abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198501377
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:10 schreef kwakz0r het volgende:
Ik hoop het voor je Tink!

Ik ben bij Melba ingeleid en heb geen voorweeen gehad volgens mij. Nu volgens mij ook niet.

Maar ja, ik weet voor mijn gevoel ook nog steeds niet hoe een harde buik voelt :@
Ik had met beide kinderen hetzelfde :Y
pi_198501820
Oh spannend Tink! En als het niets blijkt... vervelend. Dan kun je dit slapeloze gedoe er niet bij hebben.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198504331
Ben benieuwd hoe het nu is na het douchen Tink!! Kan me voorstellen dat je er echt helemaal klaar mee bent. Dus ik hoop ook voor je dat het snel doorzet! Mijn vk zei laatst dat echte weeën wel echt de regelmatige volgens het boekje van om de 5 min, een minuut durend zijn...

@CaVaBien, wat verdrietig dat je hier weer afscheid moet nemen. Sterkte :*

Die eerste weken niemandsland zijn zenuwslopend... Je wil zo graag bevestiging of het goed is...

Hier bijna 38 weken. Ik heb met de kleine dame in mijn buik afgesproken dat ze nog even moet blijven zitten. Heb nog behoefte aan tijd voor mezelf en nog wat dingen op mijn to do-lijst die ik wil afronden. Had me dit keer zo voorgenomen om dat allemaal vóór mijn verlof te regelen, maar ik had er gewoon geen ruimte voor in m’n hoofd.

De eerste drie “alles nog rustig?”-berichtjes zijn al wel binnen :D :Y)
Dit, dat, alles.
  maandag 15 maart 2021 @ 08:04:17 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_198506454
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:42 schreef Philomijn het volgende:

De eerste drie “alles nog rustig?”-berichtjes zijn al wel binnen :D :Y)
Hah, ik vond dat best irritant :+ . Waren ook meestal van mensen die ik het echt niet zou vertellen als het zover was.
Resistance is futile.
  maandag 15 maart 2021 @ 08:25:12 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198506647
Gelukkig geen berichtjes hier, maar na het bad met de oudste ook geen echt gedoe meer. Wel een hoop krampen in m'n buik, bovenbenen en onderrug, maar het zet niet door.

Vandaag m'n allerlaatste dagje alleen in een paar maanden. Ik heb prul en man de deur uit gezet (voor kdv en werk) en ga lekker op de bank hangen en helemaal niks doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 08:47:38 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198506977
Protip voor een volgende zwangerschap: zeggen dat je UD later ligt dan werkelijk. Ik heb mensen verteld dat ik begin november was uitgerekend in plaats van eind oktober en niet dit soort appjes ontvangen :D Overigens wisten familie en goede vrienden wel de echte datum ;)

Harde buiken heb ik (volgens mij) ook nooit gehad en voorweeën ook niet echt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198507059
Heel veel berichtjes hier, al weken. Iedereen was eigenlijk, net als ikzelf, in de veronderstelling dat deze baby rond dezelfde termijn of eerder zou komen als z'n grote broer.

Ik hou wel wat mensen op de hoogte van hoe het er voor staat, bij de rest reageer ik heel algemeen :P

Ik vind het verder ook niet vervelend ofzo, hoewel ik soms wel raar op kijk van berichtjes van mensen die ik anders nooit spreek. Maar het is kennelijk superboeiend om te weten hoe het gaat :P

[ Bericht 28% gewijzigd door Aure op 15-03-2021 09:02:55 ]
pi_198507088
Ik heb de vorige keer, bijna 2 weken overtijd toen, een whatsappfoto met zwangere buik gezet en dat ze er nog steeds in zit. Dat stopte de berichten gelukkig. Want na een maand zulke berichten was ik er zo klaar mee.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 15 maart 2021 @ 09:22:22 #109
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198507416
Zelfde hier, met mijn zoon de fout gemaakt de uitgerekende datum te delen, bleef hij langer zitten en meerdere keren per dag appjes of het al rommelde. Nu heb ik gezegd “eind augustus” en als mensen het nu vragen ga ik zeggen dat de baby er al is en dan een foto sturen van een baby van 3 maanden.

Vandaag een appje gehad van de (ZZP) kraamhulp waarin ze het min of meer heeft af laten weten, haar beste vriendin is zwanger en 5 dagen na mij uitgerekend en heeft haar gevraagd daar te kramen. Mijn kraam van mijn zoon had het ook al af laten weten omdat ze zelf zwanger is. De tweede kraamhulp heeft wel een andere ZZP aanbevolen die beschikbaar is.

Dus nu weer op zoek naar een kraamhulp. Wat adviseren jullie? Met de andere ZZP-er in zee? Toch naar een kraamhotel (wordt vergoed) maar dan hebben mijn kinderen een andere geboorteplaats en dit ziekenhuis beviel (pun intended) erg goed.
Mijn moeder raad aan mij in te schrijven bij een grote kraamorganisatie.
Sowieso nog overleggen morgen met de verloskundige. Misschien heeft ze een ander inzicht.
Mijn hormonen werken ook niet bepaald mee 😭
  maandag 15 maart 2021 @ 09:47:40 #110
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198507765
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:22 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Zelfde hier, met mijn zoon de fout gemaakt de uitgerekende datum te delen, bleef hij langer zitten en meerdere keren per dag appjes of het al rommelde. Nu heb ik gezegd “eind augustus” en als mensen het nu vragen ga ik zeggen dat de baby er al is en dan een foto sturen van een baby van 3 maanden.

Vandaag een appje gehad van de (ZZP) kraamhulp waarin ze het min of meer heeft af laten weten, haar beste vriendin is zwanger en 5 dagen na mij uitgerekend en heeft haar gevraagd daar te kramen. Mijn kraam van mijn zoon had het ook al af laten weten omdat ze zelf zwanger is. De tweede kraamhulp heeft wel een andere ZZP aanbevolen die beschikbaar is.

Dus nu weer op zoek naar een kraamhulp. Wat adviseren jullie? Met de andere ZZP-er in zee? Toch naar een kraamhotel (wordt vergoed) maar dan hebben mijn kinderen een andere geboorteplaats en dit ziekenhuis beviel (pun intended) erg goed.
Sowieso nog overleggen morgen met de verloskundige. Misschien heeft ze een ander inzicht.
Ik had vorige keer een wat kleinere kraamorganisatie, en deze keer een grote. Vind dat het tot nu toe allemaal erg fijn is in de communicatie, soepeltjes enzo.

Ik heb absoluut geen behoefte aan een zzp-er, en de kleine organisatie was wel fijn vorige keer maar betekende ook een extra nacht zkh/kraamhotel want ze hadden geen opstarthulp op zondagavond. Nu is er tenzij er hele rare dingen gebeuren gewoon iemand beschikbaar wanneer we ook maar naar huis mogen.

Hier geen vervelende appjes, ook niet vorige keer. Beide keren wel UD gedeeld. Mensen nemen lijkt het wel juist geen contact op omdat ze me niet lastig willen vallen. Meanwhile verveel ik me dood de hele dag :P

Bed staat nu op 80 cm en ik vind het doodeng. Moet er met een badkamerkrukje in en uit klimmen. Dat kan na de keizersnede nog minder goed en ook niet met een baby in mijn armen... meh.
Kwak
  maandag 15 maart 2021 @ 11:03:23 #111
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198508805
Ik kreeg bij Bas vooral 'nu al?!' reacties. Tsja :+ .

Kraamzorg, ik ga als alles goed gaat voor de kleine organisatie waar ik de vorige keer ook bij zat. Heb ook nog het mailadres van mijn kraamverzorgster, zal haar tzt even mailen met de vraag of ze weer bij ons wilt komen O+

Tink, ik hoop voor je dat het doorzet :*
pi_198509337
Dit keer heb ik m'n UD 2 weken verschoven :P
Schoonmoeder heeft me bij de jongens echt elke dag geappt hoe t ging. En toen ik bij de jongste overtijd ging moest daar natuurlijk een Facebook post aan gewijd worden. Dus ik ben nu midden augustus uitgerekend :7
  maandag 15 maart 2021 @ 11:36:49 #113
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198509402
De gynaecoloog belt vandaag. Ik ben op. Ik heb zoveel pijn en het is gewoon echt eventjes op nu, ik weet het even niet meer. Ik hoop dat er een relatief veilige sterkere pijnstilling is in plaats van de paracetamol die echt helemaal niks doet. Voor mijn part nemen ze me op met bedrust en een infuus ofzo. Ik heb me zo gruwelijk verkeken op zwanger zijn met dit lichaam. Hoop echt dat de gyn straks een fijne oplossing heeft. #klaagmodus uit
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 15 maart 2021 @ 11:46:46 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198509568
Ik hoop met je mee Maria, sterkte!

En hier is de UD geen geheim, maar weet behalve m'n zusje niemand dat ik ingeleid word. Vind het wel prima zo, ze laten me redelijk met rust.

Wel gaan stemmen vandaag, nu staat er echt niks meer op m'n lijstje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 15 maart 2021 @ 11:50:45 #115
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198509634
Fijn dat ze je met rust laten Tink. Het lijkt me ook wel echt irritant, alsof mensen niet vanzelf horen als er een baby is :') Ik vind het wel spannend wanneer ik tante word, maar ik ga toch echt niet continu lopen appen. Ik heb voor mezelf nu ook al wel de vinkjes en laatst online uitgezet.
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 15 maart 2021 @ 12:30:39 #116
342418 VKV
Plausibel
pi_198510386
Vanochtend afspraak bij de bekkenfysio gehad. Werd overladen met tips. Bleek vrijwel alles verkeerd te doen dus dat verklaart de bekkenpijn. Ze gaf aan dat ze verwacht dat de pijn weggaat als ik de tips goed opvolg en dat er geen vervolgafspraak nodig is. Kreeg ook een uitgebreide bekken/onderrugmassage, dat was erg fijn. Hopelijk ben ik snel van de pijn af want word er beetje gek van.

Hier geen geheim gemaakt van de UD, bij J. op de UD bevallen en geen enkele vraag gehad over of ie er al was. Toen ging iedereen incl ikzelf er ook wel vanuit dat ik wel overtijd zou lopen. Benieuwd hoe dat nu gaat.
  maandag 15 maart 2021 @ 12:55:11 #117
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_198510871
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 09:22 schreef VenusFlyTrap het volgende:

Ik ben toen in zee gegaan met een organisatie die de vk aanraadde, was wel fijn want zij kenden elkaar wel en werkten ook op dezelfde manier. Kleinschalig, persoonlijk. Als je niet zoveel hebt met je vk is het wellicht een minder goede tip.
Bij grote organisaties heb je geloof ik vaker te maken met verschillende mensen op verschillende dagen, misschien ook iets om mee te nemen bij het oriënteren.
pi_198512812
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik ben toen in zee gegaan met een organisatie die de vk aanraadde, was wel fijn want zij kenden elkaar wel en werkten ook op dezelfde manier. Kleinschalig, persoonlijk. Als je niet zoveel hebt met je vk is het wellicht een minder goede tip.
Bij grote organisaties heb je geloof ik vaker te maken met verschillende mensen op verschillende dagen, misschien ook iets om mee te nemen bij het oriënteren.
Hier was dat niet hoor. Ik heb 3x kraamzorg gehad via een grote organisatie, maar 3x ook de hele week dezelfde kraamhulp. Dat is ook echt een uitgangspunt, dat je zo min mogelijk wissels hebt in zo’n week. Bij de laatste (thuisbevalling) had ik zelfs de zelfde kraamhulp tijdens de bevalling als tijdens de rest van kraamweek.
pi_198515095
Hier ook niet. Twee keer dezelfde (grote) organisatie en twee keer de hele week dezelfde (superfijne) kraamhulp gehad. Ik zie zelf niet in waarom een zzp'er per se beter zou zijn dan een kraamhulp van een grote organisatie. Is dat omdat je diegene dan vooraf al een beetje kent? Of omdat ze specifieke vaardigheden heeft? Daar kun je ook naar vragen bij een organisatie. Zo wilde ik beide keren graag een 'type Gerda' (ja, sorry :+ - maar die omschrijving gaf ik en ik kreeg beide keren exáct wat ik bedoelde :P ) Als in: een door de wol geverfde persoon die stevig in haar schoenen staat en zich duidelijk uitspreekt. Niet van dat voorzichtige geneuzel.
  maandag 15 maart 2021 @ 17:14:39 #120
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198515216
Ik had er 2 in mijn kraamweek en dat is juist bij ons heel goed geweest. De eerste was een type Gerda met een poets en opruimobsessie O+ O+ O+ wat voor mij heel fijn was want mijn man is nogal een chaoot. En aangezien ik een aantal dagen in het ziekenhuis had gelegen was er een kleine bom geëxplodeerd in ons huis aan troep en rommel. De 2e was een leeftijdsgenoot met veel ervaring, onwijs lief en ik kon bij haar mijn liters kraamtranen kwijt. Haar wil ik heel graag weer O+
pi_198516102
Haha type Gerda.
Ik heb bij bij Wolf drie kraamverzorgenden gehad. Eerst een jonge, maar wel iemand die heel zelfverzekerd en ervaren voelde. Daarna een zwarte kousenmevrouw die begon over christelijke scholen en verder finaal over mijn grenzen ging en daarna een fijne Gerda.
pi_198522640
Ja hoi ik wilde jullie even voorstellen aan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198522783
Wat is 'ie leuk! @Aure O+
  dinsdag 16 maart 2021 @ 01:37:21 #124
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198523116
Oh! Heeft ze daar opeens een baby! :o O+ :* .

Alles oké met jullie? Lijkt hij op zijn broer? Gefeliciteerd!!! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198523151
Thanks O+ Hij is nog wat misselijk (door de 1 minuut perslanceringsfase denk ik), dus hij wil nog niet drinken. Maar goed hij is 4kg, dus kan wel wat hebben :+ Ik voel me als overreden door een vrachtwagen, twee keer :P Ik had een beetje een lange aanloopfase (het begon te rommelen rond 6u en we konden pas om 12.30u naar het ziekenhuis met om de 5min weeën). Om 13.30 hebben ze me gestript (3cm ontsluiting) en toen ging het vanaf 14.00 van kwaad tot erger :+ 4 uur later was ie daar :P ben kapot, maar zit nu nog vol adrenaline dus slapen gaat slecht :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')