quote:Op maandag 15 maart 2021 23:51 schreef Aure het volgende:
Ja hoi ik wilde jullie even voorstellen aanOtis de chocoladebabySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
Herkenbaar hoor. Ik mocht vandaag een rondje door de zeeman met man en kind als taxi (echt nodige dingen, oudste heeft bijvoorbeeld 15 rokjes, maar geen een legging en haar pyjama's en joggingbroeken passen niet meer) en heb dat de volle 20 minuten gerekt, inclusief kijken naar dingen die ik niet nodig had. Gewoon om heel even weg te zijn en niet bij hele dwarse peuter te zijn. En dat klinkt heel rot als ik het hier zo terug lees, maar ze weigert overdag te slapen en slaat, smijt en gilt de hele dag. En mijn hoofd wil continu in m'n bubbel en dat lukt dan niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 14:18 schreef kwakz0r het volgende:
Oh jongens ik ben er zo klaar mee. Fysiek, maar ook mentaal.
Merk dat ik heel weinig kan hebben, net voor (laatste?) check bij de vk geweest in t ziekenhuis en “mag” nu even een boodschap doen... maar zit dus voor ik dat ga doen hier in de auto te internetten...
want thuis is mijn zesjarige die momenteel ook alle spanning voelt en daardoor permanent vervelend is en ik trek dat echt niet meer
Verstoppen in de auto...
Zucht. Een activiteit kost wel een dag of hele dag bijkomen. Je betaalt een hoge prijs maar dat ziet ze dan niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor. Ik mocht vandaag een rondje door de zeeman met man en kind als taxi (echt nodige dingen, oudste heeft bijvoorbeeld 15 rokjes, maar geen een legging en haar pyjama's en joggingbroeken passen niet meer) en heb dat de volle 20 minuten gerekt, inclusief kijken naar dingen die ik niet nodig had. Gewoon om heel even weg te zijn en niet bij hele dwarse peuter te zijn. En dat klinkt heel rot als ik het hier zo terug lees, maar ze weigert overdag te slapen en slaat, smijt en gilt de hele dag. En mijn hoofd wil continu in m'n bubbel en dat lukt dan niet natuurlijk.
Nog heel even lieverd, we kunnen dit
Edit; overigens kreeg ik van m'n moeder het commentaar dat de hg wel meevalt omdat het me nog lukt om die 20 minuten vol te houden. Dat ik vervolgens niet meer zelf in de auto kan stappen en ik elke 3 minuten moest uithijgen op een krukje...
Ik had via kraamzorg1op1.nl een kraamverzorgende gevonden die 2 weken voor de bevalling ernstige rugklachten kreeg. Gelukkig had ze zelf een vervanger geregeld waar ik nu ook nog af en toe contact mee heb. Het voordeel vond ik was dat ze minder streng vast hield aan bepaalde protocollen. Tijdens mijn eerste kraamtijd had ik de Waarden en voelde mij daar echt een nummer. Het is dat er na 2 huilbaby's echt geen derde gaat komen, anders zou ik weer een zzp'er doen.quote:Op maandag 15 maart 2021 09:22 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Zelfde hier, met mijn zoon de fout gemaakt de uitgerekende datum te delen, bleef hij langer zitten en meerdere keren per dag appjes of het al rommelde. Nu heb ik gezegd “eind augustus” en als mensen het nu vragen ga ik zeggen dat de baby er al is en dan een foto sturen van een baby van 3 maanden.
Vandaag een appje gehad van de (ZZP) kraamhulp waarin ze het min of meer heeft af laten weten, haar beste vriendin is zwanger en 5 dagen na mij uitgerekend en heeft haar gevraagd daar te kramen. Mijn kraam van mijn zoon had het ook al af laten weten omdat ze zelf zwanger is. De tweede kraamhulp heeft wel een andere ZZP aanbevolen die beschikbaar is.
Dus nu weer op zoek naar een kraamhulp. Wat adviseren jullie? Met de andere ZZP-er in zee? Toch naar een kraamhotel (wordt vergoed) maar dan hebben mijn kinderen een andere geboorteplaats en dit ziekenhuis beviel (pun intended) erg goed.
Mijn moeder raad aan mij in te schrijven bij een grote kraamorganisatie.
Sowieso nog overleggen morgen met de verloskundige. Misschien heeft ze een ander inzicht.
Mijn hormonen werken ook niet bepaald mee 😭
O, dat geloof ik direct. Wij kregen echter na een hele zware bevalling + spoed ks toen we thuis waren te horen dat onze uren gehalveerd zouden worden ivm drukte. Terwijl de kraamhulp die we hadden ( die ook echt mega lief was ) was ingehuurd door de Waarden en helemaal geen andere klus had staan dus wel gewoon kon blijven. Nu was het iedere ochtend de vraag of er wel of niet kraamhulp zou komen. En als je niet eens kan lopen van de pijn en ellende maakt dat je kraamtijd niet heel erg prettig. Uiteindelijk nog 2 extra dagen gekregen door slecht herstel en ook de hele periode uiteindelijk dezelfde kraamhulp gehad. Maar de stress was heel erg niet fijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 16:36 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind het contact en de intake bij de waarden nu juist heel fijn. Ook een fijn idee dat als t niet klikt ik gewoon om een andere kraam kan vragen, en dat er niet maar 1 iemand beschikbaar is.
Dat zei mijn vader ook.quote:Op dinsdag 16 maart 2021 15:14 schreef Cygne het volgende:
[..]
Zucht. Een activiteit kost wel een dag of hele dag bijkomen. Je betaalt een hoge prijs maar dat ziet ze dan niet.
Mijn moeder toen het echt heel slecht ging en m'n gezicht helemaal ingevallen was van het snelle afvallen: je ziet er goed uit! Tenminste een slank gezicht nu!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |