abonnement Unibet Coolblue
pi_198315125
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:46 schreef RM-rf het volgende:
Noemen ze dat ook een rapport tegenwoordig?

ik noem het eerder gewoon suggestief wat cijfers in een eprsbericht bijeen graaien en dan *paniek*paniek*peeuw*peeuw* roepen.
juist gepraktiseerd door de mensen die de termen 'fake-news' en 'leugenmedia' verzonnen lijken te hebben, en zeer graag gebruiken.

als in 1996 alle grenzen potdicht gegaan waren, zouden we helemaal niet opeens 400 miljard rijker zijn, maar vermoedelijk eerder een stuk armer en economisch failliet als nederland.

Noord-Korea stijl.
De betrokkenen bij het rapport:

- Universiteit Amsterdam
- Dr. J.H van de Beek studeerde wiskunde en informatica (Universiteit Utrecht) en culturele antropologie (Universiteit van Amsterdam) en promoveerde bij die universiteit op onderzoek naar migratieeconomie.
- Drs. H. Roodenburg studeerde economie in Rotterdam en was onder meer werkzaam bij het Centraal Planbureau (CPB).
- Dr. J. Hartog is emeritus hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam, waar hij benoemd werd in 1981. Sinds zijn emeritaat heeft hij een gast-aanstelling. Hij studeerde in Rotterdam en
Canada en heeft vele nationale en internationale publicaties op zijn naam over onderwijs en arbeidsmarkt.

- Drs. G. W. Kreffer is socioloog (Universiteit Leiden) en Master of Public Administration (Nederlandse
school voor Openbaar Bestuur). Hij adviseerde over arbeidsmarkt- en personeelsbeleid bij drie ministeries en de Gemeente Den Haag.
- Voor dit project stelde het CBS data beschikbaar ingevolge Projectovereenkomst 8290 Budgettaire gevolgen
van immigratie in Nederland (Universiteit van Amsterdam en CBS Microdata Services, 19 juni 2018).

[ Bericht 2% gewijzigd door Straatcommando. op 04-03-2021 10:15:36 ]
pi_198315131
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan wat je onder Ontwikkelingshulp verstaat natuurlijk. Ik ben zelf van mening dat een groot deel van ons defensiebudget en onze bijdragen aan de EU ook als Ontwikkelingshulp geregistreerd zouden moeten worden.
De bijdage aan de EU wordt ook grotendeels gewoon meegerekend als ontwikkelingshulp. Dat is al jaren zo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198315133
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:49 schreef Fcu030 het volgende:
En van mij mag het ook nog veel meer gaan kosten :)
Waarom?
pi_198315139
quote:
6s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De bijdage aan de EU wordt ook grotendeels gewoon meegerekend als ontwikkelingshulp. Dat is al jaren zo.
Dat wist ik helemaal niet. Dank voor de toelichting.
pi_198315155
De multi-culturele samenleving heeft de oorspronkelijke bevolking van dit land natuurlijk helemaal niks opgeleverd behalve misschien een lekker eettentje in de wijk.

Het is sowieso belachelijk dat 1 van de dichtstbevolkte landen ter wereld migranten gaat opnemen, na de oorlog moesten er nog mensen weg.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:57:45 #56
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198315160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:50 schreef JannekeC5 het volgende:
Het is helaas een industrie geworden, de immigranten/asiel/ontwikkelingsgelden, veel mensen verdienen er hun (heel veel) geld mee op kosten van de belasting betaler.
Wat mij betreft gaat het mes erin, meer geld beschikbaar voor de vergrijzing en zorg in eigen land, alsmede AOW leeftijd terug naar 65.
De belangen zijn groot. Je kunt dit op micro en op macro niveau bekijken. Op micro niveau zie je mensen die hulp zoeken en op macro niveau zie je wat er gebeurt als veel mensen wel of geen hulp krijgen.

Dat noemen ze dan hart en verstand.

En dat is dan ook het eeuwige verwijt aan rechts; dat ze geen hart hebben.

De waarheid ligt natuurlijk ergens in het midden. Je moet gewoon grenzen stellen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198315186
Maja nu wel lekker deugen en op elke hoek van de straat broodjes e.coli. en natuurlijk hebben we een tv programma compleet op deze mensen afgericht _O_ _O_

Wat is het toch goed gelukt _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_198315238
23500 eur in 25 jaar per nler valt toch wel mee?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198315264
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:05 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Weet je wat ook veel geld en problemen kost?

Boomers.

Dus allemaal een spuitje, heffen we de woningnood op, geld van pensioenen betalen we ons staatsschuld mee af. toch?
Wat is dit nou weer voor een kansloze post zeg.
Zou kun je alles wel dood relativeren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198315282
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:46 schreef RM-rf het volgende:
Noemen ze dat ook een rapport tegenwoordig?

ik noem het eerder gewoon suggestief wat cijfers in een eprsbericht bijeen graaien en dan *paniek*paniek*peeuw*peeuw* roepen.
juist gepraktiseerd door de mensen die de termen 'fake-news' en 'leugenmedia' verzonnen lijken te hebben, en zeer graag gebruiken.

als in 1996 alle grenzen potdicht gegaan waren, zouden we helemaal niet opeens 400 miljard rijker zijn, maar vermoedelijk eerder een stuk armer en economisch failliet als nederland.

Noord-Korea stijl.
Het rapport heeft duidelijke bronvermelding en uitleg van gebruikte methodes. Als er zaken niet kloppen kan dat met een review duidelijk naar voren komen.

Het probleem is dat deze discussie (politiek) te gevoelig is. De media zwijgen het dood, en de politiek is doodsbang extreem rechts en populisten met het onderwerp aan de haal gaan. Aan de andere kant van het politieke spectrum is de relatie kosten en vluchtelingen een taboe.

Het rapport draait vooral om de kosten en baten van migratie in beeld te brengen, en als beleidsadvies. Niet om de grenzen te sluiten voor migratie. Uiteraard wordt het verdraaid op twitter.
pi_198315312
Wajoo! Daar kun je heel wat ijsjes voor kopen bij de ijscoman!
Eens kijken
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:25:17 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198315517
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Naast de kosten zijn er ook grote gevolgen geweest op maatschappelijk gebied. Dat is overigens eerder toe te schrijven aan matig of afwezig beleid ipv rauwe getallen.

Hele steden hebben een demografische verschuiving doorgemaakt, sommige binnen een a twee generaties.
Vooral de volkswijken zijn totaal veranderd de afgelopen 40 jaar. Bovenmodaal merkt daar natuurlijk niet zoveel van.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198315614
Dat het geld heeft gekost is nog tot daaraantoe, want mensen helpen is een goed iets (al kan je je afvragen wat de maximale kosten mogen zijn). Maar dat ze dan vervolgens hier nog hun eigen cultuur willen opdringen gaat me te ver.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:31:18 #64
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198315618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Moet je eens indenken wat je als Nederland zou kunnen met 400 miljard.
Ik denk dat jij en ik er niks van gemerkt zouden hebben als die 400 mijard niet aan immigratie uitgegeven was, eerlijk gezegd.
pi_198315691
Waar ik treurig van wordt is dat er geen lerend vermogen is, en dat we gewoon doorgaan op dezelfde heilloze weg.
pi_198315774
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:08 schreef Mezano02 het volgende:

[..]

Het rapport heeft duidelijke bronvermelding en uitleg van gebruikte methodes. Als er zaken niet kloppen kan dat met een review duidelijk naar voren komen.
Alsof degenen die een harde pener hiervan krijgen het ene zak uitmaakt of het werkelijk klopt... bepaalde gasten willen dit gewoon geloven, of de cijfers nu klopen of gewoon met veel fantasie bij elkaar opgeteld.

Zeker kort voor de verkiezingen is het altijd een goede truc van rechtse partijen de 'joker' naar bv migranten te geven en een aantal beinvloedbare mensen de indruk te geven dat 'als de migranten er niet waren, ze zomaar 400 miljard rijker geweest waren'.
Verkiezingsretoriek die het ook al dertig jaar erg goed lijkt te doen (en precies ok de periode betreft dat de VVD uitgroeide tot de grootste en almachtigste partij)

stel je voor dat die mensen gewoon tegen de rechtse partijen zouden stemmen die al 25 jaar continue aan de macht zijn? en al die tijd een neo-liberale agenda doorgezet hebben 'om de nederlandse economie beter te maken'...
En dan van de midden en lagere klassen vaak 'offers' vroeger, met de belofte dat ze het 'daarna veel beter zouden krijgen'...

ik kan me nog de gevleugelde 'na het zuur komt het zoet'-spreuk herinneren van de rechtse conservatief Balkenende, die voor de huidige rechtsliberale premier Rutte lang aan de macht was ...

maar ja, blijf maar geloven in het riedeltje dat het de migranten zijn die ervoor zorgen dat modale en lager inkomens steeds sterker dalen en de top 20% van nederland steeds rijker en welvarender wordt en bedrijven geen belasting hoeven te betalen en miljardensteun ontvangen (omdat ze anders nederland zouden verlaten... over 'migratie' gesproken).

Typisch overigens dat Rechts altijd 'migratie-is-boos' vlak voor de verkiezingen als riedeltje brengt.... om als ze eenmaal de macht hebben gewoon dat ok verder aan het bedrijfslevven over te laten... zoals iemand zegt, het is een industrie geworden, en misschien klopt dat wel volledig....
En rechtse zijn dol op het in standhouden van industrie.

Overigens, omdat ik niet enkel zuur wil kritiseren...
ik ben al lang vor het plan om alle migratie af te laten handelen dor de EU... op opvanglocaties aand e buitengrenzen, mischien zelfs wel gewoon goed dat direkt in noord-afrika of Turkije te laten doen en geen migrant zomaar Europa binnen te laten die niet vooraf een eventuele visum of werkvergunning gekregen heeft...
waarbij wat mij betreft er ook emer aandacht moet zijn voor het verstrekken van werkergunningen als meest efficiente manier europa binnen te komen, dat zal een groot druk op de asielaanvragen afnemen...

het rare is, dat zulke plannen juist het meest door rechtse partijen tegengewerkt hebben, die vinden dat dat 'teveel macht aan europa zou geven'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 4 maart 2021 @ 10:42:01 #67
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198315790
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vooral de volkswijken zijn totaal veranderd de afgelopen 40 jaar. Bovenmodaal merkt daar natuurlijk niet zoveel van.
Klopt, maar dat zijn toch maar anti buitenlander tokkies. Zegt men dan..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_198315813
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar wie betaald dan al die miljarden ontwikkelingshulp?

Ook cijfers die angstvallig stil gehouden worden.
Nee hoor, kun je gewoon in de begroting vinden, dat gaat vooral niet naar arme landen, maar vooral veel naar linkse clubs die het beste voor hebben met mensen in arme landen, onder andere COC krijgt veel geld uit de pot van ontwikkelingshulp.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:54:00 #69
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198315959
quote:
81s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:31 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ik denk dat jij en ik er niks van gemerkt zouden hebben als die 400 mijard niet aan immigratie uitgegeven was, eerlijk gezegd.
Want?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:57:25 #70
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198316005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:54 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Want?
Ik ben cynisch en denk niet dat het besteed zou zijn aan projecten waar wij als normale burgers iets van gemerkt zouden hebben. Het is een onderbuikmening, dat zeg ik er meteen bij, dus alsjeblieft niet vragen naar onderbouwing want die kan ik je niet geven ;(
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:58:41 #71
3542 Gia
User under construction
pi_198316027
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan accepteer je dus dat Nederland welvaart verliest en onze kinderen armer zullen zijn.

Deze kosten lopen ook exponentieel op.

Waarom zou je overigens niet ingrijpen als je constateert dat het op termijn onhoudbaar is? Wat het is het idee daar achter?
Is rasiesme
  donderdag 4 maart 2021 @ 10:58:57 #72
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198316030
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:57 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ik ben cynisch en denk niet dat het besteed zou zijn aan projecten waar wij als normale burgers iets van gemerkt zouden hebben. Het is een onderbuikmening, dat zeg ik er meteen bij, dus alsjeblieft niet vragen naar onderbouwing want die kan ik je niet geven ;(
Dat cynisme, daar kan ik me ook wel in vinden. Ik begrijp je punt nu beter.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198316053
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Alsof degenen die een harde pener hiervan krijgen het ene zak uitmaakt of het werkelijk klopt... bepaalde gasten willen dit gewoon geloven, of de cijfers nu klopen of gewoon met veel fantasie bij elkaar opgeteld.

Zeker kort voor de verkiezingen is het altijd een goede truc van rechtse partijen de 'joker' naar bv migranten te geven en een aantal beinvloedbare mensen de indruk te geven dat 'als de migranten er niet waren, ze zomaar 400 miljard rijker geweest waren'.
Verkiezingsretoriek die het ook al dertig jaar erg goed lijkt te doen (en precies ok de periode betreft dat de VVD uitgroeide tot de grootste en almachtigste partij)

stel je voor dat die mensen gewoon tegen de rechtse partijen zouden stemmen die al 25 jaar continue aan de macht zijn? en al die tijd een neo-liberale agenda doorgezet hebben 'om de nederlandse economie beter te maken'...
En dan van de midden en lagere klassen vaak 'offers' vroeger, met de belofte dat ze het 'daarna veel beter zouden krijgen'...

ik kan me nog de gevleugelde 'na het zuur komt het zoet'-spreuk herinneren van de rechtse conservatief Balkenende, die voor de huidige rechtsliberale premier Rutte lang aan de macht was ...

maar ja, blijf maar geloven in het riedeltje dat het de migranten zijn die ervoor zorgen dat modale en lager inkomens steeds sterker dalen en de top 20% van nederland steeds rijker en welvarender wordt en bedrijven geen belasting hoeven te betalen en miljardensteun ontvangen (omdat ze anders nederland zouden verlaten... over 'migratie' gesproken).

Typisch overigens dat Rechts altijd 'migratie-is-boos' vlak voor de verkiezingen als riedeltje brengt.... om als ze eenmaal de macht hebben gewoon dat ok verder aan het bedrijfslevven over te laten... zoals iemand zegt, het is een industrie geworden, en misschien klopt dat wel volledig....
En rechtse zijn dol op het in standhouden van industrie.

Overigens, omdat ik niet enkel zuur wil kritiseren...
ik ben al lang vor het plan om alle migratie af te laten handelen dor de EU... op opvanglocaties aand e buitengrenzen, mischien zelfs wel gewoon goed dat direkt in noord-afrika of Turkije te laten doen en geen migrant zomaar Europa binnen te laten die niet vooraf een eventuele visum of werkvergunning gekregen heeft...
waarbij wat mij betreft er ook emer aandacht moet zijn voor het verstrekken van werkergunningen als meest efficiente manier europa binnen te komen, dat zal een groot druk op de asielaanvragen afnemen...

het rare is, dat zulke plannen juist het meest door rechtse partijen tegengewerkt hebben, die vinden dat dat 'teveel macht aan europa zou geven'.
Je geeft hiermee aan dat de hele discussie volledig is gepolitiseerd. Ik denk dat je terecht opmerkt dat rechtse media en partijen dit als verkiezingstacktiek gebruiken zonder de intentie te hebben om het probleem op te lossen.

Echter ik deel de mening van Jan van de Beek de auteur, dat er gewoon onderzoek naar gedaan moet en mag worden, en dat we de discussie moeten voeren vanuit de gegevens die we hebben in plaats van op emotie. Op termijn zal er in Nederland een migratie- en bevolkingsbeleid moeten komen. Als 10 jaar Rutte ons iets hebben geleerd is dat je zonder visie uiteindelijk tegen een muur op loopt.
pi_198316096
Overigens schrijft journalist Wynia hier al heel lang over, budget van Buitenlandse zaken word als een soort van linkse subsidiepot ingezet zonder dat heel veel mensen dat doorhebben: https://www.wyniasweek.nl(...)en-van-actiegroepen/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:04:54 #75
489305 Borisboemboem
Boris boem boem bam bam boem!
pi_198316115
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waar staat BWM voor? :@
Black wives matter
Boem <br />Bam <br />Boem<br />Boem
pi_198316124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 10:35 schreef zoost het volgende:
Waar ik treurig van wordt is dat er geen lerend vermogen is, en dat we gewoon doorgaan op dezelfde heilloze weg.
Hoe kun je er lering uit trekken als zulke cijfers zoveel mogelijk onder de pet gehouden moeten worden? Politici maken zich meer druk om bepaalde partijen niet in de kaart te spelen. Daarom worden al die asiel cijfers en criminaliteitscijfers zoveel mogelijk verborgen gehouden. Zelfs de discussie inhoudelijk aangaan blijkt al moeilijk, gezien ook dit topic, het past weer niet in bepaalde politieke of persoonlijke straatjes dus wordt er weer een hoop onzin erbij gesleept om het vooral maar niet over de inhoud te hebben. Er rust een taboe op, en zolang we die taboe in stand houden zal er nooit een fatsoenlijke discussie met bijpassende maatregelen op volgen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:11:51 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198316210
Dan wil ik ook een rapport over hoeveel PVV-stemmers onze samenleving kosten. Waarschijnlijk nog vele malen meer.
pi_198316258
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:11 schreef Hexagon het volgende:
Dan wil ik ook een rapport over hoeveel PVV-stemmers onze samenleving kosten. Waarschijnlijk nog vele malen meer.
What about...
pi_198316392
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:00 schreef Mezano02 het volgende:

Echter ik deel de mening van Jan van de Beek de auteur, dat er gewoon onderzoek naar gedaan moet en mag worden, en dat we de discussie moeten voeren vanuit de gegevens die we hebben in plaats van op emotie. Op termijn zal er in Nederland een migratie- en bevolkingsbeleid moeten komen. Als 10 jaar Rutte ons iets hebben geleerd is dat je zonder visie uiteindelijk tegen een muur op loopt.
Een bevolkingsbeleid kan goed zijn, als men maar begrijpt dat beleid hooguit met de realiteit kan werken en de politiek verdomd weinig kan veranderen aan bestaande processe, slechts een minimale invloed op het verloop kan hebben en al helemaal niet de instignator is....

Migratie en bevolkingsontwikkeling is gewoon een proces dat met of zonder speciaal overheidsbeleid zal gebeuren.

In een democratie met een zetelduur van vier jaar is het ook politici een ondankbaar terrein omdat als een beleid werkelijk effecten heeft, men vaak makkelijk tien jaar verder is, en de kans zer groot is dat een volgende generatie vruchten plukt van harde ingrepen door een andere politieke partij vanuit een andere ideologie
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:26:04 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198316427
quote:
Het onderzoek werd mede mogelijk gemaakt door een subsidie van het Renaissance Instituut.
Ik geloof best wel dat migratie, zeker wanneer inclusief asielmigratie, financieel negatief is uitgepakt over de laatste 60 jaar maar doen alsof dit onafhankelijk onderzoek is slaat natuurlijk ook nergens op.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:26:34 #81
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198316434
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Een bevolkingsbeleid kan goed zijn, als men maar begrijpt dat beleid hooguit met de realiteit kan werken en de politiek verdomd weinig kan veranderen aan bestaande processe, slechts een minimale invloed op het verloop kan hebben en al helemaal niet de instignator is....

Migratie en bevolkingsontwikkeling is gewoon een proces dat met of zonder speciaal overheidsbeleid zal gebeuren.

In een democratie met een zetelduur van vier jaar is het ook politici een ondankbaar terrein omdat als een beleid werkelijk effecten heeft, men vaak makkelijk tien jaar verder is, en de kans zer groot is dat een volgende generatie vruchten plukt van harde ingrepen door een andere politieke partij vanuit een andere ideologie
Corona heeft laten zien dat een Overheid heel snel kan werken, mits er (veronderstelde) noodzaak is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198316497
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Corona heeft laten zien dat een Overheid heel snel kan werken, mits er (veronderstelde) noodzaak is.
Oh... wat hebben ze dan gedaan... een spoedwet na 9 maanden ingevoerd....?
en toen die erdoorheen was ontdekten ze dat er eigenlijk noodzaak was een avondklok door te zetten en die was nu net er bewust buiten gehouden omdat ze 'bang' waren anders geen brede parlementaire steun te krijgen...

nee sorry, maar beweren dat de nederlandse overheid nu zo goed en snel beleidsmatig en qua stutring onderweg is in de corona-crisis is lachwekkend....
we mogen van geluk spreken dat an sich het systeem van lokale noodverordeningen door burgemeesters wé gewoon blijkt te werken en eigenlijk nog wel enigszins toepasbaar is, anders was er geen enkel sturing behalve dan wat politici die om de paar weken voor verzamelde journalistene en live uitgezonden persconferentie geven en net doen alsof dat 'doortastend' optreden zou zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:33:14 #83
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198316548
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Oh... wat hebben ze dan gedaan... een spoedwet na 9 maanden ingevoerd....?
en toen die erdoorheen was ontdekten ze dat er eigenlijk noodzaak was een avondklok door te zetten en die was nu net er bewust buiten gehouden omdat ze 'bang' waren anders geen brede parlementaire steun te krijgen...

nee sorry, maar beweren dat de nederlandse overheid nu zo goed en snel beleidsmatig en qua stutring onderweg is in de corona-crisis is lachwekkend....
we mogen van geluk spreken dat an sich het systeem van lokale noodverordeningen door burgemeesters wé gewoon blijkt te werken en eigenlijk nog wel enigszins toepasbaar is, anders was er geen enkel sturing behalve dan wat politici die om de paar weken voor verzamelde journalistene en live uitgezonden persconferentie geven en net doen alsof dat 'doortastend' optreden zou zijn
9 maanden? Na het verloren kortgeding hadden ze nog dezelfde dag een krabbel van de Koning.

edit; we dwalen af.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198316781
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Een bevolkingsbeleid kan goed zijn, als men maar begrijpt dat beleid hooguit met de realiteit kan werken en de politiek verdomd weinig kan veranderen aan bestaande processe, slechts een minimale invloed op het verloop kan hebben en al helemaal niet de instignator is....

Migratie en bevolkingsontwikkeling is gewoon een proces dat met of zonder speciaal overheidsbeleid zal gebeuren.

In een democratie met een zetelduur van vier jaar is het ook politici een ondankbaar terrein omdat als een beleid werkelijk effecten heeft, men vaak makkelijk tien jaar verder is, en de kans zer groot is dat een volgende generatie vruchten plukt van harde ingrepen door een andere politieke partij vanuit een andere ideologie
Migratie is deels een natuurlijk proces, of het gevolg van externe factoren zoals milieu of oorlogen, maar er is ook sprake geweest van actief stimuleren, bijvoorbeeld door fiscale stimuli, die met name zijn gebruikt door het bedrijfsleven.

Idealiter gebruik je beleid om de pieken en dalen uit de bevolkingsopbouw te halen op lange termijn, dan stabiliseer je ook de migratie behoefte. De babyboom zal qua demografische gevolgen bijna een eeuw impact hebben gehad.

Korte termijn denken, of zelfs de waan van de dag, in het algemeen is mogelijk de grootste uitdaging waar de politiek mee worstelt.
  donderdag 4 maart 2021 @ 11:50:33 #85
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_198316801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar wat heeft het opgeleverd?
Staat toch netto kosten of blijf je je kop in t zand steken.
Dus bruto heeft het meer gekost maar sommige werken wel of leveren wel een functionele bijdrage aan Nederland maar netto heeft het dus 400 miljard gekost in 25 jaar.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_198316855
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik geloof best wel dat migratie, zeker wanneer inclusief asielmigratie, financieel negatief is uitgepakt over de laatste 60 jaar maar doen alsof dit onafhankelijk onderzoek is slaat natuurlijk ook nergens op.
Je gelooft het best wel? Het is nogal wat he? Heeft onze regering 25 jaar lang het bij het compleet verkeerde eind gehad, of weigert die gewoon voor het volk te regeren?

Of is er een optie 3, namelijk dat de culturele verrijking van ondergedoken leraren, onmogelijk holocaust onderwijs, straatintimidatie, besnijdenis, inteelt, taalachterstand, drillrap, KOZP en de black panthers zo veel meer waard dan die 400 miljard (laat het 100 miljard minder zijn bij onafhankelijk onderzoek)?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198316861
quote:
Het onderzoek werd mede mogelijk gemaakt door een subsidie van het Renaissance Instituut.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik geloof best wel dat migratie, zeker wanneer inclusief asielmigratie, financieel negatief is uitgepakt over de laatste 60 jaar maar doen alsof dit onafhankelijk onderzoek is slaat natuurlijk ook nergens op.
En daar komt de aap uit de mouw.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:09:39 #88
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198317032
Tja, wij "linksen" zijn altijd tegen grootschalige migratie geweest. Arbeidsmigratie hebben wij altijd al uitbuiting gevonden, migratie voortkomend uit ellende moet je vooral bij de bron oplossen.

Maar ja, rechts wil arbeidsmigranten want lekker goedkoop. Rechts wil geen ontwikkelingshulp, want linkse hobby.

Kortom, bedank je rechtse politici voor het succesvolle beleid van de afgelopen 25 jaar.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:12:53 #89
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_198317066
Deze uitgaven van 400 miljard werd u mede mogelijk gemaakt door links.
pi_198317113
Dat hadden ze beter aan mij kunnen geven dan komt het ook wel op.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198317254
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:12 schreef damsco het volgende:
Deze uitgaven van 400 miljard werd u mede mogelijk gemaakt door links.
Welke linkse regeringen zijn dat geweest dan?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:30:55 #92
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198317269
Of het nou de schuld is van Links, of de schuld is van Rechts...

Gaat het er niet om, of men iets met deze informatie gaat doen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198317291
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:30 schreef thedeedster het volgende:
Of het nou de schuld is van Links, of de schuld is van Rechts...

Gaat het er niet om, of men iets met deze informatie gaat doen?
Nee. Want dezelfde partijen die al tig jaar aan de macht zijn, gaan dat de volgende regeerperiode weer zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_198317331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je gelooft het best wel? Het is nogal wat he? Heeft onze regering 25 jaar lang het bij het compleet verkeerde eind gehad, of weigert die gewoon voor het volk te regeren?

Of is er een optie 3, namelijk dat de culturele verrijking van ondergedoken leraren, onmogelijk holocaust onderwijs, straatintimidatie, besnijdenis, inteelt, taalachterstand, drillrap, KOZP en de black panthers zo veel meer waard dan die 400 miljard (laat het 100 miljard minder zijn bij onafhankelijk onderzoek)?
Dit kan je van alle groepen noemen (vrouwen, LGBT, boomers etc.)
Maar in de jaren '50 had je het als witte man ook niet zo goed hoor.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:35:42 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198317338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:30 schreef thedeedster het volgende:
Of het nou de schuld is van Links, of de schuld is van Rechts...

Gaat het er niet om, of men iets met deze informatie gaat doen?
Waarom? 'Rechts' is blij met goedkope arbeidskrachten, 'Links' is blij met de asielindustrie. De enige die klagen zijn de inheemse ex-volkswijkbewoners.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:37:04 #96
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198317364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarom? 'Rechts' is blij met goedkope arbeidskrachten, 'Links' is blij met de asielindustrie. De enige die klagen zijn de inheemse ex-volkswijkbewoners.
Denk dat je dicht bij de kern van de kwestie zit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198317400
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:12 schreef damsco het volgende:
Deze uitgaven van 400 miljard werd u mede mogelijk gemaakt door links.
haha,

ja, want de toenmalige arbeidsmigranten die nodig waren als goedkope arbeidskrachten in uitstervende sectoren zoals de textielindustrie zijn er op voorspraak gekomen van de linkse partijen. Lobbyende werkgevers die tenkosten van werknemers hun winstgevendheid proberen te verhogen komen van nature uit op links.
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:43:18 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198317454
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je gelooft het best wel? Het is nogal wat he? Heeft onze regering 25 jaar lang het bij het compleet verkeerde eind gehad, of weigert die gewoon voor het volk te regeren?

Of is er een optie 3, namelijk dat de culturele verrijking van ondergedoken leraren, onmogelijk holocaust onderwijs, straatintimidatie, besnijdenis, inteelt, taalachterstand, drillrap, KOZP en de black panthers zo veel meer waard dan die 400 miljard (laat het 100 miljard minder zijn bij onafhankelijk onderzoek)?
Voor de baten van de gastarbeiders is er over langere termijn achteraf gezien waarschijnlijk een verkeerde inschatting gemaakt en is teveel rekening gehouden met het particuliere bedrijfsbelang. Voor vluchtelingen geldt dat deze niet uit financiele overwegingen in de samenleving worden opgevangen maar uit humanitaire overwegingen en ook voor immigratie uit de voormalige kolonien waren economische motieven geen drijfveer om deze mensen in Nederland op te nemen. Dan zijn er voorts nog de moderne arbeidsmigranten: de expats die een positieve bijdrage aan de schatkist leveren en de lageloonarbeiders uit de Oost-Europese EU-landen, van wie de verdisconteerde bijdrage licht negatief is.

Het hangt er per migrantengroep dus vanaf of de financiele bijdrage aan de schatkist positief of negatief uitvalt en in Nederland krijgen laaggeschoolden allang geen arbeidsvisum meer. Dat de gastarbeiders uit Turkije en Marokko geen duurzame oplossing voor de arbeidsmarkt zijn gebleken zijn alle partijen het wel over eens.

Als je bijvoorbeeld naar de herkomst van de immigranten in 2019 kijkt zie je dat de meeste immigranten komen uit landen met een gemiddelde positieve bijdrage.
We have always been at war with Eastasia.
pi_198317472
Ik geloof wel dat het zeer (extreem) duur is!
Cindy De Vuyst
  donderdag 4 maart 2021 @ 12:52:00 #100
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198317588
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:30 schreef thedeedster het volgende:
Of het nou de schuld is van Links, of de schuld is van Rechts...

Gaat het er niet om, of men iets met deze informatie gaat doen?
Het probleem met enkel zulke cijfertjes is idd wat moeten we ermee?

Gewoon grenzen dicht? Geen arbeidsmigranten meer, geen asielzoekers, geen ontwikkelingshulp?
Wat gaat dat kosten (op de lange termijn, weer 25 jaar)?

Er is geen simpele oplossing, het kost altijd geld. De vraag is wat uiteindelijk minder kost en minder negatieve gevolgen heeft.

Persoonlijk zou ik zeggen dat we zelfs misschien meer geld erin moeten steken om tot minder te komen op de echt langere termijn.
Meer opbouw in regio’s waardoor de druk om daar weg te willen verlaagd bv. Betere opvang in de regio waardoor verkassen niet zo nodig meer is.
Asielzoekers die hier wel komen een goede basis geven om terug te gaan en daar wat op te bouwen, dat te ondersteunen. Kennis en goedkope leningen (goede samenwerking kan ook!) meegeven.
Bedrijven geen voordeel geven om goedkoper uit te zijn met arbeidsmigranten, gelijke rechten en plichten.

Wat we ook kiezen, het gaat geld kosten. De vraag is wat is aan het eind van de dag goedkoper en wat levert een fijnere wereld op voor ons allemaal?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')