abonnement Unibet Coolblue
pi_198319148
quote:
2s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zoals altijd: vergelijkingen met dingen die niet besmettelijk zijn slaan nergens op. Natuurlijk is het vreselijk als er een kind verdrinkt, maar een verdrinking zorgt niet voor 1,3 andere verdrinkingen en escaleert dus niet zoals covid dat wel doet.
Toch is er aangetoond dat een slechte zwemvaardigheid zorgt voor meer verdrinkingsdoden. Daarom kan je best pleiten dat zwemlessen de lockdown is tegen verdrinkingsdoden.
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:37:33 #204
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198319150
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waardoor het, gezien de huidige lijn van de regering, alleen maar weer langer duurt allemaal.

Ik snap het hoor, daar niet van. Maar ja. :{ Beetje contraproductief is het wel als we allemaal zo denken.
de rek is er bij velen uit, op een gegeven moment onhoudbaar.
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:38:31 #205
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198319160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:37 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Toch is er aangetoond dat een slechte zwemvaardigheid zorgt voor meer verdrinkingsdoden. Daarom kan je best pleiten dat zwemlessen de lockdown is tegen verdrinkingsdoden.
daar zijn zwemvesten voor, tevens geen verplichting om in de zomer te gaan zwemmen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:38:32 #206
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198319161
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:33 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat laatste vooral. Ik merk om me heen dat vooral die avondklok het breekpunt was. Ook omdat die ook klakkeloos iedere keer verlengt wordt. We zitten ook al een behoorlijke tijd in deze lockdown dus ook niet gek dat mensen langzaam breken. Daarom denk ik ook dat ze zo angstig zijn voor versoepelingen omdat ze weten dat het gewoon klaar is en een nieuwe verzwaring alleen maar meer negatief gaat werken.
Ik denk dat het door de mensen best wel wordt gewaardeerd als je zegt dat je de avondklok eraf haalt, niet omdat het goed gaat met het virusverloop, maar omdat het teveel gevraagd is om nog langer vol te houden. Als je dat maar duidelijk genoeg uitlegt zal er van alle kanten wel begrip zijn, en zal het er ook minder snel toe leiden dat mensen het zien als een teken dat er weer van alles kan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:40:22 #207
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198319184
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:37 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Toch is er aangetoond dat een slechte zwemvaardigheid zorgt voor meer verdrinkingsdoden. Daarom kan je best pleiten dat zwemlessen de lockdown is tegen verdrinkingsdoden.
Ze bezetten geen IC bedden, daar gaat het mis met de urgentie o|O
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:40:43 #208
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198319189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de rek is er bij velen uit, op een gegeven moment onhoudbaar.
En ik staar weer verder een dag naar het scherm, praat met mijn avatar collega's en kan 's avonds kiezen uit het opbeurende aanbod van diverse talkshows; Op 1 en Jinek. Tussendoor mijn dagelijkse rondje hardlopen of wandelen.

Ja ik vind het niet zo leuk meer zo. Ik zie regelmatig vrienden voor wandelen en eten, maar het weegt niet meer op tegen de levensvreugde die ik kreeg door alles wat nu niet meer kan nee. En de 'je doet het voor een ander' gaat voor mij op een gegeven moment meewegen. Ik kan daar niet meer zoveel mee, als mijn eigen leven een soort groundhog day is al 5 maanden...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:40:53 #209
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198319194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daar zijn zwemvesten voor, tevens geen verplichting om in de zomer te gaan zwemmen.
Jij hebt geen kinderen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198319201
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:38 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat het door de mensen best wel wordt gewaardeerd als je zegt dat je de avondklok eraf haalt, niet omdat het goed gaat met het virusverloop, maar omdat het teveel gevraagd is om nog langer vol te houden. Als je dat maar duidelijk genoeg uitlegt zal er van alle kanten wel begrip zijn, en zal het er ook minder snel toe leiden dat mensen het zien als een teken dat er weer van alles kan.
Ze moeten wel omdat binnenkort de zomertijd in gaat en het langer licht blijft. Ook hebben ze al gezegd dat die tijdens de verkiezingen eigenlijk al niet geld. Het is gewoon een domme regel geweest.
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:42:50 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198319221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:40 schreef popje het volgende:

[..]

En ik staar weer verder een dag naar het scherm, praat met mijn avatar collega's en kan 's avonds kiezen uit het opbeurende aanbod van diverse talkshows; Op 1 en Jinek. Tussendoor mijn dagelijkse rondje hardlopen of wandelen.

Ja ik vind het niet zo leuk meer zo. Ik zie regelmatig vrienden voor wandelen en eten, maar het weegt niet meer op tegen de levensvreugde die ik kreeg door alles wat nu niet meer kan nee. En de 'je doet het voor een ander' gaat voor mij op een gegeven moment meewegen. Ik kan daar niet meer zoveel mee, als mijn eigen leven een soort groundhog day is al 5 maanden...
Misschien moet je eens wat anders gaan doen dan naar Jinek of Op1 kijken...
pi_198319225
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daar zijn zwemvesten voor, tevens geen verplichting om in de zomer te gaan zwemmen.
Jij woont in de Sahara? Hier in Nederland is redelijk veel water te vinden waar je ook in ter recht kan komen zonder dat je wilt gaan zwemmen. Als je dan in Nederland bent loop je dan ook permanent met een zwemvest aan?
pi_198319253
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daar zijn zwemvesten voor, tevens geen verplichting om in de zomer te gaan zwemmen.
Ik ben het vaak met je eens maar in deze niet.

Zwemvesten zijn geen vervanging van zelfredzaamheid in het water.

God verhoede dat het mijn eigen kind niet is. Maar ik kondig bij deze vast de nieuwsberichten aan in de zomer dat er WEER een kind is verzopen in een of andere vijver, of het zwembad thuis. En dat dit waarschijnlijk voorkomen had kunnen worden als de zwemles gewoon was dooegegaan.
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:47:20 #214
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198319283
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:42 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat anders gaan doen dan naar Jinek of Op1 kijken...
De onlyfans van Eragon? ;)

Maar inderdaad, ik zet redelijk vaak die troep af, soms laat ik me ook teveel meeslepen in het geheel van nieuws. Uiteindelijk verloopt dit even snel als een plantje wat moet groeien. Ik kan wel blijven kijken naar die boom in de tuin, maar het duurt echt nog wel een paar maand voor ik in de schaduw ervan kan zitten. dan heeft het weinig zin om elke dag alle bladknopjes met de hand te gaan tellen en te hopen dat het dan sneller gaat ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198319295
Het hele punt van zwemlessen is dan ook om te voorkomen dat kinderen verzuipen als ze al dan niet per ongeluk in het water donderen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:48:37 #216
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198319301
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

De onlyfans van Eragon? ;)

Maar inderdaad, ik zet redelijk vaak die troep af, soms laat ik me ook teveel meeslepen in het geheel van nieuws. Uiteindelijk verloopt dit even snel als een plantje wat moet groeien. Ik kan wel blijven kijken naar die boom in de tuin, maar het duurt echt nog wel een paar maand voor ik in de schaduw ervan kan zitten. dan heeft het weinig zin om elke dag alle bladknopjes met de hand te gaan tellen en te hopen dat het dan sneller gaat ;)
Ik ga tegenwoordig elke dag naar bed om 2230 om de talkshows te vermijden...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 14:50:58 #217
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198319336
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:48 schreef popje het volgende:

[..]

Ik ga tegenwoordig elke dag naar bed om 2230 om de talkshows te vermijden...
ik ben opnieuw begonnen met de X-Files. Is realistischer dan de koers van het kabinet. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 4 maart 2021 @ 14:57:34 #218
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198319421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:34 schreef popje het volgende:

[..]

Ik ga me er niet meer aan houden hoor, ik ben er klaar mee #freedepiepel
Bedankt voor je egoistische inborst.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_198319464
Van de NOS Live blog:

quote:
Uitbraak op Limburgse basisschool
Basisschool De Riet in Panningen is gesloten, omdat zeker zes leraren en een onbekend aantal leerlingen besmet zijn geraakt met het coronavirus. Tot wanneer de school dicht blijft, is nog niet bekend, schrijft 1Limburg.

Het besluit is genomen in overleg met de GGD Limburg-Noord, zegt voorzitter Huntjens van onderwijsstichting Prisma. Volgens hem is er geen peil te trekken op de zaak. "Er zijn ook mensen negatief getest. Dat maakt de situatie onduidelijk. Het virus is nu verspreid door de school. En we weten niet wanneer iemand besmet is geraakt. Dit risico is genomen door de scholen te openen, dat wisten we. Helaas hebben wij nu te maken met de gevolgen."

Fusieschool De Riet telt twee gebouwen op de grens van Helden en Panningen. De school heeft 25 teamleden en zo'n 300 leerlingen.

Een onbekend aantal leerlingen is ook zo ruim.

De scholen gaan echt iedere verdere versoepeling belemmeren.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:02:20 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198319475
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:01 schreef maan_man het volgende:

De scholen gaan echt iedere verdere versoepeling belemmeren.
Er kan juist best het een en ander open als ze de scholen dicht zouden houden.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:04:29 #221
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198319498
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:01 schreef maan_man het volgende:
Van de NOS Live blog:
[..]

Een onbekend aantal leerlingen is ook zo ruim.

De scholen gaan echt iedere verdere versoepeling belemmeren.
Dit is dus nu op 0.015% van de basisscholen het geval? Of zijn het er al wat meer?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198319504
quote:
2s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er kan juist best het een en ander open als ze de scholen dicht zouden houden.
Volgens mij zeg ik hetzelfde.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 15:06:18 #223
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198319519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:01 schreef maan_man het volgende:
Van de NOS Live blog:
[..]

Een onbekend aantal leerlingen is ook zo ruim.

De scholen gaan echt iedere verdere versoepeling belemmeren.
Onzin. Als iedereen een paar dagen ziek thuis zit is er niks aan de hand. Als de ziekenhuisopnames omhoog gaan, kan er sprake zijn van het dicht gooien van scholen.
Maar tot nu toe gaan de cijfers alleen maar naar beneden. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198319520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waardoor het, gezien de huidige lijn van de regering, alleen maar weer langer duurt allemaal.

Ik snap het hoor, daar niet van. Maar ja. :{ Beetje contraproductief is het wel als we allemaal zo denken. Tragisch dat we dan dus langer vast zitten aan een halfbakken lockdown, terwijl het vrij aannemelijk is dat als men zich beter aan de maatregelen houdt er meer dingen open zouden kunnen.

Lange termijngevolgen afhankelijk van groepsgedrag zijn een slechte individuele motivator helaas. Zie je ook bij ontwikkelingen op het gebied van klimaat.
Het is lullig als dat zo is, maar het hele 'gedrag is leidend' is ook wat moeilijk voor mensen om aan vast te houden. Wie houdt zich echt overal netjes aan? Als ik de stad in loop staan er matrixborden: "Blijf thuis - samen tegen corona" maar er zijn geen negatieve gevolgen als je niet daadwerkelijk 100% thuisblijft behalve voor boodschappen en een frisse neus. Terwijl als je dat wel doet, er geen merkbare positieve gevolgen zijn. Alleen maar diezelfde koppen van Mark en Hugo die op tv roepen dat "Als iedereen X doet, dan zijn we er sneller vanaf..." Maar dat is toch altijd hypothetisch.

Mensen zijn niet gemaakt om zich druk te maken om het lot van miljoenen anderen. Je eigen familie, buurt of dorp misschien net, daar houdt het wel een beetje op. Daarboven wordt het te abstract, dan gaat het om vreemdelingen en zijn consequenties niet direct merkbaar. Je kunt dat niet op landelijk niveau aansturen in een open samenleving. Of je moet dus inderdaad naar een autoritair model met checkpoints op alle aanvoerwegen naar een brandhaard, zoals in Australië, en een digitaal pasje om je eigen buurt in of uit te komen, zoals in China. Maar dat is een discussie die ook al tig keer gevoerd is.

Het is nog geen reden om nu alles te versoepelen, maar het feit is wel dat we er dicht bij zijn dat vaccinaties een groot deel van de ziekenhuis- en ic-bezetting zullen verminderen, en op den duur ook de besmettelijkheid. Dan komt er een kantelpunt waarop de regering (impliciet) zal moeten zeggen: vanaf nu is het je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je geen corona krijgt als je dat absoluut niet wil. Je verkleint de kans met X% door je te laten vaccineren zodra je de oproep ontvangt, zo niet ook prima, maar de karavaan trekt verder.

In het VK hebben ze een routekaart uitgebracht op het moment dat een kwart van de mensen een eerste prik heeft gekregen. Maar ja als je hier wacht tot dat moment, dan zit je dus nog twee maanden "We kunnen nog niks zeggen, maar hou vol!" te roepen, zonder ook maar het begin van een lichtpuntje aan het einde van de tunnel. Dat lijkt me niet een heel constructief beleidsvoorstel. Dan kunnen we ons eindeloos in de navel staren van hoe tragisch het is dat mensen zich in de tussentijd niet meer aan de regels houden, maar ja dat is dan wel het gevolg.
pi_198319525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:04 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit is dus nu op 0.015% van de basisscholen het geval? Of zijn het er al wat meer?
Ik zag laatst bij EenVandaag ook al een soortgelijk verhalen en volgens mij zijn er meer. Sowieso zien wij kinderen een inhaalslag maken in de statistieken.
pi_198319533
Zo daar waren we weer.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 15:08:32 #227
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198319548
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:06 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik zag laatst bij EenVandaag ook al een soortgelijk verhalen en volgens mij zijn er meer. Sowieso zien wij kinderen een inhaalslag maken in de statistieken.
wie is wij?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198319559
Present!

quote:
Update van 25 februari:

- 5.011 nieuw gemelde positieve testen
- 196 nieuwe ziekenhuisopnames
- 29 nieuwe IC-opnames
- 32 nieuwe overlijdens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198319569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Onzin. Als iedereen een paar dagen ziek thuis zit is er niks aan de hand. Als de ziekenhuisopnames omhoog gaan, kan er sprake zijn van het dicht gooien van scholen.
Maar tot nu toe gaan de cijfers alleen maar naar beneden. :)
Geen onzin, misschien wel als je er vanuit een logisch oogpunt naar kijkt, maar niet als je meeneemt hoe OMT en kabinet tot nu toe hebben geacteerd.
pi_198319575
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:01 schreef maan_man het volgende:
Van de NOS Live blog:
[..]

Een onbekend aantal leerlingen is ook zo ruim.

De scholen gaan echt iedere verdere versoepeling belemmeren.
Hier een dorpje verderop ook bij de kleuters:

https://dtvnieuws.nl/nieu(...)t-ons-tch-overvallen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:10:58 #231
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198319578
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:07 schreef Zipportal het volgende:
Zo daar waren we weer.
Welkom!
pi_198319579
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

wie is wij?
Wij, de mensheid.
pi_198319581
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

wie is wij?
Iedereen die er naar kijkt, denk ik. :')
Ook niet zo raar, ze worden nu pas getest.

*neemt netjes plaats op het bankje en wacht rustig de cijfers af... :{
pi_198319582
Nou, even de cijfers nog afwachten en dan ga ik het nieuws en de foks maar weer eens uitzetten :) Is het wel weer mooi geweest met dat deprimerende gedoe.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:11:41 #235
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198319589
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:11 schreef BlackLining het volgende:
Nou, even de cijfers nog afwachten en dan ga ik het nieuws en de foks maar weer eens uitzetten :) Is het wel weer mooi geweest met dat deprimerende gedoe.
Welnee, dit worden topcijfers! :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198319596
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:11 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Welnee, dit worden topcijfers! :P
In dat geval ga ik bier drinken.

:9
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 15:12:08 #237
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198319597
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:11 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wij, de mensheid.
Ik zie die cijfers niet. Al zegt dat meer over mij dan over de cijfers. :P
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198319611
5.5k vandaag gok ik, er moet nog wel even een angel in zitten. ;)

(Weet eigenlijk niet meer zo goed waar voorspellingen mogen, sorry)
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:13:06 #239
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198319613
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:12 schreef BlackLining het volgende:

[..]

In dat geval ga ik bier drinken.

:9
Er wordt zelfs gefluisterd dat de kroegen open kunnen... O-)
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198319621
Ik ga sowieso bier drinken ook al zijn het er 10k.
pi_198319629
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:13 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Er wordt zelfs gefluisterd dat de kroegen open kunnen... O-)
Ik heb zelfs gehoord dat er een blije hont in de kroeg zit.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 15:14:03 #242
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198319630
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:09 schreef maan_man het volgende:

[..]

Geen onzin, misschien wel als je er vanuit een logisch oogpunt naar kijkt, maar niet als je meeneemt hoe OMT en kabinet tot nu toe hebben geacteerd.
Het enige wat die kunnen zeggen is: pas op, pas op, pas op. Golf nr4, golf nr5, golf nr6. Gevaarlijke mutatie, gevaarlijke mutatie, gevaarlijke mutatie. Code zwart, code zwart, code zwart. Enzovoorts.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:14:51 #243
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198319638
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:14 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb zelfs gehoord dat er een blije hont in de kroeg zit.
*O*
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:15:13 #244
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198319646
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:14 schreef 4-elements het volgende:

[..]

*O*
Hoe is die daar gekomen dan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:15:42 #245
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198319656
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 14:48 schreef popje het volgende:

[..]

Ik ga tegenwoordig elke dag naar bed om 2230 om de talkshows te vermijden...
een vorm van avondklok dus
pi_198319659
- 4.114 nieuw gemelde positieve testen
- 167 nieuwe ziekenhuisopnames
- 31 nieuwe IC-opnames
- 33 nieuwe overlijdens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198319660
twitter
pi_198319664
twitter
  Redactie Frontpage donderdag 4 maart 2021 @ 15:16:11 #249
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198319667
Positief getest: 4.161
Totaal: 1.105.544 (+4.114 ivm -47 corr.)

Perc. positief 28 feb - 02 mrt: 8,2%

Opgenomen: 167
Huidig: 1.384 (-13)

Opgenomen op IC: 31
Huidig: 539 (-10)

Overleden: 33
Totaal: 15.730
https://twitter.com/mzelst/status/1367478923081224192
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:16:18 #250
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198319669
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:15 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hoe is die daar gekomen dan?
Via de polonaise vanwege deze topcijfers. ^O^
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198319670
Uitstekende cijfers!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198319672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Het enige wat die kunnen zeggen is: pas op, pas op, pas op. Golf nr4, golf nr5, golf nr6. Gevaarlijke mutatie, gevaarlijke mutatie, gevaarlijke mutatie. Code zwart, code zwart, code zwart. Enzovoorts.
Nou, volgens mij kunnen ze ook zeggen boven de 27 niet sporten, winkels dicht, zonnestudio's dicht,....
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:16:35 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198319674
Mooi, dan kunnen de kroegen open en de terrassen buiten worden gezet JAAAAAAA
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198319675
Nice!
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_198319678
Laatste update: 04-03-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 4161

Gemeentes met +10 besmettingen:
215 Rotterdam
134 Amsterdam
115 's-Gravenhage
72 Utrecht
49 Tilburg
49 Eindhoven
47 Groningen
46 Hoorn
42 Nijmegen
40 Gooise Meren
40 Helmond
39 Amersfoort
38 Leeuwarden
37 Dordrecht
37 Emmen
35 Apeldoorn
35 Zaanstad
35 Haarlemmermeer
35 Almere
34 Venlo
34 Vlaardingen
32 Bunschoten
32 Hardenberg
31 Schiedam
31 Purmerend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
20 gemeentes met 0 besmettingen
27 gemeentes met 1 besmettingen
82 gemeentes met 2-4 besmettingen
80 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php

[img]Kroegenopen.gif[/img]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:17:15 #256
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198319683
Topcijfers op alle fronten *G* *O*
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198319689
Goede cijfers om de avondklok nog even 3 maanden te verlengen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198319691
Dan wordt het nu tijd voor de grote kanteling. Niet meer "Ja de cijfers stijgen wel, maar het percentage positief getest daalt." Maar: "Ja de cijfers dalen wel, maar het percentage positief stijgt. Dit gaat niet goed!" :P
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:18:37 #259
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198319702
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:17 schreef Vasilevski het volgende:
Dan wordt het nu tijd voor de grote kanteling. Niet meer "Ja de cijfers stijgen wel, maar het percentage positief getest daalt." Maar: "Ja de cijfers dalen wel, maar het percentage positief stijgt. Dit gaat niet goed!" :P
je moet niet naar dagkoersen kijken :{w
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198319703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:17 schreef Vasilevski het volgende:
Dan wordt het nu tijd voor de grote kanteling. Niet meer "Ja de cijfers stijgen wel, maar het percentage positief getest daalt." Maar: "Ja de cijfers dalen wel, maar het percentage positief stijgt. Dit gaat niet goed!" :P
Hoi Hugo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 15:18:53 #261
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198319708
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:17 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 04-03-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 4161

Gemeentes met +10 besmettingen:
215 Rotterdam
134 Amsterdam
115 's-Gravenhage
72 Utrecht
49 Tilburg
49 Eindhoven
47 Groningen
46 Hoorn
42 Nijmegen
40 Gooise Meren
40 Helmond
39 Amersfoort
38 Leeuwarden
37 Dordrecht
37 Emmen
35 Apeldoorn
35 Zaanstad
35 Haarlemmermeer
35 Almere
34 Venlo
34 Vlaardingen
32 Bunschoten
32 Hardenberg
31 Schiedam
31 Purmerend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
20 gemeentes met 0 besmettingen
27 gemeentes met 1 besmettingen
82 gemeentes met 2-4 besmettingen
80 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.php

[ afbeelding ]
Mijn gemeente al bijna 2 weken geen besmettingen meer *G*
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:19:09 #262
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198319713
Goede cijfers. Wel een dagstijging van percentage positieve testen, toch? Gister 7.8 of zo?

quote:
2s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Er kan juist best het een en ander open als ze de scholen dicht zouden houden.
Ja. Jammer dat ze daar niet wat meer mee gingen experimenteren in plaats van telkens dezelfde versoepel volgorde aan te houden waardoor bepaalde dingen altijd achteraan mogen aansluiten en dus nooit de kans krijgen om aan te tonen dat die sector de cijfers niet verder doet stijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 15:19:13 #263
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198319715
pi_198319717
Lager dan gemiddeld *O*
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:19:28 #265
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198319719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:18 schreef noodgang het volgende:

Mijn gemeente al bijna 2 weken geen besmettingen meer *G*
Hier nog wel besmettingen, maar telkens onder de spoiler *O*
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:19:35 #266
14505 OProg
A Life in Music
pi_198319722
Ik ben eigenlijk vooral blij dat het niet omhoog knalt en dat we dit weekeinde wel aan de 1.5 miljoen gezette vaccins zitten.

En met deze wetenschap ga ik weer vrolijk verder aan het werk. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198319724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:18 schreef noodgang het volgende:

[..]

Mijn gemeente al bijna 2 weken geen besmettingen meer *G*
Mooi. Om dat te vieren mag je @Wereldgozer een abo cadeau doen.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 15:20:48 #268
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198319741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:19 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Mooi. Om dat te vieren mag je @:Wereldgozer een abo cadeau doen.
*G* Dat heb ik altijd al gewild. Het kan niet op vandaag zeg, ook al zulke nette dagcijfers
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:21:01 #269
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198319748
Benieuwd of de cijfers wederom vandaag in al het nieuws etc wordt vermeld.

Maar daar zullen de cijfers te goed voor zijn denk ik.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 15:21:21 #270
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198319754
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 15:21:43 #271
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198319758
pi_198319769
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaat goed, met een week of 2-3 (begin April) moet je toch dicht tegen die 5% positief aan gaan schuren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198319772
Zo even mijn scripts afvuren voor de rest van de mooie grafiekjes.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198319775
Geen goede cijfers. Gewoon klote cijfers.
pi_198319784
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 15:23:47 #276
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198319786
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:23 schreef Scrummie het volgende:
Geen goede cijfers. Gewoon klote cijfers.
Hoezo? Het blijft een beetje kabbelen maar slecht zou ik ze niet noemen.
pi_198319787
pi_198319793
pi_198319797
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:23 schreef Scrummie het volgende:
Geen goede cijfers. Gewoon klote cijfers.
15-20% minder besmettingen tov vorige week donderdag. Echt wel prima hoor..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198319808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Hoezo? Het blijft een beetje kabbelen maar slecht zou ik ze niet noemen.
Omdat er geen daling in zit.
pi_198319811
Vondelparkpiek
pi_198319814
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

15-20% minder besmettingen tov vorige week donderdag. Echt wel prima hoor..
Nope.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:25:37 #283
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_198319822
Kan deze website aan de OP worden toegevoegd? Meest complete overzicht wat betreft de stand van zaken rondom de vaccinaties:

https://coronabeeld.nl
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 15:25:44 #284
5428 crew  miss_sly
pi_198319824
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
Benieuwd of de cijfers wederom vandaag in al het nieuws etc wordt vermeld.

Maar daar zullen de cijfers te goed voor zijn denk ik.
Goh, NOS vermeldt gewoon de positieve berichten:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:25:49 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198319826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:21 schreef DonDruiper het volgende:
Benieuwd of de cijfers wederom vandaag in al het nieuws etc wordt vermeld.

Maar daar zullen de cijfers te goed voor zijn denk ik.
'We mogen nu niet verslappen, we hebben nog een maand extra avondklok nodig om het virus de genadeklap toe te dienen'
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:25:50 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198319827
quote:
Noord Holland :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 15:26:23 #287
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198319835
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat er geen daling in zit.
Niet? Ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Aantal patiënten daalt. Hey, een daling.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198319844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:26 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niet? Ziekenhuizen lopen langzaam leeg. Aantal patiënten daalt. Hey, een daling.
Oke.

Fijne middag allen.
pi_198319848
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nope.


Sterk dalende trend..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:30:19 #290
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198319885
Hadden we een paar maanden geleden ook zulke grote schommelingen in de dagcijfers? Ik kan me dat niet herinneren. Toch bizar, 20% erbij of eraf van de ene op de andere dag.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:31:08 #291
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198319897
quote:
2s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
Hadden we een paar maanden geleden ook zulke grote schommelingen in de dagcijfers? Ik kan me dat niet herinneren. Toch bizar, 20% erbij of eraf van de ene op de andere dag.
Wacht maar af, over 2 weken komt de kapperspiek.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:31:12 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198319898
quote:
2s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
Hadden we een paar maanden geleden ook zulke grote schommelingen in de dagcijfers? Ik kan me dat niet herinneren. Toch bizar, 20% erbij of eraf van de ene op de andere dag.
Toen hadden we vaak een piekdag en voor de rest was de daling of stijging vrij stabiel volgens mij.

Best grappig om dagelijks te zien hoe iedereen een andere kijk heeft op de cijfers :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198319903
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goh, NOS vermeldt gewoon de positieve berichten:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dan-gemiddeld.html
Het is natuurlijk makkelijker om in je eigen circlejerk te blijven, dan even daadwerkelijk te checken wat media schrijven. Bekend kwaaltje bij 'de media'-roepers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198319913
quote:
2s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:30 schreef Tijn het volgende:
Hadden we een paar maanden geleden ook zulke grote schommelingen in de dagcijfers? Ik kan me dat niet herinneren. Toch bizar, 20% erbij of eraf van de ene op de andere dag.
Zie deze, kun je best goed zien hoe groot de dag tot dag verschillen zijn/waren de afgelopen maanden:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198319914
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Wacht maar af, over 2 weken komt de kapperspiek.
Zolang er maar niet deze week een enorm piek komt en Mark & Hugo de kappers weer dichtflikkeren voor woensdag a.s.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198319940
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zie deze, kun je best goed zien hoe groot de dag tot dag verschillen zijn/waren de afgelopen maanden:

[ afbeelding ]
De laatste afdaling ^O^
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:34:31 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198319950
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zolang er maar niet deze week een enorm piek komt en Mark & Hugo de kappers weer dichtflikkeren voor woensdag a.s.
Over paniekvoetbal gesproken.
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:34:31 #298
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_198319952
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zolang er maar niet deze week een enorm piek komt en Mark & Hugo de kappers weer dichtflikkeren voor woensdag a.s.
Ik heb zaterdag een afspraak staan bij de kapper. We moeten dus nog even volhouden met zijn allen :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_198319955
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Wacht maar af, over 2 weken komt de kapperspiek.
Weet dat je het gekscherend bedoelt, maar het is natuurlijk wel enigszins in te calculeren dat deze versoepelingen voor een (lichte) toename gaan zorgen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:35:35 #300
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198319967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Weet dat je het gekscherend bedoelt, maar het is natuurlijk wel enigszins in te calculeren dat deze versoepelingen voor een (lichte) toename gaan zorgen.
Ik ben al helemaal in paniek, zelfs.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198320160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Aangezien ze de zuid-afrikaanse variant ook opgenomen hebben zou dit volgens mij ongeveer de berekening moeten zijn:

(1,02 * 0,5) + (1,26 * 0,5) + (1,37 * 0,0000001) + (0,1 * 01) = 1,09

50% 'oude variant', 50% 'brits', 0,000001% zuid-afrikaanse variant, 10% vaccinaties/immuniteit.
Waarom +0,1*01?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')