abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 maart 2021 @ 17:24:11 #1
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198378525
On!

(Ik had geen inspiratie voor de Topic Titel)
Kwak
pi_198378644
Geniale TT :D

quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is dus het hele punt: als je menstrueert en je bent transman, maar niet geopereerd of aan de hormonen, of je bent genderqueer, dan identificeer je je inderdaad niet als vrouw.

Dus nee, je menstrueert maar bent geen vrouw. Ik vind het niet meer dan billijk om daar in mijn taalgebruik rekening mee te houden waar dat kan.

Juist dan doe je niemand tekort (ik voel me althans niet tekort gedaan als een bedrijf adverteert voor een product voor mensen die menstrueren, ook al ben ik vrouw...)

Het gaat er pertinent niet om dat he het woord vrouw nooit meer nag gebruiken, dat is nu juist wat mensen vaak als drogredenering gebruiken “oh nee dat mag tegenwoordig ook al niet meer / straks mag je niks meer zeggen”
Maar wanneer is dat woord dan wel van toepassing? Ik zou namelijk serieus niet weten hoe ik mezelf dan zou moeten noemen :?

En nee, da's niet om flauw te doen, maar ik identificeer me niet per se als vrouw (denk ik :? )...
Er zijn namelijk tal van dingen die ik totaal niet gemeen heb met de 'gemiddelde vrouw'. In sommige opzichten heb ik serieus meer gemeen met mannen. Maar ook weer niet alles.

Toch kruis ik 'vrouw' aan op een formulier, want dat ben ik nog steeds, biologisch gezien. Maar dat lijkt dus niet langer een correcte term te zijn.
  zondag 7 maart 2021 @ 17:59:50 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198379155
Ik kan wel hangen en in de pot plassen, maar als ik hang doe ik wel de bril omhoog (met een WC-papiertje).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 7 maart 2021 @ 18:01:44 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198379182
Ik menstrueer niet meer, maar ik identificeer me niet anders dan als "vrouw".
Hoewel ik vaak genoeg jaloers ben geweest op jongens/mannen en ik toch echt wel een hele voorraad eigenschappen heb die in de categorie "Ik had een jongetje moeten zijn" vallen, maar ik ben gewoon een vrouw met een behoorlijke dosis mannelijke eigenschappen, geen vrouw in het verkeerde lichaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198379306
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:00 schreef Ynske het volgende:
Wat ik me dan afvraag bij zo'n hurktoilet, trek je dan je broek, legging, panty en onderbroek, schoenen etc allemaal uit voor je daar gebruik van maakt?
_O- _O-
Niet om je uit te lachen maar wat een koddig beeld.
Nee. Je doet ze zo ver omlaag dat je je kont en genitaliën nakend op dit bankje zou kunnen draperen, of zoveel verder als jij comfortabel vindt.
Dan ga je zo ver door je knieën dat je echt hurkt, dus met je bovenbenen leunt op je kuiten (tenminste, met mijn hockeykuiten, al stopte ik op mijn 17e, leunt dat nog immer vrij stevig).

Alleen de onderkant van je voeten komt in aanraking met de ranzigheid van anderen. Je kont zweeft boven het gat, daar landt alles net wat dieper dan waar je voeten zijn, zodat het als het goed is ook niet de terugslag geeft die je met wildplassen wel hebt.

Ik vond het vooral in wiebelende treinen een uitkomst.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_198379366
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 7 maart 2021 @ 18:21:20 #7
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198379524
Ja ik kan dus niet zo hurken :+ als ik hurk plas ik steevast mijn benen en kleding onder, t is niet anders... fysiek gewoon niet haalbaar.
Kwak
pi_198379656
Benen wijd en laten lopen dan maar? :+

Ik kan het niet met voeten plat op de grond. Verder is het de eerste 2 dagen oid altijd weer even slikken, daarna alleen maar liefde.

Tenminste... Pre kind. Post ben ik niet meer in een hurktoiletland geweest :'(
pi_198380040
Ik ben heel slecht in wildplassen of hurkwc's. Op ons oude hoofdkantoor hingen posters dat het zittoiletten waren en geen hurk toiletten. Kapotte wcbrillen en poep en plas naast de pot....bij een specifieke wcgroep daar ging ik dus nooit heen.

Ik heb B overigens een keer bij de Zeelandbrug laten plassen, we zaten samen in de auto en hij kon het echt niet meer ophouden. Ik dacht dat ik hem met de wind mee liet plassen. Gelukkig had ik schone kleren mee....
pi_198380062
Mijn ouders hebben vroeger overigens best wel eens bedacht dat ik liever een jongen was. Voetballen, hutten bouwen, geen staartjes of jurkjes willen en ga zo maar door. Zelf heb ik dat gevoel nooit gehad, dit is wie ik ben.
  zondag 7 maart 2021 @ 18:48:02 #11
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198380093
Squatwc's zijn niet mijn ding. Maarja :') soms kan je niet anders.
In Indonesië zat ik in een hotelachtig iets in een dorp waar ze vanuit de omgeving natuurlijk stromend warm water hadden. Dus ook het hurktoilet was in een laag warm water :P . En die keer buiten in Marokko tijdens de overnachting in de 'woestijn' viel ik om tijdens m'n ochtendplas in een zandduin omdat ik m'n stabiliteit niet hield in dat zand. Geen aanrader. Overal zand }:| .
pi_198380154
Pics
pi_198380250
Mijn probleem zat hem meer in die ranzige rat 's nachts in dat hok in India. En de kakkerlakken. :r
Op andere plekken vind ik het meestal beter dan het zit-alternatief.
Dat geldt niet voor de Franse variant trouwens. Die klopt op een of andere manier niet in mijn hoofd. Misschien omdat ik die als kind niet snapte.
  zondag 7 maart 2021 @ 18:56:54 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198380272
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:50 schreef scrupuleus het volgende:
Pics
Pikken bedoel je? Piemels? Lullen? Penissen?
pi_198380315
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:56 schreef amaranta het volgende:

[..]

Pikken bedoel je? Piemels? Lullen? Penissen?
Pas op dat je niet van het bankje glijdt
  zondag 7 maart 2021 @ 18:59:58 #16
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198380334
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:58 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Pas op dat je niet van het bankje glijdt
Ik zit niet op het bankje. Ik Hurk erboven.
pi_198380372
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik zit niet op het bankje. Ik Hurk erboven.
Ja zo krijg je ook betere fotos
pi_198380858
Gadver piemels ;)

Waarschijnlijk gaat zwemles weer starten lees ik, fijn!
pi_198381104
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:27 schreef exode het volgende:
Ik vind het wel bijzonder, ben benieuwd wat de voorwaarden gaan zijn... BSO mag niet omdat kinderen dan teveel mengen met andere kinderen. Maar zwemles mag dan wel weer?
  zondag 7 maart 2021 @ 19:53:42 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198381284
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:27 schreef exode het volgende:
Gadver piemels ;)

Na 15 maart weer, echt fijn! Ik had bij het aanmelden destijds niet verwacht 2 jaar later nog bezig te zijn :').
KuikenGuppy
pi_198381720
Doe mij maar Japanse toiletten! De eerste keer doodeng als je die knopjes gebruikt, maar daarna zeer relaxt! Ook de geluidjes die je aan kunt zetten zijn fijn en alles blinkend schoon, ook in een winkelcentrum, station of stadion.

Hurktoiletten doe ik niet aan, die kom ik tegenwoordig gelukkig ook niet meer tegen. Wildplassen doe ik dan liever als ik de keuze heb tussen dat of een hurktoilet.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:35:56 #22
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198382171
Ik geniet stiekem echt van ergens in de bosjes plassen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198383279
@Ynske, op een hurktoilet doe ik broek en onderbroek iig tot ónder mijn knieën naar beneden. Dan goed ver hurken, zodat ik nog maar een cm of 5 boven de grond hang. Dan gaat het eigenlijk altijd goed. Boven de pot hangen vind ik dan weer lastig, dan plas ik vaker wel dan niet over de rand. Dus dan ga ik liever toch zitten.

In landen waar hurktoiletten de norm zijn, heb ik gemerkt dat westerse wc’s meestal heel goor zijn of instabiel. Alsof ze gewoon niet weten hoe ze geïnstalleerd en schoongemaakt moeten worden :@. In Iran heb ik 1x een hurktoilet op de hotelkamer gehad. Het was een 4-sterrenhotel (als uitzondering op de 2- of 3-sterrenhotels die we de rest van de reis hadden) en het toilet was, net als de rest van de badkamer, van marmer _O-. Most shiny hurktoilet ever!

[ Bericht 23% gewijzigd door Phaidra op 07-03-2021 21:27:30 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 7 maart 2021 @ 21:40:20 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198383857
Geen ervaring met hurktoiletten (of die heb ik uit mijn geheugen verbannen, want ik ben wel eens in Frankrijk geweest), maar in het bos plassen is idd een kwestie van broek en onderbroek net onder de knieën en dan liefst zo gaan staan dat de het schuin wegloopt naar de kant waar mijn voeten niet staan, en zo wel dan voeten ver genoeg uit elkaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198385183
Ik ben niet fit genoeg om te hurken :@ Zeker zweven boven een gewoon toilet lukt amper.
Ik kan me ook niet herinneren wanneer het laatst nodig was. In Frankrijk nemen we onzuinig de tolwegen.
pi_198385194
ja-ren op scouting gezeten dus proefondervindelijk geleerd hoe je het beste wild kan plassen.
Mijn probleem met op openbare plekken plassen, is dat ik niet kan op vieze wc's.
School was vroeger ook een hel een of andere manier was een school toilet (bijna) unaniem aan ranzig en oud.
Op een festival soms 100x liever in de bosjes dan op een stinkend festival toilet boven op de drollen van een ander.

Maar wel/niet kunnen op hurk toiletten heeft toch ook een deel met je bouw te maken?
Je moet immers met platte voeten diep op je hurken kunnen zitten. Dat kunnen veel westerlingen niet. Gewoon omdat je onderbeen anders gebouwd is dan iemand met Aziatische roets.
Maar hoe die Fransen dat dan ineens weer wel kunnen langs de snelweg is mij een raadsel.
pi_198385368
Waarom moet dat met platte voeten?
Als ik dat probeer, lig ik met mijn kont in het gat.
Ik hurk gewoon met mijn hielen zo ver van de grond als nodig om de hurk mogelijk te maken.
pi_198385389
Plastuit O+
pi_198385552
Ik ga echt niet op zo'n sta/hang/hurk wc.. dan zeik ik mezelf echt onder..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198386742
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:35 schreef Roosgeluk het volgende:
ja-ren op scouting gezeten dus proefondervindelijk geleerd hoe je het beste wild kan plassen.
Mijn probleem met op openbare plekken plassen, is dat ik niet kan op vieze wc's.
School was vroeger ook een hel een of andere manier was een school toilet (bijna) unaniem aan ranzig en oud.
Op een festival soms 100x liever in de bosjes dan op een stinkend festival toilet boven op de drollen van een ander.

Maar wel/niet kunnen op hurk toiletten heeft toch ook een deel met je bouw te maken?
Je moet immers met platte voeten diep op je hurken kunnen zitten. Dat kunnen veel westerlingen niet. Gewoon omdat je onderbeen anders gebouwd is dan iemand met Aziatische roets.
Maar hoe die Fransen dat dan ineens weer wel kunnen langs de snelweg is mij een raadsel.
Volgens mij heeft het niet zovee met bouw maar met oefening te maken. Of je kunt hurken met platte voetem hangt vooral samen met de lengte en soepelheid van je hamstrings en die zijn met een zittend beroep en weinig oefening bij veel mensen kort en stijf. Flexibiliteit in je heupgewricht speelt ook een rol. Maar dat kun je best trainen (hoewel misschien wat overdreven om dat uitsluitend voor hurktoiletten te doen :P ). Ik kan in ieder geval probleemloos best een poos zo zitten, doe dat dan ook regelmatig, juist om de boel soepel te houden ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198387633
Net een benauwde B naar school gebracht, hij is al een paar dagen benauwd en erg moe. Voor het eerst in lange tijd zijn noodpuffers gegeven. Hebben er meer mensen al zoveel last van hooikoorst? Dat is voor hem onder andere de trigger voor zijn astma.
pi_198387722
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:52 schreef Vicky het volgende:
Ik ga echt niet op zo'n sta/hang/hurk wc.. dan zeik ik mezelf echt onder..
Ik ook. We hebben op werk in de nachtdienst voor dames nog slechts 2 wc’s (ipv de 5 die we eerst hadden).
1 hurk en 1 gewone. Er zijn vrouwen die naar de hurk gaan omdat die andere bezet is.
Dan wacht ik liever. :')
pi_198387898
@exode, ik hoorde op de radio van de week dat er inderdaad nu al veel hooikoortsklachten zijn. Voornamelijk van graspollen, maar geloof dat er nog 1 soort werd genoemd. Die herinner ik me niet meer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 maart 2021 @ 09:12:54 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198387902
@exode: hier ook een huis vol hooikoortsklachten al ja
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198387918
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Net een benauwde B naar school gebracht, hij is al een paar dagen benauwd en erg moe. Voor het eerst in lange tijd zijn noodpuffers gegeven. Hebben er meer mensen al zoveel last van hooikoorst? Dat is voor hem onder andere de trigger voor zijn astma.
Yep! Ik heb het ‘s nachts erg benauwd en kan niet zonder noodpuf. Pilletjes werken niet voldoende. Nies ook de hele dag en snottert me suf.
pi_198387973
Dank voor jullie antwoorden!

Ik herken zijn klachten ook echt als hooikoortsklachten maar was verbaasd dat het nu al is. B heeft gewone astma puffers en een neusspray. Voor nood heeft ie noodpuffers en hooikoortstabletten. Toch die tabletten al gaan geven geloof ik.

B tikt alle hooikoortsvariaties aan overigens, arm jochie.
  maandag 8 maart 2021 @ 09:51:04 #37
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_198388345
quote:
Wij zijn ook allemaal sinds vlak voor de sneeuw weer begonnen met onze hooikoortsmeds. Kapitein was vanmorgen ook een en al snot en dichte keel, de desloratadinedrank hielp gelukkig snel :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198388705
Jup, ook hier klachten. Door het vroege warme weer staan de bomene extreem in bloei....
pi_198388714
Ik kan ook niks met zo'n hurkwc. Ik kan wel squaten dus dat is het probleem niet.

Als het echt moet in Frankrijk en ik heb een jurkje aan trek ik mijn onderbroek gewoon uit.
pi_198389047
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]

_O- _O-
Niet om je uit te lachen maar wat een koddig beeld.
Nee. Je doet ze zo ver omlaag dat je je kont en genitaliën nakend op dit bankje zou kunnen draperen, of zoveel verder als jij comfortabel vindt.
Dan ga je zo ver door je knieën dat je echt hurkt, dus met je bovenbenen leunt op je kuiten (tenminste, met mijn hockeykuiten, al stopte ik op mijn 17e, leunt dat nog immer vrij stevig).

Alleen de onderkant van je voeten komt in aanraking met de ranzigheid van anderen. Je kont zweeft boven het gat, daar landt alles net wat dieper dan waar je voeten zijn, zodat het als het goed is ook niet de terugslag geeft die je met wildplassen wel hebt.

Ik vond het vooral in wiebelende treinen een uitkomst.
Wat een beeldende omschrijving. In een wiebelende trein... wiebel je dan niet overal overheen... :X

quote:
Ah wat naar. Ik las dat de hazelaar en els, meen ik, al hard aan het bloeien zijn.
Dus als je daar allergisch voor bent dan zal je daar vast last van hebben.
Op hooikoortsradar kan je zien hoeveel en welke pollen er in de lucht zitten.

Ik ben in elk geval allergisch voor de grassen, maar die bloeien wat later (april/mei begint dat meestal). Maar ik ben al wel vast begonnen met de allerfre en heb oog- en neusdruppels alvast in huis.
Ik las laatst een artikel over hypnose tegen hooikoorts, lijkt me best een optie als dat goed werkt.
Volgens mij gaan ze er onderzoek naar doen.

Ik heb zo'n desensibilisatiekuur gedaan, 3 jaar. Maar dat heeft niet heel erg geholpen.
Acupunctuur leek iets te verlichten.
Dat medical taping helpt mij niet, maar misschien ben ik steeds te laat geweest.
Nu tabletjes, die ik ook niet super vindt helpen, althans die zorgen niet dat ik geen jeukogen meer krijg ofzo. De oog- en neusdruppels hebben het meeste effect, dus zodra ik ook maar het idee heb dat de grassen gaan bloeien begin ik daar ook maar mee.

quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 09:12 schreef Phaidra het volgende:
@:exode, ik hoorde op de radio van de week dat er inderdaad nu al veel hooikoortsklachten zijn. Voornamelijk van graspollen, maar geloof dat er nog 1 soort werd genoemd. Die herinner ik me niet meer.
Gras is later, volgens mij nu vooral hazelaar en els en misschien wel andere bomen.
Fake it till you make it...
  maandag 8 maart 2021 @ 11:01:04 #41
176471 oh-oh
pi_198389197
Het zijn de bomen nu ja. Ik ben zo blij dat ik er 90% van af ben door elke ochtend het hele jaar door mijn mond met cocosolie te spoelen. Ik ging niet eens voor die bijwerking maar ik heb mn hele leven zware meds geslikt en nu al sinds eind 2014 niet meer *O*
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198389203
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:01 schreef oh-oh het volgende:
Het zijn de bomen nu ja. Ik ben zo blij dat ik er 90% van af ben door elke ochtend het hele jaar door mijn mond met cocosolie te spoelen. Ik ging niet eens voor die bijwerking maar ik heb mn hele leven zware meds geslikt en nu al sinds eind 2014 niet meer *O*
Cocosolie? Vertel!
Ik ken wel het iets vettigs in je neus smeren om de pollen tegen te houden.
pi_198389209
Het schijnt ook met de grote hoeveelheid pollen te maken te hebben. Ik ben normaal alleen gevoelig voor Berk, maar er zat zo'n grote hoeveelheid adelaar en els in de lucht dat ik ook begon met klachten.

Voor België data hier, zal niet veel verschillen met NL. Vooral het verschil met vorig jaar is frappant:
https://airallergy.sciensano.be/nl
pi_198389251
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Het schijnt ook met de grote hoeveelheid pollen te maken te hebben. Ik ben normaal alleen gevoelig voor Berk, maar er zat zo'n grote hoeveelheid adelaar en els in de lucht dat ik ook begon met klachten.

Voor België data hier, zal niet veel verschillen met NL. Vooral het verschil met vorig jaar is frappant:
Wat een piek :o
Ik zie op de hooikoortsradar dit jaar ook zo'n piek vergeleken bij vorig jaar. Maar 2 jaar terug was er ook een flinke piek in deze tijd.
pi_198389271
Wij houden hooikoorts alarm eigenlijk altijd wel in de gaten, maar nu dacht ik er niet eens aan omdat het nog zo koud is 's nachts.
De neusspray helpt gelukkig wel wat, nu dus ook weer starten met pilletjes en vaseline onder zijn neus, dat helpt gelukkig ook.

Fijn alle tips en ervaringen. Ik vind het zo sneu voor hem, hij zei vanochtend ook 'Waarom ben ik zo gevoelig mama?' Zijn huid is enorm gevoelig, de hooikoorts, huisstofmijtallergie en astma, hij wordt natuurlijk ouder en is zich er bewuster van.

Moet ook nog even bellen bedenk ik me, naar zijn kinderarts, we moeten eind april langs om alles weer te checken.
  maandag 8 maart 2021 @ 11:08:24 #46
176471 oh-oh
pi_198389278
Als ik op sta doe ik een lepel cocosolie in mijn mond en dan spoel ik daar minimaal een kwartier ( tijdens het douchen en aankleden ) mijn mond mee, spuug het uit en that's it. Tis ook heel goed voor je tanden en alles.
Google maar op oil pulling. Oh ja en spuug het uit in een potje, niet in je wasbak.
( Groucho Marx )
  maandag 8 maart 2021 @ 11:09:51 #47
176471 oh-oh
pi_198389296
Ik slikte normaal medicatie van februari tot november ongeveer en dan had ik nog altijd klachten. Vooral jeukende ogen en een jeukend gehemelte waar ik echt gek van werd dan, benauwdheid , niezen etc. Nu is het hooguit af en toe een paar x niezen en klaar.
( Groucho Marx )
  maandag 8 maart 2021 @ 11:23:47 #48
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198389527
Misschien een beetje spuit elf maar ik had nog een aardig Twitterdraadje gezien over het begrip 'biologische sekse' en dat dat ook zo simpel niet ligt.
ook leesbaar voor niet twitteraars op: https://www.boredpanda.co(...)tion-twitter-thread/
in de haak.
pi_198389579
quote:

Dat is echt bizar! Als je alle pieken van 2020 bij elkaar optelt, kom je nog niet op de hoge piek van dit jaar. Hoe dan? :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198389597
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat is echt bizar! Als je alle pieken van 2020 bij elkaar optelt, kom je nog niet op de hoge piek van dit jaar. Hoe dan? :o
extreem vroeg extreem warm weer? Ik bedoel, 18 graad in februari is niet echt normaal....
pi_198389629
Ja ok, maar er zijn ook nu al meer pollen in de lucht dan in heel 2020. Dan moeten er veel bomen bijgekomen zijn, of vorig jaar zijn er door omstandigheden veel pollen níet in de lucht terecht gekomen. Ik vind het wel bijzonder.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198389656
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:30 schreef Phaidra het volgende:
Ja ok, maar er zijn ook nu al meer pollen in de lucht dan in heel 2020. Dan moeten er veel bomen bijgekomen zijn, of vorig jaar zijn er door omstandigheden veel pollen níet in de lucht terecht gekomen. Ik vind het wel bijzonder.
Als je de documenten van vorig jaar gaat bekijken, dan zie je ook dat voor de berk bijvoorbeeld vorig jaar meer pollen in de lucht kwamen (soms ook extreem) dan het jaar daarvoor...

https://airallergy.sciens(...)oen_2020_brussel.pdf
pi_198389675
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Als je de documenten van vorig jaar gaat bekijken, dan zie je ook dat voor de berk bijvoorbeeld vorig jaar meer pollen in de lucht kwamen (soms ook extreem) dan het jaar daarvoor...

https://airallergy.sciens(...)oen_2020_brussel.pdf
Klopt trouwens niet, groen en blauw lijntje door elkaar gehaald. De berk was vorig jaar extreem heftig, de els en de adelaar niet.

Zal wel variabiliteit zitten in hoeveel pollen een boom per jaar de lucht instuurt.
pi_198389678
Nou inderdaad! Zou het kunnen komen door verminderde neerslag?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_198389744
Onze hele tuin + auto had een groen laagje van volgens mij Els-stuifmeel (of eigenlijk; volgens de buurman, maar ik weet niet of ik de boomsoort goed onthouden heb). Toen had ik direct medelijden met mensen met hooikoorts.
pi_198389765
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:33 schreef Phaidra het volgende:
of warmer weer, geen idee. zijn er biologen onder ons?
pi_198389811
@exode Er is een manier van tape aanbrengen op de rug, die bij veel mensen helpt tegen hooikoorts. Fysiotherapeuten kunnen dat. Misschien is dat de moeite waard om te onderzoeken?

Ik heb dat ook eens laten doen, maar bleek allergisch voor de tape }:| Kreeg er helemaal blaren van. Maar de paar dagen dat de tape erop zat, leek het te helpen.
pi_198389845
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:exode Er is een manier van tape aanbrengen op de rug, die bij veel mensen helpt tegen hooikoorts. Fysiotherapeuten kunnen dat. Misschien is dat de moeite waard om te onderzoeken?

Ik heb dat ook eens laten doen, maar bleek allergisch voor de tape }:| Kreeg er helemaal blaren van. Maar de paar dagen dat de tape erop zat, leek het te helpen.
Medical taping? Ja dat ken ik inderdaad wel, maar B zijn huid kan bijna nergens tegen helaas.
pi_198390038
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:44 schreef exode het volgende:

[..]

Medical taping? Ja dat ken ik inderdaad wel, maar B zijn huid kan bijna nergens tegen helaas.
Dat ja. Zonde dat hij er ook niet tegen kan :{
pi_198390313
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:exode Er is een manier van tape aanbrengen op de rug, die bij veel mensen helpt tegen hooikoorts. Fysiotherapeuten kunnen dat. Misschien is dat de moeite waard om te onderzoeken?

Er is ook tape zonder latex, misschien is dat wel waar je op reageerde...

@exode, medical taping misschien kan hij wel tegen tape zonder latex? Misschien kan je eens informeren bij de fysio en een stukje tape ergens plakken om te testen?
pi_198390364
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:14 schreef Nijna het volgende:

[..]

Er is ook tape zonder latex, misschien is dat wel waar je op reageerde...

@:Exode, medical taping misschien kan hij wel tegen tape zonder latex? Misschien kan je eens informeren bij de fysio en een stukje tape ergens plakken om te testen?
Ik reageer inderdaad op latex, maar ook op de lijm (ik reageer ook op pleisters, zelfs op die voor gevoelige huid).
pi_198390711
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 10:50 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wat een beeldende omschrijving. In een wiebelende trein... wiebel je dan niet overal overheen... :X
Hurkend blijkbaar niet, maar het westerse toilet :N :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X
pi_198392064
Oh, als ik dit zo lees heb ik geluk qua hooikoorts geloof ik. Tot op heden nog bijna geen last eigenlijk.
* twist02 klopt af

Zodra de berk in bloei komt, kom ik vanzelf terug op bovenstaande :+
  maandag 8 maart 2021 @ 14:46:17 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198392569
quote:

Bizar, alsof die zich erg goed ontwikkelen met een jaar amper vliegverkeer :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 maart 2021 @ 14:47:37 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198392595
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:08 schreef oh-oh het volgende:
Als ik op sta doe ik een lepel cocosolie in mijn mond en dan spoel ik daar minimaal een kwartier ( tijdens het douchen en aankleden ) mijn mond mee, spuug het uit en that's it. Tis ook heel goed voor je tanden en alles.
Google maar op oil pulling. Oh ja en spuug het uit in een potje, niet in je wasbak.
Dit ja, dat spul wil je echt niet in je afvoer hebben :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198392719
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:23 schreef trui het volgende:
Misschien een beetje spuit elf maar ik had nog een aardig Twitterdraadje gezien over het begrip 'biologische sekse' en dat dat ook zo simpel niet ligt.
ook leesbaar voor niet twitteraars op: https://www.boredpanda.co(...)tion-twitter-thread/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198393900
quote:

[..]

Hielp bij mijn dochter niet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 8 maart 2021 @ 16:53:30 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_198394693
quote:

[..]

Ze hebben vast ook hypoallergene tape
pi_198394786
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:33 schreef Phaidra het volgende:
of doordat die bomen een mastjaar hebben. of dat samen, dat kan 9ok natuurlijk..
pi_198394979
quote:
1s.gif Op maandag 8 maart 2021 16:53 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ze hebben vast ook hypoallergene tape
Ik zal eens rondvragen, ik ken wel wat mensen die medical taping doen.
Op zich kan ik het zelf ook een beetje, alleen niet voor hooikoorts, ik heb het destijds alleen voor schouderklachten geleerd.
  maandag 8 maart 2021 @ 17:39:05 #71
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_198395504
Wij gebruiken op de zaak Pino tape, hyper allergene variant.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_198395746
pubers die hun ouders in de maling nemen voor een schoolopdracht.
Heb gelachen... zalig.

https://www.thebestsocial.media/nl/trend-tiktok-dagroutine/
pi_198395978
Mijn huid kan ook nergens tegen, maar medical taping lukt wel.

Mijn dochter is vorig jaar getaped voor de hooikoorts. Hielp haar toen wel. Dit jaar is het weer in alle hevigheid terug helaas.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 9 maart 2021 @ 08:47:19 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_198405562
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 14:55 schreef twist02 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn onderliggend (dus op biologisch niveau) heel veel variaties mogelijk, dit gaat niet om minder dan 0.0025% hoor (jij kijkt alleen naar het chromosomen gedeelte uit het verhaal misschien?). Die twee categorieën zijn een versimpeling, door ons zelf aangebracht. Heel vaak prima bruikbaar, maar geen vaststaand feit. En ik ben het niet met je eens deze informatie de discussie onmogelijk maakt, het levert juist waardevolle input, mijns inziens. Het maakt het logischer dat er zoveel mensen zijn die zich misschien niet helemaal in een van die twee categorieën thuis voelen. En ook de variaties in het beleefde 'gender' zijn dus mogelijk minder subjectief dan wordt gesuggereerd door mensen die het allemaal maar onzin vinden.
in de haak.
pi_198405828
Momenteel zijn er rioolmijnheren binnen en die kunnen niets vinden ;( Camera is er al doorheen gegaan, rooktest gedaan, riool ligt prima en is volledig luchtdicht.
De stank is uiteraard weg, zal je altijd zien.

Zij denken dat onze afzuig bij verkeerde wind de stank via de onluchter naar binnen zuigt, hoe het dan kan dat de kelder en kruipruimte zo stinken weten ze niet. Zijn we klaar mee....

Ook geen beginnende verstopping te zien dus dat kan het ook niet zijn.

Shit dus O-)
pi_198405972
frustrerend is dat, exode!

Zeg, ik denk meerdere keren per dag aan jou. Heb je al een nieuwe koffiemachine?
pi_198406139
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:20 schreef Jagärtrut het volgende:
frustrerend is dat, exode!

Zeg, ik denk meerdere keren per dag aan jou. Heb je al een nieuwe koffiemachine?
Smaakt het nog?
pi_198406186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:30 schreef exode het volgende:

[..]

Smaakt het nog?
jazeker! Ben echt tevreden over de machine. Ook makkelijk te onderhouden in vergelijking met onze oude.
pi_198406215
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:11 schreef exode het volgende:
Momenteel zijn er rioolmijnheren binnen en die kunnen niets vinden ;( Camera is er al doorheen gegaan, rooktest gedaan, riool ligt prima en is volledig luchtdicht.
De stank is uiteraard weg, zal je altijd zien.

Zij denken dat onze afzuig bij verkeerde wind de stank via de onluchter naar binnen zuigt, hoe het dan kan dat de kelder en kruipruimte zo stinken weten ze niet. Zijn we klaar mee....

Ook geen beginnende verstopping te zien dus dat kan het ook niet zijn.

Shit dus O-)
Zal je altijd zien he, dat er dan niks te ruiken is als die mannen er staan...
Wel fijn dat er geen (beginnende)verstopping te zien is, dat is op zich positief.
Maar daarmee ben je nog niet van die lucht af :{
pi_198406278
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:35 schreef Nijna het volgende:

[..]

Zal je altijd zien he, dat er dan niks te ruiken is als die mannen er staan...
Wel fijn dat er geen (beginnende)verstopping te zien is, dat is op zich positief.
Maar daarmee ben je nog niet van die lucht af :{
Ze willen proberen of het helpt als de ontluchter wordt verplaatst, we moeten daarvoor de komende tijd wat testen doen. Als we het ruiken moeten we de afzuiger aandoen, als we dan omvallen van de stank, weten ze genoeg.
Echt zin in in.... :X

Echt poep dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')