abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:51:59 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198348610
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Schande. Hoger onderwijs en iets buiten (terrassen of groepsgrootte of sporten voor alle leeftijden) zijn toch echt wel een must zo langzamerhand.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Avondklokkie gaat er als eerste weer af gelukkig :P
pi_198348615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Is wel een beetje Nederlands, liever de regels ontwijken dan er tegen demonstreren.

[..]
Da's ook veel slimmer; het kost minder energie en het levert geen strafblad op. Beter samen met vrienden een biertje drinken met de rolluiken omlaag, dan door opgefokte romeo's in mekaar geknuppeld te worden of met een waterkanon kapotgespoten te worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198348627
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Demonstranten tegen de maatregelen zijn echt heel lang geridiculiseerd, ook niet geheel onterecht omdat een groot deel daarvan ook niet echt spoort, maar misschien is er wel te lang over één kam geschoren.
Dat is natuurlijk een hele bewuste frame (geweest) van de politiek en media. Tegenstander=wappie
pi_198348628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Avondklokkie gaat er als eerste weer af gelukkig :P
Nee, nog 2 weken.

Groet,
Hugo
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:53:47 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198348645
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, nog 2 weken.

Groet,
Hugo
Zijn we er toch weer ingetrapt.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 maart 2021 @ 23:54:05 #256
408813 crew  trein2000
pi_198348648
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Avondklokkie gaat er als eerste weer af gelukkig :P

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 5 maart 2021 @ 23:54:37 #257
408813 crew  trein2000
pi_198348659
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zijn we er toch weer ingetrapt.
Nee nee. Meegegroeid!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 5 maart 2021 @ 23:56:56 #258
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_198348689
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik deel deze overwegingen volledig, ook ik heb geen zin in Willem Engel cs. Maar het moet maar eens afgelopen zijn met die schandalige ononderbouwde avondklok. Je komt niet eens toe aan de proportionaliteit als je niet eens enig idee hebt van het effect. Zie de fameuze roze grafiekjes.

Maar goed, de huisje, boompje, beestje mensen hebben er niet zo’n last van. Dus dan maakt het allemaal wat minder uit. Dat er ook minderheden zijn met gerechtvaardigde belangen? We hebben een pandemie te bestrijden ja!

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ja sowieso vind ik ‘er is veel draagvlak’ geen argument voor een avondklok. Grondrechten zijn om minderheden te beschermen, niet om meerderheden te helpen. Het enige geldige argument momenteel is ‘er is acute noodzaak’ en dat onderbouwen ze allang niet meer. Dan zou de avondklok niet als ruilmiddel gebruikt kunnen worden, en tijdens de verkiezingen ook moeten gelden.
Makkelijk tweede.
pi_198348752
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ja sowieso vind ik ‘er is veel draagvlak’ geen argument voor een avondklok. Grondrechten zijn om minderheden te beschermen, niet om meerderheden te helpen. Het enige geldige argument momenteel is ‘er is acute noodzaak’ en dat onderbouwen ze allang niet meer. Dan zou de avondklok niet als ruilmiddel gebruikt kunnen worden, en tijdens de verkiezingen ook moeten gelden.
Dit is wellicht een interessante.
Een van de aangevoerde punten tijdens de rechtzitting was dat ze geen jojo wilden.

Ik zou het heel bijzonder vinden als ze dat pad gaan volgen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:06:41 #260
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198348825
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:27 schreef popje het volgende:

[..]

Waar ging dit over?
Dat hij nog steeds niet doorheeft dat de politiek een stel leugenaars zijn. Gezien alles wat er al is gezegd en vooral niet is nagekomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198348840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ja sowieso vind ik ‘er is veel draagvlak’ geen argument voor een avondklok. Grondrechten zijn om minderheden te beschermen, niet om meerderheden te helpen. Het enige geldige argument momenteel is ‘er is acute noodzaak’ en dat onderbouwen ze allang niet meer. Dan zou de avondklok niet als ruilmiddel gebruikt kunnen worden, en tijdens de verkiezingen ook moeten gelden.
In mijn omgeving, die vrij gemêleerd is, haat echt iedereen die avondklok. Ook de mensen die er geen last van hebben omdat ze toch wel binnen zijn. Natuurlijk is dit verre van representatief maar ik heb echt twijfels bij dat "veel draagvlak"
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:09:01 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198348855
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Of jij een beetje gek. Wie zal het zeggen! :)
Als je nu nog niet door hebt dat ze niet te vertrouwen zijn, dan heb je echt een plaat voor je hoofd scrummie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198348860
edit: verkeerd begrepen
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:09:22 #264
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_198348861
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit is wellicht een interessante.
Een van de aangevoerde punten tijdens de rechtzitting was dat ze geen jojo wilden.

Ik zou het heel bijzonder vinden als ze dat pad gaan volgen.
Sterker zelfs het is precies de reden waarom ik de huidige gang van zaken redelijk gevaarlijk vind. De uitspraak van het hooggerechtshof laat zien dat de avondklok niet langer meer als een inperking van de grondrechten gezien wordt, en de uitspraken van Grapperhaus laten zien dat de avondklok binnen het kabinet inmiddels als een normale gang van zaken wordt beschouwd. Ik denk dat de achtergrond van dat dit gebeurt relatief onschuldig is (doubling down en het feit dat de avondklok een maatregel is die goed gecontroleerd kan worden) maar een stap in de verkeerde richting is dit wel, zeker in tijden waarin politiek populisme veel voorkomt. De bescherming van de rechtstaat is dus niet meer zo vanzelfsprekend als gedacht.
Makkelijk tweede.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:11:07 #265
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198348882
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Sterker zelfs het is precies de reden waarom ik de huidige gang van zaken redelijk gevaarlijk vind. De uitspraak van het hooggerechtshof laat zien dat de avondklok niet langer meer als een inperking van de grondrechten gezien wordt, en de uitspraken van Grapperhaus laten zien dat de avondklok binnen het kabinet inmiddels als een normale gang van zaken wordt beschouwd. Ik denk dat de achtergrond van dat dit gebeurt relatief onschuldig is (doubling down en het feit dat de avondklok een maatregel is die goed gecontroleerd kan worden) maar een stap in de verkeerde richting is dit wel, zeker in tijden waarin politiek populisme veel voorkomt. De bescherming van de rechtstaat is dus niet meer zo vanzelfsprekend als gedacht.
Mee eens. Erg zorgelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198348903
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Mee eens. Erg zorgelijk.
Dit inderdaad. zorgelijke ontwikkeling.
Beperking van grondrechten worden langzaam "genormaliseerd", en daar lijken ze nog mee weg te komen ook.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:13:33 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198348912
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad. zorgelijke ontwikkeling.
Beperking van grondrechten worden langzaam "genormaliseerd", en daar lijken ze nog mee weg te komen ook.
In tijden van crisis krijg je nu eenmaal veel voor elkaar. Maar krijg je vrijheden daarna nog maar eens terug.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198348926
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Dan zou de avondklok niet als ruilmiddel gebruikt kunnen worden, en tijdens de verkiezingen ook moeten gelden.
Dat kan niet, want iedereen heeft het wettelijke recht om het tellen bij te wonen. Dat tellen gebeurt vanaf sluiting stembussen (21.00 uur) en valt dus compleet binnen de avondklok.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:16:20 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198348939
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 21:31 schreef falling_away het volgende:
Op Nu.nl is weer een mooi staaltje manipulatie te zien door de media. Op die site worden steevast de reacties uitgelicht die het eens zijn met de maatregelen, en weinig tot geen kritische noot bevatten.

Kijk hier bijv. in het artikel over de avondklok: https://www.nu.nl/coronav(...)oorzichtig-zijn.html

De twee uitgelichte reacties hebben geen of nauwelijks kritiek, met name die tweede reactie is zo stompzinnig kortzichtig dat je er bijna boos om zou kunnen worden. Je kunt ook niet meer reageren.

[ afbeelding ]

Ga je kijken naar de overige reacties zie je direct een hoop mensen die felle kritiek hebben, en waar de reacties ook veel meer 'duimpjes' hebben gekregen, maar natuurlijk worden die niet 'Uitgelicht'. Verderop zijn er ook wat beter verwoorde klachten in andere reacties, ook met meer duimpjes dan de twee uitgelichte reacties.
Ik heb steeds meer moeite om geen over cynische houding tegenover de media te krijgen. Het ligt er nu wel heel dik op steeds.

[ afbeelding ]
Klopt. Ze 'vinden' daar steevast net iets langer dan gemiddeld de meest beleidsteunende reacties. Al sinds het begin. Terwijl de rest daar ook voor 90% downright negatief is over het beleid.

Zou me niets verbazen als ze het zelf schrijven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198348941
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In tijden van crisis krijg je nu eenmaal veel voor elkaar. Maar krijg je vrijheden daarna nog maar eens terug.
Ik kan daar op zekere hoogte ook echt wel begrip voor opbrengen. Maar het dreigt nu de andere kant op te slaan, namelijk dat we de vrijheden nog maar wat langer inperken, omdat we weten als we een vrijheidsbeperkende maatregel eenmaal opheffen, deze vrijheid niet meer opnieuw kunnen afpakken, en dat is wat mij betreft ook zorgelijk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198348946
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:15 schreef diedrick het volgende:

[..]

Dat kan niet, want iedereen heeft het wettelijke recht om het tellen bij te wonen. Dat tellen gebeurt vanaf sluiting stembussen (21.00 uur) en valt dus compleet binnen de avondklok.
Dat klopt, daarom werd er gesteld dat ze de avondklok niet wilden laten gelden tijdens verkiezingsdag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:19:18 #272
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198348960
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In tijden van crisis krijg je nu eenmaal veel voor elkaar. Maar krijg je vrijheden daarna nog maar eens terug.
5 mei krijgt wel een vieze bijsmaak op deze manier, en dat was vorig jaar toch echt niet zo, hoewel we toen ook maatregelen hadden.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 00:19:48 #273
408813 crew  trein2000
pi_198348967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom werd er gesteld dat ze de avondklok niet wilden laten gelden tijdens verkiezingsdag.
Waarmee ze diametraal in gaan tegen hun eigen standpunt bij de rechter. Hoe ondergraaf ik mijn eigen geloofwaardigheid.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198348981
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarmee ze diametraal in gaan tegen hun eigen standpunt bij de rechter. Hoe ondergraaf ik mijn eigen geloofwaardigheid.
Precies. Ik kan het echt niet meer volgen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 00:21:23 #275
408813 crew  trein2000
pi_198348990
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Sterker zelfs het is precies de reden waarom ik de huidige gang van zaken redelijk gevaarlijk vind. De uitspraak van het hooggerechtshof
De Hoge Raad moet er nog iets van gaan vinden ;)
quote:
laat zien dat de avondklok niet langer meer als een inperking van de grondrechten gezien wordt,
Niwt waar.
quote:
en de uitspraken van Grapperhaus laten zien dat de avondklok binnen het kabinet inmiddels als een normale gang van zaken wordt beschouwd.
Zorgelijk inderdaad.
quote:
Ik denk dat de achtergrond van dat dit gebeurt relatief onschuldig is (doubling down en het feit dat de avondklok een maatregel is die goed gecontroleerd kan worden) maar een stap in de verkeerde richting is dit wel, zeker in tijden waarin politiek populisme veel voorkomt. De bescherming van de rechtstaat is dus niet meer zo vanzelfsprekend als gedacht.
Om dit nu gelijk op de rechtsstaat te schuiven vind ik lastig. Gebrek aan dualisme zou ik eerder stellen.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198349026
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De Hoge Raad moet er nog iets van gaan vinden ;)
[..]

Ja leuk, en wanneer denk je dat een eventuele zaak als dat gaat dienen?
Gezien de snelheid waarmee de overheid deze zaak van tafel heeft gekregen, zo langzaam zullen ze lopen bij een eventuele casatiezaak.

Nog los van het feit dat de wetgeving inmiddels is ondergebracht in een andere wet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:26:30 #277
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_198349038
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:15 schreef diedrick het volgende:

[..]

Dat kan niet, want iedereen heeft het wettelijke recht om het tellen bij te wonen. Dat tellen gebeurt vanaf sluiting stembussen (21.00 uur) en valt dus compleet binnen de avondklok.
Uiteraard, maar wettelijk klopt er momenteel wel weer niet. Als de noodsituatie dusdanig erg zou zijn dat er een avondklok nodig is, zouden de verkiezingen ook niet door moeten kunnen gaan lijkt mij.

Wat mij weer tot het punt brengt dat de avondklok niet meer als een inperking van grondrechten gezien wordt en precies dat is het zorgelijke, want vanaf daar komen ineens veel weggetjes vrij voor populisten of kwaadwillenden.
Makkelijk tweede.
pi_198349102
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Sterker zelfs het is precies de reden waarom ik de huidige gang van zaken redelijk gevaarlijk vind. De uitspraak van het hooggerechtshof laat zien dat de avondklok niet langer meer als een inperking van de grondrechten gezien wordt
Nee, de rechtbank concludeerde dat niet de juiste procedure was gevolgd en het hof concludeert dat dat wel het geval is.
Het staat los van de maatregel zelf.


quote:
, en de uitspraken van Grapperhaus laten zien dat de avondklok binnen het kabinet inmiddels als een normale gang van zaken wordt beschouwd. Ik denk dat de achtergrond van dat dit gebeurt relatief onschuldig is (doubling down en het feit dat de avondklok een maatregel is die goed gecontroleerd kan worden) maar een stap in de verkeerde richting is dit wel, zeker in tijden waarin politiek populisme veel voorkomt. De bescherming van de rechtstaat is dus niet meer zo vanzelfsprekend als gedacht.
De huidige avondklok is er met instemming van een meerderheid in beide kamers en de verlenging van de vorige avondklok kende ook een meerderheid.
Dus los van wat ik van de avondklok zelf vindt: het is niet een aantasting van de rechtstaat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:34:59 #279
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_198349116
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:21 schreef trein2000 het volgende:
Om dit nu gelijk op de rechtsstaat te schuiven vind ik lastig. Gebrek aan dualisme zou ik eerder stellen.
Het is ietwat hard gesteld maar ik noem het ook geen volledige verwerping van. Ik beschouw het eerder als een kras die niet per definitie een volledige barst hoeft te veroorzaken. Gebrek aan dualisme is mogelijk wel een betere verwoording.
Makkelijk tweede.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 00:35:06 #280
408813 crew  trein2000
pi_198349118
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, de rechtbank concludeerde dat niet de juiste procedure was gevolgd en het hof concludeert dat dat wel het geval is.
Het staat los van de maatregel zelf.
[..]

De huidige avondklok is er met instemming van een meerderheid in beide kamers en de verlenging van de vorige avondklok kende ook een meerderheid.
Dus los van wat ik van de avondklok zelf vindt: het is niet een aantasting van de rechtstaat.
Die dingen staan los van elkaar. Je kunt een rechtsstaat zijn zonder democratie.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198349150
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Uiteraard, maar wettelijk klopt er momenteel wel weer niet. Als de noodsituatie dusdanig erg zou zijn dat er een avondklok nodig is, zouden de verkiezingen ook niet door moeten kunnen gaan lijkt mij.
De avondklok wordt gezien als het meest zware middel dat is ingezet, terwijl de impact van bijvoorbeeld de horeca sluiting veel groter is.
In feite is de avondklok gewoon een van de maatregelen om het aantal contactmomenten te beperken.
En daar valt in te schuiven: door het verminderen van de contactmomenten door de avondklok kunnen we weer meer contactmomenten toelaten op scholen, bij het stemmen, in winkels, etc.

quote:
Wat mij weer tot het punt brengt dat de avondklok niet meer als een inperking van grondrechten gezien wordt en precies dat is het zorgelijke, want vanaf daar komen ineens veel weggetjes vrij voor populisten of kwaadwillenden.
Het is een noodmaatregel in een tijd die daar om vraagt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198349168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die dingen staan los van elkaar. Je kunt een rechtsstaat zijn zonder democratie.
Andersom ook?
Anyway, er zijn geen wegen bewandeld die een van beide geweld aan doen.


quote:
En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
Eens
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:44:42 #283
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_198349211
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

De avondklok wordt gezien als het meest zware middel dat is ingezet, terwijl de impact van bijvoorbeeld de horeca sluiting veel groter is.
In feite is de avondklok gewoon een van de maatregelen om het aantal contactmomenten te beperken.
En daar valt in te schuiven: door het verminderen van de contactmomenten door de avondklok kunnen we weer meer contactmomenten toelaten op scholen, bij het stemmen, in winkels, etc.
Eh..?

Buiten dat er concreet bewijs ontbreekt dat een avondklok als direct ruilmiddel ingezet kan worden (omdat het onduidelijk is in hoeverre contactmomenten er door verminderd worden) is het sowieso wel ongepast om het als ruilmiddel te gebruiken, aangezien het niet als een dusdanige maatregel is geïntroduceerd. De avondklok zou een last resort moeten zijn, en niet anders.
Makkelijk tweede.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 00:45:41 #284
408813 crew  trein2000
pi_198349220
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Andersom ook?
Een democratie zonder rechtsstaat? In theorie is dat denkbaar.
quote:
Anyway, er zijn geen wegen bewandeld die een van beide geweld aan doen.
Die discussie durf ik wel met je aan. Grondrechten zijn onderdeel van de rechtsstaat hè. Ik vind dat daar wel erg onzorgvuldig mee omgesprongen wordt in dit geval.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198349225
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

De avondklok wordt gezien als het meest zware middel dat is ingezet, terwijl de impact van bijvoorbeeld de horeca sluiting veel groter is.
In feite is de avondklok gewoon een van de maatregelen om het aantal contactmomenten te beperken.
En daar valt in te schuiven: door het verminderen van de contactmomenten door de avondklok kunnen we weer meer contactmomenten toelaten op scholen, bij het stemmen, in winkels, etc.
Als het effect daadwerkelijk zo enorm groot is, dan wil ik daar wel eens goed onderbouwde cijfers van zien. Tot op heden is de hele avondklok gebaseerd op fingerspitzengefühl, beetje yin yang en een model waarvan allang bekend is dat deze rammelt, Die betere onderbouwing moet wat mij betreft na 2 maanden avondklok echtwel te regelen zijn.

Daarnaast hadden ze de avondklok moeten opheffen voor ze andere "versoepelingen" überhaupt hadden mogen doorvoeren of plannen, conform afspraak.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 00:46:25 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198349229
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Me too. Fucking koehandel met onze grondrechten. Ben echt wel heel boos eigenlijk. Bijna de neiging om ook te gaan protesteren.

Bizarre gang van zaken momenteel. Versoepelen zit er echt nog niet in. Nu niet. Nooit niet. Tenzij iedereen gevaccineerd is, maar misschien blijven bepaalde dingen dan nog wel. Was ik in het begin al bang voor, dat repressieve tools gebruikt gaan worden voor doeleinden anders dan het virus, of potentieel een nieuw virus of een vaccin resistente variant. Dan gaan mensen zeuren als je het woord 'angstpsychose' gebruikt, maar ik denk echt dat dit een passende term is. Er is zeker wat gaande op psychologisch niveau bij kabinet en OMT.

Na de volgende persco zet ik trouwens een streep achter mijn solidariteit. En ik stop ook gewoon met de regels. Definitief. Het heeft voor mij dan te lang geduurd. :)
Dit dus.

Spertijd en bezoek ga ik ook mee stoppen na de volgende persconferentie.

Legitimiteit hebben ze niet meer en ook het vertrouwen verloren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 00:47:40 #287
408813 crew  trein2000
pi_198349236
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Eh..?

Buiten dat er concreet bewijs ontbreekt dat een avondklok als direct ruilmiddel ingezet kan worden (omdat het onduidelijk is in hoeverre contactmomenten er door verminderd worden) is het sowieso wel ongepast om het als ruilmiddel te gebruiken, aangezien het niet als een dusdanige maatregel is geïntroduceerd. De avondklok zou een last resort moeten zijn, en niet anders.
Ben ik daar tegen? Ja.
Maar ik zie dat wel genuanceerder. Dan zou je daar echt een maatschappelijk debat over moeten voeren. En dan moet je kijken wat daar uitkomt. Op de huidige manier van voor voldongen feiten stellen en politieke chantage kun je inderdaad geen ruilmiddel introduceren.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 00:50:08 #288
408813 crew  trein2000
pi_198349260
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Als het effect daadwerkelijk zo enorm groot is, dan wil ik daar wel eens goed onderbouwde cijfers van zien. Tot op heden is de hele avondklok gebaseerd op fingerspitzengefühl, beetje yin yang en een model waarvan allang bekend is dat deze rammelt, Die betere onderbouwing moet wat mij betreft na 2 maanden avondklok echtwel te regelen zijn.

Daarnaast hadden ze de avondklok moeten opheffen voor ze andere "versoepelingen" überhaupt hadden mogen doorvoeren of plannen, conform afspraak.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden
Het gouvernementele deel van de samenleving doet precies wat ze de populisten altijd verwijten. Namelijk beleid voeren op basis van de onderbuik (en zonder oog voor grondrechten en nevenschade). Kn er niks anders van maken.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198349322
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Eh..?

Buiten dat er concreet bewijs ontbreekt dat een avondklok als direct ruilmiddel ingezet kan worden (omdat het onduidelijk is in hoeverre contactmomenten er door verminderd worden) is het sowieso wel ongepast om het als ruilmiddel te gebruiken, aangezien het niet als een dusdanige maatregel is geïntroduceerd. De avondklok zou een last resort moeten zijn, en niet anders.
Als niet duidelijk is dat de avondklok bijdraagt, hoezo is het dan wel geschikt als een laatste redmiddel?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198349355
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een democratie zonder rechtsstaat? In theorie is dat denkbaar.
[..]

Die discussie durf ik wel met je aan. Grondrechten zijn onderdeel van de rechtsstaat hè. Ik vind dat daar wel erg onzorgvuldig mee omgesprongen wordt in dit geval.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ik denk dat je van elke corona maatregel kunt stellen dat die een grondrecht aantast.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 00:59:08 #291
408813 crew  trein2000
pi_198349370
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 00:55 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als niet duidelijk is dat de avondklok bijdraagt, hoezo is het dan wel geschikt als een laatste redmiddel?
Omdat je op enig moment op het punt komt dat je alle remmen los (of in dit geval juist er op) moet gooien omdat hel en verdoemenis dreigt.

Zie het als een bijwerking, bij een medicijn voor kanker accepteer je keer dan bij een hoofdpijnpilletje van de drogist.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door trein2000 op 06-03-2021 01:04:21 ]
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198349495
Vanavond mij even afzijdig gehouden van het coronagebeuren. Nu dacht ik eens kijken of de avondklok nog een beetje leeft. Even ctrl+f avondklok gedaan met 157 treffers in dit topic. Er lijken nog meer weinigen achter te staan. Vanaf het begin had ik er al van alles op tegen, maar ik begin mij er steeds meer aan te storen.

Naast de repressie waar tijdens het coronabeleid naar hartenlust gebruik van wordt gemaakt, boetes en strafbladen, heeft het kabinet sinds het invoeren van de avondklok steeds geluk met de omstandigheden.

Eerst die rellen. Toen kon je publiekelijk bijna niet tegen zijn, want je was voor de avondklok of voor de relschoppers, toen een van de koudste weken die wij sinds lang hebben gehad en afgelopen week leek de geest echt uit de fles, maar een terugval in temperatuur lijkt het kabinet nu weer in de kaart te spelen.
pi_198349759
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:08 schreef quirina het volgende:
Ben klaar met het hele gezeik. Zet eens vaart met die vaccins.
Wie zegt dat dan de maatregelen stoppen? dezelfde mensen die continu hun beloftes niet nakomen.
pi_198349787
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 01:46 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan de maatregelen stoppen? dezelfde mensen die continu hun beloftes niet nakomen.
Dan heeft x% zich niet laten vaccineren en dan blijft het "gevaarlijk".
pi_198349817
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 01:52 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dan heeft x% zich niet laten vaccineren en dan blijft het "gevaarlijk".
Ja al die lijken op straat nu, niet normaal.
pi_198349835
Sinds de invoeren van de avondklok, hoe vaak zullen de lieden die ertoe hebben besloten om 21:00 uur thuis op de bank hebben gezeten en hoe vaak zullen ze met een briefje op zak laten thuis zijn gekomen? Die mensen hebben geen idee waar ze over spreken.
pi_198349849
Wappies met hun pedo netwerk chippen hoax complottheorieën moeten niet het protest tegen de avondklok properen te kapen.
Zo van "zie je nou wel, eindelijk zien jullie in wat wij al een jaar roepen"
pi_198349851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 01:46 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan de maatregelen stoppen? dezelfde mensen die continu hun beloftes niet nakomen.
Ik had ergens gelezen dat nu de vaccinatiegraad steeds hoger wordt in Engeland dat ze meer gaan focussen op de ziekenhuis bezettingen dan op de heilige r. Maar de avondklok begint steeds meer een clusterfuck in Nederland te worden.
pi_198349878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 02:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wappies met hun pedo netwerk chippen hoax complottheorieën moeten niet het protest tegen de avondklok properen te kapen.
Zo van "zie je nou wel, eindelijk zien jullie in wat wij al een jaar roepen"
Het is gewoon een ideale tijd voor wappies. Maar aan de andere kant er zijn zoveel onzin maatregels bedacht plus sommige beloftes zijn ook niks waard blijkt nu. Dat is dat natuurlijk ook weer extra kolen op een vuur voor die gasten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 6 maart 2021 @ 02:51:35 #300
408813 crew  trein2000
pi_198350119
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 02:09 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Het is gewoon een ideale tijd voor wappies. Maar aan de andere kant er zijn zoveel onzin maatregels bedacht plus sommige beloftes zijn ook niks waard blijkt nu. Dat is dat natuurlijk ook weer extra kolen op een vuur voor die gasten.
Het versterkt mekaar inderdaad.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')