Maar wanneer is dat woord dan wel van toepassing? Ik zou namelijk serieus niet weten hoe ik mezelf dan zou moeten noemenquote:Op zondag 7 maart 2021 17:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is dus het hele punt: als je menstrueert en je bent transman, maar niet geopereerd of aan de hormonen, of je bent genderqueer, dan identificeer je je inderdaad niet als vrouw.
Dus nee, je menstrueert maar bent geen vrouw. Ik vind het niet meer dan billijk om daar in mijn taalgebruik rekening mee te houden waar dat kan.
Juist dan doe je niemand tekort (ik voel me althans niet tekort gedaan als een bedrijf adverteert voor een product voor mensen die menstrueren, ook al ben ik vrouw...)
Het gaat er pertinent niet om dat he het woord vrouw nooit meer nag gebruiken, dat is nu juist wat mensen vaak als drogredenering gebruiken “oh nee dat mag tegenwoordig ook al niet meer / straks mag je niks meer zeggen”
quote:Op zondag 7 maart 2021 17:00 schreef Ynske het volgende:
Wat ik me dan afvraag bij zo'n hurktoilet, trek je dan je broek, legging, panty en onderbroek, schoenen etc allemaal uit voor je daar gebruik van maakt?
Pas op dat je niet van het bankje glijdtquote:Op zondag 7 maart 2021 18:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Pikken bedoel je? Piemels? Lullen? Penissen?
Ik zit niet op het bankje. Ik Hurk erboven.quote:Op zondag 7 maart 2021 18:58 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Pas op dat je niet van het bankje glijdt
Ja zo krijg je ook betere fotosquote:Op zondag 7 maart 2021 18:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zit niet op het bankje. Ik Hurk erboven.
Ik vind het wel bijzonder, ben benieuwd wat de voorwaarden gaan zijn... BSO mag niet omdat kinderen dan teveel mengen met andere kinderen. Maar zwemles mag dan wel weer?quote:Op zondag 7 maart 2021 19:27 schreef exode het volgende:
Waarschijnlijk gaat zwemles weer starten lees ik, fijn!
Na 15 maart weer, echt fijn! Ik had bij het aanmelden destijds niet verwacht 2 jaar later nog bezig te zijnquote:Op zondag 7 maart 2021 19:27 schreef exode het volgende:
Gadver piemels
Waarschijnlijk gaat zwemles weer starten lees ik, fijn!
Volgens mij heeft het niet zovee met bouw maar met oefening te maken. Of je kunt hurken met platte voetem hangt vooral samen met de lengte en soepelheid van je hamstrings en die zijn met een zittend beroep en weinig oefening bij veel mensen kort en stijf. Flexibiliteit in je heupgewricht speelt ook een rol. Maar dat kun je best trainen (hoewel misschien wat overdreven om dat uitsluitend voor hurktoiletten te doenquote:Op zondag 7 maart 2021 22:35 schreef Roosgeluk het volgende:
ja-ren op scouting gezeten dus proefondervindelijk geleerd hoe je het beste wild kan plassen.
Mijn probleem met op openbare plekken plassen, is dat ik niet kan op vieze wc's.
School was vroeger ook een hel een of andere manier was een school toilet (bijna) unaniem aan ranzig en oud.
Op een festival soms 100x liever in de bosjes dan op een stinkend festival toilet boven op de drollen van een ander.
Maar wel/niet kunnen op hurk toiletten heeft toch ook een deel met je bouw te maken?
Je moet immers met platte voeten diep op je hurken kunnen zitten. Dat kunnen veel westerlingen niet. Gewoon omdat je onderbeen anders gebouwd is dan iemand met Aziatische roets.
Maar hoe die Fransen dat dan ineens weer wel kunnen langs de snelweg is mij een raadsel.
Ik ook. We hebben op werk in de nachtdienst voor dames nog slechts 2 wc’s (ipv de 5 die we eerst hadden).quote:Op zondag 7 maart 2021 22:52 schreef Vicky het volgende:
Ik ga echt niet op zo'n sta/hang/hurk wc.. dan zeik ik mezelf echt onder..
Yep! Ik heb het ‘s nachts erg benauwd en kan niet zonder noodpuf. Pilletjes werken niet voldoende. Nies ook de hele dag en snottert me suf.quote:Op maandag 8 maart 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Net een benauwde B naar school gebracht, hij is al een paar dagen benauwd en erg moe. Voor het eerst in lange tijd zijn noodpuffers gegeven. Hebben er meer mensen al zoveel last van hooikoorst? Dat is voor hem onder andere de trigger voor zijn astma.
Wij zijn ook allemaal sinds vlak voor de sneeuw weer begonnen met onze hooikoortsmeds. Kapitein was vanmorgen ook een en al snot en dichte keel, de desloratadinedrank hielp gelukkig snelquote:Op maandag 8 maart 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Net een benauwde B naar school gebracht, hij is al een paar dagen benauwd en erg moe. Voor het eerst in lange tijd zijn noodpuffers gegeven. Hebben er meer mensen al zoveel last van hooikoorst? Dat is voor hem onder andere de trigger voor zijn astma.
Wat een beeldende omschrijving. In een wiebelende trein... wiebel je dan niet overal overheen...quote:Op zondag 7 maart 2021 18:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
Niet om je uit te lachen maar wat een koddig beeld.
Nee. Je doet ze zo ver omlaag dat je je kont en genitaliën nakend op dit bankje zou kunnen draperen, of zoveel verder als jij comfortabel vindt.
Dan ga je zo ver door je knieën dat je echt hurkt, dus met je bovenbenen leunt op je kuiten (tenminste, met mijn hockeykuiten, al stopte ik op mijn 17e, leunt dat nog immer vrij stevig).
Alleen de onderkant van je voeten komt in aanraking met de ranzigheid van anderen. Je kont zweeft boven het gat, daar landt alles net wat dieper dan waar je voeten zijn, zodat het als het goed is ook niet de terugslag geeft die je met wildplassen wel hebt.
Ik vond het vooral in wiebelende treinen een uitkomst.
Ah wat naar. Ik las dat de hazelaar en els, meen ik, al hard aan het bloeien zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Gras is later, volgens mij nu vooral hazelaar en els en misschien wel andere bomen.quote:Op maandag 8 maart 2021 09:12 schreef Phaidra het volgende:
@:exode, ik hoorde op de radio van de week dat er inderdaad nu al veel hooikoortsklachten zijn. Voornamelijk van graspollen, maar geloof dat er nog 1 soort werd genoemd. Die herinner ik me niet meer.
Cocosolie? Vertel!quote:Op maandag 8 maart 2021 11:01 schreef oh-oh het volgende:
Het zijn de bomen nu ja. Ik ben zo blij dat ik er 90% van af ben door elke ochtend het hele jaar door mijn mond met cocosolie te spoelen. Ik ging niet eens voor die bijwerking maar ik heb mn hele leven zware meds geslikt en nu al sinds eind 2014 niet meer
Wat een piekquote:Op maandag 8 maart 2021 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Het schijnt ook met de grote hoeveelheid pollen te maken te hebben. Ik ben normaal alleen gevoelig voor Berk, maar er zat zo'n grote hoeveelheid adelaar en els in de lucht dat ik ook begon met klachten.
Voor België data hier, zal niet veel verschillen met NL. Vooral het verschil met vorig jaar is frappant:
https://airallergy.sciensano.be/nl
Dat is echt bizar! Als je alle pieken van 2020 bij elkaar optelt, kom je nog niet op de hoge piek van dit jaar. Hoe dan?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Het schijnt ook met de grote hoeveelheid pollen te maken te hebben. Ik ben normaal alleen gevoelig voor Berk, maar er zat zo'n grote hoeveelheid adelaar en els in de lucht dat ik ook begon met klachten.
Voor België data hier, zal niet veel verschillen met NL. Vooral het verschil met vorig jaar is frappant:
extreem vroeg extreem warm weer? Ik bedoel, 18 graad in februari is niet echt normaal....quote:Op maandag 8 maart 2021 11:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is echt bizar! Als je alle pieken van 2020 bij elkaar optelt, kom je nog niet op de hoge piek van dit jaar. Hoe dan?
Als je de documenten van vorig jaar gaat bekijken, dan zie je ook dat voor de berk bijvoorbeeld vorig jaar meer pollen in de lucht kwamen (soms ook extreem) dan het jaar daarvoor...quote:Op maandag 8 maart 2021 11:30 schreef Phaidra het volgende:
Ja ok, maar er zijn ook nu al meer pollen in de lucht dan in heel 2020. Dan moeten er veel bomen bijgekomen zijn, of vorig jaar zijn er door omstandigheden veel pollen níet in de lucht terecht gekomen. Ik vind het wel bijzonder.
Klopt trouwens niet, groen en blauw lijntje door elkaar gehaald. De berk was vorig jaar extreem heftig, de els en de adelaar niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Als je de documenten van vorig jaar gaat bekijken, dan zie je ook dat voor de berk bijvoorbeeld vorig jaar meer pollen in de lucht kwamen (soms ook extreem) dan het jaar daarvoor...
https://airallergy.sciens(...)oen_2020_brussel.pdf
of warmer weer, geen idee. zijn er biologen onder ons?quote:Op maandag 8 maart 2021 11:33 schreef Phaidra het volgende:
Nou inderdaad! Zou het kunnen komen door verminderde neerslag?
Medical taping? Ja dat ken ik inderdaad wel, maar B zijn huid kan bijna nergens tegen helaas.quote:Op maandag 8 maart 2021 11:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:exode Er is een manier van tape aanbrengen op de rug, die bij veel mensen helpt tegen hooikoorts. Fysiotherapeuten kunnen dat. Misschien is dat de moeite waard om te onderzoeken?
Ik heb dat ook eens laten doen, maar bleek allergisch voor de tapeKreeg er helemaal blaren van. Maar de paar dagen dat de tape erop zat, leek het te helpen.
Dat ja. Zonde dat hij er ook niet tegen kanquote:Op maandag 8 maart 2021 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
Medical taping? Ja dat ken ik inderdaad wel, maar B zijn huid kan bijna nergens tegen helaas.
Er is ook tape zonder latex, misschien is dat wel waar je op reageerde...quote:Op maandag 8 maart 2021 11:42 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:exode Er is een manier van tape aanbrengen op de rug, die bij veel mensen helpt tegen hooikoorts. Fysiotherapeuten kunnen dat. Misschien is dat de moeite waard om te onderzoeken?
Ik heb dat ook eens laten doen, maar bleek allergisch voor de tapeKreeg er helemaal blaren van. Maar de paar dagen dat de tape erop zat, leek het te helpen.
Ik reageer inderdaad op latex, maar ook op de lijm (ik reageer ook op pleisters, zelfs op die voor gevoelige huid).quote:Op maandag 8 maart 2021 12:14 schreef Nijna het volgende:
[..]
Er is ook tape zonder latex, misschien is dat wel waar je op reageerde...
@:Exode, medical taping misschien kan hij wel tegen tape zonder latex? Misschien kan je eens informeren bij de fysio en een stukje tape ergens plakken om te testen?
Hurkend blijkbaar niet, maar het westerse toiletquote:Op maandag 8 maart 2021 10:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wat een beeldende omschrijving. In een wiebelende trein... wiebel je dan niet overal overheen...
Bizar, alsof die zich erg goed ontwikkelen met een jaar amper vliegverkeerquote:Op maandag 8 maart 2021 11:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Dit ja, dat spul wil je echt niet in je afvoer hebbenquote:Op maandag 8 maart 2021 11:08 schreef oh-oh het volgende:
Als ik op sta doe ik een lepel cocosolie in mijn mond en dan spoel ik daar minimaal een kwartier ( tijdens het douchen en aankleden ) mijn mond mee, spuug het uit en that's it. Tis ook heel goed voor je tanden en alles.
Google maar op oil pulling. Oh ja en spuug het uit in een potje, niet in je wasbak.
quote:Op maandag 8 maart 2021 11:23 schreef trui het volgende:
Misschien een beetje spuit elf maar ik had nog een aardig Twitterdraadje gezien over het begrip 'biologische sekse' en dat dat ook zo simpel niet ligt.
ook leesbaar voor niet twitteraars op: https://www.boredpanda.co(...)tion-twitter-thread/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hielp bij mijn dochter nietquote:Op maandag 8 maart 2021 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
Medical taping? Ja dat ken ik inderdaad wel, maar B zijn huid kan bijna nergens tegen helaas.
Ze hebben vast ook hypoallergene tapequote:Op maandag 8 maart 2021 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
of doordat die bomen een mastjaar hebben. of dat samen, dat kan 9ok natuurlijk..quote:Op maandag 8 maart 2021 11:33 schreef Phaidra het volgende:
Nou inderdaad! Zou het kunnen komen door verminderde neerslag?
Ik zal eens rondvragen, ik ken wel wat mensen die medical taping doen.quote:Op maandag 8 maart 2021 16:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze hebben vast ook hypoallergene tape
quote:Op maandag 8 maart 2021 14:55 schreef twist02 het volgende:
[..]Er zijn onderliggend (dus op biologisch niveau) heel veel variaties mogelijk, dit gaat niet om minder dan 0.0025% hoor (jij kijkt alleen naar het chromosomen gedeelte uit het verhaal misschien?). Die twee categorieën zijn een versimpeling, door ons zelf aangebracht. Heel vaak prima bruikbaar, maar geen vaststaand feit. En ik ben het niet met je eens deze informatie de discussie onmogelijk maakt, het levert juist waardevolle input, mijns inziens. Het maakt het logischer dat er zoveel mensen zijn die zich misschien niet helemaal in een van die twee categorieën thuis voelen. En ook de variaties in het beleefde 'gender' zijn dus mogelijk minder subjectief dan wordt gesuggereerd door mensen die het allemaal maar onzin vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.in de haak.
Smaakt het nog?quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:20 schreef Jagärtrut het volgende:
frustrerend is dat, exode!
Zeg, ik denk meerdere keren per dag aan jou. Heb je al een nieuwe koffiemachine?
jazeker! Ben echt tevreden over de machine. Ook makkelijk te onderhouden in vergelijking met onze oude.quote:
Zal je altijd zien he, dat er dan niks te ruiken is als die mannen er staan...quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:11 schreef exode het volgende:
Momenteel zijn er rioolmijnheren binnen en die kunnen niets vindenCamera is er al doorheen gegaan, rooktest gedaan, riool ligt prima en is volledig luchtdicht.
De stank is uiteraard weg, zal je altijd zien.
Zij denken dat onze afzuig bij verkeerde wind de stank via de onluchter naar binnen zuigt, hoe het dan kan dat de kelder en kruipruimte zo stinken weten ze niet. Zijn we klaar mee....
Ook geen beginnende verstopping te zien dus dat kan het ook niet zijn.
Shit dus
Ze willen proberen of het helpt als de ontluchter wordt verplaatst, we moeten daarvoor de komende tijd wat testen doen. Als we het ruiken moeten we de afzuiger aandoen, als we dan omvallen van de stank, weten ze genoeg.quote:Op dinsdag 9 maart 2021 09:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zal je altijd zien he, dat er dan niks te ruiken is als die mannen er staan...
Wel fijn dat er geen (beginnende)verstopping te zien is, dat is op zich positief.
Maar daarmee ben je nog niet van die lucht af
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |