelen opleveren tov ongevaccineerd blijven.
Om te beginnen natuurlijk niet als er teveel weigeraars zijn zoals jou en mir. Maar je weet het antwoord allang, dus dat mag je zelf invullen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar de medemens is toch gevaccineerd en kan niet meer ziek worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |