abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:23:35 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333329
Welkom in Het Positiviteitstopic!

De insteek van dit topic is positief. Negatieve zaken mogen elders genoemd en bediscussieerd worden. Realistische posts zijn ook welkom, ook al zijn ze niet overwegend positief. We steken onze kop niet in het zand :)

Hierbij een link naar het Dashboard coronavirus van de Rijksoverheid.

Corona locator Nederland met heel veel cijfers: https://www.bddataplan.nl/corona/

Cijfers over vaccinaties vind je op: https://www.coronabeeld.nl

Ben je het niet met een ander eens? Prima, maar dat hoeft niet per se hier gepost te worden. Voer dat gesprek desgewenst via DM of PM.

Iedereen die meepost, bedankt! Het is een fijn topic geworden wat gewaardeerd wordt door meerdere mensen. Samen slepen we elkaar er doorheen!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:24:05 #2
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333338
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of je hebt een jaar voorzichtig gedaan, dat kan ook :{
Ik kan je smiley niet helemaal plaatsen. Hoe bedoel je die?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198333355
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:24 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik kan je smiley niet helemaal plaatsen. Hoe bedoel je die?
Dat ik het een belachelijke stelling vind dat je genoeg weerstand zou hebben als je na een jaar nog niet ziek bent geworden.
Tap tap tap
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 10:26:42 #4
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198333367
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of je hebt een jaar voorzichtig gedaan, dat kan ook :{
Dit. Ik werk al sinds het begin vd pandemie zo'n beetje thuis en ik heb buiten sporadisch wat familie/vrienden het hele jaar niemand gezien en ben ook niet (binnen) op drukke plekken meer geweest. Wel in het voorjaar en in de zomer meer buiten doorgebracht, maar buiten is de besmettingskans vrij laag voor zover ik weet.

Ik ga er vanuit dat ik (ws) geen covid heb gehad en dat dat dus te maken heeft met de manier waarop ik het jaar ben doorgekomen. Niet omdat mijn weerstand nu zo superieur is.
pi_198333382
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:26 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dit. Ik werk al sinds het begin vd pandemie zo'n beetje thuis en ik heb buiten sporadisch wat familie/vrienden het hele jaar niemand gezien en ben ook niet (binnen) op drukke plekken meer geweest. Wel in het voorjaar en in de zomer meer buiten doorgebracht, maar buiten is de besmettingskans vrij laag voor zover ik weet.

Ik ga er vanuit dat ik (ws) geen covid heb gehad en dat dat dus te maken heeft met de manier waarop ik het jaar ben doorgekomen. Niet omdat mijn weerstand nu zo superieur is.
Precies, en een dosis mazzel.
Tap tap tap
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 10:29:33 #6
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198333397
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Precies, en een dosis mazzel.
Nou, vrouwlief werkt op BSO en is afgelopen jaar genoeg in aanraking geweest met tig kindjes, die cht geen afstand houden.
Ik heb ook vanaf het begin al gezegd, als ik het krijg, krijg ik het via haar... 100%

Maar so far, so good *knock on wood* haha
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:33:33 #7
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333432
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat ik het een belachelijke stelling vind dat je genoeg weerstand zou hebben als je na een jaar nog niet ziek bent geworden.
Ok. Het kan in elk geval een indicatie zijn van een sterke weerstand.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:34:52 #8
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333444
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Precies, en een dosis mazzel.
Vind jij ten algemene meer dat ziekte iets is wat je overkomt of vind je dat het iets is waarop je zelf tot op zekere hoogte invloed kunt uitoefenen door je levensstijl?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198333530
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Vind jij ten algemene meer dat ziekte iets is wat je overkomt of vind je dat het iets is waarop je zelf tot op zekere hoogte invloed kunt uitoefenen door je levensstijl?
Verschilt per ziekte.
Tap tap tap
pi_198333532
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:33 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ok. Het kan in elk geval een indicatie zijn van een sterke weerstand.
Helaas niet, Corona krijgen is niet gerelateerd aan enige weerstand. Jammer genoeg. Het maakt niet uit of je oud of jong, gezond of ongezond, fit of gammel bent. Iedereen kan het krijgen.

Waar het wel wat voor uitmaakt is het ziekteverloop. De gemiddelde gezonde, jonge en fitte persoon heeft over het algemeen minder klachten dan een ongezond, oud en gammel persoon. Maar zelfs dat is geen zekerheid, er belanden ook gezonde, jonge en fitte mensen in het ziekenhuis. Gelukkig maar heel weinig.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:46:00 #11
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Verschilt per ziekte.
Ok, en bij welke ziekte kun je er volgens jou geen invloed op uitoefenen? Ik vraag het omdat ik me in dit onderwerp aan het verdiepen ben. Ben voor de tweede keer The Wim Hof Method aan het lezen en ik vind het fascinerend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Helaas niet, Corona krijgen is niet gerelateerd aan enige weerstand. Jammer genoeg. Het maakt niet uit of je oud of jong, gezond of ongezond, fit of gammel bent. Iedereen kan het krijgen.
Daar moet ik je gelijk geven. Corona krijgen kan altijd. Maar corona krijgen zonder dat je er last van hebt (ervan uitgaand dat je niemand besmet), is niet veel ongunstiger dan het niet krijgen, lijkt me.
quote:
Waar het wel wat voor uitmaakt is het ziekteverloop. De gemiddelde gezonde, jonge en fitte persoon heeft over het algemeen minder klachten dan een ongezond, oud en gammel persoon. Maar zelfs dat is geen zekerheid, er belanden ook gezonde, jonge en fitte mensen in het ziekenhuis. Gelukkig maar heel weinig.
Klopt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198333628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:46 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ok, en bij welke ziekte kun je er volgens jou geen invloed op uitoefenen? Ik vraag het omdat ik me in dit onderwerp aan het verdiepen ben. Ben voor de tweede keer The Wim Hof Method aan het lezen en ik vind het fascinerend.

Er zijn te veel ziektes, aandoeningen, syndromen en afwijkingen om daar antwoord op te geven :D En dan moet je nog de psychologische kant meenemen. Beetje tsjakka roepen helpt niet bij leverkanker.
Tap tap tap
pi_198333633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Vind jij ten algemene meer dat ziekte iets is wat je overkomt of vind je dat het iets is waarop je zelf tot op zekere hoogte invloed kunt uitoefenen door je levensstijl?
Dat verschilt heel erg per ziekte, maar over het algemeen denk ik dat je invloed beperkt is.
Bijvoorbeeld roken verhoogt de kans op longkanker en het eten van rood vlees de kans op darmkanker. Leven in een drukke stad geeft ook bepaalde risico's, in tegenstelling tot leven in een gezonde boslucht.
Maar er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die kanker krijgen en die altijd gezond geleefd hebben.

Ook heb je te maken met genen, sommige mensen hebben "betere" genen dan anderen. Bijvoorbeeld een vriendin van mij die haar moeder, tante en oma en hebben borstkanker gehad. Dit is een afwijking in de genen, het is niet de vraag of ze het krijgt maar wanneer. En daar kan je helemaal niets aan doen, hoe gezond of ongezond je ook leeft.

Iedere persoon zal zo zijn gevoeligheden hebben voor bepaalde ziektes. Tevens heb je te maken met bijvoorbeeld leeftijd, hoe ouder je wordt hoe trager je immuunsysteem reageert.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:54:16 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333705
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er zijn te veel ziektes, aandoeningen, syndromen en afwijkingen om daar antwoord op te geven :D
Ok, ik vroeg het omdat je zei dat je denkt dat het verschilt per ziekte of je er invloed op hebt.
quote:
En dan moet je nog de psychologische kant meenemen. Beetje tsjakka roepen helpt niet bij leverkanker.
Ik kan je het boek van Wim Hof van harte aanraden. Het is het beste boek dat ik over dit onderwerp heb gelezen. En het heeft meer om het lijf dan Tjakka roepen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198333743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er zijn te veel ziektes, aandoeningen, syndromen en afwijkingen om daar antwoord op te geven :D En dan moet je nog de psychologische kant meenemen. Beetje tsjakka roepen helpt niet bij leverkanker.
Sowieso moet je je afvragen of kwaliteit van leven niet boven ziek worden moet staan.

Zo ken ik iemand (ondertussen helaas overleden) die kanker heeft gehad en toen hij genezen was onderzoek heeft gedaan waaruit kwam dat als hij droge havermout at, slappe thee dronk en koude spinazie at hij de minste kans had op de terugkeer van deze vorm van kanker. Hij koos ervoor om dat dieet te volgen, hij voelde zich daar goed bij. En het werkte in zoverre dat hij inderdaad vrij van kanker bleef jarenlang. Ongetwijfeld mede door dat dieet.

Maar de andere kant van de medaille is dat je alleen nog ranzige maaltijden eet. Fijn dat je er 15 levensjaren mee wint, maar zijn het leuke jaren?

Zelf zou ik liever kiezen voor 10 leuke jaren en die andere 5 jaar mogen ze houden. Laat mij maar lekker een happie eten en biertje drinken op zijn tijd. Het moet wel leuk zijn, ik leef niet om zo oud mogelijk te worden maar om een zo'n leuk en mooi mogelijk leven te leiden.

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, iedereen moet die keuzes voor zichzelf maken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:56:11 #16
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333745
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat verschilt heel erg per ziekte, maar over het algemeen denk ik dat je invloed beperkt is.
Bijvoorbeeld roken verhoogt de kans op longkanker en het eten van rood vlees de kans op darmkanker. Leven in een drukke stad geeft ook bepaalde risico's, in tegenstelling tot leven in een gezonde boslucht.
Maar er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die kanker krijgen en die altijd gezond geleefd hebben.
Als je naar de cijfers kijkt, denk ik dat mensen die roken toch aanzienlijk vaker longkanker krijgen dan mensen die niet roken. En nee, ik zeg niet dat je alle ziektes kunt voorkomen.
quote:
Ook heb je te maken met genen, sommige mensen hebben "betere" genen dan anderen. Bijvoorbeeld een vriendin van mij die haar moeder, tante en oma en hebben borstkanker gehad. Dit is een afwijking in de genen, het is niet de vraag of ze het krijgt maar wanneer. En daar kan je helemaal niets aan doen, hoe gezond of ongezond je ook leeft.
Mag ik je het boek van Wim Hof aanraden? Dat gaat specifiek ook over dat onderwerp.
quote:
Iedere persoon zal zo zijn gevoeligheden hebben voor bepaalde ziektes. Tevens heb je te maken met bijvoorbeeld leeftijd, hoe ouder je wordt hoe trager je immuunsysteem reageert.
Ja,klopt, maar het ligt er ook aan hoe je leeft. Ik ben nu fitter dan toen ik 25 was, doordat ik veel bewuster leef.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198333750
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Beetje tsjakka roepen helpt niet bij leverkanker.
Je bent oud genoeg om Sylvia Millecam te kennen? Dat was ook zo'n tragisch verhaal :'(
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:57:36 #18
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333763
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Sowieso moet je je afvragen of kwaliteit van leven niet boven ziek worden moet staan.

Zo ken ik iemand (ondertussen helaas overleden) die kanker heeft gehad en toen hij genezen was onderzoek heeft gedaan waaruit kwam dat als hij droge havermout at, slappe thee dronk en koude spinazie at hij de minste kans had op de terugkeer van deze vorm van kanker. Hij koos ervoor om dat dieet te volgen, hij voelde zich daar goed bij. En het werkte in zoverre dat hij inderdaad vrij van kanker bleef jarenlang. Ongetwijfeld mede door dat dieet.

Maar de andere kant van de medaille is dat je alleen nog ranzige maaltijden eet. Fijn dat je er 15 levensjaren mee wint, maar zijn het leuke jaren?

Zelf zou ik liever kiezen voor 10 leuke jaren en die andere 5 jaar mogen ze houden. Laat mij maar lekker een happie eten en biertje drinken op zijn tijd. Het moet wel leuk zijn, ik leef niet om zo oud mogelijk te worden maar om een zo'n leuk en mooi mogelijk leven te leiden.

Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk, iedereen moet die keuzes voor zichzelf maken.
Absoluut mee eens. Kwaliteit van leven vind ik ook zelf veel belangrijker dan de lengte ervan. Alleen kan het soms zo zijn dat mensen door heel ongezond te leven een slopende ziekte krijgen en dan zijn de laatste jaren mogelijk voor een deel de prijs die je betaalt voor die levensstijl.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198333769
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je bent oud genoeg om Sylvia Millecam te kennen? Dat was ook zo'n tragisch verhaal :'(
Het vervelende is dus dat als je beweert dat je veel kunt bereiken met de juiste 'mindset', het net is alsof iedereen die is overleden aan een akelige ziekte of wel leeft maar er veel onder lijdt, het aan zichzelf te danken heeft. 'Had je dit maar moeten doen, of dit.' Heel gevaarlijk dit.
Tap tap tap
pi_198333824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:56 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Als je naar de cijfers kijkt, denk ik dat mensen die roken toch aanzienlijk vaker longkanker krijgen dan mensen die niet roken. En nee, ik zeg niet dat je alle ziektes kunt voorkomen.
De vraag is in hoeverre roken daadwerkelijk bijdraagt. Als je in een hele vervuilende stad woont zal dat meer impact hebben dan roken waarschijnlijk. Het grootste deel van de rokers krijgt geen longkanker. Het is een risicoafweging en je hebt er een bepaalde invloed mee. Als je bijvoorbeeld in die drukke stad woont n rookt dan wordt het alweer een veel groter risico.

Maar dat roken de kans (aanzienlijk) vergroot, dat is wel duidelijk hoor :) Ik wil dat zeker niet bagatelliseren.

quote:
Ja,klopt, maar het ligt er ook aan hoe je leeft. Ik ben nu fitter dan toen ik 25 was, doordat ik veel bewuster leef.
Is dat een aanname of een feit? Want hoewel je bewuster leeft heb je wel (ik gok maar iets) 20 extra jaren op de teller. Dat heeft ook zijn weerslag op je algehele gezondheid. Je zou eerder kunnen stellen dat als je doorgeleefd had op dezelfde voet dat je er dan nu een stuk slechter aan toe zou zijn ;)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:02:24 #21
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333830
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het vervelende is dus dat als je beweert dat je veel kunt bereiken met de juiste 'mindset', het net is alsof iedereen die is overleden aan een akelige ziekte of wel leeft maar er veel onder lijdt, het aan zichzelf te danken heeft. 'Had je dit maar moeten doen, of dit.' Heel gevaarlijk dit.
Dit ben ik met je eens, maar het is een beetje zwart-wit. Het is ook erg gevaarlijk om tegen mensen te zeggen dat een ziekte puur iets is wat je overkomt en waarop je geen invloed hebt. Dan zou je tegen iemand kunnen zeggen 'Je kunt gewoon roken hoor, want het is gewoon pech als je longkanker krijgt.'

Het gaat volgens mij om de balans. Je kunt niet alles beheersen maar je kunt proberen je eigen aandeel in je gezondheid te optimaliseren.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198333846
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het vervelende is dus dat als je beweert dat je veel kunt bereiken met de juiste 'mindset', het net is alsof iedereen die is overleden aan een akelige ziekte of wel leeft maar er veel onder lijdt, het aan zichzelf te danken heeft. 'Had je dit maar moeten doen, of dit.' Heel gevaarlijk dit.
Klopt. Het zal ongetwijfeld wel bijdragen als iemand positief is en TSJAKKA roept. Maar in geval van Sylvia Millecam was het borstkanker en dat kan je niet weg mediteren. Hoewel die blauwe troela uit Tiel dat haar wel vertelde, het resultaat is dat Syvlia overleden is.

Het is inderdaad heel gevaarlijk, zelf vertrouw ik meer op de wetenschap voor mijn gezondheid. Maar het is aan eenieder om daar zelf een oordeel en keuze in te maken.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:04:25 #23
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

De vraag is in hoeverre roken daadwerkelijk bijdraagt. Als je in een hele vervuilende stad woont zal dat meer impact hebben dan roken waarschijnlijk. Het grootste deel van de rokers krijgt geen longkanker. Het is een risicoafweging en je hebt er een bepaalde invloed mee. Als je bijvoorbeeld in die drukke stad woont n rookt dan wordt het alweer een veel groter risico.
Ik heb toch het idee dat mijn 'stadslongen' er beter uitzien dan die van een roker op het platteland.
quote:
Maar dat roken de kans (aanzienlijk) vergroot, dat is wel duidelijk hoor :) Ik wil dat zeker niet bagatelliseren.
[..]
Ok, en je hoort mij ook niet zeggen dat leven in een grote stad gezond is.
quote:
Is dat een aanname of een feit? Want hoewel je bewuster leeft heb je wel (ik gok maar iets) 20 extra jaren op de teller. Dat heeft ook zijn weerslag op je algehele gezondheid. Je zou eerder kunnen stellen dat als je doorgeleefd had op dezelfde voet dat je er dan nu een stuk slechter aan toe zou zijn ;)
Dat is hoe ik het zelf ervaar. Destijds kon ik me niet n keer opdrukken en doordat ik vaak ongezond at was ik vaak moe. Wat jij zegt klopt, maar wat ik zeg, klopt ook. Ik voel me fitter dan destijds.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 05-03-2021 14:12:03 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 5 maart 2021 @ 11:04:57 #24
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198333861
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:03 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Klopt. Het zal ongetwijfeld wel bijdragen als iemand positief is en TSJAKKA roept. Maar in geval van Sylvia Millecam was het borstkanker en dat kan je niet weg mediteren. Hoewel die blauwe troela uit Tiel dat haar wel vertelde, het resultaat is dat Syvlia overleden is.

Het is inderdaad heel gevaarlijk, zelf vertrouw ik meer op de wetenschap voor mijn gezondheid. Maar het is aan eenieder om daar zelf een oordeel en keuze in te maken.
Ik zal het verder niet meer zeggen, maar lees Wim Hofs boek eens. Dat is juist heel wetenschappelijk.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198333904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het vervelende is dus dat als je beweert dat je veel kunt bereiken met de juiste 'mindset', het net is alsof iedereen die is overleden aan een akelige ziekte of wel leeft maar er veel onder lijdt, het aan zichzelf te danken heeft. 'Had je dit maar moeten doen, of dit.' Heel gevaarlijk dit.
Klopt. Het zal ongetwijfeld wel bijdragen als iemand positief is en TSJAKKA roept. Maar in geval van Sylvia Millecam was het borstkanker en dat kan je niet weg mediteren. Hoewel die blauwe troela uit Tiel dat haar wel vertelde, het resultaat is dat Syvlia overleden is.

Het is inderdaad heel gevaarlijk, zelf vertrouw ik meer op de wetenschap voor mijn gezondheid. Maar het is aan eenieder om daar zelf een oordeel en keuze in te maken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:04 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ik heb toch het idee dat mijn 'stadslongen' er beter uitzien dan die van een roker op het platteland.
[..]
Dat zou ik echt niet zomaar beweren. Jarenlang 24/7 in de fijnstof is heel schadelijk. Je zou het moeten onderzoeken, maar de roker is altijd in het nadeel omdat je dat eenvoudig kunt voorkomen (niet roken).

quote:
Dat is hoe ik het zelf ervaar. Destijds kon ik me niet n keer opdrukken en doordat ik vaak ongezond at as ik vaak moe. Wat jij zegt klopt, maar wat ik zeg, klopt ook. Ik voel me fitter dan destijds.
Het is ook heel goed dat je die levensstijl aangepast hebt, dat gaat je zeker iets brengen als je ouder wordt. En als je je nu fit en goed voelt, dan is dat al een prachtige winst tov toen :)
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 11:33:32 #26
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198334366
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:04 schreef Federer-fan het volgende:

Dat is hoe ik het zelf ervaar. Destijds kon ik me niet n keer opdrukken en doordat ik vaak ongezond at as ik vaak moe. Wat jij zegt klopt, maar wat ik zeg, klopt ook. Ik voel me fitter dan destijds.
Conditie is ook simpelweg gewenning. Ik heb ook jaren als een couch potato geleefd op hamburgers en bier. Gevolg, nul conditie en man-tits :')

Tot een jaar of twee geleden, roer totaal omgegooid en veel meer op eten gaan letten en gaan sporten, combo van cardio en krachttraining. Resulteerde binnen een jaar in een flink fysiek zichtbaar verschil en conditie.

Waar ik eerst trots was als ik 20 push-ups haalde, haal ik er nu in een kwartier ongeveer 200 8-)
pi_198334578
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:33 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Conditie is ook simpelweg gewenning. Ik heb ook jaren als een couch potato geleefd op hamburgers en bier. Gevolg, nul conditie en man-tits :')

Tot een jaar of twee geleden, roer totaal omgegooid en veel meer op eten gaan letten en gaan sporten, combo van cardio en krachttraining. Resulteerde binnen een jaar in een flink fysiek zichtbaar verschil en conditie.

Waar ik eerst trots was als ik 20 push-ups haalde, haal ik er nu in een kwartier ongeveer 200 8-)
Ik haal er nog geen 20 in een jaar :')
pi_198334597
Maar om even terug te komen op de Corona, en dan ook nog eens positief:
quote:
04:50

In de Verenigde Staten zijn de afgelopen 24 uur minder dan 40.000 nieuwe gevallen van het coronavirus vastgesteld, blijkt uit cijfers van Johns Hopkins University in Baltimore. Het is voor het eerst in vijf maanden tijd dat het aantal besmettingen onder de 40.000 duikt. Ook het aantal dagelijkse sterfgevallen en ziekenhuisopnames neemt af.

Het hoogste aantal besmettingen met Covid-19 op n dag was op 8 januari, toen de VS bijna 300.000 nieuwe coronagevallen registreerden. Nu is het aantal besmettingen weer terug op het niveau van voor de feestdagen eind vorig jaar, toen veel Amerikanen, ondanks waarschuwingen, door het land reisden en elkaar opzochten.

Mogelijk is de afname te verklaren doordat steeds meer Amerikanen een vaccin krijgen tegen het virus. De Amerikaanse president Joe Biden heeft als doel gezet om in de eerste honderd dagen van zijn ambtsperiode 100 miljoen Amerikanen in te laten enten. Op dit moment ligt hij voor op schema. Het aantal gevaccineerde Amerikanen evenaart bijna het totale aantal besmettingen (zo'n 30 miljoen) dat in de VS is vastgesteld sinds het begin van de pandemie.

Ook in de VS lijkt het er op dat de vaccins langzamerhand zichtbaar worden.
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 11:50:19 #29
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198334691
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik haal er nog geen 20 in een jaar :')
Haha ook jij kan dat verbeteren, mits je regelmatig dat soort oefeningen gaat doen.
De motivatie vinden..... dat is vaak het dingetje bij veel mensen ;)
pi_198334870
Gezond leven is ook wel een kwestie van gewenning. Ik eet al bijna 10 jaar geen (snelle) suikers meer. Wel koolhydraten (maar alleen volkoren) en fruit maar geen producten met toegevoegde suikers. Natuurlijk is dat in het begin moeilijk. Maar ik heb die keuze gemaakt voor mijn gezondheid. Gevolg is dat ik al jaren min of meer op hetzelfde gewicht ben. Ook vind ik de smaak van dingen die met suiker gezoet zijn niet meer lekker. Ik kan nog altijd genieten van eten, maar geniet meer van gezonder eten.

Ongezond eten is ook een beetje een glijdende schaal. Ongezonde producten zijn door de grote concerns zo ontworpen dat je er steeds meer van in je mond wil stoppen. Je zult bij het eten van veel suikers, vetten en zout altijd meer en meer nodig hebben om je verzadigd te voelen. Als de overheid daar meer in zou sturen (door bijv. strengere eisen aan verpakkingen te stellen, belastingen op suikers te heffen, afspraken met producten te maken etc.), zou dat gemiddeld zeker schelen in de gezondheid van mensen.

De meeste welvaartsziekten zul je door gezonde voeding kunnen vermijden. Daarnaast zijn er natuurlijk ziekten waar je weinig aan kunt doen, maar je maakt je overlevingskansen wel groter door gezond te leven. Corona is denk ik iets wat je niet gemakkelijk kunt vermijden, maar als je gezond leeft is de kans dat je eraan overlijdt wel heel erg klein. Kanker kun je misschien deels vermijden, maar je kunt ontzettende pech hebben natuurlijk. Nederland heeft hele hoge aantallen huid- en darmkanker. De overheid zou meer moeten doen om bijvoorbeeld mensen te waarschuwen voor de gevaren van de zon. Darmkanker wordt dan vermoedelijk weer vaak veroorzaakt door ongezonde voeding.

Jaarlijks overlijden er in Nederland zo'n 20.000 mensen door roken. De werkelijke aantallen liggen mogelijk hoger en ook meeroken is hierbij niet meegerekend. Je kunt je ook voorstellen wat voor druk dat voor de ziekenhuizen oplevert. Als die mensen gemiddeld een week in het ziekenhuis liggen, liggen er dus constant zo'n 384 mensen in het ziekenhuis vanwege roken.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198335649
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat ik het een belachelijke stelling vind dat je genoeg weerstand zou hebben als je na een jaar nog niet ziek bent geworden.
Natuurlijk kan je altijd ziek worden, ongeacht je weerstand, maar na een jaar vol risico's en besmettingsgevaar nog steeds niet ziek te zijn geweest denk ik echt dat ik nu niet alsnog vatbaar ben........Maar verschillende meningen hierover kunnen en mogen er zijn :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2021 12:45:15 ]
pi_198335955
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je altijd ziek worden, ongeacht je weerstand, maar na een jaar vol risico's en besmettingsgevaar nog steeds niet ziek te zijn geweest denk ik echt dat ik nu niet alsnog vatbaar ben........Maar verschillende meningen hierover kunnen en mogen er zijn :)
Voor hetzelfde geld heb je het vorig jaar maart al gehad zonder noemenswaardige symptomen *O*
pi_198336065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:04 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld heb je het vorig jaar maart al gehad zonder noemenswaardige symptomen *O*
Zou ook nog kunnen inderdaad :)


Maar ben eigenlijk dit jaar nooit bang geweest voor corona. Heb het wel serieus genomen hoor en me netjes aan de regels gehouden, maar sinds mijn valpartij wat een operatie en halfjaar revalidatie opleverde denk ik wel: je loopt altijd risico dat je iets overkomt.....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2021 13:19:35 ]
pi_198336346
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:44 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je altijd ziek worden, ongeacht je weerstand, maar na een jaar vol risico's en besmettingsgevaar nog steeds niet ziek te zijn geweest denk ik echt dat ik nu niet alsnog vatbaar ben........Maar verschillende meningen hierover kunnen en mogen er zijn :)
Nou probeer het eens, laat je eens onderhoesten :D
Tap tap tap
pi_198336414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Of je hebt een jaar voorzichtig gedaan, dat kan ook :{
Of niet voorzichtig gedaan en geluk gehad.

Ik ken mensen die incl. hun omgeving vrijwel de gehele pandemie aardig wat contacten hebben onderhouden, maar waarbij zowel zijzelf als niemand in hun omgeving corona hebben gekregen.
Terwijl er verspreidingstechnisch al gauw vele besmettingen zouden zijn zodra corona intrede zou doen in dat netwerk. En het is onwaarschijnlijk dat die bij personen van uiteenlopende leeftijden zich toevallig asymptomatisch uitte.

Ik las hier ook al een keer over iemand die het uitblijven van coronabesmettingen in zijn/haar omgeving als teken zag dat iedereen in die omgeving zich blijkbaar toch nog voldoende aan de maatregelen hield. Zulk wensdenken is toch wel tricky in mijn ogen.

quote:
17s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:10 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Zou ook nog kunnen inderdaad :)

Maar ben eigenlijk dit jaar nooit bang geweest voorcorona. Heb het wel serieus genomen hoor en me netjes aan de regelsgehouden, maar sinds mijn valpartij wat een operatie en halfjaar revalidatie opleverde denk ik wel: je loopt altijd risico dat je iets overkomt.....
Het problematische van deze pandemie zijn dan ook niet de risico's op persoonlijk niveau... Was het maar zo'n feest, dat had de bestrijding een stuk eenvoudiger kunnen maken. En bovendien onderschatten bijv. veel 50+ mannen die niet al te dik zijn hun kwetsbaarheid en potentile kans op de IC te belanden. Leeftijd en geslacht kunnen je ondanks een goede gezondheid en dito conditie sterk op achterstand zetten in de mate waarin een infectieziekte je kan treffen. Kwetsbaar, dat zijn anderen vooral, niet zijzelf, in de ogen van de meeste mensen.

Mensen die zich moeten aanpassen vanwege een probleem dat zich qua risico's met name afspeelt op een te abstract niveau voor hun denken afspeelt, dat is geen succes. Ons brein schijnt ook niet gemaakt te zijn voor concepten als expotentile groei, het is menselijk om dat consequent te onderschatten.

[ Bericht 0% gewijzigd door SignificanteAnder op 05-03-2021 13:34:01 ]
pi_198336456
Maar ik zie de toekomst voor komend jaar wel zonnig in vanwege de vaccinaties.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:35:20 #37
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198336537
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik haal er nog geen 20 in een jaar :')
Dat kon ik dus ookniet, niet eentje,zelfsniet vanaf mijn knieen. En serie van 3x 30 ademhalingshoefeningen van Wim Hof en ik deed er zonder moeite 10. Is dit filmpje:


Maar er zijn er nog veel meer.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198336797
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou probeer het eens, laat je eens onderhoesten :D
Als ik zoiets tegen mijn partner zou zeggen dan zou ik 2 maanden op de bank slapen _O-
pi_198336866
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:28 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Of niet voorzichtig gedaan en geluk gehad.

Ik ken mensen die incl. hun omgeving vrijwel de gehele pandemie aardig wat contacten hebben onderhouden, maar waarbij zowel zijzelf als niemand in hun omgeving corona hebben gekregen.
Terwijl er verspreidingstechnisch al gauw vele besmettingen zouden zijn zodra corona intrede zou doen in dat netwerk. En het is onwaarschijnlijk dat die bij personen van uiteenlopende leeftijden zich toevallig asymptomatisch uitte.

Ik las hier ook al een keer over iemand die het uitblijven van coronabesmettingen in zijn/haar omgeving als teken zag dat iedereen in die omgeving zich blijkbaar toch nog voldoende aan de maatregelen hield. Zulk wensdenken is toch wel tricky in mijn ogen.
[..]

Het problematische van deze pandemie zijn dan ook niet de risico's op persoonlijk niveau... Was het maar zo'n feest, dat had de bestrijding een stuk eenvoudiger kunnen maken. En bovendien onderschatten bijv. veel 50+ mannen die niet al te dik zijn hun kwetsbaarheid en potentile kans op de IC te belanden. Leeftijd en geslacht kunnen je ondanks een goede gezondheid en dito conditie sterk op achterstand zetten in de mate waarin een infectieziekte je kan treffen. Kwetsbaar, dat zijn anderen vooral, niet zijzelf, in de ogen van de meeste mensen.

Mensen die zich moeten aanpassen vanwege een probleem dat zich qua risico's met name afspeelt op een te abstract niveau voor hun denken afspeelt, dat is geen succes. Ons brein schijnt ook niet gemaakt te zijn voor concepten als expotentile groei, het is menselijk om dat consequent te onderschatten.
Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ik nooit bang ben geweest voor corona en na dit jaar er ook niet meer bang voor ga worden.......dit staat echt volkomen los van of ik het risico wel/niet zie en of ik wel/niet snap wat expotintele groei betekent, ik wilde alleen mijn eigen nuchtere gevoel hierbij aangeven.....

Dus nee @CherryLips ik ga me niet laten onderhoesten want dan wt ik inderdaad wel wat dat voor consequenties geeft......
pi_198336881
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ik nooit bang ben geweest voor corona en na dit jaar er ook niet meer bang voor ga worden.......dit staat echt volkomen los van of ik het risico wel/niet zie en of ik wel/niet snap wat expotintele groei betekent, ik wilde alleen mijn eigen nuchtere gevoel hierbij aangeven.....
Nogal wiedes dat je niet bang bent. Voor de meeste mensen is er weinig te vrezen. Bangheid is vooral iets dat mensen voor wie het boven de pet gaat allemaal op anderen projecteren.

Ik ken niemand die 'bang' is, dus vind het nogal een open deur om dat niet te zijn. (uitzonderingen die daar een goede reden voor hebben daar gelaten)
pi_198336917
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:55 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Nogal wiedes dat je niet bang bent. Voor de meeste mensen is er weinig te vrezen. Bangheid is vooral iets dat mensen voor wie het boven de pet gaat allemaal op anderen projecteren.
Tja, genoeg meegemaakt in mijn leven...dat plaatst dingen wel in perspectief
pi_198336972
quote:
13:17

Honderdduizenden 75- tot 79-jarige Nederlanders die nog op zichzelf wonen, zijn aan de beurt om een coronavaccin te krijgen. Zij ontvangen vanaf morgen een uitnodiging van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), waarmee ze een prikafspraak kunnen maken. Het gaat om ongeveer 812.000 mensen, die worden ingent met het middel Comirnaty van Pfizer en BioNTech. Voor de prik kunnen ze terecht bij meer dan zestig vaccinatielocaties in het land.

In de afgelopen weken is al begonnen met het inenten van mensen van 80 jaar en ouder die nog zelfstandig wonen. In die groep zijn tot nu toe ongeveer 400.000 mensen gevaccineerd. Enkele honderden van hen hebben ook al een tweede prik gekregen, waarmee ze in elk geval voorlopig beschermd zouden moeten zijn tegen het coronavirus. Bij de vaccinatie werkt de overheid van oud naar jong, hierna zijn de 70- tot 74-jarigen aan de beurt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-sneltest~a43417e7/

Lekker bericht! 80+ is nagenoeg klaar, op naar de volgende groep. Mijn ouders/schoonouders schieten ook op, die zitten in de groep 70-74. Nog even tandjes op elkaar :)
pi_198337023
Kom d'r maar in @Federer-fan!

Het eerste getal van de dag is positief :)
pi_198337068
twitter

En de volgende groep is aan de beurt!
pi_198337093
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:07 schreef Freudie het volgende:
[ twitter ]
En de volgende groep is aan de beurt!
COR / Het Positiviteitstopic #31 - Beter weer, betere cijfers!

;)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:09:09 #46
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198337104
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patinten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een minieme stijging op de IC’s maar een lichte daling op de verpleegafdelingen. In totaal een daling van 12 in de ziekenhuizen. Het zijn 1.911 bezette bedden in totaal. Hopelijk zitten we morgen weer onder de 1.900.

1) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- vrijdag 5 maart: 541 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,4%);
- donderdag 4 maart: 539 (absolute daling 10; relatieve daling 1,8%);
- woensdag 3 maart: 549 (absolute stijging 9; relatieve stijging 1,7%);
- dinsdag 2 maart: 540 (absolute stijging 4; relatieve stijging 0,7%);
- maandag 1 maart: 536 (absolute stijging 10; relatieve stijging 1,9%);
- zondag 28 februari: 526 (absolute stijging 8; relatieve stijging 1,5%);
- zaterdag 27 februari: 518 (absolute daling 7; relatieve daling 1,3%);
- vrijdag 26 februari: 525 (absolute daling 1; relatieve daling 0,2%).

2) NEDERLANDSE PATINTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- vrijdag 5 maart: 1.370 (absolute daling 14; relatieve daling 1,0%);
- donderdag 4 maart: 1.384 (absolute daling 13; relatieve daling 0,9%);
- woensdag 3 maart: 1.397 (absolute daling 47; relatieve daling 3,3%);
- dinsdag 2 maart: 1.444 (absolute stijging 69; relatieve stijging 5,0%);
- maandag 1 maart: 1.375 (absolute stijging 53; relatieve stijging 4,0%);
- zondag 28 februari: 1.322 (absolute stijging 31; relatieve stijging 2,4%);
- zaterdag 27 februari: 1.291 (absolute daling 48; relatieve daling 3,6%);
- vrijdag 26 februari: 1.339 (absolute daling 22; relatieve daling 1,6%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198337133
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:55 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Nogal wiedes dat je niet bang bent. Voor de meeste mensen is er weinig te vrezen. Bangheid is vooral iets dat mensen voor wie het boven de pet gaat allemaal op anderen projecteren.

Ik ken niemand die 'bang' is, dus vind het nogal een open deur om dat niet te zijn. (uitzonderingen die daar een goede reden voor hebben daar gelaten)
Ik ben zo'n bangerd :D Ik heb niet het idee dat ik onsterfelijk ben of dat het bij mij bij een snotneus blijft, ondanks m'n leeftijd. Maar ik ben sowieso wel een hypochonder, heb ook wel een beetje een krakkemikkig lijf dus misschien vertrouw ik daar niet te veel op.
Tap tap tap
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:15:04 #49
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198337194
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:54 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat ik nooit bang ben geweest voor corona en na dit jaar er ook niet meer bang voor ga worden.......dit staat echt volkomen los van of ik het risico wel/niet zie en of ik wel/niet snap wat expotintele groei betekent, ik wilde alleen mijn eigen nuchtere gevoel hierbij aangeven.....

[...]
Heel goed en heel positief. Ook niet bang zijn, is goed voor je immuunsysteem.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198337214
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:12 schreef Freudie het volgende:

[..]

Ow, sorry!
Haha geeft niets, beter 2x positief dan geen keer!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:16:10 #51
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198337217
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben zo'n bangerd :D Ik heb niet het idee dat ik onsterfelijk ben of dat het bij mij bij een snotneus blijft, ondanks m'n leeftijd. Maar ik ben sowieso wel een hypochonder, heb ook wel een beetje een krakkemikkig lijf dus misschien vertrouw ik daar niet te veel op.
Dat snap ik wel en ik ben daar helaas ook zelf niet 'immuun' voor. Vooral een half jaar geleden raakte ik wel een beetje in de stress wanneer ik moest hoesten.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198337244
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Haha geeft niets, beter 2x positief dan geen keer!
Nou ja, behalve in het geval van Covid dan...
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 14:20:27 #53
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198337295
Ergens ben ik wel jaloers op mensen die bijv in de afgelopen 2/3 maanden positief zijn getest en "genezen" zijn zonder al teveel problemen of moeite (want dat zijn er stiekem ook een heuleboel, maar daar schrijft de media niet graag over want dat boezemt te weinig angst in ;) ).

Dan weet je namelijk dat je vrijwel zeker immuun bent en kan je ook gewoon weer je ding zorgeloos doen zonder dat stemmetje in je achterhoofd van, uh-oh.... straks ben je besmet!
pi_198337317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
Ergens ben ik wel jaloers op mensen die bijv in de afgelopen 2/3 maanden positief zijn getest en "genezen" zijn zonder al teveel problemen of moeite (want dat zijn er stiekem ook een heuleboel, maar daar schrijft de media niet graag over want dat boezemt te weinig angst in ;) ).

Dan weet je namelijk dat je vrijwel zeker immuun bent en kan je ook gewoon weer gewoon je ding zorgeloos doen zonder dat stemmetje in je achterhoofd van, uh-oh.... straks ben je besmet!
Gelukkig gaat het vanaf nu snel (kan het snel gaan). Vaccinaties gaan straks sneller, en het weer gaat uiteindelijk ook meehelpen (zie vorig jaar). Ik zie het positief in! #houvol.
pi_198337339
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Heel goed en heel positief. Ook niet bang zijn, is goed voor je immuunsysteem.
:)
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 14:24:03 #56
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198337347
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:21 schreef Freudie het volgende:

[..]

Gelukkig gaat het vanaf nu snel (kan het snel gaan). Vaccinaties gaan straks sneller, en het weer gaat uiteindelijk ook meehelpen (zie vorig jaar). Ik zie het positief in! #houvol.
Ik ben ook wel positief hoor, en ik acht de kans dat ik in het ziekenhuis beland bij een eventuele besmetting zeer zeer klein. Maar tis meer wat ik schreef van, ergens zou je bijna willen dat je het een keer gehad hebt, in de zin van "oke, been there done that"

Een vriend van me is in april vorig jaar dus ziek geweest (niet heftig, na een weekje was hij weer opgeknapt) en die heeft dit hele jaar gewoon zijn ding zorgeloos gedaan onder het mom van 'ik heb het al gehad'.
Daar was ik wel jaloers op haha.
pi_198337381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:17 schreef Freudie het volgende:

[..]

Nou ja, behalve in het geval van Covid dan...
True. True.
pi_198337390
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ben ook wel positief hoor, en ik acht de kans dat ik in het ziekenhuis beland bij een eventuele besmetting zeer zeer klein. Maar tis meer wat ik schreef van, ergens zou je bijna willen dat je het een keer gehad hebt, in de zin van "oke, been there done that"

Een vriend van me is in april vorig jaar dus ziek geweest (niet heftig, na een weekje was hij weer opgeknapt) en die heeft dit hele jaar gewoon zijn ding zorgeloos gedaan onder het mom van 'ik heb het al gehad'.
Daar was ik wel jaloers op haha.
Herkenbaar, geldt ook voor mijn overbuurman. Niet heel veel last, beetje hoesten, en klaar. Maar goed. We zijn d'r bijna!
pi_198337669
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-sneltest~a43417e7/

Lekker bericht! 80+ is nagenoeg klaar, op naar de volgende groep. Mijn ouders/schoonouders schieten ook op, die zitten in de groep 70-74. Nog even tandjes op elkaar :)
Mooi! Mijn pa is 79, woont thuis, maar is echt wel krakkemikkig, bijna 40 jaar geleden aan de dood ontsprongen (kreeg een uur nadat hij in het ziekenhuis kwam een zware hartaanval), en nu is het hart zo'n beetje het enige waar hij geen last van heeft. Suiker, overgewicht, problemen met ruggegraat, benen, ogen. Hoop dat hij snel aan de beurt is.

En iets wat helemaal niks met C te maken heeft, maar waar mijn vriendin gister helemaal blij van werd:

Lewis Hamilton bewondert haar werk

Die race bays waar Lewis het dus over heeft, en waar ze in staan, die heeft zij ontworpen :) .
pi_198337682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Mooi! Mijn pa is 79, woont thuis, maar is echt wel krakkemikkig, bijna 40 jaar geleden aan de dood ontsprongen (kreeg een uur nadat hij in het ziekenhuis kwam een zware hartaanval), en nu is het hart zo'n beetje het enige waar hij geen last van heeft. Suiker, overgewicht, problemen met ruggegraat, benen, ogen. Hoop dat hij snel aan de beurt is.

En iets wat helemaal niks met C te maken heeft, maar waar mijn vriendin gister helemaal blij van werd:

Lewis Hamilton bewondert haar werk

Die race bays waar Lewis het dus over heeft, en waar ze in staan, die heeft zij ontworpen :) .
Leuk! En hoop dat je pa snel aan de beurt is. Mijn moeder zit in de groep hieronder, dus hoop ook snel.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:55:44 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198337854
Hup, knallen met die handel! ^O^
pi_198337934
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

En iets wat helemaal niks met C te maken heeft, maar waar mijn vriendin gister helemaal blij van werd:

Lewis Hamilton bewondert haar werk

Die race bays waar Lewis het dus over heeft, en waar ze in staan, die heeft zij ontworpen :) .
Vet!
pi_198338168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Mooi! Mijn pa is 79, woont thuis, maar is echt wel krakkemikkig, bijna 40 jaar geleden aan de dood ontsprongen (kreeg een uur nadat hij in het ziekenhuis kwam een zware hartaanval), en nu is het hart zo'n beetje het enige waar hij geen last van heeft. Suiker, overgewicht, problemen met ruggegraat, benen, ogen. Hoop dat hij snel aan de beurt is.
Krakende wagens rijden het langst ;)

Nee zonder gekheid, hoop dat hij snel aan de beurt is!
pi_198338204
twitter


Iets hoger dan gisteren, maar nog steeds lager dan woensdag!
  Redactie Games vrijdag 5 maart 2021 @ 15:20:22 #65
181272 crew  Noppie2000
pi_198338280
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:16 schreef GereDathan het volgende:
[ twitter ]

Iets hoger dan gisteren, maar nog steeds lager dan woensdag!
En zo'n 500 lager dan vorige week!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:22:13 #66
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198338311
Besmettingcijfers dinsdag 24 november tot en met maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 december tot en met maandag 7 december
Totaal: 41.116:
Stijging t.o.v. week ervr': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 december tot en met maandag 14 december
Totaal: 58.065
Stijging t.o.v. week ervr': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 december tot en met maandag 21 december
Totaal: 79.328
Stijging t.o.v. week ervr': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 december tot en met maandag 28 december:
Totaal: 69.865
Daling t.o.v. week ervr: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 december tot en met maandag 4 januari
Totaal: 57.738
Daling t.o.v. week ervr: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 januari tot en met maandag 11 januari:
Totaal: 50.999
Daling t.o.v. week ervr: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 tot en met maandag 18 januari:
Totaal: 39.562
Daling t.o.v. week ervr: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 tot en met maandag 25 januari:
totaal: 35.727
Daling t.o.v. week ervr: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
totaal: 26.768
Daling t.o.v. week ervr: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
Totaal: 26.326
Daling t.o.v. week ervr: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 februari tot en met 15 februari:
totaal: 24.115
Daling t.o.v. week ervr: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 februari tot en met 22 februari:
totaal: 28.700
Stijging t.o.v. week ervr 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met 1 maart:
Stijging t.o.v. week ervr 10,3%

dinsdag: 3.797
woensdag: 4.362
donderdag: 5.011
vrijdag: 5.113
zaterdag: 4.937
zondag: 4.669
maandag: 3.762


totaal: 31.651

Besmettingcijfers dinsdag 2 maart tot en met 8 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: - 2,9%

dinsdag: 3.981
woensdag: 4.997
donderdag: 4.114
vrijdag: 4.669
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 31.081 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

https://i.ibb.co/vsKR1sb/20210301022005.jpg
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:25:06 #67
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198338352
Mooi dat het percentage positief nog steeds verder daalt *O*
pi_198338370
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:20 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

En zo'n 500 lager dan vorige week!
Ik was aan het wachten op @Oliver23 ;)

Maar ook dat is inderdaad erg fijn!
pi_198338430
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:25 schreef Tinos85 het volgende:
Mooi dat het percentage positief nog steeds verder daalt *O*
Ja, het aantal mensen dat getest wordt blijft ook onverminderd hoog. Goed om te zien, misschien met dank aan hooikoorts :D
pi_198338543
Met wat geluk was dit de "3e golf". Het vaccineren gaat ook lekker, gaan leuke maanden worden op deze manier.
pi_198338549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, het aantal mensen dat getest wordt blijft ook onverminderd hoog. Goed om te zien, misschien met dank aan hooikoorts :D
Toen het aantal testen omhoog ging, ging het aantal besmettingen ook omhoog. Het is prachtig om te zien dat ondertussen het aantal testen hoog blijft maar het aantal besmettingen omlaag gaat. En het percentage ook. Alles wijst erop dat we de goede kant op gaan, en dan is het nog maar 1e week maart!
pi_198338717
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:34 schreef pretpletter het volgende:
Met wat geluk was dit de "3e golf". Het vaccineren gaat ook lekker, gaan leuke maanden worden op deze manier.
Aangewakkerd door die verschrikkelijke Britse en ZA variant.

We lijken het, vooralsnog, bij het juiste eind te hebben gehad hier.
pi_198338736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:07 schreef Freudie het volgende:
[ twitter ]
En de volgende groep is aan de beurt!
Dan zal m'n vader dus snel een oproep krijgen. Vorige zomer 75 geworden.
pi_198339018
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:44 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dan zal m'n vader dus snel een oproep krijgen. Vorige zomer 75 geworden.
Ik hoop het voor jullie, mijn wappie tante die echt geen prik wilde, heeft hem al gehad... -O- 8)7
pi_198339047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik hoop het voor jullie, mijn wappie tante die echt geen prik wilde, heeft hem al gehad... -O- 8)7
Onderaan de streep positief is dat een positief resultaat natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')