Maar wanneer is dat woord dan wel van toepassing? Ik zou namelijk serieus niet weten hoe ik mezelf dan zou moeten noemenquote:Op zondag 7 maart 2021 17:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is dus het hele punt: als je menstrueert en je bent transman, maar niet geopereerd of aan de hormonen, of je bent genderqueer, dan identificeer je je inderdaad niet als vrouw.
Dus nee, je menstrueert maar bent geen vrouw. Ik vind het niet meer dan billijk om daar in mijn taalgebruik rekening mee te houden waar dat kan.
Juist dan doe je niemand tekort (ik voel me althans niet tekort gedaan als een bedrijf adverteert voor een product voor mensen die menstrueren, ook al ben ik vrouw...)
Het gaat er pertinent niet om dat he het woord vrouw nooit meer nag gebruiken, dat is nu juist wat mensen vaak als drogredenering gebruiken “oh nee dat mag tegenwoordig ook al niet meer / straks mag je niks meer zeggen”
quote:Op zondag 7 maart 2021 17:00 schreef Ynske het volgende:
Wat ik me dan afvraag bij zo'n hurktoilet, trek je dan je broek, legging, panty en onderbroek, schoenen etc allemaal uit voor je daar gebruik van maakt?
Pas op dat je niet van het bankje glijdtquote:Op zondag 7 maart 2021 18:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Pikken bedoel je? Piemels? Lullen? Penissen?
Ik zit niet op het bankje. Ik Hurk erboven.quote:Op zondag 7 maart 2021 18:58 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Pas op dat je niet van het bankje glijdt
Ja zo krijg je ook betere fotosquote:Op zondag 7 maart 2021 18:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zit niet op het bankje. Ik Hurk erboven.
Ik vind het wel bijzonder, ben benieuwd wat de voorwaarden gaan zijn... BSO mag niet omdat kinderen dan teveel mengen met andere kinderen. Maar zwemles mag dan wel weer?quote:Op zondag 7 maart 2021 19:27 schreef exode het volgende:
Waarschijnlijk gaat zwemles weer starten lees ik, fijn!
Na 15 maart weer, echt fijn! Ik had bij het aanmelden destijds niet verwacht 2 jaar later nog bezig te zijnquote:Op zondag 7 maart 2021 19:27 schreef exode het volgende:
Gadver piemels
Waarschijnlijk gaat zwemles weer starten lees ik, fijn!
Volgens mij heeft het niet zovee met bouw maar met oefening te maken. Of je kunt hurken met platte voetem hangt vooral samen met de lengte en soepelheid van je hamstrings en die zijn met een zittend beroep en weinig oefening bij veel mensen kort en stijf. Flexibiliteit in je heupgewricht speelt ook een rol. Maar dat kun je best trainen (hoewel misschien wat overdreven om dat uitsluitend voor hurktoiletten te doenquote:Op zondag 7 maart 2021 22:35 schreef Roosgeluk het volgende:
ja-ren op scouting gezeten dus proefondervindelijk geleerd hoe je het beste wild kan plassen.
Mijn probleem met op openbare plekken plassen, is dat ik niet kan op vieze wc's.
School was vroeger ook een hel een of andere manier was een school toilet (bijna) unaniem aan ranzig en oud.
Op een festival soms 100x liever in de bosjes dan op een stinkend festival toilet boven op de drollen van een ander.
Maar wel/niet kunnen op hurk toiletten heeft toch ook een deel met je bouw te maken?
Je moet immers met platte voeten diep op je hurken kunnen zitten. Dat kunnen veel westerlingen niet. Gewoon omdat je onderbeen anders gebouwd is dan iemand met Aziatische roets.
Maar hoe die Fransen dat dan ineens weer wel kunnen langs de snelweg is mij een raadsel.
Ik ook. We hebben op werk in de nachtdienst voor dames nog slechts 2 wc’s (ipv de 5 die we eerst hadden).quote:Op zondag 7 maart 2021 22:52 schreef Vicky het volgende:
Ik ga echt niet op zo'n sta/hang/hurk wc.. dan zeik ik mezelf echt onder..
Yep! Ik heb het ‘s nachts erg benauwd en kan niet zonder noodpuf. Pilletjes werken niet voldoende. Nies ook de hele dag en snottert me suf.quote:Op maandag 8 maart 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Net een benauwde B naar school gebracht, hij is al een paar dagen benauwd en erg moe. Voor het eerst in lange tijd zijn noodpuffers gegeven. Hebben er meer mensen al zoveel last van hooikoorst? Dat is voor hem onder andere de trigger voor zijn astma.
Wij zijn ook allemaal sinds vlak voor de sneeuw weer begonnen met onze hooikoortsmeds. Kapitein was vanmorgen ook een en al snot en dichte keel, de desloratadinedrank hielp gelukkig snelquote:Op maandag 8 maart 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Net een benauwde B naar school gebracht, hij is al een paar dagen benauwd en erg moe. Voor het eerst in lange tijd zijn noodpuffers gegeven. Hebben er meer mensen al zoveel last van hooikoorst? Dat is voor hem onder andere de trigger voor zijn astma.
Wat een beeldende omschrijving. In een wiebelende trein... wiebel je dan niet overal overheen...quote:Op zondag 7 maart 2021 18:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
Niet om je uit te lachen maar wat een koddig beeld.
Nee. Je doet ze zo ver omlaag dat je je kont en genitaliën nakend op dit bankje zou kunnen draperen, of zoveel verder als jij comfortabel vindt.
Dan ga je zo ver door je knieën dat je echt hurkt, dus met je bovenbenen leunt op je kuiten (tenminste, met mijn hockeykuiten, al stopte ik op mijn 17e, leunt dat nog immer vrij stevig).
Alleen de onderkant van je voeten komt in aanraking met de ranzigheid van anderen. Je kont zweeft boven het gat, daar landt alles net wat dieper dan waar je voeten zijn, zodat het als het goed is ook niet de terugslag geeft die je met wildplassen wel hebt.
Ik vond het vooral in wiebelende treinen een uitkomst.
Ah wat naar. Ik las dat de hazelaar en els, meen ik, al hard aan het bloeien zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Gras is later, volgens mij nu vooral hazelaar en els en misschien wel andere bomen.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:12 schreef Phaidra het volgende:
@:exode, ik hoorde op de radio van de week dat er inderdaad nu al veel hooikoortsklachten zijn. Voornamelijk van graspollen, maar geloof dat er nog 1 soort werd genoemd. Die herinner ik me niet meer.
Cocosolie? Vertel!quote:Op maandag 8 maart 2021 11:01 schreef oh-oh het volgende:
Het zijn de bomen nu ja. Ik ben zo blij dat ik er 90% van af ben door elke ochtend het hele jaar door mijn mond met cocosolie te spoelen. Ik ging niet eens voor die bijwerking maar ik heb mn hele leven zware meds geslikt en nu al sinds eind 2014 niet meer
Wat een piekquote:Op maandag 8 maart 2021 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Het schijnt ook met de grote hoeveelheid pollen te maken te hebben. Ik ben normaal alleen gevoelig voor Berk, maar er zat zo'n grote hoeveelheid adelaar en els in de lucht dat ik ook begon met klachten.
Voor België data hier, zal niet veel verschillen met NL. Vooral het verschil met vorig jaar is frappant:
https://airallergy.sciensano.be/nl
Dat is echt bizar! Als je alle pieken van 2020 bij elkaar optelt, kom je nog niet op de hoge piek van dit jaar. Hoe dan?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Het schijnt ook met de grote hoeveelheid pollen te maken te hebben. Ik ben normaal alleen gevoelig voor Berk, maar er zat zo'n grote hoeveelheid adelaar en els in de lucht dat ik ook begon met klachten.
Voor België data hier, zal niet veel verschillen met NL. Vooral het verschil met vorig jaar is frappant:
extreem vroeg extreem warm weer? Ik bedoel, 18 graad in februari is niet echt normaal....quote:Op maandag 8 maart 2021 11:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is echt bizar! Als je alle pieken van 2020 bij elkaar optelt, kom je nog niet op de hoge piek van dit jaar. Hoe dan?
Als je de documenten van vorig jaar gaat bekijken, dan zie je ook dat voor de berk bijvoorbeeld vorig jaar meer pollen in de lucht kwamen (soms ook extreem) dan het jaar daarvoor...quote:Op maandag 8 maart 2021 11:30 schreef Phaidra het volgende:
Ja ok, maar er zijn ook nu al meer pollen in de lucht dan in heel 2020. Dan moeten er veel bomen bijgekomen zijn, of vorig jaar zijn er door omstandigheden veel pollen níet in de lucht terecht gekomen. Ik vind het wel bijzonder.
Klopt trouwens niet, groen en blauw lijntje door elkaar gehaald. De berk was vorig jaar extreem heftig, de els en de adelaar niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Als je de documenten van vorig jaar gaat bekijken, dan zie je ook dat voor de berk bijvoorbeeld vorig jaar meer pollen in de lucht kwamen (soms ook extreem) dan het jaar daarvoor...
https://airallergy.sciens(...)oen_2020_brussel.pdf
of warmer weer, geen idee. zijn er biologen onder ons?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:33 schreef Phaidra het volgende:
Nou inderdaad! Zou het kunnen komen door verminderde neerslag?
Medical taping? Ja dat ken ik inderdaad wel, maar B zijn huid kan bijna nergens tegen helaas.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:exode Er is een manier van tape aanbrengen op de rug, die bij veel mensen helpt tegen hooikoorts. Fysiotherapeuten kunnen dat. Misschien is dat de moeite waard om te onderzoeken?
Ik heb dat ook eens laten doen, maar bleek allergisch voor de tapeKreeg er helemaal blaren van. Maar de paar dagen dat de tape erop zat, leek het te helpen.
Dat ja. Zonde dat hij er ook niet tegen kanquote:Op maandag 8 maart 2021 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
Medical taping? Ja dat ken ik inderdaad wel, maar B zijn huid kan bijna nergens tegen helaas.
Er is ook tape zonder latex, misschien is dat wel waar je op reageerde...quote:Op maandag 8 maart 2021 11:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:exode Er is een manier van tape aanbrengen op de rug, die bij veel mensen helpt tegen hooikoorts. Fysiotherapeuten kunnen dat. Misschien is dat de moeite waard om te onderzoeken?
Ik heb dat ook eens laten doen, maar bleek allergisch voor de tapeKreeg er helemaal blaren van. Maar de paar dagen dat de tape erop zat, leek het te helpen.
Ik reageer inderdaad op latex, maar ook op de lijm (ik reageer ook op pleisters, zelfs op die voor gevoelige huid).quote:Op maandag 8 maart 2021 12:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Er is ook tape zonder latex, misschien is dat wel waar je op reageerde...
@:Exode, medical taping misschien kan hij wel tegen tape zonder latex? Misschien kan je eens informeren bij de fysio en een stukje tape ergens plakken om te testen?
Hurkend blijkbaar niet, maar het westerse toiletquote:Op maandag 8 maart 2021 10:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat een beeldende omschrijving. In een wiebelende trein... wiebel je dan niet overal overheen...
Bizar, alsof die zich erg goed ontwikkelen met een jaar amper vliegverkeerquote:Op maandag 8 maart 2021 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Dit ja, dat spul wil je echt niet in je afvoer hebbenquote:Op maandag 8 maart 2021 11:08 schreef oh-oh het volgende:
Als ik op sta doe ik een lepel cocosolie in mijn mond en dan spoel ik daar minimaal een kwartier ( tijdens het douchen en aankleden ) mijn mond mee, spuug het uit en that's it. Tis ook heel goed voor je tanden en alles.
Google maar op oil pulling. Oh ja en spuug het uit in een potje, niet in je wasbak.
quote:Op maandag 8 maart 2021 11:23 schreef trui het volgende:
Misschien een beetje spuit elf maar ik had nog een aardig Twitterdraadje gezien over het begrip 'biologische sekse' en dat dat ook zo simpel niet ligt.
ook leesbaar voor niet twitteraars op: https://www.boredpanda.co(...)tion-twitter-thread/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hielp bij mijn dochter nietquote:Op maandag 8 maart 2021 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
Medical taping? Ja dat ken ik inderdaad wel, maar B zijn huid kan bijna nergens tegen helaas.
Ze hebben vast ook hypoallergene tapequote:Op maandag 8 maart 2021 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
of doordat die bomen een mastjaar hebben. of dat samen, dat kan 9ok natuurlijk..quote:Op maandag 8 maart 2021 11:33 schreef Phaidra het volgende:
Nou inderdaad! Zou het kunnen komen door verminderde neerslag?
Ik zal eens rondvragen, ik ken wel wat mensen die medical taping doen.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze hebben vast ook hypoallergene tape
quote:Op maandag 8 maart 2021 14:55 schreef twist02 het volgende:
[..]Er zijn onderliggend (dus op biologisch niveau) heel veel variaties mogelijk, dit gaat niet om minder dan 0.0025% hoor (jij kijkt alleen naar het chromosomen gedeelte uit het verhaal misschien?). Die twee categorieën zijn een versimpeling, door ons zelf aangebracht. Heel vaak prima bruikbaar, maar geen vaststaand feit. En ik ben het niet met je eens deze informatie de discussie onmogelijk maakt, het levert juist waardevolle input, mijns inziens. Het maakt het logischer dat er zoveel mensen zijn die zich misschien niet helemaal in een van die twee categorieën thuis voelen. En ook de variaties in het beleefde 'gender' zijn dus mogelijk minder subjectief dan wordt gesuggereerd door mensen die het allemaal maar onzin vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
Smaakt het nog?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:20 schreef Jagärtrut het volgende:
frustrerend is dat, exode!
Zeg, ik denk meerdere keren per dag aan jou. Heb je al een nieuwe koffiemachine?
jazeker! Ben echt tevreden over de machine. Ook makkelijk te onderhouden in vergelijking met onze oude.quote:
Zal je altijd zien he, dat er dan niks te ruiken is als die mannen er staan...quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:11 schreef exode het volgende:
Momenteel zijn er rioolmijnheren binnen en die kunnen niets vindenCamera is er al doorheen gegaan, rooktest gedaan, riool ligt prima en is volledig luchtdicht.
De stank is uiteraard weg, zal je altijd zien.
Zij denken dat onze afzuig bij verkeerde wind de stank via de onluchter naar binnen zuigt, hoe het dan kan dat de kelder en kruipruimte zo stinken weten ze niet. Zijn we klaar mee....
Ook geen beginnende verstopping te zien dus dat kan het ook niet zijn.
Shit dus
Ze willen proberen of het helpt als de ontluchter wordt verplaatst, we moeten daarvoor de komende tijd wat testen doen. Als we het ruiken moeten we de afzuiger aandoen, als we dan omvallen van de stank, weten ze genoeg.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zal je altijd zien he, dat er dan niks te ruiken is als die mannen er staan...
Wel fijn dat er geen (beginnende)verstopping te zien is, dat is op zich positief.
Maar daarmee ben je nog niet van die lucht af
Ja dan moet ik wel he...:)quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
jazeker! Ben echt tevreden over de machine. Ook makkelijk te onderhouden in vergelijking met onze oude.
Nou ja, dan is er in elk geval nog wel een idee over wat het kan zijn... en dus een mogelijke oplossing.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:41 schreef exode het volgende:
[..]
Ze willen proberen of het helpt als de ontluchter wordt verplaatst, we moeten daarvoor de komende tijd wat testen doen. Als we het ruiken moeten we de afzuiger aandoen, als we dan omvallen van de stank, weten ze genoeg.
Echt zin in in....![]()
Echt poep dus.
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 08:47 schreef trui het volgende:
[..]
Er zijn onderliggend (dus op biologisch niveau) heel veel variaties mogelijk, dit gaat niet om minder dan 0.0025% hoor (jij kijkt alleen naar het chromosomen gedeelte uit het verhaal misschien?). Die twee categorieën zijn een versimpeling, door ons zelf aangebracht. Heel vaak prima bruikbaar, maar geen vaststaand feit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als een blok. Zonder problemen gaan slapen. En ze is er verder niet mee bezig.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 13:57 schreef exode het volgende:
Ai dat is naar Venco! Heeft ze wel een beetje geslapen?
quote:Op dinsdag 9 maart 2021 11:13 schreef twist02 het volgende:
[..]waarom steeds in spoiler tags? je zegt dat ik het zwart-wit maak, terwijl ik het juist uit de zwart-wit hoek wil halen. Althans, het 'biologie' argument, want geslacht is dus helemaal niet zo dichotoom, dat zijn alleen de labels die we er ooit aan gegeven hebben. Dat is het enige wat ik ermee wilde benadrukken, juist om meer begrip voor het feit dat er zoveel variatie in gender bestaat te kweken, en minder op te hangen aan die termen man en vrouw, precies zoals jij noemt. Ik wil helemaal niet meer hokjes creëren, ik snap niet hoe je dat uit mijn tekst kunt halen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat dikgedrukte was niet tegen jou gericht, ik noem het omdat het daarom m.i. relevant is dat meer mensen dit weten.
[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 09-03-2021 17:54:28 ]in de haak.
Ik deed het in spoilertags om niet het hele topic te blijven vullen met dit onderwerp.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 17:44 schreef trui het volgende:
[..]
waarom steeds in spoiler tags? je zegt dat ik het zwart-wit maak, terwijl ik het juist uit de zwart-wit hoek wil halen. Althans, het 'biologie' argument, want geslacht is dus helemaal niet zo dichotoom, dat zijn alleen de labels die we er ooit aan gegeven hebben. Dat is het enige wat ik ermee wilde benadrukken, juist om meer begrip voor het feit dat er zoveel variatie in gender bestaat te kweken, en minder op te hangen aan die termen man en vrouw, precies zoals jij noemt. Ik wil helemaal niet meer hokjes creëren, ik snap niet hoe je dat uit mijn tekst kunt halen.
En dat dikgedrukte was niet tegen jou gericht, ik noem het omdat het daarom m.i. relevant is dat meer mensen dit weten.
Phoe,tof. Maar zou niets voor mij zijnquote:Op woensdag 10 maart 2021 08:37 schreef exode het volgende:
Ik ben vandaag op kantoor, dat is echt raar, alweer maanden geleden. Ik heb vandaag online afdelingsoverleg en ik ben 1 van de 5 virtuele publieksleden, kortom ik ben 2 uur lang in beeld en moet vragen stellen. Ik mag geen background vervaging doen of zo, leuk als je normaal in de Lego slaapkamer van je zoon zit. Ook moet mijn microfoon 2 uur lang open blijven staan, met een 2 jarige peuter die aardig hard kan gillen, ook geen goed idee.
Zelf 'treed ik' 5 minuten lang op, ik ben geselecteerd vanwege mijn 2020 presentatiesIk mag 5 minuten tegen 160 collega's opscheppen over hoe goed ik het gedaan heb ik 2020.
Spannend Exode, succes! Zowel met het "opscheppen" als met het 2 uur geïnteresseerd in de webcam kijkenquote:Op woensdag 10 maart 2021 08:58 schreef exode het volgende:
Vind het ook poepje spannend, ik moet dus vooral beantwoorden waarom ik zoveel geld heb bespaard. Mijn manager is dit keer toevallig de host en het antwoord 'Ik ben goed in mijn werk' zo en door naar de volgende, mag niet.
Ik vind het ook een uitdaging om 2 uur geïnteresseerd in die webcam te blijven kijken.
Wat leuk en stoer! Zou ik ook niet durvenquote:Op woensdag 10 maart 2021 09:17 schreef LeSage het volgende:
Ik zou mijn telefoon echt ver weg moeten leggen, anders zit ik vanzelf een keer een sudoku te maken ofzo![]()
En spannend exode, voor zo’n groep spreken. Voor de klas had ik er nooit moeite mee, maar voor volwassenen![]()
Ik was mezelf er wel in aan het trainen. Toen het nog kon deed ik mee in een coverband (van kinderen voor kinderen) en daar heb ik ook een nummer gezongen met mijn zus samen. Heel spannend, maar ook wel tof!
quote:Op maandag 8 maart 2021 17:53 schreef Roosgeluk het volgende:
pubers die hun ouders in de maling nemen voor een schoolopdracht.
Heb gelachen... zalig.
https://www.thebestsocial.media/nl/trend-tiktok-dagroutine/
Als het goed is ongeveer op de helft nu... ik duim voor jequote:Op woensdag 10 maart 2021 09:03 schreef oh-oh het volgende:
Haha succes exode, twee uur lang geinteresseerd blijven kijken is idd ook heftig.
Ik heb om 11:00 een interne sollicitatie die een vol uur duurt, ben al bang dat ik dan af ga dwalen
Hem met zijn eigen profiel laten kijken?quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:23 schreef Vlinder het volgende:
Jongens, wat was die Netflixhack nou dat je series kon verwijderen? Mijn 5jarige zit steeds hartstikke enge dingen te kijken en loopt mij nu zelfs overdag continu achterna omdat hij niet alleen durft te blijven 😒
Iemand sowieso nog tips?
hebben we. Maar het kidsprofiel is 9 jaar en niet veranderbaarquote:Op woensdag 10 maart 2021 13:25 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hem met zijn eigen profiel laten kijken?
Is het ook online (op de website) niet aan te passen?quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:26 schreef Vlinder het volgende:
d
[..]
hebben we. Maar het kidsprofiel is 9 jaar en niet veranderbaar
Via het profiel in de browser kan je specifieke titels blokkeren. https://help.netflix.com/nl/node/114276quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:26 schreef Vlinder het volgende:
d
[..]
hebben we. Maar het kidsprofiel is 9 jaar en niet veranderbaar
Jouw kantoor is dan dat fancy nieuwe gebouw? Al is het inmiddels al meer dan een jaar in gebruik bedenk ik mequote:Op woensdag 10 maart 2021 12:52 schreef exode het volgende:
Done!
Nou ik leef nog en gezien de reacties die ik krijg, ging het goed. Toen ik aan de beurt was, was ik ook heel relaxt
Net een flinke ronde door Utrecht centrum gelopen, heerlijk die andere omgeving.
Wel heel vreemd alle winkels dicht en aardig druk op straat, ik ben de voor mij bekende zijwegen maar ingeslagen om de rust op te zoeken.
En uiteraard Broodje Mario gehaald
Super fancy inderdaad, aan het bollendak.quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jouw kantoor is dan dat fancy nieuwe gebouw? Al is het inmiddels al meer dan een jaar in gebruik bedenk ik me. Ik mag maandag weer naar kantoor. Ook al niet meer geweest sinds september denk ik. Broodje Mario, heerlijk
. Goed idee wel, eens zien of ik ook tijd heb om een rondje te lopen met de lunch maandag.
Oh dat zou ik echt heel leuk vinden! Wij zitten in het laatste deel dat nog gerenoveerd moet worden, naast de AH. Ik ben wel heel benieuwd hoe het er nu uitzietquote:Op woensdag 10 maart 2021 13:39 schreef exode het volgende:
[..]
Super fancy inderdaad, aan het bollendak.
Als alles voorbij is met die klote Corona, kom je maar een keer langs voor
Haha ja, helemaal als je het contrast ziet met het gerenoveerde deel.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:19 schreef oh-oh het volgende:
Dat is aan de kant waar mijn zusje woont, dat is echt aftands nu he. Ik weet nog hoe fancy ik dat hele ding vroeger vond
Ik herken HC helemaal niet meer als ik er komquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha ja, helemaal als je het contrast ziet met het gerenoveerde deel.
Is het eindelijk klaar? Ik heb het nog niet gezien met water! Tof! Helemaal zin om een rondje te lopen maandagquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:34 schreef oh-oh het volgende:
Ze zijn wel blij dat de singel weer vol is, ze wonen nu ineens nog chiquer aan het water, ze hebben dan ook meteen een leuke boot voor de kinderen gekocht vorig jaar, ipv al die dure vakanties was dat een leuke investering.
Ik kom er niet vaak, maar áls ik er ben verdwaal ik altijd.quote:Op woensdag 10 maart 2021 14:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik herken HC helemaal niet meer als ik er kom.
Oh fijn dat ik niet de enige ben.quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:45 schreef F_r het volgende:
Ik kon er de laatste keer ook niks meer vinden. Het is zo'n doolhof
Kom je ook van het platteland?quote:Op woensdag 10 maart 2021 15:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh fijn dat ik niet de enige ben.Ik voel me dan altijd zo'n moeke van het platteland die voor het eerst in De Grote Stad komt of zo.
Dan ben je wel wat gewend, als tiener kwam ik er regelmatig en vond ik alle winkels nu denk ikquote:Op woensdag 10 maart 2021 16:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee daarom juist, ik heb altijd in steden gewoond.
Ik heb ongeveer tijdens de volledige verbouwing in Utrecht gewoond dus noodgedwongen elke keer opnieuw de weg gevonden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 16:03 schreef F_r het volgende:
[..]
Dan ben je wel wat gewend, als tiener kwam ik er regelmatig en vond ik alle winkels nu denk ikhoe kom ik daar? Of hoe komt het nu dat ik ineens aan de andere kant ben?
Jullie kijken mooi uit op ons mooie gebouwquote:Op woensdag 10 maart 2021 14:33 schreef exode het volgende:
Wij kijken aan de achterkant uit op het dak van HC en de achterkant van een paar gebouwen. Wat je ziet is dat de gebouwen aan de voorkant fancy zijn en achter de achterkant nog old skool HC (lees superlelijk). Wel een enorm contrast. Ze zijn nu wel een grote daktuin aan het aanleggen dus dat wordt vast mooi.
Ik vind het nieuwe HC echt internationale allure hebben, gaaf om in rond te lopen.
Daar heb ik ook gewerkt, daarbinnen is het pas een doolhof. 2 gebouwen aan elkaar gekoppeld, halve etages etc.quote:
Yes! Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 10 maart 2021 13:24 schreef oh-oh het volgende:
Aangenomen ofc, thnx!
Utrecht <3
M'n zus woont midden in het centrum, Geertebolwerk. Ik kom er nooit meer omdat de kids voor de kerona ook al zelf met de trein heen en weer gingen, eerst bracht en haalde ik ze elke x.
Lekker dat die van jou ook goed ging!!
Mijn man ook ooit nogquote:
Er is nu een stationsplein en dat steek je over naar het stationsdeel. Je kan daar ook vanaf de kant van de Mariaplaats en het Smakkelaarsveld komen. Ik vind het allemaal een enorme verbetering ten opzichte van vroegr.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn man ook ooit nog.
Op zich kan ik op HC wel makkelijk de weg vinden, maar ik herken het niet meer van vroeger. Ik "zie" niet wat ooit waar zat, zegmaar. En geen idee meer hoe je bij de treinen komt.
Behalve dan die totaal achterlijke opdeling van de bussen, waardoor je de halve stad door moet om op het station van halte x naar halte y te komen.quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Er is nu een stationsplein en dat steek je over naar het stationsdeel. Je kan daar ook vanaf de kant van de Mariaplaats en het Smakkelaarsveld komen. Ik vind het allemaal een enorme verbetering ten opzichte van vroegr.
quote:Op woensdag 10 maart 2021 18:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Behalve dan die totaal achterlijke opdeling van de bussen, waardoor je de halve stad door moet om op het station van halte x naar halte y te komen.
Of is dat inmiddels ook al vroeger?
De nostalgie! Toen ik in Utrecht ging studeren zaten we nog in een staartje van jaren-90-drugsoverlast op HC. Ik logeerde tijdens de introductie op de Croeselaan en moest dus 's nachts door HC, dat was altijd wat onguur. Wat dat betreft is het zo opgeknapt.quote:
Nee, je hebt nu ook al een tijdje weer een busstation aan de centrumkant. Dus nog steeds een splitsing.quote:Op woensdag 10 maart 2021 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Alle bussen vertrekken nu netjes bij elkaar aan de Jaarbeurskant en daar loop je vanuit de stationshal zo heen. Althans, een jaar geleden, sindsdien heb ik niet meer gebust.
Edit: dat is trouwens niet helemaal waar. Een groot deel van de bussen, waaronder de onze, vertrekt daar en ook nog een deel op het Jaarbeursplein. Dat is nog steeds niet handig maar niet echt ver.
Ik zie al dat je onjuiste info verstrektquote:Op woensdag 10 maart 2021 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
Edit: dat is trouwens niet helemaal waar. Een groot deel van de bussen, waaronder de onze, vertrekt daar en ook nog een deel op het Jaarbeursplein. Dat is nog steeds niet handig maar niet echt ver.
Ja, je moet maar naar lunapuella luisterenquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie al dat je onjuiste info verstrekt
Ik heb ook al een jaar niet meer in een bus gezeten die het station haalde..
Maar, dorpsgenoot, even een andere niet hier passende vraag. Is er iets geks met ziggo of ligt het gewoon aan mijn CI+?
Nog steeds hoor, ik heb een half jaartje voor Pro Rail gewerkt. Alweer 14 jaar geleden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:18 schreef oh-oh het volgende:
Mijn zusje heeft daar ook gewerkt, ik denk voor jouw bedrijf ook.
Oh nee dat was vlgns mij Pro Rail toen...
Wat is er dan? En waarom heb jij nog een CI+ kaart?quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie al dat je onjuiste info verstrekt
Ik heb ook al een jaar niet meer in een bus gezeten die het station haalde..
Maar, dorpsgenoot, even een andere niet hier passende vraag. Is er iets geks met ziggo of ligt het gewoon aan mijn CI+?
Ik had opeens zwart beeld. Hele shitzooi terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen omdat gewoon de zenders opnieuw zoeken niks opleverde, om een of andere reden.quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:49 schreef exode het volgende:
[..]
Wat is er dan? En waarom heb jij nog een CI+ kaart?
Ik denk altijd dat dat voor iedereen hier de enige optie is, maar waarschijnlijk hebben niet iedereens vorige eigenaars alle andere kabels die het huis binnen kwamen rigoureus doorgeknipt omdat ze toch alleen de kabel nodig hadden....quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, je moet maar naar lunapuella luisteren
En werkelijk geen idee, ik heb geen ziggo...
Wauwquote:Op woensdag 10 maart 2021 20:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk altijd dat dat voor iedereen hier de enige optie is, maar waarschijnlijk hebben niet iedereens vorige eigenaars alle andere kabels die het huis binnen kwamen rigoureus doorgeknipt omdat ze toch alleen de kabel nodig hadden....![]()
![]()
Haha nee hoor, maar dan mis je interactieve tv niet?quote:Op woensdag 10 maart 2021 20:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik had opeens zwart beeld. Hele shitzooi terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen omdat gewoon de zenders opnieuw zoeken niks opleverde, om een of andere reden.
Is het hebben van een CI+ kaart iets voor vrouwtjes van 80+?
Ik heb dat ooit gekozen omdat ik geen zin had in een lelijke box ergens in de buurt van de tv. Nooit behoefte gehad daar wel naar over te stappen.
Analoog wordt inderdaad steeds meer uitgeschakeld maar wellicht bij jou niet. Dan kan je gewoon de coax in je tv doen en de CI+ eruit. Als dan Ned 1,2 en 3 het doen, ligt het aan je kaart.quote:Op woensdag 10 maart 2021 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Oh en analoog is niet meer, toch?
Hoe moet je dan checken waar je probleem zit?
Wat voor Mediabox? De Next? Die gaat nogal hard.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:14 schreef Vicky het volgende:
Hier wel Ziggo, geen CI+, maar kabel en een mediabox.
Ik wacht al een tijdje met smart op de extra mediabox voor in de slaapkamer. Ik zou gebeld worden wanneer ie er was.. hebben ze niet gedaan en nu is ie er weer niet..
Ja de extra nextboxquote:Op woensdag 10 maart 2021 22:16 schreef exode het volgende:
[..]
Wat voor Mediabox? De Next? Die gaat nogal hard.
Je mag me dm'en hoor.
Wij ook. Top ding.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:34 schreef exode het volgende:
Wij hebben de Mediabox Next en dat is wel echt een enorme verbetering na de die Horizon box.
Kun je gewoon bellen zo van "doe mij die maar"?quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:34 schreef exode het volgende:
Wij hebben de Mediabox Next en dat is wel echt een enorme verbetering na de die Horizon box.
Nee helaas, ook hier is dat nu uit. Maar wel eens met lily, tof, zo'n privé exodequote:Op woensdag 10 maart 2021 22:15 schreef exode het volgende:
[..]
Analoog wordt inderdaad steeds meer uitgeschakeld maar wellicht bij jou niet. Dan kan je gewoon de coax in je tv doen en de CI+ eruit. Als dan Ned 1,2 en 3 het doen, ligt het aan je kaart.
Dit is je moment!quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:57 schreef Kyara het volgende:
Ik heb hier volgens mij nog 3 oude mediaboxen in de garage staan, oa van UPC. Wij zijn van die slapende klanten die veel te veel betalen voor pakketten die allang niet meer bestaan en met mediaboxen van een paar generaties geleden
Helaas niet, die dingen vliegen er echt uit. Superpopulair.quote:Op woensdag 10 maart 2021 22:47 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Kun je gewoon bellen zo van "doe mij die maar"?
Terwijl die daar gewoon in de container zal gaan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 06:55 schreef Hupje het volgende:
Onze internetprovider veranderde laatst iets aan de verbinding waardoor een of ander apparaat in de meterkast niet meer nodig was. Best een gedoe, maar oké. En nu verwachten ze van ons dat we de verzendkosten betalen om dat ding maar hen terug te sturen
Logisch, de andere optie is echt drie keer niksquote:Op donderdag 11 maart 2021 07:29 schreef exode het volgende:
[..]
Helaas niet, die dingen vliegen er echt uit. Superpopulair.
Wifi met belabberd bereik. Meerdere extra accesspoints moeten aanschaffen voor bereik op de tweede verdieping. Wifi verbinding valt vaak meerdere keren per dag weg. Tv ontvanger is traag, "zapt" op eigen houtje en loopt vaak vast en hapert.quote:Op donderdag 11 maart 2021 07:54 schreef Vanyel het volgende:
Wat is er dan slecht aan Ziggo?
Duur vind ik het ook, en shit dat ik het niet zonder tv kan afnemen, maar wat er geleverd wordt, is imo prima. Zelden klachten.
Ik werd zelfs eens proactief gebeld (meteen chagrijnig, rot op met je ongevraagde klantenlastigvallerij) of ze nog iets voor me konden doen. Toen ik aangaf niet blij te zijn met de wifi stond er in no time iemand met een nieuwe router op de stoep. De onze was blijkbaar aan de oude kant.
Stuur me even een dm!quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wifi met belabberd bereik. Meerdere extra accesspoints moeten aanschaffen voor bereik op de tweede verdieping. Wifi verbinding valt vaak meerdere keren per dag weg. Tv ontvanger is traag, "zapt" op eigen houtje en loopt vaak vast en hapert.
Ja, weer het nieuwste van het nieuwste. Zijn smart boosters, die dingen bepalen waar bijvoorbeeld je telefoon op overgaat. Dat voorkomt hickups in je verbinding als je door je huis (of tuin) loopt.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:36 schreef Vanyel het volgende:
Mesh wifi boosters?
Ik wil eigenlijk vast internet achterin de tuin, maar als de wifi daar megagoed kan zijn, is dat misschien ook nog een optie
DM me evenquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:38 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben eigenlijk nog heel tevreden met de Horizon, maar wel baal wel dat bij die software-update straks de harde schijf met opnamen gewist wordt en er geen enkele manier is om die opnamen te bewaren. Er staan dierbare dingen tussen die we niet meer op een andere manier kunnen krijgen.
O ja, en dat BBC3 en BBC4 uit het pakket zijn, dat vind ik ook nog steeds heel stom. Heb daarvoor wel naar een overstap naar een concurrent gekeken, maar dan is het internet weer veel trager.
Dat zou op zich kunnen, maar klinkt als overkill. Twee van die dingen aansluiten op een plek waar de wifi meer dan prima is in de hoop dat de derde plek, achter tig vierkante meter gewapend glas, dan ook wifi krijgt..quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:42 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, weer het nieuwste van het nieuwste. Zijn smart boosters, die dingen bepalen waar bijvoorbeeld je telefoon op overgaat. Dat voorkomt hickups in je verbinding als je door je huis (of tuin) loopt.
Wij hadden boven slechte wifi en nu echt goed.
Het is een pakket van 3 en je moet er wel 2 via een ethernet kabel aansluiten voor het beste resultaat. Dus dat moet wel kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
We zoeken nog vrouwelijke monteurs.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:49 schreef amaranta het volgende:
Ik krijg dus net een appje van mijn vader. Kun je straks even langskomen ik weet niet wat ik heb gedaan maar al mijn tv zenders zijn weg. Ziggo.
Die heeft dus lekker op de afstandsbediening zitten rammen of zo
quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:49 schreef amaranta het volgende:
Ik krijg dus net een appje van mijn vader. Kun je straks even langskomen ik weet niet wat ik heb gedaan maar al mijn tv zenders zijn weg. Ziggo.
Die heeft dus lekker op de afstandsbediening zitten rammen of zo
Even netwerknaam en wachtwoord hetzelfde maken, dus beneden en boven hetzelfde dan heb je dat probleem niet. Kan in de router instellingen, zet je man maar aan het werk.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:50 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben nog een of andere mediabox uit het stenen tijdperk, ziggo, maar hij werkt nog best goed.
Wat ik jammer vind van de app van ziggo of het online bekijken is dat als je verbinding een beetje loopt te klooien of je klikt een keer onhandig, je met een beetje pech weer van voor af aan kan kijken.
En terugkijken kan je niet naar chromecast streamen.
Wij hebben boven geen kabel, dus als ik daar tv wil kijken stream ik het naar de chromecast. Maar dat kan dus alleen met live tv (daar zullen ned 1,2 en 3 ook wel uitzondering op zijn).
Programma's die ik graag wil zien neem ik dus maar beneden op, dan weet ik in elk geval dat ik het terug kan kijken. En niet het risico loop dat als ik halverwege onderbreek, ik het overnieuw moet gaan kijken zeg maar.
We hadden op zolder slechte internetverbinding (te ver van de meterkast ofzo), maar daar lag nog een kabel, dus ik geloof dat mijn man er nu een router heeft neergezet. Ik kan in elk geval fatsoenlijk internetten nu op zolder. Moet wel steeds van netwerk wisselen tussen boven en beneden.
Ik was eigenlijk van plan om mijn zoon mee te nemen. Die heeft een studiedag.quote:
Dit is idd echt superirritantquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:50 schreef Nijna het volgende:
En terugkijken kan je niet naar chromecast streamen.
Goede tip (briljant zelfs), ik zal de nerd aan het werk zettenquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:52 schreef exode het volgende:
[..]
Even netwerknaam en wachtwoord hetzelfde maken, dus beneden en boven hetzelfde dan heb je dat probleem niet. Kan in de router instellingen, zet je man maar aan het werk.
Zelfs niet alleen voor haar eigen werkgever maar ook voor de concurrenten voor zover dat kanquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:11 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het mooi te lezen hoe enthousiast je bent over je werkgever exode! Zelfs hier klantenservice verlenen om mensen tevreden te maken
Er gaan echt wel genoeg dingen fout, ook bij de klantenservice en soms is het gewoon echt belabberd met bereik etc.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:11 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het mooi te lezen hoe enthousiast je bent over je werkgever exode! Zelfs hier klantenservice verlenen om mensen tevreden te maken
Die moest ik opzoeken, ik had geen idee dat het gebouw zo genoemd werdquote:
Dit ja. Ons oude kantoor zat tegenover de H&M voor de verbouwing. Waar dat nu zit, echt geen idee. Het ziet er zó anders uit...quote:Op woensdag 10 maart 2021 17:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Mijn man ook ooit nog.
Op zich kan ik op HC wel makkelijk de weg vinden, maar ik herken het niet meer van vroeger. Ik "zie" niet wat ooit waar zat, zegmaar. En geen idee meer hoe je bij de treinen komt.
Wij hebben kpn. Om overal goede wifi te hebben hadden we extra kastjes. Die waren ook duur. Zijn we verhuisd krijgen we een nieuwe router werken die kastjes niet meer want we ondersteunen geen andere merken. Zuchtquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:20 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wifi met belabberd bereik. Meerdere extra accesspoints moeten aanschaffen voor bereik op de tweede verdieping. Wifi verbinding valt vaak meerdere keren per dag weg. Tv ontvanger is traag, "zapt" op eigen houtje en loopt vaak vast en hapert.
Thanx.quote:Op donderdag 11 maart 2021 08:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Niet zo onaardig over je arme papa.
Ik had gisteren precies hetzelfde. Heul niet op de afstandsbediening geramd![]()
tipje als zijn beeld zwart is en het niet opgelost wordt met gewoon de zenders opnieuw zoeken: fabrieksinstellingen terugzetten en dan de zenders opnieuw zoeken. Werkte hier tenminste
Dat is zuur. Op marktplaats zetten?quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:30 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij hebben kpn. Om overal goede wifi te hebben hadden we extra kastjes. Die waren ook duur. Zijn we verhuisd krijgen we een nieuwe router werken die kastjes niet meer want we ondersteunen geen andere merken. Zucht
quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is zuur. Op marktplaats zetten?
Volgens mij gaat mijn man proberen de oude router te houden en dan werkt het wel. Maar om alle ellende toch maar voor te zijn is er nu een kabel voor internet naar zijn werk(hok) getrokken.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is zuur. Op marktplaats zetten?
Wij hebben op zolder een wifikastje die ziggo ook aanbied. De KPN klantenservice geeft dat ding soms de schuld van problemen maar het werkt uitstekend. Het is echt onzin als de klantenservice vertelt dat ze geen andere merken ondersteunen. Ze mopperen bij ons ook wel eens op de switch die we gebruiken om meer dan 2 internetkabels aan te kunnen sluiten, mag ook niet dit dat. Allemaal leuk en aardig maar verminder dan niet elk nieuw modem het aantal aansluitingen. Jaren geleden hadden we 6 internetpoorten.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:30 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij hebben kpn. Om overal goede wifi te hebben hadden we extra kastjes. Die waren ook duur. Zijn we verhuisd krijgen we een nieuwe router werken die kastjes niet meer want we ondersteunen geen andere merken. Zucht
Klopt, staan allemaal op hetzelfde kanaal, kunnen ze zelf aanpassen en dan stoort het elkaar niet meer.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:41 schreef Elleska het volgende:
[..]
Wij hebben op zolder een wifikastje die ziggo ook aanbied. De KPN klantenservice geeft dat ding soms de schuld van problemen maar het werkt uitstekend. Het is echt onzin als de klantenservice vertelt dat ze geen andere merken ondersteunen. Ze mopperen bij ons ook wel eens op de switch die we gebruiken om meer dan 2 internetkabels aan te kunnen sluiten, mag ook niet dit dat. Allemaal leuk en aardig maar verminder dan niet elk nieuw modem het aantal aansluitingen. Jaren geleden hadden we 6 internetpoorten.
Bij ons is wifi wel flink beter dan het Ziggo signaal van de buren. Alle directe buren hebben ziggo en dat stoort op elkaar ofzo?
Ze blokkeerde hem echt. Wij konden hem niet omzeilen. Ik snap er zelf niet zo heel veel vanquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:41 schreef Elleska het volgende:
[..]
Wij hebben op zolder een wifikastje die ziggo ook aanbied. De KPN klantenservice geeft dat ding soms de schuld van problemen maar het werkt uitstekend. Het is echt onzin als de klantenservice vertelt dat ze geen andere merken ondersteunen. Ze mopperen bij ons ook wel eens op de switch die we gebruiken om meer dan 2 internetkabels aan te kunnen sluiten, mag ook niet dit dat. Allemaal leuk en aardig maar verminder dan niet elk nieuw modem het aantal aansluitingen. Jaren geleden hadden we 6 internetpoorten.
(Onze internetstoringen liggen niet bij de provider of bij de apparatuur in huis maar zit in de kabel. Volgende week komt er een monteur langs die als het goed is de graaf locatie gaat bepalen. Duimen jullie mee dat dit nu echt het einde gaat zijn van jarenlange internetproblemen?)
Bij ons is wifi wel flink beter dan het Ziggo signaal van de buren. Alle directe buren hebben ziggo en dat stoort op elkaar ofzo?
Man heeft bij onze oudere buren idd het kanaal gewijzigd maar het is gewoon te druk, dat veel andere buren nu versterkers hebben helpt ook niet en er wordt blijkbaar veel rond gehopt dus als je denkt een rustig kanaal te pakken te hebben kan dat een tijdje later een druk kanaal zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2021 09:44 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, staan allemaal op hetzelfde kanaal, kunnen ze zelf aanpassen en dan stoort het elkaar niet meer.
Onze buren hebben KPN, als zij storing hebben, gebruiken ze onze wifi en andersom. Goede back up zo.
Echt? Welke regio?quote:
To be fair, ze hadden wel gelijk, het was geen storingquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:06 schreef mefke79 het volgende:
Wij hebben al jaren KPN glasvezel en dat werkt prima. Onze buren hebben T-Mobile en dat werkt kennelijk minder goed, want ik zag hem laatst op facebook klagen over de wifi. Tja, nieuw huis, veel beton. We hebben op alle verdiepingen vaste aansluitingen laten maken en hebben daar wifi punten of routers in zitten om een goed wifi signaal te krijgen, werkt prima. Beetje lullig dat we op een gegeven moment zagen dat de telefoon van de buren ook op ons wifi netwerk zat. Zonder te vragen en geen idee hoe ie aan het password kwam. Dus wachtwoord gewijzigd en telefoon geblokkeerd.
We hebben wel een probleem met de mobiele telefoons hier. T-Mobile erkent dat we lullig zitten tov de mast en dat er waarschijnlijk te veel mensen afhankelijk zijn van de mast. Dus er moet een mast bij, maar dat gaat nog wel even duren. Overstappen naar een ander heeft geen zin, zelfde probleem. Dus nu krijg ik korting, maar dat helpt natuurlijk niet echt. En mijn telefoon werkt niet met bellen over wifi.
Mijn ouders hebben Ziggo en dat is, tja...lastig. Laatst hadden ze alle kleinkinderen te logeren en ineens geen signaal. Dus gebeld. Nee, geen storing, dus uw probleem. Monteur komt over 2 weken meneer. Dus. Tot hij de buren belde en die bleken ook geen signaal te hebben. Lang verhaal kort: er waren werkzaamheden geweest maar ze waren vergeten er zo'n 30 terug aan te sluiten. Foutje.maar de klantenservice bleef volhouden dat het geen storing was.
Je hebt op veel plekken plattegronden staan waarop je kan vinden waar welke winkel isquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die moest ik opzoeken, ik had geen idee dat het gebouw zo genoemd werd. Vanuit ons kantoor hebben we uitzicht hierop, ik vind die ufo zo bizar en uit de toon vallen. Als ik de foto's op google zie, lijkt het me van binnen wel een heel mooi gebouw! Maar als ik het zo hoor, kom ik nooit meer buiten als ik eenmaal binnen ben
(ik heb totaal geen richtingsgevoel).
Ik zoek me dus ook altijd een ongeluk naar al die winkels op HC.
Ja er is 0 signaal, dus het is bij u kapot, dat gaat u geld kosten, aldus de klantenservice.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:10 schreef exode het volgende:
[..]
To be fair, ze hadden wel gelijk, het was geen storing
Maar balen, dat gebeurt inderdaad wel eens. Dan gaat zo'n kastje open en doen ze de verkeerde stekker er in, of vergeten gewoon dat ze er 30 uit hebben gehaald. Is heel makkelijk op te lossen, maar niet als je het niet weet.
Op zich hadden ze bij klantenservice kunnen zien dat er 0 signaal was, dat hadden ze dus meteen op moeten pakken.
Hier ook ja.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:15 schreef exode het volgende:
En wat anders, wat waait het hard joh! Niet normaal.
Ja de eerstelijns klantenservice zijn niet altijd de grootste lichten helaas. Niet alle werkzaamheden zijn zichtbaar voor ze, zoals wat jij vertelt gaat vaak spontaan. Dat doen namelijk aannemers en niet wij, die zijn dan in straat A 's nachts bezig en zijn eerder klaar en pakken dan straat B meteen ook even mee. Ze hoeven daar niet voor te graven dus geen planning voor in te schieten. Gelukkig gaat het dan 99% van de tijd goed, balen dat het nu zo is gegaan.quote:Op donderdag 11 maart 2021 10:18 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ja er is 0 signaal, dus het is bij u kapot, dat gaat u geld kosten, aldus de klantenservice.
Ze hebben echt met meerdere mensen moeten bellen en toen pas ging er een lampje branden. Kan de klantenservice niet zien waar er werkzaamheden (in de nacht, dus ik neem aan geen stekker maar iets met software) geweest zijn?
Het voordeel van zelf mogen nadenken in de bouw is dat we dus echt in elke kamer loze leidingen hebben voor een bekabelde aansluiting. Dat werkt echt. Tegenover ons worden nu prefab betonnen huizen neergezet, als ik zie hoe daar de elektriciteitsbuizen in zitten dan wens is de bewoners veel succes. En dat alles echt beton is gaat vast ook niet helpen.
Ik heb er ook gestudeerd, dat was zo'n fijne tijdquote:Op donderdag 11 maart 2021 09:30 schreef Nijna het volgende:
Ik ben echt al zooooo lang niet meer in Utrecht geweest...
Heb er gestudeerd, maar ben er denk ik alweer bijna 20 jaar weg (en nu voel ik me heel oud)
En ben er ook niet heel veel meer geweest sindsdien.
Het is hier net een kring verjaardag... Weten ze waar je werkt, krijg je meteen alle problemen naar je toe geschotenquote:Op donderdag 11 maart 2021 08:45 schreef exode het volgende:
[..]
DM me even
Ik ga solliciteren op de klantenservice denk ik.
Zoiets hebben wij ook maar met de nieuwe router werkte die dus niet meer.quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:42 schreef Vicky het volgende:
wij hebben overal in huis van die WiFi decoboosters. Nergens in huis wifi problemen
werkt echt perfect. Er staat er 1 aangesloten op het modem in de meterkast. 1 in de woonkamer bij de tv, 1 op de kamer van T, 1 in de gang en 1 op de overloop bij A. We hebben er nog 1 over.
das waardeloosquote:Op donderdag 11 maart 2021 11:44 schreef F_r het volgende:
[..]
Zoiets hebben wij ook maar met de nieuwe router werkte die dus niet meer.
I know. Maar dan nog lukte het me van de zomer om verkeerd te lopenquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je hebt op veel plekken plattegronden staan waarop je kan vinden waar welke winkel is
Dit. Die plattegronden laten alleen het stukje in jouw buurt zien, ik mis het overzicht, ik kan me ook geen 3D-voorstelling van HC maken. Dus ik loop op goed geluk een rondje of twee.quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
I know. Maar dan nog lukte het me van de zomer om verkeerd te lopen.
Haha, ja maar dat is ook welkom hoor anders zou ik het niet roepen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:32 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het is hier net een kring verjaardag... Weten ze waar je werkt, krijg je meteen alle problemen naar je toe geschoten![]()
Het waait inderdaad echt hard! Ik hoop dat de dakpannen blijven liggen. Die zijn we ooit een aantal kwijtgeraakt door een windvlaag en daar ben ik sindsdien altijd een beetje bang voor.
quote:Op donderdag 11 maart 2021 11:51 schreef oh-oh het volgende:
Oeh een nieuwe bank, wat voor een?
Ik wil zo graag een nieuwe maar ja die honden raggen hem zo snel af denk ik, ik ga gewoon weer op zoek naar een nieuw tweedehandsje.
YEAH!quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:33 schreef Ynske het volgende:
Lol, nog eens gebeld met ziggo en nu krijgen we wel eindelijk een nieuw modem
Zo een bank wil ik nu ook want de nieuwste hond neemt veel te veel plaats in beslag, leuk!quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
deze bank
[ afbeelding ]
deze salontafels
Ik ben echt benieuwd hoe ie gaat bevallen.quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zo een bank wil ik nu ook want de nieuwste hond neemt veel te veel plaats in beslag, leuk!
trendhopper?quote:Op donderdag 11 maart 2021 12:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
deze bank
[ afbeelding ]
deze salontafels
Yepquote:Op donderdag 11 maart 2021 12:54 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
trendhopper?
We hebben zo'n beetje dezelfde gekocht een jaar geleden. Alleen zonder opbergruimtes.
Die is ook erg gaaf. Zou wel een afspraak maken in de winkel om te proefritten. Volgens mij heeft ie een diepe zit.quote:Op donderdag 11 maart 2021 13:04 schreef oh-oh het volgende:
Net even gekeken, ik vind die Marlin bank wel erg tof, mss ga ik mezelf toch eens trakteren!
Ik zou 3wk geleden terug gebeld worden. En elke keer als ik zelf bel is de assistente niet bereikbaar.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:47 schreef Malteser het volgende:
Mooie, grote bank Vicky!
Oeh, die van jou is ook mooi Burdie! Wat is dat voor bekleding?
Ik ben aan het wachten op een belletje van de huisarts, Mars had om 14.45 uur een koortsstuip dwars door de paracetamol heen. Ik belde voor advies en ze zouden me terug bellen.... dat is nu dus een uur geleden.
Zal ik hem even inkoppen? He zwartje!quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef SQ het volgende:
Oei wat akelig Malteser![]()
Ik vind de hulpvaardigheid van de huisartsen momenteel maar matig. Zou dat komen door het vaccineren? Ik word ook steeds afgepoeierd (nou ja "steeds", die anderhalve keer per jaar dat ik bel)
Ik zit bij dezelfde als jij jaquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef amaranta het volgende:
Zou zomaar dezelfde praktijk kunnen zijn. Een visachtige dokter.
Wil jouw plant water?quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:53 schreef SQ het volgende:
Ik gaat ook ff met mijn nieuwe bank pimpen hoor.
22 weken levertijd had ie. Ik ben er wél heel blij mee![]()
[ afbeelding ]
Ja toe maar. Ik verdien eigenlijk wel een hartverwarmend afscheidquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zal ik hem even inkoppen? He zwartje!
Dankjewel voor je toewijding al deze jaren.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja toe maar. Ik verdien eigenlijk wel een hartverwarmend afscheid
Ik moet nog een keer m'n bloeddruk laten controleren op verzoek van de huisarts. Dus ik belde daar vorige maand voor, was ziek maar 2 negatieve testen in een week. Nee mevrouw, kom maar als de klachten voorbij zijn. Dus, maandag mag ik eindelijk. 5 weken laterquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef SQ het volgende:
Oei wat akelig Malteser![]()
Ik vind de hulpvaardigheid van de huisartsen momenteel maar matig. Zou dat komen door het vaccineren? Ik word ook steeds afgepoeierd (nou ja "steeds", die anderhalve keer per jaar dat ik bel)
Beetje rood/roze op de voorgrond lijkt op half11 te hangenquote:Op donderdag 11 maart 2021 16:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Welke van de 7?![]()
Er zijn er inmiddels wel 2 vervangen ja
Oh wat naar, hopelijk heb je intussen iets gehoord.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:47 schreef Malteser het volgende:
Mooie, grote bank Vicky!
Ik ben aan het wachten op een belletje van de huisarts, Mars had om 14.45 uur een koortsstuip dwars door de paracetamol heen. Ik belde voor advies en ze zouden me terug bellen.... dat is nu dus een uur geleden.
Ik heb net gebeld. Ze bellen me terug.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:06 schreef Nijna het volgende:
[..]
Oh wat naar, hopelijk heb je intussen iets gehoord.
@:Amaranta, zit je echt al 3 weken op een belletje te wachten? Kan je ze niet mailen dat je nog steeds wacht? Misschien ben je van het lijstje gevallen ofzo...
@:SQ, gave bank. Wat een wachttijd!
Volgens mij mag ik in mn handjes knijpen met mn huisarts.
Assistentes zijn ok, we hebben 1 zachtaardige assistente en de ander is wat feller. Ik hoop altijd dat ik die eerste aan de lijn krijg, maar uiteindelijk is ook die ander best ok.
Hopen dat ze nu dan wel echt terugbellen en een beetje vlot, voordat het weer terugkomt.quote:Op donderdag 11 maart 2021 16:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb net gebeld. Ze bellen me terug.
Ter info het is niks ernstigs anders had ik wel eerder een actie ondernomen.
Er is een iets op kweek gezet. En de uitslag moest besproken worden. Maar het is alweer bijna genezen.
Ik wil echter wel een behandeling. Want het blijft steeds terugkomen. (Een schimmel)
Mooi!quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:53 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Nope, heb een andere. En ze belde netjes terugquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:52 schreef amaranta het volgende:
Zou zomaar dezelfde praktijk kunnen zijn. Een visachtige dokter.
Mooi SQ, fikse bank wel maar jullie huis is navenant dus staat heel goed!quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:53 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaf!!quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:53 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Velvet, heel donker groen. Echt prachtig en hè chiquequote:Op donderdag 11 maart 2021 15:47 schreef Malteser het volgende:
Mooie, grote bank Vicky!
Nice! En wbquote:Op donderdag 11 maart 2021 15:53 schreef SQ het volgende:
[ afbeelding ]
Koen had door de pcm een koortsstuip.... door de snelle daling.quote:Op donderdag 11 maart 2021 15:47 schreef Malteser het volgende:
Mooie, grote bank Vicky!
Heel mooi! Chique is wel het goede woord ja, echt mooi.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
Velvet, heel donker groen. Echt prachtig en hè chique.
Heftig van Mars, heeft de HA inmiddels teruggebeld? Super schrikken lijkt me dat, een koortsstuip. Hoe is het nu met hem?
Ja, hij heeft dat vaker. Het ziet er heel naar uit maar we weten inmiddels dat het onschuldig is. Eén keer heb ik de ambulance gebeld, toen kreeg hij het onderweg in zijn autostoel en kwam hij niet goed bij uit de stuip.quote:Op donderdag 11 maart 2021 17:26 schreef Nanukerst het volgende:
Hier altijd erg veel geluk met huisartsen! In onze vorige woonplaats zat de huisarts bij ons in de straat, en ze was echt heel lief.. stond spontaan op de stoep toen het nieuws van Elva haar bereikte om te kijken hoe het gingInmiddels een andere vanwege verhuizing, heel relaxte kerel, denkt goed mee en heeft me van mijn chronische hoofdpijn afgelopen met een simpel pilletje dus hij verdient sowieso een standbeeld.
Malteser, een koortsstuip lijkt me zo eng! Hij heeft dat dus vaker?
Ja, dat hebben we in huis. Dat kregen we na die keer dat we de ambulance lieten komen, toen is hij ook opgenomen. En gelukkig nog niet hoeven gebruiken maar precies wat je zegt, het geeft wel rust te weten dat je kunt handelen als het nodig is. En thanks!quote:Op donderdag 11 maart 2021 18:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Malteser wat heftig. Heb je ook Stesolid in huis voor als hij er niet zelf uit komt? Wij hebben het gelukkig nooit hoeven gebruiken omdat L zelf weer uit de stuip kwam, maar het gaf wel rust om te weten dat het binnen handbereik lag mocht het nodig zijn. Ondanks dat je weet wat een stuip is blijft het toch heel naar om mee te maken. Beterschap voor je mini.
Ja, ze is er overheen gegroeid. Maar ondanks dat het nu al een jaar of 7-8 geleden is dat ze de laatste stuip heeft gehad ben ik nog steeds een beetje huiverig als ze koorts heeft.quote:Op donderdag 11 maart 2021 20:17 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we in huis. Dat kregen we na die keer dat we de ambulance lieten komen, toen is hij ook opgenomen. En gelukkig nog niet hoeven gebruiken maar precies wat je zegt, het geeft wel rust te weten dat je kunt handelen als het nodig is. En thanks!
Is L er overheen gegroeid?
Nope.. patat en Franse fritesquote:
Veel herkenningquote:Op donderdag 11 maart 2021 10:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb er ook gestudeerd, dat was zo'n fijne tijd. 5 avonden in de week in de kroeg, elk weekend met @:Q aan de bar hangen bij het Pandje, theater(sporten) bij Parnassos en daarna naar de Beurs, dansen in Ekko, Tivoli of ACU, feestjes aan de Oudegracht en dan wedjes leggen wie die avond niet droog thuis zou komen, de volledige kaart van Kafe België uitproberen... op de één of andere manier eindigen bijna al mijn herinneringen van die tijd in de kroeg
![]()
![]()
.
Wat fijn! Zo'n benadering kan een wereld van verschil maken. Ook bijvoorbeeld hoe snel je aan de bel trekt als het niet goed gaat.quote:Op donderdag 11 maart 2021 23:03 schreef MaJo het volgende:
Ik ben zo blij met mijn huisartsenpraktijk! Ik ben afgelopen jaar overgestapt, daarvoor zat ik nog in mijn geboorteplaats terwijl ik er al 16 jaar niet meer woonnou dat had ik veel eerder moeten doen! Daar hing ik makkelijk een half uur in de wacht en kon ik vaak niet dezelfde week terecht. Wachttijden van een uur in de wachtruimte waren ook geen uitzondering.
Wat een verschil met nu: nooit langer dan 5 minuten wachten aan de telefoon, vaak dezelfde dag nog plek en geen wachttijd in de wachtruimte. En dat terwijl de huisarts goed de tijd voor je neemt.
Deze week belde ik voor een herhaalrecept van mijn antidepressivum. De assistente zag in het systeem dat er even besproken moest worden met de huisarts hoe het met me ging, dat doen ze blijkbaar jaarlijks. Ze vroeg me wanneer ik dit gesprek voor het laatst heb gehad, nou eh nooit![]()
Zo blij met deze praktijk, heb zelfs gisteren een positieve recensie voor ze achtergelaten op Google
Ik heb bij de rijdende rechter vreemdere specialisten gezien. Dus ja. Een kruipruimte specialist zal er ook wel zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:20 schreef exode het volgende:
Ik ben team 'kan mij het schelen, friet of patat, het is veel te lekker'
En hier is weer een vlaagje van die vieze geur terug....ik word er gek van. Bestaat er zoiets als een kruipruimte specialist? Ik ga steeds meer denken dat wij de kruipruimte te dicht hebben gemaakt met de isolatie. Dat het daarom steeds zo gaat meuren.
Hoe gaat het nu Malteser? Lijkt me echt naar een koortsstuip.
Ik ga maar eens zoeken, misschien is er te weinig ventilatie in de kruipruimte of zo. Het is in oktober geïsoleerd dus waarom het nu steeds zo stinkt, weet ik ook niet. Maar het is onze laatste hoop (jeetje wat dramatisch)quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb bij de rijdende rechter vreemdere specialisten gezien. Dus ja. Een kruipruimte specialist zal er ook wel zijn.
Hebben jullie wel ventilatieroosters naar buiten in de kruipruimte?quote:Op vrijdag 12 maart 2021 09:36 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ga maar eens zoeken, misschien is er te weinig ventilatie in de kruipruimte of zo. Het is in oktober geïsoleerd dus waarom het nu steeds zo stinkt, weet ik ook niet. Maar het is onze laatste hoop (jeetje wat dramatisch)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |