Ik had met beide kinderen hetzelfdequote:Op zondag 14 maart 2021 20:10 schreef kwakz0r het volgende:
Ik hoop het voor je Tink!
Ik ben bij Melba ingeleid en heb geen voorweeen gehad volgens mij. Nu volgens mij ook niet.
Maar ja, ik weet voor mijn gevoel ook nog steeds niet hoe een harde buik voelt

Hah, ik vond dat best irritantquote:Op zondag 14 maart 2021 22:42 schreef Philomijn het volgende:
De eerste drie “alles nog rustig?”-berichtjes zijn al wel binnen

. Waren ook meestal van mensen die ik het echt niet zou vertellen als het zover was.
 . Waren ook meestal van mensen die ik het echt niet zou vertellen als het zover was.

Overigens wisten familie en goede vrienden wel de echte datum
 Overigens wisten familie en goede vrienden wel de echte datum 

Ik had vorige keer een wat kleinere kraamorganisatie, en deze keer een grote. Vind dat het tot nu toe allemaal erg fijn is in de communicatie, soepeltjes enzo.quote:Op maandag 15 maart 2021 09:22 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Zelfde hier, met mijn zoon de fout gemaakt de uitgerekende datum te delen, bleef hij langer zitten en meerdere keren per dag appjes of het al rommelde. Nu heb ik gezegd “eind augustus” en als mensen het nu vragen ga ik zeggen dat de baby er al is en dan een foto sturen van een baby van 3 maanden.
Vandaag een appje gehad van de (ZZP) kraamhulp waarin ze het min of meer heeft af laten weten, haar beste vriendin is zwanger en 5 dagen na mij uitgerekend en heeft haar gevraagd daar te kramen. Mijn kraam van mijn zoon had het ook al af laten weten omdat ze zelf zwanger is. De tweede kraamhulp heeft wel een andere ZZP aanbevolen die beschikbaar is.
Dus nu weer op zoek naar een kraamhulp. Wat adviseren jullie? Met de andere ZZP-er in zee? Toch naar een kraamhotel (wordt vergoed) maar dan hebben mijn kinderen een andere geboorteplaats en dit ziekenhuis beviel (pun intended) erg goed.
Mijn moeder raad aan mij in te schrijven bij een grote kraamorganisatie.
Sowieso nog overleggen morgen met de verloskundige. Misschien heeft ze een ander inzicht.
Mijn hormonen werken ook niet bepaald mee 😭

.
 . 

Ik vind het wel spannend wanneer ik tante word, maar ik ga toch echt niet continu lopen appen. Ik heb voor mezelf nu ook al wel de vinkjes en laatst online uitgezet.
  Ik vind het wel spannend wanneer ik tante word, maar ik ga toch echt niet continu lopen appen. Ik heb voor mezelf nu ook al wel de vinkjes en laatst online uitgezet.

Ik ben toen in zee gegaan met een organisatie die de vk aanraadde, was wel fijn want zij kenden elkaar wel en werkten ook op dezelfde manier. Kleinschalig, persoonlijk. Als je niet zoveel hebt met je vk is het wellicht een minder goede tip.quote:Op maandag 15 maart 2021 09:22 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Zelfde hier, met mijn zoon de fout gemaakt de uitgerekende datum te delen, bleef hij langer zitten en meerdere keren per dag appjes of het al rommelde. Nu heb ik gezegd “eind augustus” en als mensen het nu vragen ga ik zeggen dat de baby er al is en dan een foto sturen van een baby van 3 maanden.
Vandaag een appje gehad van de (ZZP) kraamhulp waarin ze het min of meer heeft af laten weten, haar beste vriendin is zwanger en 5 dagen na mij uitgerekend en heeft haar gevraagd daar te kramen. Mijn kraam van mijn zoon had het ook al af laten weten omdat ze zelf zwanger is. De tweede kraamhulp heeft wel een andere ZZP aanbevolen die beschikbaar is.
Dus nu weer op zoek naar een kraamhulp. Wat adviseren jullie? Met de andere ZZP-er in zee? Toch naar een kraamhotel (wordt vergoed) maar dan hebben mijn kinderen een andere geboorteplaats en dit ziekenhuis beviel (pun intended) erg goed.
Mijn moeder raad aan mij in te schrijven bij een grote kraamorganisatie.
Sowieso nog overleggen morgen met de verloskundige. Misschien heeft ze een ander inzicht.
Mijn hormonen werken ook niet bepaald mee 😭

Hier was dat niet hoor. Ik heb 3x kraamzorg gehad via een grote organisatie, maar 3x ook de hele week dezelfde kraamhulp. Dat is ook echt een uitgangspunt, dat je zo min mogelijk wissels hebt in zo’n week. Bij de laatste (thuisbevalling) had ik zelfs de zelfde kraamhulp tijdens de bevalling als tijdens de rest van kraamweek.quote:Op maandag 15 maart 2021 12:55 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik ben toen in zee gegaan met een organisatie die de vk aanraadde, was wel fijn want zij kenden elkaar wel en werkten ook op dezelfde manier. Kleinschalig, persoonlijk. Als je niet zoveel hebt met je vk is het wellicht een minder goede tip.
Bij grote organisaties heb je geloof ik vaker te maken met verschillende mensen op verschillende dagen, misschien ook iets om mee te nemen bij het oriënteren.

- maar die omschrijving gaf ik en ik kreeg beide keren exáct wat ik bedoelde
 - maar die omschrijving gaf ik en ik kreeg beide keren exáct wat ik bedoelde  ) Als in: een door de wol geverfde persoon die stevig in haar schoenen staat en zich duidelijk uitspreekt. Niet van dat voorzichtige geneuzel.
 ) Als in: een door de wol geverfde persoon die stevig in haar schoenen staat en zich duidelijk uitspreekt. Niet van dat voorzichtige geneuzel.

wat voor mij heel fijn was want mijn man is nogal een chaoot. En aangezien ik een aantal dagen in het ziekenhuis had gelegen was er een kleine bom geëxplodeerd in ons huis aan troep en rommel. De 2e was een leeftijdsgenoot met veel ervaring, onwijs lief en ik kon bij haar mijn liters kraamtranen kwijt. Haar wil ik heel graag weer
 wat voor mij heel fijn was want mijn man is nogal een chaoot. En aangezien ik een aantal dagen in het ziekenhuis had gelegen was er een kleine bom geëxplodeerd in ons huis aan troep en rommel. De 2e was een leeftijdsgenoot met veel ervaring, onwijs lief en ik kon bij haar mijn liters kraamtranen kwijt. Haar wil ik heel graag weer   

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

.
 .   .
 .

Hij is nog wat misselijk (door de 1 minuut perslanceringsfase denk ik), dus hij wil nog niet drinken. Maar goed hij is 4kg, dus kan wel wat hebben
 Hij is nog wat misselijk (door de 1 minuut perslanceringsfase denk ik), dus hij wil nog niet drinken. Maar goed hij is 4kg, dus kan wel wat hebben   Ik voel me als overreden door een vrachtwagen, twee keer
 Ik voel me als overreden door een vrachtwagen, twee keer    Ik had een beetje een lange aanloopfase (het begon te rommelen rond 6u en we konden pas om 12.30u naar het ziekenhuis met om de 5min weeën). Om 13.30 hebben ze me gestript (3cm ontsluiting) en toen ging het vanaf 14.00 van kwaad tot erger
 Ik had een beetje een lange aanloopfase (het begon te rommelen rond 6u en we konden pas om 12.30u naar het ziekenhuis met om de 5min weeën). Om 13.30 hebben ze me gestript (3cm ontsluiting) en toen ging het vanaf 14.00 van kwaad tot erger   4 uur later was ie daar
 4 uur later was ie daar   ben kapot, maar zit nu nog vol adrenaline dus slapen gaat slecht
 ben kapot, maar zit nu nog vol adrenaline dus slapen gaat slecht   

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |