abonnement Unibet Coolblue
pi_198405508
quote:
Jesse Klaver onder vuur over biomassa

GroenLinks-lijsttrekker Jesse Klaver ligt binnen zijn eigen partij onder vuur over biomassa-centrales. "Als het gaat om warmte-opwekking kunnen we niet direct op alle plekken meteen stoppen. De komende regering moet kijken of we versneld alle biomassa-centrales kunnen sluiten", zegt Klaver vanavond in Nieuwsuur.

Er is veel kritiek op de praktijk van het verbranden van biomassa, dat gas en steenkool moet vervangen, maar helemaal niet zo 'groen' is. Het blijkt dat er lang niet altijd nieuwe bomen worden teruggeplant, zoals afgesproken. Ook duurt het wel vijftig tot honderd jaar voordat een boom de CO2-uitstoot van biomassa compenseert.

Greenpeace en de SER vinden het gebruik van biomassa een slecht plan, en omwonenden van biomassacentrales protesteren. Maar GroenLinks zet in verschillende gemeenten en provincies juist wel in op biomassa. Biomassa heet op papier namelijk 'klimaatneutraal' en daarom krijgt een gemeente of provincie snel de klimaatboekhouding op orde, op papier.

Onmiddellijk sluiten
Fenna Swart, oud politica voor de partij in Amsterdam, sprak Klaver er vanavond op aan. Haar werd als partijlid eerder de mond gesnoerd en ze begrijpt niet dat GroenLinks zich niet harder maakt voor sluiting van de centrales.

Ook de helft van alle GroenLinks-kiezers (42 procent) wil de biomassacentrales onmiddellijk sluiten, blijkt uit Ipsos-onderzoek in opdracht van Nieuwsuur.

Fenna Swart: "Ik spreek u aan op uw standpunt. Luistert u naar de kritiek?"

Biomassa als klimaatoplossing?
De partij van Klaver bestuurde landelijk nooit mee, maar de afgelopen tijd zit GroenLinks wel in steeds meer provincies en gemeenten in het bestuur. Vaak levert GroenLinks daar wethouders en gedeputeerden die de portefeuille 'klimaat' krijgen.

De partij wil het in de provincies en steden goed doen op groen gebied, en dus in rap tempo de CO2-uitstoot omlaag brengen. GroenLinks belooft dat zelfs sneller te doen dan de landelijke overheid: in 2030 al 55 procent CO2-reductie tegenover in 2030 49 procent reductie door het kabinet.

Om dat te bereiken, zag de partij toekomst in onder meer biomassa. En omdat in de EU-richtlijn is afgesproken dat wie biomassa verbrandt, ook weer nieuwe bomen moet planten, telt biomassa daarom als 'CO2- of klimaatneutraal'.

Honderden miljoenen subsidie
In verschillende steden waar GroenLinks bestuurt, komen er biomassacentrales, of bestaan er plannen daarvoor. Een GroenLinks-gedeputeerde fungeert zelfs in een reclame voor Vattenfall. De partij loopt daarbij tegen omwonenden aan die zich zorgen maken over de centrales.

Er zijn op dit moment zo'n 200 biomassacentrales in gebruik, het plan is dat er nog veel meer komen. Bedrijven als Vattenfal krijgen honderden miljoenen subsidie van de Rijksoverheid toegezegd om de centrales te bouwen. Klaver zegt vanavond dat hij van de subsidies af wil. "Als opwekking voor electriciteit moeten we het meteen stoppen, het is een achterhaald idee." Maar zijn partij stemde wel tegen een motie om bestaande subsidies te stoppen.

Een GroenLinks-bestuurder, destijds wethouder klimaat in Eindhoven, en nu gedeputeerde klimaat van de provincie Gelderland, treedt op in een reclame van Vattenfall (Nuon).

Nuon over duurzame warmte
Klaver kreeg in de uitzending van Nieuwsuur ook vragen over de nummer 9 op de kandidatenlijst: Kauthar Bouchallikht, klimaatactivist, vicevoorzitter van de islamitische jongerenorganisatie Femyso en gelieerd aan de Moslimbroederschap. Een politiek islamitische beweging die de samenleving wil islamiseren.

Klaver: "Onze informatie is dat Femyso niet gelieerd is aan de Moslimbroederschap. Klaver spreekt daarmee diverse deskundigen tegen, evenals de Duitse inlichtingendienst.

Klaver wil naar eigen zeggen mensen niet beoordelen op de conservatieve omgeving waarvan ze onderdeel waren. "Ik beoordeel ze op wie ze nu zijn. Bouchallikht zal een heel goed Kamerlid zijn. Als je ziet wie ze nu is, hoe ze strijdt voor homorechten, recht op abortus."

"Wat is links aan kandidaat Kauthar Bouchallikht", vraagt kiezer en migrant Egid Helbest. Hij maakt zich zorgen over de invloed van de politieke islam.

Klaver: 'Onze informatie is dat de organisatie niet gelieerd is aan de Moslimbroederschap'
GroenLinks is ook voor het intrekken van het boerkaverbod. "Vrouwen moeten hun eigen keuze maken", zegt Klaver. "Ik sta naast ze als ze ervoor kiezen om geen boerka te dragen. Maar iedereen mag het zelf bepalen. De vrije keuze staat voor ons centraal." De PvdA, SP en Partij voor de Dieren zijn overigens wel tégen de boerka, dat een teken zou zijn van onderdrukking.

De onderzoeksgegevens zijn gebaseerd op online onderzoek van Ipsos in opdracht van Nieuwsuur onder een representatieve steekproef van 1.954 stemgerechtigde Nederlanders tussen 1 en 8 maart 2021.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)r-vuur-over-biomassa
Zo, dat was zeldzaam kritisch doorvragen bij een linkse politici door de NPO. Genot! _O_
pi_198405520
Yassir Klaver is niet goed bezig
U MAD?
pi_198405525
twitter


twitter
pi_198405563
Alle bomen omhakken voor de biomassacentrales. Dat is goed voor het klimaat. *O*
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198405582
Soberso onterecht dat de NPO een links imago hebben. Ook als je niet Baudet of Wilders heet worden je bij de NPO kritisch gevolgd. Er is alleen veel minder gedoe over.

Nieuwsuur is zeer goed bezig. Echt goede interviews met alle lijsttrekkers waarin ze hen niet laten wegkomen met ingestudeerde retoriek.

Ook de debatreeks met Jeroen Pauw is sterk. Inhoudelijke 1:1 discussies met meer tijd en ruimte om de diepte in te gaan in plaats van elkaar oneliners toe te smijten.
pi_198405602
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:43 schreef Aurelius het volgende:
linkse politici door de NPO.
Ik heb helemaal niets met Klaver, enge man. Maar dit soort teksten :') houdt dat dan nooit eens op?
pi_198405606
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:49 schreef spinazieruiker het volgende:
Soberso onterecht dat de NPO een links imago hebben. Ook als je niet Baudet of Wilders heet worden je bij de NPO kritisch gevolgd. Er is alleen veel minder gedoe over.

Nieuwsuur is zeer goed bezig. Echt goede interviews met alle lijsttrekkers waarin ze hen niet laten wegkomen met ingestudeerde retoriek.

Ook de debatreeks met Jeroen Pauw is sterk. Inhoudelijke 1:1 discussies met meer tijd en ruimte om de diepte in te gaan in plaats van elkaar oneliners toe te smijten.
Eens.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:51:34 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198405609
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:47 schreef HSG het volgende:
Alle bomen omhakken voor de biomassacentrales. Dat is goed voor het klimaat. *O*
:')

Biomassa is wel wat meer dan dat. Jammer dat de (in theorie soms prima) optie biomassa door alle media en gebrek aan nuance kapot wordt gemaakt.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:52:57 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198405625
quote:
Bedrijven als Vattenfal krijgen honderden miljoenen subsidie van de Rijksoverheid toegezegd om de centrales te bouwen.
“Goed” lobbyisme van Vattenfal. Ze zullen GL er dankbaar om zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198405636
Als je al jaren kotst op biomassa, dan was je knettergek en een wappie.

In Rotterdam wilde ze ook zeven populieren van 60 jaar oud kappen in onze straat, bezwaar gemaakt en met de vve de grond gekocht voor de denkbeeldige euro. Daaag biomassa, :W
Wat een strijd was dat.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:54:23 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198405640
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]

:')

Biomassa is wel wat meer dan dat. Jammer dat de (in theorie soms prima) optie biomassa door alle media en gebrek aan nuance kapot wordt gemaakt.
Nou, hier is je kans om alles recht te zetten. Vertel maar.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198405641
Vanavond zit NPO lieveling Kaag bij Nieuwsuur. Benieuwd of ze ook zo kritisch wordt ondervraagd als Klaver.
pi_198405646
Biomassa is sowieso kut en moet sowieso gestopt worden.

Die nieuw te bouwen centrale van Vattenfal gaat elk jaar 17.000 voetbalvelden bos is. Hoe dan???

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2021 08:56:01 ]
pi_198405675
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:51 schreef Zwansen het volgende:

[..]

:')

Biomassa is wel wat meer dan dat. Jammer dat de (in theorie soms prima) optie biomassa door alle media en gebrek aan nuance kapot wordt gemaakt.
Dus jij bent tegen het klimaat?

Daarom...omhakken alle bomen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:58:47 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198405691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:55 schreef babylon het volgende:
Biomassa is sowieso kut en moet sowieso gestopt worden.

Die nieuw te bouwen centrale van Vattenfal gaat elk jaar 17.000 voetbalvelden bos is. Hoe dan???
Simpel: we hakken gewoon wat extra bossen in Oost-Europa weg.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198405694
Yasser Feras kan wellicht in Marokko zijn groene agenda proberen te pitchen.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:59:38 #17
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198405701
Biomassa, nooit begrepen dat verbranding een groen label kreeg.

Duidelijk iets dat achteraf gezien toch minder goed is dan gedacht.

@Intint
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:00:35 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198405711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:47 schreef HSG het volgende:
Alle bomen omhakken voor de biomassacentrales. Dat is goed voor het klimaat. *O*
Ontstaat er meteen ruimte voor zonneparken en windmolens. Een Linkse Droom
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:02:35 #19
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_198405728
Wat een populistisch lulletje is het toch. Jammer dat die Woke figuurtjes toch op hem blijven stemmen omdat andere partijen (DENK, BIJ1 uitgezonderd) te wit zijn.
pi_198405735
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:54 schreef L_auteur het volgende:
Vanavond zit NPO lieveling Kaag bij Nieuwsuur. Benieuwd of ze ook zo kritisch wordt ondervraagd als Klaver.
Natuurlijk niet, voor iedereen zonder oogkleppen was al duidelijk dat de NPO vol op het D66 orgel gaat en Kaag op het schild hijst als eerste vrouwelijke premier. :')
pi_198405751
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ontstaat er meteen ruimte voor zonneparken en windmolens. Een Linkse Droom
Daar is al zat ruimte voor. En heeft niks met links/rechts te maken. Het klimaat geeft geen fuck om sociaal kapitalisme.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:04:36 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198405752
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ontstaat er meteen ruimte voor zonneparken en windmolens. Een Linkse Droom
En voor de miljoen huizen.

Als je mij tien jaar geleden had gezegd dat GL een miljoen huizen wil bouwen, dan had ik je uitgelachen.

Uh, nee. Dat is niet helemaal waar; zelfs nu kan ik er keihard om lachen.
_O-
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198405761
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En voor de miljoen huizen.

Als je mij tien jaar geleden had gezegd dat GL een miljoen huizen wil bouwen, dan had ik je uitgelachen.

Uh, nee. Dat is niet helemaal waar; zelfs nu kan ik er keihard om lachen.
_O-
Ik zag van de week een artikel van twee VVD kandidaten die toch nu echt eens wat wilden doen aan het huizenprobleem, en dat VVD daar de beste partij voor is. Vond ik ook lachen.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:06:43 #24
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198405777
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:05 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik zag van de week een artikel van twee VVD kandidaten die toch nu echt eens wat wilden doen aan het huizenprobleem, en dat VVD daar de beste partij voor is. Vond ik ook lachen.
:D

De arrogantie...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198405790
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ontstaat er meteen ruimte voor zonneparken en windmolens. Een Linkse Droom
Ja behalve als het vlakbij hun huis is. Dat willen ze niet want dat zou hun uitzicht verstoren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_198405798
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:49 schreef spinazieruiker het volgende:
Soberso onterecht dat de NPO een links imago hebben. Ook als je niet Baudet of Wilders heet worden je bij de NPO kritisch gevolgd. Er is alleen veel minder gedoe over.

Nieuwsuur is zeer goed bezig. Echt goede interviews met alle lijsttrekkers waarin ze hen niet laten wegkomen met ingestudeerde retoriek.

Ook de debatreeks met Jeroen Pauw is sterk. Inhoudelijke 1:1 discussies met meer tijd en ruimte om de diepte in te gaan in plaats van elkaar oneliners toe te smijten.
Al ligt het er bij sommige programma's wel heel erg boven op, zo keek ik zondag met lubach terug en het viel me op dat hij wel continue alle ballen op rutte trapt.


tenenkrommen hoe hij bv in dit stukje alle foutjes van het rutte op 1 hoop schuift, hij heeft er blijkbaar hard voor moeten zoeken want de voorbeelden die hij aanhaalt zijn spijkers zoeken op laag water. Als dit werkelijk alle corona foutjes zijn valt het reuze mee

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2021 09:09:03 ]
pi_198405811
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:08 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Al ligt het er bij sommige programma's wel heel erg boven op, zo keek ik zondag met lubach terug en het viel me op dat hij wel continue alle ballen op rutte trapt.


tenenkrommen hoe hij bv in dit stukje alle foutjes van het rutte op 1 hoop schuift, als dit werkelijk alle corona foutjes zijn valt het reuze mee
Ik zie daar vooral een aanval op de premier. Los van wie dat is.
pi_198405821
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:50 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niets met Klaver, enge man. Maar dit soort teksten :') houdt dat dan nooit eens op?
Tuurlijk niet. Stel je voor zeg...straks moet men nog uit zijn veilige slachtofferrol komen.
pi_198405831
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Biomassa, nooit begrepen dat verbranding een groen label kreeg.

Duidelijk iets dat achteraf gezien toch minder goed is dan gedacht.

@:intint
En ik kan dezelfde reactie geven die je negeerde in het andere topic:

quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 18:36 schreef Intint het volgende:

[..]

Je punt is: je kan het academische veld compleet negeren omdat het er ooit wel eens naast heeft gezeten?
pi_198405869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ontstaat er meteen ruimte voor zonneparken en windmolens. Een Linkse Droom
Die windmolenparken hier in Zeeland noemen we de bossen van Jetten.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:19:07 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198405938
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:05 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik zag van de week een artikel van twee VVD kandidaten die toch nu echt eens wat wilden doen aan het huizenprobleem, en dat VVD daar de beste partij voor is. Vond ik ook lachen.
Ze hebben er 10 jaar de tijd voor gehad.

Ik heb een totale hekel aan de standpunten van D66 of Volt. Maar zou toch nog eerder op hen stemmen dan op de VVD. Want als ik ergens een hekel aan heb is het wel telkens opnieuw met een stalen gezicht bedrogen worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198406004
Die hele groene agenda is volstrekt krankzinnig en anti-ecologisch.

Of het nu om biomassa gaat, waarbij we bomen omhakken en opstoken die er tientallen jaren over doen om weer terug te groeien.

Of om het verminderen van het aantal toegankelijke wegen of rijstroken voor auto's, waardoor er simpelweg meer opstoppingen ontstaan, het verkeer stilstaat en er dus meer uitstoot van uitlaatgassen is.

Hetzelfde geldt voor uitbreiding van openbaar vervoer in steden dat wegruimte inneemt waardoor opstoppingen vergroten.

Of om het niet willen ingrijpen in bossen, maar allerlei dood hout laten liggen waardoor je veel gemakkelijker bosbranden en dergelijke krijgt, zoals in Australië het geval was.

De gesubsidieerde windmolens natuurlijk, die netto niets opleveren.

En zo kun je nog wel even doorgaan.

Energie uit wind, water en hout werkte in de middeleeuwen.

Fossiele brandstoffen hebben een industriële samenleving mogelijk gemaakt.

De groene agenda wil terug naar de middeleeuwen.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:28:31 #33
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198406108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:54 schreef ootjekatootje het volgende:
Als je al jaren kotst op biomassa, dan was je knettergek en een wappie.

In Rotterdam wilde ze ook zeven populieren van 60 jaar oud kappen in onze straat, bezwaar gemaakt en met de vve de grond gekocht voor de denkbeeldige euro. Daaag biomassa, :W
Wat een strijd was dat.
_O_ heel goed!

Al die "groene" gemeenten die er prat op gaan om groen bezig te zijn kappen grote volwassen bomen bij het leven om snel wat geld te verdienen door ze te verkopen als biomassa. Planten wat lullige boompjes terug om te laten zien "hoe groen we zijn!"

:r walgelijk!
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:30:39 #34
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198406143
En het blijkt allemaal zeer mee te vallen over de 'slechte toestand' van de jongeren... :')
GroenLinks wil jongeren hebben maar die redden zich prima zonder die linkse shit! :Y
pi_198406183
Nog een goed voorbeeld van de geweldige incompetentie van deze zogenaamde experts die we allemaal maar blind moeten geloven omdat de 'wetenschap' het zegt (lees: de activitistische eenzijdige interpretaties van wetenschap, of simpelweg activistische organisaties zelf die zichzelf opwerpen als scheidsrechter van overheden) en de rekensommetjes uitkomen. Iedereen met een beetje boerenverstand begrijpt van te voren dat er allemaal niets van klopt, maar als je dat zegt, word je voor Neanderthaler uitgemaakt.


En in Duitsland gaat men juist aan het gas om de klimaatdoelen te halen.

Maakt niet uit, het is slechts jouw tijd en jouw welvaart die wordt verkwanseld in de vorm van belasting.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 09-03-2021 09:45:52 ]
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:34:40 #36
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198406195
En naar mate de uitzending vorderde hoe moeilijker Klaver ging kijken.... lol... hij zal wel gedacht hebben... shit waar ben ik hier in beland... :')
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:40:38 #37
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198406268
Als Kauthar getraind is om te ontkennen dat ze bij Femyso zat dan is ze niet meer te vertrouwen want je weet niet meer wat waar is...
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:43:37 #38
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_198406313
Net terug gekeken. Ai ai ai wat pijnlijk.
pi_198406328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:28 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

_O_ heel goed!

Al die "groene" gemeenten die er prat op gaan om groen bezig te zijn kappen grote volwassen bomen bij het leven om snel wat geld te verdienen door ze te verkopen als biomassa. Planten wat lullige boompjes terug om te laten zien "hoe groen we zijn!"

:r walgelijk!
Bomen die teruggeplaatst worden zijn inderdaad niet groter dan een meter en noemen we hier een tak...

Die bomen hadden een omtrek van 2 meter!

Gemeentes werken ook allemaal langs elkaar heen, zeker die grote van Rotterdam.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:45:36 #40
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198406350
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:40 schreef Bocaj het volgende:
Als Kauthar getraind is om te ontkennen dat ze bij Femyso zat dan is ze niet meer te vertrouwen want je weet niet meer wat waar is...
Klinkt als een willekeurige politicus. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198406418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die hele groene agenda is volstrekt krankzinnig en anti-ecologisch.

Of het nu om biomassa gaat, waarbij we bomen omhakken en opstoken die er tientallen jaren over doen om weer terug te groeien.

Of om het verminderen van het aantal toegankelijke wegen of rijstroken voor auto's, waardoor er simpelweg meer opstoppingen ontstaan, het verkeer stilstaat en er dus meer uitstoot van uitlaatgassen is.

Hetzelfde geldt voor uitbreiding van openbaar vervoer in steden dat wegruimte inneemt waardoor opstoppingen vergroten.

Of om het niet willen ingrijpen in bossen, maar allerlei dood hout laten liggen waardoor je veel gemakkelijker bosbranden en dergelijke krijgt, zoals in Australië het geval was.

De gesubsidieerde windmolens natuurlijk, die netto niets opleveren.

En zo kun je nog wel even doorgaan.

Energie uit wind, water en hout werkte in de middeleeuwen.

Fossiele brandstoffen hebben een industriële samenleving mogelijk gemaakt.

De groene agenda wil terug naar de middeleeuwen.
Achter die groene agenda zit gewoon een lobby clubje die er flink geld aan verdiend. Net zoals achter de VVD partijen zoals Shell zitten staan achter die zogenaamde groene partijen wat 'groenere' clubjes. Helaas geen clubje die nucleaire energie promoot dus gaan die groene partijen maar vol op het orgel voor meer huizen, minder bomen, meer biomassa, meer windmolens en ook meer immigratie. Het bekt wat leuk voor de kiezers "een betere natuur", terwijl het gewoon een tweestrijd is tussen de elite om te kijken wie zich de komende jaren het meeste kan verrijken. Helaas blijven teveel mensen blind voor de werkelijkheid en zijn ze oprecht overtuigd om te geloven dat links roomser is dan de paus terwijl ze misschien wel de grootste hypocrieten zijn die rondlopen op deze planeet.

Deze week nog een user (ben hem even kwijt) die stemde op D66 vanwege het klimaatbeleid, was groener dan GL werd er geroepen.

Ondertussen bij Kaag:

twitter


Hypocriet.
pi_198406470
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Achter die groene agenda zit gewoon een lobby clubje die er flink geld aan verdiend. Net zoals achter de VVD partijen zoals Shell zitten staan achter die zogenaamde groene partijen wat 'groenere' clubjes. Helaas geen clubje die nucleaire energie promoot dus gaan die groene partijen maar vol op het orgel voor meer huizen, minder bomen, meer biomassa, meer windmolens en ook meer immigratie. Het bekt wat leuk voor de kiezers "een betere natuur", terwijl het gewoon een tweestrijd is tussen de elite om te kijken wie zich de komende jaren het meeste kan verrijken. Helaas blijven teveel mensen blind voor de werkelijkheid en zijn ze oprecht overtuigd om te geloven dat links roomser is dan de paus terwijl ze misschien wel de grootste hypocrieten zijn die rondlopen op deze planeet.

Deze week nog een user (ben hem even kwijt) die stemde op D66 vanwege het klimaatbeleid, was groener dan GL werd er geroepen.

Ondertussen bij Kaag:

[ twitter ]

Hypocriet.
_O- Die gasmeter...

Wij zijn er vorige jaar ook mee bezig geweest maar ons huis is 150 jaar oud, en zit vol details om de warmte en de kou op natuurlijke wijze te reguleren.

De investeringen stonden compleet niet in verhouding met de opbrengst.
pi_198406511
Die tuin ook, _O- wat een armoede.
Oot is officieel groener dan Kaag, *O*

Iemand enig idee hoe de rest van de lijsttrekkers woont?
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:59:33 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198406541
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nou, hier is je kans om alles recht te zetten. Vertel maar.
Wat is hier bijvoorbeeld mis mee? Onderstaande betreft het vergisten van (grote) hoeveelheden plantresten die vrijkomen vanaf de suikerbiet bij de productie van suiker. Dit bedrijf is hierdoor de grootste biogas-producent van Nederland.

https://www.cosunbeetcompany.nl/toepassingen/groene-energie
  dinsdag 9 maart 2021 @ 10:02:15 #45
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198406569
Die inhoudsloze kritiek op mevrouw Bouchallikht :')

Topmens, topfeminist.

Kan niet wachten op de 'mosliminfiltrant' roepers op 18 maart
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 9 maart 2021 @ 10:10:09 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198406658
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Biomassa, nooit begrepen dat verbranding een groen label kreeg.

Duidelijk iets dat achteraf gezien toch minder goed is dan gedacht.

@:intint
Biomassa heeft niet alleen betrekking op verbranding. Zie mijn post hierboven.

Daarbij was het meer dan 10 jaar geleden al volstrekt duidelijk wat de negatieve effecten van sommige soorten biomassa waren.
pi_198406683
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 08:44 schreef Aurelius het volgende:

[ twitter ]
Ik vond het verweer van Klaver bij dit stuk toch wel prima eigenlijk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 9 maart 2021 @ 10:15:21 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198406741
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat is hier bijvoorbeeld mis mee? Onderstaande betreft het vergisten van (grote) hoeveelheden plantresten die vrijkomen vanaf de suikerbiet bij de productie van suiker. Dit bedrijf is hierdoor de grootste biogas-producent van Nederland.

https://www.cosunbeetcompany.nl/toepassingen/groene-energie
Goed verhaal. Niet precies hetzelfde als biomassacentrales, maar in ieder geval goed bezig met verschillende vormen van recycling.

quote:
Wanneer alle installaties op volle capaciteit draaien, levert Cosun Beet Company per jaar ruim 25 miljoen kubieke meter (dat staat gelijk aan het jaarverbruik van 20.000 huishoudens) groen gas aan het net.
Dit is echter mijn kanttekening; men zal niet kunnen voldoen aan 100% energievoorziening. Op alleen zon en wind, kan dit landje niet draaien.

Maar mooie bomen verbranden en dan nieuwe boompjes planten gaat gewoon niet werken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198406748
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik vond het verweer van Klaver bij dit stuk toch wel prima eigenlijk.
Het leek wel een klein onzeker jongetje te worden toen hij zijn ingestudeerde riedeltje niet kon afdraaien.
pi_198406776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 10:15 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het leek wel een klein onzeker jongetje te worden toen hij zijn ingestudeerde riedeltje niet kon afdraaien.
Klopt, maar daarna herpakte hij zich wel om te zeggen dat iemand alsnog progressief kan worden. Ik ken die vrouw verder niet en in hoeverre ze nog conservatief stemt, maar als ze zich daar in ontwikkeld lijkt het me beetje zuur om haar nu te cancellen vanwege haar shady verleden. Dat is juist die cancelculture waar de GL tegenhangers vanaf wilden toch?

Over van het gas af: ik vind het verbazend dat we 90% van onze elektriciteit halen uit fossiele brandstoffen en dan besluiten dat huishoudens (die slechts 20% van totale vraag zijn) willen gaan overzetten naar warmtepompen, terwijl we daar van weten dat we dus 90% daarvan opwekken met gas. Dat is toch debiel of mis ik iets?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')