abonnement Unibet Coolblue
pi_198379804
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt geen moeite met abortus, je hebt alleen moeite met zelfstandige vrouwen die niet door mannen beperkt hoeven te worden en dus geen bedenktijd nodig hebben.

Nou, dat klinkt al veel beter.

En mijn antwoorden zijn idd van buitengewoon hoge kwaliteit, bedankt voor het compliment.
Ik heb er moeite mee als je een potentieel kindje doodmaakt in een opwelling van emotie. Ik snap niet waarom jullie zo de drang hebben om dingen zo te verdraaien zodat het jullie maar goed klinkt.
  zondag 7 maart 2021 @ 18:33:49 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198379814
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Die indruk heb ik niet (meer). Is tegenwoordig meer iets voor de SGP geloof ik.
Het CU moet zich voor de verkiezingen natuurlijk anders profileren dan het SGP. Maar het blijven orthodoxe christenen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 7 maart 2021 @ 18:35:20 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198379845
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:33 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee als je een potentieel kindje doodmaakt in een opwelling van emotie. Ik snap niet waarom jullie zo de drang hebben om dingen zo te verdraaien zodat het jullie maar goed klinkt.
De meeste kindjes worden niet in een opwelling, maar welbewust geaborteerd. Het verhaal dat getraumatiseerde vrouwen, geestelijk totaal in de war, verkeerde beslissingen nemen is een fabeltje van de anti-abortus lobby. Als jij daar niet toe behoort, waarom gebruik je dat fabeltje dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_198380887
quote:
7s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het CU moet zich voor de verkiezingen natuurlijk anders profileren dan het SGP. Maar het blijven orthodoxe christenen.
Ik heb nou niet het idee dat ze tijdens de kabinetsperiode zich ervoor hebben ingezet.
Incelfrikandel
  zondag 7 maart 2021 @ 19:43:34 #133
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198381141
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:33 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee als je een potentieel kindje doodmaakt in een opwelling van emotie. Ik snap niet waarom jullie zo de drang hebben om dingen zo te verdraaien zodat het jullie maar goed klinkt.
Dat dat in een opwelling zou gebeuren en vrouwen niet zelf na kunnen gaan dat ze daarvoor iets meer tijd voor nodig hebben en daar de overheid een vereiste in is, is natuurlijk nogal een paternalistische en denigrerende opvatting.
pi_198381275
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:33 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee als je een potentieel kindje doodmaakt in een opwelling van emotie. Ik snap niet waarom jullie zo de drang hebben om dingen zo te verdraaien zodat het jullie maar goed klinkt.
Waarschijnlijk heeft bijna iedereen er moeite mee als in een opwelling voor abortus wordt gekozen. Dat is het punt niet.

Het gaat erom dat de bedenktijd enkel is gestoeld op de verouderde (en religieuze) gedachte dat een vrouw mogelijk in een opwelling handelt en daarom 5 dagen verplicht moet nadenken om niet overhaast te beslissen (of in religieus opzicht: schuldgevoel moet krijgen over de zonde die ze mogelijk begaat).

Anno nu weten we dat dit een misplaatste gedachte is en dat vrijwel in de meeste gevallen de beslissing niet in een opwelling wordt genomen, maar het een weloverwogen beslissing betreft.
Een verplichte bedenktijd is derhalve voor deze vrouwen en mannen onnodig, belerend en belastend.

Voor de gevallen die mogelijk wel in een opwelling handelen hebben we de gesprekken met de huisarts en behandelaar nog als bedenktijd en ook de wachttijd die zit tussen het moment van huisarts raadplegen tot aan de werkelijke ingreep.
pi_198381307
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:53 schreef FYazz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft bijna iedereen er moeite mee als in een opwelling voor abortus wordt gekozen. Dat is het punt niet.

Het gaat erom dat de bedenktijd enkel is gestoeld op de verouderde (en religieuze) gedachte dat een vrouw mogelijk in een opwelling handelt en daarom 5 dagen verplicht moet nadenken om niet overhaast te beslissen (of in religieus opzicht: schuldgevoel moet krijgen over de zonde die ze mogelijk begaat).

Anno nu weten we dat dit een misplaatste gedachte is en dat vrijwel in de meeste gevallen de beslissing niet in een opwelling wordt genomen, maar het een weloverwogen beslissing betreft.
Een verplichte bedenktijd is derhalve voor deze vrouwen en mannen onnodig, belerend en belastend.

Voor de gevallen die mogelijk wel in een opwelling handelen hebben we de gesprekken met de huisarts en behandelaar nog bedenktijd en ook de wachttijd die zit tussen het moment van huisarts raadplegen tot aan de werkelijke ingreep.
Nou ja ik wou je eigenlijk quoten om te zeggen dat ik geen zin meer in een gesprek heb.

Heb nu toch weer de drang om te melden: misschien doen ze het wel niet alleen vanuit religieus belang maar zit er ook gewoon wel een bepaalde andere logica achter.

Het is in dit topic een beetje als alles haten wat Hitler voorstelde omdat het Hitler is.

Heb er eigenlijk een soort van spijt van dat ik alweer reageerde maar ja. Ik weet niet, zit blijkbaar in de aard van het beestje. Maar ik heb wel duidelijk gemaakt hoe ik erover denk en waarom ik er zo over denk, heb eigenlijk geen zin meer in een discussie erover, duurt ook al even dus ja

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2021 19:55:56 ]
  zondag 7 maart 2021 @ 19:55:27 #136
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198381308
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:33 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik heb er moeite mee als je een potentieel kindje doodmaakt in een opwelling van emotie. Ik snap niet waarom jullie zo de drang hebben om dingen zo te verdraaien zodat het jullie maar goed klinkt.
Maar die emotie heeft een zeer legitieme reden, want die persoon is verkracht, en het is dus niet zo dat iemand anders het slachtoffer wordt van die opwelling van emotie. Als dat laatste zo zou zijn, kan ik me voorstellen dat je een belangenafweging wilt maken. Maar "potentieel" is niet iets omwille waarvan je een slachtoffer zou moeten dwingen te wachten met aborteren.
pi_198381380
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:55 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar die emotie heeft een zeer legitieme reden, want die persoon is verkracht, en het is dus niet zo dat iemand anders het slachtoffer wordt van die opwelling van emotie. Als dat laatste zo zou zijn, kan ik me voorstellen dat je een belangenafweging wilt maken. Maar "potentieel" is niet iets omwille waarvan je een slachtoffer zou moeten dwingen te wachten met aborteren.
Zo kan je het zien inderdaad, maar ja om het zo maar te zeggen: als iemand graag dood wil moet die vaak ook 2 jaar wachten. Dat is ook een ingrijpende actie, net als abortie. Daar vinden mensen het heel normaal dat je moet wachten terwijl die mensen vaak ook gewoon al dood willen. Maar 5 dagen bij zoiets als dit is dan weer compleet overbodig volgens sommige mensen hier.. terwijl het allebei om iets vrij drastisch gaat om het zo maar te zeggen.

Dat je zegt dat 'potentieel' niet iets is om iets te doen is niet correct. Bij veel andere belangrijke zaken speelt dat ook gewoon. Maar in dit geval stuit het hier op nogal veel verzet terwijl het om 5 dagen gaat
pi_198381401
Maar ik maak geen grapje ik wil eigenlijk echt niet meer discussiëren, niet om jullie, ik wist dat ik een mening uitdraag die de meerderheid hier niet deelt. Maar ben er gewoon even klaar mee, ik ga naar wat luchtiger topics en spreek jullie later wel weer in andere topics
  zondag 7 maart 2021 @ 20:05:05 #139
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198381484
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:59 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Zo kan je het zien inderdaad, maar ja om het zo maar te zeggen: als iemand graag dood wil moet die vaak ook 2 jaar wachten. Dat is ook een ingrijpende actie, net als abortie. Daar vinden mensen het heel normaal dat je moet wachten terwijl die mensen vaak ook gewoon al dood willen. Maar 5 dagen bij zoiets als dit is dan weer compleet overbodig volgens sommige mensen hier.. terwijl het allebei om iets vrij drastisch gaat om het zo maar te zeggen.

Dat je zegt dat 'potentieel' niet iets is om iets te doen is niet correct. Bij veel andere belangrijke zaken speelt dat ook gewoon. Maar in dit geval stuit het hier op nogal veel verzet terwijl het om 5 dagen gaat
Tja, ik vind de daad van de verkrachter een stuk "drastischer" dan die van het aborteren van het resultaat ervan, dat je in dat stadium toch nog echt geen mens kunt noemen en dat ook nooit een mens hoeft te worden. Zij doet er niemand pijn of schade mee dat ze de vrucht van zijn gewelddaad m.b.t. haar lichaam zo snel mogelijk weghaalt. Voor mij is het een beetje de wereld op zijn kop om te eisen dat ze daar verplicht nog een aantal dagen over zou moeten nadenken, zodat ze in de tussentijd misschien een onterecht schuldgevoel kan ontwikkelen over haar in mijn ogen volkomen legitieme wens.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:08:10 #140
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198381548
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:00 schreef phoenyx het volgende:
Maar ik maak geen grapje ik wil eigenlijk echt niet meer discussiëren, niet om jullie, ik wist dat ik een mening uitdraag die de meerderheid hier niet deelt. Maar ben er gewoon even klaar mee, ik ga naar wat luchtiger topics en spreek jullie later wel weer in andere topics
Oké, dit is inderdaad wel een onderwerp waarbij mensen zich ingraven en hun stellingen nooit zullen opgeven. Het raakt op de een of andere manier aan de kern van je overtuigingen.
pi_198381637
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:26 schreef osodevo het volgende:

[..]

[ twitter ]
En daarom vind ik ook het Christendom een retard religie.
ik denk goed punt. Een vrouw is emotioneel, volkomen begrijpelijk natuurlijk in de war. Eerst door de verkachting en daarna de hormonen van de zwangerschap. Lijkt me goed dat ze paar weken bedenktijd krijgt in plaats van in een impuls tot actie over te gaan. Kind heeft ook recht op een weloverwogen keuze
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_198381772
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:55 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja ik wou je eigenlijk quoten om te zeggen dat ik geen zin meer in een gesprek heb.

Heb nu toch weer de drang om te melden: misschien doen ze het wel niet alleen vanuit religieus belang maar zit er ook gewoon wel een bepaalde andere logica achter.

Het is in dit topic een beetje als alles haten wat Hitler voorstelde omdat het Hitler is.

Pardon? :N
Deze reactie vind ik zeer misplaatst en staat haaks op de diverse genuanceerde reacties in dit topic.

Overigens is dit pas de eerste keer dat ik op je reageer, jammer dat je dan gelijk het gesprek afkapt.

Wat betreft die logica: zoals ik nu al tweemaal heb gepost (mogelijk heb je hier overheen gelezen?) is nu 40 jaar na invoering van de wet en na onderzoek duidelijk geworden dat de bedenktijd niet nodig is dan wel dat de logica van de de bedenktijd ontbreekt daar het niet leidt tot minder overhaaste beslissingen enkel tot een belerende en belastende ervaring voor de vrouw (en man).
  zondag 7 maart 2021 @ 20:19:42 #143
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198381789
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:12 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

ik denk goed punt. Een vrouw is emotioneel, volkomen begrijpelijk natuurlijk in de war. Eerst door de verkachting en daarna de hormonen van de zwangerschap. Lijkt me goed dat ze paar weken bedenktijd krijgt in plaats van in een impuls tot actie over te gaan. Kind heeft ook recht op een weloverwogen keuze
:')
pi_198381882
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:18 schreef FYazz het volgende:

[..]

Pardon? :N
Deze reactie vind ik zeer misplaatst en staat haaks op de diverse genuanceerde reacties in dit topic.

Overigens is dit pas de eerste keer dat ik op je reageer, jammer dat je dan gelijk het gesprek afkapt.

Wat betreft die logica: zoals ik nu al tweemaal heb gepost (mogelijk heb je hier overheen gelezen?) is nu 40 jaar na invoering van de wet en na onderzoek duidelijk geworden dat de bedenktijd niet nodig is dan wel dat de logica van de de bedenktijd ontbreekt daar het niet leidt tot minder overhaaste beslissingen enkel tot een belerende en belastende ervaring voor de vrouw (en man).
Lollig weer, en ben er wel klaar mee

Ik kan er niks aan doen dat jij net tegen mij begint te praten als ik er klaar mee ben.
Ik kan er ook niks aan doen dat jij alle reacties van 'CU dus zijn sowieso tegen abortus, meer hoeven we niet te melden' als genuanceerd ervaart. Het is wel goed met jou ook.

Ik las er verder ook niet overheen. Je bent gewoon weer de zoveelste die iets zegt zonder ook maar met enige bron te komen. Het is een beetje lastig om op iedereen in te gaan als iedereen maar gewoon zijn eigen mening als feit presenteert. Wat jij zegt ook

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2021 20:28:54 ]
  zondag 7 maart 2021 @ 20:25:13 #145
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198381919
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:23 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Lollig weer, en ben er wel klaar mee
Nou, dahaaag.
pi_198381948
quote:
9s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nou, dahaaag.
Als iedereen zou stoppen om maar tegen mij te zemelen dan zou dat al een tijd geleden het geval zijn geweest. Maar iedereen moet maar typen en typen, zelfs dit soort posts als wat jij doet, wat een lol zeg
  Beste debater 2022 zondag 7 maart 2021 @ 22:01:29 #147
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198384529
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:12 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

ik denk goed punt. Een vrouw is emotioneel, volkomen begrijpelijk natuurlijk in de war. Eerst door de verkachting en daarna de hormonen van de zwangerschap. Lijkt me goed dat ze paar weken bedenktijd krijgt in plaats van in een impuls tot actie over te gaan. Kind heeft ook recht op een weloverwogen keuze
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198386723
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:23 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Lollig weer, en ben er wel klaar mee

Ik kan er niks aan doen dat jij net tegen mij begint te praten als ik er klaar mee ben.
Ik kan er ook niks aan doen dat jij alle reacties van 'CU dus zijn sowieso tegen abortus, meer hoeven we niet te melden' als genuanceerd ervaart. Het is wel goed met jou ook.

Ik las er verder ook niet overheen. Je bent gewoon weer de zoveelste die iets zegt zonder ook maar met enige bron te komen. Het is een beetje lastig om op iedereen in te gaan als iedereen maar gewoon zijn eigen mening als feit presenteert. Wat jij zegt ook
Hmm, je legt me woorden in de mond die niet gezegd zijn, mag ik vragen met welk doel? Volgens mij stel ik namelijk nergens dat alle "CU zijn sowieso tegen abortus, meer hoeven we niet te melden" reacties genuanceerd zijn. Er staan meer reacties in dit topic en zo ook genuanceerde en inhoudelijke reacties.
En waarom focus je dan juist op die ongenuanceerde reacties en kap je gesprekken met users die wel genuanceerd zijn af?

Maar je hebt een punt wat betreft de bronnen. Om helder te hebben dat het hier niet om eigen mening gaat en de discussie feitelijk te houden hier de bronnen:

Bron: invoering wet onder CDA bewind en reden bedenktijd
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_afbreking_zwangerschap
"In de periode van het eerste kabinet van Van Agt werd een wetsontwerp van de Ruiter (CDA) en Ginjaar (VVD) in de Tweede Kamer op 18 december 1980 met de kleinst mogelijke meerderheid goedgekeurd."
"Een zwangerschap mag niet eerder afgebroken worden dan op de zesde dag nadat de vrouw de arts heeft bezocht en daarbij haar voornemen met hem heeft besproken. Deze beraadtermijn, art. 3 lid 1 Wafz, is opgenomen om een overhaaste beslissing/uitvoering tot zwangerschapsafbreking te voorkomen."

Bron: evaluatierapporten wet Wafz in opdracht van regering inclusief advies afschaffing bedenktijd
https://www.rijksoverheid(...)breking-zwangerschap
https://www.zonmw.nl/nl/o(...)reking-zwangerschap/
"In het eerste evaluatierapport van de Wafz uit 2005 is al aanbevolen om de vaste bedenktijd af te schaffen, maar daar is destijds geen gehoord aan gegeven. Ook de huidige evaluatie geeft aan dat dit herzien moet worden. In veel andere landen is de beraadtermijn afgeschaft of ingekort."

Overige ondersteunende bronnen:
https://www.telegraaf.nl/(...)oet-worden-geschrapt
"Wanneer vrouwen zich melden voor een abortus, moeten ze vijf dagen bedenktijd nemen. Uit evaluaties van deze wettelijke verplichting blijkt telkens dat de termijn geen invloed heeft op de zorgvuldigheid van het besluit

https://www.nporadio1.nl/(...)lissing-voor-abortus
"Uit onderzoek en in de praktijk blijkt dat de meeste ongewenst zwangere vrouwen reeds ruim bedenktijd hebben genomen. Dat is al meestal meer dan vijf dagen voordat ze überhaupt een afspraak maken in een abortuskliniek. De vrouw krijgt de tijd die ze nodig heeft of neemt de tijd die ze nodig heeft. Als ze dan bij ons komt en er wordt verteld dat ze nog een keer vijf dagen moet nadenken, dan kan dat fysiek, mentaal en emotioneel belastend zijn. Omdat je onnodig langer die zwangerschap moet dragen."

[ Bericht 7% gewijzigd door FYazz op 08-03-2021 05:05:29 ]
pi_198389701
Bij gelovigen gaat de tijd gewoon 200 jaar terug. Toen de stoomtrein was uitgevonden was er protest want men dacht dat de koeien geen melk meer zouden geven.
Heel apart dat gelovigen nog altijd een krankzinnig ideaalbeeld aan anderen opdringen. Geloven doe je maar lekker thuis of in de kerk. Ga daar maar ruzie maken met de priester die een voorkeur voor mannen blijkt te hebben.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 8 maart 2021 @ 11:39:32 #150
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198389778
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij gelovigen gaat de tijd gewoon 200 jaar terug. Toen de stoomtrein was uitgevonden was er protest want men dacht dat de koeien geen melk meer zouden geven.
Ik kan me uit de bijbel eigenlijk geen enkele "Voorwaar, ik zeg u"-passage voor de geest halen waarin iets over het effect van stoomtreinen op koeienmelk wordt gezegd.
pi_198389894
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 11:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik kan me uit de bijbel eigenlijk geen enkele "Voorwaar, ik zeg u"-passage voor de geest halen waarin iets over het effect van stoomtreinen op koeienmelk wordt gezegd.
Elk normaal denkend mens kan dat niet. Behalve gelovigen, die kunnen het wel.
Die komen zelfs met argumenten tegen een TV.

quote:
Ik kan helaas uit ervaring spreken, want ik weet welke verwoestende gevolgen een tv kan hebben. Maar belangrijker is waarom nu specifiek je vriend een tv wil. Wat wil hij daarmee bereiken? Ik stel deze vraag vanuit een bepaalde Bijbeltekst waaraan ik mijn doen en laten probeer te toetsen. Deze tekst staat in 1 Kor 10:31: “Hetzij dat gij eet, hetzij dat gij drinkt, doe het al tot eer van God?”
De vraag die je jouw vriend kan stellen, is heel scherp: “Lieve vriend, denk je dat je God eert door een tv te kopen?” Ik kan me niet voorstellen dat hij deze vraag met “ja” beantwoordt.
bron: https://www.refoweb.nl/vr(...)argumenten-tegen-tv/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:50:01 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198406417
Ik ben absoluut voor het recht op abortus, maar de afschaffing van die 5 dagen bedenktijd vind ik niet noodzakelijk, ook niet als sprake is van een verkrachting.

Tegenwoordig is de Morning After Pil vrij verkrijgbaar bij de drogist, bij een verkrachting kan de vrouw in kwestie dus al een MAP gebruiken, indien die dan niet werkt zit je er waarschijnlijk sowieso bovenop en ben je nog voor de 6 weken inclusief 5 dagen bedenktijd bij de abortuskliniek.

Wat mijn argument tegen het afschaffen van de bedenktijd is is hetvolgende:
Vrouwen die door hun partner gedwongen/gehersenspoeld worden een abortus te ondergaan hebben dan geen 2 afspraken 5 dagen na elkaar bij de abortuskliniek, maar slechts 1 en de kans dat er dan een beslissing genomen wordt die ze met 5 dagen bedenktijd niet zouden nemen wordt dan denk ik groter, plus dat men in de kliniek beter kan inschatten of de vrouw de abortus wil of dat zij de wens van iemand anders volgt.

Mijn argument daar geen uitzondering op te maken in geval van een verkrachting is dat er dan ineens weer een toename aan verkrachtingen zal zijn, op het moment dat je een uitzondering mbt abortus aan verkrachting koppelt zal dat vaker als reden opgevoerd worden, en dat moeten we zeker niet willen.

Al met al denk ik dat de huidige regelgeving mbt abortus uitstekend is en dat we daar niet aan moeten gaan zitten sleutelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:55:01 #153
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_198406484
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:52 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja laat ik eerst maar even zeggen dat ik ook aangaf dat ik dit van 2 kanten kan bekijken, ik denk alleen uiteindelijk dat wat dit betreft ik het met ze eens ben als ik voor mijzelf alle zaken afweeg. Het is dus niet zo dat ik zeg van 'jullie hebben ongelijk ermee dat jullie hun idee belachelijk vinden'.

Dat gezegd hebbende, een abortus kan nogal een grote impact hebben, het is geen kleine beslissing.
De vrouwen die verkracht zijn zijn vaak logischerwijs geestelijk niet geheel zoals ze normaal gesproken zouden zijn. In dat soort emotionele momenten worden wel vaker drastische keuzes gemaakt door mensen.

In dit geval gaat het om het doden van je eigen kindje. Ja de vader is een smeerlap, maar je kan alsnog net zo goed er spijt van krijgen als je abortus pleegt omdat je de vader haat terwijl je wel graag een kindje zou willen. Een bedenktijd van 5 dagen lijkt me niet onredelijk, kan je wellicht met mensen erover praten, in een zekere mate alles heroverwegen zodat de kans ook kleiner is dat je later spijt hebt van je beslissing.

Hiertegenover staat inderdaad dat je dan die 5 dagen iets in je hebt wat je eigenlijk niet in je wil hebben. Als je dat al zeker weet vanaf het begin dan is het inderdaad naar dat je 5 dagen moet wachten. Zelf vind ik het belangrijker dat mensen in ieder geval een (verplichte) tijd hebben gehad om hun eigen beslissing te nemen in plaats van vanuit emotie over zoiets wat bij veel vrouwen als zeer ingrijpend wordt ervaren.
Je doet alsof een vrouw in een opwelling naar een abortuskliniek gaat. Er is ook al genoeg aangetoond dat dat niet zo is. Die bedenktijd hebben ze allang gehad voordat ze zich melden.

En verder ben ik persoonlijk voor vrijheid van de mens, dit is iets wat de vrouw zelf hoort te beslissen. Tot een zekere hoogte en dat hebben we vastgesteld op 24 weken.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_198412999
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:55 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Je doet alsof een vrouw in een opwelling naar een abortuskliniek gaat. Er is ook al genoeg aangetoond dat dat niet zo is. Die bedenktijd hebben ze allang gehad voordat ze zich melden.

En verder ben ik persoonlijk voor vrijheid van de mens, dit is iets wat de vrouw zelf hoort te beslissen. Tot een zekere hoogte en dat hebben we vastgesteld op 24 weken.
Dit, zie ook post 148 (dacht ik?) van Fyazz.

Overigens vind ik de termijn van 24 weken wel wat aan de late kant (tenzij medische noodzaak). Rond 12 weken is de organogenese wel redelijk voltooid (met nog wel wat uitzonderingen, o.a. het zenuwstelsel wordt nog wel verder ontwikkeld maar bestaat al wel) maar dat heeft verder niks met die verplichte bedenktermijn van 5 dagen te maken.
pi_198414385
Tot 24 weken is het niet levensvatbaar buiten de baarmoeder, een heel logische grens i.m.o.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 19:38:34 #156
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198414814
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:33 schreef Candaasje het volgende:

Overigens vind ik de termijn van 24 weken wel wat aan de late kant (tenzij medische noodzaak).
In de praktijk is dat helemaal geen issue:

https://www.rutgers.nl/wa(...)-feiten-over-abortus


quote:
3. Meer dan de helft van het aantal zwangerschapsafbrekingen vindt plaats in de eerste 7 weken

Ondanks het feit dat abortus in Nederland tot 22 weken mogelijk is, nemen veel vrouwen in een vroeg stadium van de zwangerschap al een besluit. Ruim de helft, 55% van alle zwangerschapsafbrekingen vindt plaats in de eerste zeven weken van de zwangerschap. 18% van het aantal zwangerschapsafbrekingen vindt plaats na 13 weken zwangerschap (Inspectie Gezondheid & Jeugd, 2019). Dit wordt mede veroorzaakt door technologische ontwikkelingen in de prenatale diagnostiek. Hierdoor zijn lichamelijke afwijkingen eerder zichtbaar bij de foetus en kan de zwangerschap op medische gronden tot 22-24 weken worden afgebroken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_198415033
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In de praktijk is dat helemaal geen issue:

https://www.rutgers.nl/wa(...)-feiten-over-abortus
[..]

Ah, dat is fijn. :) Ik weet eigenlijk niet eens precies hoe een foetus van dergelijke termijn precies geaborteerd wordt. Als dat met anesthesie/analgesie voor de foetus gebeurt, (want inmiddels zodanig ontwikkeld dat pijn ervaren wordt) heb ik ook met die termijn minder moeite. (Ik ben niet tegen abortus an sich. Soms levert het anders enkel meer leed op.)

Maar goed, dat is een zijsprong. Dus OT: Ik vind die 5 dagen verplichte bedenktijd getuigen van enorme minachting. Alsof je als vrouw per definitie volledig ontoerekeningsvatbaar bent na een verkrachting.

(Nog los van al eerder genoemde argumenten dat tussen verkrachting, bevestigen van een mogelijke zwangerschap en abortus sowieso al tijd zit.)
pi_198422179
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:21 schreef Gebruikersnaam_7 het volgende:

[..]

Retard is een onschuldig kind in stukken snijden.

[ afbeelding ]
die coronavaccins moeten toch ergens van worden gemaakt?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198424551
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 09:50 schreef Leandra het volgende:
Ik ben absoluut voor het recht op abortus, maar de afschaffing van die 5 dagen bedenktijd vind ik niet noodzakelijk, ook niet als sprake is van een verkrachting.

Tegenwoordig is de Morning After Pil vrij verkrijgbaar bij de drogist, bij een verkrachting kan de vrouw in kwestie dus al een MAP gebruiken, indien die dan niet werkt zit je er waarschijnlijk sowieso bovenop en ben je nog voor de 6 weken inclusief 5 dagen bedenktijd bij de abortuskliniek.

Wat mijn argument tegen het afschaffen van de bedenktijd is is hetvolgende:
Vrouwen die door hun partner gedwongen/gehersenspoeld worden een abortus te ondergaan hebben dan geen 2 afspraken 5 dagen na elkaar bij de abortuskliniek, maar slechts 1 en de kans dat er dan een beslissing genomen wordt die ze met 5 dagen bedenktijd niet zouden nemen wordt dan denk ik groter, plus dat men in de kliniek beter kan inschatten of de vrouw de abortus wil of dat zij de wens van iemand anders volgt.

Mijn argument daar geen uitzondering op te maken in geval van een verkrachting is dat er dan ineens weer een toename aan verkrachtingen zal zijn, op het moment dat je een uitzondering mbt abortus aan verkrachting koppelt zal dat vaker als reden opgevoerd worden, en dat moeten we zeker niet willen.

Al met al denk ik dat de huidige regelgeving mbt abortus uitstekend is en dat we daar niet aan moeten gaan zitten sleutelen.
Mee eens al vind ik 5 dagen weer aan de lange kant. Maar het principe van twee gesprekken lijkt mij ook wel zinnig.
We kunnen er licht over doen maar het is niet hetzelfde als naar de tandarts gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')