quote:De ChristenUnie wil dat ook voor verkrachte vrouwen een verplichte bedenktijd van vijf dagen blijft gelden als ze aankloppen bij de abortuskliniek. D66, dat net een voorstel heeft ingediend om de bedenktermijn helemaal af te schaffen, reageert laaiend. https://www.ad.nl/politie(...)66-woedend~a49cf2c4/
Ik niet. Ze heeft alle recht om de rotzooi van die smeerlap die zo snel mogelijk uit haar lichaam te laten halen. Sorry dat ik het zo grof stel, maar dit soort uitspraken roepen een vrij primaire emotie bij me op en ik vind het wel prima zo.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:28 schreef phoenyx het volgende:
Ik weet niet, ik kan hier op verschillende manieren naar kijken. Ben geneigd om het met ze eens te zijn in dit geval.
Amen.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
Tijd voor een verplichte bedenktijd op religie.
21 jaar na geboorte lijkt me wel prima.
Daarvoor hoef je je niet te verontschuldigen, mensen die sterke emoties ervaren bij bepaalde onderwerpen kunnen vaak niet er vanuit een derde persoon naar kijken en zeggen het dan liever ook wat 'grof' om aan te geven hoe sterk ze wel niet achter hun eigen mening staan.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik niet. Ze heeft alle recht om de rotzooi van die smeerlap die zo snel mogelijk uit haar lichaam te laten halen. Sorry dat ik het zo grof stel, maar dit soort uitspraken roepen een vrij primaire emotie bij me op en ik vind het wel prima zo.
Dat zou kunnen. Bij sommige zaken is de bereidheid om open te staan voor andere zienswijzen klein. Zoals ik het zie zijn bij deze situatie twee personen betrokken: dader en slachtoffer. Het verplichten van bedenktijd zie ik als het extra straffen van dat slachtoffer en wellicht ook het "belonen" van de dader. De weerzin die dit bij mij oproept is zo diep dat ik erg stellig word in mijn communicatie.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:51 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je je niet te verontschuldigen, mensen die sterke emoties ervaren bij bepaalde onderwerpen kunnen vaak niet er vanuit een derde persoon naar kijken en zeggen het dan liever ook wat 'grof' om aan te geven hoe sterk ze wel niet achter hun eigen mening staan.
Retard is een onschuldig kind in stukken snijden.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:26 schreef osodevo het volgende:
En daarom vind ik ook het Christendom een retard religie.
Ga jij ervoor zorgen?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:21 schreef Gebruikersnaam_7 het volgende:
[..]
Retard is een onschuldig kind in stukken snijden.
[ afbeelding ]
Tijd voor een algeheel verbod op religie. Alle gestoorde shit komt daaruit voort.quote:Op zaterdag 6 maart 2021 13:46 schreef Cheeseburgert het volgende:
Tijd voor een verplichte bedenktijd op religie.
21 jaar na geboorte lijkt me wel prima.
quote:Beste Mirjam,
Naar aanleiding van de uitspraken vandaag van je partijgenoot Don Ceder, kan je morgen s.v.p. ook even toelichten hoe je, in het geval dat je onverhoopt ooit verkracht wordt, denkt dat het aan jou door je verkrachter 'gegeven' geschenk een zegen is voor jou én het kind?
Na een paar jaar knus samen met je kind naar de rechtbank om het strafvonnis tegen papa aan te horen? Of zou je het zover niet laten komen en ga je er uiteindelijk alleen heen, zonder kind, omdat je een meer dan logische abortus uit hebt laten voeren, waar je niet 5 dagen en ook niet 5 seconden over hebt na hoeven denken?
Beste Mirjam, ik hoop oprecht dat je nooit voor een dergelijke keuze door dit soort omstandigheden komt te staan en kijk morgen reikhalzend uit naar je antwoorden.
Waarom ben je het met hen eens?quote:Op zaterdag 6 maart 2021 14:44 schreef phoenyx het volgende:
De argumentatie/redenaties die voor hen pleiten hoeven niet alleen een religieuze achtergrond te hebben hoor. Ik ben zelf niet gelovig en ben het wat dit betreft met hen eens.
Nou ja laat ik eerst maar even zeggen dat ik ook aangaf dat ik dit van 2 kanten kan bekijken, ik denk alleen uiteindelijk dat wat dit betreft ik het met ze eens ben als ik voor mijzelf alle zaken afweeg. Het is dus niet zo dat ik zeg van 'jullie hebben ongelijk ermee dat jullie hun idee belachelijk vinden'.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |