abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_198313898
twitter

De totale nettokosten van de migratie over de jaren 1995-2019 bedroegen 400 miljard euro, evenveel als alle Nederlandse aardgasbaten.

Bron

Geenstijl topic

400 miljard, 16 miljard per jaar :') en het zou me nog niet verbazen als die kosten in werkelijkheid stukken hoger zouden zijn. Moet je eens indenken wat je als Nederland zou kunnen met 400 miljard. Zo'n 23.500 euro per inwoner van Nederland, nog niet eens alleen de beroepsbevolking geteld gezien we teveel uitvreters hebben die er alleen maar van profiteren. o|O
Deze mening is volledig en alleen gebaseerd op de onderbuik en daar ben ik boerentrots op!
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:10:53 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198313981
Gebeurt niks mee. Wordt ontkend, gebagatelliseerd en uiteindelijk geeft men gewoon de schuld aan de BWM.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:15:35 #3
440451 scrupuleus
MatjeGoudnietdeTour
pi_198314024
Flikker toch op, doen we niets mee.
Er is geen probleem.

Lijkt mij gewoon de schuld van de BWM.
Stem tegen, stem voor nieuwe verkiezingen.
pi_198314103
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:10 schreef thedeedster het volgende:
Gebeurt niks mee. Wordt ontkend, gebagatelliseerd en uiteindelijk geeft men gewoon de schuld aan de BWM.
Waar staat BWM voor? :@
Deze mening is volledig en alleen gebaseerd op de onderbuik en daar ben ik boerentrots op!
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:26:13 #5
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_198314104
Dat geld, daar veeg ik mijn reet mee af.
pi_198314134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[ twitter ]

De totale nettokosten van de migratie over de jaren 1995-2019 bedroegen 400 miljard euro, evenveel als alle Nederlandse aardgasbaten.

Bron

Geenstijl topic

400 miljard, 16 miljard per jaar :') en het zou me nog niet verbazen als die kosten in werkelijkheid stukken hoger zouden zijn. Moet je eens indenken wat je als Nederland zou kunnen met 400 miljard. Zo'n 23.500 euro per inwoner van Nederland, nog niet eens alleen de beroepsbevolking geteld gezien we teveel uitvreters hebben die er alleen maar van profiteren. o|O
Allemaal leuk en aardig, maar wat heeft het opgeleverd?
Hoogtevrees want vrees voor de hoogte maar ik voel wel de eerste zonneschijn
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:31:26 #7
182233 thedeedster
pi_198314161
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waar staat BWM voor? :@
Boze Witte Man natuurlijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198314164
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

- meer criminaliteit
- meer censuur
- een groep die zich afzet tegen de Nederlandse normen en waarden
- etc.

Kom op, als er cijfers waren die positief uitvielen als het gaat om het onderwerp migratie dan hadden heel wat users en politieke partijen er ons daar in elke discussie mee om de oren geslagen. We weten allemaal waarom dit soort cijfers angstvallig stil gehouden worden.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:32:00 #9
78680 Nielsch
zie signature
pi_198314171
Weet je wat nog meer geld kost? Inwoners hebben. Als land kun je beter 0 inwoners hebben, dat kost het minst.
zie ondertitel
pi_198314172
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Boze Witte Man natuurlijk.
_O-

Damn, was te moeilijk aan het denken, nog eens in het artikel gezocht denk waar staat dat nu voor. :P
pi_198314193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:32 schreef Nielsch het volgende:
Weet je wat nog meer geld kost? Inwoners hebben. Als land kun je beter 0 inwoners hebben, dat kost het minst.
Maar wie betaald dan al die miljarden ontwikkelingshulp?

Ook cijfers die angstvallig stil gehouden worden.
pi_198314194
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:31 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

- meer criminaliteit
- meer censuur
- een groep die zich afzet tegen de Nederlandse normen en waarden
- etc.

Kom op, als er cijfers waren die positief uitvielen als het gaat om het onderwerp migratie dan hadden heel wat users en politieke partijen er ons daar in elke discussie mee om de oren geslagen. We weten allemaal waarom dit soort cijfers angstvallig stil gehouden worden.
Wat een onzin.

Waar baseer je dat op, youtube onderzoek? :')

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
pi_198314248
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:33 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Waar baseer je dat op, youtube onderzoek? :')

Nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Je zou eens het artikel kunnen lezen? Hoofdstuk 6 en 7, daar gaat het over de baten en opbrengsten, en die zijn meegeteld.
pi_198314295
Verrassing!!!

Gelukkig zijn we cultureel wel verrijkt, dat kun je in geld niet uit drukken.

Het is fijn dat er nu eens cijfers worden opgeplakt. Maar iedereen die langer dan 3 seconden rationeel nadenkt over de materie snapt natuurlijk ook wel dat je er als land financieel op leegloop.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198314349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Verrassing!!!

Het is fijn dat er nu eens cijfers worden opgeplakt. Maar iedereen die langer dan 3 seconden rationeel nadenkt over de materie snapt natuurlijk ook wel dat je er als land financieel op leegloop.
Vooral als we alleen maar netto ontvangers blijven binnenhalen in de hoop dat een enkeling meedoet in de samenleving maar het aantal nettobetalers alleen maar zal afnemen de komende jaren. Dit is echt onhoudbaar aan het worden.
pi_198314360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:29 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

Kapsalon met extra feta.
pi_198314374
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Verrassing!!!

Ach boeien. al het overtollig belastinggeld gaat toch naar luie Itlaianen, straaljagers en gayparades. Alsof we daar wat aan hebben.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:50:57 #18
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_198314451
Je kunt geen prijskaartje hangen aan al die verrijking.
pi_198314460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:33 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar wie betaald dan al die miljarden ontwikkelingshulp?

Ook cijfers die angstvallig stil gehouden worden.
Hoeveel geld ons land steekt in ontwikkelingshulp vind je gewoon terug in de Rijksbegroting.

Verder heeft Nielsch natuurlijk een punt. Een land met inwoners kost geld. Dat onze (groot)ouders op steeds latere leeftijd sterven, kost ons ook een hoop geld. Zieke landgenoten kost eveneens geld. Etc.

Ik zou trouwens graag een uitgebreider artikel lezen over dit rapport. Met een tweetje en een stuk van Geenstijl kan ik niet gek veel. En ik moet bekennen dat ik geen zin heb om dat hele rapport door te worstelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198314531
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoeveel geld ons land steekt in ontwikkelingshulp vind je gewoon terug in de Rijksbegroting.

Verder heeft Nielsch natuurlijk een punt. Een land met inwoners kost geld. Dat onze (groot)ouders op steeds latere leeftijd sterven, kost ons ook een hoop geld. Zieke landgenoten kost eveneens geld. Etc.

Ik zou trouwens graag een uitgebreider artikel lezen over dit rapport. Met een tweetje en een stuk van Geenstijl kan ik niet gek veel. En ik moet bekennen dat ik geen zin heb om dat hele rapport door te worstelen.
Juist ja.

Een land met inwoners kost ook geld, dat zie je ook terug in het rapport, maar onder aan de streep levert het land met inwoners nog altijd meer geld op. Buiten dan de migranten die alleen maar geld kosten en niets opleveren. Het is weer een prachtig excuus uit de bekende kringen "een land met inwoners kost geld", schaamteloos gewoon...
pi_198314563
quote:

[..]

Een land met inwoners kost geld? Niet als die inwoners gewoon werken en belasting betalen. En dan kun je kleine groepen opvangen die geld kosten, maar grosso modo kost het geen geld want anders zou ieder land met inwoners failliet zijn.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198314580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja.

Een land met inwoners kost ook geld, dat zie je ook terug in het rapport, maar onder aan de streep levert het land met inwoners nog altijd meer geld op. Buiten dan de migranten die alleen maar geld kosten en niets opleveren. Het is weer een prachtig excuus uit de bekende kringen "een land met inwoners kost geld", schaamteloos gewoon...
Tsja, wat wil je nou precies? Ik neem deze bevindingen voor kennisgeving aan.

Hadden we vorige eeuw al die gastarbeiders hierheen moeten halen? Misschien niet, maar ze zijn er. En we gaan de grenzen ook niet hermetisch afsluiten voor (arbeids)migranten.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:00:36 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198314583
Je kan geen migratieland en verzorgingsstaat tegelijk zijn. Men moet kiezen. En gezien de ontwikkelingen van de afgelopen decennia heeft men al gekozen.
pi_198314593
quote:

[..]

xk7BvWQ.png

Je hebt zelfs nog keuze.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198314600
[quote]0s.gif [b]Op donderdag 4 maart 2021 08:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Vooral als we alleen maar netto ontvangers blijven binnenhalen in de hoop dat een enkeling meedoet in de samenleving maar het aantal nettobetalers alleen maar zal afnemen de komende jaren. Dit is echt onhoudbaar aan het worden.
[/quote]
En het is zo'n simpele rekensom, maar mensen zien het niet.
pi_198314623
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hadden we vorige eeuw al die gastarbeiders hierheen moeten halen? Misschien niet, maar ze zijn er. En we gaan de grenzen ook niet hermetisch afsluiten voor (arbeids)migranten.
Dan accepteer je dus dat Nederland welvaart verliest en onze kinderen armer zullen zijn.

Deze kosten lopen ook exponentieel op.

Waarom zou je overigens niet ingrijpen als je constateert dat het op termijn onhoudbaar is? Wat het is het idee daar achter?
pi_198314632
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moeten we het dan maar laten blijven door etteren? Moeten we de komende 25 jaar ook weer 400 miljard (waarschijnlijk stukken meer) weggooien aan onrendabele migranten of moeten we misschien eens ons migratie beleid aanpassen en zorgen dat deze kosten omlaag gaan en dat mensen die hier komen ook een bijdrage gaan leveren aan dit land?

Ik kom er met mijn hoofd niet bij dat mensen nog pro immigratie kunnen zijn, welk onderdeel mbt. immigratie dan ook het is n grote ellende, financieel tot inburgering, normen en waarden tot crimineel gedrag, het is om te huilen. Daarbij zijn de arbeidsmigranten juist degene die de cijfers nog positiever laten uitvallen, het probleem zijn niet de arbeidsmigranten.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 04-03-2021 09:25:55 ]
pi_198314634
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een land met inwoners kost geld? Niet als die inwoners gewoon werken en belasting betalen. En dan kun je kleine groepen opvangen die geld kosten, maar grosso modo kost het geen geld want anders zou ieder land met inwoners failliet zijn.
Tsja, je mag je hier heel kwaad om maken, maar die migranten gaan helemaal nergens heen.

Verder zijn we een van de meest welvarende volken ter wereld, dus blijkbaar hebben we onderaan de streep niet gek veel last van die migratiekosten.
pi_198314636
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan accepteer je dus dat Nederland welvaart verliest en onze kinderen armer zullen zijn.

Deze kosten lopen ook exponentieel op.
Weet je wat ook veel geld en problemen kost?

Boomers.

Dus allemaal een spuitje, heffen we de woningnood op, geld van pensioenen betalen we ons staatsschuld mee af. toch?
pi_198314660
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, je mag je hier heel kwaad om maken, maar die migranten gaan helemaal nergens heen.

Verder zijn we een van de meest welvarende volken ter wereld, dus blijkbaar hebben we onderaan de streep niet gek veel last van die migratiekosten.
Je zou iedere Nederlander gratis hebben kunnen laten studeren van het geld, we hadden allemaal een startkapitaal van 23000 euro kunnen krijgen van dat geld, we hadden de ziekenhuizen en verzorgingstehuis open kunnen houden en uit kunnen breiden etc.

400 miljard verbrand, niet gek veel last zegt hij :')
pi_198314661
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je eerste zin, wat is dat nu voor een reactie? "Ze gaan helemaal nergens heen". Wat lossen we daarmee op? Zijn weer van die inhoudsloze reacties.

Jij hebt misschien niet veel last van de migratiekosten, maar genoeg mensen in die land waar die 400 miljard heel wat meer baten had kunnen opleveren. Stel je voor wat je met die 400 miljard voor de IC capaciteit had kunnen doen, of de mensen die in dit land afhankelijk zijn van de voedselbank, of de pensioenen.

Maar er is weer een deel van Nederland die haar schaapjes op het droge heeft, wat boeit de rest van de samenleving nou. Ze wonen er niet naast, zij merken het niet in de beurs, dus accepteer het maar, ze gaan immers helemaal nergens heen.
pi_198314674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Moeten we het dan maar laten blijven door etteren? Moeten we de komende 25 jaar ook weer 400 miljard (waarschijnlijk stukken meer) weggooien aan onrendabele migranten of moeten we misschien eens ons immigratie beleid aanpassen en zorgen dat deze kosten omlaag gaan en dat mensen die hier komen ook een bijdrage gaan leveren aan dit land?

Ik kom er met mijn hoofd niet bij dat mensen nog pro immigratie kunnen zijn, welk onderdeel mbt. immigratie dan ook het is n grote ellende, financieel tot inburgering, normen en waarden tot crimineel gedrag, het is om te huilen. Daarbij zijn de arbeidsmigranten juist degene die de cijfers nog positiever laten uitvallen, het probleem zijn niet de arbeidsmigranten.
Laten we wel wezen: als niet-westerse immigrant krijg je niet zomaar een permanente verblijfsstatus in ons land. Van massa-immigratie is dan ook helemaal geen sprake.

Maar ik begrijp dat jij niemand meer binnen wil laten? Want ik verzeker je dat dat niet gaat gebeuren.
pi_198314686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Je eerste zin, wat is dat nu voor een reactie? "Ze gaan helemaal nergens heen". Wat lossen we daarmee op? Zijn weer van die inhoudsloze reacties.
Het is realiteitszin. Want de migranten gaan helemaal nergens heen.

Verder hoeft er in mijn optiek helemaal niets te worden opgelost.
pi_198314709
Westerse migratie levert zo te zien dus wel geld op. Vooral asiel kost veel geld.
pi_198314714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je zou iedere Nederlander gratis hebben kunnen laten studeren van het geld, we hadden allemaal een startkapitaal van 23000 euro kunnen krijgen van dat geld, we hadden de ziekenhuizen en verzorgingstehuis open kunnen houden en uit kunnen breiden etc.

400 miljard verbrand, niet gek veel last zegt hij :')
En daarom kan ik dus niks met wat pakkende citaten in een tweet. Denk je nou werkelijk dat als we niemand ons land binnen hadden gelaten, we nu allemaal stinkend rijk waren en iedere volwassen een startkapitaal ontvangt van 23k?
pi_198314775
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laten we wel wezen: als niet-westerse immigrant krijg je niet zomaar een permanente verblijfsstatus in ons land. Van massa-immigratie is dan ook helemaal geen sprake.

Maar ik begrijp dat jij niemand meer binnen wil laten? Want ik verzeker je dat dat niet gaat gebeuren.
Van mij is iedereen die hier komt om te werken, deel te nemen aan de samenleving en zich Nederlander wil voelen van harte welkom. Een mening die ik jou ook al meermaals heb verteld Koos. Waarom moeten we meteen weer overgaan tot extremen, tussen de grenzen sluiten voor alles en iedereen en hoe het nu gaat zit heel veel speelruimte Koos, speelruimte die we moeten benutten om te zien of die kosten omlaag kunnen. Maar niet alleen die kosten, dit rapport verraad ook dat mensen die hier al tientallen jaren wonen totaal niet meedoen in de samenleving. Daar valt nog heel wat winst te behalen.

En zodra jij een zielig verhaaltje ophangt krijg je gewoon asiel, kom je uit een land waar oorlog is krijg je gewoon asiel, gooi jij je paspoort weg krijg je gewoon asiel. Wij hebben hier een open asielbeleid, kijk naar Canada en vergelijk ons beleid eens met dat van Canada, dat gaat daar een heel stuk strikter aan toe. Volgens mij hebben wij sowieso n van de meest makkelijke en toegankelijke asiel procedures ter wereld. En als alles faalt hebben we nog het jarenlange procederen en ondertussen wat kinderen uitpoepen wat je dan alsnog een verblijfsvergunning oplevert. Maar idd, genoeg mensen die hier geen verblijfsvergunning krijgen, maar uitzetten doen we ze ook niet en dus kosten ze ons ook een hoop geld.
pi_198314777
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daarom kan ik dus niks met wat pakkende citaten in een tweet. Denk je nou werkelijk dat als we niemand ons land binnen hadden gelaten, we nu allemaal stinkend rijk waren en iedere volwassen een startkapitaal ontvangt van 23k?
Dat kan ik ook omdraaien: denk jij wekelijk dat een kostenpost van 400 miljard uitgesmeerd over 25 jaar geen invloed heeft op de welvaart?
pi_198314790
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is realiteitszin. Want de migranten gaan helemaal nergens heen.

Verder hoeft er in mijn optiek helemaal niets te worden opgelost.
In mijn optiek dient er wel iets te worden opgelost, en alleen al de cijfers uit dat rapport onderbouwen dat.
pi_198314830
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

23 k, dan zou ik een huis kunnen kopen... maar die zijn ook niet echt beschikbaar.

Maar 23 k is berekend op 17 miljoen inwoners, trek daar eens die 2 miljoen "uitvreters" vanaf, de jeugd, en andere onrendabele en dan kom je uit op de beroepsbevolking die dit bedrag al 25 jaar mag ophoesten, en dan is die 23k al snel 50k per werkende.

Dat zijn heel wat klimaat vriendelijke huizen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:33:14 #40
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_198314912
De hoogste kosten liggen bij asielmigratie, dat lijkt me logisch ook. :) Geen reden om de grenzen voor (oorlogs) vluchtelingen dicht te gooien.

Ik ben het ook wel eens met het citaat van Eberhard, dat het geen zin heeft om mensen langs de meetlat van euro's te leggen.

In de studiemigratie is de richting Afrika de grootste negatieve factor, vind ik (zeker als een soort van extra ontwikkelingshulp) eigenlijk helemaal geen probleem. Er wordt in dit rapport ook niet gekeken naar de baten dr, maar alleen naar de kosten hier.

Het zijn wel grote cijfers, dus ik snap de commotie.
Fine, fuck you then! - Getrouwd met Mohmi
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_198314972
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je gewoon werkt en belasting betaald betekend dat nog niet per definitie dat je meer belasting betaald dan dat de Nederlandse staat een kosten maakt voor jouw. Dat ligt nogal wat complexer. Dat is namelijk afhankelijk van de hoeveelheid belasting die je betaald tegenover de kosten die gemaakt worden. Je mag er rustig van uit gaan dat zeker de helft van de werkenden aan het einde van de rit van geboorte tot dood netto ontvanger van overheidsgeld zijn.

Iemand die minimum loon verdiend en in een sociale huurwoning woont krijgt maandelijks al meer aan zorg en huurtoeslag dan dat hij aan belasting betaald. Zijn er kinderen in het spel dan komen daar ook nog een kinderopvangtoeslag en kinderbijstand bij. Verder komen er natuurlijk ook nog andere kosten bij zoals de effectieve zorgkosten, het persoon is naar de basisschool, middelbare school en eventueel mbo/hoger onderwijs geweest. Er worden kosten gemaakt voor het veilig en schoon houden van zijn leefomgeving, onderhoud aan de infrastructuur die hij gebruikt om naar zijn werk te gaan en ga zo maar door.

Daarnaast krijgt het persoon ook nog eens na zijn pensioen AOW. Verliest een paar keer zijn baan en dan worden er dus kosten gemaakt voor WW. Krijgt nog eens een keertje te maken met de ziekte wet dus weer kosten voor uitkeringen. En dan hebben we het nog niet over de kosten voor al het overheidspersoneel dat al die zaken moeten uitvoeren waarvan een deel dus voor hem gemaakt worden.

Volgens het Elzevier weekblad betaalde de rijkste 30% 82% van de belastinginkomsten in 2018. Ik denk dat we dus wel redelijk veilig kunnen aannemen dat de armste 70% van de bevolking dus effectief netto ontvanger van belastinggeld is. Aangezien het huidige werkeloosheidscijfer 3.6% van de beroepsbevolking is, kost zeker de helft van de werkenden de staat dus meer dan dat zij aan belasting betalen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:41:33 #42
182233 thedeedster
pi_198314995
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kwestie van semantiek. Jij mag het weinig vinden. Anderen vinden het veel.

Maar het is gn uitgesproken zaak.
pi_198315024
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 09:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

23 k, dan zou ik een huis kunnen kopen... maar die zijn ook niet echt beschikbaar.

Maar 23 k is berekend op 17 miljoen inwoners, trek daar eens die 2 miljoen "uitvreters" vanaf, de jeugd, en andere onrendabele en dan kom je uit op de beroepsbevolking die dit bedrag al 25 jaar mag ophoesten, en dan is die 23k al snel 50k per werkende.

Dat zijn heel wat klimaat vriendelijke huizen.
Denk je dat nou werkelijk?

Dat is hetzelfde als roepen dat als je nooit was begonnen met roken, je nu een huis kon kopen. In theorie zit daar misschien een kern van waarheid in, maar in de praktijk maakt het geen verschil.

We weten ook helemaal niet hoe ons land eruit had gezien zonder immigratie en wat dat betekende voor onze welvaart. Ik begrijp de rekensom van deze meneer, maar je kunt niet stellen dat wanneer we de grenzen hadden gesloten voor iedereen, we alle Nederlanders nu konden overladen met tienduizenden euro's.
  Forum Admin donderdag 4 maart 2021 @ 09:45:24 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198315041
Naast de kosten zijn er ook grote gevolgen geweest op maatschappelijk gebied. Dat is overigens eerder toe te schrijven aan matig of afwezig beleid ipv rauwe getallen.

Hele steden hebben een demografische verschuiving doorgemaakt, sommige binnen een a twee generaties.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_198315050
Noemen ze dat ook een rapport tegenwoordig?

ik noem het eerder gewoon suggestief wat cijfers in een eprsbericht bijeen graaien en dan *paniek*paniek*peeuw*peeuw* roepen.
juist gepraktiseerd door de mensen die de termen 'fake-news' en 'leugenmedia' verzonnen lijken te hebben, en zeer graag gebruiken.

als in 1996 alle grenzen potdicht gegaan waren, zouden we helemaal niet opeens 400 miljard rijker zijn, maar vermoedelijk eerder een stuk armer en economisch failliet als nederland.

Noord-Korea stijl.
Der der den Wind der Vernderung sprt, sollte keinen Windschutz sondern eine Windmhle bauen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:49:05 #46
78680 Nielsch
zie signature
pi_198315069
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Juist ja.

Een land met inwoners kost ook geld, dat zie je ook terug in het rapport, maar onder aan de streep levert het land met inwoners nog altijd meer geld op.
Niet echt, aangezien er heel vaak een begrotingstekort is.
zie ondertitel
pi_198315077
En van mij mag het ook nog veel meer gaan kosten :)
pi_198315080
Het is helaas een industrie geworden, de immigranten/asiel/ontwikkelingsgelden, veel mensen verdienen er hun (heel veel) geld mee op kosten van de belasting betaler.
Wat mij betreft gaat het mes erin, meer geld beschikbaar voor de vergrijzing en zorg in eigen land, alsmede AOW leeftijd terug naar 65.
pi_198315101
quote:

[..]

Dat ligt er een beetje aan wat je onder Ontwikkelingshulp verstaat natuurlijk. Ik ben zelf van mening dat een groot deel van ons defensiebudget en onze bijdragen aan de EU ook als Ontwikkelingshulp geregistreerd zouden moeten worden.
  donderdag 4 maart 2021 @ 09:53:15 #50
78680 Nielsch
zie signature
pi_198315117
Ow kost het zoveel? Nou stuur ze dan allemaal maar terug. Vooral de bejaarde immigranten want die zullen wel het meest kosten qua sociale zorg en gezondheidszorg. En als we dan toch bezig zijn, laten we onze eigen bejaarden ook lekker naar Spanje sturen ofzo. Scheelt weer miljarden per jaar qua verzorging en dergelijke.
zie ondertitel
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')